abonnement Unibet Coolblue
pi_162772113


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.
pi_162772120
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat een gedoe zeg. Ambassade zit toch in Den Haag?
Verschilt per land, geloof ik. Die van Zuid-Afrika bv. in Den Haag, die van de VS is in Amsterdam.
  zondag 5 juni 2016 @ 21:39:50 #3
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162772148
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jup, net als de pasfoto. 10000 eisen en heb 1000x m'n pasfoto lopen knippen en bewerken zodat het precies pastte én de schaduwen niet te donker waren :')
En op het eind doodleuk een melding dat 20 minuten voorbij zijn en dat ik mijn ID-nummer moest geven, welke ik niet wist. Dus kon overnieuw beginnen. :{

Het scheelt toch weer dat het thuis wordt opgestuurd en ik niet naar de ambassade in A'dam hoef.
Voorheen (bij mij) moest je ook bellen om je afspraak te maken. Moest je eerst een creditcard nummer geven voor de persoon aan de telefoon je ging helpen.

Maarja, je bent er in ieder geval vanaf. Had zelf ook elke keer een gevecht met dat online formulier. Elke keer was er weer iets mis, uiteindelijk 3 uur bezig geweest met die onzin. Gelukkig wist je (volgens mij) van dat gedoe met je mobiele telefoon. Zoveel mensen die terug worden gestuurd omdat ze hun mobiele telefoon bij zich hebben.

@doubledip

Klopt, die in Amsterdam is het consulaat.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162772209
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:39 schreef Keyos het volgende:

[..]

Voorheen (bij mij) moest je ook bellen om je afspraak te maken. Moest je eerst een creditcard nummer geven voor de persoon aan de telefoon je ging helpen.

Maarja, je bent er in ieder geval vanaf. Had zelf ook elke keer een gevecht met dat online formulier. Elke keer was er weer iets mis, uiteindelijk 3 uur bezig geweest met die onzin. Gelukkig wist je (volgens mij) van dat gedoe met je mobiele telefoon. Zoveel mensen die terug worden gestuurd omdat ze hun mobiele telefoon bij zich hebben.

@doubledip

Klopt, die in Amsterdam is het consulaat.
Ja, dat werd mij ook verteld. Een vriend van me heeft ook voor een halfjaar in de VS gestudeerd (toevallig zelfde uni) en die moest ook afspraak maken bij de ambassade. Vandaag kreeg ik gewoon een melding dat binnen 3 werkdagen mijn betaling wordt verwerkt en dan gaan zij aan het werk en wordt alles thuisgestuurd.
Wellicht is het veranderd omdat idd mensen hun mobiel meenamen. :D
Terugsturen lijkt me wel overdreven trouwens, geen kluisjes ofzo daar?

Edit: ambassade/consultaat/DH/A'dam, whatever. Het is iig klaar nu. :7
  zondag 5 juni 2016 @ 21:45:08 #5
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162772312
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:41 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, dat werd mij ook verteld. Een vriend van me heeft ook voor een halfjaar in de VS gestudeerd (toevallig zelfde uni) en die moest ook afspraak maken bij de ambassade. Vandaag kreeg ik gewoon een melding dat binnen 3 werkdagen mijn betaling wordt verwerkt en dan gaan zij aan het werk en wordt alles thuisgestuurd.
Wellicht is het veranderd omdat idd mensen hun mobiel meenamen. :D
Terugsturen lijkt me wel overdreven trouwens, geen kluisjes ofzo daar?

Edit: ambassade/consultaat/DH/A'dam, whatever. Het is iig klaar nu. :7
Yep, er zijn geen mogelijkheden om elektronische apparatuur daar te laten. Je kon er volgens mij wel je tas achterlaten. Je doet rond dat consulaat in ieder geval goede zaken als je kluisjes verkoopt of pasfoto's schiet (veel mensen die daar met verkeerde formaat pasfoto's komen).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162772345
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:45 schreef Keyos het volgende:

[..]

Yep, er zijn geen mogelijkheden om elektronische apparatuur daar te laten. Je kon er volgens mij wel je tas achterlaten. Je doet rond dat consulaat in ieder geval goede zaken als je kluisjes verkoopt of pasfoto's schiet (veel mensen die daar met verkeerde formaat pasfoto's komen).
Ja, volgens mij moest het een vierkante pasfoto zijn :') Echt bizar.
Kwam vandaag ook achter dat het formaat van het A4-papier van de VS ook anders is dan onze A4. :D
pi_162772539
Schumacker-arrest
Europees Belastingrecht. Schumacker woonde in België en had inkomsten uit Duitsland. In België werd geen inkomen genoten. Duitsland mocht hier over heffen op grond van het verdrag Duitsland-België. Schumacker verzocht Duitsland om een lager loonbelastingtarief toe te passen en daarmee rekening te houden met zijn draagkracht.

Inwoners en niet-inwoners (natuurlijke personen) van een lidstaat zijn in beginsel niet vergelijkbaar, behalve op het punt van de draagkracht en de bron van het inkomen. Draagkracht ziet op de persoonlijke situatie van de belastingplichtige, bijvoorbeeld de toekenning van een persoonsgebonden aftrekpost. In beginsel moet de woonstaat rekening houden met de draagkracht, tenzij het merendeel van het inkomen in de werkstaat wordt verdiend. In de werkstaat is de belastingplichtige dan vergelijkbaar met een inwoner, de woonstaat kan dan geen rekening houden met de persoonlijke situatie van de belastingplichtige, dus zal de werkstaat dit moeten doen. Tevens geldt dat wanneer de bron van het inkomen zich in de zelfde staat bevindt inwoners en niet-inwoners wel vergelijkbaar zijn.
pi_162772560
Even oefenen voor tentamen morgen.
pi_162772610
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:50 schreef DoubleDip het volgende:
Schumacker-arrest
Europees Belastingrecht. Schumacker woonde in België en had inkomsten uit Duitsland. In België werd geen inkomen genoten. Duitsland mocht hier over heffen op grond van het verdrag Duitsland-België. Schumacker verzocht Duitsland om een lager loonbelastingtarief toe te passen en daarmee rekening te houden met zijn draagkracht.

Inwoners en niet-inwoners (natuurlijke personen) van een lidstaat zijn in beginsel niet vergelijkbaar, behalve op het punt van de draagkracht en de bron van het inkomen. Draagkracht ziet op de persoonlijke situatie van de belastingplichtige, bijvoorbeeld de toekenning van een persoonsgebonden aftrekpost. In beginsel moet de woonstaat rekening houden met de draagkracht, tenzij het merendeel van het inkomen in de werkstaat wordt verdiend. In de werkstaat is de belastingplichtige dan vergelijkbaar met een inwoner, de woonstaat kan dan geen rekening houden met de persoonlijke situatie van de belastingplichtige, dus zal de werkstaat dit moeten doen. Tevens geldt dat wanneer de bron van het inkomen zich in de zelfde staat bevindt inwoners en niet-inwoners wel vergelijkbaar zijn.
Dat moet korter kunnen, vooral als je moet schrijven. ;)
pi_162772671
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dat moet korter kunnen, vooral als je moet schrijven. ;)
Het had wat uitleg nodig, als ik alleen de regel neerzet wordt het er niet duidelijker op.
Maar morgen ben ik kort en bondig hoor :P
  zondag 5 juni 2016 @ 22:50:11 #11
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162775308
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het had wat uitleg nodig, als ik alleen de regel neerzet wordt het er niet duidelijker op.
Maar morgen ben ik kort en bondig hoor :P
Succes!
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162778769
Zijn baarden trouwens al geaccepteerd in de advocatuur of verwachten ze nog steeds dat je gladgeschoren op sollicitatiegesprek komt?
pi_162779693
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 00:34 schreef Henrys het volgende:
Zijn baarden trouwens al geaccepteerd in de advocatuur of verwachten ze nog steeds dat je gladgeschoren op sollicitatiegesprek komt?
Daar heb ik gelukkig/helaas geen last van
pi_162780821
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 22:50 schreef Keyos het volgende:

[..]

Succes!
Thanks.
  maandag 6 juni 2016 @ 08:55:45 #15
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162781442
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 00:34 schreef Henrys het volgende:
Zijn baarden trouwens al geaccepteerd in de advocatuur of verwachten ze nog steeds dat je gladgeschoren op sollicitatiegesprek komt?
Per kantoor verschillend. Op het kantoor waar ik stage liep was het elke dag in pak + das en geschoren baard. Ik weet dat veel van de grotere kantoren er steeds losser in lijken te worden. En terecht, als de baard gewoon goed staat moet dat gewoon kunnen.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 6 juni 2016 @ 13:00:31 #16
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162786264
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 00:34 schreef Henrys het volgende:
Zijn baarden trouwens al geaccepteerd in de advocatuur of verwachten ze nog steeds dat je gladgeschoren op sollicitatiegesprek komt?
De advocaat bij wie ik dit weekend was had een goede baard. Vertrouwde hem meteen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162786484
Jongens. Help mij eens. Waar vind ik de Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) in de Kluwer?
  maandag 6 juni 2016 @ 13:13:02 #18
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162786535
Lijkt mij sterk dat ze de Wvg in de Kluwer collegebundel hebben opgenomen. Die stond vroeger alleen in de omgevingsrechteditie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162786539
quote:
11s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:13 schreef Ryon het volgende:
Lijkt mij sterk dat ze de Wvg in de Kluwer collegebundel hebben opgenomen. Die stond vroeger alleen in de omgevingsrechteditie.
Ja, vorig jaar mochten we het printje meenemen naar het tentamen, dit jaar heeft ie er niks over gezegd...

Zal er een mailtje uitsturen dan.
  maandag 6 juni 2016 @ 13:13:26 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162786541
En anders gewoon bij het bijzonder bestuursrecht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162786566
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:13 schreef Ryon het volgende:
En anders gewoon bij het bijzonder bestuursrecht.
Nope. ;(
  maandag 6 juni 2016 @ 13:16:14 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162786603
Nee, dan moet die geprint worden. Is wel een erg ingewikkelde wet maar gelukkig zal die maar een paar a4's printpapier in beslag nemen. Goed voor het milieu dus, zo'n Wvg.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162786623
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:16 schreef Ryon het volgende:
Nee, dan moet die geprint worden. Is wel een erg ingewikkelde wet maar gelukkig zal die maar een paar a4's printpapier in beslag nemen. Goed voor het milieu dus, zo'n Wvg.
Nou, dan zal ik even de docent op attenteren/vragen of dat mag. Thanks.
pi_162788070
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 13:17 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Nou, dan zal ik even de docent op attenteren/vragen of dat mag. Thanks.
Wat attendt van je ;)
pi_162788110
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:21 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Wat attendt van je ;)
Beetje slijmen jatoch.

[ Bericht 13% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 06-06-2016 14:28:00 ]
pi_162788611
quote:
9s.gif Op maandag 6 juni 2016 14:22 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Beetje slijmen jatoch.
En nog je oorspronkelijke post niet aanpassen? :9 8-)
pi_162789246
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 21:46 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]
Kwam vandaag ook achter dat het formaat van het A4-papier van de VS ook anders is dan onze A4. :D
Het letter formaat?

Het Amerikaanse A4 papier is trouwens net zo groot als ons A4 papier. Maar vaak zul je het daar niet tegenkomen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162789528
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het letter formaat?

Het Amerikaanse A4 papier is trouwens net zo groot als ons A4 papier. Maar vaak zul je het daar niet tegenkomen.
Geen idee, kan best. Wat is een letterformaat? :P
Waarom gebruiken ze niet gewoon A4 voor de papieren voor het visum enzo?
pi_162790253
Ik sprak een meisje net en ik vroeg haar ook waar ik de Wvg kon vinden. Ze wist niet waar ik het over had en vroeg wat het was. Toen vroeg ik hoever ze was, zij zo: HC10 ofzo.

Da's knap, want de Wvg is de stof van HC3. :')
pi_162790908
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 15:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Geen idee, kan best. Wat is een letterformaat? :P
Waarom gebruiken ze niet gewoon A4 voor de papieren voor het visum enzo?
Omdat Amerikanen letter formaat papier in hun printers hebben.

Daar raak je trouwens erg snel aan gewend, zodra je er woont. Als je een brief uit Nederland krijgt, dan lijkt het papier te lang te zijn.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162792983
Zo, was een pruttentamen was dat zeg. Drie vragen en vraag 2 (30/100 punten) ging over een stuk uit de voorgeschreven literatuur (10 weken dus best veel stof) dat nooit is behandeld op college en alleen ergens verdwaald op Blackboard stond. Had het niet gelezen en volgens mij niemand van mijn studiegenoten, behalve één iemand die niet meer wist wat er in stond want lang geleden. :') Hopen dat mijn gezonde verstand me nog wat punten kan opleveren.
pi_162800485
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:46 schreef DoubleDip het volgende:
Zo, was een pruttentamen was dat zeg. Drie vragen en vraag 2 (30/100 punten) ging over een stuk uit de voorgeschreven literatuur (10 weken dus best veel stof) dat nooit is behandeld op college en alleen ergens verdwaald op Blackboard stond. Had het niet gelezen en volgens mij niemand van mijn studiegenoten, behalve één iemand die niet meer wist wat er in stond want lang geleden. :') Hopen dat mijn gezonde verstand me nog wat punten kan opleveren.
Oh, dat heb ik ook eens gehad. Toen vond ik mezelf stom dat ik dat bestandje nooit had gelezen want daar ging mijn 8. :'(

Hoe ging het voor de rest dan?
pi_162800565
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Oh, dat heb ik ook eens gehad. Toen vond ik mezelf stom dat ik dat bestandje nooit had gelezen want daar ging mijn 8. :'(

Hoe ging het voor de rest dan?
Ja het was kut, vooral omdat het betreffende stukje 10 regels was uit bijna 30 pagina's. :(

Eén vraag ging wel goed, eerste vraag bestond uit twee deelvragen waarvan ik er eentje wist en eentje maar wat uit mijn nek heb gekletst. Bummer.
pi_162800709
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:37 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja het was kut, vooral omdat het betreffende stukje 10 regels was uit bijna 30 pagina's. :(

Eén vraag ging wel goed, eerste vraag bestond uit twee deelvragen waarvan ik er eentje wist en eentje maar wat uit mijn nek heb gekletst. Bummer.
Hmm, afwachten dan.

Ik ben net thuis van 3 uur lang 'tentamentraining' voor RGR. We hebben 16 oude tentamenvragen behandeld en nu heb ik mooie aantekeningen daarvan. :D
Verder heb ik een heel erg waterdichte, strakke planning om alle colleges + het boek door te nemen. Er moet niks tussendoor komen deze week, anders heb ik een probleempje maandagochtend. 8)7
pi_162800743
quote:
11s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:40 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Hmm, afwachten dan.

Ik ben net thuis van 3 uur lang 'tentamentraining' voor RGR. We hebben 16 oude tentamenvragen behandeld en nu heb ik mooie aantekeningen daarvan. :D
Verder heb ik een heel erg waterdichte, strakke planning om alle colleges + het boek door te nemen. Er moet niks tussendoor komen deze week, anders heb ik een probleempje maandagochtend. 8)7
Hoe ging je training? Ben je er wijzer van geworden?
pi_162800795
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hoe ging je training? Ben je er wijzer van geworden?
Voor mij wel nuttig, want de antwoorden van de oude tentamens worden nooit gepubliceerd en vorig jaar ben ik wel naar de nabesprekingen geweest, maar toen ging die vent zooo snel dat ik hele slechte aantekeningen had. Nu dus nog een keer behandeld maar door iemand uitgelegd die een 9 had, dus mag wel hopen dat ik er nu iets van snap.
Morgenavond weer.

Kostte maar ¤7,50. Ach. :)
pi_162800842
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Voor mij wel nuttig, want de antwoorden van de oude tentamens worden nooit gepubliceerd en vorig jaar ben ik wel naar de nabesprekingen geweest, maar toen ging die vent zooo snel dat ik hele slechte aantekeningen had. Nu dus nog een keer behandeld maar door iemand uitgelegd die een 9 had, dus mag wel hopen dat ik er nu iets van snap.
Morgenavond weer.

Kostte maar ¤7,50. Ach. :)
Geld zat toch

:T
pi_162800867
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:45 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Geld zat toch

:T
Misschien wil T wel wat fooi
pi_162800885
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:46 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Misschien wil T wel wat fooi
Had die een 9?
pi_162800892
Ohja Ties, er zijn ook foto's van gemaakt, dus ik kom binnenkort met m'n kop op de website te staan. :')
pi_162800898
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:47 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Had die een 9?
ja, de enige.
pi_162800906
quote:
10s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:47 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ohja Ties, er zijn ook foto's van gemaakt, dus ik kom binnenkort met m'n kop op de website te staan. :')
geil
pi_162801300
Wat een ranzig huis
pi_162801317
Alleen die bieb met hoge boekenkasten is wel cool _O_
pi_162801354
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:59 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Alleen die bieb met hoge boekenkasten is wel cool _O_
Jij verkoopt toch al je boeken?
pi_162801367
Een brug en straatje om en je staat in de homostraat van Amsterdam _O_

Waar kan ik tekenen?
pi_162801422
quote:
15s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:00 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jij verkoopt toch al je boeken?
Niet echt, misschien een paar keer gedaan, maar de meeste heb ik nog hoor.
Heb hier zelfs een grote boekenkast staan.
pi_162805794
Nog even een helftje hoorcollege en dan weer Baantjer kijken _O_
pi_162806284
Moet zeggen dat ik sinds Europees recht de eenvoud van andere vakken erg begin te waarderen en er zelfs plezier in heb. BR3 en SR3 waren echt een genot om te leren
pi_162806808
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 01:11 schreef Henrys het volgende:
Moet zeggen dat ik sinds Europees recht de eenvoud van andere vakken erg begin te waarderen en er zelfs plezier in heb. BR3 en SR3 waren echt een genot om te leren
Leuke vakken waren dat inderdaad ^O^
pi_162810961
Na 02:10 niks meer van Tiesje vernomen, zou hij dan toch voor zijn doen op tijd zijn gaan slapen?
pi_162816593
Studieruimte van Harmoniegebouw is ook vreselijk, alles was bezet toen ik er om 13:00 kwam maar 20% door mensen, de rest alleen maar tassen om hun plek bezet te houden. Moeten echt iets tegen doen
pi_162819576
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:11 schreef Henrys het volgende:
Studieruimte van Harmoniegebouw is ook vreselijk, alles was bezet toen ik er om 13:00 kwam maar 20% door mensen, de rest alleen maar tassen om hun plek bezet te houden. Moeten echt iets tegen doen
Als je gewoon om 9:00 gaat heb je dat probleem niet
pi_162819730
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 11:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Na 02:10 niks meer van Tiesje vernomen, zou hij dan toch voor zijn doen op tijd zijn gaan slapen?
Nee
pi_162820561
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Als je gewoon om 9:00 gaat heb je dat probleem niet
Ga nu naar de CMB is altijd wel plek en niet iedereen heeft daar een longaandoening
pi_162821108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 15:11 schreef Henrys het volgende:
Studieruimte van Harmoniegebouw is ook vreselijk, alles was bezet toen ik er om 13:00 kwam maar 20% door mensen, de rest alleen maar tassen om hun plek bezet te houden. Moeten echt iets tegen doen
:')___! Heb er de hele dag gezeten, de jb was echt de hele tijd minimaal voor 80% gevuld. Nogal logisch dat die wat leger is als je op het hoogtepunt van de lunchpauze komt :')
pi_162827998
Zo, tweede tentamentrainingronde ook weer gehad. Nu alle antwoorden van de oude tentamens op het rijtje _O_

De vijf derdebeschermingsbepalingen van boek 3 zijn wel vies vijandig. :r
pi_162828474
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:11 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Zo, tweede tentamentrainingronde ook weer gehad. Nu alle antwoorden van de oude tentamens op het rijtje _O_

De vijf derdebeschermingsbepalingen van boek 3 zijn wel vies vijandig. :r
Mooi zo. Wanneer is het tentamen?
pi_162828491
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mooi zo. Wanneer is het tentamen?
Maandagochtend om 9.
pi_162828534
Er zijn 20 colleges, ik heb HC 1, 2, 3, 8, 9 en 10 gehad al. Nog 14 te gaan, 5 dagen de tijd.
Scheelt dat ik het boek al heb gelezen en een uitreksel daarvan ook aan het lezen ben, maarja. De colleges zijn opgebouwd volgens de leerdoelen van het vak, dus wel belangrijk.

Het is gewoon zo saai :O

En het is zo groot en omvattend, dat ik snel ben geneigd om te specifiek te denken in plaats van in de algemene lijnen.
pi_162829031
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Er zijn 20 colleges, ik heb HC 1, 2, 3, 8, 9 en 10 gehad al. Nog 14 te gaan, 5 dagen de tijd.
Scheelt dat ik het boek al heb gelezen en een uitreksel daarvan ook aan het lezen ben, maarja. De colleges zijn opgebouwd volgens de leerdoelen van het vak, dus wel belangrijk.

Het is gewoon zo saai :O

En het is zo groot en omvattend, dat ik snel ben geneigd om te specifiek te denken in plaats van in de algemene lijnen.
Geen werkgroepen? Het helpt bij mij om oude werkgroepvragen te maken, dan heb je een beter beeld van wat een tentamen inhoudt. Succes maandag.
pi_162829081
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 22:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Geen werkgroepen? Het helpt bij mij om oude werkgroepvragen te maken, dan heb je een beter beeld van wat een tentamen inhoudt. Succes maandag.
Nope, helaas. Alleen hoorcolleges en een dik, saai boek waar je moeilijk doorheen kan komen.
Vorig jaar werd het vak ook voor het eerst in de nieuwe stijl aangeboden en ik wist ook niet wat ik kon verwachten. Bam, een 3 en in de her toch omhoog weten te krijgen naar een 5. :')

Nu ga ik voor een 7, zou mooi zijn, maar met een 6 ben ik tevreden, het boeit me niet en wil er van af. :{w
pi_162830737
Hebben jullie nog sollicitatietips
pi_162830920
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef Ties02 het volgende:
Hebben jullie nog sollicitatietips
Een paarse stropdas doet het altijd goed aldus Y.
pi_162835797
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

yo, druk, en daar?
Ja, druk ook.
pi_162836188
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef Ties02 het volgende:
Hebben jullie nog sollicitatietips
Lees je goed in over het bedrijf is wel een belangrijke. En verder gewoon de standaard dingen als: waarom jij? Waarom dit bedrijf? Waarom die afdeling? Meestal gebruiken ze de STAR methode dus probeer ook te bedenken hoe je daarop zou reageren. Vergeet ook niet om wat vragen te bedenken voor aan het einde. Je kan altijd vragen wie je begeleider bij een stage wordt, hoe een gemiddelde werkdag er uit ziet of hoe intensief de begeleiding is. Zorg in ieder geval dat je een paar vragen paraat hebt, dan kom je geïnteresseerder over.
pi_162836584
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef Ties02 het volgende:
Hebben jullie nog sollicitatietips
Wees op tijd
mag het weten
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:38:27 #69
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162841130
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 23:23 schreef Ties02 het volgende:
Hebben jullie nog sollicitatietips
Dubbele manchet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162841241
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dubbele manchet.
Shit, te laat

Nou het ging wel goed naar mijn idee, nu maar afwachten
pi_162851253
Nou, na Europees Recht, gaan ze nu massaal klagen over Burgerlijk Recht 3.
pi_162852011
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Nou, na Europees Recht, gaan ze nu massaal klagen over Burgerlijk Recht 3.
"Heb in 't Frans geantwoord, dat zal ze leren" :')! Oldenhuis zet er waarschijnlijk een mooie streep doorheen, gaat toch met emeritaat, mooie examencommissie die hem nog wat kan maken :P
pi_162852304
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:35 schreef underground1009 het volgende:

[..]

"Heb in 't Frans geantwoord, dat zal ze leren" :')! Oldenhuis zet er waarschijnlijk een mooie streep doorheen, gaat toch met emeritaat, mooie examencommissie die hem nog wat kan maken :P
Ken je Kalff Katz & Franssen?
pi_162852357
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:44 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Shit, te laat

Nou het ging wel goed naar mijn idee, nu maar afwachten
Beter. Wanneer hoor je meer?
pi_162852379
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:35 schreef underground1009 het volgende:

[..]

"Heb in 't Frans geantwoord, dat zal ze leren" :')! Oldenhuis zet er waarschijnlijk een mooie streep doorheen, gaat toch met emeritaat, mooie examencommissie die hem nog wat kan maken :P
Volgens mij moet je sowieso in het Nederlands beantwoorden, tenzij de voertaal Engels is.
pi_162852388
Trouwens, als ik het me goed herinner zou Yreal vandaag gebeld worden over zijn stage...
pi_162853107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:42 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ken je Kalff Katz & Franssen?
Nee, vertel. Waar moet ik ze van kennen?
pi_162853350
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:00 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Nee, vertel. Waar moet ik ze van kennen?
Is het enige advocatenkantoor in NL met een specifieke gameafdeling, lijkt me wel tof als IT-rechtstudent.
pi_162853531
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:06 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Is het enige advocatenkantoor in NL met een specifieke gameafdeling, lijkt me wel tof als IT-rechtstudent.
Even gegoogeld, zag er wel nice uit idd :) Altijd leuk voor mij om over een jaar of twee eens naar te kijken voor een stage ;)
Zo'n niche als dit is natuurlijk wel echt enorm specifiek werk, verwacht niet dat je een daarop toegespitst vak zal kunnen doen. Hoogstens een algemeen vak dat je moet toepassen op games :)
Heb je nou al eens contact opgenomen met de RuG met je vraag over CD doen in Amsterdam en toegelaten worden in Groningen?
pi_162853896
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:10 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Even gegoogeld, zag er wel nice uit idd :) Altijd leuk voor mij om over een jaar of twee eens naar te kijken voor een stage ;)
Zo'n niche als dit is natuurlijk wel echt enorm specifiek werk, verwacht niet dat je een daarop toegespitst vak zal kunnen doen. Hoogstens een algemeen vak dat je moet toepassen op games :)
Heb je nou al eens contact opgenomen met de RuG met je vraag over CD doen in Amsterdam en toegelaten worden in Groningen?
Is duidelijk denk dat het een echt vakgebied is dat in de praktijk geleerd moet worden. Hoeveelste jaars ben je nu?

Zou ik wel even moeten doen want er staan wat tegengestelde beweringen in de brochure.

''Uw aanvraag kan niet in behandeling worden genomen indien:
 de overgelegde stukken onvolledig zijn
 u de vereiste leeftijd (21)niet hebt bereikt
(behoudens de genoemde uitzondering voor houders van een buitenlands
diploma)
 u ook bij een andere faculteit rechtsgeleerdheid een colloquium doctum aangevraagd
hebt.''

''De kandidaat, die het colloquium doctum aan een andere faculteit der
rechtsgeleerdheid met voldoende resultaat heeft afgelegd, wordt zonder
nader onderzoek toelaatbaar tot een Nederlandse rechtenstudie van de
Faculteit Rechtsgeleerdheid in Groningen. De kandidaat moet wel
deelnemen aan de numerus fixus procedure.''

''Colloquium Doctum elders
U hoeft niet opnieuw het colloquium doctum af te leggen wanneer u daarvoor bij
een andere Nederlandse juridische faculteit al bent geslaagd.''

Wist niet eens dat er een numerus fixus is.
pi_162853943
Derdejaars, als ik volgende week dinsdag m'n tentamen haal ook gewoon volgend jaar vierdejaars en hopelijk m'n bachelor afronden ;)
pi_162854318
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:22 schreef underground1009 het volgende:
Derdejaars, als ik volgende week dinsdag m'n tentamen haal ook gewoon volgend jaar vierdejaars en hopelijk m'n bachelor afronden ;)
Ben je naar Grun gegaan echt voor IT-recht?
pi_162857577
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:44 schreef DoubleDip het volgende:
Trouwens, als ik het me goed herinner zou Yreal vandaag gebeld worden over zijn stage...
klopt
pi_162857601
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:31 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ben je naar Grun gegaan echt voor IT-recht?
Vind IT-recht een beetje de easy-mode van de opleiding. Al die vakken zijn een stuk eenvoudiger dan de nieuwere vakken en de docenten zijn ook niet de moeilijkste
pi_162858791
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 00:35 schreef Henrys het volgende:

[..]

Vind IT-recht een beetje de easy-mode van de opleiding. Al die vakken zijn een stuk eenvoudiger dan de nieuwere vakken en de docenten zijn ook niet de moeilijkste
"Al die vakken zijn een stuk eenvoudige dan de nieuwere vakken" welke nieuwere vakken? IT-recht is een van de nieuwste richtingen, wat betekent dat die vakken juist de nieuwere vakken zijn wat ze volgens jouw post moeilijker maakt dan "al die vakken". Eigenlijk zeg je dus dat de IT-recht vakken, immers de nieuwste vakken want worden in de huidige vorm pas sinds 2013 gegeven, moeilijker zijn dus hoezo easymode?

Oh, en Mr. De Vey Mestdagh niet de moeilijkste docent noemen is pure onzin voor iedereen die van hem college heeft gehad en er dus wel verstand van heeft ;)
pi_162858796
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 00:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

klopt
En?
pi_162859184
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:57 schreef Ties02 het volgende:

[..]

En?
Nou ben ik ook wel benieuwd...
pi_162859274
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:57 schreef Ties02 het volgende:

[..]

En?
ik kreeg om 23.15 een mailtje dat het hem vandaag niet meer ging worden
pi_162859406
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:56 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Oh, en Mr. De Vey Mestdagh niet de moeilijkste docent noemen is pure onzin voor iedereen die van hem college heeft gehad en er dus wel verstand van heeft ;)
De Vey Mestdagh ;(
Snap geen hol van zijn redenatie.
pi_162860227
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik kreeg om 23.15 een mailtje dat het hem vandaag niet meer ging worden
23.15 :')

Nou even duimen dan maar dat ze vandaag tijd hebben.
pi_162860534
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:44 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

23.15 :')

Nou even duimen dan maar dat ze vandaag tijd hebben.
ik was in Italië met oa twee andere die ook nog gebeld moest worden. Eentje werd er dus om 4 uur gebeld, en daarna hebben ik en die andere jongen de hele dag naar onze telefoon lopen staren. En gewoon helemaal niks.
pi_162860923
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik was in Italië met oa twee andere die ook nog gebeld moest worden. Eentje werd er dus om 4 uur gebeld, en daarna hebben ik en die andere jongen de hele dag naar onze telefoon lopen staren. En gewoon helemaal niks.
Je bent aan t genieten zie ik
pi_162860937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:23 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Je bent aan t genieten zie ik
Dat was een mooi middagje van ijs, koffie, ijs, gebak, koffie, koffie, gebak, ijs, cocktails, koffie, cocktails en ijs.
pi_162860952
quote:
17s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat was een mooi middagje van ijs, koffie, ijs, gebak, koffie, koffie, gebak, ijs, cocktails, koffie, cocktails en ijs.
#viesdik

Over koffie gesproken, even koffie zetten _O_
Ik heb afgelopen weekend een koffiezetapparaat van mn ouders meegejat, nu heb ik er een en kan ik verse koffie drinken _O_
pi_162860983
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

#viesdik

Over koffie gesproken, even koffie zetten _O_
Ach, 22 km gelopen en als lunch salade en dinner wat plakjes brood, vlees en tomaatjes. Dus aardige gecompenseerd.
pi_162861037
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ach, 22 km gelopen en als lunch salade en dinner wat plakjes brood, vlees en tomaatjes. Dus aardige gecompenseerd.
Wanneer terug dan?
pi_162861087
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:29 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wanneer terug dan?
Ik zit alweer een uur op school..
pi_162861108
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zit alweer een uur op school..
RSG ja?
pi_162861133
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

RSG ja?
Nah. Dat komt wel.
pi_162861142
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nah. Dat komt wel.
Novietenhoeder spreekt: wanneer dan?
pi_162861176
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Novietenhoeder spreekt: wanneer dan?
Eerst maar eens afwachten of ik daadwerkelijk ben gezakt. Dat was gewoon een grapje nadat ik mijn tentamen had gemaakt.
pi_162861189
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Eerst maar eens afwachten of ik daadwerkelijk ben gezakt. Dat was gewoon een grapje nadat ik mijn tentamen had gemaakt.
Wanneer horen we meer?
pi_162861223
Wist ik het maar
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:37 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wanneer horen we meer?
pi_162861271
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:38 schreef Yreal het volgende:
Wist ik het maar

[..]

En van fiscaal?
pi_162861329
Wat met fiscaal?
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:40 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

En van fiscaal?
pi_162861334
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:43 schreef Yreal het volgende:
Wat met fiscaal?

[..]

Wat moet je daarvan nog?
pi_162861849
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wat moet je daarvan nog?
rgs oa.
pi_162861858
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

rgs oa.
:') Fair enough.
pi_162861906
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:12 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

:') Fair enough.
ik kan nog steeds afstuderen door rgs te halen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:37:46 #110
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162862312
quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 10:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zit alweer een uur op school..
School, gebak...lekker bezig Yreal.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162862656
Jeej aangenomen _O_
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:57:54 #112
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162862698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:55 schreef Ties02 het volgende:
Jeej aangenomen _O_
Hoppa!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162863564
Een hbo-instelling is een school
quote:
9s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:37 schreef eriksd het volgende:

[..]

School, gebak...lekker bezig Yreal.
pi_162863569
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:55 schreef Ties02 het volgende:
Jeej aangenomen _O_
gefeliciteerd.

Ik niet ;(
pi_162863654
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:55 schreef Ties02 het volgende:
Jeej aangenomen _O_
Nice. 8-) Ik kan wellicht aan de bak bij Staatsbosbeheer :7
mag het weten
pi_162863797
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:55 schreef Ties02 het volgende:
Jeej aangenomen _O_
Waar
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:27:42 #117
365082 IPA35
Patriarch
pi_162864514
BR3 best wel slecht gemaakt trouwens. Laatste verplichte vak voor masterinstroom...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:48:27 #118
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162864889
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:27 schreef IPA35 het volgende:
BR3 best wel slecht gemaakt trouwens. Laatste verplichte vak voor masterinstroom...
Schandalig. Juist het vak om eens echt goed je best te doen. Zal wel weer de RUG zijn.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162865017
Gefeliciteerd Ties en helaas Y ;)
Ik heb zowel morgen als maandag een uitslag van sollicitaties :+
Oh en Joosie, mag je bomen gaan kappen? :P
  donderdag 9 juni 2016 @ 13:54:20 #120
365082 IPA35
Patriarch
pi_162865020
quote:
15s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:48 schreef Ryon het volgende:

[..]

Schandalig. Juist het vak om eens echt goed je best te doen. Zal wel weer de RUG zijn.
Onderschat. Had minstens een dag eerder moeten beginnen met intensief leren.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162866281
http://www.advocatenblad.nl/?p=86804
Vast nog wel wat Amsterdamse rechtenstudenten die gezellig met een roze befje willen netwerken met de aanwezige advocaten :D
pi_162866379
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:55 schreef Ties02 het volgende:
Jeej aangenomen _O_
Gefeliciteerd! *O*

quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 12:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

gefeliciteerd.

Ik niet ;(
:'( Jammer man, ga je nog verder met solliciteren? Hebben ze nog een reden gegeven?
pi_162866400
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:54 schreef underground1009 het volgende:Ik heb zowel morgen als maandag een uitslag van sollicitaties :+
Oh en Joosie, mag je bomen gaan kappen? :P
Spannend :s)

Nope, mag dossiers voorbereiden bij de afdeling grondzaken. Dus de aankoop en verkoop van zakelijke rechten omtrent pacht, erfpacht, opstal voorbereiden. Concept contracten aanmaken en het aanleveren bij de notaris. Maar ook bouwtechnische keuringen en taxatierapporten opvragen.

Lijkt me interessant. Sluit mooi aan bij mijn notariële achtergrond. En het is maar voor korte tijd dus op zich wel te combineren met de start van mijn master (als de her goed gaat) Valt de her tegen.. Verlenging is altijd een optie. :)
mag het weten
pi_162866412
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:54 schreef underground1009 het volgende:
Gefeliciteerd Ties en helaas Y ;)
Ik heb zowel morgen als maandag een uitslag van sollicitaties :+
Oh en Joosie, mag je bomen gaan kappen? :P
Spannend, waar heb je gesolliciteerd?
pi_162866628
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 07:56 schreef underground1009 het volgende:

[..]

"Al die vakken zijn een stuk eenvoudige dan de nieuwere vakken" welke nieuwere vakken? IT-recht is een van de nieuwste richtingen, wat betekent dat die vakken juist de nieuwere vakken zijn wat ze volgens jouw post moeilijker maakt dan "al die vakken". Eigenlijk zeg je dus dat de IT-recht vakken, immers de nieuwste vakken want worden in de huidige vorm pas sinds 2013 gegeven, moeilijker zijn dus hoezo easymode?

Oh, en Mr. De Vey Mestdagh niet de moeilijkste docent noemen is pure onzin voor iedereen die van hem college heeft gehad en er dus wel verstand van heeft ;)
Was jij niet degene die 5 kansen nodig had voor strafrecht 1?
pi_162866659
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:27 schreef IPA35 het volgende:
BR3 best wel slecht gemaakt trouwens. Laatste verplichte vak voor masterinstroom...
Had op FB gelezen dat er bij een BPR ook onjuist naar een arrest was verwezen en dat Oldenhuis daar niet moeilijk over deed, misschien zal dat ook bij BR3 gebeuren
pi_162866877
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Spannend, waar heb je gesolliciteerd?
Twee verschillende besturen die gelukkig/hopelijk goed te combineren zijn :) maar goed, eerst maar eens afwachten of ik wel aangenomen word :P

quote:
10s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:14 schreef Henrys het volgende:

[..]

Was jij niet degene die 5 kansen nodig had voor strafrecht 1?
Klopt :+ doet echter niets af aan mijn antwoord, je kan moeilijk een vak dat voor alle richtingen verplicht is een IT-vak noemen toch? ;)

Los daarvan snap ik je punt, het klinkt misschien hypocriet wat ik tegen je zei, maar IT-recht is naar mijn mening echt geen pretpakket en de docenten van onze vakgroep zijn inhoudelijk erg sterk maar echt niet erg toegankelijk :P
Vakken als ICT-contracten uit de bachelor en ook zeker de mastervakken zijn gewoon van een hoog niveau; we leren niet alleen juridisch inhoudelijke zaken maar ook meer abstracte dingen als het ontstaan van rechtsvragen en hoe die in elkaar zitten, om te kunnen weten hoe een computermodel zo'n vraag kan beantwoorden :)
Het is dus niet alleen recht van de computer et cetera, maar ook hoe het recht door de computer wordt beïnvloed; digitalisering en ook bijvoorbeeld het overnemen van taken door computermodellen.
Bovendien is het gewoon enorm actueel: dingen als het KEI-wetsvoorstel en de wet meldplicht datalekken zijn zaken die echt nu spelen.
Ook andere rechtsgebieden worden er door beïnvloed; denk aan insolventierecht bij het faillissement van V&D waarbij die eigenaar van Coolcat nu de merk- en domeinnamen overneemt en hier verder mee gaat ondernemen :)
Intellectuele eigendomsrechten (de merknaam) en de consequenties van het verplaatsen van de core business naar het internet door verder te gaan als (voornamelijk) een webwinkel is bij uitstek IT-recht ;)
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:35:54 #128
365082 IPA35
Patriarch
pi_162867070
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:15 schreef Henrys het volgende:

[..]

Had op FB gelezen dat er bij een BPR ook onjuist naar een arrest was verwezen en dat Oldenhuis daar niet moeilijk over deed, misschien zal dat ook bij BR3 gebeuren
Oldenhuis heeft toch niks met BPR van doen?

Hij gaat deze week met pensioen trouwens.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:37:13 #129
365082 IPA35
Patriarch
pi_162867113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:55 schreef underground1009 het volgende:
http://www.advocatenblad.nl/?p=86804
Vast nog wel wat Amsterdamse rechtenstudenten die gezellig met een roze befje willen netwerken met de aanwezige advocaten :D
:-/
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162867563
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Oldenhuis heeft toch niks met BPR van doen?

Hij gaat deze week met pensioen trouwens.
Excuus ging over tentamen letselschade en beroepsziekte
pi_162867638
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:26 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Twee verschillende besturen die gelukkig/hopelijk goed te combineren zijn :) maar goed, eerst maar eens afwachten of ik wel aangenomen word :P

[..]

Klopt :+ doet echter niets af aan mijn antwoord, je kan moeilijk een vak dat voor alle richtingen verplicht is een IT-vak noemen toch? ;)

Los daarvan snap ik je punt, het klinkt misschien hypocriet wat ik tegen je zei, maar IT-recht is naar mijn mening echt geen pretpakket en de docenten van onze vakgroep zijn inhoudelijk erg sterk maar echt niet erg toegankelijk :P
Vakken als ICT-contracten uit de bachelor en ook zeker de mastervakken zijn gewoon van een hoog niveau; we leren niet alleen juridisch inhoudelijke zaken maar ook meer abstracte dingen als het ontstaan van rechtsvragen en hoe die in elkaar zitten, om te kunnen weten hoe een computermodel zo'n vraag kan beantwoorden :)
Het is dus niet alleen recht van de computer et cetera, maar ook hoe het recht door de computer wordt beïnvloed; digitalisering en ook bijvoorbeeld het overnemen van taken door computermodellen.
Bovendien is het gewoon enorm actueel: dingen als het KEI-wetsvoorstel en de wet meldplicht datalekken zijn zaken die echt nu spelen.
Ook andere rechtsgebieden worden er door beïnvloed; denk aan insolventierecht bij het faillissement van V&D waarbij die eigenaar van Coolcat nu de merk- en domeinnamen overneemt en hier verder mee gaat ondernemen :)
Intellectuele eigendomsrechten (de merknaam) en de consequenties van het verplaatsen van de core business naar het internet door verder te gaan als (voornamelijk) een webwinkel is bij uitstek IT-recht ;)
Ik zeg niet dat je niks aan de stof hebt en dat je niks leert echter vind ik de tentamens en de vraagstelling echt veel makkelijker dan de klassieke vakken. Zitten zelden valkuilen in, iets waar zijn bij burgerlijk recht dol op zijn. Staatsrecht 2-3 is bijvoorbeeld ook veel moeilijker dan het IT-recht vak wat wij hebben. Rechtsvinding moeten wij bijvoorbeeld ook maar essay schrijven terwijl anderen dacht ik een tentamen IPR moeten maken
pi_162867889
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:58 schreef Henrys het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niks aan de stof hebt en dat je niks leert echter vind ik de tentamens en de vraagstelling echt veel makkelijker dan de klassieke vakken. Zitten zelden valkuilen in, iets waar zijn bij burgerlijk recht dol op zijn. Staatsrecht 2-3 is bijvoorbeeld ook veel moeilijker dan het IT-recht vak wat wij hebben. Rechtsvinding moeten wij bijvoorbeeld ook maar essay schrijven terwijl anderen dacht ik een tentamen IPR moeten maken
Qua vraagstelling is het inderdaad anders :) Ook meer van de eigen opvattingen en stokpaardjes van de docenten die van belang zijn voor een tentamen :')
Wat betreft rechtsvinding en anderen IPR weet ik niks van, rechtsvinding is inderdaad niet het beste vak van de bachelor maar het practicum van het tweede jaar, recht en Informatiemanagement, vind ik wel weer een erg geslaagd vak :)
  donderdag 9 juni 2016 @ 16:48:37 #133
365082 IPA35
Patriarch
pi_162868615
Is het nodig/mogelijk kascommissie leden bij de KvK in te schrijven?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162868731
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:08 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Qua vraagstelling is het inderdaad anders :) Ook meer van de eigen opvattingen en stokpaardjes van de docenten die van belang zijn voor een tentamen :')
Wat betreft rechtsvinding en anderen IPR weet ik niks van, rechtsvinding is inderdaad niet het beste vak van de bachelor maar het practicum van het tweede jaar, recht en Informatiemanagement, vind ik wel weer een erg geslaagd vak :)
Ja dat inleiding rechtsinformatica was een tentamen over hoe geweldig Mesdagh en zijn opvattingen wel niet zijn

Gewoon een hele vraag waarin je moet beschrijven hoe geweldig dat systeem van hem wel niet was
pi_162868742
Inleiding Rechtsinformatica :')
pi_162868751
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*

[..]

:'( Jammer man, ga je nog verder met solliciteren? Hebben ze nog een reden gegeven?
jawel, en dat ik het ook absoluut weer moest gaan doen want mijn gesprek was goed. Dus ja, dat is het leven.
pi_162868759
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:48 schreef IPA35 het volgende:
Is het nodig/mogelijk kascommissie leden bij de KvK in te schrijven?
Waarom zou je dat willen?
pi_162868769
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

jawel, en dat ik het ook absoluut weer moest gaan doen want mijn gesprek was goed. Dus ja, dat is het leven.
Je gesprek was goed? Waar ben je dan de mist in gegaan, want die test had je toch ook gehaald
pi_162868802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:56 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Je gesprek was goed? Waar ben je dan de mist in gegaan, want die test had je toch ook gehaald
een groot aanbod aan masterstudenten, en de rest dm ik je wel.
pi_162869053
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

een groot aanbod aan masterstudenten, en de rest dm ik je wel.
Mag ik ook DM dan? Ben wel benieuwd. (Geen zorgen, ik maak er geen misbruik van. Vroeg me alleen af waarom ze je dan toch niet hebben gekozen als je gesprek goed was)
pi_162869324
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:16 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mag ik ook DM dan? Ben wel benieuwd. (Geen zorgen, ik maak er geen misbruik van. Vroeg me alleen af waarom ze je dan toch niet hebben gekozen als je gesprek goed was)
maar ik ken je niet, dat is het voornaamste bezwaar.
pi_162869378
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

maar ik ken je niet, dat is het voornaamste bezwaar.
Als het heel persoonlijk is begrijp ik dat natuurlijk. :Y
pi_162869623
Ik ga even een dutje doen
pi_162869634
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:29 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als het heel persoonlijk is begrijp ik dat natuurlijk. :Y
niet per se, maar ik vind het niet heel verstandig over dat soort zaken te praten met mensen waarvan ik niet weet wie ze zijn.
pi_162869693
Morgen weer naar Amsterdam :{ ik reis wat af zo
pi_162869745
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

niet per se, maar ik vind het niet heel verstandig over dat soort zaken te praten met mensen waarvan ik niet weet wie ze zijn.
Kan ik me wel iets bij voorstellen ja.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:45 schreef Ties02 het volgende:
Morgen weer naar Amsterdam :{ ik reis wat af zo
Jij studeerde ook aan de RUG toch? Goede reis morgen, ik mag maandag weer een paar uur in de trein zitten.
pi_162870011
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:08 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Qua vraagstelling is het inderdaad anders :) Ook meer van de eigen opvattingen en stokpaardjes van de docenten die van belang zijn voor een tentamen :')
Wat betreft het practicum van het tweede jaar, recht en Informatiemanagement, vind ik wel weer een erg geslaagd vak :)
Dat is bij veel vakken zo. Maar geldt net wat meer bij IT-vakken. Recht en informatiemanagement heb ik afgesloten (nu afwachten wat het cijfer zal zijn) afgelopen week. Ik vond het wel leuk om een geautomatiseerd systeem te moeten maken. Maar de rest eromheen is nogal net doen alsof het heel belangrijk is. Terwijl het in de kern haast juridische onderzoeksvaardigheden all over again is.

Ik was niet als enige die mening toegedaan in de groep. Zeker niet na het inleveren van het onderzoeksrapport en reflectieverslag. Op dat moment kreeg ik weer hbo-rechten flashbacks :P
mag het weten
pi_162870053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 14:55 schreef underground1009 het volgende:
http://www.advocatenblad.nl/?p=86804
Vast nog wel wat Amsterdamse rechtenstudenten die gezellig met een roze befje willen netwerken met de aanwezige advocaten :D
Geen enkel respectabel persoon doet daaraan mee, zelfs een boel LGBT'ers vinden dat.
  donderdag 9 juni 2016 @ 19:13:16 #149
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162871426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 17:45 schreef Ties02 het volgende:
Morgen weer naar Amsterdam :{ ik reis wat af zo
Inhousedag?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 10 juni 2016 @ 12:37:31 #150
365082 IPA35
Patriarch
pi_162887656
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 16:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Inleiding Rechtsinformatica :')
Wij moesten dat hele boekje kennen voor college 1, week 1.
Bij Bedrijfsrecht T&V.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162894206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:54 schreef underground1009 het volgende:
Oh en Joosie, mag je bomen gaan kappen? :P
Nope, maar ik mag wel op gesprek volgende week :7
mag het weten
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:36:18 #152
346637 Ahmad1nejad
Droeftoeter
pi_162894477
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Oldenhuis heeft toch niks met BPR van doen?

Hij gaat deze week met pensioen trouwens.
Goh, vriendelijke man is dat. Had m nog niet zo oud geschat.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_162915114
Iemand mijn motivatie voor laatste tentamen gezien?
Wat een kutvak dit. |:(
pi_162916524
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 00:35 schreef Henrys het volgende:

[..]

Vind IT-recht een beetje de easy-mode van de opleiding. Al die vakken zijn een stuk eenvoudiger dan de nieuwere vakken en de docenten zijn ook niet de moeilijkste
Zie dat er eigenlijk maar weinig echte IT-rechtsvakken in de bachelor zitten, op welke doel je?
pi_162917396
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:19 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Zie dat er eigenlijk maar weinig echte IT-rechtsvakken in de bachelor zitten, op welke doel je?
Ben je er nou al uit wat je komend jaar gaat doen, of ga je de studie nog maar een jaartje uitstellen?
pi_162917529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ben je er nou al uit wat je komend jaar gaat doen, of ga je de studie nog maar een jaartje uitstellen?
Ben geslaagd voor alle UvA-toetsen, wacht nu op vwo eindexamenresultaten.

Uit ander topic: heeft een dubbele fiscale master, fr en fe nut?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 15:56:39 #157
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162917555
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:55 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ben geslaagd voor alle UvA-toetsen, wacht nu op vwo eindexamenresultaten.

Uit ander topic: heeft een dubbele fiscale master, fr en fe nut?
Die UvA toetsen zijn toch alleen voor de matching?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 11 juni 2016 @ 15:57:05 #158
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162917566
Mijn diss naar IT-recht werk ik zo even verder uit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162917644
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:55 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ben geslaagd voor alle UvA-toetsen, wacht nu op vwo eindexamenresultaten.

Uit ander topic: heeft een dubbele fiscale master, fr en fe nut?
Oke netjes. FR icm FE kan ik zelf niks over zeggen omdat Leiden geen FE heeft. Maar het zal vast nuttig zijn.
pi_162917764
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:57 schreef Ryon het volgende:
Mijn diss naar IT-recht werk ik zo even verder uit.
Kan niet wachten
  zaterdag 11 juni 2016 @ 16:07:29 #161
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162917814
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:05 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Kan niet wachten
Ach, niet belangrijk eigenlijk. Ik laat hem gaan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162917826
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:56 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die UvA toetsen zijn toch alleen voor de matching?
Ja heb er verschillende dingen over gehoord, snap wel waarom UvA rommelig wordt genoemd:

Mail : Toets duurt drie uur.
Mail twee: Toets duurt tweeenhalf uur.
Matchingsdag: Toets duurt twee uur.
Matchingsdag twee: Je mag niet weg voor het eerste uur; helft ging weg voor het eerste uur, de andere helft kon niet zomaar inloggen.

Vriend die vorig jaar aan UvA-matching meedeed zei dat je minimaal een vier moest halen maar volgens de mails die zijn verstuurd niet maar die mails spreken elkaar tegen op andere vlakken, heb voor die Matchingstoetsen een zeveneneenhalf, nu even wachten op vwo eindexamenresultaten.
pi_162917855
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ach, niet belangrijk eigenlijk. Ik laat hem gaan.
Doe gewoon ben geinteresseerd.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 16:08:49 #164
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162917865
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:07 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ja heb er verschillende dingen over gehoord, snap wel waarom UvA rommelig wordt genoemd:

Mail : Toets duurt drie uur.
Mail twee: Toets duurt tweeenhalf uur.
Matchingsdag: Toets duurt twee uur.
Matchingsdag twee: Je mag niet weg voor het eerste uur; helft ging weg voor het eerste uur, de andere helft kon niet zomaar inloggen.

Vriend die vorig jaar aan UvA-matching meedeed zei dat je minimaal een vier moest halen maar volgens de mails die zijn verstuurd niet maar die mails spreken elkaar tegen op andere vlakken, heb voor die Matchingstoetsen een zeveneneenhalf, nu even wachten op vwo eindexamenresultaten.
Praktisch onmogelijk toch om voor die matchingdingen een onvoldoende te halen? Meer om voor jezelf te bepalen of je het leuk vindt?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162917905
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Praktisch onmogelijk toch om voor die matchingdingen een onvoldoende te halen? Meer om voor jezelf te bepalen of je het leuk vindt?
tweeenveertig procent onvoldoende incl. zes procent tussen een en vier.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 16:20:25 #166
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162918138
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:10 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

tweeenveertig procent onvoldoende incl. zes procent tussen een en vier.
Dan ben ik benieuwd of die mensen ook hun eindexamen gaan halen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162918248
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:07 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ach, niet belangrijk eigenlijk. Ik laat hem gaan.
Jammer hoor ;)
mag het weten
pi_162918289
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:07 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ja heb er verschillende dingen over gehoord, snap wel waarom UvA rommelig wordt genoemd:

Mail : Toets duurt drie uur.
Mail twee: Toets duurt tweeenhalf uur.
Matchingsdag: Toets duurt twee uur.
Matchingsdag twee: Je mag niet weg voor het eerste uur; helft ging weg voor het eerste uur, de andere helft kon niet zomaar inloggen.

Vriend die vorig jaar aan UvA-matching meedeed zei dat je minimaal een vier moest halen maar volgens de mails die zijn verstuurd niet maar die mails spreken elkaar tegen op andere vlakken, heb voor die Matchingstoetsen een zeveneneenhalf, nu even wachten op vwo eindexamenresultaten.
Als het zo'n zooitje is, waarom wil je er dan heen?
pi_162918365
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:24 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als het zo'n zooitje is, waarom wil je er dan heen?
vrijstelling cd andere uni.
pi_162919544
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:27 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

vrijstelling cd andere uni.
Oke dan snap ik het nog wel. En als je het CD nou niet haalt, heb je dan een backup optie?
  zaterdag 11 juni 2016 @ 19:04:25 #171
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162922326
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:55 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Uit ander topic: heeft een dubbele fiscale master, fr en fe nut?
Ja, enorm veel. Echt waanzin.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162925880
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 17:12 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oke dan snap ik het nog wel. En als je het CD nou niet haalt, heb je dan een backup optie?
een aantal eerstejaarsvakken volgen als cd.
  zondag 12 juni 2016 @ 14:08:59 #173
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162942494
Hoe koppel je wetgevingsgeschiedenis terug aan een bepaald arrest, waar moet ik zoal op letten? Ik moet een annotatie schrijven bij een strafrecht onderwerp, lees de totstandkoming van het artikel waar het over gaat in de memorie van toelichting, snap het maar begrijp niet hoe ik het terug kan koppelen naar het arrest :( somebody help me
  zondag 12 juni 2016 @ 14:09:46 #174
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162942513
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:08 schreef Glasbak5 het volgende:
Hoe koppel je wetgevingsgeschiedenis terug aan een bepaald arrest, waar moet ik zoal op letten? Ik moet een annotatie schrijven bij een strafrecht onderwerp, lees de totstandkoming van het artikel waar het over gaat in de memorie van toelichting, snap het maar begrijp niet hoe ik het terug kan koppelen naar het arrest :( somebody help me
Kijk wat volgens de wetgever het doel van de bepaling is, en kijk of je de uitleg in het arrest daarmee vindt stroken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 12 juni 2016 @ 14:10:33 #175
404039 Glasbak5
Slaap goed
pi_162942530
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 14:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kijk wat volgens de wetgever het doel van de bepaling is, en kijk of je de uitleg in het arrest daarmee vindt stroken.
Dankje, ga even proberen!
pi_162946338
Nu bezig met handelsrecht, wat is insolventierecht kut zeg, voornamelijk omdat die faillsementswet zo lekker geordend is :r
pi_162948413
Insolventierecht, heerlijk.
  zondag 12 juni 2016 @ 17:51:42 #178
365082 IPA35
Patriarch
pi_162949140
"Het gymnastieklokaal van het recht."
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162961672
CMB trouwens wel ideale leerplek, het is er echt stil, altijd plek en je hebt de kans om een chick te scoren die het dubbele wat jij gaat verdienen O+
pi_162967278
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 22:31 schreef Henrys het volgende:
CMB trouwens wel ideale leerplek, het is er echt stil, altijd plek en je hebt de kans om een chick te scoren die het dubbele wat jij gaat verdienen O+
Wat is CMB en wat voor mensen zijn dat die twee keer zoveel gaan verdienen?
pi_162967663
Centrale medische bibliotheek, in het UMCG ;)
Ze hebben trouwens ook een 5x grotere studieschuld meestal, toch? :P
pi_162967897
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 22:31 schreef Henrys het volgende:
CMB trouwens wel ideale leerplek, het is er echt stil, altijd plek en je hebt de kans om een chick te scoren die het dubbele wat jij gaat verdienen O+
En gratis koffie c_/
mag het weten
pi_162971729
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 08:09 schreef underground1009 het volgende:
Centrale medische bibliotheek, in het UMCG ;)
Ze hebben trouwens ook een 5x grotere studieschuld meestal, toch? :P
Is nog altijd bij de overheid. Die van mij is ook vrij groot maar maak me er totaal geen zorgen over. Vriend van mij doet de pilotenopleiding die moet zich wel zorgen maken
pi_162973128
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef Henrys het volgende:

[..]

Is nog altijd bij de overheid. Die van mij is ook vrij groot maar maak me er totaal geen zorgen over. Vriend van mij doet de pilotenopleiding die moet zich wel zorgen maken
Is een studieschuld eigenlijk een aftrekpost voor de belastingen? Zou het best logisch vinden om een schuld in box 3 af te kunnen trekken, een vermogen wordt toch immers bepaald door de liquide middelen die je hebt min de schulden lijkt me :P
pi_162973897
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 08:09 schreef underground1009 het volgende:
Centrale medische bibliotheek, in het UMCG ;)
Ze hebben trouwens ook een grotere studieschuld meestal, toch? :P
Lijkt me een misvatting dat geneeskundestudenten veel verdienen, is vgm net zoiets als mensen die denken dat alle rechtenstudenten veel verdienen want advocaat, specialist word je niet zomaar.
pi_162975640
Leuk dat elke regel uit insolventie op meerdere artikelen gebaseerd is die verspreid over de weg staat. Bijvoorbeeld dat de curator de post behandeld art 14, 99, 287 lid 5 en 327 lekker overzichtelijk zo
pi_162977895
Wat is trouwens het slagingspercentage van handelsrecht? Vind die vragen op oude tentamens veel minder inhoudelijk dan de stof die je moet leren en lijkt wel of 75% ondernemingsrecht is
  maandag 13 juni 2016 @ 16:08:37 #188
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162978165
quote:
1s.gif Op maandag 13 juni 2016 12:46 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Is een studieschuld eigenlijk een aftrekpost voor de belastingen? Zou het best logisch vinden om een schuld in box 3 af te kunnen trekken, een vermogen wordt toch immers bepaald door de liquide middelen die je hebt min de schulden lijkt me :P
Ja, je kan je studieschuld opgeven in box 3.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162979529
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 11:47 schreef Henrys het volgende:

[..]

Is nog altijd bij de overheid. Die van mij is ook vrij groot maar maak me er totaal geen zorgen over. Vriend van mij doet de pilotenopleiding die moet zich wel zorgen maken
Ha de pilotenopleiding, als je als ouder daarvoor een schenking doet is ie voor een halve ton vrijgesteld! Voor een normale studie, waarvoor je studiefinanciering voor kan krijgen niet.

Jaja dat pak je zomaar even mee he
  maandag 13 juni 2016 @ 18:23:09 #190
258802 Yreal
henk..!
pi_162981155
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2016 17:03 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ha de pilotenopleiding, als je als ouder daarvoor een schenking doet is ie voor een halve ton vrijgesteld! Voor een normale studie, waarvoor je studiefinanciering voor kan krijgen niet.

Jaja dat pak je zomaar even mee he
Dat is nog eens werkeloosheid subsidiëren.
  maandag 13 juni 2016 @ 18:40:52 #191
365082 IPA35
Patriarch
pi_162981702
Man man man RGR...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162982472
quote:
10s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is nog eens werkeloosheid subsidiëren.
stomme D66 kamerleden
pi_163000252
Zit de bieb vol? Anders ga ik niet namelijk
pi_163001705
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 18:40 schreef IPA35 het volgende:
Man man man RGR...
Wat is daarmee? :P
mag het weten
pi_163001929
Om 13:00 is het zover, strafrecht 1 8-) Ik ben er klaar voor :7
pi_163004003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 12:05 schreef underground1009 het volgende:
Om 13:00 is het zover, strafrecht 1 8-) Ik ben er klaar voor :7
Succes!
pi_163026164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 13:09 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Succes!
Thanks :)
Uiterlijk 28 juni uitslag want dan is de nabespreking, ik hoop dat ik m'n cijfer al eerder kan krijgen dan dat :P
11 kantjes vol ingeleverd :+
pi_163034495
Wat een genot is de vraagstelling van handelsrecht, lekkere kort en bondige vragen waarbij je niet hele betogen hoeft te houden O+
pi_163057007
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:46 schreef Henrys het volgende:
Wat een genot is de vraagstelling van handelsrecht, lekkere kort en bondige vragen waarbij je niet hele betogen hoeft te houden O+
Hou er wel rekening mee dat er streng wordt nagekeken. Wel altijd even de stappen aangeven die je maakt.
pi_163101401
Krijg je puntaftrek als je een wet verkeerd afkort? Ik had ipv BVIE BIE opgeschreven
pi_163110196
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 15:55 schreef Ashqelon het volgende:
Uit ander topic: heeft een dubbele fiscale master, fr en fe nut?
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:32 schreef Maharbal het volgende:
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:49:33 #202
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163110225
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:19 schreef Henrys het volgende:
Krijg je puntaftrek als je een wet verkeerd afkort? Ik had ipv BVIE BIE opgeschreven
Ai, puntenaftrek zou ik nog heel coulant vinden. Beetje docent kijkt dan de vraag gewoon niet meer na.

Zal trouwens wel meevallen. Hangt van de docent af.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 18 juni 2016 @ 14:53:38 #203
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163110325
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:47 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

[..]

Wat zou het theoretisch nut zijn van twee keer praktisch dezelfde studie doen?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163110535
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:47 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

[..]

Heb je je uitslag van die vwo dingen eigenlijk al?
pi_163110605
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:00 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heb je je uitslag van die vwo dingen eigenlijk al?
Jep.
pi_163110608
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:02 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Jep.
En?
pi_163110638
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat zou het theoretisch nut zijn van twee keer praktisch dezelfde studie doen?
Hij heeft eens gezegd dat combinatie fiscaal en notarieel nuttig is, wellicht dit eveneens voor bepaalde richtingen en dubbele titel.
pi_163110644
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:02 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En?
Geslaagd.
pi_163110678
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:04 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Geslaagd.
Nice. Wat ging je ook alweer doen nu? Je was nog aan het twijfelen toch? Lijkt me overigens praktisch om eerst met één studie te beginnen en te kijken hoe het gaat. Als het goed gaat kan je altijd in je tweede jaar er nog een tweede studie bij pakken.
pi_163111244
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:05 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nice. Wat ging je ook alweer doen nu? Je was nog aan het twijfelen toch? Lijkt me overigens praktisch om eerst met één studie te beginnen en te kijken hoe het gaat. Als het goed gaat kan je altijd in je tweede jaar er nog een tweede studie bij pakken.
Fr. True maar bedoelde dubbele master want in Maastricht is dat 40 ec extra.
pi_163111340
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:27 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Fr. True maar bedoelde dubbele master want in Maastricht is dat 40 ec extra.
Maastricht en FR heb ik eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet van op. Moest ooit met mensen samenwerken op een inhousedag en ze wisten echt haast niks. Echt om te huilen, terwijl het geen hele diepgaande vragen waren.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:09:17 #212
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163112574
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maastricht en FR heb ik eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet van op. Moest ooit met mensen samenwerken op een inhousedag en ze wisten echt haast niks. Echt om te huilen, terwijl het geen hele diepgaande vragen waren.
Tsja. Het is geen Leiden he.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:10:06 #213
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163112614
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:04 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Hij heeft eens gezegd dat combinatie fiscaal en notarieel nuttig is, wellicht dit eveneens voor bepaalde richtingen en dubbele titel.
Goede vergelijking.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163112944
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maastricht en FR heb ik eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet van op. Moest ooit met mensen samenwerken op een inhousedag en ze wisten echt haast niks. Echt om te huilen, terwijl het geen hele diepgaande vragen waren.
O dacht dat Maastricht wel goed is want pgo.
pi_163112961
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:18 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O dacht dat Maastricht wel goed is want pgo.
Dat is gewoon veredeld hbo.
pi_163113025
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:19 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is gewoon veredeld hbo.
Qua niveau of manier van lesgeven?
pi_163113051
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:20 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Qua niveau of manier van lesgeven?
Het systeem van pgo in ieder geval.
pi_163113114
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:20 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Het systeem van pgo in ieder geval.
Vind ik toffer dan hoorcollege want intensiever.
pi_163113145
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:22 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Vind ik toffer dan hoorcollege want intensiever.
Kan best, maar ik blijf bij mijn eerdere stelling.
Rotterdam, Tilburg, Groningen en Leiden natuurlijk zijn overigens echt prima steden om FR te doen.
pi_163113831
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 15:31 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Maastricht en FR heb ik eerlijk gezegd niet zo'n hoge pet van op. Moest ooit met mensen samenwerken op een inhousedag en ze wisten echt haast niks. Echt om te huilen, terwijl het geen hele diepgaande vragen waren.
En dat is representatief?
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:50:46 #221
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163114041
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:43 schreef maastricht12345 het volgende:

[..]

En dat is representatief?
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat je in Maastricht studeert. Overigens herken ik de beschrijving ook niet hoor.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 17:00:26 #222
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163114327
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:43 schreef maastricht12345 het volgende:

[..]

En dat is representatief?
N = 1. Dat zijn de beste uitspraken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163114716
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 16:18 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O dacht dat Maastricht wel goed is want pgo.
Er zijn veel misvattingen over PGO in Maastricht. Als student heb je slechts een keer per week een onderwijsbijeenkomst die slechts 2 uur duurt. De bedoeling van de onderwijsbijeenkomsten is dat de studenten in discussie gaan over een bepaald casus. Er is ook een tutor, maar die is passief en grijpt slechts in als iemand een fout maakt en de groep hem niet corrigeert.

Naast onderwijsbijeenkomsten heb je ook hoorcolleges, maar je bent vooral bezig met zelfstudie zoals op alle andere universiteiten. De onderwijsbijeenkomsten zijn slechts een middel om te kijken of je bepaalde onderwerpen begrepen hebt. Niet alle onderwerpen komen aan bod in de onderwijsbijeenkomsten.
pi_163114924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:55 schreef Ties02 het volgende:
Jeej aangenomen _O_
+1 Een Suzuki 4x4 zit er niet in ;( Maar ik mag aan de slag ter ondersteuning van rentmeesters bij Staatsbosbeheer :)
mag het weten
pi_163114956
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

+1 Een Suzuki 4x4 zit er niet in ;( Maar ik mag aan de slag ter ondersteuning van rentmeesters bij Staatsbosbeheer :)
Gefeliciteerd!
pi_163115645
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 17:23 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Merci :) Nu nog woensdag strafproces ten lange leste goed maken :{
mag het weten
pi_163115914
Moest een soort scriptie schrijven voor m'n laatste vak dit jaar, beetje jammer dat 50% van dat cijfer bestaat uit taalvaardigheid. Ook belangrijk natuurlijk, maar de inhoud zelf telt voor maar 25% mee. :') Overige 25% is voor structuur e.d.

Enfin, nog een kleine 2 weken en het is alweer zomervakantie.
pi_163119353
Heeft iemand ervaringen met Arbeidsrecht aan de UvA, Leiden of de EUR?

Edit: ik bedoel de master

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 15:37:10 ]
pi_163123234
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 20:00 schreef PaarseStabilo het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Arbeidsrecht aan de UvA, Leiden of de EUR?
Ja, heb het in Leiden als keuzevak gedaan. Vraag maar raak.
pi_163139033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 22:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, heb het in Leiden als keuzevak gedaan. Vraag maar raak.
Bedankt voor je reactie, ik bedoelde echter de master maar dat was idd niet duidelijk. :P
pi_163155693
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:36 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, ik bedoelde echter de master maar dat was idd niet duidelijk. :P
Ah zo, nee dan kan ik je niet helpen helaas. Volgens mij is er wel iemand in afgestudeerd als ik me niet vergis.
  maandag 20 juni 2016 @ 08:46:32 #232
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163155730
Sideshowbob (bobby) is daar op de UvA in afgestudeerd, maar die komt hier al een paar jaar niet meer. Ik heb samen met hem een paar vakken gevolgd van de Arbeidsrecht master.

Die bij de UvA trouwens grotendeels samen gegeven wordt met de VU. Wat wel aardig is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163157000
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 08:46 schreef Ryon het volgende:
Sideshowbob (bobby) is daar op de UvA in afgestudeerd, maar die komt hier al een paar jaar niet meer. Ik heb samen met hem een paar vakken gevolgd van de Arbeidsrecht master.

Die bij de UvA trouwens grotendeels samen gegeven wordt met de VU. Wat wel aardig is.
Komt ie helemaal nooit meer? :o
  maandag 20 juni 2016 @ 10:20:57 #234
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163157022
quote:
9s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:19 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Komt ie helemaal nooit meer? :o
Ik denk dat hij inmiddels andere dingen te doen heeft ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163158363
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 08:46 schreef Ryon het volgende:
Sideshowbob (bobby) is daar op de UvA in afgestudeerd, maar die komt hier al een paar jaar niet meer. Ik heb samen met hem een paar vakken gevolgd van de Arbeidsrecht master.

Die bij de UvA trouwens grotendeels samen gegeven wordt met de VU. Wat wel aardig is.
ja dat van de VU zag ik :) maar heeft de VU wel een echte arbeidsrechtmaster? Of is het vruchten plukken van twee universiteiten?
  maandag 20 juni 2016 @ 12:21:29 #236
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163159655
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 11:29 schreef PaarseStabilo het volgende:

[..]

ja dat van de VU zag ik :) maar heeft de VU wel een echte arbeidsrechtmaster? Of is het vruchten plukken van twee universiteiten?
Beide. Het maakt uit op welke universiteit je de master volgt (het is dus niet één master), en de cijfers kunnen per universiteit per vak verschillen (tentamens kunnen anders zijn evenals het te behalen punten) maar ze willen wel maximaal profiteren van de kennis van beide instituten. Ik kan niet anders dan geloven dat het de kwaliteit van de master ruimschoots ten goede komt.

Ik vond zelf de arbeidsrechtsvakken die ik gevolgd heb minder uitdagend dan de bestuursrechtsvakken. Maar ik heb er wel veel nuttige kennis bij opgedaan en met plezier de vakken gevolgd. De master is qua aansluiting met de arbeidsmarkt ook prima. Volgens mij had Sideshowbobby al een prima baan vlak nadat hij afstudeerde.

Voor de kwaliteit denk ik niet dat het uitmaakt waar je de master volgt, maar de culturele verschillen tussen de verschillende instellingen zijn wel groot. Elke universiteit trekt ook een eigen studentenpubliek aan wat wel aardig is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163165734
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 10:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik denk dat hij inmiddels andere dingen te doen heeft ;)
Oh ja ongetwijfeld! Maar ik dacht, misschien dat ie af en toe nog even langskwam. ;) Ik ben er zelf ook nog slecht sporadisch.
  maandag 20 juni 2016 @ 16:01:13 #238
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163165784
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:59 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh ja ongetwijfeld! Maar ik dacht, misschien dat ie af en toe nog even langskwam. ;) Ik ben er zelf ook nog slecht sporadisch.
Zou natuurlijk kunnen dat hij stiekem nog lurkt. Maar Fok! loopt sowieso aardig leeg. Dus het past wel een beetje in de tendens.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163165847
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:01 schreef Ryon het volgende:

[..]

Zou natuurlijk kunnen dat hij stiekem nog lurkt. Maar Fok! loopt sowieso aardig leeg. Dus het past wel een beetje in de tendens.
Ah dat heb ik allemaal niet zo meegekregen, gevolgd. Maar dan past het inderdaad wel. Lurken kan natuurlijk altijd.

Enfin, hoe is het met u? :)
  maandag 20 juni 2016 @ 16:08:28 #240
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163165959
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:04 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ah dat heb ik allemaal niet zo meegekregen, gevolgd. Maar dan past het inderdaad wel. Lurken kan natuurlijk altijd.

Enfin, hoe is het met u? :)
Klaarblijkelijk heb ik nog onvoldoende te doen dat ik wel tijd heb om mijn gemiddelde van 8 posts per dag te kunnen plaatsen :P

Nee hoor. Gaat goed. Bijna drie jaar geleden afgestudeerd. Dat is wel een gek gevoel. De tijd vliegt. :P Ben jij al notaris?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163166589
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:08 schreef Ryon het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk heb ik nog onvoldoende te doen dat ik wel tijd heb om mijn gemiddelde van 8 posts per dag te kunnen plaatsen :P

Nee hoor. Gaat goed. Bijna drie jaar geleden afgestudeerd. Dat is wel een gek gevoel. De tijd vliegt. :P Ben jij al notaris?
Haha! :P

Tijd gaat snel inderdaad! Time flies when you're having fun.
Druk aan de slag dus ook?
Nee, Kano :P
  maandag 20 juni 2016 @ 17:00:19 #242
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163167102
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:35 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Haha! :P

Tijd gaat snel inderdaad! Time flies when you're having fun.
Druk aan de slag dus ook?
Nee, Kano :P
Bijna notaris dus :P Ook prima ;)

Ja, hard aan de bak nu en de echte gekte van dit jaar moet nog beginnen :o
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 20 juni 2016 @ 17:39:13 #243
258802 Yreal
henk..!
pi_163167635
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:35 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Haha! :P

Tijd gaat snel inderdaad! Time flies when you're having fun.
Druk aan de slag dus ook?
Nee, Kano :P

Hoe gaat zo'n verandering in zijn werk dan?
pi_163167906
quote:
14s.gif Op maandag 20 juni 2016 17:00 schreef Ryon het volgende:

[..]

Bijna notaris dus :P Ook prima ;)

Ja, hard aan de bak nu en de echte gekte van dit jaar moet nog beginnen :o
Ah dus je hebt wel druk? Dat is goed toch :P Zit je nog steeds in A'dam?
pi_163167911
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2016 17:39 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe gaat zo'n verandering in zijn werk dan?
Dat is een geheim waarin slechts deelgenoot worden zij die notarieel recht gestudeerd hebben.
pi_163173283
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:25 schreef Ties02 het volgende:
Acta _O_
Ties! Hoe is het met je?
pi_163176267
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:10 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ties! Hoe is het met je?
Ja goed. Bezig met de master notarieel, moet nog 2 vakjes en een scriptie en heb wat stages in de toekomst, dus gaat prima!

Jij dus al ka-no, bij een groot of klein kantoor? Ik dacht altijd dat je personen en familierecht leuker vond.
pi_163181868
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 22:20 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja goed. Bezig met de master notarieel, moet nog 2 vakjes en een scriptie en heb wat stages in de toekomst, dus gaat prima!

Jij dus al ka-no, bij een groot of klein kantoor? Ik dacht altijd dat je personen en familierecht leuker vond.
Wat goed! Dus je rond binnen redelijke termijn af? :)

Middelgroot, nee daar heb ik wat minder mee eigenlijk. Jij?
pi_163182958
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 14:47 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

[..]

Verbeterde arbeidsmarktpositie, verdieping eigen kennis en wellicht iets beter verbanden kunnen leggen. Maar om nou te zeggen dat je er verschrikkelijk veel aan hebt, nee.
pi_163184902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 10:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Verbeterde arbeidsmarktpositie, verdieping eigen kennis en wellicht iets beter verbanden kunnen leggen. Maar om nou te zeggen dat je er verschrikkelijk veel aan hebt, nee.
Thanx, gaat me om de arbeidsmarktpositie die zoals je al aangeeft (significant?) verbeterd.

Is het dan echter geen nadeel om daarvoor naar een andere uni te moeten i.v.m. aansluiting, wil de bachelor in Grun doen en als ik beide masters zou willen doen zou ik naar UM moeten.

Is een dubbele master fr en notarieel recht nuttiger?
  dinsdag 21 juni 2016 @ 12:48:28 #252
258802 Yreal
henk..!
pi_163185069
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:39 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Thanx, gaat me om de arbeidsmarktpositie die zoals je al aangeeft (significant?) verbeterd.

Is het dan echter geen nadeel om daarvoor naar een andere uni te moeten i.v.m. aansluiting, wil de bachelor in Grun doen en als ik beide masters zou willen doen zou ik naar UM moeten.

Is een dubbele master fr en notarieel recht nuttiger?
met een dubbele master fr kan je niet zoveel.
pi_163185292
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:39 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Thanx, gaat me om de arbeidsmarktpositie die zoals je al aangeeft (significant?) verbeterd.

Is het dan echter geen nadeel om daarvoor naar een andere uni te moeten i.v.m. aansluiting, wil de bachelor in Grun doen en als ik beide masters zou willen doen zou ik naar UM moeten.

Is een dubbele master fr en notarieel recht nuttiger?
Fiscaal en Notarieel lijkt me wel een nuttige combi.
Maar ik zou als ik jou was eerst eens beginnen met fiscaal en daarna kijken of er nog iets bij past. Het is best pittig om twee studies tegelijk te doen, helemaal in de master.
pi_163185714
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Fiscaal en Notarieel lijkt me wel een nuttige combi.
Maar ik zou als ik jou was eerst eens beginnen met fiscaal en daarna kijken of er nog iets bij past. Het is best pittig om twee studies tegelijk te doen, helemaal in de master.
Thanx, daarom juist zodat je eventuele extra vakken alvast kunt inplannen daarnaast ga ik ze na elkaar doen als ik besluit twee masters te doen.
pi_163185750
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

met een dubbele master fr kan je niet zoveel.
Bedoelde twee masters. Dubbele fiscale master indirect en direct of nl en us zoals UM is toch wel nuttig.
pi_163185801
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:24 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Bedoelde twee masters. Dubbele fiscale master indirect en direct of nl en us zoals UM is toch wel nuttig.
Indirect en direct combi lijkt me niet heel nuttig. Denk dat je dan beter een directe master kan doen met het Accent Indirecte Belastingen (combi vakken Amsterdam, Maastricht en Tilburg). Nederlands en Amerikaans belastingrecht lijkt me eigenlijk een vrij nutteloze combi.
pi_163185937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Indirect en direct combi lijkt me niet heel nuttig. Denk dat je dan beter een directe master kan doen met het Accent Indirecte Belastingen (combi vakken Amsterdam, Maastricht en Tilburg). Nederlands en Amerikaans belastingrecht lijkt me eigenlijk een vrij nutteloze combi.
En als je op een landendesk wil werken?
pi_163185958
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:33 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

En als je op een landendesk wil werken?
Als je de Dutch Desk ofzo bedoelt dan wordt daar gewoon Nederlands recht beoefend. EY heeft bijvoorbeeld Dutch Desks in de VS. Maar dat is sowieso de eerste paar jaar niet aan de orde.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 13:38:48 #259
258802 Yreal
henk..!
pi_163186043
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:24 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Bedoelde twee masters. Dubbele fiscale master indirect en direct of nl en us zoals UM is toch wel nuttig.
Misschien leuk als je een super generalist wil worden, maar verder ook niet. En zelfs dan eigenlijk nog niet.
pi_163186113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Misschien leuk als je een super generalist wil worden, maar verder ook niet. En zelfs dan eigenlijk nog niet.
Precies. Ik zou trouwens eerst maar eens beginnen, je komt er tijdens de studie wel achter wat je echt leuk vindt. Dat kan onderweg nog behoorlijk veranderen.
pi_163186180
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 13:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je komt er tijdens de studie wel achter wat je echt leuk vindt. Dat kan onderweg nog behoorlijk veranderen.
Inderdaad :X Maar beter laat dan nooit de studierichting kiezen die het beste bij je past :)
mag het weten
pi_163187290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 09:38 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Wat goed! Dus je rond binnen redelijke termijn af? :)

Middelgroot, nee daar heb ik wat minder mee eigenlijk. Jij?
Ja bachelor nominaal en nu doe ik ietsjes langer over m'n master maar wel met wat dingen ernaast. Nee ook niet, vind zelf vastgoed erg leuk.
pi_163188833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Fiscaal en Notarieel lijkt me wel een nuttige combi.
Maar ik zou als ik jou was eerst eens beginnen met fiscaal en daarna kijken of er nog iets bij past. Het is best pittig om twee studies tegelijk te doen, helemaal in de master.
Mijn antwoord ziet op fiscaal en notarieel.

Een dubbele fiscale master (fe/fr) lijkt mij tamelijk nutteloos.

quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 12:39 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Thanx, gaat me om de arbeidsmarktpositie die zoals je al aangeeft (significant?) verbeterd.

Is het dan echter geen nadeel om daarvoor naar een andere uni te moeten i.v.m. aansluiting, wil de bachelor in Grun doen en als ik beide masters zou willen doen zou ik naar UM moeten.

Is een dubbele master fr en notarieel recht nuttiger?
Significant zou ik niet zeggen.
pi_163194797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 15:47 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mijn antwoord ziet op fiscaal en notarieel.

Een dubbele fiscale master (fe/fr) lijkt mij tamelijk nutteloos.

[..]

Significant zou ik niet zeggen.
O dacht wellicht dat het tof zou zijn want mr. drs. en dat je wellicht in aanmerking komt voor banen waar je met alleen een mr. titel nauwelijks voor in aanmerking komt.

Is er uberhaupt een nuttige combinatie van fr met een andere master?
pi_163194854
Drs. krijg je niet met twee masters hoor
pi_163194887
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:21 schreef Ties02 het volgende:
Drs. krijg je niet met twee masters hoor
Master fiscale economie.
pi_163194917
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:23 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Master fiscale economie.
Dat lijkt me echt verschrikkelijk
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:36:51 #268
165633 eriksd
The grand facade...
pi_163195358
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:19 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

O dacht wellicht dat het tof zou zijn want mr. drs. en dat je wellicht in aanmerking komt voor banen waar je met alleen een mr. titel nauwelijks voor in aanmerking komt.

Is er uberhaupt een nuttige combinatie van fr met een andere master?
Gewoon rechtsgeleerheid. Of notarieel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_163195526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 14:38 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja bachelor nominaal en nu doe ik ietsjes langer over m'n master maar wel met wat dingen ernaast. Nee ook niet, vind zelf vastgoed erg leuk.
Netjes :)
Vastgoed is leuk inderdaad.
pi_163195907
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gewoon rechtsgeleerheid. Of notarieel.
Welke specialisatie van Rechtsgeleerdheid? Bedoel namelijk een tweede master, tweede juridische bachelor heeft vgm laag roi. Vind staatsrecht wel tof maar dat is vgm bijna net zo nutteloos als strafrecht wat arbeidsmarkt betreft.
pi_163195925
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt verschrikkelijk
Vertel?
pi_163196026
Sinds wanneer staat er niks meer over afgestudeerde helden in de OP? :o
pi_163196043
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:36 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gewoon rechtsgeleerheid. Of notarieel.
Dat zijn inderdaad volgens mij de geijkte combinaties met een fiscale studie.
pi_163196195
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad volgens mij de geijkte combinaties met een fiscale studie.
Dat is toch meer een logische keuze als je echt binnen het fiscale vakgebied wil blijven? Doe fiscaal voornamelijk dus niet alleen voor baanzekerheid wil liever een tweede master in iets dat ik tof vind zoals staatsrecht maar wat kun je daarmee.
pi_163196389
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef Ashqelon het volgende:

[..]Vind staatsrecht wel tof maar dat is vgm bijna net zo nutteloos als strafrecht wat arbeidsmarkt betreft.
Mwah ideale manier om je politieke carrière van voldoende fundament te voorzien. Voor de rest leuk om als promovendus mee bezig te gaan opdat je later als hoogleraar kan eindigen.
mag het weten
pi_163196550
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mwah ideale manier om je politieke carrière van voldoende fundament te voorzien. Voor de rest leuk om als promovendus mee bezig te gaan opdat je later als hoogleraar kan eindigen.
Geen politieke ambities, alhoewel het openbaar bestuur me wel tof lijkt maargoed dat is zoiets als bestuurskunde studeren om diplomaat te worden vgm. Aan een universiteit doceren lijkt me eveneens tof maar minimaal vier jaar weinig verdienen terwijl ik pas op vijfentwntigjarige leeftijd klaar ben met studeren is niet tof en bovendien word je niet zomaar hoogleraar. Pingeon hole je jezelf niet erg met fiscaal, rechter word je er namelijk eveneens niet zomaar mee.
pi_163196577
Wat studeer jij Joosie?
pi_163197562
Civiel Recht of Ondernemingsrecht wordt hier ook wel gedaan. Best nuttige combinaties imo.
pi_163197813
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:46 schreef Henrys het volgende:
Wat een genot is de vraagstelling van handelsrecht, lekkere kort en bondige vragen waarbij je niet hele betogen hoeft te houden O+
Wat vond je van het tentamen?

Ongeveer 60-70% was oude vragen uit het capita boekje en oude tentamens die op StudeerSnel stonden. Beetje bizar...

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2016 23:19 schreef Henrys het volgende:
Krijg je puntaftrek als je een wet verkeerd afkort? Ik had ipv BVIE BIE opgeschreven
Ben je serieus?
pi_163198048
https://www.studentjob.nl(...)kantoor-in-groningen

Nog notario's uut Grunn hier die een bijbaan zoeken? ;)
pi_163198083
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:14 schreef Ashqelon het volgende:
Wat studeer jij Joosie?
Ik deed notarieel. Daar heb ik de bachelorbul van op zak. Maar atm doe ik een premaster IT-recht. Ik heb alle IT-vakken inmiddels al binnen, nu nog morgenmiddag strafproces om toegang te krijgen tot de master. :s)
mag het weten
pi_163198151
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:39 schreef DoubleDip het volgende:
Civiel Recht of Ondernemingsrecht wordt hier ook wel gedaan. Best nuttige combinaties imo.
Fiscaal en or allebei beetje zelfde hoek, wil iets voor geld en iets tofs en intellectueels en meer mkb zodat je voor jezelf kan werken.
pi_163198241
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Fiscaal en or allebei beetje zelfde hoek, wil iets voor geld en iets tofs en intellectueels en meer mkb zodat je voor jezelf kan werken.
Als belastingadviseur kan je ook voor jezelf werken.
Maar je doet fiscaal dus voor het geld? Dan ga je het niet volhouden vrees ik.
Fiscaal kan ook op mkb niveau he, dan ga je gewoon IB-ondernemers en familiebedrijven adviseren.
pi_163198321
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:53 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik deed notarieel. Daar heb ik de bachelorbul van op zak. Maar atm doe ik een premaster IT-recht. Ik heb alle IT-vakken inmiddels al binnen, nu nog morgenmiddag strafproces om toegang te krijgen tot de master. :s)
Tof man vanwege tofheid andere opleiding of baankansen? Snap alleen niet waarom strafproces verplicht onderdeel is van IT.

Ken je Kalff Katz & Franssen?
pi_163198372
Zo.
pi_163198421
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:57 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als belastingadviseur kan je ook voor jezelf werken.
Maar je doet fiscaal dus voor geld? Dan ga je het niet volhouden vrees ik.
Fiscaal kan ook op mkb niveau he, dan ga je gewoon IB-ondernemers en familiebedrijven adviseren.
Nee vind fiscaal absoluut toffer dan meeste rechtsgebieden maar puur qua tofheid vind ik ondernemingsrecht en staatsrecht veel toffer. Het is echter wel zo dat ik fiscaal alleen op corporate niveau tof vind evenals ondernemingsrecht.
pi_163198504
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 20:59 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Tof man vanwege tofheid andere opleiding of baankansen? Snap alleen niet waarom strafproces verplicht onderdeel is van IT.

Ken je Kalff Katz & Franssen?
Tofheid studierichting en het mij meer ligt dan de fiscale component van notarieel. Betere baankansen moet ik nog maar zien.

Ja, door deze reeks overigens :P Klein nichekantoor binnen de IT juridische branche dus? Zelf lijkt mij een combinatie van IT met notarieel wel tof. Civiel trekt mij iig meer dan andere rechtsgebieden.
mag het weten
pi_163198540
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:01 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Nee vind fiscaal absoluut toffer dan meeste rechtsgebieden maar puur qua tofheid vind ik ondernemingsrecht en staatsrecht veel toffer. Het is echter wel zo dat ik fiscaal alleen op corporate niveau tof vind evenals ondernemingsrecht.
Waarom ga je dan niet gewoon ondernemingsrecht doen als dat echt is wat je het leukste vindt? Overigens zou het goed kunnen dat je tijdens je studie op andere gedachten wordt gebracht. Ik dacht eerst ook Nederlands recht en dat werd fiscaal. Daarbinnen dacht ik eerst loonbelasting, maar nu doe ik vpb en indirect op stage. Het kan altijd weer veranderen.
pi_163198664
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:02 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Tofheid studierichting en het mij meer ligt dan de fiscale component van notarieel. Betere baankansen moet ik nog maar zien.

Ja, door deze reeks overigens :P Klein nichekantoor binnen de IT juridische branche dus? Zelf lijkt mij een combinatie van IT met notarieel wel tof. Civiel trekt mij iig meer dan andere rechtsgebieden.
Jep IT-recht vooral gameindustrie, tof alhoewel ik nog niet weet wat dat concreet inhoud.
pi_163198668
Ondernemingsrecht is veel mooier jongens. Fiscaal is een stomme kut-rekenopleiding.
pi_163198706
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet gewoon ondernemingsrecht doen als dat echt is wat je het leukste vindt? Overigens zou het goed kunnen dat je tijdens je studie op andere gedachten wordt gebracht. Ik dacht eerst ook Nederlands recht en dat werd fiscaal. Daarbinnen dacht ik eerst loonbelasting, maar nu doe ik vpb en indirect op stage. Het kan altijd weer veranderen.
Met ondernemingsrecht kun je niet zoveel wat ik tof vind buiten Zuidaskantoren en daarnaast volgen al zoveel mensen or.
pi_163198806
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:06 schreef Valid het volgende:
Ondernemingsrecht is veel mooier jongens. Fiscaal is een stomme kut-rekenopleiding.
Deels eens alhoewel transaction me toffer lijkt dan litigation or volgen echter al zoveel ppl.
pi_163198899
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:09 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Deels eens alhoewel transaction me toffer lijkt dan litigation or volgen echter al zoveel ppl.
Deze post snap ik niet.

Overigens kan je met ondernemingsrecht vanzelfsprekend heel goed transacties draaien - wat overigens, zeker als junior, wat mij betreft heel saai is.
pi_163198951
Fiscalisten zijn toch altijd maar wat tweederangs-achter-de-schermen-adviseurs. Bij ons ook niet de slimste mensen.
pi_163198992
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:06 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Jep IT-recht vooral gameindustrie, tof alhoewel ik nog niet weet wat dat concreet inhoud.
Wat specifieker over gamingsoftware, piracy wellicht? Ipv algemeen IE-rechten dus wat specifieker. Of computercriminaliteit, cybercrime en dergelijke.

Lijkt me wel wat om voor gaming publishers zoals Ubisoft, EA of Nederlands eigen Guerrilla Games hen bij te staan op IE-vlak :7
mag het weten
pi_163199348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:11 schreef Valid het volgende:

[..]

Deze post snap ik niet.

Overigens kan je met ondernemingsrecht vanzelfsprekend heel goed transacties draaien - wat overigens, zeker als junior, wat mij betreft heel saai is.
Je werkt op een corporate litigation department van een advocatenkantoor, ondernemingsrecht lijkt me tof maar dan vooral de transactions practice.

Kun je me wat meer vertellen over 'transacties draaien' veel informatie haal ik van anti-law fora zoals Wall Street Oasis en daar zeggen ze dat het gewoon saai spelfouten eruit halen is.
pi_163199409
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:13 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat specifieker over gamingsoftware, piracy wellicht? Ipv algemeen IE-rechten dus wat specifieker. Of computercriminaliteit, cybercrime en dergelijke.

Lijkt me wel wat om voor gaming publishers zoals Ubisoft, EA of Nederlands eigen Guerrilla Games hen bij te staan op IE-vlak :7
Ja true maar vraag me af of je je dan bezig houd met veredelde BREIN-rechtzaken of echt iets tof.
pi_163199448
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:22 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ja true maar vraag me af of je je dan bezig houd met veredelde BREIN-rechtzaken of echt iets tof.
Dat weet je pas als je er werkt en of stage zult lopen. :D
mag het weten
pi_163199520
Indien je een pizza besteld telefonisch en de telefoniste herhaalt je bestelling om te controleren of het juist is en dat is zo en haalt pizza af je bent thuis en ziet dat er toch een onjuiste pizza is geleverd, kun je dan eisen dat de pizza wordt bezorgd i.p.v. zelf afhalen i.v.m. kosten maken voor een fout die de pizzeria heeft gemaakt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ashqelon op 21-06-2016 21:35:21 ]
pi_163200056
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:25 schreef Ashqelon het volgende:
Indien je een pizza besteld telefonisch en de telefoniste herhaalt je bestelling om te controleren of het juist is en dat is zo en haalt pizza af je bent thuis en ziet dat er toch een onjuiste pizza is geleverd, kun je dan eisen dat de pizza wordt bezorgd i.p.v. zelf afhalen i.v.m. kosten maken voor een fout die de pizzeria heeft gemaakt?
Dat lijkt me niet. Wel kan je vergoeding vorderen van de extra kosten die jij hebt moeten maken.
pi_163200174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:37 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Wel kan je vergoeding vorderen van de extra kosten die jij hebt moeten maken.
Is ongeveer hetzelfde in dit geval maar toen ik dat suggereerde ontspoorde die pizzagast.
pi_163208851
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 21:06 schreef Valid het volgende:
Ondernemingsrecht is veel mooier jongens. Fiscaal is een stomme kut-rekenopleiding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')