Bron: http://www.nu.nl/algemeen(...)-wegens-racisme.htmlquote:Sylvana Simons gaat aangifte doen tegen "de stortvloed aan racistische, seksistische en discriminatoire reacties" die haar toetreding tot de politieke beweging DENK heeft losgemaakt.
Met de aangifte wil zij duidelijk maken dat "aantoonbaar onrecht nooit straffeloos doorgang mag vinden", laat DENK in een verklaring weten. "Het bestrijden van onrecht begint met het melden hiervan", aldus Simons.
Zij stelt dat het "tijd wordt dat in onze samenleving het besef doordringt dat er één duidelijk rode lijn wordt getrokken: daders van discriminatie, seksisme en racisme worden aangegeven, opgespoord en bestraft."
Vorige week maakte de presentatruice bekend dat zij zich aansluit bij de oud-PvdA-Kamerleden Tunahan Kuzu en Selcuk Öztürk, die de politieke partij Denk hebben opgericht.
Ze hoopt bij de volgende verkiezingen, die voor maart 2017 staan gepland, in de Tweede Kamer te komen.
Verbazingwekkend maar waar helaas.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:21 schreef Stranger het volgende:
Even was ik bang dat we een Sylvana-topic zouden hebben met maar één deel. Aangezien ik me niet kan voorstellen dat er iemand vóór racisme is en/of vindt dat discriminerende uitspraken niet aangepakt moeten worden.
Gelukkig valt zelfs daarover nog genoeg over- en weergescholden te worden.
Zulke mensen zijn er meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:21 schreef Stranger het volgende:
...Aangezien ik me niet kan voorstellen dat er iemand vóór racisme is en/of vindt dat discriminerende uitspraken niet aangepakt moeten worden.
1 Ding: Noem een racist geen racist. Dan worden ze boos.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:26 schreef female81 het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn er meer dan genoeg.
Er open & eerlijk voor uit komen is weer een ander verhaal.
Ja, maar ze deed het pas nadat Justitie daar al een tijdje op had aangedrongen.quote:
Wist je dat we in Nederland scholen hebben? Je zou er goed aan doen om gewoon eens daar te gaan kijken of het wat voor je is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:24 schreef Joezi het volgende:
[..]
Godverdomme, je wilde de bijbel erbij halen? Je weet dat de bijbel en jouw god geschapen is door wat jullie arabieren noemen.
Dat zou tijd worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:30 schreef Gutmensch het volgende:
Ja, maar ze deed het pas nadat Justitie daar al een tijdje op had aangedrongen.
Ik hoop dat hierdoor een paar van de ergste racisten openlijk aan de schandpaal worden genageld.
Voel je je aangesproken dan? Of eis je gewoon het recht op om anderen direct vanuit de onderbuik in de bek te schijten?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Mevr. Sylvana Simons, u kunt de pot op.
Waarom, beste Erwin?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Mevr. Sylvana Simons, u kunt de pot op.
quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:21 schreef Stranger het volgende:
Even was ik bang dat we een Sylvana-topic zouden hebben met maar één deel. Aangezien ik me niet kan voorstellen dat er iemand vóór racisme is en/of vindt dat discriminerende uitspraken niet aangepakt moeten worden.
Gelukkig valt zelfs daarover nog genoeg over- en weergescholden te worden.
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 16:42:24Grappig wandelgangen-weetje: DENK heeft uitgebreid met een PVV-Tweede Kamerlid gesproken over een overstap. reageer retweet
Is dat een mol of wordt het er één?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:20 schreef Infection het volgende:
twitter:LavieJanRoos twitterde op dinsdag 31-05-2016 om 16:42:24Grappig wandelgangen-weetje: DENK heeft uitgebreid met een PVV-Tweede Kamerlid gesproken over een overstap. reageer retweet
Geen idee. Ik hoop eigenlijk dat het een grap is.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:25 schreef frietenstamp het volgende:
[..]
Is dat een mol of wordt het er één?
Gevaarlijke situatie als er een DENK-mol in de PVV-fractie zit.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 17:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Geen idee. Ik hoop eigenlijk dat het een grap is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |