abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162773305
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
pi_162773353
Ik zei dus:

Dat is snel gegaan Bloesem! Ik zag foto's op FB, wat een heerlijk meisje heb je zeg O+ .

Luna dat klinkt al heel goed! Hopelijk komt hij snel wat meer op krachten en gaat hij meer drinken. Darmkrampjes horen er hoe dan ook bij in het begin. En vijf uur tussen voedingen, dat doet Tas nu nogsteeds nauwelijks :') lekker hoor!

Ludann dat is balen van de Tartex -O- . Ook wel een domme move van de fabrikant inderdaad, met zoveel mensen met een soja-allergie. Qua beleg heb ik geen bijster originele ideeën, maar misschien leuk om gewoon eens iets anders als brood te geven? Pannekoekjes (van amandelmelk bijv.) of rijstballetjes o.i.d. Dan hoef je tenminste niet over beleg na te denken ;) .

Hoe was het vandaag LB? Bijzonder hoor, zo'n traditie. Ook heel mooi! En alvast een fijne vakantie!

Welkom Vieve :W !

Jagar :X ooh, dan ben je ineens tien jaar ouder. Kan iedereen overkomen hoor, A is laatst nog van ons bed afgerold.. terwijl ze er al heel goed zelf af kan klimmen. Maar je schrikt je toch hoe dan ook een hoedje.

Slaap voor sillie *O* fijn !!
pi_162773355
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:09 schreef elamanilo het volgende:
Bloesem, hoe gaat het inmiddels met jou? En je mini alweer 6 maanden! O+
En jouw mini alweer anderhalve week :o gaat snel!!

Hier gaat het comme ci comme ca. Sommige dagen gaan best ok en sommige dagen gaan niet. En het is moeilijk te voorspellen wat een dag om kan laten slaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik sta nog steeds en mijn dochter is zes maanden oud (geworden op mijn voeding) dus wie maakt me wat?
pi_162773609
Tas heeft vandaag ook een vermaanddag, hij is alweer drie maanden :o de tijd vliegt echt heel erg bij zo'n nummer twee! Lekkere spekbaby is meestal überrelaxed, maar had vannacht echt ergens last van. Geen idee wat, maar het was huilen huilen huilen, alleen maar op mij willen slapen, elk uur gegil - kramp :? - en dan moest ik rondlopen totdat hij weer rustig was. Kortom - vandaag mijn verjaardag vieren met (schoon)familie + neefje was een behoorlijke uitdaging. Maar uiteindelijk was het reuze gezellig. En Tas heeft bijna de hele dag in de wagen in de schaduw liggen tukken O+ .

Vanavond leek het weer even een gilfestijn te worden, maar toen ik hem niet onder een deken maar in een slaapzakje weglegde sliep hij bijna meteen. Weten we dat ook weer :'), je probeert eens wat hè.

Nog een vraag aan de FV-mama's - want ik ben helemaal over nu - wanneer verhoog je de inhoud van de flessen? Hij drinkt nu wisselend 5 of 6 keer 150/5. Eerst niet altijd helemaal leeg maar de afgelopen vijf flessen tot de laatste druppel en dan nog een beetje mopperen. Wel te sussen met een speen.. maar is het dan tijd om naar 180/6 te gaan? Ik weet niet meer precies hoe dat bij Annie ging. Maar die dronk niet zoveel als haar broertje. Ik ben bang als ik naar 180/6 ga dat hij dan over het maximum heen gaat. Of zal dat wel meevallen?
pi_162773873
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:06 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

En jouw mini alweer anderhalve week :o gaat snel!!

Hier gaat het comme ci comme ca. Sommige dagen gaan best ok en sommige dagen gaan niet. En het is moeilijk te voorspellen wat een dag om kan laten slaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik sta nog steeds en mijn dochter is zes maanden oud (geworden op mijn voeding) dus wie maakt me wat?
SPOILER
pi_162774707
Razz: volgens mij geldt voor kv een max van een liter per dag, dat heeft iets met de nieren te maken maar hoe precies weet ik niet. Met 6 x 180/6 ga je daar wel overheen, maar hoe je dat oplost weet ik ook niet. Schep van die forte voeding erdoor?
  maandag 6 juni 2016 @ 03:16:50 #7
409579 LuDann
All the way
pi_162780459
Das wel een idee ja Razz, iets anders maken dan boterhammen. Bedankt voor de tip! Je vraagt over fv weet ik niet zo goed, ik weet dat het CB waar ik onderzoek doe zegt dat iets over de hoeveelheid heengaan die op de verpakking staat niet zo erg is als het de ene dag wel en de andere dag niet is, maar ik weet niet hoe dat zit als het stelselmatig is. Je kunt ook een paar flesjes wat voller doen misschien?

Ik zit beneden met een klaarwakkere Wolk. :') Zucht. Ik wil slapen! Maar ze is wel heel lief, ze keek me net aan en zei 'mama' en ik heb het nog gefilmd ook. :D

Ik vraag me soms af of ze weet wat ze zegt of dat het meer een toevallige set klanken is. Ik heb geen idee maar het is wel leuk als ze het zegt. O+

Ik zat een appel te eten en ze zat me zo blij verheugd al smakkend (ze smakt als ze eten wil, zo grappig) aan te kijken dat ik haar ook een stukje heb gegeven. Dan maar weer tanden poetsen zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door LuDann op 06-06-2016 08:34:24 ]
pi_162781058
:W

Bloesem, je kleine grote, gefeliciteerd! *O*
Je spoiler is herkenbaar en het wordt beter. :*

Ela, wat ik me afvraag, je had het erover dat je bang was dat je niet genoeg ruimte zou hebben voor liefde voor 2 kindjes (vergeef me als ik het verkeerd verwoord). Hoe is dat tot nu toe?

Lu, heb je nog mogen slapen?

L. gaat vandaag haar laatste levensmaand als baby in. 11 maanden alweer. Dus ik oefende gister alvast de taart voor haar verjaardag. Die we overigens een week uit hebben gesteld ivm operatie man.
SPOILER
Gister gingen we naar een verjaardag waar ook veel andere kindjes waren. Kennelijk heb ik nogal een dame met een mening zeg maar. Alle speeltjes zijn van haar. maar ze geeft ze ook weer terug en zoekt continu iedereen op om een beetje te babbelen, te knuffelen en te spelen. De hele tuin heeft ze gezien en iedereen heeft ze geknuffeld. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162781272
Wow, toffe taart Kris! Kun je die volgende week hier ook niet eentje komen bakken? Om te oefenen? ;)
  maandag 6 juni 2016 @ 08:35:41 #10
409579 LuDann
All the way
pi_162781292
No way, wat een toffe taart!
pi_162781301
Inderdaad mooie taart!

Boh, net viel de kleine man zo hard achteruit van staan in de boekenkast, hij heeft nog nooit zo hard gehuild, inclusief nasnikken aan de borst. Ik kan er echt niet altijd achter staan, maar vind dit wel lastig, want hij moet nu constant staan.. Wanneer leren ze neerkomen?
pi_162781311
Bloesem een half jaar oud en groot op jouw bv! Superknap!!!

Oh wat lief LuDann!!!

Razz.. Bij mij had het cb daar wel een advies in toen ik bv ging afbouwen en ook niet goed wist wat/hoe dat te doen met fv.. Ik kon ze mailen en kreeg wel heel snel antwoord terug.. maar weet niet hoe dat bij jou is?

Kris die taaaaart! Ziet er mooi uit! Zal je meisje ook wel heel leuk vinden!
pi_162781916
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Tas heeft vandaag ook een vermaanddag, hij is alweer drie maanden :o de tijd vliegt echt heel erg bij zo'n nummer twee! Lekkere spekbaby is meestal überrelaxed, maar had vannacht echt ergens last van. Geen idee wat, maar het was huilen huilen huilen, alleen maar op mij willen slapen, elk uur gegil - kramp :? - en dan moest ik rondlopen totdat hij weer rustig was. Kortom - vandaag mijn verjaardag vieren met (schoon)familie + neefje was een behoorlijke uitdaging. Maar uiteindelijk was het reuze gezellig. En Tas heeft bijna de hele dag in de wagen in de schaduw liggen tukken O+ .

Vanavond leek het weer even een gilfestijn te worden, maar toen ik hem niet onder een deken maar in een slaapzakje weglegde sliep hij bijna meteen. Weten we dat ook weer :'), je probeert eens wat hè.

Nog een vraag aan de FV-mama's - want ik ben helemaal over nu - wanneer verhoog je de inhoud van de flessen? Hij drinkt nu wisselend 5 of 6 keer 150/5. Eerst niet altijd helemaal leeg maar de afgelopen vijf flessen tot de laatste druppel en dan nog een beetje mopperen. Wel te sussen met een speen.. maar is het dan tijd om naar 180/6 te gaan? Ik weet niet meer precies hoe dat bij Annie ging. Maar die dronk niet zoveel als haar broertje. Ik ben bang als ik naar 180/6 ga dat hij dan over het maximum heen gaat. Of zal dat wel meevallen?
Je zou de laatste fles kunnen ophogen naar 180/6? Kijken wat dat met de nacht doet.
Of gewoon aanbieden en kijken wat 'ie overhoudt. Hij zal niet ineens vol over de max gaan hoor. Die kleintjes regelen dat prima zelf. En als je eens een keer over de max gaat, nou ja.. daar gaan ze niet stuk van. Dexter had ook een periode dat ie soms gewoon meer honger had.. honger lijden doen we niet aan dus had ie een flesje extra. Vraag je cb anders ook nog om tips. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_162781996
Buwh, N. is alweer ziek... Zelfs zaterdag naar de HAP geweest omdat ze echt keihard hoest. Alleen verkouden volgens hun, en het gaat ook wel wat beter daarmee. Maar vannacht en vanochtend moest ze keihard huilen, ze had duidelijk pijn...
Misschien komt het omdat ze al 10 dagen niet gepoept heeft? Iemand nog tips? (olijfolie erin werkte niet).

Mooie taart :)

En N. zegt ook vaak mama, volgens mij wel echt bewust hoor! Ze zegt ook dada of papa bewust :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162782361
Wow, 10 dagen? :o Misschien iets met pruimen?
pi_162783010
Ja, het lijkt mij ook niet comfortabel...
maargoed, we gaan vanmiddag naar de HA.
  maandag 6 juni 2016 @ 11:05:37 #17
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162783469
Krisvc, heel veel schuldgevoelens naar mijn oudste.. Ze is zo ontzettend lief, gaat overal heel geduldig in mee en ik ben alleen maar heel verdrietig en soms zelfs onaardig. Ik vind het heel erg dat ik niet beter/fijner/liever voor haar ben/kan zorgen nu... Ik voel me ook zo stom dat ik ooit heb kunnen denken dat ik wel voor twee kindjes zou kunnen zorgen... En dat maakt de schuldgevoelens weer groter. En mijn kleine baby die ook nergens wat aan kan doen en ook zo ontzettend lief is.
pi_162785127
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:05 schreef elamanilo het volgende:
Krisvc, heel veel schuldgevoelens naar mijn oudste.. Ze is zo ontzettend lief, gaat overal heel geduldig in mee en ik ben alleen maar heel verdrietig en soms zelfs onaardig. Ik vind het heel erg dat ik niet beter/fijner/liever voor haar ben/kan zorgen nu... Ik voel me ook zo stom dat ik ooit heb kunnen denken dat ik wel voor twee kindjes zou kunnen zorgen... En dat maakt de schuldgevoelens weer groter. En mijn kleine baby die ook nergens wat aan kan doen en ook zo ontzettend lief is.
Dit zijn hele herkenbare gevoelens voor iedere moeder die voor de 2e keer moeder wordt. Tenminste, wat ik om me heen hoor en zelf zo heb ervaren.
  maandag 6 juni 2016 @ 12:16:28 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_162785331
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:07 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dit zijn hele herkenbare gevoelens voor iedere moeder die voor de 2e keer moeder wordt. Tenminste, wat ik om me heen hoor en zelf zo heb ervaren.
Ik wilde net hetzelfde typen. Het is echt zo, Ela :*. En dat gaat over. Heb je op dit moment niet zo heel veel aan, maar toch.

Ik blijf het maar herhalen voor iedereen die hier bang voor is: er zijn denk ik weinig peuters die heftiger reageren op het krijgen van een zusje of broertje als mijn S. Hij was zó boos en Suus en ik kregen het enorm te verduren. Ik heb me echt zo schuldig gevoeld naar beiden toe. En je moet ze nu eens zien! Tuurlijk maken ze ook ruzie maar ze zijn vooral zo blij met elkaar O+ ! Ze trekken er samen hand in hand op uit terwijl ik erachteraan hobbel, ze missen elkaar echt als S wel eens uit logeren gaat. Ik geloof oprecht dat ze zoveel geluk halen uit elkaar :). De grootste geniet van zijn grotebroerrol, hij wil haar alles leren. En zij kijkt zo enorm naar hem op, ze doet alles na wat hij doet en ze hobbelt hem continu achterna.

Dat zijn zulke mooie dingen om naar uit te kijken Ela, en dat ligt voor jullie ook in het verschiet!

Je bent nu ook nog een beetje een hormonaal wrak waarschijnlijk ;)

En dat N zo goed meewerkt met alles, en zo geduldig is, zou dat ook geen teken zijn dat ze het niet zo erg vindt als jij denkt? Want peuters laten het wel goed blijken toch, als ze ergens ongelukkig mee zijn?
pi_162786663
Saskia zielig dat N. ziek is! Misschien helpt genoeg drinken ook, maar ik weet niet of ze al wat drinkt naast de bv? Of mag dat niet? Ben je al bij de dokter geweest?

Elamanilo, dat klinkt inderdaad zwaar. Mij lijkt een tweede kindje ook heel erg leuk, maar ik vind het ook wel spannend hoe dat zal gaan. Het lijkt me sowieso in het begin altijd een heftige tijd, een kindje, er veranderd zo veel. Dat lijkt me bij een tweede kindje net zo, misschien weet je dan alleen praktisch gezien wat beter wat je moet doen omdat je al eerder een kleine baby hebt gehad. Maar dan is er natuurlijk het andere kindje dat tegelijk veel aandacht nodig heeft... Veel sterkte in ieder geval. & gelukkig zijn er moeders met dezelfde soort ervaringen/gevoelens en daar is het gelukkig ook goed gekomen :)! & het is voor een kindje uiteindelijk natuurlijk ook superleuk om een broertje of zusje te hebben (meestal :)).

L. gaat sinds dit weekend staan, aan de rand van haar bedje of de box :), ze kijkt er ook zo trots bij haha :), zo lief.. Helaas had ik de eerste keer gemist (net even naar de winkel), maar man had het wel gezien!
Helaas is ze ook al twee keer gevallen sindsdien :'( .. Ik weet niet zo goed hoe ik dat kan voorkomen, maar ze schrikt er zelf steeds zo van & ik ook natuurlijk..
pi_162787103
Hier hetzelfde, Vieve. vandaag alleen al 2 keer achterover op z'n hoofdje. Hij is zo snel en als ik even niet oplet staat hij al. Ik hoop echt dat hij het snel leert!

Hoe oud is L, dat heb ik gemist geloof ik!

Saskia: inderdaad een paar pruimen, of in wat extra olijfolie koken vanavond?
pi_162787208
oh man, m'n baby ligt te slapen en ik ben voor het eerst in tijden even aan het werk. Wat fijn om m'n hersens eens kritisch te gebruiken!

Die arme auteur van de paper die ik aan het reviewen ben, want m'n hersenen zijn blijkbaar überkritisch na zo lang niets gedaan te hebben... :@
pi_162787789
Ja dat gaat inderdaad snel hè. Je moet eigenlijk iedere seconde goed opletten voor je gevoel. Dan is het fijn als ze even slapen.. Dan kan je even wat anders met aandacht doen.. Ik ben maar vast aan het avondeten begonnen, want L. slaapt nu ook even...

L. is trouwens 7.5 maanden nu...

Ojeej haha & je moet die paper beoordelen? : ) Waar gaat het over?
pi_162788129
@Vieve: van hoeveel oktober is L? Mijn A is van de 26e maar die staat echt nog lang niet :P Ze kan sinds een week of 3 omrollen en doet nu niets anders meer :)

Al 10 dagen geen poep Saskia?! Dat is wel heul lang! Arme N! Hier vind ik het al lang duren als het "al" 11u in de ochtend is en de luier nog leeg is :')

En nu tijd voor mijn middagkolfhalfuurtje! :7
pi_162788181
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:08 schreef Vieve6 het volgende:
Ja dat gaat inderdaad snel hè. Je moet eigenlijk iedere seconde goed opletten voor je gevoel. Dan is het fijn als ze even slapen.. Dan kan je even wat anders met aandacht doen.. Ik ben maar vast aan het avondeten begonnen, want L. slaapt nu ook even...

L. is trouwens 7.5 maanden nu...

Ojeej haha & je moet die paper beoordelen? : ) Waar gaat het over?
ja, ik moet m'n mening geven of die paper in een academisch tijdschrift gepubliceerd kan worden of niet. Het gaat over VN vredesmissies.
  maandag 6 juni 2016 @ 15:11:40 #26
409579 LuDann
All the way
pi_162789042
Oei Saskia, beterschap aan N! 10 dagen niet poepen is wel erg lang. Ik heb hier wel eens een pruim gepureerd en dat gegeven op een lepeltje, dat een idee? Een beetje olijfolie op haar brood druppelen?

Knuffel voor ela, ik hoop dat je je snel anders gaat voelen.

Een staander voor Vieve! *O* Dat leren zitten kan soms wel even duren, dat nam een week of 2 wel in beslag hier.

Jagar, fijn dat je je hersens weer even een beetje kunt laten kraken.

Ik heb net de kinderarts aan de lijn gehad. Uit het bloedonderzoek is helemaal niks gebleken. -O- Die kans zat erin, maar ik had het toch niet verwacht. Misschien dat ze te jong is. Hij legde me de keuze voor om gewoon zo door te gaan zoals we nu gaan en over een paar maanden opnieuw te prikken of om te gaan voor de krasjestest (dan geven ze haar prikjes met stofjes waarop we een allergie vermoeden).

Ik vind dat een moeilijke keuze, maar ik heb het toch wel zwaar met het dieet en wil graag weten of ik een van de vier dingen die ik nu moet laten (ei, melk, pinda en soja) misschien toch wel mag eten. Het is belangrijk dat ik doorga met de borstvoeding omdat dat de kans vergroot dat Wolk over haar allergieen heengroeit zei de kinderarts maar ik vind het best zwaar dat ik zoveel dingen moet laten. Aan de andere kant is zo'n krasjestest verre van leuk voor haar. Ik heb dus wel gekozen voor de krasjestest maar nu voel ik me wel schuldig omdat ik dat vooral voor mezelf doe...
  maandag 6 juni 2016 @ 15:36:44 #27
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162789564
Nou, ik zou daar ook voor hebben gekozen, Ludann. de producten die je schrapt maken het best wel tot een lastig dieet. En ook voor jezelf, je moet ontzettend goed opletten om zelf al je voedingsstoffen nu binnen te krijgen. En je weet niet eens zeker of het schrappen van deze producten wel 100% noodzakelijk is. Al kan je maar 1 van de 4 toevoegen, scheelt al veel!
Heeft de KA nog ideeën wat het anders zou kunnen zijn?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 6 juni 2016 @ 16:03:00 #28
409579 LuDann
All the way
pi_162790367
Thanks Mariposas, dat is fijn om te lezen, dat je hetzelfde had gekozen.

Nee, niet echt ideeën over wat het anders zou kunnen zijn, ze is waarschijnlijk wel gewoon allergisch. Deze bloedtest is alleen bij sommige kindjes vals negatief. En thuis zelf uitproberen is ook niet aan te raden omdat een van de gevolgen een groeiachterstand kan zijn. Dat merk je niet na een weekje bijvoorbeeld weer melk geven, dat merk je pas over langere tijd en dan is er al schade.

Ik merk alleen dat ik best teleurgesteld ben. Omdat ze op melk geen directe allergische reactie heeft had ik de hoop dat we dat na vandaag wel weer zouden mogen, dat zou al enorm schelen. Vooral iets buiten de deur gaan doen is lastig en mensen snappen het niet ofzo, denken dat het een gril is en dat ik bepaalde dingen niet wil eten. 'Oh je bent allergisch? Nou, hier zitten geen gluten in hoor, dus dat mag je wel!' :') 8)7 Of ze denken uit hun hoofd dat het 'vast wel kan' en willen niet even de verpakking erbij halen.

Op de ON beurs dacht ik wel patat te kunnen eten, eigen mayonaise mee in een bakje, maar helaas, het was in soja gebakken. Zit je dan met je bakje worteltjes. :')

Ik ga nu wel even een afspraak maken met een dietiste, want ik ben inmiddels zo lang op dieet dat ik rekening moet gaan houden met tekorten inderdaad. Zit ook niet zo lekker in mijn vel, misschien dat dat samenhangt. Heb een verwijzing gehad van het CB.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 06-06-2016 16:08:03 ]
pi_162792086
Poeh Lu, het lijkt me idd heel zwaar!

De dokter was erg lief, we hebben lactulose gehad (wat een plakzooi!). Nu maar wachten op de poepsplosie!
Verder is ze ook gewoon verkouden, maar dr longen, oren en keel zien er wel goed uit.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:04:57 #30
409579 LuDann
All the way
pi_162793405
Fijn Saskia, hopelijk komt het snel los.

Wanneer kunnen baby's overgaan van 2 slaapjes naar 1 slaapje? Wolk heeft gisteren en vandaag maar 1 keer geslapen overdag.
pi_162793645
/Inbreekt. Het kindje van mijn vriendin slaapt al vanaf 3 maanden ( :X ) maar 1x per dag. Wel lang, 2-3 uur.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:22:04 #32
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162793836
Kuukske en Spees, het is 'fijn' om te horen/lezen dat ik niet de enige ben en dat het ook normale en gewone gevoelens zijn. Ook online zag ik al dat er zeker een boel verse mama's zijn die door alle hormonen en zo zich zo achtbanerig voelen. Ik hoop dat het nu meer een kwestie van weken is, of zelfs dagen, en niet maanden, zoals de vorige keer!

Vieve, het klopt ook wel dat ik nu, de tweede keer, veeeeeeel beter voor mijn baby kan zorgen, voor m'n gevoel in ieder geval ;) Ik weet precies wat en hoe ik wil en ik kan echt heel erg goed (veel beter dan de eerste keer) zo naar mijn baby luisteren! Daar sta ik ook verbaasd van, dat me dat nu zo goed en gemakkelijk af gaat. En daarin ben ik ook best wel trots op mezelf. Maar tegelijk blijft het inderdaad hectisch, opeens staat alsnog weer je leven even op z'n kop na de geboorte. En voelt het alsof ik mezelf even ben verloren. Nu is de mijne pas 10 daagjes oud, dus ik hoop dat ik toch alsnog snel ook weer een basis kan vinden hierin. Voor mezelf. Zodat ik weer het gevoel heb dat ik er ook voor mijn oudste ben, want dat verdient ze zo, alle liefde. O+

Ik ben ook echt erg afscheid aan het nemen van dat leven in mijn buik, dat mis ik nu ook (nog) echt enorm. Het is wel weer heel fijn dat ik daar nu in mijn armen mee kan knuffelen. ;) O+
  maandag 6 juni 2016 @ 18:23:54 #33
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162793885
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:04 schreef LuDann het volgende:

Wanneer kunnen baby's overgaan van 2 slaapjes naar 1 slaapje? Wolk heeft gisteren en vandaag maar 1 keer geslapen overdag.
Hier was dat toen ze los kon lopen! Daarvoor waren het altijd meerdere, vaak vluchtige, hazenslaapjes per dag. En toen opeens ging ze 1 lange middagslaap doen van een uur of 4. :o Dat heeft ze toen heel lang gedaan en sinds ze een jaar of 2,5 is zijn de middagslapen iets korter en laat ze ze soms helemaal weg. Als ze een middagslaap doet nu, gaat ze 's avonds wel later in bed. Als ze geen middagslaap doet, dan vroeger, dan merk je duidelijk dat ze eigenlijk met eten al hartstikke moe is.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:31:41 #34
409579 LuDann
All the way
pi_162794090
4 uur lang slapen. :D Wat heerlijk. :P

Voordat we met het dieet begonnen deed ze 2 slaapjes van 30 tot 45 minuten en sinds het dieet zijn het 2 slaapjes van 1,5 - 2 uur. Maar de laatste week is ze erg aan het klooien met slapen. Gisteren dus 1 slaapje overdag. Ze lag toen rond 19:30 uur op bed maar werd om 22:00 uur weer wakker tot 00:00. En toen wakker van 2 uur 's nachts tot 5 uur.

Ik hoop dat vanavond en vannacht wat beter gaan. En dat ze morgen weer gewoon 2 slaapjes doet, ik trek dat slecht hoor, maar 1 slaapje.
pi_162794379
Poep :) *O* *O* *O*
pi_162794678
Hoera poep! *O* Dat zal opluchten.

:* voor ela. Geen ervaring met een tweede, maar het klinkt heel normaal. Komt vast goed.

Ketel is ook aan het klooien met zijn slaapjes. Ik denk dat hij langzaam over gaat naar 1 slaapje en dit gewoon de rommelige tussenfase in waar we even doorheen moeten.

Ik ben al een tijdje aan het memorylanen in mijn hoofd. Morgen is het een jaar sinds mijn UD, deze zaterdag vieren we zijn verjaardag en over 9 dagen horen we hier echt niet meer. Word er echt een beetje emo van, vind het zo bizar snel gegaan!
pi_162794949
Meer poep *O* *O* *O*
pi_162794962
Aerenia, L is van 21 oktober! Verschillen ze maar 5 dagen qua leeftijd, leuk! Maar dat gaan staan vind ik ook heel plotseling gaan. Mijn collega gaf een paar weken geleden aan dat zijn kindje was gaan staan (die is ongeveer een maand ouder) en toen dacht ik nog: nouuu dat zie ik L nog lang niet doen. & nu doet ze dat plotseling ook. & ieder kindje is natuurlijk ook verschillend..

LuDann, ik kan me ook goed voorstellen dat je daar voor kiest. Zo'n dieet volhouden vraagt echt heel veel van je!!! Thuis kost het al veel energie om er rekening mee te houden want het is heel veel wat je nu moet schrappen. & dan is het nog moeilijker als je niet thuis bent.. Hopelijk geeft die test dan een goed beeld van haar allergieën. Tot wanneer zou je zo'n dieet anders moeten blijven doen? Zelf natuurlijk nog tot dat je stopt met het geven met BV. Maar wanneer zou je weer dingen mogen introduceren bij Wolk?

Elamanilo, zo te horen gaan er dus ook heel veel dingen supergoed.. Fijn om te horen! & 10 daagjes oud, dat is ook nog wel heel kort :). Zou wel heel snel zijn als je de perfecte balans nu al had gevonden!

L. slaapt de laatste dagen ook niet zo goed vind ik. Wel 2 à 3 korte slaapjes, maar vooral het inslapen kost haar heel veel moeite, terwijl je wel goed ziet dat ze erg moe is. Ze slaapt ook nog steeds in de kinderwagenbak overdag :@ . Dat heb ik steeds fijn gevonden, maar ik ben bang dat ze er binnenkort niet meer inpast. & misschien is het voor haar ook beter om in haar bedje te slapen. Misschien krijgt ze nu te veel mee van de prikkels. Of zou het warme weer een rol spelen? Ik weet het ook niet...

Jeeeeej Saskia!!! Gelukkig!
  maandag 6 juni 2016 @ 19:05:14 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162795005
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 16:03 schreef LuDann het volgende:
Lu, for what it's worth, ik vind het heel wat dat je op dieet bent, en het zo lang al vol houdt!

Een vriendin van me heeft een zoontje van 3 maanden, die ook behoorlijk op melk lijkt te reageren (ze geeft bv), maar op mijn vraag of ze dan op een melkvrij dieet was, kreeg ik het antwoord "uh, nee, echt niet, ik minder wel een beetje, en dan gaat t wel hoor, hij spuugt alleen af en toe". Vond ik ook wat vreemd. Mij lijkt zo'n dieet echt heel zwaar, maar om geen dieet te doen en wel bv te geven als je kind sterk reageert, vind ik dan weer wat wreed....
pi_162795230
Sas, POEP! *O*

quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:05 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Lu, for what it's worth, ik vind het heel wat dat je op dieet bent, en het zo lang al vol houdt!

Een vriendin van me heeft een zoontje van 3 maanden, die ook behoorlijk op melk lijkt te reageren (ze geeft bv), maar op mijn vraag of ze dan op een melkvrij dieet was, kreeg ik het antwoord "uh, nee, echt niet, ik minder wel een beetje, en dan gaat t wel hoor, hij spuugt alleen af en toe". Vond ik ook wat vreemd. Mij lijkt zo'n dieet echt heel zwaar, maar om geen dieet te doen en wel bv te geven als je kind sterk reageert, vind ik dan weer wat wreed....
Serieus? Da fucq?
"ja mijn kind is allergisch voor pinda's. Neuh, ze eet geen pinda's maar krijgt soms wel een likje pindakaas, dan reageert ze maar een beetje" Daar vind ik het mee vergelijkbaar.
pi_162795460
Een vriendin van me hoefde van de kinderarts niet te stoppen met melk want dat kwam toch niet in de bv :{ Ze zijn redelijk snel overgestapt naar speciale flesvoeding en toen ging het veel beter. Joh...

Ela, ik herken het nog steeds en K is al bijna 3 maanden. Vooral als Stip moe is kan hij het heel slecht hebben dat z'n mama soms niet beschikbaar is en ik vind het dan heel gemeen van mezelf dat we dit hebben gedaan. Maar daarentegen vraagt hij wel waar ze is, troost hij haar en komt hij uit zichzelf kusjes geven dus hij is er ook heel blij mee :) Het is een balans die niet alleen jij moet zoeken, maar ook je gezin...

Ik heb vandaag een rotdag waarbij alles anders loopt dan gedacht maar minimuppet vindt het allemaal prima O+
pi_162795703
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:04 schreef LuDann het volgende:

Rond de begin peuter leeftijd/einde dreumestijd volgens mij.

Oh bij Ela al veel eerder. Grappig. Ik weet het echt niet meer. Weet wel dat het per kind enorm wisselt :').
pi_162795810
LuDann, ik heb voor mijn allergieën ook krasjestesten moeten doen. Bij de eerste keer was ik zes jaar. Ik vond dat niet vervelend, want het doet eigenlijk geen pijn. Een inenting is volgens mij vervelender.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162795847
G doet soms twee slaapjes maar heel vaak ook een slaapje van drie uur. En dan tussen half zeven en half acht zijn laatste slaapje, die duurt tot zes uur de volgende dag met een paar voedingen er tussen in. Ik kwam er achter dat de opvang hem echt in een schema liet slapen, en dan koppelden ze terug dat hij heel onrustig was en niet wilde slapen. Vandaag toch maar gezegd dat ze hem mogen volgen, als hij wil slapen prima maar als hij de hele ochtend wil spelen, ook goed. En inderdaad, hij heeft van twaalf tot drie geslapen zonder mopperen en is nu om kwart over zeven ook in zijn eigen bed in slaap gevallen. Tussendoor is hij vrolijk, en als ik op pad ben kruipt hij tegen mij aan tot hij opgeladen is en dan begint het feestje weer. Op de beurs zaterdag heeft hij ook maar even drie kwartier geslapen op mijn rug en meer niet
  maandag 6 juni 2016 @ 19:33:45 #45
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_162795856
Hier van 2 naar 1 slaapje toen mevrouwtje 20 maanden was :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 6 juni 2016 @ 19:48:41 #46
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_162796282
Hier zijn ze nu aan het overgaan. Meestal maar 1 slaapje, maar soms ook nog 2 slaapjes op een dag. Ze zijn 14,5 maand

LuDann, ik heb zelf ook zo'n krasjestest gehad. Het enige wat vervelend was, was dat ik voor 18 van de 20 dingen allergisch was en mijn arm dus gigantisch jeukte. Ik snap dat je deze teat laat doen. Misschien kun je weer iets toevoegen aan je eten en anders weer je dat je goed bezig bent!
  maandag 6 juni 2016 @ 19:53:24 #47
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_162796467
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:28 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Rond de begin peuter leeftijd/einde dreumestijd volgens mij.

Oh bij Ela al veel eerder. Grappig. Ik weet het echt niet meer. Weet wel dat het per kind enorm wisselt :').
Mijn eerste deed dat rond zijn tweede verjaardag, mijn jongste ging met 11 of 12 maanden al richting 1 x slapen. En om me heen hoor ik alles daar tussenin :+

Je merkt het vanzelf wel denk ik, zolang ze nog twee keer willen slapen, zullen ze er nog wel behoefte aan hebben.
pi_162796755
Nou Kris, ik zou die taart nog zo'n 6 keer oefenen hoor. Gewoon, om het extra goed onder de knie te krijgen :7 Ik zat er ook aan te denken om er zo eentje te maken!

Razz begrijp ik het goed dat je jarig bent of bent geweest? Gefeliciteerd (alvast/alsnog)!

Ela :*

LuDann wat jammer dat je nu nog geen steek verder bent na die test. Totaal begrijpelijk dat je die krasjestest laat doen. En respect voor het dieet dat je volgt en sowieso alle moeite die je tot nu toe hebt gedaan!

Zo, wij hadden weer een dag van 'eersten'. De eerste keer dat mama vergat de maxicosi in de auto vast te zetten.. :@ (Gelukkig reed ik niet hard door de bochten!)
pi_162797928
Oh, Kazy! Dat is minder handig :+

Fijn voor N Saskia!

En ik vind het ook knap hoor LuDann, je dieet. Heel logisch dat je die test laat doen. indirect helpt het haar alsnog als je wat beter in je vel zit, dus dan doe je het ook voor haar.

M slaapt ook nog twee keer, maar is 's avonds wel vaak lang wakker, of slaapt al vroeg en wordt dan rond 21.00 uur weer wakker en stuitert tot 23.00 uur. Dus ergens heb ik het idee dat ze in een overgang zit, al ben ik bang dat dat heel lang gaat duren :+

Mijn eigen telefoon is nog niet terug, dus ik reageer alleen via de laptop (da's nog minder dan normaal weinig :') ) Maar M gaat ook zo hard. Ze loopt nu, een week na haar eerste pasjes, al meters achter elkaar los. Ook op hobbelig gras, of met een bochtje. Zo knap vind ik het! Uiteraard valt ze ook nog regelmatig op haar billen en knieën, maar ze is in een week al zo stabiel geworden!

En ik heb mijn moegespeelde baby net op bed gelegd, toen de moestuin water gegeven en zit nu in het avondzonnetje op ons nieuwe terras met een lekker briesje en een kop thee. Dat is wel +1 voor zen..
pi_162798978
Lieve allemaal,

Bedankt voor alle felicitaties! We hebben een geweldig verjaardagsweekend gehad. Mies heeft genoten van de aandacht, de cadeautjes en natuurlijk de taart!
Nu is het tijd om afscheid te nemen. Tot gauw of minder gauw in het dreumestopic!

pi_162799709
Poep *O* *O* *O*

Gefeliciteerd Mies, wat een grote meid!!!
pi_162799748
Geweldige foto Mies :D Nog gefeliciteerd!
  maandag 6 juni 2016 @ 21:22:44 #53
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162800004
Nohhh, wat een plaatje heb je daar missladybug O+ Van harte gefeliciteerd nog! *O*
pi_162800175
Poep voor N! *O* :D

Slaapjes; W. doet er 2 a 3, afhankelijk van de duur van de slaapjes. Soms doet ie 3x 1 uur, maar vandaag 2x2. Voorheen waren het er altijd 3, dus we zitten in een overgang hier denk ik.
Eerst sliep W. dan nog van 20 tot 21 ongeveer en was dan wakker tot 22;30, maar nu slaapt ie dus door.
pi_162800340
Ach LuDann, wat vervelend. Je doet zo je best voor Wolk! Het is toch zowel voor jou als voor haar fijn als je wel zou weten welke allergenen je weg moet laten en welke niet? Dus is het heel logisch als je kiest voor de krasjestest. Is daarbij de kans op een betrouwbaar resultaat groter?

En gefeliciteerd met die mooie meid, missladybug!
pi_162801975
Nog gefeliciteerd met Mies, MLB! *O* Tot snel in het dreumestopic. :D
  maandag 6 juni 2016 @ 23:20:13 #57
409579 LuDann
All the way
pi_162804061
Bedankt voor de steunende reacties en het hart onder de riem, dat doet me echt goed. O+

Vieve: als alles stabiel is dan is het gebruikelijk om elke 3 tot 6 maanden te provoceren geloof ik, om te kijken of ze eroverheen is gegroeid.

quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:05 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Dank je. O+

En dat meen je niet. :o Wat erg. Wat sneu voor dat arme kindje. :'( Waarschijnlijk heeft je vriendin geen weet van de mogelijke gevolgen? Ik voel me al behoorlijk schuldig dat Wolk een groeiachterstand heeft opgelopen, ik kan me niet voorstellen hoe dat voelt als je wel op de hoogte bent van een allergie maar gewoon doorgaat met het eten van dingen die je zou moeten vermijden. Ik durf te wedden dat als ze wel op dieet gaat, ze haar eigen kindje niet meer terug herkent.

Dot: wat bizar, zo'n KA die zo slecht op de hoogte is. De kinderarts van Wolk ging er gewoon vanuit dat ik op dieet was, zo vanzelfsprekend was het.

Franny en Shop, fijn te lezen dat de krasjestest wel meeviel. Ik vond het als heel wat klinken maar dit stelt me wel een beetje gerust.

quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:31 schreef Hupje het volgende:
Ach LuDann, wat vervelend. Je doet zo je best voor Wolk! Het is toch zowel voor jou als voor haar fijn als je wel zou weten welke allergenen je weg moet laten en welke niet? Dus is het heel logisch als je kiest voor de krasjestest. Is daarbij de kans op een betrouwbaar resultaat groter?

En gefeliciteerd met die mooie meid, missladybug!
Ja, voor haar zou het denk ik ook beter zijn als ze 1 of 2 dingen wel weer zou mogen, ik laat het liefst zo min mogelijk weg natuurlijk. Goed argument. :Y De krasjestest heeft een grotere kans om allergieen aan te tonen maar is ook niet waterdicht. Als de krasjestest ook ongeloofwaardige resultaten geeft dan rest alleen de provocatietest nog. Maar dat is 2 hele dagen ziekenhuis en nuchter moeten blijven, dat wil ik haar niet aandoen.
  maandag 6 juni 2016 @ 23:23:17 #58
409579 LuDann
All the way
pi_162804148
MLB, nog gefeliciteerd met Mies! Heerlijke foto! *O*
pi_162807663
Lu, ik zou die test ook laten doen. Dan kun je hopelijk wat concreter een dieet samenstellen.

Ik snap ook niet dat je nog melk drinkt als je baby daar allergisch voor is, zou ze zich niet toch een beetje schuldig voelen iedere keer als ze haar kind ziet spugen?

Ik heb de adviezen voor het veilig slapen doorbroken :@ M had weer krampjes na de voeding vannacht dus ik had hem even tegen me aan genomen. Twee uur later werden we wakker... allebei heel lekker geslapen.
pi_162807718
ach joh, N. slaapt hier al tien maanden bij ons in bed, gewoon doen wat jij goed vindt :)
pi_162807721
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 08:11 schreef lunamatic het volgende:
Lu, ik zou die test ook laten doen. Dan kun je hopelijk wat concreter een dieet samenstellen.

Ik snap ook niet dat je nog melk drinkt als je baby daar allergisch voor is, zou ze zich niet toch een beetje schuldig voelen iedere keer als ze haar kind ziet spugen?

Ik heb de adviezen voor het veilig slapen doorbroken :@ M had weer krampjes na de voeding vannacht dus ik had hem even tegen me aan genomen. Twee uur later werden we wakker... allebei heel lekker geslapen.
Zo slapen wij 80% van de nacht en de hele nacht de eerste weken. Samen slapen is echt niet noodzakelijk onveilig :)

https://www.lalecheleague(...)-veilig-samen-slapen
pi_162808189
Mini slaapt ook vaak bij ons in bed. Of nou ja, daar kom ik dan 's ochtends achter, dat ze nog bovenop of naast me ligt :@ :D En toen ze nog heeeel klein was sliep ze eigenlijk elke nacht bovenop me en overdag op haar buik. Zeker met krampjes is op je rug in een koud bedje niet je van het. Lekker doen wat goed voelt, jij bent zijn moeder, jij weet het het best :)

Poep voor Saskia *O*
Ahh MLB die foto O+
Lu, mosterd na de maaltijd misschien, maar ik vind je geen slechte moeder om die krasjestest. Een goede, juist. Je wilt erachter komen wat er aan de hand is en nou ja, you can't have a rainbow without a little rain. Het is zowel voor haar als voor jou beter om erachter te komen waar ze precies last van heeft. :*
pi_162808194
Lu: het is bewonderenswaardig hoe jij je dieet hebt aangepast! Hoop dat er ondanks alles toch snel duidelijkheid komt over wolks allergieën en je weer enigszins normaal kan eten. Klinkt echt loodzwaar zoals het nu gaat :*

/aanstelmodus_aan
Net A bij het kdv afgezet. Er liep buiten een enigszins enge vrouw rond die naar de kindjes loerde met een verwilderde blik in haar ogen. Nu heb ik allemaal enge scenario's in mijn hoofd over wat die van plan is met de kindjes (en de schattigste baby - de mijnes uiteraard) op het kdv :X :'( Soms is het best zwaar om mama te zijn: je ziet echt overal gevaar (ook al is dat er niet direct) :{
/aanstelmodus_uit

Gelukkig morgen vrij! *O* Hele dag kroelen met A en saampjes op visite bij een vriendin die net een babytje heeft gekregen. O+
pi_162808199
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 23:20 schreef LuDann het volgende:
Ja, voor haar zou het denk ik ook beter zijn als ze 1 of 2 dingen wel weer zou mogen, ik laat het liefst zo min mogelijk weg natuurlijk. Goed argument. :Y De krasjestest heeft een grotere kans om allergieen aan te tonen maar is ook niet waterdicht. Als de krasjestest ook ongeloofwaardige resultaten geeft dan rest alleen de provocatietest nog. Maar dat is 2 hele dagen ziekenhuis en nuchter moeten blijven, dat wil ik haar niet aandoen.
Ik neem aan dat je per allergeen 2 dagen moet provoceren dan? Of hoe werkt dat? Wij krijgen na 6 maanden dieet zonder fouten/reactie de dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis, waarschijnlijk dus deze zomer, maar dan alleen voor koemelk.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 09:17:00 #65
409579 LuDann
All the way
pi_162808359
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 09:06 schreef Hupje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je per allergeen 2 dagen moet provoceren dan? Of hoe werkt dat? Wij krijgen na 6 maanden dieet zonder fouten/reactie de dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis, waarschijnlijk dus deze zomer, maar dan alleen voor koemelk.
Nu je het zegt ja, dat zal waarschijnlijk wel per allergeen zijn ja. Dan zou het om 8 dagen ziekenhuis gaan, verspreid over een paar weken denk ik. Maar dat is dan in het geval het om een dubbelblinde provocatie gaat, misschien is een open provocatie iets wat ze doen bij meerdere allergieen. Dan zou het 4 dagen ziekenhuis zijn, wat ik ook veel vind.

In jullie geval zou ik ook de provocatietest doen, je moet toch op een gegeven moment weten of hij er overheen gegroeid is. En als hij kv krijgt dan is dit de enige manier om een machtiging voor anti-allergene kv te krijgen heb ik gehoord, maar dat ligt een beetje aan je kinderarts denk ik. Spannend wel, kijk je er tegen op?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 09:17:56 #66
409579 LuDann
All the way
pi_162808372
Thanks Bloesem & Aerenia. O+
pi_162809381
Hoi allemaal!

Ik lurk hier al een tijdje mee, maar vond het zo duf om mee te kletsen. En nu toch maar ;)
Mama van een zoontje van 4 maanden.

SPOILER
Ik vind het moederschap echt geweldig, maar ben al regelmatig blij geweest met de ervaringen die hier worden gedeeld als ik even onzeker was.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_162809398
Wat fijn al die nieuwe aanwas :) welkom!
pi_162810099
Welkom LeSage! Mooie naam heeft je jongetje. :)
pi_162810277
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 10:55 schreef lunapuella het volgende:
Welkom LeSage! Mooie naam heeft je jongetje. :)
Dankjewel! Ben nog iedere dag zo blij met de naam! O+ Hoor de naam maar weinig, maar krijg er alleen maar leuke reacties op.
pi_162810624
Welkom LeSage :)
pi_162810725
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 09:17 schreef LuDann het volgende:

[..]

Nu je het zegt ja, dat zal waarschijnlijk wel per allergeen zijn ja. Dan zou het om 8 dagen ziekenhuis gaan, verspreid over een paar weken denk ik. Maar dat is dan in het geval het om een dubbelblinde provocatie gaat, misschien is een open provocatie iets wat ze doen bij meerdere allergieen. Dan zou het 4 dagen ziekenhuis zijn, wat ik ook veel vind.

In jullie geval zou ik ook de provocatietest doen, je moet toch op een gegeven moment weten of hij er overheen gegroeid is. En als hij kv krijgt dan is dit de enige manier om een machtiging voor anti-allergene kv te krijgen heb ik gehoord, maar dat ligt een beetje aan je kinderarts denk ik. Spannend wel, kijk je er tegen op?
Onze KA gaf gewoon een machtiging af met de negatieve bloedtest, maar met ons verhaal en foto's (via CB hadden we eerder al lichtere dieet-fv geprobeerd waarop J nog steeds reageerde). Maar het is goed om te weten of hij er overheen gegroeid is, dat maakt eten toch een stukje makkelijker en meer ontspannen. Ik heb wel het idee dat hij iets minder gevoelig is. Het hele gezin gebruikt nu halvarine uit hetzelfde kuipje en dat gaat goed, toen hij op het kdv een stukje brood van een ander kind gepakt had en opat waren er geen klachten en ook eten met zonnebloemolie erin lijkt geen reactie meer te geven. Soja zouden we intussen mogen proberen, maar laat ik nu ook nog maar even weg. Hij weet niet wat hij mist, bijv. als toetje krijgt hij fruitmoes, kan hij ook lekker scheppen net als wij :)
Ik vind het wel spannend, de test. Ten eerste omdat het 2 keer een hele dag is en J slaapt nergens anders, dus dat worden lange vervelende dagen. Ten tweede, als hij nog wel allergisch is, krijgt hij dus een dag pijn en wij een week de 'oude' J.
Maar bij zulke heftige reacties als Wolk had, lijkt het me nog veel spannender!
pi_162811358
Iemand nog tips/adviezen voor een vakantie met een baby van 2 maanden oud?
Eigenlijk willen wij in juli 1 of 2 weken naar het buitenland maar heb eigenlijk geen idee wat handig is.
Built for Speed
pi_162811606
Ligt er helemaal aan wat je wensen zijn HansvanOchten. Kijk anders even in het vakantietopic in dit subforum.

Welkom LeSage!

Wij zijn net terug van het CB. 9,8 kilo en 75 cm. Ontwikkeling wil ze alleen maar alles en ze wil het alleen maar nu, vandaar waarschijnlijk de gefrustreerde driftbuien. Ze heeft laten zien dat ze woordjes kan zeggen en stapjes kan doen en kan zwaaien en klappen. Niet wanneer erom gevraagd werd, maar alleen wanneer ze er zelf zin in had. :P
Prikjes erin, keihard huilen maar na even knuffelen met d'r knuffel en mamma was alles weer vergeven. Nu is ze de woonkamer in een slachtveld aan het omtoveren.
pi_162811932
Leuk LeSage!!! Welkom :)!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:37:47 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162812385
Hoi allemaal! Ik lees ff maar half mee want zit op mijn (superrelaxed) vakantieadres :s)

Huis via Airbnb, die mensen hebben 2 peutermeisjes dus mijn peutermeisje is in de speelgoedhemel terechtgekomen :D En voor S is er een wipstoeltje en een campingbedje dat we als box gebruiken ^O^

De doop was mooi, en iedereen heeft zich gedragen ;) We hebben de middag in de stralende zon op een terras aan het water doorgebracht, heerlijk!

Weet niet meer wie er mee zat (lunamatic?) maar S slaapt altijd naast mij in bed. Ik vind het veilig hoor, ik slaap maar licht en word wakker als hij wakker is.
pi_162812558
Fijne vakantie lb!

Ik was net met baby in de draagdoek de stad in. Baby wil tegenwoordig de armen buitenboord hebben, wat betekent dat hij in de metro steeds de mensen die naast ons zitten aanraakt of aan het T-shirt trekt. En als ik sta probeert hij zich op te trekken aan die vasthoud lussen... Gezellig!
pi_162814608
Ze heeft dan wel gepoept, maar N is nog steeds ziek... vannacht bijna 40 graden, sliep na pcm wel goed, vandaag heeft ze bijna niks gegeten en bijna de hele tijd geslapen. Net weer huilend wakker, weer pcm gegeven... Het is nu al 4 dagen zo, echt zo zielig! ;(
Het is sinds ze naar het kdv gaat steeds raak, met Pinksteren was ze ook al 5 dagen ziek. Vraag me wel af of dat ene middagje kdv opweegt tegen de ellende.
Ik wil ook lekker met mn baby in de tuin in de blauwe schelp met water spelen... :(
pi_162814933
ach, wat sneu saskia! Beterschap voor de kleine...
pi_162815444
Ahh Saskia ;( Wat rot. Is het een idee om paracetamol even uit te stellen zodat de koorts zijn werk kan doen?

Hans: Niks is handig met een baby van twee maanden ;) Gewoon kiezen waar je zin in hebt, denk ik.

Welkom LeSage :W
pi_162816040
Wat zielig voor N, Saskia. Helemaal vervelend met dit warme weer! ;(
pi_162816540
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:27 schreef Bloesem. het volgende:
Ahh Saskia ;( Wat rot. Is het een idee om paracetamol even uit te stellen zodat de koorts zijn werk kan doen?

Hans: Niks is handig met een baby van twee maanden ;) Gewoon kiezen waar je zin in hebt, denk ik.

Welkom LeSage :W
Nouja, als ze alleen maar kan huilen, wil ik daar ook niet mee wachten... En eerst wou ze ook niet drinken, toen ze pcm had gehad wel. En drinken is ook belangrijk...
  dinsdag 7 juni 2016 @ 15:48:54 #83
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162817586
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:45 schreef Jagärtrut het volgende:
Fijne vakantie lb!

Ik was net met baby in de draagdoek de stad in. Baby wil tegenwoordig de armen buitenboord hebben, wat betekent dat hij in de metro steeds de mensen die naast ons zitten aanraakt of aan het T-shirt trekt. En als ik sta probeert hij zich op te trekken aan die vasthoud lussen... Gezellig!
Oh ja herkenbaar.. Ik hoor regelmatig achter me kledingstukken op de grond vallen of er ligt een shirt op m'n schouder. Het wachten is nog op dat een stellage aan glaswerk omver wordt getrokken. :X
pi_162817604
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:09 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nouja, als ze alleen maar kan huilen, wil ik daar ook niet mee wachten... En eerst wou ze ook niet drinken, toen ze pcm had gehad wel. En drinken is ook belangrijk...
Ja, natuurlijk. Begrijpelijk dat je dan niet wacht met pcm.
pi_162820385
Ons kleintje tijgert O+. Heerlijk. Keigezellig. Zal z'n broer leuk vinden. De Duplo-slagbomen werden al vakkundig gebruikt als hamer :').
pi_162824803
Multifunctioneel, die slagbomen! Maar goed van Dexter *O*

Sterkte met N Saskia! Ik hoop dat ze snel opknapt!

Wij hebben een cavia! O zit continu van die schattige cavia-piepjes te maken :') en ik zei van de week dat hij nog drie keer per dag slaapt? Slapen is blijkbaar voor kleine baby's, vandaag was het een dutje van 3 kwartier, en vanaf half 2 wakker geweest tot half 8 (bed tijd) zonder vervelend te worden!

Hij zit nu wel echt op kattenniveau. Continu achter me aan, mekkeren als ik met eten loop, tegen een kastje aan hangen als ik eten maak, dingen opeten als ik ernaast tik, restjes eten zoeken op de vloer, speeltjes onder de bank gooien en dan proberen ze te pakken en ze daarmee nog verder eronder tikken, bang zijn voor de stofzuiger... Hij is alleen nog niet zo harig.
pi_162825980
Dat klinkt fijn LadyBlack! Heel veel plezier op vakantie :)!!

Wat rot Saskia! Dat kun je ook niet goed aanzien, dat je kindje ziek is. Hopelijk helpt het vele slapen en knapt ze gauw een beetje op!

Superleuk Kuukske! *O*

O hahaha caviapiepjes, schattig ja!!

Ik heb net weer 1,5 uur bij L gezeten tot ze in slaap viel! Ze wil liever in haar bedje staan dan erin slapen...

Nu nog even een half uurtje voor mezelf en dan ook naar bed :)! Ik ga even kijken hoe goed/slecht koffie voor je is bij Broodje gezond! Sinds de zwangerschap ben ik opeens een grote liefhebster van koffie geworden... Dus ik hoop dat het goed voor je is :+
  dinsdag 7 juni 2016 @ 21:27:42 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162826585
Koffie is hartstikke goed voor je :9 O+

En zo niet dan toch oO<
pi_162827600
Op werkdagen krijg ik dit topic bijna niet bijgelezen :o maar poging tot aanhaaks:

Ela, wat je typte kwam heel erg binnen bij me. Ik had er nog nooit zo over nagedacht (ik ben nogal overvallen door de eerste, heb uberhaupt nog nooit nagedacht over een tweede). Wat lastig lijkt me dat, nu, en die hormonen helpen natuurlijk niet mee. For what it's worth: op mij kom je als een ontzettende liefhebbende moeder over. Sterkte ermee.

Lu er is al veel over gezegd en ik kan me er alleen maar bij aansluiten. Ik vind het bewonderenswaardig hoe je dit volhoudt en zo je best doet. Give yourself some credit, woman :P.

Lunama: E heeft in het begin ook vaak bij ons geslapen. Vaak bovenop me, anders tussen ons in, lekker in een doek gewikkeld, wel hoog boven onze dekens (tussen onze kussens in). Dan kan er niet veel mis gaan denk ik.

En verder nog hoera voor meerdere poepsplosies, fijne doopdag en vakantie, tijgerende, staande, lopende babies en goede stats en ontwikkelingen *O*, welkom LeSage!

Slaapjes: snap ik niks van, hier (6,5 mnd) nog 3 op een dag ofzo, ochtend en namiddag vaak maar drie kwartier en smiddags 2-3 uurtjes. Gaat ze straks terug naar 2 slaapjes dan? Welke gooien ze er dan uit, die in de ochtend of die rond etenstijd? :P Of verschilt dat weer per kind? (Ik typ dit en denk: dat laatste zal het wel zijn..).
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:47:43 #90
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162829502
Mijn dochter liet als eerste het ochtendslaapje vallen. Op het kdv sliep ze eerst vaak om 9 uur alweer, en dat schoof op naar / viel samen met het volgende slaapje rond 11 / 12 uur.
pi_162833837
Beterschap voor N! Ik was in eerste instantie ook in staat om M. van het kdv te halen omdat ze alleen maar ziek werd..

FF: wat een herkenbare post! Van de caviapiepjes en het slapen. Hier ook ineens de omslag naar veel minder slapen overdag. En 's ochtends niet meer om heul vroeg wakker! *O* Ik geniet ervan voor zolang het duurt.

Verder welkom nog nieuwe aanwas! Gezellig!

Oke, hup naar het werk hier :W
pi_162833984
Koffieeeeee O+

Hier liet ze het laatste slaapje als eerst vallen hetzusjevan. Daarom is ze nu regelmatig van een uur of 1 tot 7 's avonds aan een stuk wakker.

Ik heb een sneu kipje thuis. Koorts van de prikjes en hangerig. Ze mag dus een dagje extra met oma kroegen want de opvang gaat niet met koorts. Ze heeft van lamlendigheid wel de hele nacht doorgeslapen. Was uitgehongerd vanochtend en trok zelf wel even m'n shirt naar beneden en begon te drinken. :')
pi_162834103
Gaat ze nu al op kroegentocht Kris? :o :P
pi_162834113
:Y Ze hebben genoeg flessen in de kroeg, drinkt ze tenminste genoeg.
Nee, kroelen dus. :')
pi_162834122
Slapen jullie babytjes ook slechter door de warmte? W. Slaapt wel, maar echt heel onrustig..
  woensdag 8 juni 2016 @ 08:32:06 #96
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162834235
Hoe gaat het nu met N, Saskia?

Ik ga er van uit dat ze nu zoveel resistentie en antistoffen opbouwen, dat ze over 3 jaar nooit meer ziek zijn. :{w

L slaapt de laatste dagen ook erg onrustig, maar dat komt ook door verkoudheid / tandjes / dwarse scheten. Heb je wel een luchtige slaapzak, sillie? Ik heb laatst een hydrofiele slaapzak gekocht, lekker koel!
pi_162834262
Silliegirl, ik heb het idee dat M overdag ook minder goed slaapt. Vannacht viel het dan weer heel erg mee en hebben we 5 uur achter elkaar geslapen.

Als we samen slapen met M dan doen we dat zoals op het plaatje in de link die hierboven ergens gepost is. Vanwege de warmte hebben we nu geen dekbed, dus dat scheelt weer. Meestal is het trouwens maar een paar uurtjes, alleen na de nachtvoeding, die ik liggend geef. (Het enige moment van de dag waarop ik genoeg melk lijk te hebben voor een voeding zonder bijvoeden). Bij krampjes slaapt hij bovenop me.
pi_162834275
S. lijkt juist wat meer te slapen.

Wel onrustig, want hij werd ondersteboven, tegen de achterkant van zijn ledikant wakker. Op z'n buik! :)
Hij was helemaal gedesoriënteerd :')
pi_162834297
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 08:32 schreef Mariposas het volgende:
Hoe gaat het nu met N, Saskia?

Ik ga er van uit dat ze nu zoveel resistentie en antistoffen opbouwen, dat ze over 3 jaar nooit meer ziek zijn. :{w

L slaapt de laatste dagen ook erg onrustig, maar dat komt ook door verkoudheid / tandjes / dwarse scheten. Heb je wel een luchtige slaapzak, sillie? Ik heb laatst een hydrofiele slaapzak gekocht, lekker koel!
Ja heb ik, een hele dunne van katoen. Gaat opzich prima, maar onze bovenverdieping is gewoon heel warm. W's kamer was 27 graden vannacht.. S toch net iets te denk ik..
pi_162834811
Kun je geen raam open zetten Sillie? Klamboe over het ledikantje en hij kan koeler en mugvrij slapen. Hier staat s avonds ook altijd het raam van O's kamer open omdat het anders te warm is (ondanks dubbellaags zonwerende gordijnen). Als we zelf naar bed gaan doe ik het raam weer dicht want dan is het al erg afgekoeld. En hij slaapt nu in een mouwloze romper in een dunne slaapzak.
pi_162835187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:19 schreef FlyingFish het volgende:
Kun je geen raam open zetten Sillie? Klamboe over het ledikantje en hij kan koeler en mugvrij slapen. Hier staat s avonds ook altijd het raam van O's kamer open omdat het anders te warm is (ondanks dubbellaags zonwerende gordijnen). Als we zelf naar bed gaan doe ik het raam weer dicht want dan is het al erg afgekoeld. En hij slaapt nu in een mouwloze romper in een dunne slaapzak.
Ja dat staat dan dus al open... }:| we hebben horren in de ramen dus muggen is het probleem niet. Zonwering hebben we hier ook, maakt voor de warmte weinig uit..
Probleem hier is dat we heel moeilijk kunnen doorluchten: het huis is zo ingedeeld dat ramen tegen elkaar open zetten niet kan. Raam open doet niet heel veel dus helaas..
pi_162835533
Hallo uit Engeland hier! Het gaat super goed!

Ik lees over eind oktober babies die gaan staan. Dat doet die van mij nog lang niet denk ik. Zitten is nu wel heel tof.
pi_162835759
Sillie ik ben ook steeds bang dat L het te warm heeft.. Gelukkig is de hitte vanaf vandaag wat minder!

Fijn dat het goed gaat Adrian! Engeland lijkt me supermooi!! Hoe gaat het in de cafeetjes? In welk deel ben je? Of gaan jullie een rondreis maken?

Zitten kan L dan weer niet..
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:17:53 #104
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162835788
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 09:42 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja dat staat dan dus al open... }:| we hebben horren in de ramen dus muggen is het probleem niet. Zonwering hebben we hier ook, maakt voor de warmte weinig uit..
Probleem hier is dat we heel moeilijk kunnen doorluchten: het huis is zo ingedeeld dat ramen tegen elkaar open zetten niet kan. Raam open doet niet heel veel dus helaas..
Ventilator?
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:22:27 #105
409579 LuDann
All the way
pi_162835868
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:21 schreef Hupje het volgende:

[..]

Onze KA gaf gewoon een machtiging af met de negatieve bloedtest, maar met ons verhaal en foto's (via CB hadden we eerder al lichtere dieet-fv geprobeerd waarop J nog steeds reageerde). Maar het is goed om te weten of hij er overheen gegroeid is, dat maakt eten toch een stukje makkelijker en meer ontspannen. Ik heb wel het idee dat hij iets minder gevoelig is. Het hele gezin gebruikt nu halvarine uit hetzelfde kuipje en dat gaat goed, toen hij op het kdv een stukje brood van een ander kind gepakt had en opat waren er geen klachten en ook eten met zonnebloemolie erin lijkt geen reactie meer te geven. Soja zouden we intussen mogen proberen, maar laat ik nu ook nog maar even weg. Hij weet niet wat hij mist, bijv. als toetje krijgt hij fruitmoes, kan hij ook lekker scheppen net als wij :)
Ik vind het wel spannend, de test. Ten eerste omdat het 2 keer een hele dag is en J slaapt nergens anders, dus dat worden lange vervelende dagen. Ten tweede, als hij nog wel allergisch is, krijgt hij dus een dag pijn en wij een week de 'oude' J.
Maar bij zulke heftige reacties als Wolk had, lijkt het me nog veel spannender!
Fijn dat je het gevoel hebt dat het de goede kant opgaat. En die test, ik zou er ook tegenop zien, zeker als hij niet slaapt inderdaad. Dan wordt het een lange dag. Hopelijk gaat alles goed, zou erg fijn zijn als hij er straks overheen blijkt te zijn.
pi_162835906
Hier is het 23C in de slaapkamer, maar A eist min of meer dat ze haar pyjamaatje aan mag (lange mouwen en voetjes dus) en slaapt half onder een dunne deken en lakentje. Heb geprobeerd haar in een rompertje te laten slapen of in een hele dunne slaapzak, maar dat deed ons beider nachtrust geen goed (vis A dan steeds met ijskoude armpjes uit bed) :') Ach ik slaap ook nog steeds met mijn dekbed tot over mijn oren, dus we zijn gewoon van het soort dat het niet zo snel warm heeft :)

Mijn eind oktober baby kan echt nog helemaal niet staan... zal wel met het gewicht te maken hebben ;) Verder is ze supersterk en beweegt ze alle kanten op door zich met haar beentjes af te zetten O+

Fijne vakantie Adrian!
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:27:36 #107
409579 LuDann
All the way
pi_162835972
Welkom LaSage!

Saskia, hoe gaat het met N? Ik hoop beter. Wolk was ook heel veel ziek de eerste tijd dat ze naar het KDV ging maar nu gaat het beter.

Doen jullie baby's ook wel eens een slaapje van 5 minuten waarna ze weer een uur of 2 doorkunnen? Valt ze aan de borst in slaap, ik leg haar over naar haar bed maar na 5 minuten staat ze alweer hartstikke wakker te huilen en dan wil ze dus gelijk niet meer slapen. Zo irritant, ik stel me echt in op even een uurtje voor mezelf maar dat gaat dan plots niet door.
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:46:04 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162836295
Jup Ludann, weer helemaal opgeladen. Maar ik niet :') zo jammer altijd
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 8 juni 2016 @ 10:47:09 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162836321
Die twee uur daarna zijn ook lang niet zo leuk als twee uur na een lange slaap :{ chagrijnig, en stiekem willen slapen, maar 't lukt dan niet echt meer.
pi_162836777
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:
Welkom LaSage!

Saskia, hoe gaat het met N? Ik hoop beter. Wolk was ook heel veel ziek de eerste tijd dat ze naar het KDV ging maar nu gaat het beter.

Doen jullie baby's ook wel eens een slaapje van 5 minuten waarna ze weer een uur of 2 doorkunnen? Valt ze aan de borst in slaap, ik leg haar over naar haar bed maar na 5 minuten staat ze alweer hartstikke wakker te huilen en dan wil ze dus gelijk niet meer slapen. Zo irritant, ik stel me echt in op even een uurtje voor mezelf maar dat gaat dan plots niet door.
Oh ja, zeer irritant dat :{

N. is wel wat beter, dus vanmiddag maar weer naar het kdv. Kan ze daar weer nieuwe virussen ophalen :P vannacht was ze 3x wakker, en wilde telkens geen bv. Ze wou steeds eerst water, daarna pas bv. 8)7 en ook flink moeite om haar weer in slaap te krijgen steeds,
pi_162836816
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:24 schreef Aerenia het volgende:
Hier is het 23C in de slaapkamer, maar A eist min of meer dat ze haar pyjamaatje aan mag (lange mouwen en voetjes dus) en slaapt half onder een dunne deken en lakentje. Heb geprobeerd haar in een rompertje te laten slapen of in een hele dunne slaapzak, maar dat deed ons beider nachtrust geen goed (vis A dan steeds met ijskoude armpjes uit bed) :') Ach ik slaap ook nog steeds met mijn dekbed tot over mijn oren, dus we zijn gewoon van het soort dat het niet zo snel warm heeft :)

Mijn eind oktober baby kan echt nog helemaal niet staan... zal wel met het gewicht te maken hebben ;) Verder is ze supersterk en beweegt ze alle kanten op door zich met haar beentjes af te zetten O+

Fijne vakantie Adrian!
Mijn augustus baby kan ook nog niet staan, als ik hem op z'n voeten zet, wat hij heel erg tof vindt, wiebelt hij alle kanten op en zelf staan (met ergens aan vast houden) zit er echt nog niet in. Ik denk eerder dat de oktober baby's die al wel staan er vroeg bij zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat die van Ingee nu al zelfstandig liep, dat gaat hier echt nog wel even duren gelukkig.

En ik krijg het al warm als ik over de laagjes lees :D

Sillie, ik denk dat het dan tijd wordt voor een nieuw huis :P zolders zijn altijd lastig qua warmte.
pi_162836885
Ketel staat ook nog niet hoor, en die is al bijna een jaar! Wiebelt inderdaad nog alle kanten op als ik hem op zijn voetjes neerzet.
pi_162837590
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:

Ja }:| Dit weekend nog. We gingen boodschappen halen en op de terugweg viel ze vlak voor we thuis waren in slaap. (Op een ritje van nog geen 10 minuten, echt he.) Daarna op bed gelegd, maar dat was hopeloos. 's Middags gingen we weer weg naar een plek zonder dutjesmogelijkheden, dus is ze bijna de hele dag wakker geweest. Ze was minder chagrijnig dan verwacht (alleen miste ik ook het uurtje rust ja :P )
pi_162837654
N. (is van begin augustus) kan wel goed staan als ze zich ergens aan vasthoudt, en kan zich ook al optrekken tot staan. Maar los, dat duurt nog wel even!
pi_162838170
Hier wordt alleen nog heftig gerold *) maandag acht maanden oud
  woensdag 8 juni 2016 @ 12:49:01 #116
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162838912
Hier eentje van half augustus die zich druk optrekt, maar vervolgens wiebelt en alleen hangend alsof ie aan de bar staat kan blijven staan. Zelfstandig of los staan duurt echt nog wel even. Maar hey, ik klaag niet, hij loopt nu gewoon 6 maanden voor op z'n grote broer *)
pi_162839143
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 10:46 schreef pinquit het volgende:
Jup Ludann, weer helemaal opgeladen. Maar ik niet :') zo jammer altijd
hier ook. Heel frustrerend. Meestal gebeurt het buiten, als we op stap zijn. Standaard eigenlijk 2 minuten voordat we thuis komen. Die laatste twee minuten loop ik dan ook als een debiel rond te hupsen achter de kinderwagen, of z'n voeten te kietelen in de draagdoek zodat hij maar wakker blijft...
pi_162839178
mijn 8.5 maander trekt zich overal aan op en staat dan erg stabiel en stapt dan ook. De koffietafel wandelt dus door de hele kamer, want die schuift mooi over het laminaat.

Brabbelen, dat doet die van mij weer minder. Hij maakt de hele dag geluid, maar het blijft bij klanken, niet lettergrepen ofzo..
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:08:24 #119
409579 LuDann
All the way
pi_162839302
Die van mij (morgen alweer 10 maanden!) stapt langs de tafel en als je haar loslaat dan kan ze ook een paar seconden los staan. Maar ik verwacht dat het nog wel even gaat duren voordat ze gaat lopen, ze is erg voorzichtig. Gaat ook niet zelf los staan.
pi_162839516
Mijn S. (Eind augustus) is lui O+ . Trekt zijn benen op als ik hem op zijn voetjes zet. Enige wat hij doet is rollen, om zijn as draaien en kontschuiven.

Ooit komt het vast wel goed.
pi_162839592
SPOILER
Oktoberstaander present!

Heeft nu zo'n staspeeltafeltje gekregen, mooiste speelgoed EVAH volgens T.

Slapen gaat nauwelijks meer. Bed is om te staan, en niet om te liggen. Mwaaargh.

Maar dat glunderende bekkie als ie zich optrekt aan de tafel en mij aan de andere kant ziet zitten, nooooh, maakt alles goed!

O+
pi_162839630
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:20 schreef Sara82 het volgende:
SPOILER
Oktoberstaander present!

Heeft nu zo'n staspeeltafeltje gekregen, mooiste speelgoed EVAH volgens T.

Slapen gaat nauwelijks meer. Bed is om te staan, en niet om te liggen. Mwaaargh.

Maar dat glunderende bekkie als ie zich optrekt aan de tafel en mij aan de andere kant ziet zitten, nooooh, maakt alles goed!

O+
*; snelle jelle

Dat zelfde speeltje ligt G voor op zijn buik tegen aan te rammen, zelfs zittend spelen is m te veel moeite :')
pi_162839685
Even uit nieuwsgierigheid, ik heb ooit gehoord dat kindjes die pijn hebben of hebben gehad door bijv zware bevalling, allergie, reflux etc zich fysiek sneller ontwikkelen. Merken jullie daar wat van of zou het een fabeltje zijn?
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:55:33 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162840276
Nou, ik weet niet of het echt echt zo is, maar hier iig wel.
Vaak zijn kindjes die lang veel pijn hebben (gehad) heel sterk, omdat ze eigenlijk al heel vroeg alle spieren aanspannen. Overstrekken bijvoorbeeld, of gewoon algehele spanning.
Daardoor kan je zien dat die kindjes zich wat eerder omdraaien/rollen, opdrukken/tijgeren en kruipen enz.

A. is zelfs zo'n aapje dat hij zich aan zijn armen aan de bankleuning omhoog trekt zodat hij erop kan klimmen :') Ik kan ondanks zijn flinke vetlaag soms zijn buikspieren zien zitten :x
  woensdag 8 juni 2016 @ 13:56:20 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162840299
Reflux was 't hier. Gespannen baby's zijn zielig ;(
pi_162840386
hier heeft T volgens mij niet veel pijn gehad. Maar toch ontwikkelt hij zich fysiek heel erg snel, naar mijn idee. Ik heb altijd het idee dat kinderen zich of fysiek snel ontwikkelen, of taal-technisch snel.
pi_162840426
Baby zonder pijn of allergie of wat dan ook hier maar wel een snelle jelle (losse stapjes deze week, 11 maanden). Ik denk dat het een karaktertrekje is hier (ik wil alleen maar alles en ik wil het alleen maar nu).
pi_162840444
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 13:23 schreef Cassandra87 het volgende:
Even uit nieuwsgierigheid, ik heb ooit gehoord dat kindjes die pijn hebben of hebben gehad door bijv zware bevalling, allergie, reflux etc zich fysiek sneller ontwikkelen. Merken jullie daar wat van of zou het een fabeltje zijn?
Sjaak had ook reflux en kon volgens mij redelijk snel zitten en blijven staan als wij hem neerzetten, maar rollen was hij juist weer langzamer in. Ik heb het ook wel eens gehoord hoor :)
pi_162840510
Hier ook een (22) oktober baby, die tijgert, los zit en met ondersteuning ook staat. En sinds een paar dagen zit ze regelmatig in kruiphouding en dan strekt ze haar benen, zo.. (niet mijn baby)

Ik verwacht eigenlijk dat ze voordat ze 1 is, wel loopt.

Hier overigens een zeer makkelijke en snelle/pijnloze bevalling voor F. en ze is sinds de geboorte al erg sterk in benen en armen, dus hier gaat het niet op Cassandra.
pi_162840577
N. was volgens het CB wel erg sterk, maar ze deed er niks mee. Ze kan pas sinds een week kruipen, tot die tijd kon ze zich op geen enkele manier verplaatsen. Maar ze heeft ook gen pijn of iets gehad (wel een vacuum, maar daar had ze geen last van).
pi_162840721
Jantina, (niet mijn baby) :D

Mini is pijnloos (voor zover ik weet) en vrij vlot geloof ik.. Ze is heel sterk :o Al betrap ik haar wel eens op valsspelen. Ik leg dingetjes vaak buiten haar bereik, zodat ze er naartoe moet. Van de week kijk ik om, heeft ze gewoon het hele kleedje naar zich toe geschoven i.p.v. zij naar het kleedje toe. Ja hoor 'ns :') En sinds ze zes maanden is maakt ze steeds moeilijker geluidjes O+ prieuw prieeuww!
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:24:45 #132
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162840840
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:01 schreef Krisvc het volgende:
Baby zonder pijn of allergie of wat dan ook hier maar wel een snelle jelle (losse stapjes deze week, 11 maanden). Ik denk dat het een karaktertrekje is hier (ik wil alleen maar alles en ik wil het alleen maar nu).
Dat laatste is wel heul herkenbaar ja :') :+
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:26:00 #133
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162840864
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:18 schreef Bloesem. het volgende:
Jantina, (niet mijn baby) :D

Mini is pijnloos (voor zover ik weet) en vrij vlot geloof ik.. Ze is heel sterk :o Al betrap ik haar wel eens op valsspelen. Ik leg dingetjes vaak buiten haar bereik, zodat ze er naartoe moet. Van de week kijk ik om, heeft ze gewoon het hele kleedje naar zich toe geschoven i.p.v. zij naar het kleedje toe. Ja hoor 'ns :') En sinds ze zes maanden is maakt ze steeds moeilijker geluidjes O+ prieuw prieeuww!
Creatief ook nog eens :D O+
pi_162841089
Als G iets ziet rolt hij er over buik en rug heen. Rechter schouder rolt t makkelijkst dus als iets aan zijn linker kant is draait hij 180 graden op zijn rug en rolt dan verder :')
En sinds kort schuift hij achteruit maar dan komt ie niet waar hij moet zijn en t schiet niet op dus dan zoekt ie maar wat anders om te spelen.

Vanochtend in bed rolde hij door tot hij in mijn armen lag met zijn neus tegen mijn neus en klemde me toen stevig vast. Veeg me op O+
pi_162841262
Hier ook eentje (half september) die zich aan alles optrekt tot staan. Hij tijgert, kruipt, gaat zelf zitten.
We zijn hier wel heel blij mee want ondanks dat zijn longen problematisch blijven en hij niet goed groeit, staat het zijn motorische ontwikkeling niet in de weg. Dat stelt ons wel gerust.

Klopt het dat we Estrys al even niet hier gehad hebben? Hopelijk is alles oké met haar, met A, met het werk...
En Mignonne?
pi_162841344
Wat doen jullie met de babynagels? Ik vijl ze (en als ze heel lang zijn knip ik ze voor ik vijl) maar Twix vindt het een drama. Of nee, een DRAMA! Mijn altijd goedlachse jongetje heeft dan groot verdriet (en nee, niet omdat ik in zijn vinger knip ;) ).
Ik zing liedjes, vertel verhaaltjes, het helpt niet. Inmiddels doe ik het samen met man, hij houdt Twix vast, ik vijl.
Niet doen is geen optie, want lang en scherp en zulks.
Iemand de gouden tip?
pi_162841379
Oh en een zomerjas? Nodig of niet? Wij werken nu met vestjes en dat vind ik fijn. Hebben een regenhoes voor de wagen en voor de maxi cosi. Is een jasje nodig of overbodig?
pi_162841385
Vier op een rij :P
pi_162841411
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:50 schreef Malteser het volgende:
Oh en een zomerjas? Nodig of niet? Wij werken nu met vestjes en dat vind ik fijn. Hebben een regenhoes voor de wagen en voor de maxi cosi. Is een jasje nodig of overbodig?
Ik heb een jasje voor de leuk, maar een vestje doet toch eigenlijk hetzelfde?

En ik lag vannacht ook aan Estrys en Mignonne te denken. En Joycie...
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:54:19 #140
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162841480
Ik knip de nagels tijdens het drinken met zo'n knippertje.
Een zomerjasje vind ik wel handig voor op de fiets en voor buiten, meer winddicht en vuil-afstotend, was wel handig met tijgeren. Nu kruipt hij i.p.v. tijgeren.
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:54:40 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162841490
Nagels knippen lukt hier alleen tijdens een fles :')

Volgens mij gaat alles goed met mignonne, estrys en joycie :)
pi_162841545
Mignonne zie ik wel eens op FB, volgens mij gaat dat goed :)
De anderen al een tijdje niet gezien, idd.

Wij hebben alleen een jasje voor op de fiets, maar niet waterdicht. Dan blijven we gewoon thuis ;)

N. blijft altijd heel stil liggen bij het knippen, ze heeft door dat het serieus is (toch heb ik al eens in dr vinger geknipt, :@ )
pi_162842095
Ik moet O's nagels om de week knippen anders lig ik (en hij ook) open. Hij is er al helemaal aan gewend en gaat er rustig voor zitten zolang ik er niet te lang over doe.

Hier ook alleen vestjes (wel met capuchon). Voor vakantie hebben we wel een dun windjack voor hem.

En O had wel een pittige bevalling (3 uur persfase, hartdipjes en vacuum) maar verder een goede start. Ontwikkelt zich volgens het boekje, ik zie hem wel lopen rond 1 jaar.

Nog een gratis tip, ik was net bij de lokale Etos en alle Olvarit was met 50% korting afgeprijsd, net als wat knabbels van Ella's kitchen. En je krijgt er nog babyzegels en niveazegels bij ook.
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:25:15 #144
409579 LuDann
All the way
pi_162842098
Malteser, wij kijken een filmpje tijdens het nagels knippen. Is dat een idee?

Oh en jongens, ik ga gewoon promoveren. 8-) Ik ben het toch geworden! :D Dikke je-weet-wel ook naar de directors van mijn huidige studie met hun 'we denken niet dat je het gaat redden'. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door LuDann op 08-06-2016 15:33:53 ]
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:26:09 #145
409579 LuDann
All the way
pi_162842114
Ik zie Estrys, Mignonne en Joycie weleens op FB voorbij schuiven, ik denk dat ze het gewoon druk hebben. :)
pi_162842131
Gefeliciteerd LuDann *O*
pi_162842201
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 11:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Mijn augustus baby kan ook nog niet staan, als ik hem op z'n voeten zet, wat hij heel erg tof vindt, wiebelt hij alle kanten op en zelf staan (met ergens aan vast houden) zit er echt nog niet in. Ik denk eerder dat de oktober baby's die al wel staan er vroeg bij zijn. Ik kan me ook niet voorstellen dat die van Ingee nu al zelfstandig liep, dat gaat hier echt nog wel even duren gelukkig.

En ik krijg het al warm als ik over de laagjes lees :D

Sillie, ik denk dat het dan tijd wordt voor een nieuw huis :P zolders zijn altijd lastig qua warmte.
Het is nog niet eens onze zolder -O- . Daar wil je gewoon niet komen zo heet is t daar. Een sauna hoeven we niet in te bouwen :')

Zo en nu even bijgelezen:

Ludann, wat goed! *O* Gefeliciteerd!!!

Malteser: vijlen is hier ook drama, dus ik knip altijd. Met een klein nagelschaartje. Meestal geef ik hem iets om mee te spelen in zijn ene hand en knip ik het andere handje...
Jasje of vestje: Ik heb een zomerjasje inmiddels, ik heb me laten overhalen hier met het winddicht en fietsen argument. Maarja. Toen vond ik het jasje nogal dun, dus inmiddels hebben we ook vestjes :') .

Ontwikkeling; volgens mij is mijn W vooral met zijn fijne motoriek wel vlot. Dingen oppakken en spelen etc doet 'ie echt prima. De grove motoriek gaat redelijk op schema. Hij kan wel langs de tafel staan al als ik hem daar neerzet, maar zelf optrekken oid doet hij nog niet.
Maar ik had een prima bevalling dus W. is niet echt een goede vergelijking denk ik.

[ Bericht 25% gewijzigd door silliegirl op 08-06-2016 15:37:43 ]
pi_162842229
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:25 schreef LuDann het volgende:
Malteser, wij kijken een filmpje tijdens het nagels knippen. Is dat een idee?

Oh en jongens, ik ga gewoon promoveren. 8-) Ik ben het toch geworden! :D Dikke je-weet-wel ook naar de directors met hun 'we denken niet dat je het gaat redden'. *O*
Yay! Wat nou 'en je baby dan' !
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:36:21 #149
409579 LuDann
All the way
pi_162842349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:31 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Yay! Wat nou 'en je baby dan' !
Ik ben gewoon zo goed dat dat niet meer uit maakte. :7

Het was wel erg close, zeiden ze, daarom duurde de uitslag ook zo lang. Mijn enthousiasme gaf de doorslag. Kennelijk was de andere kandidaat een chagrijn. :P
  woensdag 8 juni 2016 @ 16:01:17 #151
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162842973
Wat goed LuDann! *O*
pi_162843245
Gefeliciteerd LuDann! *O*

Nageltjes knippen doe ik niet meer sinds ik tot 2 maal toe in A's vingertje knipte ;( Vijl ze nu alleen nog elke 4 dagen en dat gaat prima. Ze weet wat het is en sinds ze begrijpt dat ze de vijl niet mag opeten laat ze het toe (maar idd...moet niet te lang duren).

Thnx voor de Etos-tip FF! Ga morgen Olvarit inslaan als het dan nog geldt. A blieft mijn zelfgemaakte fruithapjes niet, maar die uit de potjes gaan er met heel veel smaak in. Maak die flinterdunne fruithapjes nu wel iets dikker met verkruimelde babykoekjes (en eet er zelf ook gelijk een paar) :9

Bloesem: vergeet steeds te zeggen dat je een hele toffe webshop hebt! :) En mooi gedaan ook met die blogs! Ik ken de echte namen van de meeste Fok!-kers natuurlijk niet, maar als je die blog van vandaag leest weet je meteen wie het is! Erg mooi geschreven!
pi_162843787
Voor de nagels geen echte tips, ik ben erg blij dat F. het heel gemakkelijk toelaat. Doe het trouwens wel vaak terwijl zij tv kijkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:50 schreef Malteser het volgende:
Heb wel een zomerjasje, maar tot nu toe gebruik ik alleen nog maar vestjes (ook in de winter gedaan icm voetenzak en zulks).

Oh, goede tip voor op de fiets straks :)

Oh, de fiets.. ik denk dat ik eigenlijk al prima met haar op de fiets kan. Ik denk dat ik komende week maar eens echt naar de Yepp moet gaan kijken online!

Congrats LuDann, met de baan!
pi_162843864
Gefeliciteerd LuDann!

Boh, ik zit er vandaag doorheen. Onzeker over of ik het allemaal goed doe, gefrustreerd door t die geen minuut alleen kan zijn en waardoor ik dus niets gedaan krijg een gewoon algeheel moe. Niet zo leuk.
pi_162844473
Jagar, wat ik zo van een afstand lees doe je het goed. Dikke kus voor jou :* all will be better. ECHT.

Lu, gefeliciteerd! *O*

Ik kwam net thuis terwijl L. met pappa in de vensterbank stond. Ze zag me aankomen en begon met twee handen te zwaaien en te lachen en te bouncen. Op het raam slaan dat ik op koest schieten. Mijn lieve kleine meisje. O+
pi_162844842
LuDann, wat gaaf!!! Gefeliciteerd!!!
pi_162846838
Gefeliciteerd LuDann, supergoed *O* !!!

Vervelend Jagar... Volgens mij heeft iedereen wel eens van die dagen! Je praat heel liefdevol over T en komt op mij over als een hele bewuste moeder die alles goed overdenkt, dus misschien een beetje te kritisch voor jezelf? :)

Aaaah Kris wat ontzettend lief!! Dat is fijn thuis komen...

Qua relatie tussen een zware bevalling of pijn bij de baby en de ontwikkeling; L heeft in een stuit gelegen, maar de bevalling is verder fijn verlopen... Ze heeft altijd heel veel gespuugd, maar kijkt daar altijd heel vrolijk bij, dus niet echt het idee dat ze er last van heeft..

& de ontwikkeling: L. tijgert wel, maar kruipt nog niet. Gaat soms in de kruiphouding zitten en een beetje heen en weer wiegen :)... Trekt zich op tot staan aan de box/ t bedje, maar zit nog niet. Dus een beetje snel en ook weer niet.
& mijn man was vandaag met L naar de fysio (ivm voorkeurshouding) en die gaf aan, dat snel staan niet zo goed was, dus in ieder geval niet stimuleren...

Zomerjasje heeft L wel, maar tot nu toe niet superveel gebruikt...
pi_162847079
Van harte LuDann *O*

F had ook een voorkeurshouding, maar dankzij de osteopaat was dat snel verholpen.

Wat leuk dat tijgeren Kuukske O+ dat ziet er zo schattig uit.
pi_162848721
Over pijn en vlotte ontwikkeling, mijn CB zei juist dat de ontwikkeling achter kan lopen, bijv omdat een kind met reflux veel rechtop wordt gehouden en dsn niet kan oefenen met rollen e.d. J was niet heel vlot, ging wel vroeg staan en stappen langs de tafel, maar hij loopt nu 'nog steeds' niet (lang) los.

LuDann, gefeliciteerd, wat tof! Wanneer begin je eraan?
pi_162849985
Bedankt voor de jas- en nageltips!

:* voor Jagar, je doet het echt goed. Want jij bent T's mama en daarom wil hij jou zo graag in de buurt.

LuDann, gefeliciteerd!
pi_162850284
Gefeliciteerd, LuDann!

S. heeft niet echt een moeilijke geboorte gehad, al heb ik wel een uur persweeën tegen moeten houden, wat voor S. ook niet zo fijn was. Hij ontwikkelt zich geloof ik behoorlijk rap. Bij het CB vinden ze hem voor lopen. Ik heb geen idee, alleen dat het sowieso veel te snel gaat, want het kleine baby'tje is er al wel af.. :'( O+
pi_162851271
Gefeliciteerd, Lu, wat supersupersupertof!! Wanneer begin je?
pi_162852179
Gefeliciteerd LuDann! Super.

Mijn baby heeft heel veel kramp gehad. Misschien is ie daarom ook wel heel sterk? Ik weet het niet. Hij doet alles in zijn eigen tempo. Qua karakter lijkt ie ook een beetje op zijn papa denk ik met als motto "Ik zie daar het nut niet van in, dus waarom zal ik er moeite voor doen". Wat ik dan wel weer grappig vind is dat ie ontzettend boos wordt wanneer ie met een kruipende baby op de grond moet spelen op het KDV. Die komt overal bij en hij niet. Ik dacht dat het motiverend zou werken, maar vooralsnog wekt het alleen frustratie op ;)
pi_162853628
LuDann, gefeliciteerd!! Fijn dat je het bent geworden!

Ik heb net bijna de hoeveelheid van een hele voeding gekolfd! :) Ik was iets eerder opgehouden omdat ik verwacht dat M zo komt voor voeding, dus ik denk dat ik er daadwerkelijk een hele voeding uit had kunnen krijgen. Ben blij dat de productie omhoog lijkt te gaan, hoewel het nog heel erg verschilt per moment op de dag, 's middags is het bijvoorbeeld nog heel laag. Nu alleen nog zorgen dat M goed gaat drinken aan de borst. Het aanhappen gaat nu vaak goed, we beginnen op elkaar ingespeeld te raken, maar het lijkt dan nog steeds alsof hij te veel moeite moet doen om de melk er uit te krijgen. Hij neemt wel een aantal goede slokken, maar houdt na een minuut of 2-3 op om dan heel lang te sabbelen en af en toe nog een slok te nemen. Ik ben blij dat we al zo ver zijn, want dit zijn hopelijk dingen die een lactatiekundige goed zou kunnen beantwoorden.
pi_162854498
Poepvraag (sorry :@ ): bij tandjes krijgen he, is die poep dan altijd dun? Ik heb vandaag namelijk wel 10 poepluiers verschoont, maar behalve dat ze enorm stonken ( :X ) was de substantie gewoon normaal.

Maar goed, nu zitten we al vanaf 20:00 met een boze, doodvermoeide baby die bij elke naar bedbreng poging moord en brand schreeuwt. Nu heb ik in een helder moment maar is dentinox gesmeerd en nu slaapt ie.. :o
pi_162855156
Kan, maar hoeft niet. O heeft vandaag tand nummer vijf gekregen en poept sinds hij tanden heeft veel (in vergelijking met daarvoor, maar kan ook toeval zijn), maar meer verschil merk ik er niet aan. Stinken doet hij soms heel erg, en soms amper, ook daar merk ik niks anders aan icm tandjes. Verschilt dus per kind. Record is hier overigens zes keer op een dag. Soms mis ik die 1 keer per week van voordat hij ging eten wel :')
pi_162855229
Zure lucht Sillie?
pi_162855938
LuDann, gefeliciteerd joh! Vet! *O*

En kolfsucces voor Luna, fijn! ^O^

@Sillie: hier zijn net twee tandjes door. Geen andere poep gehad hier. Wel borstweigeren en brullerig. Fijn dat de dentinox helpt, ga ook maar zo'n tube halen! (Hier hielp het hoofdeinde omhoog zetten ook, misschien wat minder druk op de kaak op die manier?)

Hier een ook een pittige start voor T, maar denk dat het toch meer aanleg is. Had er nog nooit van gehoord iig, dat dat samen zou hangen.

Ik miste ook al een paar forummers. Ook Daui bijvoorbeeld. Maar die zal met twee ukkies waarschijnlijk niet eens genoeg tijd hebben om fatsoenlijk te poepen, laat staan forummen... :P
pi_162856058
vanmiddag hadden we een baby met een boze bui en wij hadden het net over muziek waar je vrolijk van wordt. Toen gingen we "he zon" van Guus M. (de vreemdganger) zingen en het werkte tegen de boze bui! "He zon, kom maar op! Ik ben overal voor in. Kijken wie het langst kan stralen en ik denk dat Wim wint"
  donderdag 9 juni 2016 @ 00:16:06 #170
409579 LuDann
All the way
pi_162857303
Bedankt voor de felicitaties! Ik zou eigenlijk 1 augustus beginnen maar ik heb gevraagd of dit 1 september kan worden. Enerzijds omdat ik mijn ouders wil helpen (met zieke vader) en daar wat tijd voor nodig heb en anderzijds hoop ik nog even een week of 2 weken voor mezelf te hebben, gewoon vrij. Dat heb ik al heel lang niet gehad.

Morgen ga ik theorie examen doen voor mijn rijbewijs! Ik hoop dat ik het haal!
  donderdag 9 juni 2016 @ 00:18:06 #171
409579 LuDann
All the way
pi_162857336
Lunamatic, wat fijn dat het de goede kant opgaat! Goed joh!
pi_162858452
success vandaag, Ludann!

Wat een prutnacht, T kwam elke 2 uur en was om 6 uur klaarwakker. De duutser maar even laten slapen, want die is steeds zo moe :')
  donderdag 9 juni 2016 @ 07:07:14 #173
409579 LuDann
All the way
pi_162858540
Blegh, hier ook de slechtste nacht in tijden, ik heb letterlijk anderhalf uur geslapen. Wolk lag vanaf 2:00 uur te hoesten in mijn armen en kon daardoor niet slapen. Om 5:00 moest ze zo hard hoesten dat ze het hele bed onder spuugde. Dus toen begon onze dag.

Dat wordt het examen doen op karakter. :')
  donderdag 9 juni 2016 @ 07:08:06 #174
409579 LuDann
All the way
pi_162858544
Oh en same here, Jagar. Man werd dus ook om 5 uur wakker, en meteen klagen over dat hij het niet meer trekt enzo. Jongen, echt? :')
pi_162858638
Haha, jullie mannen :P wel herkenbaar...

F is vandaag 5 maanden *O*
pi_162858831
Balen van de slechte nachten Jagar en LuDann! Maar een koffietje erin dan! : )

Succes met het theorie examen LuDann!

Xanteh, leuk gefeliciteerd!!
pi_162859551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:35 schreef silliegirl het volgende:
Poepvraag (sorry :@ ): bij tandjes krijgen he, is die poep dan altijd dun? Ik heb vandaag namelijk wel 10 poepluiers verschoont, maar behalve dat ze enorm stonken ( :X ) was de substantie gewoon normaal.

Maar goed, nu zitten we al vanaf 20:00 met een boze, doodvermoeide baby die bij elke naar bedbreng poging moord en brand schreeuwt. Nu heb ik in een helder moment maar is dentinox gesmeerd en nu slaapt ie.. :o
Als het zuur is, kun je uitgaan van tandjespoep. Toename in hoeveelheid poep per dag kan ook komen door vaste voeding?
pi_162859576
Slechte-nachten-boks. Ketel kwam ongeveer elk anderhalf uur, dus ik voel me redelijk zombie nu. En ik heb deadlines. De leven. :')
pi_162860480
Zet 'm op Lu! En hier ook nog een gefeliciteerd *O*

Over tandjes en staande baby's kan ik nog steeds niet meepraten. (Echt die tanden, schiet es op. Dat zou het eten van sommige dingen voor M. wel makkelijker maken.) Maarrre door beide oma's is bevestigd dat M. vanuit ligpositie zelf kan gaan zitten *O* M'n moeder zei het gisteren al en mijn schoonmoeder stuurde net een appje met hetzelfde nieuws. Wel stom dat M. al haar toffe nieuwe features altijd eerst aan de oma's showt. Heel flauw }:|

Edit: ik wilde nog tegen Jagar zeggen dat je het hartstikke goed doet :* Is het een optie dat je een keer een (mid)dagje alleen op stap gaat? Om even op te laden?

[ Bericht 14% gewijzigd door kazy op 09-06-2016 10:05:12 ]
pi_162860578
:W Hoi! Ik lees nog steeds mee, maar het is best wel druk met 3 kindjes en werk dus reageren doe ik veeeeel te weinig!

Eerst maar even koffie voor alle slechte nachten c_/

LuDann gefeliciteerd zeg! En veel succes vandaag met het examen!

Poep, ik heb het idee dat tandjespoep niet persee zuur hoeft te zijn. K. is dan wel geen baby meer, maar heeft pas 4 tanden dus die doet vrolijk mee met het tandenleed en heeft wel steeds veel meer poepluiers op het moment dat er tandjes op doorkomen staan. Record was hier 10 poepbroeken op 1 dag 8)7

5 maandan Xanteh! Tijd gaat zooooo snel he!

Hier gaat het goed! N. is super lief en tevreden, maar ontwikkeld zich geloof ik iets minder snel dan zijn broer en zus deden, dus ik ben af en toe een beetje onzeker over of we wel genoeg met hem oefenen enzo. Dus ik gaf mijn moeder (die past vandaag op) de opdracht hem vandaag veel op zijn buik te leggen, zodat hij een beetje kan oefenen. Stuurt ze een minuut later al 2 foto's door van hem met zijn hoofdje super ver omhoog :D Mijn baby pest mij, nu al!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_162864684
Kazy, volgend weekend hebben we geen bezoek (dit weekend schoonouders), dan ga ik denk ik een middagje naar de sauna ofzo. En net heb ik lekker met baby meegeslapen. Nu moet ik een boatload boodschappen gaan doen :X ....

Wij waren net bij kdv nummer 2 waar we een plek aangeboden hebben gekregen. Geweldige buitenspeelplek, maar binnen erg klein. Ruimtes van misschien 15m2 waar 1 of 2 leiders met 10 kinderen van 0-2 zitten. Ze zijn veel buiten, maar dit vond ik erg krap.

Ik vind het maar lastig hoe de keuze tee maken van welk kdv hij heen moet gaan. Bij geen van beiden heb ik echt het gevoel dat dit het is, ofzo. Jammer genoeg.
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:52:48 #182
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162864975
Wow, 15m2 voor 10 kinderen?! In Nederland is een oppervlakte van minimaal 3,5 m2 netto per kind verplicht. Ook als je veel buiten bent vind ik het echt nog heel erg krap.
Toch maar verder zoeken?
pi_162865039
Bestaat er in Duitsland niet zoiets als een gastouder Jagar? En kan je niet afwachten of er nog ergens anders plaats is? Wellicht is het een optie om toch voor een van deze twee te kiezen voorlopig, en dan ondertussen verder te zoeken tot je iets vindt wat wel bij je wensen aansluit?
pi_162866892
Er zijn ook gastouders, maar dat vind ik eigenlijk niet zo'n fijn principe.

Het is hier erg lastig om een plek te vinden, dus ik denk inderdaad bij een van die twee beginnen en ogen en oren openhouden.

Die 15m2 is alleen de kamer van de groep, maar eigenlijk bewegen de kinderen zich vrij tussen de groepen, behalve met eten, kringgesprek en dat soort dingen. Plus, zelfs bij slecht weer zijn ze minstens een aantal uur buiten. Dat is natuurlijk wel fijn!
pi_162874305
Vanmorgen naar het CB geweest. Qua groei helemaal op de lijntjes, qua ontwikkeling liep hij zelfs wat voor :)
Nu wel wat koorts door de prikjes :'(
pi_162874355
De ruimte van het KDV is misschien niet zo groot, maar lijkt me wel fijn als ze veel naar buiten gaan, Jagärtrut. En verder zoeken kan altijd nog!
pi_162875186
Hoe ging het vandaag Lu?

Lastig lijkt me dat jagar.. ik ben niet thuis in de kdv's dus heb verder ook geen tips daarin, klinkt logisch wat hierboven gezegd wordt though, als plekken zo lastig zijn..

LeSage fijn dat je mini het zo goed doet! Arme schat, hopelijk voelt ie zich snel beter. Zo sneu he.

Hier gaat alles z'n gangetje met E. Ik vind het zo mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelt, en alles is zo bijster interessant, zo cute O+.

SPOILER
pi_162875422
Nieuwe low: van vermoeidheid en andere emoties in eens om vrijwel niets zo hard histerisch moeten lachen dat baby 2 kamers verderop huilend wakker schrikt. Nu maar in bed..

Kleinzusje: ik ben erg goed in thuis zijn, maar veel uitdaging klinkt ook goed. Ik denk uiteindelijk dat mini blij is als jij blij bent..
pi_162877387
Fijn dat de ontwikkeling goed gaat LeSage! Koorts van de prikjes is alleen niet fijn, vooral niet met het warme weer! Hopelijk is hij morgen weer wat beter!

Jagar, het lijkt me wel fijn inderdaad dat ze zich vrij kunnen bewegen tussen de groepen, dan valt het misschien nog mee met de ruimte.. Het klinkt alleen wel klein ja..

Wat fijn dat je zo'n mooi aanbod krijgt Hetzusjevan! & als je zelf goed in je vel zit door het leuke en uitdagende werk, dan lijkt me dat dat alleen maar een positieve uitwerking kan hebben op je kindje. :)
pi_162877442
Oh LuDann, hoe was je Theorie examen nog gegaan?!
pi_162883793
:W

Jagar :* Ik hoop dat je even bij hebt kunnen slapen.

Hier vanochtend chaos. Man is gisteravond naar Pinkpop vertrokken en ik ga vanmiddag met mijn ouders een weekendje met baby naar Beekse Bergen. Het hele huis ligt dus overhoop met spullen die mee moeten enzo. L. vindt het allemaal best. Die kletst en geeft kusjes en duwt bellenblaas in je handen ("DIE! DIE!"). Het is zo'n lekker ding op het moment. O+
pi_162884537
Veel plezier Kris!

Mooi aanbod zusjevan! Je moet doen wat voor jou (en E.) goed voelt. En of het teveel/te weinig/fijn/enz is, beoordeel jij. Dat is zo persoonlijk! Ik zou er zelf niet aan moeten denken om 4 dagen niet bij Twix te zijn maar een vriendin van mij is echt een gelukkiger mens geworden sinds ze weer 4 dagen werkt.

Twix, dat kleine, goedlachse jongetje van mij. Hij is wat gegroeid! *G* Nog niet enorm fantastisch veel maar hij is eindelijk weer iets zwaarder (230 gram tov 2 maanden geleden). Hij blijft voorlopig onder controle bij de kinderarts maar ze is voor nu tevreden. En wij ook!
pi_162885888
Ja, wat fijn dat hij weer groeit Malteser! Je kleine stoere Twixje. O+
  vrijdag 10 juni 2016 @ 11:20:00 #194
409579 LuDann
All the way
pi_162885972
Zusje, heel herkenbaar dilemma! Ik ga straks ook 4 dagen werken waarschijnlijk en al kijk ik erg uit naar de baan zelf (ik knijp mezelf af en toe nog in mijn arm, kan nog steeds moeilijk geloven dat ik zulk tof werk mag gaan doen!), dat voelt toch minder fijn. 4 dagen opvang en 3 dagen thuis, ik had het liever andersom gehad.

Oh Jagar, herkenbaar. Ik heb ook wel eens zo'n hysterisch gierende slappe lach gehad. Bij bij ging die dan over in hysterisch janken. :') Dat luchtte dan wel weer op.

Kris, dat klinkt als gezellige chaos. O+

Malteser, wat fijn dat Twix wel een beetje gegroeid is.

Mijn theorieexamen... ja. Achteraf gezien had ik het moeten afzeggen. Het was namelijk een spoedcursus, we begonnen om 7 uur met theorie stampen en 6 uur later (met 3 keer 5 minuten pauze) deden we examen. Ik had het er echt moeilijk mee, ben letterlijk in mijn stoel in slaap gevallen een paar keer. :') Maar, wel gehaald! Op het nippertje.
pi_162886894
Hetzusjevan, wat een mooi aanbod van je werkgever! En je vindt vast een manier die voor jullie werkt.

Kris, fijn weekend! Lekker quality time met de kleine en opa&oma.

Twix die weer groeit! Ik lees al een tijdje mee en vind jullie mannetje zo stoer, Malteser! Ondanks de problemen blijf jij ook zo positief, echt knap.

Gefeliciteerd, LuDann! Klinkt pittig, zo'n dag, maar wel mooi gehaald :)

Hier heeft S. geen koorts meer, maar is nog wel moe en uit zijn doen. Dus we maken er maar een chilldagje van.
pi_162887626
Goed bezig Twix! Ludann ook! En hetzusjevan die een mooi aanbod kreeg! :)

Hier moest T. Weer eens een keer in zijn badje, dat was heul niet leuk liggend. Toen hij eenmaal mocht zitten en het water er allemaal uitgeslagen werd had ik geen kind meer aan 'm. Dadelijk wel maar even de trekker/dweil door de badkamer halen 😬.

Normaal gaat hij mee onder de douche, maar hij spartelt zo van plezier dat dat geen plezier is voor buikzusje en ook niet voor mij! Dat is de komende weken dus alleen aan pappa toevertrouwd.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:43:20 #197
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162887787
Ik zet 'm tegenwoordig onder de douche, ideaal nu hij kan zitten. Badjes vind ik maar gedoe.
pi_162888051
A viel gister in slaap in haar badje! :o Ik stond haar haartjes te wassen en ze lag achterover op m'n andere arm en ik dacht, wat is ze toch rustig... lag ze daar :z En boos natuurlijk dat ze eruit moest!

Verder de hele nacht op geweest. Ze heeft dinsdag wss teveel banaan gekregen op het kdv dus ze had buikpijn en heeft - ondanks verwoedde pogingen daartoe - niet kunnen poepen sinds dinsdagavond. Zo zielig! Kreeg net wel via whatsapp een foto van een enorme berg poep in haar luier :') ... dus dat is gelukkig tijdig opgelost voor de draagworkshop morgen (gezellig :))!
pi_162888314
Fijn van de groei Malteser!

En toch wel mooi het theorie examen op zak, LuDann.
En ik kan mij voorstellen dat je heel veel zin hebt in je baan, maar tegelijkertijd 4 dagen opvang minder fijn voelt. Echter, kindjes vinden het over het algemeen heel leuk op de opvang. :)

Ik vind het badje juist nog ideaal, maar hier een erg ruime badkamer waardoor het badje + standaard z'n eigen plek heeft vlakbij het grote bad, dus afvoerslang van badje hangt gewoon in het bad en douchekop van het bad kan ik ook gebruiken voor vullen + afspoelen. :)

Ik keek naar de tussendoortjes / snacks van ella's kitchen in de supermarkt. Wat duur! Ik wacht wel een aanbieding af :{

Oh, en ik heb de yepp mini besteld, ik hoop morgen al in huis!
En de eerste kunstgras proefstukjes zijn binnen, zodat we een keuze kunnen maken voor een stukje gras in de tuin *O* We kunnen F. nu nergens laten kruipen, binnenkort heeft ze in elk geval 2,6 x 4,5 meter :) *O*
pi_162888558
Het is precies zoals je het zegt Lu. Dilemma, dilemma. Bedankt voor de adviezen allemaal, ik heb nog even om erover na te denken.

Oh en Lu gefeliciteerd met het behalen van je theorie. Klinkt als een super zware dag overigens, pff.

Malteser wat fijn dat Twix weer gegroeid is, dat is een goed teken :).

Haha Kris wat leuk en gezellig, veel plezier! Mijn vriend gaat morgen een dag naar Pinkpop. Voelt raar om niet mee te gaan maar ik vond de line-up niet de moeite waard dit jaar, en al helemaal niet om m'n beeb voor af te staan. Rammstein had ik wel graag willen zien maar ok.

Oh in bad gaan is hier wel tof, maar niet in het kleine babybad. Ik laat een laagje water in het grote bad lopen en dan leg ik mini op d'r buik in bad, met mijn hand onder haar nek om d'r op te vangen als ze het niet volhoudt. Vind ze fantastisch. Houdt ze niet lang vol maar na een kort bad is ze ook schoon. Als ik meer tijd heb laat ik het bad voller lopen en heb ik zo'n badstoeltje en hou ik d'r ook vast in het water. We moeten binnenkort ook écht een keer gaan babyzwemmen met d'r. Nog steeds niet aan toegekomen :@.
pi_162888712
Badderen is hier altijd genieten. Meestal samen in het grote bad, of samen onder de douche. Babybadje vind ik zoveel werk :')

Ik ben me net helemaal kapot geschrokken. S. werd helemaal slap in z'n stoeltje :'( toen ik 'm eruit wilde pakken schrok hij wakker.... Met open ogen in slaap gevallen. Nu dus maar even samen op de bank..
pi_162888723
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:26 schreef LeSage het volgende:
Badderen is hier altijd genieten. Meestal samen in het grote bad, of samen onder de douche. Babybadje vind ik zoveel werk :')

Ik ben me net helemaal kapot geschrokken. S. werd helemaal slap in z'n stoeltje :'( toen ik 'm eruit wilde pakken schrok hij wakker.... Met open ogen in slaap gevallen. Nu dus maar even samen op de bank..
Oh, wat eng LeSage!
  vrijdag 10 juni 2016 @ 13:54:43 #203
409579 LuDann
All the way
pi_162889477
Oei, das schrikken LaSage. Wat apart, met open ogen in slaap vallen. Hopelijk is het eenmalig.

Wolk gaat of met een van ons onder de douche (zittend) of ze gaat in haar badje, wat we dan onder de douche zetten. Elke avond tegenwoordig, als bedtijd ritueel.

Mijn baby eet tegenwoordig 2 boterhammen per zitting. Hoe dan. Dat is meer dan ik eet! Oh en Lunapuella, bedankt voor de tip van het broodbeleg! Ik heb de spinazieversie en Wolk vindt hem lekkuuurrrr. :9
pi_162890821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 13:54 schreef LuDann het volgende:
Oh en Lunapuella, bedankt voor de tip van het broodbeleg! Ik heb de spinazieversie en Wolk vindt hem lekkuuurrrr. :9
Fijn! Lekker smikkelen Wolk. :9

Ketel viel toen hij nog wat kleiner was vaak met halfopen ogen in slaap. Vond ik er altijd heel freaky uit zien. Nu doet hij het gelukkig niet zo vaak meer.

Ik heb net een verjaardagskroon geknutseld en '1!'-vlaggen gehaald :o
pi_162890867
Jantina, welke kleur heb je gekozen? Hier ook een Yepp :).

LeSage, wat akelig. Gelukkig alles in orde.

LuDann, 2 boterhammen? Doet ze goed! En fijn van je theorie.

Bad/douche/babybad/tummytub, Twix vindt het allemaal tof want O+ water O+!
pi_162890885
Lunapuella, :o. Wat doe je? Je baby! O+
pi_162892137
Fijn Malteser, dat Twix gegroeid is :)! & ook fijn dat de arts en jullie zelf tevreden zijn! Hoe is het verder met hem? Scheelt het voor zijn longen wel dat het beter weer is? Qua verkoudheid Enzo?

LuDann gefeliciteerd met de theorie! Knap dat je het haalt na zo'n zware nacht en dag!! Is ook niet het meeste interessante om te bestuderen, of was het niet voor de auto?

Wat schrikken LeSage! Rustig op de bank is een goed idee!

Lunapuella bijna 1! Wanneer is Ketel jarig? Lijkt me heel gek, volgensmij vliegt zo'n eerste jaar voorbij!

Ik laat het badderen met L meestal aan mijn man over & dan doe ik afdrogen & aankleden. Meestal gewoon in de douchè.. Badje is inderdaad gedoe en de hele badkamer dweilen!
pi_162892606
Wauw LuDann, goed bezig zeg! Gefeliciteerd met je baan, theorie en groei van Wolk *O* *O*

LeSage, brrr wat eng! Hopelijk weer een beetje van de schrik bekomen nu?

Malteser, wat fijn dat Twix gegroeid is!

hetzusjevan, mooie vooruitzichten! Hopelijk kan je een middenweg fixen die goed voelt voor jullie.

Over badderen, doordeweeks douchen we met mini, ze vindt de stralen machtig interessant O+ Het babybadje is ze nu te klein voor, maar in het grote bad kunnen we zo een uur badderen omdat ze het zo leuk vindt zich af te zetten met haar beentjes O+ Dus daar nemen we in het weekend dan wat ruimer de tijd voor :)
pi_162892663
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 15:51 schreef Vieve6 het volgende:
Lunapuella bijna 1! Wanneer is Ketel jarig? Lijkt me heel gek, volgensmij vliegt zo'n eerste jaar voorbij!
Woensdag! Maar we vieren het morgen, want dat is makkelijker met familie. Inderdaad heel raar, en het is razendsnel gegaan!
pi_162892906
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:51 schreef Malteser het volgende:
Jantina, welke kleur heb je gekozen? Hier ook een Yepp .
Ik ben uiteindelijk toch maar voor saai zwart gegaan :P Maar ik heb overwogen voor ocean blue te gaan.

Hier net een hilarisch gesprek met een glazenwasser verkoper aan de deur. :P
Ik deed open met F. op m'n arm.

"Oh, hoe oud is ie, 2 maanden?
"ze is 7,5 maand oud"
"oh, is het je eerste?"
"ja"
"Gefeliciteerd"

:')

"Mag ik brutaal zijn? Je ramen zien er niet uit"
"Ja, dat klopt. Die vogelpoep ook he..."
"wij kunnen de ramen elke maand doen"
"dat vind ik wat te veel van het goede, ik vind elke 3 maanden beter"
"dat doen we niet, teveel gedoe met de administratie, maar weet je..., hoe oud ben je?"
"28..."
"over 10 jaar, als je niet zoveel meer doet en je kinderen oud zijn dan ga je op details letten, dus ook op je ramen"
"uh.. ik verwacht dat ik als ik 38 ben, nog genoeg doe"
toen nog wat blabla op hoog niveau... en uiteindelijk besloten dat hij niets voor mij kan betekenen.
pi_162893489
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 16:15 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Woensdag! Maar we vieren het morgen, want dat is makkelijker met familie. Inderdaad heel raar, en het is razendsnel gegaan!
Veel plezier alvast morgen :)!
pi_162893717
Wat een gesprek Jantina haha! Ik kan me voorstellen dat zulk verkooppraatje niet echt werkt haha!

Voor iemand het volgende herkenbaar? : L is heel erg geïnteresseerd in vanalles (lees: alles van metaal zoals tafelpoten, prullebakken maar ook kranten, hoopjes opgebrande wierook, washandjes, shampooflessen). Maar haar speelgoed is saaaaaai! Hebben we gewoon geen leuk speelgoed of hebben alle kindjes dit?! & wie heeft er tips voor interessant speelgoed voor kindjes van +- 8 maanden oud?!
pi_162893900
Veel plezier morgen, Luna!

Hier gaat het nu wel beter. Hij slaapt gewoon lekker veel op mij vandaag. En net samen gespeeld en gelachen O+
Is denk ik wel een familiedingetje, mijn zus sliep altijd met open ogen, heel akelig om te zien.
pi_162893987
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 16:59 schreef Vieve6 het volgende:
Wat een gesprek Jantina haha! Ik kan me voorstellen dat zulk verkooppraatje niet echt werkt haha!

Voor iemand het volgende herkenbaar? : L is heel erg geïnteresseerd in vanalles (lees: alles van metaal zoals tafelpoten, prullebakken maar ook kranten, hoopjes opgebrande wierook, washandjes, shampooflessen). Maar haar speelgoed is saaaaaai! Hebben we gewoon geen leuk speelgoed of hebben alle kindjes dit?! & wie heeft er tips voor interessant speelgoed voor kindjes van +- 8 maanden oud?!
Als er speelgoed op de grond ligt, dan speelt ze daar vaak mee. Maar inderdaad, sommige speeltjes zijn niet zo in trek t.o.v. de metalen stoelpoten of het wijnrek (inmiddels verplaatst naar veilige plek).
Hier zijn de stapelbekers van fisher price erg hot momenteel! En heeft haar voorkeur boven ander speelgoed / interieur
pi_162894176
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:11 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Als er speelgoed op de grond ligt, dan speelt ze daar vaak mee. Maar inderdaad, sommige speeltjes zijn niet zo in trek t.o.v. de metalen stoelpoten of het wijnrek (inmiddels verplaatst naar veilige plek).
Hier zijn de stapelbekers van fisher price erg hot momenteel! En heeft haar voorkeur boven ander speelgoed / interieur
ja, die stapelbekers zijn hier al maanden tof. Alles wat maar een toren is.

Wat ik tegenwoordig vaak doe en wat meestal goed bevalt si zijn badje in de woonkamer zetten (leeg), en daar wat blokken of bekers of ander los speelgoed in gooien. Of ik zet T er bij in en dan speelt hij ermee, of ik laat hem het bad omkiepen en dan speelt hi ermee. Het is vooral leuk om dingen tegen de rand van het bad te slaan.

De laatste dagen vind hij z'n boeken ook leuk, en zit hij graag met een boekje te spelen. Daar word ik erg blij van!
pi_162894355
Ja, Jagar! Hier is dat badje vergelijkbaar met een ballenbak. Daar ligt naast plastic ballen ook wat ander speelgoed in. Genoeg om eruit te gooien in elk geval en dat krijgt ze nu ook een beetje door. >:)

Oh, een boekje dat is wel tof ja! Lees je ook al voor?
Hier zelf nog niet zo bezig geweest met boekjes aanbieden, maar moet ik wel eens gaan doen.
pi_162894386
Hier is speelgoed leuk maar tafelpoten/stoelwielen/pianopedalen/enz nóg leuker. Herkenbaar dus!

Hier een blauwe Yepp, ik vind het zo leuk staan op mijn fiets. Sowieso, een kinderzitje op mijn fiets O+. Want ik heb een kind! Soms heb ik ineens weer zo'n "wow, kijk nou, dat is gewoon ons jongetje" effect. Terwijl hij bijna 9 maanden is. Wat brengt hij een hoop liefde en geluk!

Vieve, Twix' longen blijven een aandachtspunt. Hij ademt nooit helemaal vrij en piept altijd iets. Ook daarvoor blijft hij voorlopig onder controle. De hoop is inderdaad dat goed weer hem gaat helpen.

Onomatopee, uit het babybadje gegroeid? In de lengte? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Twix past er nog prima in.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:36:01 #218
409579 LuDann
All the way
pi_162894468
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:49 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Fijn! Lekker smikkelen Wolk. :9

Ketel viel toen hij nog wat kleiner was vaak met halfopen ogen in slaap. Vond ik er altijd heel freaky uit zien. Nu doet hij het gelukkig niet zo vaak meer.

Ik heb net een verjaardagskroon geknutseld en '1!'-vlaggen gehaald :o
Ik kan bijna niet geloven dat Keteltje al weer bijna 1 jaar oud is. Veel plezier morgen!
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:36:59 #219
409579 LuDann
All the way
pi_162894495
Het lijkt erop dat de tijd van 2 slaapjes overdag toch echt voorbij is straks. }:| Ze heeft weer maar 1 slaapje gedaan vandaag. Dit komt me iets te snel eerlijk gezegd, ik genoot wel een beetje van die 2 keer een uur voor mezelf.
pi_162895203
Gefeliciteerd Luna! Keteltje alweer 1!

En wat goed dat Twix het zo goed doet :) dat gevoel van 'huh, is dat mijn baby???' heb ik ook nog steeds ;)

N. was al met 4 maanden te lang voor het babybadje, dus die gaat nu in de douchebak. Maar douchen vindt ze niet zo leuk.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:33:38 #221
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162895628
Krijgen we nu weer een ingee met R? _O-
  vrijdag 10 juni 2016 @ 18:43:50 #222
409579 LuDann
All the way
pi_162895850
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:33 schreef Mariposas het volgende:
Krijgen we nu weer een ingee met R? _O-
Op wie doel je? Ik volg je even niet. :P
  vrijdag 10 juni 2016 @ 19:35:38 #223
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162897402
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 18:43 schreef LuDann het volgende:

[..]

Op wie doel je? Ik volg je even niet. :P
De premature felicitaties ;)
pi_162898022
Zijn Yespers groente en fruitspreads al voorbij gekomen? Zonder toevoegingen en niet zo zoet.

LeSage, wat zal dat er vreemd hebben uitgezien :o
pi_162899346
Die belachelijke hoeveelheid poep bij tandjes he, hoe lang duurt dat zo ongeveer? }:| :X
  vrijdag 10 juni 2016 @ 20:37:28 #226
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_162899405
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 20:35 schreef silliegirl het volgende:
Die belachelijke hoeveelheid poep bij tandjes he, hoe lang duurt dat zo ongeveer? }:| :X
Hoogtepunt waren er hier 13 op 1 dag :Y)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_162900654
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 20:37 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Hoogtepunt waren er hier 13 op 1 dag :Y)
Hier zitten we nu op 10, maar de dag is nog niet om. Maar dit is echt al dag 3.. Wanneer houdt het op? :p
  vrijdag 10 juni 2016 @ 21:16:56 #228
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162901180
Hier duurde dat een week, precies even lang als vriend weg was... Heb in die week geloof ik 42 peopluiers verschoond :r F kreeg wel 4 tanden tegelijk, dus misschien had dat er ook iets mee te maken.
pi_162901270

[ Bericht 100% gewijzigd door Vieve6 op 10-06-2016 21:24:15 ]
pi_162901490
Dankjulliewel voor de tips Jantina en Jagar! Dat badje klinkt heel leuk! L. zit alleen nog niet zo stevig, maar morgen misschien eens kijken wat ze daar van vindt. & zal ook eens kijken voor een stapeltoren!
Boekjes zijn ook leuk volgens L! Ik heb een boekje van Baby Ziet, maar er komen allemaal deeltjes verf vanaf omdat ze het boekje vooral erg lekker vindt... Dus dat is minder fris.

Ik had laatst een klankwiel van grimms gekocht & ik heb ook zo'n toren van mam gekregen O+ , maar ze is daar (nog) niet zo enthousiast over als ik..

Vervelend dat hij er steeds last van blijft houden Malteser. Wel fijn dat hij onder controle blijft! & ik hoop met jullie mee dat het goede weer een positieve invloed zal hebben!

Oohhhh Sillie :o .... Dat is veel! Heeft W. al veel tandjes? Of moeten ze nog doorkomen? L heeft er nog geen 1, dus voor ons moet de tijd van de vele poepluiers nog aanbreken.. Daar kijk ik niet echt naar uit...
pi_162902565
Jeutje wat een poepluiers zeg :o Hopelijk is het tandje gauw door sillie!

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 17:31 schreef Malteser het volgende:

Onomatopee, uit het babybadje gegroeid? In de lengte? Of hoe moet ik me dat voorstellen? Twix past er nog prima in.
Idd in de lengte! Het badje is 66 cm lang (geen idee of dat een kleine maat is) en met een arm onder haar hoofdje ter ondersteuning is er max 3 cm over, dat is echt best krap vind ik. Met wat moeite past het nog wel, ware het niet dat ze vindt dat met haar voetjes afzetten om een eind naar achteren te schieten het AllerTofste is om te doen in bad! En dat kan dus niet, dan beukt ze met haar hoofdje tegen de achterkant -O-
pi_162902586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:23 schreef Vieve6 het volgende:
Dankjulliewel voor de tips Jantina en Jagar! Dat badje klinkt heel leuk! L. zit alleen nog niet zo stevig, maar morgen misschien eens kijken wat ze daar van vindt. & zal ook eens kijken voor een stapeltoren!
Boekjes zijn ook leuk volgens L! Ik heb een boekje van Baby Ziet, maar er komen allemaal deeltjes verf vanaf omdat ze het boekje vooral erg lekker vindt... Dus dat is minder fris.

Ik had laatst een klankwiel van grimms gekocht & ik heb ook zo'n toren van mam gekregen O+ , maar ze is daar (nog) niet zo enthousiast over als ik..

Vervelend dat hij er steeds last van blijft houden Malteser. Wel fijn dat hij onder controle blijft! & ik hoop met jullie mee dat het goede weer een positieve invloed zal hebben!

Oohhhh Sillie :o .... Dat is veel! Heeft W. al veel tandjes? Of moeten ze nog doorkomen? L heeft er nog geen 1, dus voor ons moet de tijd van de vele poepluiers nog aanbreken.. Daar kijk ik niet echt naar uit...
Die poep is niks vergeleken met het verdriet dat ze kunnen hebben door de pijn van het doorbreken van het tandvlees. ;( liever die poep.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 22:03:00 #233
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162902907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:53 schreef onomatopee het volgende:
Jeutje wat een poepluiers zeg :o Hopelijk is het tandje gauw door sillie!

[..]

Idd in de lengte! Het badje is 66 cm lang (geen idee of dat een kleine maat is) en met een arm onder haar hoofdje ter ondersteuning is er max 3 cm over, dat is echt best krap vind ik. Met wat moeite past het nog wel, ware het niet dat ze vindt dat met haar voetjes afzetten om een eind naar achteren te schieten het AllerTofste is om te doen in bad! En dat kan dus niet, dan beukt ze met haar hoofdje tegen de achterkant -O-
Als ze eenmaal kan zitten past t weer prima ;). Mijn driejarige heeft een hartgrondige hekel aan de douche, en gaat met zn 98cm dus bij oma wel eens in het babybad :D.

Wij hebben zelf geen badje. F gaat met grote broer in het grote bad. Eerst lag ie op zo'n badinzetje, nu zit ie in de badring. Vet veel pret, slaan op t water en 'gewassen' worden door grote broer.
pi_162903316
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:54 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Die poep is niks vergeleken met het verdriet dat ze kunnen hebben door de pijn van het doorbreken van het tandvlees. ;( liever die poep.
Dat is natuurlijk nog veel erger inderdaad. Een verdrietig kindje ;(.. Komen de tandjes bij jouw baby nu ook door?
pi_162903674
Vieve: nee, W. Heeft nog geen tandjes, maar nu zijn er dus wel in aantocht.
Groot verdriet hebben we hier ook, vooral 's avonds. Heel sneu is dat.
pi_162905743
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 21:54 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Of de pijn van de bloedende wonden die ze kunnen krijgen van poep van het doorbreken van de tanden ;(

Heb vaak meegehuild bij het verschonen van de tig poepluiers, mijn moederhart.
pi_162908399
Ze moeten het tandjes krijgen gewoon afschaffen!

LuDann, gefeliciteerd met je theorie! Bij je praktijk niet in slaap vallen he :P

Zusje, gefeliciteerd met je promotie! Een fijne baan is een fijne moeder oid. Als jij je daar goed bij voelt gewoon doen!

Fijn verjaardagsfeestje morgen Lunapuella! Ik verwacht van ketel wel een mooie cakesmash, ik denk dat hij daar erg goed in is.

En wij zetten tegenwoordig met mooi weer het badje op balkon en gaan er naast zitten. De badkamer is daar te krap voor. Er in liggen kon hij al maanden niet meer, dan ging er meer water uit het bad dan dat erin bleef.

Wat voor water doen jullie btw in van die opblaasbadjes? Gewoon koud water, of juist lauw of warm?
pi_162909262
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 22:12 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk nog veel erger inderdaad. Een verdrietig kindje ;(.. Komen de tandjes bij jouw baby nu ook door?
Er zijn er nu 2 O+
pi_162909265
Warm water FF. :) koud vond ik altijd zo koud.
pi_162909332
Gisteren ook matig succes gehad met de blauwe schelp; in het water zitten vond ze wel leuk, maar dat werd snel koud. Toen in het zand gezet, maar dat was ook nat, dus koud. Na een kwartier maar weer naar binnen gegaan... Misschien is ze er nog wat jong voor, ze kan nu nog niet zelf in en uit de bak klimmen natuurlijk.

Wat trekken jullie je kinderen aan in de tuin? En zet je het bad in de zon of in de schaduw?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 08:09:14 #241
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162909418
Ik heb zo'n klein Jip en Janneke opblaasbadje, ik doe daar een laagje lauwwarm water in.

Ik zet het badje in de schaduw en in de tuin houd ik 'm het liefste ook in de schaduw. Ik smeer in elk geval goed in en zet een zonnehoedje op.

Straks een mini fok-meeting, leuk! Al is het tijdens L zijn slaaptijd dus misschien ook niet. :')
pi_162909430
Ik zou schaduw doen. Wij hebben drie parasols. Eén grote voor bij de zandbak en picknicktafel. Een kleintje bij het zwembadje en nog een kleintje bij de schommelstoel.

Veel plezier vandaag Luna :)
pi_162909583
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 08:09 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb zo'n klein Jip en Janneke opblaasbadje, ik doe daar een laagje lauwwarm water in.

Ik zet het badje in de schaduw en in de tuin houd ik 'm het liefste ook in de schaduw. Ik smeer in elk geval goed in en zet een zonnehoedje op.

Straks een mini fok-meeting, leuk! Al is het tijdens L zijn slaaptijd dus misschien ook niet. :')
Zelfde probleem hier ;) we shall see...
pi_162909634
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:54 schreef Xanteh het volgende:
Zijn Yespers groente en fruitspreads al voorbij gekomen? Zonder toevoegingen en niet zo zoet.

Waar koop je die? AH heeft het niet?

Hoe doen de moeders het met brood geven met beleg?
Hier vaak broodje met smeerkaas, maar sinds een halve week vindt F. het al snel niet meer leuk om een stukje in haar mond gepropt te krijgen. Klaarblijkelijk wil ze het zelf doen, want als ik een stuk brood in de hand geef dan eet ze het direct op. Echter, met smeerkaas erop is het niet echt te doen. Blijft plakken in haar handen + smeerboel.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 09:04:16 #245
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162909701
Een smeerboel idd ja. :Y smeerkaas zou ik zelf overigens niet zo snel gebruiken ivm zout en toevoegingen. Je zou minder plakkerig beleg kunnen gebruiken zoals een dun laag je roomboter (zonder zout). Of geprakt fruit, groentespreads, etc.
pi_162909710
Hier wordt het gewoon een smeerboel.

Veel plezier op de minifokmeet!

Wij gaan na het slaapje van de jongedame lekker beestjes kijken. L. heeft er zo veel zin in dat ze het vannacht tussen drie en vijf uitgebreid aan me heeft liggen vertellen. :z
pi_162909743
Jullie hebben het over een andere meet dan die van het aparte topic toch. Of ben ik zo in de war? :o
pi_162909762
Ja, we gaan een draagworkshop doen ;)
pi_162909816
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:12 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, we gaan een draagworkshop doen ;)
^O^ Gelukkig :D

Veel plezier!
  zaterdag 11 juni 2016 @ 09:42:25 #250
409579 LuDann
All the way
pi_162910017
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:35 schreef Mariposas het volgende:

[..]

De premature felicitaties ;)
Das denk ik meer omdat ze het vandaag vieren? :)
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 19:54 schreef Xanteh het volgende:

LeSage, wat zal dat er vreemd hebben uitgezien :o
Ik heb het even opgezocht maar das helaas voor mij weer een typisch Jumbo product zo te zien. We hebben hier geen Jumbo. Maar bedankt voor de tip, klinkt goed!
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 01:08 schreef FlyingFish het volgende:
Ze moeten het tandjes krijgen gewoon afschaffen!

LuDann, gefeliciteerd met je theorie! Bij je praktijk niet in slaap vallen he :P

Zusje, gefeliciteerd met je promotie! Een fijne baan is een fijne moeder oid. Als jij je daar goed bij voelt gewoon doen!

Fijn verjaardagsfeestje morgen Lunapuella! Ik verwacht van ketel wel een mooie cakesmash, ik denk dat hij daar erg goed in is.

En wij zetten tegenwoordig met mooi weer het badje op balkon en gaan er naast zitten. De badkamer is daar te krap voor. Er in liggen kon hij al maanden niet meer, dan ging er meer water uit het bad dan dat erin bleef.

Wat voor water doen jullie btw in van die opblaasbadjes? Gewoon koud water, of juist lauw of warm?
Hehe, zal het proberen. :P Leuk, badderen op het balkon! Badje gaat hier in de schaduw met warm water.

Wat leuk, die draagworkshop, welke knoop gaan jullie leren? De ruck? Veel plezier! Enne, maak foto's! :P
pi_162910033
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 08:55 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Waar koop je die? AH heeft het niet?
Bij de grote Jumbo's maar zelf bestel ik ze online. Ze hebben regelmatig een actie waarbij de verzendkosten gratis zijn :)

Die van Zonnature zijn ook lekker, maar zag ik al voorbij komen, en zijn gemakkelijker te verkrijgen.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 09:45:10 #252
409579 LuDann
All the way
pi_162910043
Jantina, smeerkaas wordt afgeraden door het Voedingscentrum, onder de 3 jaar geloof ik. Er zit teveel zout in, en dat is niet zo goed voor haar nieren. Een goed alternatief is geitensmeerkaas of iets als philadephia. Of geprakte avocado, banaan, aardbei. De Kleine keuken heeft ook pindakaas voor baby's en appelstroop.

Ik snijd brood in stukjes en dan laat ik het haar pakken. Wordt een beetje een troepje, maar ach.
pi_162910442
Sterkte met de tandjes Kuukske en Sillie & natuurlijk ook voor andere mama's en kindjes die er nu last van hebben!

Brood heb ik L nog niet zo veel gegeven & tot nu toe alleen maar zonder beleg... Ik ga denk ik beginnen met roomboter als beleg (lekker!!!) :)..

Veel plezier met de draagworkshop!!!

Luna fijn feestje vandaag!
pi_162910543
Ik vond dat spul van Yesper erg zoet (heb wel maar 1 smaak geprobeerd, bij het Koningsontbijt :') ) en de titel 'groentespread' niet waard met 2% wortel o.i.d.
pi_162914130
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 09:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Das denk ik meer omdat ze het vandaag vieren? :)

[..]

Ik heb het even opgezocht maar das helaas voor mij weer een typisch Jumbo product zo te zien. We hebben hier geen Jumbo. Maar bedankt voor de tip, klinkt goed!

[..]

Hehe, zal het proberen. :P Leuk, badderen op het balkon! Badje gaat hier in de schaduw met warm water.

Wat leuk, die draagworkshop, welke knoop gaan jullie leren? De ruck? Veel plezier! Enne, maak foto's! :P
Oja, foto's vergeten! De ruck idd geleerd, maar een doek is niks voor mij ;) ook rugdragen met Tula gedaan. Was erg gezellig met alle baby's!
pi_162920711
Oh, okee. Mag smeerkaas ook al niet. -O- Heb er eentje waar 2 gram zout per 100 gram in zit.
Ik wil nog kijken naar van die groentenspreads o.i.d. maar blijft weinig over zo zeg (wat ook een beetje praktisch blijft).

Pindakaas vindt ze niet zo, te heftig van smaak misschien en appelstroop gaat ze van kokhalsen.
pi_162922234
Het was gezellig! Ketel is verwend met blokken, kleding en een hysterische Vtech loopkar. :D En de taart viel goed in de smaak.

SPOILER
Oh jongens, nog maar een paar daagjes en dan heb ik gewoon geen baby meer. :o ;(
pi_162923032
Aah luna, lekker snuutje heeft je bijna-dreumes.... O+

Hier eet T best goed. Pap, fruithap en avondeten lepel je zo naar binnen. (Waar laaaat ie het, echt!)
Dingen in de hand vind ie ook geweldig, gaat ook best oké. Maar brood? :N Stukjes in de mond pulkt ie er vakkundig uit, en als ik hem zelf laat eten (stukjes), dan veegt/gooit/smijt ie alles op de grond. :{
pi_162923423
Hier juist andersom. Brood is een dikke hit en zo op, maar avondeten daarentegen :{w Koude tomaat vind ze heel lekker, verder is het niet zo'n succes op 't moment.

En brood doen we met roomboter of appelstroop (zonnestroop ofzo? Van zonnatura, is alleen appel en peer) of jonge kaas. Heb vandaag ook aardbeienspread (het mag geen jam heten zonder suiker) meegenomen om te proberen, ook van zonnatura dacht ik (is er ook in abrikoos en bosvruchten).

M stapt hier de hele dag de kamer door. Ze kan nu ook op haar hurken, iets oppakken en dan weer gaan staan. Ben benieuwd wanneer ze zonder bank/muur/stoel/tafel rechtop kan gaan staan.

Leuke foto's Luna! Nog een paar dagen!
  zaterdag 11 juni 2016 @ 19:54:42 #260
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162924128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:02 schreef JantinaGr het volgende:
Oh, okee. Mag smeerkaas ook al niet. -O- Heb er eentje waar 2 gram zout per 100 gram in zit.
Ik wil nog kijken naar van die groentenspreads o.i.d. maar blijft weinig over zo zeg (wat ook een beetje praktisch blijft).

Pindakaas vindt ze niet zo, te heftig van smaak misschien en appelstroop gaat ze van kokhalsen.
Wat wel of niet mag bepaal jij uiteindelijk hè ;)

Als je Googlet zijn er genoeg suggesties voor op brood te vinden en lees je wat wel of niet wordt aangeraden.

IMA, wat een snelle! :o
pi_162925151
Verkeerd om, maar zo gaat onze 'ik kan sinds twee weken stapjes los zetten' nu de kamer door:

SPOILER
pi_162925796
Wat een toffe foto's van Ketel! Ziet er uit als een echte jarige job :)

Wauw IMA, ze loopt gewoon echt! Wat knap, als ze pas 2 weekjes los kan stappen.

S. gaat vannacht voor het eerst bij opa en oma logeren (nog nooit daar geslapen), zodat vriend en ik naar een feestje kunnen. Opa en oma konden niet wachten O+
pi_162926580
Wat knap IMA!!
pi_162926888
Wauw IMA, wat een snelle!
pi_162928918
Pff, ik baal zeg! Heb vandaag de Yepp Mini ontvangen, helemaal nieuw. Zitten er geen sleutels bij! :'(
pi_162929078
Qua broodbeleg weet ik niet vanaf hoe oud het 'mag' maar onze dreumes (en ook toen hij baby was) vindt de vegetarische smeerworst geweldig. Bij de AH van Tivall, vooral met tuinkruiden.
Die van ons is kieskeurig in broodbeleg net als wij zelf :@ Natriumvrije pindakaas van AH eigen merk (zit dan wel weer een beetje suiker in maar geen zout) gebruiken wij nog steeds, jam zonder suiker, of halvajam of in nood gewone jam, en zonnestroop vanaf het begin.
Van spreads ging ik zelf over mijn nek van de geur en R vond het ook niet denderend, dus dat laten we mooi weg.
pi_162929219
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:04 schreef JantinaGr het volgende:
Pff, ik baal zeg! Heb vandaag de Yepp Mini ontvangen, helemaal nieuw. Zitten er geen sleutels bij! :'(
Oh, dat is balen! Hier zaten ze aan de schouderbandjes in het stoeltje.
pi_162929272
Die is inderdaad heel lekker Hilmo, ik koop die ook vaak!

Baby eet alleen nog brood, ik had nog niet bedacht dat er wel iets op kan. Morgen maar eens roomboter geven of zo.
pi_162935959
De doorslaapfunctie van mijn baby is weer stuk }:| :O
pi_162936082
Als je een monteur voor die functie hebt gevonden wil ik zijn nummer graag Sillie
pi_162936129
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 08:06 schreef Krisvc het volgende:
Als je een monteur voor die functie hebt gevonden wil ik zijn nummer graag Sillie
Ik heb mijn hoop gevestigd op de doe-het-zelf service van tandjesmoetenevendoorkomen.nl ;) . Als het werkt laat ik het weten.
Voor nu maar veel c_/
pi_162936227
Boks! 4 tanden op doorkomst en koffie. :Y

En ik ga m'n inbussleutel maar alvast afstoffen ofzo.
  zondag 12 juni 2016 @ 08:49:03 #273
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162936278
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 08:06 schreef Krisvc het volgende:
en ik ook. Ik betaal de voorrijkosten tot berlijn zelfs graag. De kleine slaapt zo onrustig, veel huilen in zn slaap...
pi_162936286
Ik gooi een snee brood uit de vriezer op z'n tafeltje en dan is ie daar al tevreden mee. :') Niets erop. Hij taalt er niet naar. Zoutloze pindakaas en suikervrije jam zit volgens mij zo vol kunstmatige onzin (en 'verborgen' suiker), dat ik liever de zout- en suikerrijke variant in mijn kind zou stoppen.
  zondag 12 juni 2016 @ 08:56:33 #275
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162936329
Mijn kind is ook kapot :( Hij zit in de wilwelmaarkannie fase, en is gefrustreerd omdat ik niet 24/7 tot zijne koninklijke hoogheid's beschikking sta om hem op te vangen.... Wat wel heel schattig is, hij heeft nu echt een fabo knuffel, die overal mee naartoe gesleept moet worden, en diesteeds in zijn mond verdwijnt. Nijn moet dus maar eens wat vaker in de was.

Hier trouwens pindakaas van De Kleine Keuken, die bevat alleen pinda's, verder geen toevoegingen. Heb laatst ook chcopasta van de DKK gehaald, maar dat vindt F nog maar niks, te veel (kokosbloem) suiker denk ik? Gelukkig lust peuter alles wat ook maar enigszins op chocolade lijkt... Verder gaat er hier roomboter, kaas, amandelpasta en appel-perenstroop op brood. Laatst een stukje pate laten proeven (had ie gejat van mijn bord), vond ie niks.
pi_162936386
Bij Ekoplaza hebben ze allerlei beleg zonder alteveel toevoegingen. Ook allerlei jams met alleen fruit(suikers) en allerlei notenpasta's met niks anders dan noten. Best een bezoekje waard als je beleg zoekt.

Ze hebben trouwens ook sprookjesthee voor moeder en kind O+ En mini is gek op de kokosyoghurt die ze verkopen :Y
pi_162936804
Hm hier omgekeerd. Mijn vriend vanochtend om 08.50u: 'HEE' *Ik schrik wakker* 'hoelaat heeft E de fles gehad?'
Ik: eh? Nog niet hoezo, hoe laat is t?

.. anderhalf uur te laat voor d'r fles :{ ligt ze gewoon rond te kijken in bed zonder geluid te maken. Toch maar wekker zetten voortaan in het weekend :X.
  zondag 12 juni 2016 @ 09:53:02 #278
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162936907
Huh? Waarom zou je de wekker zetten voor haar fles? Lekker toch dat jullie langer konden slapen?
pi_162936932
Ja joh :) als ze net geboren zijn is het wel handig er niet teveel tijd tussen te laten, maar ze is al 5 maanden toch?
pi_162937027
Ja, lekker laten slapen joh! Als ze honger heeft laat ze het vast wel weten.
pi_162937031
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 08:49 schreef Limone het volgende:
... Zoutloze pindakaas en suikervrije jam zit volgens mij zo vol kunstmatige onzin (en 'verborgen' suiker) ...
vakmodus: Wat bedoel je hier mee? En wat zijn volgens jou verborgen suikers? /vakmodus
pi_162937334
Wij gaan volgende week hierheen: http://www.festivalclassi(...)ildes-babyconcerten/
Zin in!
  zondag 12 juni 2016 @ 11:11:57 #283
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162938353
leuk saskia!

Boh, mijn schoonouders waren hier op bezoek het weekend. 1 van de 2 paren schoonouders. Ben ik blij dat ze weg zijn. Of weg, de duutser, T en zij zijn nog wat doen, ik duik zo m'n bed in. T heeft echt geen seconde rust als ze er zijn, constant hangt er iemand in z'n gezicht en probeert hem aan het lachen te maken. Het is heel lief bedoelt, maar ik kan er heel slecht tegen.

Zo, nu ga ik zo eens even lekker slapen en van de rust genieten!
pi_162938387
Ze sliep in dit geval niet, ze was wakker maar lag te tutten :).. Ik wil d'r een beetje in een ritme houden anders zorgt het voor problemen doordeweeks.
En ze is inmiddels 6,5 mnd, het gaat snel he ;).

Ow jagar dat onrustige en huilen in de slaap is hier ook een hele poos geweest, zo sneu vond ik dat. Nu is het omgeslagen naar 'snel moe - binnen 5 min vertrokken - meer slapen dan voorheen'.

Ow en IMA dat filmpje! Wat heeft ze dat snel onder de knie zeg. Lijkt wel alsof het 'knop om en gaan' was ofzo :D. Knap hoor :).
pi_162939926
Ketel is ineens een brokkenpiloot geworden. :o Gisteravond sloeg hij zichzelf een bloedlip met de telefoon van zijn nieuwe Vtech wagen, en hij rolde vannacht èn vanochtend van het bed af. Nooit mer rust. ;(
pi_162940649
Na 2 prutnachten door verstopping/verkoudheid, hebben we hier weer heerlijk geslapen :z Hoop dat het een beetje droog blijft vanmiddag, want heb zin om weer een stukkie te wandelen voor die voorspelde 9 dagen non-stop regen losbarsten.

Die draagworkshop gisteren was wel leuk! Thnx FlyingFish voor het organiseren! Was grappig om eens Fok!sters en hun baby's in het echt te zien :)

A krijgt trouwens gewone appelstroop op brood. En druppelvitamientjes uit zo'n flesje met een opgedroogde suikerrand :9 Mij maakt het niet zoveel uit als ze wat suiker binnen krijgt, zolang het maar niet TE veel is. En met zelfgemaakte fruit/groentenhapjes en bv krijgt ze meer dan genoeg vitamines en bouwstoffen binnen. Ja, er zijn onderzoeken waaruit blijkt dat suikers op de lange termijn slecht zijn, maar dan moet je denken aan structureel meer-dan-goed-voor-je-is-hoeveelheden en niet aan die kleine beetjes. Ik vind zelf dat je je kind best af en toe wat zoets mag geven, dan voorkom je dat ze straks op de middelbare school helemaal los gaan en je zorgvuldig in trommeltjes verpakte gezonde lunch in de bak gooien omdat: roze koeken, chips, marsen :Y)
(maar dit is mijn persoonlijke mening hoor... vind dat iedereen het lekker voor zichzelf moet bepalen, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet per definitie slecht bezig bent als je je kind iets geeft waar suiker in zit ;) )
pi_162941572
Luna leuke foto's van je bijna-dreumes!

En IMA kleine M gewoon al de hele woonkamer aan het ontdekken. Ik vond dat handje zo schattig. Alsof ze zich zo in evenwicht houdt.

Brood eten: M. vindt het wisselend lekker. Of heeft er wisselend trek in. Geen idee wat dat is. Meestal gaat er nu een halve boterham per keer in (incl. de korst dat dan weer wel). Ik geef pindakaas van de Kleine Keuken, roomboter, appelpeerstroop van Zonnatura, zuivelspread, jonge kaas, geprakte avocado met een snufje koriander :9 , zelfgemaakte hummus en bij wijze van uitzondering halvajam. Hier halvajam, omdat ik zelf gewone jam te zoet vind en ik zag geen hele gekke ingrediënten op de verpakking.

Enne mierzoetevitamineD-boks met Aerenia ;) Eens ook met je opmerking over dat af en toe iets lekkers best moet kunnen. Het eerste jaar doen we het wel heel beperkt, maar met haar verjaardag mag ze wat mij betreft echt wel een stukje taart proeven enzo.

Avondeten is trouwens een dikke hit hier sinds ze hetzelfde (zonder zout enzo natuurlijk) krijgt als wat wij eten. Als ze eens wat anders krijgt, dan merk je ook echt dat ze minder eet en ons voedsel uit de mond kijkt.
  zondag 12 juni 2016 @ 14:51:26 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162943505
Even ego: mijn baby is constant aan het krijsen de afgelopen dagen, en is dan nagenoeg ontroostbaar. Uit mijn borst komt blijkbaar accuzuur, tenzij ik met hem ga liggen. Maar zelfs dan is het vaak nog gillen en trappen en spartelen :{ Het enige andere dat werkt is de doek, of rondjes met hem lopen.

Ik ben dit totaal niet gewend van mijn peuter, daar was de borst altijd de ultieme en instant troost.

Hij is bijna 4 maanden nu, heeft iemand geruststellende woorden voor me?
pi_162944832
LB: het is een fase... :*

Heeft 'ie misschien zijn sprongetje nu? Hier was het rond 4 maanden ook gedoe, snel afgeleid bij drinken en steeds verdriet om van alles en liefst de hele dag bij mij willen zitten... Ging gelukkig net zo plotseling over als het begonnen was..
  zondag 12 juni 2016 @ 16:03:16 #290
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162945667
Oh god ben ik er weer in getrapt? Dat je denkt OMG ik weet het niet meer, en dat dat dan het klassieke plaatje uit het gele boek is?

Pfff verraderlijk hoor, een tweede kind dat anders doet dan het eerste :') Voel je je twee keer een n00b.

Dus ja, zou kunnen. Hij is wel bezig met grijpen en nieuwe geluidjes, dus er zal wel vanalles gaande zijn. Hij slaapt, op 2 krijsbuien en wat snelle slokken na, nu eigenlijk al de hele dag :o
pi_162945834
Ik kom ook niet verder dan 'het is een fase' LB. Wel een erg vervelende dus sterkte ermee, ik hoop dat het snel achter de rug is.

O eet tegenwoordig twee boterhammen per boterham eerst los de korsten en dan de binnenkant. Beleg varieert van niks tot boter, stroop en pindakaas. Maar ook tonijn en kruidenkaas heeft hij al gehad (als ik dat at). En hij is nu al dol op ijsjes en chocoladetaart. Hij krijgt vrijwel alles wat wij eten, maar als het ongezond is alleen een klein hapje om te proeven. Maar goed, hij vindt alles lekker, net een afvalbak zonder bodem is het.

Vanavond komt m'n neefje van 13 voor het eerst oppassen, wij gaan onze trouwdag vieren met een etentje. Mn zus komt mee om hem te helpen opstarten en komt hem ook al vroeg 'ophalen' dus netto zijn ze maar een uurtje met z'n tweeën, ben benieuwd hoe het gaat. O mag iig iets later naar bed, dat ritueel laten we liever nog niet aan hem over.
pi_162947458
Spannend FF! Geniet van je etentje. :)
pi_162948206
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 16:03 schreef LadyBlack het volgende:
Oh god ben ik er weer in getrapt? Dat je denkt OMG ik weet het niet meer, en dat dat dan het klassieke plaatje uit het gele boek is?

Pfff verraderlijk hoor, een tweede kind dat anders doet dan het eerste :') Voel je je twee keer een n00b.

Dus ja, zou kunnen. Hij is wel bezig met grijpen en nieuwe geluidjes, dus er zal wel vanalles gaande zijn. Hij slaapt, op 2 krijsbuien en wat snelle slokken na, nu eigenlijk al de hele dag :o
Haha. Ik ben opgehouden met in 't gele boek kijken toen ik las dat "het niet meer zien zitten als ouder ook een symptoom van een sprongetje" is :D .
pi_162952946
Morgennacht voor het eerst met onze dochtertje (bijna 1) op vakantie, naar Menorca. Zijn erg benieuwd hoe het zal gaan verlopen. Bewust gekozen voor een relatief korte vlucht (2,5 uur). We laten het een beetje op ons af komen. :)
Zonder wrijving geen glans
  zondag 12 juni 2016 @ 20:43:56 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162955821
Het gele boek :( Volgens dat boek zitten wij de komende 35 dagen in een sprong, en ik vrees dat F het boek gelezen heeft en nu heel hard probeert te doen wat er staat.

Ik verbaas meer sowieso steeds weer over dat F zo anders is dan J. Het is echt een stuntpiloot. Hij trekt zich overal aan op (lukt soms), probeert over te stappen van tafel naar bank (lukt niet), probeert op bank/poef/speelgoedgarage te klimmen (lukt niet) en raakt dus vervolgens gefrustreerd en doet een stervende zwaam, want lukt niet :(
pi_162958367
Het oppassen was geslaagd, heb leuke foto's gekregen van een blije O. Alleen eten geven moet volgende keer wat sneller :') neefje vond het ook geslaagd, we moeten het maar laten weten als hij nodig is, dan past hij graag op voor geld (deze keer was als tegenprestatie voor een sponsoring, met 5 euro voor hem zelf als fooi).

Ik heb het gele boek uit de bieb geleend, maar heb t na het terug brengen niet meer gemist. O wisselt toch per dag van humeur en plakkerigheid.
pi_162963117
Ik ben vast een ontaarde moeder, maar heb het gele boek nog nooit gezien :@ Ik ga er voor het gemak maar van uit dat alles een fase is en vervelende fases dus ook overgaan.
Misschien wel makkelijk praten, omdat S. eigenlijk standaard goede zin heeft, maar ik klaag dan ook niet :+
pi_162967141
Jemig MM, een sprong van 35 dagen? :o Ik denk dat het maar goed is dat wij dat boek niet hebben, dat is een deprimerend vooruitzicht zeg.. Vervelend iig LB, hopelijk gaat het snel weer beter. Klinkt vermoeiend en vooral echt niet leuk voor allebei!

FlyingFish, gefeliciteerd met je trouwdag! Fijn dat het goed ging en jullie nu een oppas achter de hand hebben :)

En pff, dit is nieuw: mijn baby en man liggen lekker te slapen en ik ben klaarwakker. Net aan een opdracht gewerkt en een paar mails verstuurd die alsmaar bleven liggen en voor morgenochtend plannen om een oud bureau naar de stort te rijden (gratis afhalen leverde niks op helaas, iemand hier nog op zoek?) en kleding en schoenen naar zo'n bak te brengen. En ik wil hardlopen. En boeken te koop zetten. En en en..

Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat het nesteldrang is :D :')
pi_162967233
+1 ono.. Blegh ik lig al vanaf 3 uur wakker en erger me inmiddels ook al een uur aan die stomme vogels die al vroeg actief zijn :').

En baby is bij oma logeren dus nu hoef ik er niet per se vroeg uit, krijg ik dit.. Mwuh ;(.
pi_162967943
Hier ook redelijk moe. Vannacht geprobeerd om de laatste fles af te laten vallen door wat te schuiven overdag. We moesten S. echt wakker maken om 23.00. Op zich goed gegaan, maar van 5.00-6.00 een paar keer eruit voor de fiep en vanaf 6.00 tussen ons in geslapen..
Wel heerlijk om een keer voor 23.30 in bed te kunnen liggen.

Balen dat jullie wakker lagen zonder wakkere baby, dat is helemaal frustrerend :(
pi_162968031
En dicht maar..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')