abonnement Unibet Coolblue
pi_162773305
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
pi_162773353
Ik zei dus:

Dat is snel gegaan Bloesem! Ik zag foto's op FB, wat een heerlijk meisje heb je zeg O+ .

Luna dat klinkt al heel goed! Hopelijk komt hij snel wat meer op krachten en gaat hij meer drinken. Darmkrampjes horen er hoe dan ook bij in het begin. En vijf uur tussen voedingen, dat doet Tas nu nogsteeds nauwelijks :') lekker hoor!

Ludann dat is balen van de Tartex -O- . Ook wel een domme move van de fabrikant inderdaad, met zoveel mensen met een soja-allergie. Qua beleg heb ik geen bijster originele ideeën, maar misschien leuk om gewoon eens iets anders als brood te geven? Pannekoekjes (van amandelmelk bijv.) of rijstballetjes o.i.d. Dan hoef je tenminste niet over beleg na te denken ;) .

Hoe was het vandaag LB? Bijzonder hoor, zo'n traditie. Ook heel mooi! En alvast een fijne vakantie!

Welkom Vieve :W !

Jagar :X ooh, dan ben je ineens tien jaar ouder. Kan iedereen overkomen hoor, A is laatst nog van ons bed afgerold.. terwijl ze er al heel goed zelf af kan klimmen. Maar je schrikt je toch hoe dan ook een hoedje.

Slaap voor sillie *O* fijn !!
pi_162773355
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:09 schreef elamanilo het volgende:
Bloesem, hoe gaat het inmiddels met jou? En je mini alweer 6 maanden! O+
En jouw mini alweer anderhalve week :o gaat snel!!

Hier gaat het comme ci comme ca. Sommige dagen gaan best ok en sommige dagen gaan niet. En het is moeilijk te voorspellen wat een dag om kan laten slaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik sta nog steeds en mijn dochter is zes maanden oud (geworden op mijn voeding) dus wie maakt me wat?
pi_162773609
Tas heeft vandaag ook een vermaanddag, hij is alweer drie maanden :o de tijd vliegt echt heel erg bij zo'n nummer twee! Lekkere spekbaby is meestal überrelaxed, maar had vannacht echt ergens last van. Geen idee wat, maar het was huilen huilen huilen, alleen maar op mij willen slapen, elk uur gegil - kramp :? - en dan moest ik rondlopen totdat hij weer rustig was. Kortom - vandaag mijn verjaardag vieren met (schoon)familie + neefje was een behoorlijke uitdaging. Maar uiteindelijk was het reuze gezellig. En Tas heeft bijna de hele dag in de wagen in de schaduw liggen tukken O+ .

Vanavond leek het weer even een gilfestijn te worden, maar toen ik hem niet onder een deken maar in een slaapzakje weglegde sliep hij bijna meteen. Weten we dat ook weer :'), je probeert eens wat hè.

Nog een vraag aan de FV-mama's - want ik ben helemaal over nu - wanneer verhoog je de inhoud van de flessen? Hij drinkt nu wisselend 5 of 6 keer 150/5. Eerst niet altijd helemaal leeg maar de afgelopen vijf flessen tot de laatste druppel en dan nog een beetje mopperen. Wel te sussen met een speen.. maar is het dan tijd om naar 180/6 te gaan? Ik weet niet meer precies hoe dat bij Annie ging. Maar die dronk niet zoveel als haar broertje. Ik ben bang als ik naar 180/6 ga dat hij dan over het maximum heen gaat. Of zal dat wel meevallen?
pi_162773873
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:06 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

En jouw mini alweer anderhalve week :o gaat snel!!

Hier gaat het comme ci comme ca. Sommige dagen gaan best ok en sommige dagen gaan niet. En het is moeilijk te voorspellen wat een dag om kan laten slaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik sta nog steeds en mijn dochter is zes maanden oud (geworden op mijn voeding) dus wie maakt me wat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162774707
Razz: volgens mij geldt voor kv een max van een liter per dag, dat heeft iets met de nieren te maken maar hoe precies weet ik niet. Met 6 x 180/6 ga je daar wel overheen, maar hoe je dat oplost weet ik ook niet. Schep van die forte voeding erdoor?
  maandag 6 juni 2016 @ 03:16:50 #7
409579 LuDann
All the way
pi_162780459
Das wel een idee ja Razz, iets anders maken dan boterhammen. Bedankt voor de tip! Je vraagt over fv weet ik niet zo goed, ik weet dat het CB waar ik onderzoek doe zegt dat iets over de hoeveelheid heengaan die op de verpakking staat niet zo erg is als het de ene dag wel en de andere dag niet is, maar ik weet niet hoe dat zit als het stelselmatig is. Je kunt ook een paar flesjes wat voller doen misschien?

Ik zit beneden met een klaarwakkere Wolk. :') Zucht. Ik wil slapen! Maar ze is wel heel lief, ze keek me net aan en zei 'mama' en ik heb het nog gefilmd ook. :D



Ik vraag me soms af of ze weet wat ze zegt of dat het meer een toevallige set klanken is. Ik heb geen idee maar het is wel leuk als ze het zegt. O+

Ik zat een appel te eten en ze zat me zo blij verheugd al smakkend (ze smakt als ze eten wil, zo grappig) aan te kijken dat ik haar ook een stukje heb gegeven. Dan maar weer tanden poetsen zo.

[ Bericht 6% gewijzigd door LuDann op 06-06-2016 08:34:24 ]
pi_162781058
:W

Bloesem, je kleine grote, gefeliciteerd! *O*
Je spoiler is herkenbaar en het wordt beter. :*

Ela, wat ik me afvraag, je had het erover dat je bang was dat je niet genoeg ruimte zou hebben voor liefde voor 2 kindjes (vergeef me als ik het verkeerd verwoord). Hoe is dat tot nu toe?

Lu, heb je nog mogen slapen?

L. gaat vandaag haar laatste levensmaand als baby in. 11 maanden alweer. Dus ik oefende gister alvast de taart voor haar verjaardag. Die we overigens een week uit hebben gesteld ivm operatie man.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gister gingen we naar een verjaardag waar ook veel andere kindjes waren. Kennelijk heb ik nogal een dame met een mening zeg maar. Alle speeltjes zijn van haar. maar ze geeft ze ook weer terug en zoekt continu iedereen op om een beetje te babbelen, te knuffelen en te spelen. De hele tuin heeft ze gezien en iedereen heeft ze geknuffeld. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162781272
Wow, toffe taart Kris! Kun je die volgende week hier ook niet eentje komen bakken? Om te oefenen? ;)
  maandag 6 juni 2016 @ 08:35:41 #10
409579 LuDann
All the way
pi_162781292
No way, wat een toffe taart!
pi_162781301
Inderdaad mooie taart!

Boh, net viel de kleine man zo hard achteruit van staan in de boekenkast, hij heeft nog nooit zo hard gehuild, inclusief nasnikken aan de borst. Ik kan er echt niet altijd achter staan, maar vind dit wel lastig, want hij moet nu constant staan.. Wanneer leren ze neerkomen?
pi_162781311
Bloesem een half jaar oud en groot op jouw bv! Superknap!!!

Oh wat lief LuDann!!!

Razz.. Bij mij had het cb daar wel een advies in toen ik bv ging afbouwen en ook niet goed wist wat/hoe dat te doen met fv.. Ik kon ze mailen en kreeg wel heel snel antwoord terug.. maar weet niet hoe dat bij jou is?

Kris die taaaaart! Ziet er mooi uit! Zal je meisje ook wel heel leuk vinden!
pi_162781916
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Tas heeft vandaag ook een vermaanddag, hij is alweer drie maanden :o de tijd vliegt echt heel erg bij zo'n nummer twee! Lekkere spekbaby is meestal überrelaxed, maar had vannacht echt ergens last van. Geen idee wat, maar het was huilen huilen huilen, alleen maar op mij willen slapen, elk uur gegil - kramp :? - en dan moest ik rondlopen totdat hij weer rustig was. Kortom - vandaag mijn verjaardag vieren met (schoon)familie + neefje was een behoorlijke uitdaging. Maar uiteindelijk was het reuze gezellig. En Tas heeft bijna de hele dag in de wagen in de schaduw liggen tukken O+ .

Vanavond leek het weer even een gilfestijn te worden, maar toen ik hem niet onder een deken maar in een slaapzakje weglegde sliep hij bijna meteen. Weten we dat ook weer :'), je probeert eens wat hè.

Nog een vraag aan de FV-mama's - want ik ben helemaal over nu - wanneer verhoog je de inhoud van de flessen? Hij drinkt nu wisselend 5 of 6 keer 150/5. Eerst niet altijd helemaal leeg maar de afgelopen vijf flessen tot de laatste druppel en dan nog een beetje mopperen. Wel te sussen met een speen.. maar is het dan tijd om naar 180/6 te gaan? Ik weet niet meer precies hoe dat bij Annie ging. Maar die dronk niet zoveel als haar broertje. Ik ben bang als ik naar 180/6 ga dat hij dan over het maximum heen gaat. Of zal dat wel meevallen?
Je zou de laatste fles kunnen ophogen naar 180/6? Kijken wat dat met de nacht doet.
Of gewoon aanbieden en kijken wat 'ie overhoudt. Hij zal niet ineens vol over de max gaan hoor. Die kleintjes regelen dat prima zelf. En als je eens een keer over de max gaat, nou ja.. daar gaan ze niet stuk van. Dexter had ook een periode dat ie soms gewoon meer honger had.. honger lijden doen we niet aan dus had ie een flesje extra. Vraag je cb anders ook nog om tips. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 6 juni 2016 @ 09:44:55 #14
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162781996
Buwh, N. is alweer ziek... Zelfs zaterdag naar de HAP geweest omdat ze echt keihard hoest. Alleen verkouden volgens hun, en het gaat ook wel wat beter daarmee. Maar vannacht en vanochtend moest ze keihard huilen, ze had duidelijk pijn...
Misschien komt het omdat ze al 10 dagen niet gepoept heeft? Iemand nog tips? (olijfolie erin werkte niet).

Mooie taart :)

En N. zegt ook vaak mama, volgens mij wel echt bewust hoor! Ze zegt ook dada of papa bewust :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162782361
Wow, 10 dagen? :o Misschien iets met pruimen?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 6 juni 2016 @ 10:43:26 #16
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162783010
Ja, het lijkt mij ook niet comfortabel...
maargoed, we gaan vanmiddag naar de HA.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 6 juni 2016 @ 11:05:37 #17
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162783469
Krisvc, heel veel schuldgevoelens naar mijn oudste.. Ze is zo ontzettend lief, gaat overal heel geduldig in mee en ik ben alleen maar heel verdrietig en soms zelfs onaardig. Ik vind het heel erg dat ik niet beter/fijner/liever voor haar ben/kan zorgen nu... Ik voel me ook zo stom dat ik ooit heb kunnen denken dat ik wel voor twee kindjes zou kunnen zorgen... En dat maakt de schuldgevoelens weer groter. En mijn kleine baby die ook nergens wat aan kan doen en ook zo ontzettend lief is.
pi_162785127
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 11:05 schreef elamanilo het volgende:
Krisvc, heel veel schuldgevoelens naar mijn oudste.. Ze is zo ontzettend lief, gaat overal heel geduldig in mee en ik ben alleen maar heel verdrietig en soms zelfs onaardig. Ik vind het heel erg dat ik niet beter/fijner/liever voor haar ben/kan zorgen nu... Ik voel me ook zo stom dat ik ooit heb kunnen denken dat ik wel voor twee kindjes zou kunnen zorgen... En dat maakt de schuldgevoelens weer groter. En mijn kleine baby die ook nergens wat aan kan doen en ook zo ontzettend lief is.
Dit zijn hele herkenbare gevoelens voor iedere moeder die voor de 2e keer moeder wordt. Tenminste, wat ik om me heen hoor en zelf zo heb ervaren.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 6 juni 2016 @ 12:16:28 #19
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_162785331
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:07 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dit zijn hele herkenbare gevoelens voor iedere moeder die voor de 2e keer moeder wordt. Tenminste, wat ik om me heen hoor en zelf zo heb ervaren.
Ik wilde net hetzelfde typen. Het is echt zo, Ela :*. En dat gaat over. Heb je op dit moment niet zo heel veel aan, maar toch.

Ik blijf het maar herhalen voor iedereen die hier bang voor is: er zijn denk ik weinig peuters die heftiger reageren op het krijgen van een zusje of broertje als mijn S. Hij was zó boos en Suus en ik kregen het enorm te verduren. Ik heb me echt zo schuldig gevoeld naar beiden toe. En je moet ze nu eens zien! Tuurlijk maken ze ook ruzie maar ze zijn vooral zo blij met elkaar O+ ! Ze trekken er samen hand in hand op uit terwijl ik erachteraan hobbel, ze missen elkaar echt als S wel eens uit logeren gaat. Ik geloof oprecht dat ze zoveel geluk halen uit elkaar :). De grootste geniet van zijn grotebroerrol, hij wil haar alles leren. En zij kijkt zo enorm naar hem op, ze doet alles na wat hij doet en ze hobbelt hem continu achterna.

Dat zijn zulke mooie dingen om naar uit te kijken Ela, en dat ligt voor jullie ook in het verschiet!

Je bent nu ook nog een beetje een hormonaal wrak waarschijnlijk ;)

En dat N zo goed meewerkt met alles, en zo geduldig is, zou dat ook geen teken zijn dat ze het niet zo erg vindt als jij denkt? Want peuters laten het wel goed blijken toch, als ze ergens ongelukkig mee zijn?
pi_162786663
Saskia zielig dat N. ziek is! Misschien helpt genoeg drinken ook, maar ik weet niet of ze al wat drinkt naast de bv? Of mag dat niet? Ben je al bij de dokter geweest?

Elamanilo, dat klinkt inderdaad zwaar. Mij lijkt een tweede kindje ook heel erg leuk, maar ik vind het ook wel spannend hoe dat zal gaan. Het lijkt me sowieso in het begin altijd een heftige tijd, een kindje, er veranderd zo veel. Dat lijkt me bij een tweede kindje net zo, misschien weet je dan alleen praktisch gezien wat beter wat je moet doen omdat je al eerder een kleine baby hebt gehad. Maar dan is er natuurlijk het andere kindje dat tegelijk veel aandacht nodig heeft... Veel sterkte in ieder geval. & gelukkig zijn er moeders met dezelfde soort ervaringen/gevoelens en daar is het gelukkig ook goed gekomen :)! & het is voor een kindje uiteindelijk natuurlijk ook superleuk om een broertje of zusje te hebben (meestal :)).

L. gaat sinds dit weekend staan, aan de rand van haar bedje of de box :), ze kijkt er ook zo trots bij haha :), zo lief.. Helaas had ik de eerste keer gemist (net even naar de winkel), maar man had het wel gezien!
Helaas is ze ook al twee keer gevallen sindsdien :'( .. Ik weet niet zo goed hoe ik dat kan voorkomen, maar ze schrikt er zelf steeds zo van & ik ook natuurlijk..
pi_162787103
Hier hetzelfde, Vieve. vandaag alleen al 2 keer achterover op z'n hoofdje. Hij is zo snel en als ik even niet oplet staat hij al. Ik hoop echt dat hij het snel leert!

Hoe oud is L, dat heb ik gemist geloof ik!

Saskia: inderdaad een paar pruimen, of in wat extra olijfolie koken vanavond?
pi_162787208
oh man, m'n baby ligt te slapen en ik ben voor het eerst in tijden even aan het werk. Wat fijn om m'n hersens eens kritisch te gebruiken!

Die arme auteur van de paper die ik aan het reviewen ben, want m'n hersenen zijn blijkbaar überkritisch na zo lang niets gedaan te hebben... :@
pi_162787789
Ja dat gaat inderdaad snel hè. Je moet eigenlijk iedere seconde goed opletten voor je gevoel. Dan is het fijn als ze even slapen.. Dan kan je even wat anders met aandacht doen.. Ik ben maar vast aan het avondeten begonnen, want L. slaapt nu ook even...

L. is trouwens 7.5 maanden nu...

Ojeej haha & je moet die paper beoordelen? : ) Waar gaat het over?
pi_162788129
@Vieve: van hoeveel oktober is L? Mijn A is van de 26e maar die staat echt nog lang niet :P Ze kan sinds een week of 3 omrollen en doet nu niets anders meer :)

Al 10 dagen geen poep Saskia?! Dat is wel heul lang! Arme N! Hier vind ik het al lang duren als het "al" 11u in de ochtend is en de luier nog leeg is :')

En nu tijd voor mijn middagkolfhalfuurtje! :7
pi_162788181
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:08 schreef Vieve6 het volgende:
Ja dat gaat inderdaad snel hè. Je moet eigenlijk iedere seconde goed opletten voor je gevoel. Dan is het fijn als ze even slapen.. Dan kan je even wat anders met aandacht doen.. Ik ben maar vast aan het avondeten begonnen, want L. slaapt nu ook even...

L. is trouwens 7.5 maanden nu...

Ojeej haha & je moet die paper beoordelen? : ) Waar gaat het over?
ja, ik moet m'n mening geven of die paper in een academisch tijdschrift gepubliceerd kan worden of niet. Het gaat over VN vredesmissies.
  maandag 6 juni 2016 @ 15:11:40 #26
409579 LuDann
All the way
pi_162789042
Oei Saskia, beterschap aan N! 10 dagen niet poepen is wel erg lang. Ik heb hier wel eens een pruim gepureerd en dat gegeven op een lepeltje, dat een idee? Een beetje olijfolie op haar brood druppelen?

Knuffel voor ela, ik hoop dat je je snel anders gaat voelen.

Een staander voor Vieve! *O* Dat leren zitten kan soms wel even duren, dat nam een week of 2 wel in beslag hier.

Jagar, fijn dat je je hersens weer even een beetje kunt laten kraken.

Ik heb net de kinderarts aan de lijn gehad. Uit het bloedonderzoek is helemaal niks gebleken. -O- Die kans zat erin, maar ik had het toch niet verwacht. Misschien dat ze te jong is. Hij legde me de keuze voor om gewoon zo door te gaan zoals we nu gaan en over een paar maanden opnieuw te prikken of om te gaan voor de krasjestest (dan geven ze haar prikjes met stofjes waarop we een allergie vermoeden).

Ik vind dat een moeilijke keuze, maar ik heb het toch wel zwaar met het dieet en wil graag weten of ik een van de vier dingen die ik nu moet laten (ei, melk, pinda en soja) misschien toch wel mag eten. Het is belangrijk dat ik doorga met de borstvoeding omdat dat de kans vergroot dat Wolk over haar allergieen heengroeit zei de kinderarts maar ik vind het best zwaar dat ik zoveel dingen moet laten. Aan de andere kant is zo'n krasjestest verre van leuk voor haar. Ik heb dus wel gekozen voor de krasjestest maar nu voel ik me wel schuldig omdat ik dat vooral voor mezelf doe...
  maandag 6 juni 2016 @ 15:36:44 #27
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162789564
Nou, ik zou daar ook voor hebben gekozen, Ludann. de producten die je schrapt maken het best wel tot een lastig dieet. En ook voor jezelf, je moet ontzettend goed opletten om zelf al je voedingsstoffen nu binnen te krijgen. En je weet niet eens zeker of het schrappen van deze producten wel 100% noodzakelijk is. Al kan je maar 1 van de 4 toevoegen, scheelt al veel!
Heeft de KA nog ideeën wat het anders zou kunnen zijn?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 6 juni 2016 @ 16:03:00 #28
409579 LuDann
All the way
pi_162790367
Thanks Mariposas, dat is fijn om te lezen, dat je hetzelfde had gekozen.

Nee, niet echt ideeën over wat het anders zou kunnen zijn, ze is waarschijnlijk wel gewoon allergisch. Deze bloedtest is alleen bij sommige kindjes vals negatief. En thuis zelf uitproberen is ook niet aan te raden omdat een van de gevolgen een groeiachterstand kan zijn. Dat merk je niet na een weekje bijvoorbeeld weer melk geven, dat merk je pas over langere tijd en dan is er al schade.

Ik merk alleen dat ik best teleurgesteld ben. Omdat ze op melk geen directe allergische reactie heeft had ik de hoop dat we dat na vandaag wel weer zouden mogen, dat zou al enorm schelen. Vooral iets buiten de deur gaan doen is lastig en mensen snappen het niet ofzo, denken dat het een gril is en dat ik bepaalde dingen niet wil eten. 'Oh je bent allergisch? Nou, hier zitten geen gluten in hoor, dus dat mag je wel!' :') 8)7 Of ze denken uit hun hoofd dat het 'vast wel kan' en willen niet even de verpakking erbij halen.

Op de ON beurs dacht ik wel patat te kunnen eten, eigen mayonaise mee in een bakje, maar helaas, het was in soja gebakken. Zit je dan met je bakje worteltjes. :')

Ik ga nu wel even een afspraak maken met een dietiste, want ik ben inmiddels zo lang op dieet dat ik rekening moet gaan houden met tekorten inderdaad. Zit ook niet zo lekker in mijn vel, misschien dat dat samenhangt. Heb een verwijzing gehad van het CB.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 06-06-2016 16:08:03 ]
  maandag 6 juni 2016 @ 17:09:36 #29
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162792086
Poeh Lu, het lijkt me idd heel zwaar!

De dokter was erg lief, we hebben lactulose gehad (wat een plakzooi!). Nu maar wachten op de poepsplosie!
Verder is ze ook gewoon verkouden, maar dr longen, oren en keel zien er wel goed uit.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:04:57 #30
409579 LuDann
All the way
pi_162793405
Fijn Saskia, hopelijk komt het snel los.

Wanneer kunnen baby's overgaan van 2 slaapjes naar 1 slaapje? Wolk heeft gisteren en vandaag maar 1 keer geslapen overdag.
pi_162793645
/Inbreekt. Het kindje van mijn vriendin slaapt al vanaf 3 maanden ( :X ) maar 1x per dag. Wel lang, 2-3 uur.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:22:04 #32
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162793836
Kuukske en Spees, het is 'fijn' om te horen/lezen dat ik niet de enige ben en dat het ook normale en gewone gevoelens zijn. Ook online zag ik al dat er zeker een boel verse mama's zijn die door alle hormonen en zo zich zo achtbanerig voelen. Ik hoop dat het nu meer een kwestie van weken is, of zelfs dagen, en niet maanden, zoals de vorige keer!

Vieve, het klopt ook wel dat ik nu, de tweede keer, veeeeeeel beter voor mijn baby kan zorgen, voor m'n gevoel in ieder geval ;) Ik weet precies wat en hoe ik wil en ik kan echt heel erg goed (veel beter dan de eerste keer) zo naar mijn baby luisteren! Daar sta ik ook verbaasd van, dat me dat nu zo goed en gemakkelijk af gaat. En daarin ben ik ook best wel trots op mezelf. Maar tegelijk blijft het inderdaad hectisch, opeens staat alsnog weer je leven even op z'n kop na de geboorte. En voelt het alsof ik mezelf even ben verloren. Nu is de mijne pas 10 daagjes oud, dus ik hoop dat ik toch alsnog snel ook weer een basis kan vinden hierin. Voor mezelf. Zodat ik weer het gevoel heb dat ik er ook voor mijn oudste ben, want dat verdient ze zo, alle liefde. O+

Ik ben ook echt erg afscheid aan het nemen van dat leven in mijn buik, dat mis ik nu ook (nog) echt enorm. Het is wel weer heel fijn dat ik daar nu in mijn armen mee kan knuffelen. ;) O+
  maandag 6 juni 2016 @ 18:23:54 #33
426379 elamanilo
elämänilo
pi_162793885
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:04 schreef LuDann het volgende:
Fijn Saskia, hopelijk komt het snel los.

Wanneer kunnen baby's overgaan van 2 slaapjes naar 1 slaapje? Wolk heeft gisteren en vandaag maar 1 keer geslapen overdag.
Hier was dat toen ze los kon lopen! Daarvoor waren het altijd meerdere, vaak vluchtige, hazenslaapjes per dag. En toen opeens ging ze 1 lange middagslaap doen van een uur of 4. :o Dat heeft ze toen heel lang gedaan en sinds ze een jaar of 2,5 is zijn de middagslapen iets korter en laat ze ze soms helemaal weg. Als ze een middagslaap doet nu, gaat ze 's avonds wel later in bed. Als ze geen middagslaap doet, dan vroeger, dan merk je duidelijk dat ze eigenlijk met eten al hartstikke moe is.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:31:41 #34
409579 LuDann
All the way
pi_162794090
4 uur lang slapen. :D Wat heerlijk. :P

Voordat we met het dieet begonnen deed ze 2 slaapjes van 30 tot 45 minuten en sinds het dieet zijn het 2 slaapjes van 1,5 - 2 uur. Maar de laatste week is ze erg aan het klooien met slapen. Gisteren dus 1 slaapje overdag. Ze lag toen rond 19:30 uur op bed maar werd om 22:00 uur weer wakker tot 00:00. En toen wakker van 2 uur 's nachts tot 5 uur.

Ik hoop dat vanavond en vannacht wat beter gaan. En dat ze morgen weer gewoon 2 slaapjes doet, ik trek dat slecht hoor, maar 1 slaapje.
  maandag 6 juni 2016 @ 18:42:48 #35
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162794379
Poep :) *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162794678
Hoera poep! *O* Dat zal opluchten.

:* voor ela. Geen ervaring met een tweede, maar het klinkt heel normaal. Komt vast goed.

Ketel is ook aan het klooien met zijn slaapjes. Ik denk dat hij langzaam over gaat naar 1 slaapje en dit gewoon de rommelige tussenfase in waar we even doorheen moeten.

Ik ben al een tijdje aan het memorylanen in mijn hoofd. Morgen is het een jaar sinds mijn UD, deze zaterdag vieren we zijn verjaardag en over 9 dagen horen we hier echt niet meer. Word er echt een beetje emo van, vind het zo bizar snel gegaan!
  maandag 6 juni 2016 @ 19:03:20 #37
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162794949
Meer poep *O* *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162794962
Aerenia, L is van 21 oktober! Verschillen ze maar 5 dagen qua leeftijd, leuk! Maar dat gaan staan vind ik ook heel plotseling gaan. Mijn collega gaf een paar weken geleden aan dat zijn kindje was gaan staan (die is ongeveer een maand ouder) en toen dacht ik nog: nouuu dat zie ik L nog lang niet doen. & nu doet ze dat plotseling ook. & ieder kindje is natuurlijk ook verschillend..

LuDann, ik kan me ook goed voorstellen dat je daar voor kiest. Zo'n dieet volhouden vraagt echt heel veel van je!!! Thuis kost het al veel energie om er rekening mee te houden want het is heel veel wat je nu moet schrappen. & dan is het nog moeilijker als je niet thuis bent.. Hopelijk geeft die test dan een goed beeld van haar allergieën. Tot wanneer zou je zo'n dieet anders moeten blijven doen? Zelf natuurlijk nog tot dat je stopt met het geven met BV. Maar wanneer zou je weer dingen mogen introduceren bij Wolk?

Elamanilo, zo te horen gaan er dus ook heel veel dingen supergoed.. Fijn om te horen! & 10 daagjes oud, dat is ook nog wel heel kort :). Zou wel heel snel zijn als je de perfecte balans nu al had gevonden!

L. slaapt de laatste dagen ook niet zo goed vind ik. Wel 2 à 3 korte slaapjes, maar vooral het inslapen kost haar heel veel moeite, terwijl je wel goed ziet dat ze erg moe is. Ze slaapt ook nog steeds in de kinderwagenbak overdag :@ . Dat heb ik steeds fijn gevonden, maar ik ben bang dat ze er binnenkort niet meer inpast. & misschien is het voor haar ook beter om in haar bedje te slapen. Misschien krijgt ze nu te veel mee van de prikkels. Of zou het warme weer een rol spelen? Ik weet het ook niet...

Jeeeeej Saskia!!! Gelukkig!
  maandag 6 juni 2016 @ 19:05:14 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162795005
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 16:03 schreef LuDann het volgende:
Lu, for what it's worth, ik vind het heel wat dat je op dieet bent, en het zo lang al vol houdt!

Een vriendin van me heeft een zoontje van 3 maanden, die ook behoorlijk op melk lijkt te reageren (ze geeft bv), maar op mijn vraag of ze dan op een melkvrij dieet was, kreeg ik het antwoord "uh, nee, echt niet, ik minder wel een beetje, en dan gaat t wel hoor, hij spuugt alleen af en toe". Vond ik ook wat vreemd. Mij lijkt zo'n dieet echt heel zwaar, maar om geen dieet te doen en wel bv te geven als je kind sterk reageert, vind ik dan weer wat wreed....
pi_162795230
Sas, POEP! *O*

quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:05 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Lu, for what it's worth, ik vind het heel wat dat je op dieet bent, en het zo lang al vol houdt!

Een vriendin van me heeft een zoontje van 3 maanden, die ook behoorlijk op melk lijkt te reageren (ze geeft bv), maar op mijn vraag of ze dan op een melkvrij dieet was, kreeg ik het antwoord "uh, nee, echt niet, ik minder wel een beetje, en dan gaat t wel hoor, hij spuugt alleen af en toe". Vond ik ook wat vreemd. Mij lijkt zo'n dieet echt heel zwaar, maar om geen dieet te doen en wel bv te geven als je kind sterk reageert, vind ik dan weer wat wreed....
Serieus? Da fucq?
"ja mijn kind is allergisch voor pinda's. Neuh, ze eet geen pinda's maar krijgt soms wel een likje pindakaas, dan reageert ze maar een beetje" Daar vind ik het mee vergelijkbaar.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162795460
Een vriendin van me hoefde van de kinderarts niet te stoppen met melk want dat kwam toch niet in de bv :{ Ze zijn redelijk snel overgestapt naar speciale flesvoeding en toen ging het veel beter. Joh...

Ela, ik herken het nog steeds en K is al bijna 3 maanden. Vooral als Stip moe is kan hij het heel slecht hebben dat z'n mama soms niet beschikbaar is en ik vind het dan heel gemeen van mezelf dat we dit hebben gedaan. Maar daarentegen vraagt hij wel waar ze is, troost hij haar en komt hij uit zichzelf kusjes geven dus hij is er ook heel blij mee :) Het is een balans die niet alleen jij moet zoeken, maar ook je gezin...

Ik heb vandaag een rotdag waarbij alles anders loopt dan gedacht maar minimuppet vindt het allemaal prima O+
pi_162795703
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:04 schreef LuDann het volgende:
Fijn Saskia, hopelijk komt het snel los.

Wanneer kunnen baby's overgaan van 2 slaapjes naar 1 slaapje? Wolk heeft gisteren en vandaag maar 1 keer geslapen overdag.
Rond de begin peuter leeftijd/einde dreumestijd volgens mij.

Oh bij Ela al veel eerder. Grappig. Ik weet het echt niet meer. Weet wel dat het per kind enorm wisselt :').
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_162795810
LuDann, ik heb voor mijn allergieën ook krasjestesten moeten doen. Bij de eerste keer was ik zes jaar. Ik vond dat niet vervelend, want het doet eigenlijk geen pijn. Een inenting is volgens mij vervelender.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162795847
G doet soms twee slaapjes maar heel vaak ook een slaapje van drie uur. En dan tussen half zeven en half acht zijn laatste slaapje, die duurt tot zes uur de volgende dag met een paar voedingen er tussen in. Ik kwam er achter dat de opvang hem echt in een schema liet slapen, en dan koppelden ze terug dat hij heel onrustig was en niet wilde slapen. Vandaag toch maar gezegd dat ze hem mogen volgen, als hij wil slapen prima maar als hij de hele ochtend wil spelen, ook goed. En inderdaad, hij heeft van twaalf tot drie geslapen zonder mopperen en is nu om kwart over zeven ook in zijn eigen bed in slaap gevallen. Tussendoor is hij vrolijk, en als ik op pad ben kruipt hij tegen mij aan tot hij opgeladen is en dan begint het feestje weer. Op de beurs zaterdag heeft hij ook maar even drie kwartier geslapen op mijn rug en meer niet
  maandag 6 juni 2016 @ 19:33:45 #45
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_162795856
Hier van 2 naar 1 slaapje toen mevrouwtje 20 maanden was :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 6 juni 2016 @ 19:48:41 #46
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_162796282
Hier zijn ze nu aan het overgaan. Meestal maar 1 slaapje, maar soms ook nog 2 slaapjes op een dag. Ze zijn 14,5 maand

LuDann, ik heb zelf ook zo'n krasjestest gehad. Het enige wat vervelend was, was dat ik voor 18 van de 20 dingen allergisch was en mijn arm dus gigantisch jeukte. Ik snap dat je deze teat laat doen. Misschien kun je weer iets toevoegen aan je eten en anders weer je dat je goed bezig bent!
  maandag 6 juni 2016 @ 19:53:24 #47
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_162796467
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 19:28 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Rond de begin peuter leeftijd/einde dreumestijd volgens mij.

Oh bij Ela al veel eerder. Grappig. Ik weet het echt niet meer. Weet wel dat het per kind enorm wisselt :').
Mijn eerste deed dat rond zijn tweede verjaardag, mijn jongste ging met 11 of 12 maanden al richting 1 x slapen. En om me heen hoor ik alles daar tussenin :+

Je merkt het vanzelf wel denk ik, zolang ze nog twee keer willen slapen, zullen ze er nog wel behoefte aan hebben.
pi_162796755
Nou Kris, ik zou die taart nog zo'n 6 keer oefenen hoor. Gewoon, om het extra goed onder de knie te krijgen :7 Ik zat er ook aan te denken om er zo eentje te maken!

Razz begrijp ik het goed dat je jarig bent of bent geweest? Gefeliciteerd (alvast/alsnog)!

Ela :*

LuDann wat jammer dat je nu nog geen steek verder bent na die test. Totaal begrijpelijk dat je die krasjestest laat doen. En respect voor het dieet dat je volgt en sowieso alle moeite die je tot nu toe hebt gedaan!

Zo, wij hadden weer een dag van 'eersten'. De eerste keer dat mama vergat de maxicosi in de auto vast te zetten.. :@ (Gelukkig reed ik niet hard door de bochten!)
pi_162797928
Oh, Kazy! Dat is minder handig :+

Fijn voor N Saskia!

En ik vind het ook knap hoor LuDann, je dieet. Heel logisch dat je die test laat doen. indirect helpt het haar alsnog als je wat beter in je vel zit, dus dan doe je het ook voor haar.

M slaapt ook nog twee keer, maar is 's avonds wel vaak lang wakker, of slaapt al vroeg en wordt dan rond 21.00 uur weer wakker en stuitert tot 23.00 uur. Dus ergens heb ik het idee dat ze in een overgang zit, al ben ik bang dat dat heel lang gaat duren :+

Mijn eigen telefoon is nog niet terug, dus ik reageer alleen via de laptop (da's nog minder dan normaal weinig :') ) Maar M gaat ook zo hard. Ze loopt nu, een week na haar eerste pasjes, al meters achter elkaar los. Ook op hobbelig gras, of met een bochtje. Zo knap vind ik het! Uiteraard valt ze ook nog regelmatig op haar billen en knieën, maar ze is in een week al zo stabiel geworden!

En ik heb mijn moegespeelde baby net op bed gelegd, toen de moestuin water gegeven en zit nu in het avondzonnetje op ons nieuwe terras met een lekker briesje en een kop thee. Dat is wel +1 voor zen..
pi_162798978
Lieve allemaal,

Bedankt voor alle felicitaties! We hebben een geweldig verjaardagsweekend gehad. Mies heeft genoten van de aandacht, de cadeautjes en natuurlijk de taart!
Nu is het tijd om afscheid te nemen. Tot gauw of minder gauw in het dreumestopic!


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')