abonnement Unibet Coolblue
pi_162653818


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

De afgestudeerde arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd
• Ryon
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder II)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder I)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten. De lijst met universiteiten is gestorteerd op tofheid:
Rijksuniversiteit Groningen
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon
• Ties02 (Novietenhoeder I)
• Joosie200
• Accursius
• underground1009
• IPA35

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel Floormanager)

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Keyos

Universiteit Leiden
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• Blistering

Radboud Universiteit
• Boterbartje

Maastricht University
• GeneraalAdmiraal



Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

[ Bericht 0% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 03-06-2016 20:05:44 ]
pi_162653826
Gay Association/Engelen-arrest (HR 7 juni 1991, NJ 1991, 262): wat als je een mondelinge huurovereenkomst afsluit voorafgaand aan de aankoop? Kan het huurbeding dan nog gevestigd/ingeroepen worden? De huur gaat praktisch pas in nadat het pand verworven is. Dan had de huurder maar moeten weten dat de verhuurder nog geen eigenaar was. Je moet dan maar weten dat je riskeert dat er een huurbeding in de hypotheek akte staat.
pi_162653870
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:05 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Tsk.

Ik zie het wel.
Retour heb ik al vanaf 650, enkeltjes 550.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:12:25 #4
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162654021
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:18 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Hehe, na mijn jaar hebben we ongeveer 1k bespaard.
Het jaar erop is alles opgegaan aan de bestuurspakken voor de constiborrel van t nieuwe bestuur :')

Werd best mad. Mahaaaaad.
Heftig verhaal dit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:14:17 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162654078
Maar Yreal. Je was dus voorzitter van een dinges en je bent nu gewieberd voor iemand die meer ervaring heeft voor de functie die jij al een jaar vervulde? En de nieuwe commissie van mensen die jij niet kent en jou ook niet die vinden het wel oké als je dan het nog een jaartje doet maar dan iets anders?

Dat is wel bagger ja. Ook een beetje merkwaardig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162654276
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:14 schreef Ryon het volgende:
Maar Yreal. Je was dus voorzitter van een dinges en je bent nu gewieberd voor iemand die meer ervaring heeft voor de functie die jij al een jaar vervulde? En de nieuwe commissie van mensen die jij niet kent en jou ook niet die vinden het wel oké als je dan het nog een jaartje doet maar dan iets anders?

Dat is wel bagger ja. Ook een beetje merkwaardig.
Uh ja niet helemaal. Afgelopen jaar zat ik erin als penningmeester, en heb al sinds halverwege aan iedereen duidelijk gemaakt dat ik volgende jaar er weer voor zou gaan als voorzitter.

En nu hebben ze dus voor volgend jaar iemand die ze geschikter vinden als voorzitter, maar mij toch iets willen gunnen in de vorm van een speciale extra grote positie ofzo. Ik vind het allemaal maar heel vaag. Ik vraag me alleen af of ik mij nou gelukkig moet voelen met het feit dat ze mij wat willen gunnen of dat ik een beetje teleurgesteld bent met het idee dat ik toch blijkbaar allemaal niet goed genoeg ben.
pi_162654376
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Uh ja niet helemaal. Afgelopen jaar zat ik erin als penningmeester, en heb al sinds halverwege aan iedereen duidelijk gemaakt dat ik volgende jaar er weer voor zou gaan als voorzitter.

En nu hebben ze dus voor volgend jaar iemand die ze geschikter vinden als voorzitter, maar mij toch iets willen gunnen in de vorm van een speciale extra grote positie ofzo. Ik vind het allemaal maar heel vaag. Ik vraag me alleen af of ik mij nou gelukkig moet voelen met het feit dat ze mij wat willen gunnen of dat ik een beetje teleurgesteld bent met het idee dat ik toch blijkbaar allemaal niet goed genoeg ben.
Hangt er beetje van af of je het jaar er na bestuur zou willen doen. Zo ja, zou ik me schikken naar de vereniging; zo nee zou ik bedanken, als dat is wat je wil. Ook als vicevoorzitter heb je een mooie functie en kan je met een leuke taakverdeling er een waardevol commissiejaar van maken die zich onderscheidt van je jaar als penning :)
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:27:26 #8
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162654451
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Uh ja niet helemaal. Afgelopen jaar zat ik erin als penningmeester, en heb al sinds halverwege aan iedereen duidelijk gemaakt dat ik volgende jaar er weer voor zou gaan als voorzitter.

En nu hebben ze dus voor volgend jaar iemand die ze geschikter vinden als voorzitter, maar mij toch iets willen gunnen in de vorm van een speciale extra grote positie ofzo. Ik vind het allemaal maar heel vaag. Ik vraag me alleen af of ik mij nou gelukkig moet voelen met het feit dat ze mij wat willen gunnen of dat ik een beetje teleurgesteld bent met het idee dat ik toch blijkbaar allemaal niet goed genoeg ben.
Oh, oké. Boeie, Dit is dan juist positief. Natuurlijk lullig dat je niet de functie krijgt die je graag wilt maar dat kan gebeuren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162654489
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, oké. Boeie, Dit is dan juist positief. Natuurlijk lullig dat je niet de functie krijgt die je graag wilt maar dat kan gebeuren.
Oke, dan ga ik het zo oppakken. Jij bent toch een beetje mijn gids in deze.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:28:48 #10
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162654491
Zal verder iemand een rotzorg zijn welke klotetaak wie doet, als er maar een beetje gezopen kan worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162654526
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:28 schreef Ryon het volgende:
Zal verder iemand een rotzorg zijn welke klotetaak wie doet, als er maar een beetje gezopen kan worden.
Voornaamste verbeterpunt, zonniger oord en goedkoper bier.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 21:30:10 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162654532
Trek dat soort dingen ook niet te persoonlijk aan hé. Dat ze je graag terug willen is juist het grote persoonlijke compliment. Dat ze een ander type willen als voorzitter is zeker geen persoonlijke aanval. Dat is hoe het koekje kruimelt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162654619
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:30 schreef Ryon het volgende:
Trek dat soort dingen ook niet te persoonlijk aan hé. Dat ze je graag terug willen is juist het grote persoonlijke compliment. Dat ze een ander type willen als voorzitter is zeker geen persoonlijke aanval. Dat is hoe het koekje kruimelt.
Mweh, het zuigt gewoon een beetje dat ik eindelijk eens ergens wel de leiding wilde nemen maar dat dat dan niet mag. Nou ja, we gaan er maar weer een mooi feestje van maken.
pi_162654659
quote:
15s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Heftig verhaal dit.
Alles draait om de status, Ryon. ^O^
pi_162654736
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mweh, het zuigt gewoon een beetje dat ik eindelijk eens ergens wel de leiding wilde nemen maar dat dat dan niet mag. Nou ja, we gaan er maar weer een mooi feestje van maken.
Gewoon zorgen dat de voorzitter 'per ongeluk' verdwijnt en dan de boel overnemen, jatoch.
pi_162654784
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat de voorzitter 'per ongeluk' verdwijnt en dan de boel overnemen, jatoch.
Ik weet nog niet wie het is, dus we moeten maar eens kennis maken morgen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:13:02 #17
365082 IPA35
Patriarch
pi_162656041
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 10:54 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Meen dat gister gehoord te hebben.
Vonck was er gewoon bij heur..
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:13:24 #18
365082 IPA35
Patriarch
pi_162656055
Ik manage jullie allemaal het park :(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162656071
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:13 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Vonck was er gewoon bij heur..
Goh...
In het begin had die een praatje over wat er vandaag kwam, met z'n notaris en expertise in het parkmanagement, maar vervolgens had die over een sollicitatie en ik vroeg me af hoe en wat.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:15:33 #20
365082 IPA35
Patriarch
pi_162656137
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:13 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Goh...
In het begin had die een praatje over wat er vandaag kwam, met z'n notaris en expertise in het parkmanagement, maar vervolgens had die over een sollicitatie en ik vroeg me af hoe en wat.
Kan me niet herinneren dat hij daar iets over zei...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:16:15 #21
365082 IPA35
Patriarch
pi_162656162
Ben een fucking kassabonnetje kwijtgeraakt in de LB... Daar gaat m'n decharge.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_162656167
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:15 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat hij daar iets over zei...
Misschien moeten ze de Starbucks eens openen om 08:50, kan je wat sterkere koffie halen dan die standaardcheapkoffiemeuk van de uni.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:16:47 #23
365082 IPA35
Patriarch
pi_162656182
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:16 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Misschien moeten ze de Starbucks eens openen om 08:50, kan je wat sterkere koffie halen dan die standaardcheapkoffiemeuk van de uni.
Starbucks is pure aids.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 31 mei 2016 @ 22:16:59 #24
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162656189
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Alles draait om de status, Ryon. ^O^
http://gents.nl/webshop/collectie/pakken/

Pakken bij budget-tie / gents. Voor duizend euro heb je dan een plastic pak en een paar ranja (uit limonadesiroop) tijdens de borrel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162656196
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 22:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Starbucks is pure aids.
Welnee. Lekkere koffie wel, alleen beetje heet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')