En jouw mini alweer anderhalve weekquote:Op zondag 5 juni 2016 17:09 schreef elamanilo het volgende:
Bloesem, hoe gaat het inmiddels met jou? En je mini alweer 6 maanden!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik sta nog steeds en mijn dochter is zes maanden oud (geworden op mijn voeding) dus wie maakt me wat?
quote:Op zondag 5 juni 2016 22:06 schreef Bloesem. het volgende:
[..]
En jouw mini alweer anderhalve weekgaat snel!!
Hier gaat het comme ci comme ca. Sommige dagen gaan best ok en sommige dagen gaan niet. En het is moeilijk te voorspellen wat een dag om kan laten slaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik sta nog steeds en mijn dochter is zes maanden oud (geworden op mijn voeding) dus wie maakt me wat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gister gingen we naar een verjaardag waar ook veel andere kindjes waren. Kennelijk heb ik nogal een dame met een mening zeg maar. Alle speeltjes zijn van haar. maar ze geeft ze ook weer terug en zoekt continu iedereen op om een beetje te babbelen, te knuffelen en te spelen. De hele tuin heeft ze gezien en iedereen heeft ze geknuffeld.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
Je zou de laatste fles kunnen ophogen naar 180/6? Kijken wat dat met de nacht doet.quote:Op zondag 5 juni 2016 22:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Tas heeft vandaag ook een vermaanddag, hij is alweer drie maandende tijd vliegt echt heel erg bij zo'n nummer twee! Lekkere spekbaby is meestal überrelaxed, maar had vannacht echt ergens last van. Geen idee wat, maar het was huilen huilen huilen, alleen maar op mij willen slapen, elk uur gegil - kramp
- en dan moest ik rondlopen totdat hij weer rustig was. Kortom - vandaag mijn verjaardag vieren met (schoon)familie + neefje was een behoorlijke uitdaging. Maar uiteindelijk was het reuze gezellig. En Tas heeft bijna de hele dag in de wagen in de schaduw liggen tukken
.
Vanavond leek het weer even een gilfestijn te worden, maar toen ik hem niet onder een deken maar in een slaapzakje weglegde sliep hij bijna meteen. Weten we dat ook weer, je probeert eens wat hè.
Nog een vraag aan de FV-mama's - want ik ben helemaal over nu - wanneer verhoog je de inhoud van de flessen? Hij drinkt nu wisselend 5 of 6 keer 150/5. Eerst niet altijd helemaal leeg maar de afgelopen vijf flessen tot de laatste druppel en dan nog een beetje mopperen. Wel te sussen met een speen.. maar is het dan tijd om naar 180/6 te gaan? Ik weet niet meer precies hoe dat bij Annie ging. Maar die dronk niet zoveel als haar broertje. Ik ben bang als ik naar 180/6 ga dat hij dan over het maximum heen gaat. Of zal dat wel meevallen?
Dit zijn hele herkenbare gevoelens voor iedere moeder die voor de 2e keer moeder wordt. Tenminste, wat ik om me heen hoor en zelf zo heb ervaren.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:05 schreef elamanilo het volgende:
Krisvc, heel veel schuldgevoelens naar mijn oudste.. Ze is zo ontzettend lief, gaat overal heel geduldig in mee en ik ben alleen maar heel verdrietig en soms zelfs onaardig. Ik vind het heel erg dat ik niet beter/fijner/liever voor haar ben/kan zorgen nu... Ik voel me ook zo stom dat ik ooit heb kunnen denken dat ik wel voor twee kindjes zou kunnen zorgen... En dat maakt de schuldgevoelens weer groter. En mijn kleine baby die ook nergens wat aan kan doen en ook zo ontzettend lief is.
Ik wilde net hetzelfde typen. Het is echt zo, Elaquote:Op maandag 6 juni 2016 12:07 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Dit zijn hele herkenbare gevoelens voor iedere moeder die voor de 2e keer moeder wordt. Tenminste, wat ik om me heen hoor en zelf zo heb ervaren.
ja, ik moet m'n mening geven of die paper in een academisch tijdschrift gepubliceerd kan worden of niet. Het gaat over VN vredesmissies.quote:Op maandag 6 juni 2016 14:08 schreef Vieve6 het volgende:
Ja dat gaat inderdaad snel hè. Je moet eigenlijk iedere seconde goed opletten voor je gevoel. Dan is het fijn als ze even slapen.. Dan kan je even wat anders met aandacht doen.. Ik ben maar vast aan het avondeten begonnen, want L. slaapt nu ook even...
L. is trouwens 7.5 maanden nu...
Ojeej haha & je moet die paper beoordelen? : ) Waar gaat het over?
Hier was dat toen ze los kon lopen! Daarvoor waren het altijd meerdere, vaak vluchtige, hazenslaapjes per dag. En toen opeens ging ze 1 lange middagslaap doen van een uur of 4.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:04 schreef LuDann het volgende:
Fijn Saskia, hopelijk komt het snel los.
Wanneer kunnen baby's overgaan van 2 slaapjes naar 1 slaapje? Wolk heeft gisteren en vandaag maar 1 keer geslapen overdag.
Lu, for what it's worth, ik vind het heel wat dat je op dieet bent, en het zo lang al vol houdt!quote:
Serieus? Da fucq?quote:Op maandag 6 juni 2016 19:05 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Lu, for what it's worth, ik vind het heel wat dat je op dieet bent, en het zo lang al vol houdt!
Een vriendin van me heeft een zoontje van 3 maanden, die ook behoorlijk op melk lijkt te reageren (ze geeft bv), maar op mijn vraag of ze dan op een melkvrij dieet was, kreeg ik het antwoord "uh, nee, echt niet, ik minder wel een beetje, en dan gaat t wel hoor, hij spuugt alleen af en toe". Vond ik ook wat vreemd. Mij lijkt zo'n dieet echt heel zwaar, maar om geen dieet te doen en wel bv te geven als je kind sterk reageert, vind ik dan weer wat wreed....
Rond de begin peuter leeftijd/einde dreumestijd volgens mij.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:04 schreef LuDann het volgende:
Fijn Saskia, hopelijk komt het snel los.
Wanneer kunnen baby's overgaan van 2 slaapjes naar 1 slaapje? Wolk heeft gisteren en vandaag maar 1 keer geslapen overdag.
Mijn eerste deed dat rond zijn tweede verjaardag, mijn jongste ging met 11 of 12 maanden al richting 1 x slapen. En om me heen hoor ik alles daar tusseninquote:Op maandag 6 juni 2016 19:28 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Rond de begin peuter leeftijd/einde dreumestijd volgens mij.
Oh bij Ela al veel eerder. Grappig. Ik weet het echt niet meer. Weet wel dat het per kind enorm wisselt.
Dank je.quote:Op maandag 6 juni 2016 19:05 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Lu, for what it's worth, ik vind het heel wat dat je op dieet bent, en het zo lang al vol houdt!
Een vriendin van me heeft een zoontje van 3 maanden, die ook behoorlijk op melk lijkt te reageren (ze geeft bv), maar op mijn vraag of ze dan op een melkvrij dieet was, kreeg ik het antwoord "uh, nee, echt niet, ik minder wel een beetje, en dan gaat t wel hoor, hij spuugt alleen af en toe". Vond ik ook wat vreemd. Mij lijkt zo'n dieet echt heel zwaar, maar om geen dieet te doen en wel bv te geven als je kind sterk reageert, vind ik dan weer wat wreed....
Ja, voor haar zou het denk ik ook beter zijn als ze 1 of 2 dingen wel weer zou mogen, ik laat het liefst zo min mogelijk weg natuurlijk. Goed argument.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:31 schreef Hupje het volgende:
Ach LuDann, wat vervelend. Je doet zo je best voor Wolk! Het is toch zowel voor jou als voor haar fijn als je wel zou weten welke allergenen je weg moet laten en welke niet? Dus is het heel logisch als je kiest voor de krasjestest. Is daarbij de kans op een betrouwbaar resultaat groter?
En gefeliciteerd met die mooie meid, missladybug!
Zo slapen wij 80% van de nacht en de hele nacht de eerste weken. Samen slapen is echt niet noodzakelijk onveiligquote:Op dinsdag 7 juni 2016 08:11 schreef lunamatic het volgende:
Lu, ik zou die test ook laten doen. Dan kun je hopelijk wat concreter een dieet samenstellen.
Ik snap ook niet dat je nog melk drinkt als je baby daar allergisch voor is, zou ze zich niet toch een beetje schuldig voelen iedere keer als ze haar kind ziet spugen?
Ik heb de adviezen voor het veilig slapen doorbrokenM had weer krampjes na de voeding vannacht dus ik had hem even tegen me aan genomen. Twee uur later werden we wakker... allebei heel lekker geslapen.
Ik neem aan dat je per allergeen 2 dagen moet provoceren dan? Of hoe werkt dat? Wij krijgen na 6 maanden dieet zonder fouten/reactie de dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis, waarschijnlijk dus deze zomer, maar dan alleen voor koemelk.quote:Op maandag 6 juni 2016 23:20 schreef LuDann het volgende:
Ja, voor haar zou het denk ik ook beter zijn als ze 1 of 2 dingen wel weer zou mogen, ik laat het liefst zo min mogelijk weg natuurlijk. Goed argument.De krasjestest heeft een grotere kans om allergieen aan te tonen maar is ook niet waterdicht. Als de krasjestest ook ongeloofwaardige resultaten geeft dan rest alleen de provocatietest nog. Maar dat is 2 hele dagen ziekenhuis en nuchter moeten blijven, dat wil ik haar niet aandoen.
Nu je het zegt ja, dat zal waarschijnlijk wel per allergeen zijn ja. Dan zou het om 8 dagen ziekenhuis gaan, verspreid over een paar weken denk ik. Maar dat is dan in het geval het om een dubbelblinde provocatie gaat, misschien is een open provocatie iets wat ze doen bij meerdere allergieen. Dan zou het 4 dagen ziekenhuis zijn, wat ik ook veel vind.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:06 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je per allergeen 2 dagen moet provoceren dan? Of hoe werkt dat? Wij krijgen na 6 maanden dieet zonder fouten/reactie de dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis, waarschijnlijk dus deze zomer, maar dan alleen voor koemelk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het moederschap echt geweldig, maar ben al regelmatig blij geweest met de ervaringen die hier worden gedeeld als ik even onzeker was.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Dankjewel! Ben nog iedere dag zo blij met de naam!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 10:55 schreef lunapuella het volgende:
Welkom LeSage! Mooie naam heeft je jongetje.
Onze KA gaf gewoon een machtiging af met de negatieve bloedtest, maar met ons verhaal en foto's (via CB hadden we eerder al lichtere dieet-fv geprobeerd waarop J nog steeds reageerde). Maar het is goed om te weten of hij er overheen gegroeid is, dat maakt eten toch een stukje makkelijker en meer ontspannen. Ik heb wel het idee dat hij iets minder gevoelig is. Het hele gezin gebruikt nu halvarine uit hetzelfde kuipje en dat gaat goed, toen hij op het kdv een stukje brood van een ander kind gepakt had en opat waren er geen klachten en ook eten met zonnebloemolie erin lijkt geen reactie meer te geven. Soja zouden we intussen mogen proberen, maar laat ik nu ook nog maar even weg. Hij weet niet wat hij mist, bijv. als toetje krijgt hij fruitmoes, kan hij ook lekker scheppen net als wijquote:Op dinsdag 7 juni 2016 09:17 schreef LuDann het volgende:
[..]
Nu je het zegt ja, dat zal waarschijnlijk wel per allergeen zijn ja. Dan zou het om 8 dagen ziekenhuis gaan, verspreid over een paar weken denk ik. Maar dat is dan in het geval het om een dubbelblinde provocatie gaat, misschien is een open provocatie iets wat ze doen bij meerdere allergieen. Dan zou het 4 dagen ziekenhuis zijn, wat ik ook veel vind.
In jullie geval zou ik ook de provocatietest doen, je moet toch op een gegeven moment weten of hij er overheen gegroeid is. En als hij kv krijgt dan is dit de enige manier om een machtiging voor anti-allergene kv te krijgen heb ik gehoord, maar dat ligt een beetje aan je kinderarts denk ik. Spannend wel, kijk je er tegen op?
Nouja, als ze alleen maar kan huilen, wil ik daar ook niet mee wachten... En eerst wou ze ook niet drinken, toen ze pcm had gehad wel. En drinken is ook belangrijk...quote:Op dinsdag 7 juni 2016 14:27 schreef Bloesem. het volgende:
Ahh SaskiaWat rot. Is het een idee om paracetamol even uit te stellen zodat de koorts zijn werk kan doen?
Hans: Niks is handig met een baby van twee maandenGewoon kiezen waar je zin in hebt, denk ik.
Welkom LeSage
Oh ja herkenbaar.. Ik hoor regelmatig achter me kledingstukken op de grond vallen of er ligt een shirt op m'n schouder. Het wachten is nog op dat een stellage aan glaswerk omver wordt getrokken.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijne vakantie lb!
Ik was net met baby in de draagdoek de stad in. Baby wil tegenwoordig de armen buitenboord hebben, wat betekent dat hij in de metro steeds de mensen die naast ons zitten aanraakt of aan het T-shirt trekt. En als ik sta probeert hij zich op te trekken aan die vasthoud lussen... Gezellig!
Ja, natuurlijk. Begrijpelijk dat je dan niet wacht met pcm.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:09 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nouja, als ze alleen maar kan huilen, wil ik daar ook niet mee wachten... En eerst wou ze ook niet drinken, toen ze pcm had gehad wel. En drinken is ook belangrijk...
Ja heb ik, een hele dunne van katoen. Gaat opzich prima, maar onze bovenverdieping is gewoon heel warm. W's kamer was 27 graden vannacht.. S toch net iets te denk ik..quote:Op woensdag 8 juni 2016 08:32 schreef Mariposas het volgende:
Hoe gaat het nu met N, Saskia?
Ik ga er van uit dat ze nu zoveel resistentie en antistoffen opbouwen, dat ze over 3 jaar nooit meer ziek zijn.![]()
L slaapt de laatste dagen ook erg onrustig, maar dat komt ook door verkoudheid / tandjes / dwarse scheten. Heb je wel een luchtige slaapzak, sillie? Ik heb laatst een hydrofiele slaapzak gekocht, lekker koel!
Ja dat staat dan dus al open...quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:19 schreef FlyingFish het volgende:
Kun je geen raam open zetten Sillie? Klamboe over het ledikantje en hij kan koeler en mugvrij slapen. Hier staat s avonds ook altijd het raam van O's kamer open omdat het anders te warm is (ondanks dubbellaags zonwerende gordijnen). Als we zelf naar bed gaan doe ik het raam weer dicht want dan is het al erg afgekoeld. En hij slaapt nu in een mouwloze romper in een dunne slaapzak.
Ventilator?quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:42 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja dat staat dan dus al open...we hebben horren in de ramen dus muggen is het probleem niet. Zonwering hebben we hier ook, maakt voor de warmte weinig uit..
Probleem hier is dat we heel moeilijk kunnen doorluchten: het huis is zo ingedeeld dat ramen tegen elkaar open zetten niet kan. Raam open doet niet heel veel dus helaas..
Fijn dat je het gevoel hebt dat het de goede kant opgaat. En die test, ik zou er ook tegenop zien, zeker als hij niet slaapt inderdaad. Dan wordt het een lange dag. Hopelijk gaat alles goed, zou erg fijn zijn als hij er straks overheen blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 11:21 schreef Hupje het volgende:
[..]
Onze KA gaf gewoon een machtiging af met de negatieve bloedtest, maar met ons verhaal en foto's (via CB hadden we eerder al lichtere dieet-fv geprobeerd waarop J nog steeds reageerde). Maar het is goed om te weten of hij er overheen gegroeid is, dat maakt eten toch een stukje makkelijker en meer ontspannen. Ik heb wel het idee dat hij iets minder gevoelig is. Het hele gezin gebruikt nu halvarine uit hetzelfde kuipje en dat gaat goed, toen hij op het kdv een stukje brood van een ander kind gepakt had en opat waren er geen klachten en ook eten met zonnebloemolie erin lijkt geen reactie meer te geven. Soja zouden we intussen mogen proberen, maar laat ik nu ook nog maar even weg. Hij weet niet wat hij mist, bijv. als toetje krijgt hij fruitmoes, kan hij ook lekker scheppen net als wij
Ik vind het wel spannend, de test. Ten eerste omdat het 2 keer een hele dag is en J slaapt nergens anders, dus dat worden lange vervelende dagen. Ten tweede, als hij nog wel allergisch is, krijgt hij dus een dag pijn en wij een week de 'oude' J.
Maar bij zulke heftige reacties als Wolk had, lijkt het me nog veel spannender!
Oh ja, zeer irritant datquote:Op woensdag 8 juni 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:
Welkom LaSage!
Saskia, hoe gaat het met N? Ik hoop beter. Wolk was ook heel veel ziek de eerste tijd dat ze naar het KDV ging maar nu gaat het beter.
Doen jullie baby's ook wel eens een slaapje van 5 minuten waarna ze weer een uur of 2 doorkunnen? Valt ze aan de borst in slaap, ik leg haar over naar haar bed maar na 5 minuten staat ze alweer hartstikke wakker te huilen en dan wil ze dus gelijk niet meer slapen. Zo irritant, ik stel me echt in op even een uurtje voor mezelf maar dat gaat dan plots niet door.
Mijn augustus baby kan ook nog niet staan, als ik hem op z'n voeten zet, wat hij heel erg tof vindt, wiebelt hij alle kanten op en zelf staan (met ergens aan vast houden) zit er echt nog niet in. Ik denk eerder dat de oktober baby's die al wel staan er vroeg bij zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat die van Ingee nu al zelfstandig liep, dat gaat hier echt nog wel even duren gelukkig.quote:Op woensdag 8 juni 2016 10:24 schreef Aerenia het volgende:
Hier is het 23C in de slaapkamer, maar A eist min of meer dat ze haar pyjamaatje aan mag (lange mouwen en voetjes dus) en slaapt half onder een dunne deken en lakentje. Heb geprobeerd haar in een rompertje te laten slapen of in een hele dunne slaapzak, maar dat deed ons beider nachtrust geen goed (vis A dan steeds met ijskoude armpjes uit bed)Ach ik slaap ook nog steeds met mijn dekbed tot over mijn oren, dus we zijn gewoon van het soort dat het niet zo snel warm heeft
Mijn eind oktober baby kan echt nog helemaal niet staan... zal wel met het gewicht te maken hebbenVerder is ze supersterk en beweegt ze alle kanten op door zich met haar beentjes af te zetten
![]()
Fijne vakantie Adrian!
Jaquote:Op woensdag 8 juni 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:
Doen jullie baby's ook wel eens een slaapje van 5 minuten waarna ze weer een uur of 2 doorkunnen? Valt ze aan de borst in slaap, ik leg haar over naar haar bed maar na 5 minuten staat ze alweer hartstikke wakker te huilen en dan wil ze dus gelijk niet meer slapen. Zo irritant, ik stel me echt in op even een uurtje voor mezelf maar dat gaat dan plots niet door.
hier ook. Heel frustrerend. Meestal gebeurt het buiten, als we op stap zijn. Standaard eigenlijk 2 minuten voordat we thuis komen. Die laatste twee minuten loop ik dan ook als een debiel rond te hupsen achter de kinderwagen, of z'n voeten te kietelen in de draagdoek zodat hij maar wakker blijft...quote:Op woensdag 8 juni 2016 10:46 schreef pinquit het volgende:
Jup Ludann, weer helemaal opgeladen. Maar ik nietzo jammer altijd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oktoberstaander present!
Heeft nu zo'n staspeeltafeltje gekregen, mooiste speelgoed EVAH volgens T.
Slapen gaat nauwelijks meer. Bed is om te staan, en niet om te liggen. Mwaaargh.
Maar dat glunderende bekkie als ie zich optrekt aan de tafel en mij aan de andere kant ziet zitten, nooooh, maakt alles goed!
![]()
quote:Op woensdag 8 juni 2016 13:20 schreef Sara82 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oktoberstaander present!
Heeft nu zo'n staspeeltafeltje gekregen, mooiste speelgoed EVAH volgens T.
Slapen gaat nauwelijks meer. Bed is om te staan, en niet om te liggen. Mwaaargh.
Maar dat glunderende bekkie als ie zich optrekt aan de tafel en mij aan de andere kant ziet zitten, nooooh, maakt alles goed!
snelle jelle
Dat zelfde speeltje ligt G voor op zijn buik tegen aan te rammen, zelfs zittend spelen is m te veel moeite![]()
Sjaak had ook reflux en kon volgens mij redelijk snel zitten en blijven staan als wij hem neerzetten, maar rollen was hij juist weer langzamer in. Ik heb het ook wel eens gehoord hoorquote:Op woensdag 8 juni 2016 13:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid, ik heb ooit gehoord dat kindjes die pijn hebben of hebben gehad door bijv zware bevalling, allergie, reflux etc zich fysiek sneller ontwikkelen. Merken jullie daar wat van of zou het een fabeltje zijn?
Dat laatste is wel heul herkenbaar jaquote:Op woensdag 8 juni 2016 14:01 schreef Krisvc het volgende:
Baby zonder pijn of allergie of wat dan ook hier maar wel een snelle jelle (losse stapjes deze week, 11 maanden). Ik denk dat het een karaktertrekje is hier (ik wil alleen maar alles en ik wil het alleen maar nu).
Creatief ook nog eensquote:Op woensdag 8 juni 2016 14:18 schreef Bloesem. het volgende:
Jantina, (niet mijn baby)
Mini is pijnloos (voor zover ik weet) en vrij vlot geloof ik.. Ze is heel sterkAl betrap ik haar wel eens op valsspelen. Ik leg dingetjes vaak buiten haar bereik, zodat ze er naartoe moet. Van de week kijk ik om, heeft ze gewoon het hele kleedje naar zich toe geschoven i.p.v. zij naar het kleedje toe. Ja hoor 'ns
En sinds ze zes maanden is maakt ze steeds moeilijker geluidjes
prieuw prieeuww!
Ik heb een jasje voor de leuk, maar een vestje doet toch eigenlijk hetzelfde?quote:Op woensdag 8 juni 2016 14:50 schreef Malteser het volgende:
Oh en een zomerjas? Nodig of niet? Wij werken nu met vestjes en dat vind ik fijn. Hebben een regenhoes voor de wagen en voor de maxi cosi. Is een jasje nodig of overbodig?
Het is nog niet eens onze zolderquote:Op woensdag 8 juni 2016 11:11 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Mijn augustus baby kan ook nog niet staan, als ik hem op z'n voeten zet, wat hij heel erg tof vindt, wiebelt hij alle kanten op en zelf staan (met ergens aan vast houden) zit er echt nog niet in. Ik denk eerder dat de oktober baby's die al wel staan er vroeg bij zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat die van Ingee nu al zelfstandig liep, dat gaat hier echt nog wel even duren gelukkig.
En ik krijg het al warm als ik over de laagjes lees
Sillie, ik denk dat het dan tijd wordt voor een nieuw huiszolders zijn altijd lastig qua warmte.
Yay! Wat nou 'en je baby dan' !quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:25 schreef LuDann het volgende:
Malteser, wij kijken een filmpje tijdens het nagels knippen. Is dat een idee?
Oh en jongens, ik ga gewoon promoveren.Ik ben het toch geworden!
Dikke je-weet-wel ook naar de directors met hun 'we denken niet dat je het gaat redden'.
Ik ben gewoon zo goed dat dat niet meer uit maakte.quote:
Heb wel een zomerjasje, maar tot nu toe gebruik ik alleen nog maar vestjes (ook in de winter gedaan icm voetenzak en zulks).quote:Op woensdag 8 juni 2016 14:50 schreef Malteser het volgende:
Oh en een zomerjas? Nodig of niet? Wij werken nu met vestjes en dat vind ik fijn. Hebben een regenhoes voor de wagen en voor de maxi cosi. Is een jasje nodig of overbodig?
Als het zuur is, kun je uitgaan van tandjespoep. Toename in hoeveelheid poep per dag kan ook komen door vaste voeding?quote:Op woensdag 8 juni 2016 22:35 schreef silliegirl het volgende:
Poepvraag (sorry): bij tandjes krijgen he, is die poep dan altijd dun? Ik heb vandaag namelijk wel 10 poepluiers verschoont, maar behalve dat ze enorm stonken (
) was de substantie gewoon normaal.
Maar goed, nu zitten we al vanaf 20:00 met een boze, doodvermoeide baby die bij elke naar bedbreng poging moord en brand schreeuwt. Nu heb ik in een helder moment maar is dentinox gesmeerd en nu slaapt ie..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, wat eng LeSage!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:26 schreef LeSage het volgende:
Badderen is hier altijd genieten. Meestal samen in het grote bad, of samen onder de douche. Babybadje vind ik zoveel werk
Ik ben me net helemaal kapot geschrokken. S. werd helemaal slap in z'n stoeltjetoen ik 'm eruit wilde pakken schrok hij wakker.... Met open ogen in slaap gevallen. Nu dus maar even samen op de bank..
Fijn! Lekker smikkelen Wolk.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 13:54 schreef LuDann het volgende:
Oh en Lunapuella, bedankt voor de tip van het broodbeleg! Ik heb de spinazieversie en Wolk vindt hem lekkuuurrrr.
Woensdag! Maar we vieren het morgen, want dat is makkelijker met familie. Inderdaad heel raar, en het is razendsnel gegaan!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 15:51 schreef Vieve6 het volgende:
Lunapuella bijna 1! Wanneer is Ketel jarig? Lijkt me heel gek, volgensmij vliegt zo'n eerste jaar voorbij!
Ik ben uiteindelijk toch maar voor saai zwart gegaanquote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:51 schreef Malteser het volgende:
Jantina, welke kleur heb je gekozen? Hier ook een Yepp .
Veel plezier alvast morgenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 16:15 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Woensdag! Maar we vieren het morgen, want dat is makkelijker met familie. Inderdaad heel raar, en het is razendsnel gegaan!
Als er speelgoed op de grond ligt, dan speelt ze daar vaak mee. Maar inderdaad, sommige speeltjes zijn niet zo in trek t.o.v. de metalen stoelpoten of het wijnrek (inmiddels verplaatst naar veilige plek).quote:Op vrijdag 10 juni 2016 16:59 schreef Vieve6 het volgende:
Wat een gesprek Jantina haha! Ik kan me voorstellen dat zulk verkooppraatje niet echt werkt haha!
Voor iemand het volgende herkenbaar? : L is heel erg geïnteresseerd in vanalles (lees: alles van metaal zoals tafelpoten, prullebakken maar ook kranten, hoopjes opgebrande wierook, washandjes, shampooflessen). Maar haar speelgoed is saaaaaai! Hebben we gewoon geen leuk speelgoed of hebben alle kindjes dit?! & wie heeft er tips voor interessant speelgoed voor kindjes van +- 8 maanden oud?!
ja, die stapelbekers zijn hier al maanden tof. Alles wat maar een toren is.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:11 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Als er speelgoed op de grond ligt, dan speelt ze daar vaak mee. Maar inderdaad, sommige speeltjes zijn niet zo in trek t.o.v. de metalen stoelpoten of het wijnrek (inmiddels verplaatst naar veilige plek).
Hier zijn de stapelbekers van fisher price erg hot momenteel! En heeft haar voorkeur boven ander speelgoed / interieur
Ik kan bijna niet geloven dat Keteltje al weer bijna 1 jaar oud is. Veel plezier morgen!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:49 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Fijn! Lekker smikkelen Wolk.
Ketel viel toen hij nog wat kleiner was vaak met halfopen ogen in slaap. Vond ik er altijd heel freaky uit zien. Nu doet hij het gelukkig niet zo vaak meer.
Ik heb net een verjaardagskroon geknutseld en '1!'-vlaggen gehaald
Hoogtepunt waren er hier 13 op 1 dagquote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:35 schreef silliegirl het volgende:
Die belachelijke hoeveelheid poep bij tandjes he, hoe lang duurt dat zo ongeveer?![]()
Hier zitten we nu op 10, maar de dag is nog niet om. Maar dit is echt al dag 3.. Wanneer houdt het op? :pquote:Op vrijdag 10 juni 2016 20:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hoogtepunt waren er hier 13 op 1 dag![]()
Idd in de lengte! Het badje is 66 cm lang (geen idee of dat een kleine maat is) en met een arm onder haar hoofdje ter ondersteuning is er max 3 cm over, dat is echt best krap vind ik. Met wat moeite past het nog wel, ware het niet dat ze vindt dat met haar voetjes afzetten om een eind naar achteren te schieten het AllerTofste is om te doen in bad! En dat kan dus niet, dan beukt ze met haar hoofdje tegen de achterkantquote:Op vrijdag 10 juni 2016 17:31 schreef Malteser het volgende:
Onomatopee, uit het babybadje gegroeid? In de lengte? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Twix past er nog prima in.
Die poep is niks vergeleken met het verdriet dat ze kunnen hebben door de pijn van het doorbreken van het tandvlees.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:23 schreef Vieve6 het volgende:
Dankjulliewel voor de tips Jantina en Jagar! Dat badje klinkt heel leuk! L. zit alleen nog niet zo stevig, maar morgen misschien eens kijken wat ze daar van vindt. & zal ook eens kijken voor een stapeltoren!
Boekjes zijn ook leuk volgens L! Ik heb een boekje van Baby Ziet, maar er komen allemaal deeltjes verf vanaf omdat ze het boekje vooral erg lekker vindt... Dus dat is minder fris.
Ik had laatst een klankwiel van grimms gekocht & ik heb ook zo'n toren van mam gekregen, maar ze is daar (nog) niet zo enthousiast over als ik..
Vervelend dat hij er steeds last van blijft houden Malteser. Wel fijn dat hij onder controle blijft! & ik hoop met jullie mee dat het goede weer een positieve invloed zal hebben!
Oohhhh Sillie.... Dat is veel! Heeft W. al veel tandjes? Of moeten ze nog doorkomen? L heeft er nog geen 1, dus voor ons moet de tijd van de vele poepluiers nog aanbreken.. Daar kijk ik niet echt naar uit...
Als ze eenmaal kan zitten past t weer primaquote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:53 schreef onomatopee het volgende:
Jeutje wat een poepluiers zegHopelijk is het tandje gauw door sillie!
[..]
Idd in de lengte! Het badje is 66 cm lang (geen idee of dat een kleine maat is) en met een arm onder haar hoofdje ter ondersteuning is er max 3 cm over, dat is echt best krap vind ik. Met wat moeite past het nog wel, ware het niet dat ze vindt dat met haar voetjes afzetten om een eind naar achteren te schieten het AllerTofste is om te doen in bad! En dat kan dus niet, dan beukt ze met haar hoofdje tegen de achterkant
Dat is natuurlijk nog veel erger inderdaad. Een verdrietig kindjequote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:54 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Die poep is niks vergeleken met het verdriet dat ze kunnen hebben door de pijn van het doorbreken van het tandvlees.liever die poep.
Of de pijn van de bloedende wonden die ze kunnen krijgen van poep van het doorbreken van de tandenquote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:54 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Die poep is niks vergeleken met het verdriet dat ze kunnen hebben door de pijn van het doorbreken van het tandvlees.liever die poep.
Er zijn er nu 2quote:Op vrijdag 10 juni 2016 22:12 schreef Vieve6 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk nog veel erger inderdaad. Een verdrietig kindje.. Komen de tandjes bij jouw baby nu ook door?
Zelfde probleem hierquote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:09 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb zo'n klein Jip en Janneke opblaasbadje, ik doe daar een laagje lauwwarm water in.
Ik zet het badje in de schaduw en in de tuin houd ik 'm het liefste ook in de schaduw. Ik smeer in elk geval goed in en zet een zonnehoedje op.
Straks een mini fok-meeting, leuk! Al is het tijdens L zijn slaaptijd dus misschien ook niet.
Waar koop je die? AH heeft het niet?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 19:54 schreef Xanteh het volgende:
Zijn Yespers groente en fruitspreads al voorbij gekomen? Zonder toevoegingen en niet zo zoet.
Das denk ik meer omdat ze het vandaag vieren?quote:
Ik heb het even opgezocht maar das helaas voor mij weer een typisch Jumbo product zo te zien. We hebben hier geen Jumbo. Maar bedankt voor de tip, klinkt goed!quote:Op vrijdag 10 juni 2016 19:54 schreef Xanteh het volgende:
Zijn Yespers groente en fruitspreads al voorbij gekomen? Zonder toevoegingen en niet zo zoet.
LeSage, wat zal dat er vreemd hebben uitgezien
Hehe, zal het proberen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 01:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ze moeten het tandjes krijgen gewoon afschaffen!
LuDann, gefeliciteerd met je theorie! Bij je praktijk niet in slaap vallen he
Zusje, gefeliciteerd met je promotie! Een fijne baan is een fijne moeder oid. Als jij je daar goed bij voelt gewoon doen!
Fijn verjaardagsfeestje morgen Lunapuella! Ik verwacht van ketel wel een mooie cakesmash, ik denk dat hij daar erg goed in is.
En wij zetten tegenwoordig met mooi weer het badje op balkon en gaan er naast zitten. De badkamer is daar te krap voor. Er in liggen kon hij al maanden niet meer, dan ging er meer water uit het bad dan dat erin bleef.
Wat voor water doen jullie btw in van die opblaasbadjes? Gewoon koud water, of juist lauw of warm?
Bij de grote Jumbo's maar zelf bestel ik ze online. Ze hebben regelmatig een actie waarbij de verzendkosten gratis zijnquote:Op zaterdag 11 juni 2016 08:55 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Waar koop je die? AH heeft het niet?
Oja, foto's vergeten! De ruck idd geleerd, maar een doek is niks voor mijquote:Op zaterdag 11 juni 2016 09:42 schreef LuDann het volgende:
[..]
Das denk ik meer omdat ze het vandaag vieren?
[..]
Ik heb het even opgezocht maar das helaas voor mij weer een typisch Jumbo product zo te zien. We hebben hier geen Jumbo. Maar bedankt voor de tip, klinkt goed!
[..]
Hehe, zal het proberen.Leuk, badderen op het balkon! Badje gaat hier in de schaduw met warm water.
Wat leuk, die draagworkshop, welke knoop gaan jullie leren? De ruck? Veel plezier! Enne, maak foto's!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh jongens, nog maar een paar daagjes en dan heb ik gewoon geen baby meer.![]()
![]()
Wat wel of niet mag bepaal jij uiteindelijk hèquote:Op zaterdag 11 juni 2016 18:02 schreef JantinaGr het volgende:
Oh, okee. Mag smeerkaas ook al niet.Heb er eentje waar 2 gram zout per 100 gram in zit.
Ik wil nog kijken naar van die groentenspreads o.i.d. maar blijft weinig over zo zeg (wat ook een beetje praktisch blijft).
Pindakaas vindt ze niet zo, te heftig van smaak misschien en appelstroop gaat ze van kokhalsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat is balen! Hier zaten ze aan de schouderbandjes in het stoeltje.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:04 schreef JantinaGr het volgende:
Pff, ik baal zeg! Heb vandaag de Yepp Mini ontvangen, helemaal nieuw. Zitten er geen sleutels bij!
Ik heb mijn hoop gevestigd op de doe-het-zelf service van tandjesmoetenevendoorkomen.nlquote:Op zondag 12 juni 2016 08:06 schreef Krisvc het volgende:
Als je een monteur voor die functie hebt gevonden wil ik zijn nummer graag Sillie
en ik ook. Ik betaal de voorrijkosten tot berlijn zelfs graag. De kleine slaapt zo onrustig, veel huilen in zn slaap...quote:Op zondag 12 juni 2016 08:06 schreef Krisvc het volgende:
Als je een monteur voor die functie hebt gevonden wil ik zijn nummer graag Sillie
vakmodus: Wat bedoel je hier mee? En wat zijn volgens jou verborgen suikers? /vakmodusquote:Op zondag 12 juni 2016 08:49 schreef Limone het volgende:
... Zoutloze pindakaas en suikervrije jam zit volgens mij zo vol kunstmatige onzin (en 'verborgen' suiker) ...
Haha. Ik ben opgehouden met in 't gele boek kijken toen ik las dat "het niet meer zien zitten als ouder ook een symptoom van een sprongetje" isquote:Op zondag 12 juni 2016 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
Oh god ben ik er weer in getrapt? Dat je denkt OMG ik weet het niet meer, en dat dat dan het klassieke plaatje uit het gele boek is?
Pfff verraderlijk hoor, een tweede kind dat anders doet dan het eersteVoel je je twee keer een n00b.
Dus ja, zou kunnen. Hij is wel bezig met grijpen en nieuwe geluidjes, dus er zal wel vanalles gaande zijn. Hij slaapt, op 2 krijsbuien en wat snelle slokken na, nu eigenlijk al de hele dag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |