Kon ik maar pizza eten. Ik heb al bijna twee maanden niks fatsoenlijks meer gegetenquote:Op donderdag 2 juni 2016 20:49 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Ik ga ze mailen, gezellig met zijn allen pizza eten bij Tim. Dat moet toch gewoon kunnen.
Ik schijt iedere ochtend, voordat ik de douche inspring, nadat ik een sigaretje gehad heb.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:28 schreef d4v1d het volgende:
Ik moet nodig schijten maar ik zit in de trein
Ja ik ook. Leuk manquote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Ik schijt iedere ochtend, voordat ik de douche inspring, nadat ik een sigaretje gehad heb.
Vaste prik.
Succes ermee.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 08:53 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ja ik ook. Leuk man
Maar ik moet nogsteeds
Die DJMO heeft het weer veranderd naar IN Urk.quote:
Het is gewoon op Urk.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 00:27 schreef Specularium het volgende:
Fokker is een beetje panda omdat mensen 'in Urk' zeggen.
Net als dat het gewoon patat friet/frites is.quote:Op komt vaak voor bij (vroegere) plaatsen, wijken of streken die van oorsprong hoger lagen dan het omliggende land. Dit gebruik is blijven voortbestaan in het plaatselijke taalgebruik. Zo zal iemand uit (de buurt van) Den Haag makkelijk 'op Scheveningen' kunnen zeggen, hebben Rotterdammers het over 'op Spangen' en 'op Zuid' en spreekt men rond Arnhem van 'op Lobith'. In de algemene taal past bij namen van plaatsen en wijken alleen in: in Scheveningen, in Spangen, in Rotterdam-Zuid en in Lobith. Het gebruik van op kun je niet echt een taalfout noemen, maar doordat het niet algemeen is, is het minder neutraal dan in.
Op is wel nog gebruikelijk bij voormalige eilanden: op Walcheren, op Wieringen, op Urk, en bij sommige streken, zoals op de Veluwe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |