abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162649142
quote:
Dalai Lama: "Er zijn te veel vluchtelingen in Europa"

In een interview dat vandaag werd gepubliceerd in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine stelt de Dalai Lama dat er momenteel te veel vluchtelingen in Europa verblijven. De geestelijke leider van de Tibetaanse boeddhisten oordeelt voorts dat migranten die in Europa bescherming zoeken hier slechts tijdelijk horen te blijven.

"Wanneer we de gezichten van elke vluchteling bekijken, in het bijzonder de gezichten van kinderen en vrouwen, voelen we hun lijden. Een mens die betere leefomstandigheden kent, heeft de verantwoordelijkheid hen te helpen. Maar aan de andere kant zijn er momenteel te veel in Europa", stelt hij.

"Europa, en Duitsland in het bijzonder, mag geen Arabisch land worden. Duitsland is Duitsland", voegde hij nog toe. Hij refereert daarmee naar het feit dat een meerderheid van de vluchtelingen uit landen als Syrië en Irak komen.

"Het zijn er zo veel dat het praktisch moeilijk wordt. Op moreel vlak vind ik dat die vluchtelingen slechts tijdelijk moeten opgevangen worden. Het doel moet zijn dat ze terugkeren en helpen bij de heropbouw van hun land", verklaart de man die zelf al meer dan 50 jaar in India in ballingschap leeft.

Duitsland liet vorig jaar ruim een miljoen vluchtelingen toe. De instroom is dit jaar afgenomen door de sluiting van de zogenaamde Balkanroute, die vorig jaar de belangrijkste route vanuit Turkije naar het Westen was.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ngen-in-Europa.dhtml
pi_162649203
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:15 schreef Houtenbeen het volgende:
De instroom is dit jaar afgenomen door de sluiting van de zogenaamde Balkanroute, die vorig jaar de belangrijkste route vanuit Turkije naar het Westen was.

Wacht maar even tot na de zomer voordat dit soort uitspraken gedaan worden. Je zal zien dat ze geen steek houden.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162649235
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wacht maar even tot na de zomer voordat dit soort uitspraken gedaan worden. Je zal zien dat ze geen steek houden.
En de stroom vanuit Afrika neemt ook flink toe.

Maar wat een wijze man is die Dalai Lama zeg _O_
pi_162649257
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar wat een wijze man is die Dalai Lama zeg _O_
Hoezo? Omdat ie zegt wat een zeer groot deel van de bevolking van de EU ook zegt? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162649291
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoezo? Omdat ie zegt wat een zeer groot deel van de bevolking van de EU ook zegt? 8)7
Ja, wel een van de weinige(wereldleiders) die voor Europa opkomt :P
pi_162649303
Tja, wat kan je nog zeggen tegen hij die vastberaden is van een dak te springen
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:26:35 #7
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_162649388

[ Bericht 100% gewijzigd door Daarnaast op 31-05-2016 18:28:17 ]
pi_162649749
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:20 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je zou eens andere uitspraken moeten horen. Persoonlijk denk ik dat hij echt een verstandig intellect heeft
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_162649774
_O_ De Dalai Lama for president! _O_
pi_162649776
Het aantal immigranten is an sich geen probleem, als de vrije markt gewoon zijn werk kan doen. De VS in de 19e eeuw kon ook prima overweg gaan met enorme immigratiestromen, mede door het ontbreken van een verstikkende overheidsbureaucratie.

Het grote probleem is de verzorgingsstaat die integreren ontmoedigd en meeliftgedrag aanwakkert.
pi_162649832
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:42 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Het aantal immigranten is an sich geen probleem, als de vrije markt gewoon zijn werk kan doen. De VS in de 19e eeuw kon ook prima overweg gaan met enorme immigratiestromen, mede door het ontbreken van een verstikkende overheidsbureaucratie.

Het grote probleem is de verzorgingsstaat die integreren ontmoedigd en meeliftgedrag aanwakkert.
Had Amerika toen ook te maken met een enorme moslim-instroom?
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:44:53 #12
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162649863
quote:
...
Misschien de oorspronkelijke bewoners steeds verder de rimboe in pushen en huisvesten in reservaten? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_162650040
quote:

:') x 500 triljard
pi_162650092
quote:

Vertel dat de indianen :')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_162650128
Valt allemaal wel mee, de media blaast het weer eens om angst te zaaien.
Chaos en angst creëren = controle en vrijheden inperken.
pi_162650183
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:55 schreef PSVCL het volgende:
Moslims importeren = Chaos en angst creëren = controle en vrijheden inperken
pi_162650219
Zegt de Dalai Lama die zelf een vluchteling is en gelukkig mocht blijven wonen en leven in India.
pi_162650221
quote:

Het is lachwekkend dat jij niet verder kijkt dan je neus lang is.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_162650249
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Tja , moet je bij degene zijn die ze binnenhalen.
Niet Moslims de schuld geven.
pi_162650258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:58 schreef Tayu het volgende:
Zegt de Dalai Lama die zelf een vluchteling is en gelukkig mocht blijven wonen en leven in India.
Takes one to know one.

Nee, ik vind het bs dat je zijn mening zo aan het afdoen bent, ik vind het gewoon behoorlijk triest eigenlijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_162650277
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef ludovico het volgende:

[..]

Takes one to know one.

Nee, ik vind het bs dat je zijn mening zo aan het afdoen bent, ik vind het gewoon behoorlijk triest eigenlijk.
Wat precies vind je triest?
pi_162650292
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 18:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Tja , moet je bij degene zijn die ze binnenhalen.
Niet Moslims de schuld geven.
Doe ik ook. Betekent echter niet dat ik moslims daarmee vrij spreek van verantwoordelijkheid voor het gedrag dat de chaos oplevert.
pi_162650321
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef Tayu het volgende:

[..]

Wat precies vind je triest?
Jou, omdat je aan het doen bent dat hij een hypocriete hond is en zijn bek moet houden terwijl die gewoon een terecht punt maakt. Beetje zielig onterecht mensen de mond snoeren.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_162650342
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Jou, omdat je aan het doen bent dat hij een hypocriete hond is en zijn bek moet houden terwijl die gewoon een terecht punt maakt. Beetje zielig onterecht mensen de mond snoeren.
Als boeddhist heb ik soms ook wel erge moeite met deze hele geschiedenis.
pi_162650348
Wijze woorden en dan met name dat het hier geen Arabisch land mag worden.
pi_162650349
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Doe ik ook. Betekent echter niet dat ik moslims daarmee vrij spreek van verantwoordelijkheid voor het gedrag dat de chaos oplevert.
Ze vertrekken ook uit landen waar chaos heerst door Amerikaanse en westerse bemoeienis .
pi_162650420
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:03 schreef Tayu het volgende:

[..]

Als boeddhist heb ik soms ook wel erge moeite met deze hele geschiedenis.
Wat dan?
pi_162650465
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wijze woorden en dan met name dat het hier geen Arabisch land mag worden.
Dit! Hij durft het tenminste te zeggen!
pi_162650518
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat dan?
Er zijn wel degelijk punten waar ik kanttekeningen bij plaats.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:06 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat dan?
Ik heb na jouw reactie naar mij toe niet echt de behoefte om daar van mening te wisselen met jou.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 19:10:26 #30
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_162650526
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:03 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ze vertrekken ook uit landen waar chaos heerst door Amerikaanse en westerse bemoeienis .
Ja moslims die andere moslims doden, bedankt Amerika.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_162650543
quote:
De VS in de 19e eeuw kon ook prima overweg gaan met enorme immigratiestromen
Vertel dat tegen de echte Amerikanen. Die werden gedeporteerd naar reservaten, en er werd genocide op gepleegd. Om plaats te maken voor al die nieuwe immigranten uit Europa.
Ура для россии
pi_162650544
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ja moslims die andere moslims doden, bedankt Amerika.
Amerika heeft ze tegen elkaar opgezet, hoe kwamen ze bijv aan die wapens?

Made in the USA
pi_162650550
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:10 schreef Tayu het volgende:

[..]

Er zijn wel degelijk punten waar ik kanttekeningen bij plaats.

[..]

Ik heb na jouw reactie naar mij toe niet echt de behoefte om daar van mening te wisselen met jou.
Oh dat vind ik jammer ;(
Het was niet persoonlijk bedoelt hoor, als een andere flippo jouw woorden had gebruikt was ik daarop los gegaan. :*
pi_162650569
O, gaat hij zich ook maar een keer mengen in het debat? :').
I´m back.
pi_162650590
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:11 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Amerika heeft ze tegen elkaar opgezet, hoe kwamen ze bijv aan die wapens?

Made in the USA
Welnee het enige waar je de VS van kunt betichten is dat ze een aantal dictators hebben verwijderd. Moslims moeten nu eenmaal onderdrukt worden door een dictator want anders breekt er chaos uit.
pi_162650618
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Welnee het enige waar je de VS van kunt betichten is dat ze een aantal dictators hebben verwijderd. Moslims moeten nu eenmaal onderdrukt worden door een dictator want anders breekt er chaos uit.
More than one million Iraqis have died as a result of the conflict in their country since the U.S.-led invasion in 2003, according to research conducted by one of Britain's leading polling groups.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSL3048857920080130

Amerika = kanker
pi_162650653
De Dalai Lama zegt verstandige dingen.
pi_162650686
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:15 schreef luxerobots het volgende:
De Dalai Lama zegt verstandige dingen.
Klopt idd, hij zei laatst ook dit, en dat hebben we opgevolgd: 'Koffie op de ouderwetse manier gezet, is lekkerder dan koffiepads".
I´m back.
pi_162650740
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:13 schreef PSVCL het volgende:

[..]

More than one million Iraqis have died as a result of the conflict in their country since the U.S.-led invasion in 2003, according to research conducted by one of Britain's leading polling groups.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSL3048857920080130

Amerika Islam = kanker
Die zijn allemaal door de VS gedood of had Saddam er een handje van om z'n eigen bevolking structureel uit te roeien?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2016 19:19:47 ]
pi_162650820
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Die zijn allemaal door de VS gedood of had Saddam er een handje van om z'n eigen bevolking structureel uit te roeien?
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wie is in 2003 illegaal een land binnengevallen met als smoes dat er massavernietigingswapens :')
aanwezig waren.

Waarom ontken je de feiten en probeer je er omheen te lullen?
pi_162650848
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, hij zei laatst ook dit, en dat hebben we opgevolgd: 'Koffie op de ouderwetse manier gezet, is lekkerder dan koffiepads".
Hij is van vele markten thuis, en moet je eens kijken wat je bespaart door te stoppen met die pads.
pi_162650973
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hij is van vele markten thuis, en moet je eens kijken wat je bespaart door te stoppen met die pads.
Ja, klopt en daarom heb ik het ook opgevolgd, alleen toen hij vervolgens begon over tampons en maandverband toen kapte mijn vrouw hem af.
I´m back.
pi_162651640
beter 10 boedhisten dan 1 booslim
8-)
pi_162651695
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:53 schreef Mytho het volgende:
beter 10 boedhisten dan 1 booslim
8-)
In Myanmar is dat toch net andersom.
pi_162651755
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:54 schreef Tayu het volgende:

[..]

hoezo willen ze daar 10 booslims ipv een boedhist? :?
pi_162651788
Ik hoor het de meeste politieke leiders nog zeggen. Kom allemaal gezellig naar Europa. We hebben genoeg voorzieningen om het op te vangen, want we hebben het allemaal al eens een keertje meegemaakt. Het is een morele plicht en zelfs burgers werden aangemoedigd om een vluchteling zelf in huis te nemen. Er werden opeens extra huurwoningen gebouwd, ze kregen voorrang op de sociale huurmarkt ( inmiddels ook niet meer ), toeslagen werden voor ze geregeld en zelfs een cursus aangeboden. Ook al mocht je dan weg of niet dan was de redenatie dat je dat in ieder geval op zak had. Allemaal leuk en aardig, maar waarom kon je dit dan niet aanbieden aan de autochtone Nederlander toen de situatie er nog helemaal niet was. Dan kan het opeens allemaal wel. Maar goed, dezelfde moraalridders die nog vol waren over respect zagen opeens dat de situatie onhoudbaar was geworden en moeten schorvoetend toegeven dat er minder bij moeten komen. Beetje te laat.
pi_162651828
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:57 schreef Mytho het volgende:

[..]

hoezo willen ze daar 10 booslims ipv een boedhist? :?
Extremisme is altijd fout en heel naar.

Extremisme komt overal voor.

Extremisme komt ook voor onder Boeddhisten.

Myanmar is daar een schrijnend voorbeeld van, waar het vooral de Moslims zijn die ernstig worden bedreigd en vermoord door juist de extremistische Boeddhisten.

Niet alleen Moslims trouwens, datzelfde geldt voor Christenen.
pi_162651884
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:59 schreef Tayu het volgende:

[..]

Extremisme is altijd fout en heel naar.

Extremisme komt overal voor.

Extremisme komt ook voor onder Boeddhisten.

Myanmar is daar een schrijnend voorbeeld van, waar het vooral de Moslims zijn die ernstig worden bedreigd en vermoord door juist de extremistische Boeddhisten.

Niet alleen Moslims trouwens, datzelfde geldt voor Christenen.
moeten ze zich maar gedragen, wedden dat wanneer de moslims in de meerderheid waren ze boedhisten afslachten
kijk maar naar zuiden van Thailand.

en er zijn genoeg landen waar moslims ongelovigen afslachten.

en bovendien heef geen een europees land last van boedhisten, wel van moslims

en als ongelovige ik ga liever op vakantie in Myanmar dan saudi arabie of pakistan

[ Bericht 7% gewijzigd door Mytho op 31-05-2016 20:07:43 ]
pi_162651891
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 19:54 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom mensen dan zeggen geen gewicht te geven aan boodschappen van de paus, maar wel aan deze grapjas?
Waar is dat op gebaseerd?
I´m back.
pi_162651925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:01 schreef Mytho het volgende:

[..]

moeten ze zich maar gedragen, wedden dat wanneer de moslims in de meerderheid waren ze boedhisten afslachten
kijk maar naar zuiden van Thailand.

en er zijn genoeg landen waar moslims ongelovigen afslachten.

en bovendien heef geen een europees land last van boedhisten, wel van moslims

Dat het ook (en niet in mindere mate) Christenen betreft, dat kwam zeker niet zo uit in je gedachtengang?
pi_162652098
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom mensen dan zeggen geen gewicht te geven aan boodschappen van de paus, maar wel aan deze grapjas?
Waar is dat op gebaseerd?
Net zo min als dat de Paus extremisme propagandeert, net zo min doet ook de Dalai Lama dat.

Ik vind het wel opmerkelijk dat de huidige Dalai Lama (hij heeft een tijd geleden al verkondigd tevens de laatste te zijn) zich dan zo uitlaat over de vluchtelingen van deze tijd. Hij was zelf een vluchteling, en met hem velen.

Compassie en mededogen zijn blijkbaar niet voor iedereen bedoeld.
pi_162652151
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:08 schreef Tayu het volgende:

[..]

Net zo min als dat de Paus extremisme propagandeert, net zo min doet ook de Dalai Lama dat.

Ik vind het wel opmerkelijk dat de huidige Dalai Lama (hij heeft een tijd geleden al verkondigd tevens de laatste te zijn) zich dan zo uitlaat over de vluchtelingen van deze tijd. Hij was zelf een vluchteling, en met hem velen.

Hoe dan ook, ik bedoel, wat moet je hier nou mee?
Ik vind dat bergbeklimmen in de Himalaya reuze interessant hoor.
I´m back.
pi_162652174
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe dan ook, ik bedoel, wat moet je hier nou mee?
Ik vind dat bergbeklimmen in de Himalaya reuze interessant hoor.
Ik heb niks met bergbeklimmen, waar dan ook. :)
pi_162652224
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:11 schreef Tayu het volgende:

[..]

Ik heb niks met bergbeklimmen, waar dan ook. :)
Ik vind het wel fascinerend, beats korfballen.
I´m back.
pi_162652256
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vind het wel fascinerend, beats korfballen.
Dat heel zeker! :D
pi_162652302
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:14 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat heel zeker! :D
Dan heeft-ie ook weer gelijk, de Dalai, want dat was ook één van die dingen die hij gezegd heeft.
I´m back.
pi_162652309
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan heeft-ie ook weer gelijk, de Dalai, want dat was ook één van die dingen die hij gezegd heeft.
:D
pi_162659012
Best een wijze man.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_162672765
quote:
FRANKFURT - Er zijn te veel immigranten in Europa en het is niet de bedoeling dat Duitsland een Arabisch land wordt. Het zijn niet de uitspraken van een rechtse Duitse politicus, maar opmerkelijk genoeg die van de dalai lama, de geestelijk leider van de Tibetaanse boeddhisten.

„Als we in het gezicht van elke individuele vluchteling kijken, in het bijzonder dat van kinderen en vrouwen, voelen we hun leed. Een mens dat het goed heeft, heeft de verantwoordelijkheid om hen te helpen,” zei de geestelijke in een interview met de Duitse krant Frankfurter Allgemeine. „Maar aan de andere kant zijn het er ondertussen te veel. Duitsland mag geen Arabisch land worden. Duitsland is Duitsland. Het zijn er zo veel dat het in de praktijk moeilijk wordt.”

„Ook moreel gezien vind ik dat deze vluchtelingen slechts tijdelijk opgenomen moeten worden,” gaat hij verder. „Het doel moet zijn dat ze terug kunnen keren om hun eigen land weer te helpen opbouwen.”

De spiritueel leider had al langer gereserveerde opvattingen over de vluchtelingencrisis in Europa. In de zomer van 2015 had hij lovende woorden voor landen als Duitsland en Europa die hun deuren openzetten voor de asielzoekers, maar tegelijkertijd merkte hij op dat er grenzen zijn aan de mogelijkheden om duizenden extra mensen op te nemen in een land.

In 2015 kwamen meer dan een miljoen vluchtelingen Europa binnen. De overgrote meerderheid trok na een oversteek met een bootje van mensensmokkelaars door naar noordelijke landen als Duitsland en Nederland.

http://www.telegraaf.nl/b(...)luchtelingen___.html
Is de Dalai lama nu ook een racist en moslimhater of is dit verlichte wijsheid?
  woensdag 1 juni 2016 @ 17:38:13 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_162673383
Racistische tokkie :r
pi_162673450
Als sommige westerlingen tegenwoordig meer PC zijn dan de Dalai Lama weet je dat er iets mis is.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  woensdag 1 juni 2016 @ 18:19:00 #63
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_162673465
Wijsheid!
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_162673511
Stond ook op reddit gister. Als je het bronartikel leest zul je zien dat hij dit helemaal niet heeft gezegd. Ging oorspronkelijk over zijn verjaardag of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_162673562
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:22 schreef Rezania het volgende:
Stond ook op reddit gister. Als je het bronartikel leest zul je zien dat hij dit helemaal niet heeft gezegd. Ging oorspronkelijk over zijn verjaardag of zo.
Is dit het originele artikel: http://www.faz.net/aktuel(...)skrise-14260431.html

Daarin staat wel degelijk dat hij vindt dat vluchtelingen tijdelijk opgenomen moet worden.
pi_162673602
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Is dit het originele artikel: http://www.faz.net/aktuel(...)skrise-14260431.html

Daarin staat wel degelijk dat hij vindt dat vluchtelingen tijdelijk opgenomen moet worden.
Bron daarvan of zo. Ging diep iig. Als ik thuis ben zal ik die redditpost zoeken.
pi_162673612
En mijn opmerking ging trouwens enkel over de TT.
pi_162673627
Het staat er gewoon hoor.

quote:
Das heißt, Sie sind nach all den Jahren immer noch ein Flüchtling. Wie empfinden Sie die gegenwärtige Flüchtlingskrise in Europa?

Wenn wir in das Gesicht jedes einzelnen Flüchtlings schauen, besonders bei den Kindern und Frauen, spüren wir ihr Leid. Ein Mensch, dem es etwas besser geht, hat die Verantwortung, ihnen zu helfen. Andererseits sind es mittlerweile zu viele. Europa, zum Beispiel Deutschland, kann kein arabisches Land werden. Deutschland ist Deutschland. (lacht) Es sind so viele, dass es in der Praxis schwierig ist. Auch moralisch gesehen finde ich, dass diese Flüchtlinge nur vorübergehend aufgenommen werden sollten. Das Ziel sollte sein, dass sie zurückkehren und beim Wiederaufbau ihrer eigenen Länder mithelfen.
Maar ik wacht je reactie af.
pi_162673628
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:27 schreef Rezania het volgende:
Okay die vlag dekt de lading inderdaad niet.
pi_162673653
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:27 schreef Rezania het volgende:
Hij zegt inderdaad dat er veel zijn, maar niet ''te veel''. Dat is weer typisch Telegraaf.
pi_162673792
https://reddit.com/r/The_(...)rope_germany/d3qm5ag

Eerst was het bronartikel anders maar nu is de link veranderd? Vage shit.
pi_162673964
Kijk eens aan, de Dalai Lama is een vieze nazi. Wie had dat gedacht..
Why stay small, if you can grow big..
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:24:00 #73
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_162674584
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:49 schreef D.D.W. het volgende:
Kijk eens aan, de Dalai Lama is een vieze nazi. Wie had dat gedacht..
RED ONS HENNIEGOD
pi_162674760
Zijn positie is toch niet vreemd? Tibet is defacto geannexeerd door China en de Tibetaanse cultuur staat onder druk door massale migratie en repressie uit China. Inmiddels zijn etnisch Tibetanen een minderheid in eigen land en is de Dalai Lama nog steeds in ballingschap.

Kan me voorstellen dat hij grote twijfels heeft over de effecten van massamigratie en vluchtelingenstromen.
pi_162674989
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:24 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Under the symbols of the SS and the Third Reich, expedition members are entertaining some Tibetan dignitaries and the Chinese representative in Lhasa,Tibet

Nog dichterbij :^)
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:46:57 #76
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_162675052
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:44 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Under the symbols of the SS and the Third Reich, expedition members are entertaining some Tibetan dignitaries and the Chinese representative in Lhasa,Tibet

Zouden ze moslims haten ?
RED ONS HENNIEGOD
pi_162675094
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:46 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

En Christenen?

Allebei volmondig ja. De één net iets meer dan de ander.
  woensdag 1 juni 2016 @ 19:53:42 #78
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_162675217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:48 schreef Tayu het volgende:

[..]

En Christenen?

Allebei volmondig ja. De één net iets meer dan de ander.
De katholieke kerk stond inderdaad net iets hoger in hun achting
RED ONS HENNIEGOD
pi_162675332
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:53 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

De katholieke kerk stond inderdaad net iets hoger in hun achting
Hoewel niet aansluitend bij dit topic, nationaalsocialisme en religie ligt stukken genuanceerder dan stellen dat men ook een hekel had aan "de Islam" of "het Christendom". Het ging men, mogelijk met uitzondering van Himmler (welke zich van een esoterisch en paganistisch wereldbeeld bediende), eerder over hervorming dan vernietiging.
- Fernando Pessoa
pi_162675370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:58 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Hoewel niet aansluitend bij dit topic, nationaalsocialisme en religie ligt stukken genuanceerder dan stellen dat men ook een hekel had aan "de Islam" of "het Christendom". Het ging men, mogelijk met uitzondering van Himmler (welke zich van een esoterisch en paganistisch wereldbeeld bediende), eerder over hervorming dan vernietiging.
Het is geen verleden tijd. Dit gebeurt nog altijd dagelijks.
pi_162676061
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:32 schreef Havermout2 het volgende:
Zijn positie is toch niet vreemd? Tibet is defacto geannexeerd door China en de Tibetaanse cultuur staat onder druk door massale migratie en repressie uit China. Inmiddels zijn etnisch Tibetanen een minderheid in eigen land en is de Dalai Lama nog steeds in ballingschap.

Kan me voorstellen dat hij grote twijfels heeft over de effecten van massamigratie en vluchtelingenstromen.
Dat deel van zijn positie is niet vreemd.

Wat wel vreemd is, is dat hij zelf z'n eigen raad niet opvolgt en niet terug naar Tibet gaat om daar zijn eigen land op te bouwen. Want dat ligt niet zo makkelijk. Welnu, voor een Syrische vluchteling ligt het óók niet zo makkelijk.

Je moet dus ook een beetje realistisch blijven, en als het nog lange tijd een puinzooi in het M-O blijft, is het dan beter om de vluchtelingen permanent te laten integreren of om net als met de gastarbeiders veel te lang in het sprookje te blijven geloven dat het verblijf maar tijdelijk is?
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:02:37 #82
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_162677174
Dit artikel bewijst slechts dat de dalai lama een normaal functionerend verstand heeft.Iedereen met een IQ groter dan 90 komt tot dezelfde conclusie, tenzij hij op een of andere manier goed verdiend aan de migrantenstroom.

Die financiële prikkel kan hoeft niet direct te zijn. De meeste Haagse politici zijn ook vóór meer migranten, omdat die opvatting hun de grootste garantie geeft op een lucratief baantje in de EU of één of andere hulpverlenende instantie.
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:36:19 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_162678326
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 20:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat deel van zijn positie is niet vreemd.

Wat wel vreemd is, is dat hij zelf z'n eigen raad niet opvolgt en niet terug naar Tibet gaat om daar zijn eigen land op te bouwen. Want dat ligt niet zo makkelijk. Welnu, voor een Syrische vluchteling ligt het óók niet zo makkelijk.

Je moet dus ook een beetje realistisch blijven, en als het nog lange tijd een puinzooi in het M-O blijft, is het dan beter om de vluchtelingen permanent te laten integreren of om net als met de gastarbeiders veel te lang in het sprookje te blijven geloven dat het verblijf maar tijdelijk is?
In het MO blijft het nog wel een tijd een puinhoop.

Waar ik wel op hoop is dat mensen die de regio daar verlaten voor Europa, zichzelf meer en vaker een spiegel voorhouden over het waarom van het feit dat het in het MO telkens fout gaat. Zelfreflectie en dat soort zaken. Zoniet, zullen ze in Europa hoe je het wendt of keert nog lang tweede- of zelfs derderangs burgers blijven. Gewoonweg omdat de hele maatschappijen hier totaal anders zijn ingericht dan in het MO en Noord-Afrika.
pi_162678526
quote:
9s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:46 schreef PowerLoungen het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Muslims_in_Myanmar

Misschien dat dit een leuke eerste opzet is om je wat te verdiepen in hoe boeddhisten op sommige plekken met moslims omgaan....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:44:35 #85
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_162678650
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 19:44 schreef Eufonie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je een beetje kennis van zaken had, dan wist je ongetwijfeld dat de swastika van origine een Aziatisch symbool is...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_162678718
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als je een beetje kennis van zaken had, dan wist je ongetwijfeld dat de swastika van origine een Aziatisch symbool is...
In Japan staan boeddhistische tempels met een swastika op stadsplattegronden aangegeven. (Maar dan wel een spiegelbeeldige.)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2016 21:46:44 ]
pi_162678742
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:44 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Meen je? :^)
- Fernando Pessoa
  woensdag 1 juni 2016 @ 21:47:48 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162678772
Slimme man.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_162679756
Kunnen er nog genoeg bij joh, waar bemoeid deze man zich mee?
buddah gekkie
pi_162681178
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:13 schreef PSVCL het volgende:
Kunnen er nog genoeg bij joh, waar bemoeid deze man zich mee?
buddah gekkie
Waar baseer je dat op?
pi_162681233
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 22:58 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
De media blaast het op, zoveel komen er helemaal niet binnen.
  donderdag 2 juni 2016 @ 08:59:31 #92
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162685337
quote:
Er zijn te veel immigranten in Europa en het is niet de bedoeling dat Duitsland een Arabisch land wordt. Het zijn niet de uitspraken van een rechtse Duitse politicus, maar opmerkelijk genoeg die van de dalai lama, de geestelijk leider van de Tibetaanse boeddhisten.

„Als we in het gezicht van elke individuele vluchteling kijken, in het bijzonder dat van kinderen en vrouwen, voelen we hun leed. Een mens dat het goed heeft, heeft de verantwoordelijkheid om hen te helpen,” zei de geestelijke in een interview met de Duitse krant Frankfurter Allgemeine. „Maar aan de andere kant zijn het er ondertussen te veel. Duitsland mag geen Arabisch land worden. Duitsland is Duitsland. Het zijn er zo veel dat het in de praktijk moeilijk wordt.”

„Ook moreel gezien vind ik dat deze vluchtelingen slechts tijdelijk opgenomen moeten worden,” gaat hij verder. „Het doel moet zijn dat ze terug kunnen keren om hun eigen land weer te helpen opbouwen.”

De spiritueel leider had al langer gereserveerde opvattingen over de vluchtelingencrisis in Europa. In de zomer van 2015 had hij lovende woorden voor landen als Duitsland en Europa die hun deuren openzetten voor de vluchtelingen, maar tegelijkertijd merkte hij op dat er grenzen zijn aan de mogelijkheden om duizenden extra mensen op te nemen in een land.

In 2015 kwamen meer dan een miljoen vluchtelingen Europa binnen. De overgrote meerderheid trok na een oversteek met een bootje van mensensmokkelaars door naar noordelijke landen als Duitsland en Nederland

http://www.telegraaf.nl/b(...)luchtelingen___.html

De DL is natuurlijk al langer bekend met het fenomeen Bevölkerungsumtausch, zoals in Tibet ook gaande is, waar de autochtone bevolking wordt overspoeld door Chinezen.
The End Times are wild
pi_162685392
Dat maakt Duitsland lekker zelf wel uit.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:20:34 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162685671
quote:
99s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:02 schreef TARDIS. het volgende:
Dat maakt Duitsland lekker zelf wel uit.
Wat is Duitsland? Het land heeft geef mening. Het Duitse volk? Merkel?
The End Times are wild
pi_162685703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Duitsland.
pi_162685810
quote:
Compassie en mededogen kun je niet opleggen, je kan het vragen, je kan het ook krijgen, maar niet afdwingen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_162685888
quote:

[..]

Hij predikt dat men de vluchtelingen wel moet helpen (opvangen), maar dat ze niet het Duitse volk mogen vervangen en daarom later weer terug moeten keren. Als ze terugkeren kunnen ze bovendien Syrie weer opbouwen - ook niet onbelangrijk.
pi_162686445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:20 schreef LXIV het volgende:
het duitse volk is eigenlijk ook niets anders dan en groep migranten welke ooit in bepaalde periodes van onrust vanuit andere gebieden zich gevestigd heeft op duitse bodem...
deels daarbij de bestaande inwoners verdreven heeft en zich deels ermee vermengt.

De stam der Teutonen kwam orspronkelijk ofwel uit Jutland of mogelijk nog nordelijker in scandinavie..
De Oost en West Gothen kwamen uit Zweden en Baltische gebieden, en kwamen in zuid-europa terecht..

interssant is bv deze kaart van de Germaanse Koninkrijken in 523:

slechts een heel klein deel van het huidige duitsland wordt hier gezien als een germaans gebied (eerder als Bavaria, wat niet als duits gezien wordt, terecht overigens, en Slavische en Saksische volken)
wel ertoe behoren spanje, Frankrijk, nederland, denemarken en engeland

ook bv het christendom was heel vroeger een vreemde, uit het midden-oosten afkomende rare religie, die weinig te maken had met de grondprincipes en maatschappelijke systemen die de werkelijke germanen aanhingen..
Ook het rooms-katholicisme heeft het nooit echt goed gedaan in noord-duitsland, en niet voor niks begon de reformatie in duitstalige gebieden en bestond bv uit nordelijke lokale geestelijken die protesteerden tegen het gebruik van een lands-vreemde taal voor deze godsdienst (Latijn) en aabsturing vanuit een zuid-europees land door een vreemde heerser (de Paus)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_162686849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het duitse volk is eigenlijk ook niets anders dan en groep migranten welke ooit in bepaalde periodes van onrust vanuit andere gebieden zich gevestigd heeft op duitse bodem...
deels daarbij de bestaande inwoners verdreven heeft en zich deels ermee vermengt.

De stam der Teutonen kwam orspronkelijk ofwel uit Jutland of mogelijk nog nordelijker in scandinavie..
De Oost en West Gothen kwamen uit Zweden en Baltische gebieden, en kwamen in zuid-europa terecht..

[ afbeelding ]

slechts een heel klein deel van het huidige duitsland wordt hier gezien als een germaans gebied (eerder als Bavaria, wat niet als duits gezien wordt, terecht overigens, en Slavische en Saksische volken)

ook bv het christendom was heel vroeger een vreemde, uit het midden-oosten afkomende rare religie, die weinig te maken had met de grondprincipes en maatschappelijke systemen die de werkelijke germanen aanhingen..
Ook het rooms-katholicisme heeft het nooit echt goed gedaan in noord-duitsland, en niet voor niks begon de reformatie in duitstalige gebieden en bestond bv uit nordelijke lokale geestelijken die protesteerden tegen het gebruik van een lands-vreemde taal voor deze godsdienst (Latijn) en aabsturing vanuit een zuid-europees land door een vreemde heerser (de Paus)
Dit.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:35:54 #101
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_162687138
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat neemt niet weg dat Duitsland een bestaand land is, met een bestaand volk, een bestaande cultuur en een bestaande geschiedenis. Voor alle landen en volkeren in de wereld geldt dat er een tijd was waarin ze niet als zodanig herkenbaar waren. Dat wil niet zeggen dat het geen probleem is als ze nu weggewerkt worden!
The End Times are wild
pi_162687282
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat Duitsland een bestaand land is, met een bestaand volk, een bestaande cultuur en een bestaande geschiedenis. Voor alle landen en volkeren in de wereld geldt dat er een tijd was waarin ze niet als zodanig herkenbaar waren. Dat wil niet zeggen dat het geen probleem is als ze nu weggewerkt worden!
Nee er is geen probleem. Nationale staten zijn kunstmatige samenstelling van een "volk". Deze is dan constant onderhevig aan verandering.
  donderdag 2 juni 2016 @ 10:53:16 #103
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162687492
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:42 schreef loni55 het volgende:

[..]

Nee er is geen probleem.
Dat ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:06:20 #104
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162687725
quote:

[..]

Nee er is geen probleem. Nationale staten zijn kunstmatige samenstelling van een "volk". Deze is dan constant onderhevig aan verandering.
Pfff, wat een onzin. Zo kan je alles wel bagatelliseren: "Een mens bestaat uit atomen, als heel mijn familie dood gaat dan is dat niet erg want de atomen blijven voortleven"
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:06:58 #105
33189 RM-rf
1/998001
pi_162687736
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:35 schreef LXIV het volgende:
Duitsland is een land sinds 1871, toen ook de meeste zuidelijke duits bondslanden (muv oostenrijk en liechtenstein) de Noord-Duitse Bond toetraden die enkele jaren ervoor gesticht was...

Daarvoor is er een erg lange tijd van het Heilig Roomse Rijk van de Duitse Natie, maar ook dat was nooit een nationale staat, maar een federatie/confederatie van onafhankelijke en soevereine gebieden, met eigen wetgeving, eigen muntstelsels en eigen financieen.

Zelfs nu is er een groot verschil tusen bondslanden, zowel enerzijds een ietwat kleiner verschil tussen west-duitse bondslanden tegenover die in het oosten, dat is vooral een verschil in economische ontwikkeling en deels ooke en verschil in een specifieke generatie die opgroeiden direkt na de 2e wereldoorlog in zowel de DDR alswel de BRD en daar een zeer verschillende staatsvorm/Overheid beleefde...

cultureel is echter het verschil tussen zuid-duitsland en noord-duitsland traditioneel véél groter, daartusen is meer wantrouwen en vooral ook een verschil in mentaliteit en optreden..
merkbaar is dat bv in de afkeer van bv Beieren jegens Berlijn.

War bv het verschil tussen de Ossi's en Wessi's lijkt af te nemen, groeit het verschil tussen nord en zuid-duitsland en is dat ook olitiek steeds sterker merkbaar.

Roepen dat er 'Eén Duits Volk' zou bestaan is vaak periodiek populair bij bepaalde groepen populisten;
Ook de aanname dat er een bepalde overhersende 'Duitse Leitkultur' zou bestaan..

Dat is echter eerder vaak een reactie erop dat de gebieden in het centrum van continentaal-europa juist zeer sterk beinvloed worden door migratiebewegingen en ook veranderingen in de cultuur deels door migratiestromen en ook economische veranderingen..

Momenteel is bv duitsland sterk onder druk, maar ook in ontwikkeling door de Demografische verandringen die ook ingezet zijn na de Val van de Muur.
De economie, maar ok verdeling van rijkdom verandert zeer snel, handel en concurrentie met oost-europa is sterk gestegen, wat zowel kansen als risico's schiep en het ook nodzakelijk maakte het sociale stelsel te herzien.

In de tussentijd is ook duitsland verworden tot een lage lonenland, met een groep van ongeveer 15 miljoen burgers die onder het sociale minimum verdient, ondanks fulltime werk..
de middenklasse is sterk gekrompen.
Bij een OECD studie in 2015 bleek dat Duitsland het europees land was met de grotste tweedeling tusen vermogens van de rijke en armste groepen (60% van de bevolking bezat 6% van het spaarvermogen, 40% bezat 94%... ongeveer 40.000 personen bezitten 19% van het totale vermogen )..

Dat is bv de voedingsbodem voor de ontevredenheid en boosheid waarvan momenteel groepen als de AfD en Pegida profiteren..
enkel richt die zich vooral op andere groepen 'kwetsbaren'... ofwel bepaalde groepen met een mgratieachtergrond, alswel nieuwe migranten (die in duitsland momenteel hard nodig zijn, mdat de werkloosheid wel steeds verder daalt en er gewoon een tekort aan geschikte werkkrachten is, de bestaande werkloosheid in DLD bestaat nu vooral uit langduige werklozen en ongeschoolden, die niet geschikt zijn voor de arbeidsmarkt, bv de gezondheidszorg werft nu al heel actief in oosteuropa voor verplegend personeel en artsen

[ Bericht 23% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2016 11:24:21 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_162687784
quote:

[..]

Ik denk dat dit veel te simplistisch gedacht is. Wellicht dat de landsgrenzen kunstmatig zijn, maar cultuurverschillen zijn dat niet.
pi_162687790
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:06 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Pfff, wat een onzin. Zo kan je alles wel bagatelliseren: "Een mens bestaat uit atomen, als heel mijn familie dood gaat dan is dat niet erg want de atomen blijven voortleven"
Overlijden is inderdaad niet zo erg want het is een natuurlijk proces.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:12:48 #108
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162687853
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:09 schreef loni55 het volgende:

[..]

Jouw bericht naar mij bestaat uit nullen en enen. Mijn reactie naar jou bestaat uit nullen en enen, alleen in een andere volgorde. Waar maken we ons druk over.
pi_162687863
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:09 schreef loni55 het volgende:

[..]

En toch vinden we het erger als we horen van Nederlanders die zijn omgekomen dan mensen uit een ver land. Dit is niet kunstmatig. We voelen meer verbinding met mensen met wie we gemeenschappelijkheden hebben en daarom is er dus wel sprake van een cultuur en een volk, zelfs al is deze niet helemaal constant.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:13:59 #110
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_162687873
De hoeveel CO2 in ons systeem blijft constant, of het nou in de bodem zit of in de lucht. Waar maken we ons druk over.
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:23:33 #111
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162688050
Dalai Lama heeft het goed gezien.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_162688067
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:13 schreef viceversa het volgende:

[..]

En toch vinden we het erger als we horen van Nederlanders die zijn omgekomen dan mensen uit een ver land. Dit is niet kunstmatig. We voelen meer verbinding met mensen met wie we gemeenschappelijkheden hebben en daarom is er dus wel sprake van een cultuur en een volk, zelfs al is deze niet helemaal constant.
Mensen en bij een groep (willen) horen is ook een (aangeboren) iets.
Trouwens ik ontken het bestaan van een cultuur niet vinden een maatschappij. Misschien zelfs meerdere.
Mijn punt is dat een maatschappij constant in beweging is.
pi_162688084
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:12 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jouw bericht naar mij bestaat uit nullen en enen. Mijn reactie naar jou bestaat uit nullen en enen, alleen in een andere volgorde. Waar maken we ons druk over.
Inderdaad.
pi_162688520
deze moslims zijn zelfs niet welkom in saudi arabie. daarom krijgt europa ze

8-)
pi_162688891
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:48 schreef Mytho het volgende:
deze moslims zijn zelfs niet welkom in saudi arabie. daarom krijgt europa ze

8-)
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)te-hebben-opgevangen

http://www.telegraaf.nl/b(...)Saudi-Arabie___.html

Nu jij weer zionist
Geen sig.
pi_162690562
quote:
arabieren claimen zoveel, zoals 71 maagden als je zelf opblaast.

volgens die link die je gaf:
" Een anonieme regeringsofficial heeft tegen het staatspersbureau SPA gezegd dat het land “al 2,5 miljoen Syriërs heeft opgevangen"

anonieme regeringsofficial _O-
pi_162692017
quote:
Dus is het allemaal niet heel duidelijk.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:32:41 #118
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162692205
quote:

[..]

Prima. True. Landen zijn continu aan het veranderen qua grenzen ed. Maar het blijft bewoond door een verzameling relatief gelijkgestemden. Want volk+cultuur+taal ed en gelijken die elkaar vinden.
Wat nu binnenkomt is verre van gelijken.
1947-2016
pi_162692272
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Prima. True. Landen zijn continu aan het veranderen qua grenzen ed. Maar het blijft bewoond door een verzameling relatief gelijkgestemden. Want volk+cultuur+taal ed en gelijken die elkaar vinden.
Dat is het probleem. Weer een groep die zich zeer waarschijnlijk erg moeilijk gaat aanpassen.Ondertussen wordt men wel gematst en neergezet als aanvulling. Dat steekt.
  donderdag 2 juni 2016 @ 14:59:18 #120
33189 RM-rf
1/998001
pi_162692804
quote:
Maar het blijft bewoond door een verzameling relatief gelijkgestemden.
dan ken je de duitse geschiedenis niet...

De bevolking van duitsland is continue veranderd, mensen werden verdreven, of moesten zelf vanuit economische motieven naar andere streken om een inkomen te verdienen..
(in het duits noemt men dat 'Wanderung', zaken als 'zwangswanderung', 'wanderarbeiter', 'völkerwanderung' of de 'wanderbund' tussen Vandalen en Hunnen)

Of dacht je dat het christendom een duitse religie was? of dat wat we nu polen noemden, niet een aantal tien jaren terug midden in duitsland lag?
pi_162693152
quote:

[..]

Dat verandert ook met de tijd.
pi_162693477
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 14:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De bevolking van duitsland is continue veranderd, mensen werden verdreven, of moesten zelf vanuit economische motieven naar andere streken om een inkomen te verdienen..
(in het duits noemt men dat 'Wanderung', zaken als 'zwangswanderung', 'wanderarbeiter', 'völkerwanderung' of de 'wanderbund' tussen Vandalen en Hunnen)

Of dacht je dat het christendom een duitse religie was? of dat wat we nu polen noemden, niet een aantal tien jaren terug midden in duitsland lag?
Dat is iets anders dan op grote schaal anders denkende mensen binnenlaten met het gevoel dat dat wel gaat werken. Dat werkt binnen geen enkele cultuur zo.
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:31:24 #123
33189 RM-rf
1/998001
pi_162693756
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:23 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan op grote schaal anders denkende mensen binnenlaten met het gevoel dat dat wel gaat werken. Dat werkt binnen geen enkele cultuur zo.
Je lijkt te denken dat er een soort van keuze is... dat je grenzen kunt opleggen en alle 'andersdenkenden' buiten kunt sluiten.

dat is onzin en gewoonweg niet reeel... een land als duitsland, dat centraal binnen europa ligt kan zich niet zomaar 'afschotten'... altijd is het geconfronteerd geweest met de gevolgen van deze positie..
en die heeft nu eenmaal zowel een bedreigend iets, namelijk van 'volksbewegingen' die uiteindelijk ten koste van economische stabiliteit kunnen gaa (overigens zowel dor migratie van buiten als volksbwegingen uit economische motieven van binenuit)..

maar evengoed, economisch biedt dat evenzeer een grot voordeel, er is veel geld te verdienen aan handel, en de omliggende gebieden zijn zowel afzetgebied als een herkomst van zowel grondstoffen, goederen en arbeidskrachten die men zelf hard kan gebruiken.

Duitsland is wel altijd in staat geweest bepaalde groepen te integreren en ook nu zal dat vroeger of later gewoon gebeuren maar kost dat enige generaties...
Momenteel zijn bv groepen migranten met een moslim-achtergrond (deels de tweede en derde generatie turkse gastarbeiders, maar ook bv een aantal bosnische migranten uit de jaren negentig)... evengoed problematisch zijn over de nog grotere groep rusland-duitsers , die in de jaren negentig een 'gratis duits paspoort' kregen en geimigreerd zijn vanuit rusland, omdat ze dar tot de 'duitstalige minderheid' behoorden... deze groep is in duitsland in een 'russissch-talige minderheid' gaan vormen, en kijkt vooral russische media thuis.
pi_162693792
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Je lijkt te denken dat er een soort van keuze is... dat je grenzen kunt opleggen en alle 'andersdenkenden' buiten kunt sluiten.

dat is onzin en gewoonweg niet reeel... een land als duitsland, dat centraal binnen europa ligt kan zich niet zomaar 'afschotten'... altijd is het geconfronteerd geweest met de gevolgen van deze positie..
en die heeft nu eenmaal zowel een bedreigend iets, namelijk van 'volksbewegingen' die uiteindelijk ten koste van economische stabiliteit kunnen gaa (overigens zowel dor migratie van buiten als volksbwegingen uit economische motieven van binenuit)..

maar evengoed, economisch biedt dat evenzeer een grot voordeel, er is veel geld te verdienen aan handel, en de omliggende gebieden zijn zowel afzetgebied als een herkomst van zowel grondstoffen, goederen en arbeidskrachten die men zelf hard kan gebruiken
Dat is niet het geval als je kijkt naar Syrie. En men laat als Europa al veel mensen toe. Dat is het eerste gebied waar de vluchteling heen wil. Dat werkt zo niet. Ik begrijp de wil.
  donderdag 2 juni 2016 @ 15:50:32 #125
33189 RM-rf
1/998001
pi_162694253
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:32 schreef Jaroon het volgende:
Dat is niet het geval als je kijkt naar Syrie.
wat heeft Syrie met duitsland te maken?

In theorie had duitsland bv, afgelopen zmer kunnen kiezen alle syrische vluchtelingen die daar aankwamen linea recta terug naar het herkomstland te sturen, in dit geva oostenrijk en hongarije..
dat was namelijk bepaald in het Dublin-akkoord: dat vluchtelinge asiel moesten aanvragen in het erste schengenland waar ze aankwamen ..

uiteindelijk hadden alle andere oosteuropese landen dat kunnen gebruiken om deze vluchtelingen terug e sturen naar griekenland, dat dan alle honderduizenden moest opvangen ..

enkel, dat als 'oplossing' te noemen is een vorm van struisvogelpolitiek.. denken dat roblemen niet bestaan als je gewoon er zo min mogelijk van ziet..

Wat Merkel uiteindelijk gedaan heeft dor te kiezen zich niet op het Dublin-akkord te beroepen en iteindelijk zelf de vluchtelingen die in duitsland aankwamen daar tot de procedure toe te laten, was ook gewoon uit egenbelang omdat het de duitsers niets zou helpen de andere balkanlanden en specifiek griekenland nog meer met die problemen op te zadelen, en zelf te denken dat een probleem weg is, als ze die doorschuift naar je buurman.

Daarin had Merkel gewoon groot gelijk

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 02-06-2016 15:56:39 ]
pi_162694280
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat heeft Syrie met duitsland te maken?

In theorie had duitsland bv, afgelopen zmer kunnen kiezen alle syrische vluchtelingen die daar aankwamen linea recta terug naar het herkomstland te sturen, in dit geva oostenrijk en hongarije..
dat was namelijk bepaald in het Dublin-akkoord: dat vluchtelinge asiel moesten aanvragen in het erste schengenland waar ze aankwamen ..

uiteindelijk hadden alle andere oosteuropese landen dat kunnen gebruiken om deze vluchtelingen terug e sturen naar griekenland, dat dan alle honderduizenden moest opvangen ..

enkel, dat als 'oplossing' te noemen is een vorm van struisvogelpolitiek.. denken dat roblemen niet bestaan als je gewoon er zo min mogelijk van ziet..

Wat Merkel uiteindelijk gedaan heeft dor te kiezen zich niet op het Dublin-akkord te beroepen en iteindelijk zelf de vluchtelingen die in duitsland aankwamen daar een procedure te geven, was ook gewoon uit egenbelang omdat het de duitsers niets zou helpen de andere balkanlanden en specifiek griekenland nog meer met die problemen op te zadelen, en zelf te denken dat een robleem weg is, als ze die doorschuift naar je burman.
En het werkt niet.
  donderdag 2 juni 2016 @ 16:00:21 #127
33189 RM-rf
1/998001
pi_162694530
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:51 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En het werkt niet.
wat werkt niet?

de problemen rondom de aantroom van vluchtelingen vorig jaar zijn juist zeer goed onder controle gekregen en alle wachtlijsten bij regsirtaties of overvolle centra zijn nu weg en het systeem werkt nu best gesmeerd..

sterker nog, er zijn een aantal gemeentes die al geprotesteerd hebben omdat enkele opvangcentra nu alsnog afgeslankt worden of verdwijnen en deze gemeentes nu opeens vrezen dat geld dat hen daarvoor was toegezegd ook zou verdwijnen... de investeringen daarin is ook een motor voor de lokale economie in duitsland.

Het is niet zo dat het vluchtelingenprobleem zomaar opens verdwijnt, maar hoe er nu aan gewerkt wordt is iig een proces waarin duidelijk vortgang zit ..

ik vind het eerder vreemd dat mensen denken dat ales zoveel beter was als we anderhalf miljoen Syriers gewoon in griekenland gedropt hadden en hadden gewacht wat dan gebeurt als de druk op de ketel daar te hoog wordt...
pi_162694587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat werkt niet?

de problemen rondom de aantroom van vluchtelingen vorig jaar zijn juist zeer goed onder controle gekregen en alle wachtlijsten bij regsirtaties of overvolle centra zijn nu weg en het systeem werkt nu best gesmeerd..

sterker nog, er zijn een aantal gemeentes die al geprotesteerd hebben omdat enkele opvangcentra nu alsnog afgeslankt worden of verdwijnen en deze gemeentes nu opeens vrezen dat geld dat hen daarvoor was toegezegd ook zou verdwijnen... de investeringen daarin is ook een motor voor de lokale economie in duitsland.

Het is niet zo dat het vluchtelingenprobleem zomaar opens verdwijnt, maar hoe er nu aan gewerkt wordt is iig een proces waarin duidelijk vortgang zit ..

ik vind het eerder vreemd dat mensen denken dat ales zoveel beter was als we anderhalf miljoen Syriers gewoon in griekenland gedropt hadden en hadden gewacht wat dan gebeurt als de druk op de ketel daar te hoog wordt...
In Griekenland en Italie werkt het niet. Hier ook niet. Men kan echt nauwelijks onderscheiden vn een echte vluchteling. Daarnaast heb je nog andere vluchtelingen. Het is teveel in te korte tijd.
  donderdag 2 juni 2016 @ 16:09:55 #129
33189 RM-rf
1/998001
pi_162694778
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In Griekenland en Italie werkt het niet. Hier ook niet. Men kan echt nauwelijks onderscheiden vn een echte vluchteling. Daarnaast heb je nog andere vluchtelingen. Het is teveel in te korte tijd.
echte vluchtelingen en andere vluchtelingen? Waar heb je het over... bedoel je soms dat er gewone vakantiegangers zich verstopt hebben op die bootjes op de midellandse zee, gewoon voor de spanning?

dat griekenland en italie meer roblemen hebben klopt zeker, die hebben ook hun eigen economische problemen de eigenlijk door hun eigen politici verorzaakt zijn..
Maar juist hierbij is het volgens mij meer constructief dat deze bv ok hulp kunnen krijgen van een land als duitsland en via de EU en men deze problemen ook robeert te verdelen ... dan dat het probleem in Italie en Griekenland opeens opgelost zou zijn als Merkel begin september de duitse grenzen afgesloten zou hebben en geroepen had dat ieder land maar zelf hun boontjes moest doppen.
pi_162694832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]

echte vluchtelingen en andere vluchtelingen? Waar heb je het over... bedoel je soms dat er gewone vakantiegangers zich verstopt hebben op die bootjes op de midellandse zee, gewoon voor de spanning?

dat griekenland en italie meer roblemen hebben klopt zeker, die hebben ook hun eigen economische problemen de eigenlijk door hun eigen politici verorzaakt zijn..
Maar juist hierbij is het volgens mij meer constructief dat deze bv ok hulp kunnen krijgen van een land als duitsland en via de EU en men deze problemen ook robeert te verdelen ... dan dat het probleem in Italie en Griekenland opeens opgelost zou zijn als Merkel begin september de duitse grenzen afgesloten zou hebben en geroepen had dat ieder land maar zelf hun boontjes moest doppen.
Ik heb het niet over afsluiten en niet structureel helpen. Ik heb het over "kom allemaal maar hier heen"Dat gaf ze aan. Zelfs hulporganisaties gaven aan dat dat niet werkt. Naief. Dom. En het helpt niet.
pi_162695248
DEN HAAG - De huisvesting van asielzoekers die in ons land mogen blijven, loopt nog steeds enorm achter op schema. Dat meldt donderdag het Platform Opnieuw Thuis, een samenwerkingsverband van de verantwoordelijke ministeries en andere organisaties.

In totaal hebben er dit jaar 13.826 mensen eigen onderdak gekregen. Gemeenten zouden er de eerste zes maanden van dit jaar echter 23.400 vergunninghouders moeten zien te huisvesten. Dat betekent dat er deze maand eigenlijk nog 9500 vergunninghouders aan woonruimte zouden moeten worden geholpen.

Op dit moment zitten zo’n 16.000 zogenoemde vergunninghouders in asielzoekerscentra. Gemiddeld wachten zij 160 dagen voordat ze kunnen verhuizen. Voor gezinnen tot zes personen wordt vrij snel een geschikt huis gevonden, vaak binnen de norm van veertien weken. Maar sommige anderen wachten tot wel een jaar, vooral alleenstaanden die veelal wachten op familie. Het platform hoopt dat die sneller aan desnoods tijdelijk onderdak kunnen komen, zodat ze toch vast kunnen inburgeren.

De tweede helft van dit jaar moeten er 23.000 mensen onderdak, nog los van de mensen die nog 'over zijn' van de eerste helft. Dat zullen er vermoedelijk zo'n 6500 zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)og_ver_achter__.html

Gelukkig. Er zijn mensen in Nederland die 12+ jaar wachten op woonruimte. Er is niets aan de hand.
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:18:42 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162696444
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 15:12 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat verandert ook met de tijd.
Nee. Denk het niet. Gezien diegene die hier 50 jaar al zitten en nog steeds de 3de/4de generatie niet mee wil integreren, waarom zou een eventuele 5de generatie dat dan wel willen?
1947-2016
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:20:26 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162696485
quote:

[..]

Het zijn kleine homogene groepen geweest die wel wilde kijken naar elkaar. Met al een aantal hele grote overeenkomsten. Qua cultuur, levenswijze en levensovertuiging is wat nu europa binnenkomt totaal anders.

Is niet goed. En dat zie de Lama ook. Dat ziet de policor alleen niet.
1947-2016
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:33:17 #134
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_162696851
Eng rechts ventje die Dalai Lama.
''Aquila non capit muscas.''
pi_162696883
Berber land
pi_162696966
quote:

[..]

M.a.w., als je niet wilt dat Duitsland islamitisch wordt, moet je niet ongelimiteerd moslims binnenlaten.
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:47:40 #137
33189 RM-rf
1/998001
pi_162697186
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:39 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

M.a.w., als je niet wilt dat Duitsland islamitisch wordt, moet je niet ongelimiteerd moslims binnenlaten.
Een land wordt niet zomaar 'islamitisch' mdat er een paar molsim-migranten binnenkomen...

ook het christendom kon enkel in het Duitse Rijk aan invloed winnen doordat een Koning/Keizer (Karel de Grote) het tot een machtsbasis maakte en bv onderdwang mensen liet kerstenen en bv Kloosters als militaire machtsbases in de Saksenoorlog tegen het heidense saksenvolk in het noorden liet bouwen in vijandige gebieden...

In duitsland zal de Islam bv veel problemen hebben om op te boksen tegen de Almacht van de christelijke kerken, die een eigen arbeidsrecht hebben en grote controle over zowel de gezondheidszorg (eigenaar en uitbater van de meeste zieken- en verzorgingshuizen) en onderwijs (zowel kleuterschlen als Grundschulen zijn grotendeels in bezit van de kerken)
Tevens vangen de kerken het grootste deel van de religiebelasting.

De islam heeft hierbij het probleem dat volgens duitse religieuze wetgeving ze niet als erkende 'Stichting van Openbaar Nut' erkend kunnen worden... slechts een relatief kleine moslim-organisatie kon dat 'Almayyida moslims, een moslim-sekte oorspronkelijk uit indonesie is dit gelukt, maar die gelden voor vriwjel alle andere moslims als 'ongelovigen/afvalligen' en veels te liberaal

Ik weet of jij de Islam zo ontzettend fantastisch vind, maar ik heb eerder de indruk dat de meeste moslims die nu naar duitsland komen over een paar generateis vermoedelijk het grootste deel van hun achtergrond cultuur verloren zullen hebben...
de westerse cultuur is natuurlijk gewoon veel sterker
pi_162697290
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat werkt niet?

''Het systeem werkt nu best gesmeerd''.

Best gesmeerd? Je durft niet te zeggen dat het gewoon gesmeerd loopt?

Dat gemeenten bang zijn om inkomsten te verliezen zegt vrij weinig en dat de asielindustrie goed is voor de economie klopt sowieso niet. Het zijn vooral belastingcenten die besteed worden, concurrentiekracht neemt gemiddeld genomen dus af.

Duitsland heeft goed gehandeld omdat het Griekse problemen heeft verlicht? Lijkt me vooral de primaire taak van de Duitse politiek om aan Duitsland te denken.
  donderdag 2 juni 2016 @ 17:51:43 #139
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_162697311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Een land wordt niet zomaar 'islamitisch' mdat er een paar molsim-migranten binnenkomen...

ook het christendom kon enkel in het Duitse Rijk aan invloed winnen doordat een Koning/Keizer (Karel de Grote) het tot een machtsbasis maakte en bv onderdwang mensen liet kerstenen en bv Kloosters als militaire machtsbases in de Saksenoorlog tegen het heidense saksenvolk in het noorden liet bouwen in vijandige gebieden...

In duitsland zal de Islam bv veel problemen hebben om op te boksen tegen de Almacht van de christelijke kerken, die een eigen arbeidsrecht hebben en grote controle over zowel de gezondheidszorg (eigenaar en uitbater van de meeste zieken- en verzorgingshuizen) en onderwijs (zowel kleuterschlen als Grundschulen zijn grotendeels in bezit van de kerken)

De islam heeft hierbij het probleem dat volgens duitse religieuze wetgeving ze niet als erkende 'Stichting van Openbaar Nut' erkend kunnen worden... slechts een relatief kleine moslim-organisatie kon dat 'Almayyida moslims, een moslim-sekte oorspronkelijk uit indonesie is dit gelukt, maar die gelden voor vriwjel alle andere moslims als 'ongelovigen/afvalligen' en veels te liberaal

Ik weet of jij de Islam zo ontzettend fantastisch vind, maar ik heb eerder de indruk dat de meeste moslims die nu naar duitsland komen over een paar generateis vermoedelijk het grootste deel van hun achtergrond cultuur verloren zullen hebben...
Dé westerse cultuur bestaat eigenlijk niet eens, daarvoor is het ''westerse gedachtegoed'' al veel te wijdverbreid geraakt in de wereld. De ''westerse culturen'' zullen ook niet ten onder gaan zoals veel doemdenkers verkondigen, daarvoor is het een veel te synthetische cultuur.
''Aquila non capit muscas.''
  donderdag 2 juni 2016 @ 18:59:59 #140
33189 RM-rf
1/998001
pi_162699054
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

''Het systeem werkt nu best gesmeerd''.

Best gesmeerd? Je durft niet te zeggen dat het gewoon gesmeerd loopt?

Dat gemeenten bang zijn om inkomsten te verliezen zegt vrij weinig en dat de asielindustrie goed is voor de economie klopt sowieso niet. Het zijn vooral belastingcenten die besteed worden, concurrentiekracht neemt gemiddeld genomen dus af.

Duitsland heeft goed gehandeld omdat het Griekse problemen heeft verlicht? Lijkt me vooral de primaire taak van de Duitse politiek om aan Duitsland te denken.
en de duiste politiek beschermt ook eigen belangen door de boel in griekenland enigszins stabiel te houden...

of ben je werkelijk zo kortzichtig te denken dat duitsland gewoon een heel hoog hek aan zn grenzen kan bouwen en dan alle oosteuropese problemen daarbuiten blijven...

de laatste duitse politicus die dacht dat dat zin had was Walter "keiner hat die Absicht ein Mauer zu errichten" Ullbricht van de DDR..
en juistd e DDR is een perfect voorbeeld dat je je eigen bevolking helemaal niet beschermd door de grenzen maar zo hermetisch af te sluiten...

En ja, het huidige duitsland is een prima sterke, moderne en open Staat.. natuurlijk met problemen (vooral de groeiende kloof tussen arm en rijk en het gebrek aan groeimogelijkheden en goed onderwijs voor de armste bevolkingsgroepen en de extreem lage inkomens daar), maar ik geloof ook wel in datgene wat bv iemand als Merkel slet als ze aangeeft dat ook waar duitsland soms voor problemen staat, er ook een mentaliteit van "wir schaffen das" is om zulke problemen op te lossen...

dat is imho beter dan die paniekhouding en zelfhaat van mensen die roepen 'dat de moslims ons gaan overnemen'
pi_162699165
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en de duiste politiek beschermt ook eigen belangen door de boel in griekenland enigszins stabiel te houden...

of ben je werkelijk zo kortzichtig te denken dat duitsland gewoon een heel hoog hek aan zn grenzen kan bouwen en dan alle oosteuropese problemen daarbuiten blijven...

de laatste duitse politicus die dacht dat dat zin had was Walter "keiner hat die Absicht ein Mauer zu errichten" Ullbricht van de DDR..
en juistd e DDR is een perfect voorbeeld dat je je eigen bevolking helemaal niet beschermd door de grenzen maar zo hermetisch af te sluiten...

En ja, het huidige duitsland is een prima sterke, moderne en open Staat.. natuurlijk met problemen (vooral de groeiende kloof tussen arm en rijk en het gebrek aan groeimogelijkheden en goed onderwijs voor de armste bevolkingsgroepen en de extreem lage inkomens daar), maar ik geloof ook wel in datgene wat bv iemand als Merkel slet als ze aangeeft dat ook waar duitsland soms voor problemen staat, er ook een mentaliteit van "wir schaffen das" is om zulke problemen op te lossen...

dat is imho beter dan die paniekhouding en zelfhaat van mensen die roepen 'dat de moslims ons gaan overnemen'
De hele asielcrisis is een kwestie van vraag en aanbod.

Asielzoekers hebben het idee dat ze hier een prima leventje kunnen leiden, en in zekere zin klopt dat. We vangen vluchtelingen op (een opvang die voor Albanezen en Marokkanen die geen kans maken op asiel ook gunstig is) en geven iedereen die mag blijven een woning, gezondheidszorg, onderwijs voor de kinderen en genoeg geld om van te leven (hoewel die uitkeringen minder royaal zijn dan in Nederland).

Kortom, het is ook een kwestie van vraag en aanbod. En dan zien we dat Merkel de problemen zelf gecreëerd heeft met haar beleid en ''Wir schaffen das''.
pi_162699186
quote:

[..]

Waarvandaan 'een paar'? Het zijn er namelijk letterlijk meer dan een miljoen die in een enkel jaar zijn binnengekomen. Een miljoen van tussen de 15 en 30 jaar oud. In verhouding tot de demografische groep Duitsers van die leeftijd zijn dat er enorm veel, en niet slechts 'een paar'.

quote:
De macht van de christelijke instituten is afgebakend. De macht betekent niets t.o.v. een demografische verschuiving. De kerk lijkt bovendien niet vijandig te staan t.a.z. van de massamigratie.

quote:
De islam heeft hierbij het probleem dat volgens duitse religieuze wetgeving ze niet als erkende 'Stichting van Openbaar Nut' erkend kunnen worden... slechts een relatief kleine moslim-organisatie kon dat 'Almayyida moslims, een moslim-sekte oorspronkelijk uit indonesie is dit gelukt, maar die gelden voor vriwjel alle andere moslims als 'ongelovigen/afvalligen' en veels te liberaal.
Ik erken de relevantie van huidige Duitse wetgeving niet. Een politieke wet is geen natuurwet; het is vergankelijk. De angst voor de groei van het islamisme ligt juist exact in de erkenning van dat gegeven.

quote:
Waar ontleen jij dat vermoeden aan? Ik zie, kijkend naar de 2e en 3e generaties moslims in Europa, namelijk dat het tegenovergestelde waarheid is geworden. Ik vind de islam niet fantastisch, maar ik heb wel opgemerkt dat het ongelooflijk succesvol is op het gebied van expansie. Het gehele islamitische denksysteem is daar immers op geënt.

De westerse cultuur is op bepaalde vlakken sterker, maar met de dominante rol van het individualisme, heeft het ook een enorm zwaktepunt; het is niet in staat, zijnde een groep, weerstand te bieden jegens buitenstaande collectivistische groeperingen/stromingen.
Een ander probleem met jouw stelling is dat de migranten niet voldoende in aanraking komen met de 'sterkere westerse cultuur'. Men wordt niet gedwongen, op enkele economische aspecten na, geconfronteerd te raken met de sterkere cultuur die de volgende generaties zou moeten 'opnemen/aanpassen'. Vergroten of eigenlijk het versterker van de groep die buiten de westerse cultuur om leeft zal de kans op integratie enkel doen afnemen omdat de basis waaraan ze zich op enige wijze zouden moeten aanpassen (in verhouding) kleiner wordt.
pi_162699283
quote:

[..]
Je strooit goede zaken en foutieve zaken door elkaar heen. Ahmaddiyya bijvoorbeeld komt vanuit hedendaags India. Verder stel je verscheidene zaken te simplistisch voor. Over het algemeen geef ik je spreekbeurt wel een voldoende.
pi_162699328
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een spreekbeurt over India, en hoe het nou zo komt dat er opeens ook een Pakistan bestond.
pi_162706751
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Denk het niet. Gezien diegene die hier 50 jaar al zitten en nog steeds de 3de/4de generatie niet mee wil integreren, waarom zou een eventuele 5de generatie dat dan wel willen?
Eventueel gebeurt dat wel. Nederlanders zijn te bekrompen wat allochtonen betreft en in de ogen van een Nederlander is altijd een (vul een willekeurige nationaliteit in) en nooit een volwaardige Nederlander.
Dat vergt tijd.
pi_162706787
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:52 schreef loni55 het volgende:

[..]

Eventueel gebeurt dat wel. Nederlanders zijn te bekrompen wat allochtonen betreft en in de ogen van een Nederlander is altijd een (vul een willekeurige nationaliteit in) en nooit een volwaardige Nederlander.
Dat vergt tijd.
Waar blijkt die bekrompenheid uit? Of blijkt het dat bepaalde groepen zelf zeer bekrompen zijn en niet kunnen en willen integreren?
pi_162706852
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2016 19:10 schreef LelijKnap het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een spreekbeurt over India, en hoe het nou zo komt dat er opeens ook een Pakistan bestond.
Europa.
pi_162706882
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waar blijkt die bekrompenheid uit? Of blijkt het dat bepaalde groepen zelf zeer bekrompen zijn en niet kunnen en willen integreren?
Waaruit blijkt dat? Uit een simpele feit dat ook al zijn vele kinderen hier geboren alsnog niet als Nederlander worden beschouwd.
pi_162706916
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:57 schreef loni55 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat? Uit een simpele feit dat ook al zijn vele kinderen hier geboren alsnog niet als Nederlander worden beschouwd.
Dat wordt men in die landen ook niet direct. Dat heet elkaar wantrouwen door het niet kennen. Ondertussen hebben we hier allerlei volken wonen zonder probleem. Begrijp jij Thai? Ik wel. Ik verwacht niet dat anderen dat ook doen. Men voelt zich hier meestal volkomen thuis en is het gezeik van bepaalde andere allochtonen ook volkomen zat.
pi_162707081
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat wordt men in die landen ook niet direct. Dat heet elkaar wantrouwen door het niet kennen. Ondertussen hebben we hier allerlei volken wonen zonder probleem. Begrijp jij Thai? Ik wel. Ik verwacht niet dat anderen dat ook doen. Men voelt zich hier meestal volkomen thuis en is het gezeik van bepaalde andere allochtonen ook volkomen zat.
Wat wordt men in die landen niet direct?
Wat heeft thai ermee te maken?
pi_162707099
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 00:05 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat wordt men in die landen niet direct?
Wat heeft thai ermee te maken?
Nergens worden buitenstaanders direct begrepen en geaccepteerd. Het is zeer bijzonder dat men dat hier wel doet.
pi_162707192
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 00:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Nergens worden buitenstaanders direct begrepen en geaccepteerd. Het is zeer bijzonder dat men dat hier wel doet.
Tja wat is de definitie van begrepen en accepteren volgens je? Daarnaast het staatsbeleid moet je niet verwarren met de gewone mensen.
pi_162707221
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 00:10 schreef loni55 het volgende:

[..]

Tja wat is de definitie van begrepen en accepteren volgens je? Daarnaast het staatsbeleid moet je niet verwarren met de gewone mensen.
Er is geen naar staatsbeleid. Mensen gaan ook erg redelijk met elkaar om.
pi_162707812
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 00:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er is geen naar staatsbeleid. Mensen gaan ook erg redelijk met elkaar om.
Omdat de economische situatie redelijk goed te noemen is.
pi_162707891
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 00:43 schreef loni55 het volgende:

[..]

Omdat de economische situatie redelijk goed te noemen is.
Het is geen oplossing.
pi_162708361
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:41 schreef erodome het volgende:

[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Muslims_in_Myanmar

Misschien dat dit een leuke eerste opzet is om je wat te verdiepen in hoe boeddhisten op sommige plekken met moslims omgaan....
Jij komt met 1 conflict waarin boeddhisten de daders zijn en moslims het slachtoffer. Ik kan er anders nog wel 10 opnoemen waar de rollen zijn omgedraaid. Maar dat er mensen moeten lijden door andere toedoen van andere mensen is treurig. Ik hoop dat het een keer stopt, maar zie het niet snel gebeuren.
pi_162708387
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Dit artikel bewijst slechts dat de dalai lama een normaal functionerend verstand heeft.Iedereen met een IQ groter dan 90 komt tot dezelfde conclusie, tenzij hij op een of andere manier goed verdiend aan de migrantenstroom.

Die financiële prikkel kan hoeft niet direct te zijn. De meeste Haagse politici zijn ook vóór meer migranten, omdat die opvatting hun de grootste garantie geeft op een lucratief baantje in de EU of één of andere hulpverlenende instantie.
Mn vader die oa inburgeringscursus geeft, hoor ik de laatste tijd niet klagen over gebrek aan werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door skysherrif op 03-06-2016 02:40:04 ]
pi_162708416
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 02:20 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Mn vader die werkt oa inburgeringsles geeft hoor ik de laatste tijd niet klagen als het om (gebrek aan) werk komt.
Je neemt zelf les bij hem? Of ben je dyslectisch?
pi_162708429
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 02:34 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je neemt zelf les bij hem? Of ben je dyslectisch?
Alhoewel ik tevaak nog een d/t foutje maak, wijt ik dit aan het late tijdstip :P

Maar ja, ik ben inderdaad een allochtoon and I find this offensive :{
pi_162708436
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 02:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Alhoewel ik tevaak nog een d/t foutje maak, wijt ik dit aan het late tijdstip :P
Het gaat niet over de dt of d fout. Je zin klopte uberhaupt niet. Maar wat merkt hij op aan inzet bijv.?
pi_162708454
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 02:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het gaat niet over de dt of d fout. Je zin klopte uberhaupt niet. Maar wat merkt hij op aan inzet bijv.?
Weet ik, heb al wat aangepast.

Verschillend, je hebt een handjevol hoogopgeleide die daar cursus nemen. Die zijn soms uit land van herkomst dokter of advocaat geweest en die doorlopen vrij snel de cursus. Verder is de inzet en het niveau toch wel slecht. Moeders die met hele andere zaken bezig zijn dan de cursus, jongeren die niet op komen dagen, maar ook in het algemeen de korte tijd waarin ze toch de Nederlandse taal etc moeten gaan beheersen wat vaak toch niet lukt. Bovendien merkt hij ook buiten de cursus veel problemen (cultureel, financieel) waar ze tegen aan lopen. Is al wel een tijdje geleden dat ik hem erover gesproken heb, zal hem er morgen nog eens naar vragen.

Wat het overigens ook bemoeilijkt is dat het niet door de overheid wordt gedaan, maar door bedrijven die daar ook gewoon geld aan verdienen en natuurlijk zoveel mogelijk willen laten slagen. Staat natuurlijk goed.
pi_162708469
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 02:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Kamer: strenger toezicht op inburgering

toevallig :P
pi_162708470
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 02:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Weet ik, heb al wat aangepast.

Verschillend, je hebt een handjevol hoogopgeleide die daar cursus nemen. Die zijn soms uit land van herkomst dokter of advocaat geweest en die doorlopen vrij snel de cursus. Verder is de inzet en het niveau toch wel slecht. Moeders die met hele andere zaken bezig zijn dan de cursus, jongeren die niet op komen dagen, maar ook in het algemeen de korte tijd waarin ze toch de Nederlandse taal etc moeten gaan beheersen wat vaak toch niet lukt. Bovendien merkt hij ook buiten de cursus veel problemen (cultureel, financieel) waar ze tegen aan lopen. Is al wel een tijdje geleden dat ik hem erover gesproken heb, zal hem er morgen nog eens naar vragen.

Wat het overigens ook bemoeilijkt is dat het niet door de overheid wordt gedaan, maar door bedrijven die daar ook gewoon geld aan verdienen en natuurlijk zoveel mogelijk willen laten slagen. Staat natuurlijk goed.
Ik herken het. Ook zeker dat laatste. Het wordt weer overgenomen door foute bedrijven. Dat geeft mensen die nieuw zijn ook geen goed gevoel. Men loopt tegen veel aan. In mijn ervaring (maar dat is tien jaar geleden) passen bepaalde mensen hier gewoon niet. Dat blijkt al bij die cursus. Het lijkt mij moeilijk daar les aan te geven.
pi_162708472
quote:
Dat is gewoon weer een opmerking. Net als een ziek iemand weer integreren op de arbeidsmarkt. Veel wol en na de was is het niets.
pi_162708475
....als je het op 90 graden wast als niet geïntegreerde allochtoon dan. Die wol.
pi_162708585
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:18 schreef Seam het volgende:
Als sommige westerlingen tegenwoordig meer PC zijn dan de Dalai Lama weet je dat er iets mis is.
Je bent of extreem links of een racist in dit land er is geen middenweg blijkbaar.

Extreem links polariseert en probeert hiermee elke poging tot het bespreekbaar maken van de problemen en zo tot een oplossing te kunnen komen te frustreren.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_162708593
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 05:54 schreef Stokken_en_stenen het volgende:

[..]

Je bent of extreem links of een racist in dit land er is geen middenweg blijkbaar.

Extreem links polariseert en probeert hiermee elke poging tot het bespreekbaar maken van de problemen en zo tot een oplossing te kunnen komen te frustreren.
Extreem rechts ook. Er is idd geen middenweg bijna. Ik kies dan voor de SP. Of dat wat gaat opleveren is ook maar de vraag. Te veel rare partijen die toch niet nakomen wat men zegt. En nu weer als PVDA Aboutaleb als landelijke lijsttrekker onder druk zetten. Schandalig.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 06:02:33 #168
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_162708601
- Hey Dalai!
- Ben bezig.
- Hey Dalai!
- Ik ben even bezig! Kom zo.
- Hey Dalai!
- Ja ok wat is er dan?!
- Lama :D
- }:|
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_162708610
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 06:02 schreef Rica het volgende:
- Hey Dalai!
- Ben bezig.
- Hey Dalai!
- Ik ben even bezig! Kom zo.
- Hey Dalai!
- Ja ok wat is er dan?!
- Lama :D
- }:|
Stompzinnige reactie.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 07:03:57 #170
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_162708697
Waarom is de mening van de Dalai Lama over vluchtelingenproblematiek relevant? Waar bemoeit hij zich mee? Ik snap dat hele gedweep met de Dalai Lama in het westen ook niet, als hij z'n zin krijgt verandert Tibet in een theocratie waar de heersende klasse de armen uitbuit en andersdenken vervolgd worden.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_162708708
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:03 schreef Radioheader het volgende:
Waarom is de mening van de Dalai Lama over vluchtelingenproblematiek relevant? Waar bemoeit hij zich mee? Ik snap dat hele gedweep met de Dalai Lama in het westen ook niet, als hij z'n zin krijgt verandert Tibet in een theocratie waar de heersende klasse de armen uitbuit en andersdenken vervolgd worden.
Men dweept er ook niet mee. Het is iemand met een mening. Net als een hoofd monnik. Hij wil geen mensen uitbuiten. Hoe kom je er bij?
  vrijdag 3 juni 2016 @ 07:09:10 #172
151971 Radioheader
FR 1908-2008
pi_162708712
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:07 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Men dweept er ook niet mee. Het is iemand met een mening. Net als een hoofd monnik. Hij wil geen mensen uitbuiten. Hoe kom je er bij?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-de-dalai-lama.dhtml
Hierin staan bijvoorbeeld al wat voorbeelden. En ik vind wel dat er met hem gedweept wordt, hij wordt overal met alle egards ontvangen en serieus genomen. Kijk bijvoorbeeld de college tour met Dalai Lama: http://www.nu.nl/media/42(...)monoloog-houden.html
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_162708721
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:09 schreef Radioheader het volgende:

[..]

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-de-dalai-lama.dhtml
Hierin staan bijvoorbeeld al wat voorbeelden. En ik vind wel dat er met hem gedweept wordt, hij wordt overal met alle egards ontvangen en serieus genomen. Kijk bijvoorbeeld de college tour met Dalai Lama: http://www.nu.nl/media/42(...)monoloog-houden.html

Goed stuk. Meer dan ik wist. Het is een moeilijk land.
pi_162708768
Horen ze het eens van een ander!
  vrijdag 3 juni 2016 @ 08:11:52 #175
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_162708990
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 07:03 schreef Radioheader het volgende:
Omdat China.

Daarom is het onze troetelgoeroe. O+ Zo'n wijs man. Arme Tibet ;( Slechte China :(

Bezettingen doen we ineens niet zo moeilijk over als een 'bondgenoot' het doet.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  vrijdag 3 juni 2016 @ 09:22:25 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162709639
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:52 schreef loni55 het volgende:

[..]

Dat vergt tijd.
1 woord: kuffar.

Dat zegt alles. Het is niet vanuit de NL'er dat allochtonen zich niet willen integreren. Absolute onzin. Moet je kijken wat er wordt gedaan door iedereen het ze naar het zin te maken.
Maar wat doen ze? Keren de rug toe naar de samenleving, parasiteren en corrumperen zich in hun eigen gemeenschap.
1947-2016
pi_162710292
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zegt alles. Het is niet vanuit de NL'er dat allochtonen zich niet willen integreren. Absolute onzin. Moet je kijken wat er wordt gedaan door iedereen het ze naar het zin te maken.
Maar wat doen ze? Keren de rug toe naar de samenleving, parasiteren en corrumperen zich in hun eigen gemeenschap.
Overal waar islam is zijn er problemen. Als de Dalai Lama slim is weet hij ook dat het boeddhisme met de islam clasht. De islam zet zich af tegen de kuffar. Islamitisch strafrecht discrimineert de kuffar zelfs.

Noem jij eens 3 landen met islam op waar moslims en niet-moslims vredig met elkaar samenleven.
pi_162710325
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Overal waar islam is zijn er problemen. Als de Dalai Lama slim is weet hij ook dat het boeddhisme met de islam clasht. De islam zet zich af tegen de kuffar. Islamitisch strafrecht discrimineert de kuffar zelfs.

Noem jij eens 3 landen met islam op waar moslims en niet-moslims vredig met elkaar samenleven.
+100
pi_162710670
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 09:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wat is kuffar?
Zoals ik het zei, verwaar staatsbeleid met de gewone mensen niet.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:50:38 #180
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162710787
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:40 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat is kuffar?
Is je google stuk?
Er zijn geen stomme vragen in deze wereld, wel luie mensen.

quote:
Zoals ik het zei, verwaar staatsbeleid met de gewone mensen niet.
Gewone mensen maken uiteindelijk het staatsbeleid en staatsbeleid komt uiteindelijk bij gewone mensen terecht. Onzin dus. Staatsbeleid is 'deuren open' en de gewone mensen zijn daar de dupe van omdat zij er uiteindelijk voor moeten zorgen in de samenleving.
Wat binnenkomt staat alleen niet open voor een 'samen'leving... Dat is nu al 50 jaar zichtbaar.
1947-2016
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:51:08 #181
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162710795
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dit.
1947-2016
pi_162710943
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:50 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Is je google stuk?
Er zijn geen stomme vragen in deze wereld, wel luie mensen.

[..]

Gewone mensen maken uiteindelijk het staatsbeleid en staatsbeleid komt uiteindelijk bij gewone mensen terecht. Onzin dus. Staatsbeleid is 'deuren open' en de gewone mensen zijn daar de dupe van omdat zij er uiteindelijk voor moeten zorgen in de samenleving.
Wat binnenkomt staat alleen niet open voor een 'samen'leving... Dat is nu al 50 jaar zichtbaar.
Gewone mensen?
  vrijdag 3 juni 2016 @ 11:33:49 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_162711526
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:59 schreef loni55 het volgende:

[..]

Gewone mensen?
Begin jij over...