abonnement Unibet Coolblue
pi_163138757
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:10 schreef Postbus100 het volgende:
Vandaag 26km gewandeld en vanavond nog maar een piramideloop erachter aan gedaan: 2-4-6-8-10-6-3 met steeds een minuut wandelen tussendoor. Best prettig gelopen, zat iets boven de 6 minuten/km. Maar was wel intensief :{
Heftig op 1 dag :D :D knap dat je dat vol hebt gehouden ^O^
pi_163139605
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:22 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Heftig op 1 dag :D :D knap dat je dat vol hebt gehouden ^O^
Dankje :D Ik moest gisteravond wel. Heb morgen weer hardlooptraining en ik moet geen twee dagan achter elkaar hardloop, want dan mol ik alles (ben ik inmiddels achter). Gisteren voelde ik me, na een rust, wel weer prima, dus toch maar gedaan. En wandelspieren zijn andere dan hardloopspieren, dus dat bijt elkaar niet zo.

Moet alleen wel iets meer warming-up doen. Had er gisteren geen zin in en ben zo begonnen. Heb nu enorm stijve/harde spieren...
Somebody that I used to know
pi_163139634
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:57 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dankje :D Ik moest gisteravond wel. Heb morgen weer hardlooptraining en ik moet geen twee dagan achter elkaar hardloop, want dan mol ik alles (ben ik inmiddels achter). Gisteren voelde ik me, na een rust, wel weer prima, dus toch maar gedaan. En wandelspieren zijn andere dan hardloopspieren, dus dat bijt elkaar niet zo.

Moet alleen wel iets meer warming-up doen. Had er gisteren geen zin in en ben zo begonnen. Heb nu enorm stijve/harde spieren...
Ja dat zeg je.. toch heeft het hardlopen er voor gezorgd dat ik een wandelblessure heb opgelopen 3 jaar terug :X :X Overbelast.. Ik doe dat dus niet meer: (langer) wandelen en hardlopen op 1 dag.
pi_163139770
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 15:58 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ja dat zeg je.. toch heeft het hardlopen er voor gezorgd dat ik een wandelblessure heb opgelopen 3 jaar terug :X :X Overbelast.. Ik doe dat dus niet meer: (langer) wandelen en hardlopen op 1 dag.
Ja, dat risico zit er natuurlijk in. Toch probeer ik wel een beetje aan te voelen of het kan of niet. Ik zou vandaag bijvoorbeeld niet willen wandelen of hardlopen. Bovendien ben ik voor zowel wandelen als hardlopen inmiddels redelijk getraind, dus dit moet m'n lichaam voor een keer wel kunnen verdragen.
Somebody that I used to know
  zondag 19 juni 2016 @ 17:21:53 #105
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_163141718
Gisteren voor het eerst weer hardgelopen.
4,8 km maar. Echter wel 28 minuten achter elkaar volgehouden.
Dat vind ik nogal wat aangezien ik veel bier heb gedronken en behoorlijk heb lopen vreten in dat halve jaartje.

Gigantisch last van de dijbenen though :')
pi_163146581
Ja hoi, ik wil ook serieus gaan hardlopen :+

Drie a vier keer per week ga ik naar de sportschool, maar ik mis op de niet-sportdagen enige vorm van beweging. Ipv op de threadmill in de sportschool wil ik buiten gaan lopen. Evy heb ik in een ver verleden geprobeerd, en vond dat mens echt vre-se-lijk irritant. Nu twijfel ik nog of ik haar nog een kans ga geven, of dat ik zelf een rondje uitstippel.

Dus, eh, ja.
pi_163146991
Misschien is Renate Wennemars dan meer iets voor je ;)
Of idd zelf een schema doen. Je kunt in runkeeper e.d. programma's voorprogrammeren geloof ik. Dan geeft de app aan wanneer je moet lopen en wanneer wandelen. Ik zelf heb nu de app van Evy en vind dat prima werken ^O^ Maar ik vind haar dan ook niet irritant, al heb ik het commentaar en aanmoedigingen wel uitgezet. Dus alleen nog de cues voor lopen of wandelen. En eigen muziek er onder dus ^O^
pi_163148648
Net Evy les 27 gedaan, afgerond dus! 5,1 km in 31 minuten :)
Dinsdag ga ik eens op eigen muziek rennen.
pi_163148727
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net Evy les 27 gedaan, afgerond dus! 5,1 km in 31 minuten :)
Dinsdag ga ik eens op eigen muziek rennen.
^O^ nice!!
pi_163148872
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Misschien is Renate Wennemars dan meer iets voor je ;)
Of idd zelf een schema doen. Je kunt in runkeeper e.d. programma's voorprogrammeren geloof ik. Dan geeft de app aan wanneer je moet lopen en wanneer wandelen. Ik zelf heb nu de app van Evy en vind dat prima werken ^O^ Maar ik vind haar dan ook niet irritant, al heb ik het commentaar en aanmoedigingen wel uitgezet. Dus alleen nog de cues voor lopen of wandelen. En eigen muziek er onder dus ^O^
Lastig. Heb net zowel de app van Evy als de Runkeeper app gedownload, maar weet nog niet wat ik handiger vind. Misschien moet ik Evy gebruiken om tot de 5k te komen, en het daarna verder uitzoeken?

Zal me er eens in gaan verdiepen :')
pi_163149032
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:02 schreef Negentiendertig het volgende:

[..]

Lastig. Heb net zowel de app van Evy als de Runkeeper app gedownload, maar weet nog niet wat ik handiger vind. Misschien moet ik Evy gebruiken om tot de 5k te komen, en het daarna verder uitzoeken?

Zal me er eens in gaan verdiepen :')
Dat is wat ik doe ja :Y Vanaf de 5 ga ik gewoon lekker lopen en dan uitbouwen met een ander schema. Heb vandaag al ff zitten zoeken wat ik zou kunnen gebruiken en dacht aan dit:
http://www.run2day.nl/hardloopschema-5-10km

Of hier iets zoeken/samenstellen: http://www.runinfo.nl/hardloopschema.htm

En dan is het werken met schema's vooral om houvast te hebben. Mijn doel is langdurig 5km blessurevrij te kunnen lopen, ik hoef niet per se naar die 10km toe. ;)
pi_163149889
Nog even verder denkend: ik gebruik Endomondo al, maar nog niet de betaalversie. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben hier? Hoe is het schema-verhaal daarvan?? Voor ik er aan vast zit..
pi_163171349
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 21:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net Evy les 27 gedaan, afgerond dus! 5,1 km in 31 minuten :)
Dinsdag ga ik eens op eigen muziek rennen.
Whoooo!! Gefeliciteeeeerd!:D Ik weet nog hoe heerlijk dat was om Evy te halen! :D
pi_163172540
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:11 schreef NewBalance het volgende:

[..]

Whoooo!! Gefeliciteeeeerd!:D Ik weet nog hoe heerlijk dat was om Evy te halen! :D
Is het ook. Maar het is niet de eerste keer :@
pi_163172745
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 22:07 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Dat is wat ik doe ja :Y Vanaf de 5 ga ik gewoon lekker lopen en dan uitbouwen met een ander schema. Heb vandaag al ff zitten zoeken wat ik zou kunnen gebruiken en dacht aan dit:
http://www.run2day.nl/hardloopschema-5-10km

Of hier iets zoeken/samenstellen: http://www.runinfo.nl/hardloopschema.htm

En dan is het werken met schema's vooral om houvast te hebben. Mijn doel is langdurig 5km blessurevrij te kunnen lopen, ik hoef niet per se naar die 10km toe. ;)
Kijk ook eens op de site van My Asics. Je voert je niveau, doel en omstandigheden in (bijvoorbeeld op welke dagen je niet kan lopen), en er rolt een persoonlijk schema uit wat is toegespitst op jouw streeftijd. Asics lijkt mij namelijk motiverender dan schema's die zeggen: 'loop 20 minuten in een vlot tempo' o.i.d. Asics zegt: 'loop 20 minuten met een gemiddelde snelheid van 6:18min/km'. En Asics bouwt dat heel netjes op.
Somebody that I used to know
  maandag 20 juni 2016 @ 20:59:15 #116
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163172924
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:53 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Kijk ook eens op de site van Asics. Je voert je niveau, doel en omstandigheden in (bijvoorbeeld op welke dagen je niet kan lopen), en er rolt een persoonlijk schema uit wat is toegespitst op jouw streeftijd. Asics lijkt mij namelijk motiverender dan schema's die zeggen: 'loop 20 minuten in een vlot tempo' o.i.d. Asics zegt: 'loop 20 minuten met een gemiddelde snelheid van 6:18min/km'. En Asics bouwt dat heel netjes op.
looptijden.nl ook in zeker zin, en die hebben ook een app.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163173095
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:59 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

looptijden.nl ook in zeker zin, en die hebben ook een app.
Cool! Heb je toevallig een voorbeeldje van hoe zij een trainingsles opbouwen? (op de site staat alleen 'duurlooptraining', de details krijg je pas als je je aanmeldt en het schema wilt gaan volgen, maar dat is bij mij pas over een paar weken van toepassing).
Somebody that I used to know
pi_163174274
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:59 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

looptijden.nl ook in zeker zin, en die hebben ook een app.
Die werken met een maandabbo ook toch? Weet nog niet of ik dat de moeite/geld waard vind eigenlijk. Is het echt een goede app?
pi_163174588
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:30 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Die werken met een maandabbo ook toch? Weet nog niet of ik dat de moeite/geld waard vind eigenlijk. Is het echt een goede app?
Wat ik zo zie, heb je ook gratis schema's, maar die zijn dan niet helemaal op jou als persoon toegespitst. Wel kan je ze selecteren op bijvoorbeeld 10km in 1u20 of 1u10 of 1u.
Somebody that I used to know
pi_163174659
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat ik zo zie, heb je ook gratis schema's, maar die zijn dan niet helemaal op jou als persoon toegespitst. Wel kan je ze selecteren op bijvoorbeeld 10km in 1u20 of 1u10 of 1u.
Ja.. nja veel keuze wat dat betreft dus.. wil niet 100 en 1 verschillende apps installeren en dan nog niet weten wat te gebruiken.. Lastig.
pi_163193843
quote:
11s.gif Op maandag 20 juni 2016 20:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Is het ook. Maar het is niet de eerste keer :@
:D

Misschien dat je deze keer wel blijft lopen na Evy.
Aansluiten bij een loopclub helpt! Dat heb ik gedaan.

Sukkel zelf nog steeds met opbouwen naar de 10 km en daar te blijven.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:04:59 #122
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163194249
quote:
2s.gif Op maandag 20 juni 2016 21:04 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Cool! Heb je toevallig een voorbeeldje van hoe zij een trainingsles opbouwen? (op de site staat alleen 'duurlooptraining', de details krijg je pas als je je aanmeldt en het schema wilt gaan volgen, maar dat is bij mij pas over een paar weken van toepassing).
Je kan zo een account maken, schema kiezen en bekijken en hem dan ook zo weer "on-kiezen" en over een paar weken dan gebruiken.

@Sunny De app ken ik niet, ik heb schema van de site gevolgd voor m'n marathon.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163201455
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Je kan zo een account maken, schema kiezen en bekijken en hem dan ook zo weer "on-kiezen" en over een paar weken dan gebruiken.

@Sunny De app ken ik niet, ik heb schema van de site gevolgd voor m'n marathon.
En Endomondo? Die gebruik jij toch ook? Toevallig de premium versie?
  dinsdag 21 juni 2016 @ 22:15:59 #124
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_163201564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

En Endomondo? Die gebruik jij toch ook? Toevallig de premium versie?
Ik kijk er alleen op voor stats. Ik upload altijd m'n gpx van horloge naar garmin express en die synct met endomondo. Ook smashrun check ik soms en hij upload ook naar strava.

Dus wbt apps weet ik het ook niet goed.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_163201816
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 22:15 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ik kijk er alleen op voor stats. Ik upload altijd m'n gpx van horloge naar garmin express en die synct met endomondo. Ook smashrun check ik soms en hij upload ook naar strava.

Dus wbt apps weet ik het ook niet goed.
Ok thanks :)
Ik moet ook gewoon ff wachten nog. Ben nog niet zo ver en heb mezelf een smartwatch beloofd als ik de 5km kan lopen. Dus eigenlijk moet ik vooral onderzoeken wat daar op kan qua apps ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')