quote:Dalai Lama: "Er zijn te veel vluchtelingen in Europa"
In een interview dat vandaag werd gepubliceerd in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine stelt de Dalai Lama dat er momenteel te veel vluchtelingen in Europa verblijven. De geestelijke leider van de Tibetaanse boeddhisten oordeelt voorts dat migranten die in Europa bescherming zoeken hier slechts tijdelijk horen te blijven.
"Wanneer we de gezichten van elke vluchteling bekijken, in het bijzonder de gezichten van kinderen en vrouwen, voelen we hun lijden. Een mens die betere leefomstandigheden kent, heeft de verantwoordelijkheid hen te helpen. Maar aan de andere kant zijn er momenteel te veel in Europa", stelt hij.
"Europa, en Duitsland in het bijzonder, mag geen Arabisch land worden. Duitsland is Duitsland", voegde hij nog toe. Hij refereert daarmee naar het feit dat een meerderheid van de vluchtelingen uit landen als Syrië en Irak komen.
"Het zijn er zo veel dat het praktisch moeilijk wordt. Op moreel vlak vind ik dat die vluchtelingen slechts tijdelijk moeten opgevangen worden. Het doel moet zijn dat ze terugkeren en helpen bij de heropbouw van hun land", verklaart de man die zelf al meer dan 50 jaar in India in ballingschap leeft.
Duitsland liet vorig jaar ruim een miljoen vluchtelingen toe. De instroom is dit jaar afgenomen door de sluiting van de zogenaamde Balkanroute, die vorig jaar de belangrijkste route vanuit Turkije naar het Westen was.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ngen-in-Europa.dhtml
Wacht maar even tot na de zomer voordat dit soort uitspraken gedaan worden. Je zal zien dat ze geen steek houden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:15 schreef Houtenbeen het volgende:
De instroom is dit jaar afgenomen door de sluiting van de zogenaamde Balkanroute, die vorig jaar de belangrijkste route vanuit Turkije naar het Westen was.
En de stroom vanuit Afrika neemt ook flink toe.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wacht maar even tot na de zomer voordat dit soort uitspraken gedaan worden. Je zal zien dat ze geen steek houden.
Hoezo? Omdat ie zegt wat een zeer groot deel van de bevolking van de EU ook zegt?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:19 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar wat een wijze man is die Dalai Lama zeg
Ja, wel een van de weinige(wereldleiders) die voor Europa opkomtquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ie zegt wat een zeer groot deel van de bevolking van de EU ook zegt?
Je zou eens andere uitspraken moeten horen. Persoonlijk denk ik dat hij echt een verstandig intellect heeftquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo? Omdat ie zegt wat een zeer groot deel van de bevolking van de EU ook zegt?
Had Amerika toen ook te maken met een enorme moslim-instroom?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:42 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Het aantal immigranten is an sich geen probleem, als de vrije markt gewoon zijn werk kan doen. De VS in de 19e eeuw kon ook prima overweg gaan met enorme immigratiestromen, mede door het ontbreken van een verstikkende overheidsbureaucratie.
Het grote probleem is de verzorgingsstaat die integreren ontmoedigd en meeliftgedrag aanwakkert.
Misschien de oorspronkelijke bewoners steeds verder de rimboe in pushen en huisvesten in reservaten?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:42 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Het aantal immigranten is an sich geen probleem, als de vrije markt gewoon zijn werk kan doen. De VS in de 19e eeuw kon ook prima overweg gaan met enorme immigratiestromen, mede door het ontbreken van een verstikkende overheidsbureaucratie.
...
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:42 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Het grote probleem is de verzorgingsstaat die integreren ontmoedigd en meeliftgedrag aanwakkert.
Vertel dat de indianenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:42 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:55 schreef PSVCL het volgende:
Moslims importeren = Chaos en angst creëren = controle en vrijheden inperken
Het is lachwekkend dat jij niet verder kijkt dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:42 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
Takes one to know one.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:58 schreef Tayu het volgende:
Zegt de Dalai Lama die zelf een vluchteling is en gelukkig mocht blijven wonen en leven in India.
Wat precies vind je triest?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Takes one to know one.
Nee, ik vind het bs dat je zijn mening zo aan het afdoen bent, ik vind het gewoon behoorlijk triest eigenlijk.
Doe ik ook. Betekent echter niet dat ik moslims daarmee vrij spreek van verantwoordelijkheid voor het gedrag dat de chaos oplevert.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:59 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Tja , moet je bij degene zijn die ze binnenhalen.
Niet Moslims de schuld geven.
Jou, omdat je aan het doen bent dat hij een hypocriete hond is en zijn bek moet houden terwijl die gewoon een terecht punt maakt. Beetje zielig onterecht mensen de mond snoeren.quote:
Als boeddhist heb ik soms ook wel erge moeite met deze hele geschiedenis.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jou, omdat je aan het doen bent dat hij een hypocriete hond is en zijn bek moet houden terwijl die gewoon een terecht punt maakt. Beetje zielig onterecht mensen de mond snoeren.
Ze vertrekken ook uit landen waar chaos heerst door Amerikaanse en westerse bemoeienis .quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:01 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Doe ik ook. Betekent echter niet dat ik moslims daarmee vrij spreek van verantwoordelijkheid voor het gedrag dat de chaos oplevert.
Wat dan?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:03 schreef Tayu het volgende:
[..]
Als boeddhist heb ik soms ook wel erge moeite met deze hele geschiedenis.
Dit! Hij durft het tenminste te zeggen!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wijze woorden en dan met name dat het hier geen Arabisch land mag worden.
Er zijn wel degelijk punten waar ik kanttekeningen bij plaats.quote:
Ik heb na jouw reactie naar mij toe niet echt de behoefte om daar van mening te wisselen met jou.quote:
Ja moslims die andere moslims doden, bedankt Amerika.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:03 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Ze vertrekken ook uit landen waar chaos heerst door Amerikaanse en westerse bemoeienis .
Vertel dat tegen de echte Amerikanen. Die werden gedeporteerd naar reservaten, en er werd genocide op gepleegd. Om plaats te maken voor al die nieuwe immigranten uit Europa.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:42 schreef Voice_of_Liberty het volgende:
De VS in de 19e eeuw kon ook prima overweg gaan met enorme immigratiestromen
Amerika heeft ze tegen elkaar opgezet, hoe kwamen ze bijv aan die wapens?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:10 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Ja moslims die andere moslims doden, bedankt Amerika.
Oh dat vind ik jammerquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:10 schreef Tayu het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk punten waar ik kanttekeningen bij plaats.
[..]
Ik heb na jouw reactie naar mij toe niet echt de behoefte om daar van mening te wisselen met jou.
Welnee het enige waar je de VS van kunt betichten is dat ze een aantal dictators hebben verwijderd. Moslims moeten nu eenmaal onderdrukt worden door een dictator want anders breekt er chaos uit.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:11 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Amerika heeft ze tegen elkaar opgezet, hoe kwamen ze bijv aan die wapens?
Made in the USA
More than one million Iraqis have died as a result of the conflict in their country since the U.S.-led invasion in 2003, according to research conducted by one of Britain's leading polling groups.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Welnee het enige waar je de VS van kunt betichten is dat ze een aantal dictators hebben verwijderd. Moslims moeten nu eenmaal onderdrukt worden door een dictator want anders breekt er chaos uit.
Klopt idd, hij zei laatst ook dit, en dat hebben we opgevolgd: 'Koffie op de ouderwetse manier gezet, is lekkerder dan koffiepads".quote:
Die zijn allemaal door de VS gedood of had Saddam er een handje van om z'n eigen bevolking structureel uit te roeien?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:13 schreef PSVCL het volgende:
[..]
More than one million Iraqis have died as a result of the conflict in their country since the U.S.-led invasion in 2003, according to research conducted by one of Britain's leading polling groups.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSL3048857920080130
Amerika Islam = kanker
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die zijn allemaal door de VS gedood of had Saddam er een handje van om z'n eigen bevolking structureel uit te roeien?
Wie is in 2003 illegaal een land binnengevallen met als smoes dat er massavernietigingswapensquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die zijn allemaal door de VS gedood of had Saddam er een handje van om z'n eigen bevolking structureel uit te roeien?
Hij is van vele markten thuis, en moet je eens kijken wat je bespaart door te stoppen met die pads.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt idd, hij zei laatst ook dit, en dat hebben we opgevolgd: 'Koffie op de ouderwetse manier gezet, is lekkerder dan koffiepads".
Ja, klopt en daarom heb ik het ook opgevolgd, alleen toen hij vervolgens begon over tampons en maandverband toen kapte mijn vrouw hem af.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hij is van vele markten thuis, en moet je eens kijken wat je bespaart door te stoppen met die pads.
Extremisme is altijd fout en heel naar.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:57 schreef Mytho het volgende:
[..]
hoezo willen ze daar 10 booslims ipv een boedhist?
moeten ze zich maar gedragen, wedden dat wanneer de moslims in de meerderheid waren ze boedhisten afslachtenquote:Op dinsdag 31 mei 2016 19:59 schreef Tayu het volgende:
[..]
Extremisme is altijd fout en heel naar.
Extremisme komt overal voor.
Extremisme komt ook voor onder Boeddhisten.
Myanmar is daar een schrijnend voorbeeld van, waar het vooral de Moslims zijn die ernstig worden bedreigd en vermoord door juist de extremistische Boeddhisten.
Niet alleen Moslims trouwens, datzelfde geldt voor Christenen.
Ik snap ook niet waarom mensen dan zeggen geen gewicht te geven aan boodschappen van de paus, maar wel aan deze grapjas?quote:
Dat het ook (en niet in mindere mate) Christenen betreft, dat kwam zeker niet zo uit in je gedachtengang?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:01 schreef Mytho het volgende:
[..]
moeten ze zich maar gedragen, wedden dat wanneer de moslims in de meerderheid waren ze boedhisten afslachten
kijk maar naar zuiden van Thailand.
en er zijn genoeg landen waar moslims ongelovigen afslachten.
en bovendien heef geen een europees land last van boedhisten, wel van moslims
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |