abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:36:35 #1
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162664747
quote:
Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt.
Met de aangifte wil zij duidelijk maken dat "aantoonbaar onrecht nooit straffeloos doorgang mag vinden", laat DENK in een verklaring weten. "Het bestrijden van onrecht begint met het melden hiervan", aldus Simons.

Zij stelt dat het "tijd wordt dat in onze samenleving het besef doordringt dat er één duidelijk rode lijn wordt getrokken: daders van discriminatie, seksisme en racisme worden aangegeven, opgespoord en bestraft."

Vorige week maakte de presentatruice bekend dat zij zich aansluit bij de oud-PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, die de politieke partij Denk hebben opgericht.

Ze hoopt bij de volgende verkiezingen, die voor maart 2017 staan gepland, in de Tweede Kamer te komen.
Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)-wegens-racisme.html

woensdag 1 juni 2016 @ 11:36:58 #2
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162664759
Op verzoek van Frietenstamp.
pi_162664774
en gaan ze dan al die racisten thuis opzoeken?
Nothing to see here, carry on
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:38:02 #4
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_162664782
Maar, wat is er dan voor racisme tegen haar gepleegd?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_162664794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:38 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Maar, wat is er dan voor racisme tegen haar gepleegd?
"de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties"
pi_162664854
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:18 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Die grenzen gelden zeker alleen als het andersom is, voor westerlingen die naar achterlijke landen verhuizen. Ook niet op uitnodiging. Genoeg om aanstoot aan te nemen daar. Maar nee dat zal wel weer anders zijn. :N Hypocriet.
Dat zeg ik niet. Die woorden leg jij mij in de mond. Ik vind dat westerlingen ook kritiek mogen hebben op andere landen waar ze wonen of mee te maken hebben.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:43:07 #7
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_162664907
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:38 schreef Rekkie het volgende:

[..]

"de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties"
Ahhh vrijheid van meningsuiting dus? Of werd zij ook echt slachtoffer/benadeeld hierdoor?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_162664954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:43 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Ahhh vrijheid van meningsuiting dus? Of werd zij ook echt slachtoffer/benadeeld hierdoor?
Hate speech and bedreigen vallen niet onder de vrijheid van meningsuiting. ;)

Het is een strafbaar feit en heel begrijpelijk dat Sylvi acties onderneemt.

Ze haalt gewoon haar recht zoals de black momma dat ze is.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 11:47:45 #9
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162665046
quote:

[..]

Punt is dat het merendeel van de reacties op haar toetreding tot de bedenkelijke "DENK'-groep, die nogal logisch de nodige kritiek over haar afroept, verbaal niet op argumenten zijn gebaseerd maar puur op het afzeiken.
Koren op de molen van deze club dus, stilzwijgen zou beter zijn, maar de gemiddelde forumbezoeker uit zich nu eenmaal niet zo welbespraakt.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_162665047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:44 schreef Atak het volgende:

Sylvi
:N

pi_162665260
quote:

[..]

Hahaha echt he.
pi_162665330
Vrijheid van meningsuiting....

Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162665335
quote:

[..]

Ik zou nog even opzoeken wat de vrijheid van meningsuiting nou precies behelst.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_162665453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:57 schreef Barbusse het volgende:

[ afbeelding ]
Eens met dit stukje. Tot voor een jaar of 10 geleden waren "klaagnegers" grappige kwinkslagen in een tendentieus artikeltje van GeenStijl. Kleurrijk taalgebruik. Tegenwoordig is het gemeengoed geworden, en is het gekaapt door mensen die eigenlijk niet zo goed weten hoe je een argument over het voetlicht moet brengen. Die gaan met dergelijke termen strooien omdat ze denken dat het indruk maakt, maar het is niets anders dan ordinair gescheld. Ze hebben het gewoon niet zo goed begrepen, en vallen ons lastig met hun verbale diarree en totale onvermogen om een normale discussie te voeren.
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:02:50 #15
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162665497
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:47 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Punt is dat het merendeel van de reacties op haar toetreding tot de bedenkelijke "DENK'-groep, die nogal logisch de nodige kritiek over haar afroept, verbaal niet op argumenten zijn gebaseerd maar puur op het afzeiken.
Koren op de molen van deze club dus, stilzwijgen zou beter zijn, maar de gemiddelde forumbezoeker uit zich nu eenmaal niet zo welbespraakt.
Afzeiken is nog steeds geen racisme.
pi_162665507
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:01 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Eens met dit stukje. Tot voor een jaar of 10 geleden waren "klaagnegers" grappige kwinkslagen in een tendentieus artikeltje van GeenStijl. Kleurrijk taalgebruik. Tegenwoordig is het gemeengoed geworden, en is het gekaapt door mensen die eigenlijk niet zo goed weten hoe je een argument over het voetlicht moet brengen. Die gaan met dergelijke termen strooien omdat ze denken dat het indruk maakt, maar het is niets anders dan ordinair gescheld. Ze hebben het gewoon niet zo goed begrepen, en vallen ons lastig met hun verbale diarree en totale onvermogen om een normale discussie te voeren.
Inderdaad. Dat en het feit dat mensen gewoon racistisch bezig zijn en zich dan verschuilen achter die "kwinkslag"-argumentatie. Hi ha ho hilarisch....
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 12:04:03 #17
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_162665530
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:02 schreef frietenstamp het volgende:

[..]

Afzeiken is nog steeds geen racisme.
Zeg ik dat dan?
Minder, minder, minder is m.i. ook geen rascisme.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_162665576
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:09:30 #20
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_162665645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:44 schreef Atak het volgende:

[..]

Hate speech and bedreigen vallen niet onder de vrijheid van meningsuiting. ;)

Het is een strafbaar feit en heel begrijpelijk dat Sylvi acties onderneemt.

Ze haalt gewoon haar recht zoals de black momma dat ze is.
Hate speech is altijd iets wat betwistbaar blijft. Vrijheid van meningsuiting en verboden te discrimineren zijn altijd lastige nuances waarbij het lastig is dit te vervolgen. Bedreigen is iets anders, er werd gesproken over reacties, niet bedreigingen.
pi_162665676
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ach, sluit goed aan op dit stuk: 'Nederlanders zijn de handrem kwijt'
Och jeetje, dat is een stuk in de stijl van "de jeugd van tegenweurdig!". Ik geloof niet zo in die analyse.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:11:40 #22
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_162665683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:57 schreef Barbusse het volgende:

[ afbeelding ]
Oh god hou toch op met je "waardevolle bijdrage aan het debat". Laat iedereen lekker zelf bepalen wat hij waardevol vindt, Arnon Erdogan.

Ik vind het voor het debat waardevol en noodzakelijk dat bepaalde zelfbenoemde goden ontgod worden. Annabel Nanninga doet dat efficiënt en effectief. Heldin van Nederland. _O_
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:12:29 #23
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_162665700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:41 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Die woorden leg jij mij in de mond. Ik vind dat westerlingen ook kritiek mogen hebben op andere landen waar ze wonen of mee te maken hebben.
Met als enig verschil dat de meeste Westerlingen die in andere landen wonen zich aanpassen aan de cultuur aldaar. Het zal best zo zijn dat er in Canada en ander landen waar Nederlanders wonen, Orange verenigingen zijn maar dat zegt niets over het aanpassingsvermogen van de Nederlander. Die, in de meeste gevallen, wel de taal spreekt, hard werkt en respect opbrengt voor het land en de geldende gebruiken.

Stel je voor, dat die Orange verenigingen gaan eisen dat het gebruik van bont bij de inheemse Inuit Eskimobevolking verboden word omdat men in Nederland tegen bont is. Zou dan de plaatselijke gezagshebber of de Inuit jagersvereniging zeggen: ''Goed, u heeft gelijk, wij gaan op zoek naar een vervangend product in de vorm van een synthetisch bontje'' ?
Weinig kans.
pi_162665701
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:09 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

er werd gesproken over reacties, niet bedreigingen.
Nee, ook bedreigingen.
  woensdag 1 juni 2016 @ 12:18:30 #25
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_162665864
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 12:12 schreef Atak het volgende:

[..]

Nee, ook bedreigingen.
Ik kon dat niet teruglezen uit de OP, noch van wat ik elders snel heb gezien. Ik vraag me ook af waar de informatie van bedreigingen vandaan komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')