Nog triester dat het nu ondersteunt wordt door een stel halve gare BN'ers.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 16:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Komt doordat het een stel domme idioten is.. jammer dat een stel halve garen een kinderfeest om zeep helpen
Dus een aanpassing zou in jouw ogen geen verkapte vorm van toegeven zijn?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is er mis met: "Ik vind Zwarte Piet niet racistisch, maar ik erken dat jullie het wel vinden. Daarom accepteer ik dat Zwarte Piet wordt aangepast; ik heb daar geen last van en het doet jullie een plezier."?
Dat lijkt me de enige rationele reactie als je de mening bent toegedaan dat Zwarte Piet niet racistisch...
De enige rationele reactie is dat mensen die moeite hebben met een zwarte (of wat voor kleur dan ook) piet, die pieten een andere kleur geven. Hun racistische denken projecteren op de rest van de bevolking heeft verder weinig met rationaliteit te maken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is er mis met: "Ik vind Zwarte Piet niet racistisch, maar ik erken dat jullie het wel vinden. Daarom accepteer ik dat Zwarte Piet wordt aangepast; ik heb daar geen last van en het doet jullie een plezier."?
Dat lijkt me de enige rationele reactie als je de mening bent toegedaan dat Zwarte Piet niet racistisch...
Wat is er mis met 'als jullie problemen hebben met Zwarte Piet, waarom vieren jullie dan geen feest zonder hem en laat je ons feest met rust'?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is hoogstens toegeven dat anderen die mening toegedaan zijn. Wat mij betreft kun je in dit geval gerust de vraag of het werkelijk zo is in het midden laten, omdat er enorm redelijke alternatieven zijn die de hele netelige kwestie ontwijken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:28 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dus een aanpassing zou in jouw ogen geen verkapte vorm van toegeven zijn?
Het probleem is dat dit toegeven indirect aanleiding zal zijn voor Quinsy en consorten om hun eis voor herstelbetalingen in gang te zetten.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is hoogstens toegeven dat anderen die mening toegedaan zijn. Wat mij betreft kun je in dit geval gerust de vraag of het werkelijk zo is in het midden laten, omdat er enorm redelijke alternatieven zijn die de hele netelige kwestie ontwijken.
Je zou ook wat empathie kunnen tonen en hun opvattingen kunnen erkennen. Waarom zou je volharden in gedrag dat anderen kwetst als er redelijke alternatieven zijn die 0,0 impact hebben op jouw leven?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:28 schreef ems. het volgende:
[..]
De enige rationele reactie is dat mensen die moeite hebben met een zwarte (of wat voor kleur dan ook) piet, die pieten een andere kleur geven. Hun racistische denken projecteren op de rest van de bevolking heeft verder weinig met rationaliteit te maken.
Wat is er mis met ''Ik erken dat Zwarte Piet niet racistisch is, maar ik vind het geen fijne traditie. Daarom vier ik het Sinterklaasfeest zonder Zwarte Piet, maar ik zal het kinderfeest niet verstoren door racisme te roepen, naar de rechter te stappen en te demonstreren waar kinderen bij zijn.''quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat jullie Zwarte Piet hen nog steeds kwetst. Stel je voor dat moslims dat tegen ons zouden zeggen: "Als jullie problemen hebben met de manier waarop moslims over ongelovigen praten, dan word je lekker geen moslim en laat je onze religie met rust."quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:30 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Wat is er mis met 'als jullie problemen hebben met Zwarte Piet, waarom vieren jullie dan geen feest zonder hem en laat je ons feest met rust'?
Nou en?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Het probleem is dat dit toegeven indirect aanleiding zal zijn voor Quinsy en consorten om hun eis voor herstelbetalingen in gang te zetten.
Dus jij stelt voor dat we mensen kwetsende dingen laten doen met als verdediging: "Als je dit kwetsend vindt, moet je het zelf maar niet doen."?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is er mis met ''Ik erken dat Zwarte Piet niet racistisch is, maar ik vind het geen fijne traditie. Daarom vier ik het Sinterklaasfeest zonder Zwarte Piet, maar ik zal het kinderfeest niet verstoren door racisme te roepen, naar de rechter te stappen en te demonstreren waar kinderen bij zijn.''
Dan was deze hele discussie er niet geweest.
Dat is dan ook indirect wat er geroepen wordt: hoe durven de ongelovigen zich te bemoeien met ons geloof, sterker nog, hoe durven jullie onze profeet af te beelden?!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Omdat jullie Zwarte Piet hen nog steeds kwetst. Stel je voor dat moslims dat tegen ons zouden zeggen: "Als jullie problemen hebben met de manier waarop moslims over ongelovigen praten, dan word je lekker geen moslim en laat je onze religie met rust."
Ik erken hun opvattingen ook. Ik ben het er alleen niet mee eens.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je zou ook wat empathie kunnen tonen en hun opvattingen kunnen erkennen.
Diezelfde vraag zou je natuurlijk ook voor het anti-kamp kunnen stellen. Waarom volharden in hun mening dat het racisme is terwijl die mening duidelijk niet gedeeld wordt? Vier dan lekker het feestje zoals jij het wil vieren maar ga dat niet opdringen aan anderen. Niemand die je in de weg staat als jij je piet liever groen of geel wilt hebben.quote:Waarom zou je volharden in gedrag dat anderen kwetst als er redelijke alternatieven zijn die 0,0 impact hebben op jouw leven?
Oh, je hebt geen bezwaar om dit kinderfeest te laten misbruiken voor de politieke agenda van een stel doorgedraaide herstelbetalingeisers?quote:
Tenzij je die gedragingen goedkeurt, blijft het voorbeeld sterk: als je vindt dat mensen mogen kwetsen en dat mensen die gekwetst worden dan maar niet zoquote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:37 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Dat is dan ook indirect wat er geroepen wordt: hoe durven de ongelovigen zich te bemoeien met ons geloof, sterker nog, hoe durven jullie onze profeet af te beelden?!
Er zijn letterlijk mensen gesneuveld om bovenstaande reden, je voorbeeld is dus niet zo sterk.
Er gaat geen precedentwerking uit van vrijwillige veranderingen door het volk. Die kans is dus nul.quote:Daarnaast is de argumentatie om iets over een gehele linie te veranderen omdat een minderheid zich gekwetst voelt nogal wankel; er is nog nooit zo'n situatie voorgekomen waarin de rechten van een minderheid expliciet worden voorgetrokken jegens de meerderheid.
Stel je eens voor wat voor precedentwerking hier vanuit zou gaanje zou dan als minderheid alles kunnen aanvechten met zo'n uitspraak in de hand.
Omdat het toegeven aan het gejank is. Het is niet alleen zwarte piet, het is nu ook een of ander onbekende zangneger in een opvallende auto die aangehouden is. Ook racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je zou ook wat empathie kunnen tonen en hun opvattingen kunnen erkennen. Waarom zou je volharden in gedrag dat anderen kwetst als er redelijke alternatieven zijn die 0,0 impact hebben op jouw leven?
Nou oké, je zult een nieuw potje schmink moeten halen. Als je wilt, betaal ik dat wel voor je.
Als mensen niet mogen volharden in een mening omdat die niet gedeeld wordt, zagen we wel aan de ideologische poten van de democratie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:37 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik erken hun opvattingen ook. Ik ben het er alleen niet mee eens.
[..]
Diezelfde vraag zou je natuurlijk ook voor het anti-kamp kunnen stellen. Waarom volharden in hun mening dat het racisme is terwijl die mening duidelijk niet gedeeld wordt? Vier dan lekker het feestje zoals jij het wil vieren maar ga dat niet opdringen aan anderen. Niemand die je in de weg staat als jij je piet liever groen of geel wilt hebben.
Daarnaast kan ik sowieso maar moeilijk sympathie opbrengen voor personen die zich door dergelijke zaken gekwetst voelen, ongeacht hun huidskleur.
Jij zegt dat we niet de redelijke stap moeten ondernemen omdat het kan leiden tot onwenselijke situaties. Ik vraag wat er onwenselijk is aan de situatie die er mogelijk uit voortvloeit. Gelieve daarop te antwoorden, in plaats van zo'n non-sequitur te plaatsen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:38 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Oh, je hebt geen bezwaar om dit kinderfeest te laten misbruiken voor de politieke agenda van een stel doorgedraaide herstelbetalingeisers?
Uh, oke, leuk, zo'n kinderfeest voor de kinderen.
Gekwetst worden is nogal subjectief. Er is niet zoiets als een recht om niet gekwetst te worden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Tenzij je die gedragingen goedkeurt, blijft het voorbeeld sterk: als je vindt dat mensen mogen kwetsen en dat mensen die gekwetst worden dan maar niet zo
Klopt, vandaar dat ik ook niet pleit voor rechterlijke vervolging of zo. Maar je bent het er hopelijk mee eens dat je een morele plicht hebt om mensen niet nodeloos te kwetsen. Vandaar dat ik een appèl doe aan je menselijkheid.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gekwetst worden is nogal subjectief. Er is niet zoiets als een recht om niet gekwetst te worden.
Ik heb geen morele plicht om mensen niet te kwetsen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Klopt. Maar je bent het er hopelijk mee eens dat je een morele plicht hebt om mensen niet nodeloos te kwetsen.
Klopt. Je hebt wel een morele plicht om mensen niet nodeloos te kwetsen. Dat 'nodeloos' is daar een nogal belangrijk element van.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb geen morele plicht om mensen niet te kwetsen.
Oh, ze mogen het wel doen. Ik hoef daar natuurlijk niet in mee te gaan.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Als mensen niet mogen volharden in een mening omdat die niet gedeeld wordt, zagen we wel aan de ideologische poten van de democratie.
Wederom een vraag die je aan beide kampen kan stellen. Waarom zo volharden in het schrappen van zwarte piet als er duidelijk mensen aanwezig zijn die daar geen behoefte aan hebben?quote:Maar goed, het is geen antwoord op de vraag die in de kern van dit debat ligt: Waarom zou je volharden in gedrag dat anderen kwetst als je moeiteloos op een alternatief kunt overstappen? Is dat sympathiek of juist asociaal?
Ook dat is voor mij geen morele plicht. Ik ben in het dagelijkse leven bijna altijd aardig tegen iedereen, omdat vrijwel iedereen aardig tegen mij is. En zelfs mensen die niet aardig zijn, geef ik een tweede kans.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Klopt. Je hebt wel een morele plicht om mensen niet nodeloos te kwetsen. Dat 'nodeloos' is daar een nogal belangrijk element van.
Ik weiger inderdaad mijn zwarte piet te wijzigen. Ik geef iedereen echter ruim baan zijn eigen sinterklaasfeest met eigen Pieten te organiseren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 18:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij zegt dat we niet de redelijke stap moeten ondernemen omdat het kan leiden tot onwenselijke situaties. Ik vraag wat er onwenselijk is aan de situatie die er mogelijk uit voortvloeit. Gelieve daarop te antwoorden, in plaats van zo'n non-sequitur te plaatsen.
Overigens misbruik jij het kinderfeest ook voor je politieke agenda: je weigert Zwarte Piet aan te passen omdat dat zou kunnen leiden tot het eisen van herstelbetalingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |