abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 juni 2016 @ 16:26:36 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162764336
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 15:50 schreef francorex het volgende:

Het tegendeel is de waarheid.
Van het spinnende bal model is geen enkel spoor terug te vinden in gelijk welke cultuur of religie.
Literatuur, architectuur, navigatie...enzovoort.

Eh, lol wat?
Als er niks over bekend is, hoe kan het dan dat 99,999999999999999999% van mensheid globe hanteerd en jij niet?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 5 juni 2016 @ 16:26:45 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162764339
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:22 schreef francorex het volgende:

[..]

Meneer Tyson is in een FE storm terecht gekomen op internet.
In plaats van op een normale fatsoenlijke, wetenschappelijk, waardig aan zijn status, te reageren op vragen en argumenten.

Reageert hij afstandelijk, uit de hoogte en negeert de discussie.
Om vervolgens één argument pro globe aan te halen nl. NASA "foto's"

Ben je ondertussen overtuigd dat NASA foto's geen echte foto' zijn van onze Aarde vanuit de ruimte?
Of vind je nog steeds dat NASA een bonafide organisatie is.
En vind je net zoals Mr " Disrace" Tyson dat deze foto's bewijs zijn voor een spinnende bal?

[..]

De wetenschappelijke methode vind je enkel terug in het FE model.
Het is de basis van het model. Observeren meten en testen sinds het bestaan van de Mens.

De wetenschappelijke methode vind je niet terug in het heliocentrisch model.
Enkel theoretische mathematisch projecties op basis van dogma en aannames.
Waaruit verzinsels worden ge-extrapoleerd die rijmen met de werkelijkheid.
Maar wat zorgt er nou voor dat het licht van de onderkant van een schip niet aan komt bij je ogen, terwijl het licht van de bovenkant dat wel doet? Die vraag blijf je stelselmatig negeren.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 5 juni 2016 @ 16:27:36 #78
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162764355
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:22 schreef francorex het volgende:

[..]

Meneer Tyson is in een FE storm terecht gekomen op internet.
In plaats van op een normale fatsoenlijke, wetenschappelijk, waardig aan zijn status, te reageren op vragen en argumenten.

Reageert hij afstandelijk, uit de hoogte en negeert de discussie.
Om vervolgens één argument pro globe aan te halen nl. NASA "foto's"

Ben je ondertussen overtuigd dat NASA foto's geen echte foto' zijn van onze Aarde vanuit de ruimte?
Of vind je nog steeds dat NASA een bonafide organisatie is.
En vind je net zoals Mr " Disrace" Tyson dat deze foto's bewijs zijn voor een spinnende bal?

[..]

De wetenschappelijke methode vind je enkel terug in het FE model.
Het is de basis van het model. Observeren meten en testen sinds het bestaan van de Mens.

De wetenschappelijke methode vind je niet terug in het heliocentrisch model.
Enkel theoretische mathematisch projecties op basis van dogma en aannames.
Waaruit verzinsels worden ge-extrapoleerd die rijmen met de werkelijkheid.
god heeft niks te maken met wetenschap!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 5 juni 2016 @ 16:28:13 #79
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162764363
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eh, lol wat?
Als er niks over bekend is, hoe kan het dan dat 99,999999999999999999% van mensheid globe hanteerd en jij niet?
De enige manier waarop francorex zijn verhaal kan maken, liegen en vervelende bewijzen negeren...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_162764368
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:22 schreef francorex het volgende:

[..]

Meneer Tyson is in een FE storm terecht gekomen op internet.
In plaats van op een normale fatsoenlijke, wetenschappelijk, waardig aan zijn status, te reageren op vragen en argumenten.

Reageert hij afstandelijk, uit de hoogte en negeert de discussie.
Om vervolgens één argument pro globe aan te halen nl. NASA "foto's"

Ben je ondertussen overtuigd dat NASA foto's geen echte foto' zijn van onze Aarde vanuit de ruimte?
Of vind je nog steeds dat NASA een bonafide organisatie is.
En vind je net zoals Mr " Disrace" Tyson dat deze foto's bewijs zijn voor een spinnende bal?

[..]

De wetenschappelijke methode vind je enkel terug in het FE model.
Het is de basis van het model. Observeren meten en testen sinds het bestaan van de Mens.

De wetenschappelijke methode vind je niet terug in het heliocentrisch model.
Enkel theoretische mathematisch projecties op basis van dogma en aannames.
Waaruit verzinsels worden ge-extrapoleerd die rijmen met de werkelijkheid.
Je begint (haha, nee) echt een parodie te worden.
  zondag 5 juni 2016 @ 16:30:16 #81
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_162764382
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De enige manier waarop francorex zijn verhaal kan maken, liegen en vervelende bewijzen negeren...
francorex is ook een konijn!
Waarom, omdat ik het zeg dus moet het wel waar zijn!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 5 juni 2016 @ 16:30:18 #82
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162764383
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:22 schreef francorex het volgende:

[..]

Meneer Tyson is in een FE storm terecht gekomen op internet.
In plaats van op een normale fatsoenlijke, wetenschappelijk, waardig aan zijn status, te reageren op vragen en argumenten.
Jij noemt hem consequent 'Neil disgrace Tyson' en jij durft iets te zeggen over met waardigheid reageren? Serieus.... je zou je kapot moeten schamen.

Als je een keer iets inhoudelijks zou posten dan zou dat een verfrissende afwisseling zijn. Probeer het gewoon eens.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 5 juni 2016 @ 16:41:29 #83
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_162764545
quote:
13s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wil je mij niet aanhalen inzake iets dat ik helemaal niet beweer? Alvast bedankt.
Jouw quote:

"En wat ik ook wel zou willen weten is hoe het kan dat die obstakels op mysterieuze wijze verdwijnen met een Nikon camera. :)"

Bij deze zeg je onrechtstreeks dat er geen fysieke curve in de weg staat. Anders zou het sowieso onmogelijk zijn een object terug in focus te brengen.
En je hebt gelijk! Er is geen curve.

Wat rest om je vraag te beantwoorden is je meer verdiepen in de werking van perspectief. ;)
Je oogkleppen afdoen, logisch nadenken, al je zintuigen gebruiken en de realiteit aanzien voor wat het is.
quote:
Dit is jouw bewering, die mag je zelf onderbouwen. Wat mij betreft is wat je hier beweert klinkklare onzin.
Dus jij claimt dat je de curve van de Aarde kunt aantonen, meten en testen?
ik ben benieuwd. Als je dat verwezenlijkt was al de heisa voor niets nodig en kunnen we verder gaan met spinnen om de Aardas. _O-
  zondag 5 juni 2016 @ 16:43:40 #84
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162764583
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:41 schreef francorex het volgende:

[..]

Jouw quote:

"En wat ik ook wel zou willen weten is hoe het kan dat die obstakels op mysterieuze wijze verdwijnen met een Nikon camera. :)"

Bij deze zeg je onrechtstreeks dat er geen fysieke curve in de weg staat. Anders zou het sowieso onmogelijk zijn een object terug in focus te brengen.
En je hebt gelijk! Er is geen curve.

Wat rest om je vraag te beantwoorden is je meer verdiepen in de werking van perspectief. ;)
Je oogkleppen afdoen, logisch nadenken, al je zintuigen gebruiken en de realiteit aanzien voor wat het is.

[..]

Dus jij claimt dat je de curve van de Aarde kunt aantonen, meten en testen?
ik ben benieuwd. Als je dat verwezenlijkt was al de heisa voor niets nodig en kunnen we verder gaan met spinnen om de Aardas. _O-
Wat zit er dan in de weg, tussen de onderkant van het schip en jouw ogen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 5 juni 2016 @ 16:44:10 #85
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162764593
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:41 schreef francorex het volgende:

[..]

Jouw quote:

"En wat ik ook wel zou willen weten is hoe het kan dat die obstakels op mysterieuze wijze verdwijnen met een Nikon camera. :)"

Bij deze zeg je onrechtstreeks dat er geen fysieke curve in de weg staat. Anders zou het sowieso onmogelijk zijn een object terug in focus te brengen.
En je hebt gelijk! Er is geen curve.
Ik herhaal daar gewoon onzin die jij eerder hebt uitgekraamd, en die je nog steeds niet hebt onderbouwd.

Ik verzoek je vriendelijk doch dringend om niet te doen alsof ik dat beweer. Ik heb dat nooit beweerd en zal dat nooit beweren.

Maar kun jij wellicht je eigen onzin onderbouwen? Alvast bedankt.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:41 schreef francorex het volgende:

Wat rest om je vraag te beantwoorden is je meer verdiepen in de werking van perspectief. ;)
Je oogkleppen afdoen, logisch nadenken, al je zintuigen gebruiken en de realiteit aanzien voor wat het is.
En wanneer ga jij je dan eens verdiepen in perspectief?

Dat heb ik zelf namelijk wel gedaan, en kan niet anders dan concluderen dat *jij* uit je nek kletst. Licht verplaatst zich uitsluitend in rechte lijnen, ongeacht het perspectief. Een andere lens kan dus ook niet obstakels wegnemen. Als licht niet van de onderkant van een object bij jouw oog kan komen dan is er geen lens ter wereld die daar iets aan verandert.

Als jij denkt van wel: onderbouw het dan. (Of erken dat je er geen bal van begrijpt, mag ook. Maar eindeloos onzin herhalen zonder onderbouwing kan ik alleen maar opvatten als geklier van jouw kant.)

[ Bericht 3% gewijzigd door Molurus op 05-06-2016 16:54:06 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 5 juni 2016 @ 16:53:15 #86
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162764734
Deze nog maar een keer doen dan?

Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 5 juni 2016 @ 16:55:56 #87
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162764780
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:53 schreef ATuin-hek het volgende:
Deze nog maar een keer doen dan?

[ afbeelding ]
Deze laat inderdaad uitstekend zien wat het probleem is. En het kan niet genoeg benadrukt worden: wat voor lens het poppetje gebruikt maakt he-le-maal niks uit. De onderkant is alleen in de situatie rechtsboven buiten beeld, en ongeacht het soort lens. Daar gaat geen Nikon camera iets aan veranderen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 5 juni 2016 @ 17:17:40 #88
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_162765220
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:27 schreef theguyver het volgende:

[..]

god heeft niks te maken met wetenschap!
God de Almachtige, Dé Ontwerper, weerhield ons van wetenschap, kennis en verlichting.
Dat klopt.

Maar, we hebben ondertussen een nieuwe God.



Of jij erin geloofd of niet is irrelevant.
Jij ondervindt enkel de gevolgen.

Degene die de wereld regeren krijgen er maar niet genoeg van.
En met reden. De macht die het met zich meebrengt is ongezien.
De Mens die Godheid wordt.

" Where Men become Gods"



George Lemaitre en Albert Einstein.
Big Bang en relativiteit samen hand in hand.

Georganiseerde religie versus georganiseerde wetenschap.
Meerderheid vs oppositie.
Links vs rechts.
Samen bouwend aan een nieuwe wereld.

Een Luciferiaans utopie die eindigt in een nachtmerrie voor de rest van ons.

  zondag 5 juni 2016 @ 17:21:56 #89
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162765296
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:17 schreef francorex het volgende:

George Lemaitre en Albert Einstein.
Big Bang en relativiteit samen hand in hand.

Georganiseerde religie versus georganiseerde wetenschap.
Meerderheid vs oppositie.
Links vs rechts.
Samen bouwend aan een nieuwe wereld.

Een Luciferiaans utopie die eindigt in een nachtmerrie voor de rest van ons.

[ afbeelding ]
Voor jou misschien, hoewel het mij niet helemaal duideijk is waar je nou zo bang voor bent.

Wat mij betreft zijn Lemaitre en Einstein twee wetenschappelijke helden die ons begrip van de kosmos enorm hebben vergroot. (Van de mens in het algemeen. Jouw begrip heeft het duidelijk geen invloed op gehad.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 5 juni 2016 @ 17:36:23 #90
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_162765586
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij noemt hem consequent 'Neil disgrace Tyson' en jij durft iets te zeggen over met waardigheid reageren? Serieus.... je zou je kapot moeten schamen.
Ik noem hem "Disgrace" want hij is een acteur die zich voordoet als wetenschapper.

In feite is hij onderdeel van een geheime cult die uit is op dominantie en onderwerping.




quote:
Als je een keer iets inhoudelijks zou posten dan zou dat een verfrissende afwisseling zijn. Probeer het gewoon eens.
Ik doe mijn best.
Wanneer jij opener van geest bent en meer constructief meedenkt dan had je dat reeds ingezien.
  zondag 5 juni 2016 @ 17:43:59 #91
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162765752
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:36 schreef francorex het volgende:

[..]

Ik noem hem "Disgrace" want hij is een acteur die zich voordoet als wetenschapper.

In feite is hij onderdeel van een geheime cult die uit is op dominantie en onderwerping.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Ik doe mijn best.
Wanneer jij opener van geest bent en meer constructief meedenkt dan had je dat reeds ingezien.
Hoezo 'voordoet als wetenschapper'? :D Die kerel heeft gewoon een PhD, en een wetenschappelijke carrière.

Maar kom op, beantwoord mijn vraag nou eens. Wat houd het licht van de onderkant van die boot nou tegen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 5 juni 2016 @ 17:44:28 #92
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162765761
Even een aantekening: Dat de elite gelooft dat de mens de plaats van god in kan nemen wil niet zeggen dat god ook bestaat.

Het kan net zo goed betekenen dat ze in een eeuwenoude metafoor gestapt zijn om duidelijk te maken wat de bedoeling is.

Wel geef ik francorex gelijk, maar dan wel met een dikke vette sidenote:

ALS de waarheid is zoals hij in de aluminium wereld wordt verteld waar is
ALLEEN DAN klopt het verhaal van francorex qua occulte doctrine, maar dan ook wel goed beschreven

Tot op heden heb ik voor mijzelf nog niet genoeg aanwijzingen gevonden dat die waarheid dan ook DE waarheid is. Voor het zelfde geldt is het puur en alleen een mooi verhaal, een Da Vinci Code Deluxe.

Neemt niet weg dat het erg interessant is om de oogkleppen af te zetten en dat verhaal eens te bestuderen. Al is het fictie, dan is het wel geniaal bedacht.

Sorry voor de CAPS maar ik wilde sommige zaken even benadrukken omdat ik me op glad ijs begeef qua geloofwaardigheid voor zover dat er nog was. :P
  zondag 5 juni 2016 @ 17:55:13 #93
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162765954
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:36 schreef francorex het volgende:

[..]

Ik noem hem "Disgrace" want hij is een acteur die zich voordoet als wetenschapper.
Zoals tuinhek zegt: hij heeft gewoon een PhD en een bewonderenswaardige wetenschappelijike carriere.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:36 schreef francorex het volgende:

In feite is hij onderdeel van een geheime cult die uit is op dominantie en onderwerping.
Bron? Of zuig je dit gewoon uit je duim?

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:36 schreef francorex het volgende:

[..]

Ik doe mijn best.
Ik geloof daar helemaal niets van, echt niet. Als je je best deed zou je een oprechte poging doen om de lastige vragen die hier worden gesteld te beantwoorden, in plaats van die te negeren en aan de lopende band kleuterplaatjes te posten die echt nul komma niks te maken hebben met dit onderwerp.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:36 schreef francorex het volgende:

Wanneer jij opener van geest bent en meer constructief meedenkt dan had je dat reeds ingezien.
Of jij je standpunten kunt onderbouwen is op geen enkele manier afhankelijk van hoe open mijn geest is.

It's good to keep an open mind, but not so open that your brains fall out.

Bovendien is het nogal bizar om anderen te verwijten dat ze de wetenschappelijke methode niet toepassen (ten onrechte ook trouwens), en je daar zelf vervolgens niet aan te houden.

= meten met twee maten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162766183
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 16:22 schreef francorex het volgende:
De wetenschappelijke methode vind je niet terug in het heliocentrisch model.
Twee woorden:

Dunning

Kruger

:')
I feel kinda Locrian today
  zondag 5 juni 2016 @ 18:16:12 #95
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_162766377
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 17:21 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voor jou misschien, hoewel het mij niet helemaal duidelijk is waar je nou zo bang voor bent.
Je hoeft niet bang te zijn.
Je moet het systeem herkennen voor wat het is en kijken welke gevolgen dit systeem met zich meebrengt.
quote:
Wat mij betreft zijn Lemaitre en Einstein twee wetenschappelijke helden die ons begrip van de kosmos enorm hebben vergroot.
Ik vind dat hun theorieen hebben bijgedragen aan het verhullen en misleiden van onze ware plaats binnen de kosmos.
quote:
(Van de mens in het algemeen. Jouw begrip heeft het duidelijk geen invloed op gehad.)
43 jaar lang heb ik dezelfde ideeen gehad die jij verkondigt.
Ik was onderdeel van dezelfde wetenschappelijke religie.
En een religie is het!
Het spinnende bal model is een wereldreligie.
Zoals iemand aangaf 99% gelooft het, omdat ze niet beter weten. Door gebrek aan een alternatief en kennis daarvan. Perfecte indoctrinatie me dunkt.

Gelukkig is er licht aan de horizon zichtbaar.

Gewone mensen zoals jij en ik die aantonen dat het bal model een facade is opgebouwd door instellingen en instituten via theorien, dogma, misleiding en ronduit fraude.

Mensen die bijvoorbeeld een telescoop nemen en vaststellen dat boten niet verdwijnen achter de curve van de Aarde.
Mensen die amateur weerballonnen op laten tot aan de rand van de ruimte en geen spin noch curve detecteren.
Mensen die een thermometer nemen en vaststellen dat Maanlicht andere eigenschappen heeft dan zonlicht.

De snelheid waarmee deze nieuwe bewustwording zich manifesteert is hoopgevend en bied perspectief voor een positieve toekomst voor iedereen.
  zondag 5 juni 2016 @ 18:18:12 #96
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162766420
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:05 schreef starla het volgende:

[..]

Twee woorden:

Dunning

Kruger

:')
Geldt dat niet net zo goed voor de agressieve anti's in dit topic? ;)
  zondag 5 juni 2016 @ 18:19:34 #97
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162766454
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:18 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Geldt dat niet net zo goed voor de agressieve anti's in dit topic? ;)
Niet echt... die hebben zo'n beetje allemaal wel ergens laten zien dat ze inhoudelijk kaas hebben gegeten van diverse onderwerpen.

Maar het is wel buitengewoon moeilijk om deze discussie te voeren op inhoud als die inhoud stelselmatig wordt genegeerd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 5 juni 2016 @ 18:24:42 #98
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_162766540
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

[..]

Je hoeft niet bang te zijn.
Je moet het systeem herkennen voor wat het is en kijken welke gevolgen dit systeem met zich meebrengt.

[..]

Ik vind dat hun theorieen hebben bijgedragen aan het verhullen en misleiden van onze ware plaats binnen de kosmos.

[..]

43 jaar lang heb ik dezelfde ideeen gehad die jij verkondigt.
Ik was onderdeel van dezelfde wetenschappelijke religie.
En een religie is het!
Het spinnende bal model is een wereldreligie.
Zoals iemand aangaf 99% gelooft het, omdat ze niet beter weten. Door gebrek aan een alternatief en kennis daarvan. Perfecte indoctrinatie me dunkt.

Gelukkig is er licht aan de horizon zichtbaar.

Gewone mensen zoals jij en ik die aantonen dat het bal model een facade is opgebouwd door instellingen en instituten via theorien, dogma, misleiding en ronduit fraude.

Mensen die bijvoorbeeld een telescoop nemen en vaststellen dat boten niet verdwijnen achter de curve van de Aarde.
Mensen die amateur weerballonnen op laten tot aan de rand van de ruimte en geen spin noch curve detecteren.
Mensen die een thermometer nemen en vaststellen dat Maanlicht andere eigenschappen heeft dan zonlicht.

De snelheid waarmee deze nieuwe bewustwording zich manifesteert is hoopgevend en bied perspectief voor een positieve toekomst voor iedereen.
Het zou een heel stuk sneller gaan als je een werkende verklaring had waarom we de onderkant van het schip niet kunnen zien ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 5 juni 2016 @ 18:27:00 #99
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_162766590
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

[..]

Je hoeft niet bang te zijn.
Je moet het systeem herkennen voor wat het is en kijken welke gevolgen dit systeem met zich meebrengt.
In de afwezigheid van argumenten en relevante feiten moet ik helemeaal niks.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

[..]

Ik vind dat hun theorieen hebben bijgedragen aan het verhullen en misleiden van onze ware plaats binnen de kosmos.
Dat zul je alleen wel even aannemelijk moeten maken. Anders is het niet zo'n interessant standpunt. Het is geen mening, het is een tamelijk absurde feitelijke claim.

Extraordinary claims require extraordinary evidence.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

[..]

43 jaar lang heb ik dezelfde ideeen gehad die jij verkondigt.
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat ten zeerste.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

Ik was onderdeel van dezelfde wetenschappelijke religie.
En een religie is het!
Het spinnende bal model is een wereldreligie.
Dat jij de wetenschap daarachter niet begrijpt betekent nog niet dat het een religie is.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

Zoals iemand aangaf 99% gelooft het, omdat ze niet beter weten. Door gebrek aan een alternatief en kennis daarvan. Perfecte indoctrinatie me dunkt.
Er is niet veel meer dan havo niveau onderwijs voor nodig om te begrijpen waarom de aarde een bol is zonder dat in den blinde aan te nemen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

Mensen die bijvoorbeeld een telescoop nemen en vaststellen dat boten niet verdwijnen achter de curve van de Aarde.
Dit is een onzinnige bewering waarvoor je a) geen bewijs hebt geleverd, en b) geen argumenten of enig idee van hoe dat optisch zou werken.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

Mensen die een thermometer nemen en vaststellen dat Maanlicht andere eigenschappen heeft dan zonlicht.
Iets dat alleen werkt met een specifiek type thermometer. Dat zegt meer over de thermometer dan over de eigenschappen van maanlicht. (Probeer zelf maar. Heb je niks anders voor nodig dan twee niet-optische thermometers. Laat je de uitkomst ook even weten?)

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 18:16 schreef francorex het volgende:

De snelheid waarmee deze nieuwe bewustwording zich manifesteert is hoopgevend en bied perspectief voor een positieve toekomst voor iedereen.
Wat jij wel of niet positief noemt heeft geen enkele invloed op wat wel of niet waar is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_162766645
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 15:50 schreef francorex het volgende:

[..]

Hij zegt dat het lijkt alsof de Aarde plat is.
precies, dus hij zegt niet dat de aarde plat is.

quote:
Echter jij als individu ben te klein, te nietig en beperkt in de breedste zin om dit met eigen observatie vast te stellen.
Klopt, de curve zie je pas op zeer grote hoogte. Maar zoals al meerdere malen is genoemd, je ziet hem wel over een grote vlakte bij objecten die aan de onderzijde verdwijnen naar mate ze zich van je verwijderen.

quote:
Hij en zijn kerk waar hij voor staat kunnen dat echter wel.
Klopt, maar voordat de middelen die hij heeft beschikbaar kwamen wist men al dat de aarde rond is.
Puur op observatie, meten, etc.
en die kun je als leek ook gewoon doen. Daarvoor heb je 'zijn kerk' niet nodig.

quote:
Dat is hetzelfde als zeggen dat je Rooms katholiek bent maar de Paus interreseert je niet.
onjuiste vergelijking.

quote:
We weten dat de Aarde geen spinnende bal is.
We weten juist dat de aarde wel draait, al eeuwen lang. Dat is ontdekt toen een sterrenkundige de afstand van sterren wilde meten aan de hand van diens parralax en er toen achter kwam dat er beweging zat in de positie van de sterren. Dat verder onderzocht te hebben bracht hem tot de conclusie dat de aarde om de zon draait. Die baan om de zon verklaart waarom de sterren van positie veranderen.
Diengevolge draaien de sterren niet om ons heen, maar draait de aarde zelf.
Dat is ook ontdekt bij andere planeten en kun je zelf controleren met een telescoop.

quote:
Vanaf daar ligt het kosmologisch speelveld helemaal open.
Er mogen terug vragen gesteld worden, wat een bevrijding.
Dus er is niets dat jouw platte aarde model ondersteund

quote:
Geen verklaring voor nodig, zwaartekracht dient enkel om het Zonnemodel in stand te houden.
Klopt, zonder zwaartekracht zou het heelal niet bestaan kunnen.
Maar ook een platte aarde heeft te maken met zwaartekracht, welke er voor zorgt dat alles op die aarde blijft en niet weg zweeft.

quote:
Duizenden jaren lang heeft het FE model gewerkt.
Daarvoor niet?

quote:
Door observatie, meten en wijsheid wist men perfect hoe de hemellichamen bewogen over de Aarde.
Grappig, eerder riep je dat alles nog open lag.

quote:
Sommige globeheads durven te stellen dat er geen argumenten en bewijzen zijn voor de FE realiteit.
Klopt, die zijn er niet.
bijv. er is geen werkende kaart.

quote:
Van het spinnende bal model is geen enkel spoor terug te vinden in gelijk welke cultuur of religie.
'
heeft ook niets te maken met culltuur en religie.

quote:
Literatuur, architectuur, navigatie...enzovoort.
Die houden juist rekening met een globe-model.

quote:
Zoals Molurus reeds aangaf. Neem een telescoop en je brengt het object terug in perspectief. ;) In focus.
Helaas, met een telescoop haal je de onderzijde niet terug. Dat werkt alleen bij objecten die voor de horizon al te klein worden om met het blote oog te zien. Die kun je in het geheel terug halen. Maar grotere objecten die achter de curve verdwijnen niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')