abonnement Unibet Coolblue
pi_162710656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:38 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga natuurlijk niet mijn potentiele postdocvoorstellen hier compleet uit de doeken doen 8-)

Maar nu even 'genieten' van de flexibiliteit van een PhD: m'n motor moet een nieuw bandje en moet er over 20 minuten zijn. Oops :') Ach, ik kan dan gelukkig wel doorwerken tot vanavond, en morgen.. en zondag! O+
Die flexibiliteit heb ik ook nog! Gisteren tot 2 uur doorgewerkt en nu even uitpuffen. :+

En volgende week ben ik de helft van de week op pad met het oog op het samenstellen van een consortium voor een subsidieaanvraag. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:39:43 #52
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_162710657
Wat is een post-doc voorstel? :P

Heb daar nog nooit van gehoord :D
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_162711014
Onderzoeksvoorstel voor funding/fellowships die hier beschikbaar zijn :z als er niet iets open ligt aan bestaande/opgezette vacatures :)
Ja doei.
pi_162712535
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De huidige manier van denken over werk en het moeten hebben van werk is ongezond, imho. Dat je alleen meetelt als je werk hebt, dat soort zaken. Een nieuwe blik op werk zou een gezondere relatie tussen werk een werkloos, maar belangrijker 'recht op bestaan' en 'een goed leven' bevorderen.
Met zoveel bias kun je zo'n onderzoek nooit objectief doen.
Jesus saves but death prevails.
pi_162713753
OK.
Ja doei.
pi_162715574
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel fouten je uit je eigen schrijven haalt zodra je iets uitprint en er even met een pen en een bak thee voor gaat zitten. Die beleving en manier van lezen is zó anders dan wanneer je er door je bestand heen gaat!

Tevens (dus) bijna een artikel klaar voor eerste afwijzing inzending voor publicatie, net geaccepteerd in mijn favoriete conferentie van 't jaar en hopelijk zo horen dat ik nog ergens wat geld over heb om die conferentie ook daadwerkelijk te kunnen betalen :') O+
Ja doei.
  Forum Admin vrijdag 3 juni 2016 @ 14:26:39 #57
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_162716117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:10 schreef motorbloempje het volgende:
Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoeveel fouten je uit je eigen schrijven haalt zodra je iets uitprint en er even met een pen en een bak thee voor gaat zitten. Die beleving en manier van lezen is zó anders dan wanneer je er door je bestand heen gaat!

Tevens (dus) bijna een artikel klaar voor eerste afwijzing inzending voor publicatie, net geaccepteerd in mijn favoriete conferentie van 't jaar en hopelijk zo horen dat ik nog ergens wat geld over heb om die conferentie ook daadwerkelijk te kunnen betalen :') O+
En dan nog lees je over dingen heen. Vaak vinden je coauteurs het wel, maar de reviewers vinden er vast ook nog wel wat :')
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_162716172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:26 schreef Pharkus het volgende:

[..]

En dan nog lees je over dingen heen. Vaak vinden je coauteurs het wel, maar de reviewers vinden er vast ook nog wel wat :')
Oh, dat zeker :') ik zet me ook schrap voor ladingen commentaar en een keiharde eerste afwijzing :') maar niet geschoten, blabla ;(

Maargoed, ik vind het wel rustgevend om lekker met pen te krassen en te verbeteren. #oldschool
Ja doei.
pi_162716203
"WAT DOET DEZE PARAGRAAF HIER???"

en

"Hé, dit las ik eerder, hier is wat mis gegaan met copy-paste-verplaatsen..... :|W "
Ja doei.
  Forum Admin vrijdag 3 juni 2016 @ 14:30:08 #60
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_162716210
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, dat zeker :') ik zet me ook schrap voor ladingen commentaar en een keiharde eerste afwijzing :') maar niet geschoten, blabla ;(

Maargoed, ik vind het wel rustgevend om lekker met pen te krassen en te verbeteren. #oldschool
Ach recentelijk nog als coauteur een harde afwijzing meegemaakt, bij de tweede reviewronde gesneuveld, shit happens.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_162716399
Ben overigens erg voor kritisch commentaar, dat maakt 't alleen maar beter. Ik zou een review / acceptatie zonder kritiek en verbeterpunten denk ik niet eens vertrouwen :@ :o
Ja doei.
pi_162717069
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 04:55 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik ben niet van mening dat uitzonderingen gerechtvaardigd zijn op basis van ouderschap, ik ben van mening dat gelijke behandeling gerechtvaardigd is. Als ik een gewone buikoperatie gehad had, had ik thuis mogen blijven gedurende een week of zes, want dat is de termijn die voor het herstel staat. Maar nu de reden voor mijn buikoperatie het krijgen van een baby was, mocht dat plotseling niet. Dan moet je je er maar gewoon heenslepen met je buikwond. Ik heb tijdens mijn veldwerkperiode een appendicitis gehad waar ik langer voor ben thuis geweest dan ik geweest ben na mijn bevalling.

Toevallig heb ik precies hetzelfde meegemaakt, mijn vrouw heeft ook een keizersnede ondergaan en ik kreeg dezelfde response van mijn werkgever. Onbegrijpelijk. Mijn vrouw (die PhD student was op dat moment) kreeg uberhaupt op geen enkele wijze support van haar universiteit. Ik zeg niet dat ik dat terecht vind, ik zeg alleen dat je er niet zo de nadruk op moet leggen. Als werkgever/PI ben ik op zoek naar mensen die zeer gemotiveerd zijn dus dan moet je niet in je eerste gesprek over je kinderen beginnen want dan zijn we snel klaar.
Jesus saves but death prevails.
pi_162717163
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het bijvoorbeeld belangrijk dat mensen met creatieve ideeën komen. Daar hebben ze genoeg slaap, een afwezigheid van stress en misschien zelfs wat verveling voor nodig.
In het lab van een concurrent draaien ze 12 uur op een dag. Daar zie je idd een totaal gebrek aan originaliteit, of aan innovatie. Maar ze publiceren wel.

Succes is MI 90% transpiratie en 10% inspiratie, als het niet minder is.

In de verschillende labs waar ik gewerkt heb, publiceerde we ons beste werk als we echt op onze tenen hadden gelopen, en meerdere 60+ uur weken hadden gedraaid. L

Wil je die extra stap kunnen maken die gevraagd wordt om topkwaliteit af te leveren, dan ontkom je er volgens mij niet aan om je te schompes te werken.

... En zo nu en dan flink gas terug nemen, om te kunnen blijven innoveren.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162717199
Ik las laatst ergens een verhaal van een promovenda aan een Amerikaanse universiteit die al aangenomen was en zou beginnen en aan had genomen dat er kinderopvang etc. geregeld waren zonder daar verder zelf naar te kijken. Natuurlijk zijn er vaak support mogelijkheden aanwezig voor mensen met kinderen, maar het gewoon aannemen en dan achteraf gaan klagen vind ik wel opmerkelijk. Je zoekt toch álles uit voordat je aan een nieuwe baan/carriere begint, zeker als het succes en je commitment samenhangen met de variabele dat je je kind(eren) ergens onder kunt brengen tijdens werkuren? Ach ja.
Ja doei.
pi_162717780
Zou je denken, maar er zijn mensen die in het diepe springen, zonder de kleine lettertjes te lezen.

Zo wist ik niet dat ik maar liefst een onbetaalde verlofdag kreeg bij de geboorte van een kind.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162717834
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:24 schreef Lyrebird het volgende:
Zou je denken, maar er zijn mensen die in het diepe springen, zonder de kleine lettertjes te lezen.
Ik snap dat dus nooit zo. Zeker niet als het om zulke belangrijke zaken gaat als of je je kind kunt combineren met je werk (of andersom) :P
Ja doei.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:47:32 #67
409579 LuDann
All the way
pi_162718296
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 09:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En zou je partner dezelfde vragen krijgen? Echt...

Ik heb vorige week toevallig sollicitatiegesprekken gehad voor een postdocplek. De helft van de uitgenodigde kandidaten was ouder dan 40 en had een gezin. Ze zijn uitgenodigd op basis van hun cv's: relevante ervaring, artikelen in goede tijdschriften, et cetera. Als dat er goed uitziet en de motivatie overtuigend is, waarom zou je dan nog vragen naar het gezinsleven? Ook als het niet verkeerd bedoeld is, vind ik het not done. Je kunt ook op andere manieren vragen naar iemands zwakke plekken, bijvoorbeeld door te vragen naar de strubbelingen tijdens een promotietraject en hoe iemand daarmee om is gegaan. Het aardige van dat soort vragen is dat je ze aan alle kandidaten kunt stellen, man/vrouw, met kind of kinderloos. En juist dat is belangrijk bij het beoordelen en vergelijken van kandidaten, het systematiseren van de gesprekken.
Dat denk ik niet nee. Dit bericht is trouwens wel grappig om te lezen: http://nos.nl/op3/artikel(...)-altijd-krijgen.html

En ja, ik ben het met je eens. Dat soort vragen worden al heel snel prive bovendien, zoals uit bovenstaande bericht ook wel blijkt. Want je moet dan ook iets vertellen over de status van je relatie (vader in beeld of niet) bijvoorbeeld en of je band met je familie goed genoeg is om ook opvang te kunnen verzorgen bijvoorbeeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is een culturele kwestie. In het begin van de 20e eeuw bestond het idee dat we over 100 jaar veel minder zouden hoeven werken vanwege technologische ontwikkelingen. Dat is niet gebeurd en dat geeft te denken. Waarom werken we zoveel? Daarnaast rijst de vraag: is meer werken beter? Uit wetenschappelijk onderzoek wordt aannemelijk gemaakt dat dat niet zo is. Dat wil zeggen dat mensen die langere werkdagen maken niet meer werken.

Ik ben zelf ook geïnteresseerd in hoe je meet hoe nuttig of goed iemand is als werknemer. In de wetenschap maken we elkaar gek met tamelijk arbitraire maten zoals hoeveel geld je binnenhaalt in wat in feite een loterij is, of hoeveel publicaties je hebt terwijl we weten dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. Wees vooral een nonconformist en bedenk wat je zelf belangrijk vindt.

Ik vind het bijvoorbeeld belangrijk dat mensen met creatieve ideeën komen. Daar hebben ze genoeg slaap, een afwezigheid van stress en misschien zelfs wat verveling voor nodig. Samenwerking vind ik ook belangrijk, dus een vermogen om prettig met collega's om te gaan en op elkaars ideeën voort te borduren. In mijn vakgebied is valorisatie erg belangrijk, dus we willen niet dat wetenschappers alleen maar achter hun bureau zoveel mogelijk artikelen inkloppen, maar ook dat ze naar scholen gaan en met leerkrachten praten bijvoorbeeld. Als je dit soort verwachtingen hebt, ga je personeel anders selecteren.

En los hiervan? Ik wil dat mensen gezond zijn en niet alleen nu maar ook over een paar jaar nog hun werk leuk vinden en goed kunnen combineren met andere aspecten van hun leven. Grote bedrijven als Google weten allang dat hun werknemers daar productiever van worden. Waarom blijven we ons in de wetenschap dan hardnekkig vasthouden aan het fabeltje dat we ons over de kop moet werken?

Cultuur...
Ja, interessant inderdaad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:55 schreef Shivo het volgende:

[..]

Toevallig heb ik precies hetzelfde meegemaakt, mijn vrouw heeft ook een keizersnede ondergaan en ik kreeg dezelfde response van mijn werkgever. Onbegrijpelijk. Mijn vrouw (die PhD student was op dat moment) kreeg uberhaupt op geen enkele wijze support van haar universiteit. Ik zeg niet dat ik dat terecht vind, ik zeg alleen dat je er niet zo de nadruk op moet leggen. Als werkgever/PI ben ik op zoek naar mensen die zeer gemotiveerd zijn dus dan moet je niet in je eerste gesprek over je kinderen beginnen want dan zijn we snel klaar.
Vervelend dat jullie hetzelfde hebben meegemaakt. Het is niet mijn bedoeling hier zoveel nadruk op te leggen, maar het is iets wat me opviel aan het gesprek. Dat er daarna verder over gediscussieerd wordt doet het misschien lijken alsof het me overmatig bezighoudt, wat allemaal reuze meevalt.

Het hebben van een kind lijkt me niet iets wat je in een eerste gesprek naar voren brengt, over het algemeen. Maar het kan natuurlijk ook blijken uit bepaalde (vrijwiligers) activiteiten op je CV.

@motorbloempje, dat lijkt me een uitzondering, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die zonder zoiets uit te zoeken gewoon aan de slag willen gaan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:24 schreef Lyrebird het volgende:
Zou je denken, maar er zijn mensen die in het diepe springen, zonder de kleine lettertjes te lezen.

Zo wist ik niet dat ik maar liefst een onbetaalde verlofdag kreeg bij de geboorte van een kind.
In Nederland krijgen vaders 2 betaalde dagen, en er is net een motie door om ze daar maar liefst 3 onbetaalde dagen bij te geven. Hoezee. :') Maar 1 onbetaalde dag is wel helemaal om te huilen.
pi_162718382
Ach, je kunt het vast sowieso nooit goed doen. Als ik zeg dat ik bewust kindvrij ben (als men vraagt of ik kinderen heb) kan dat ook leiden tot het niet aan worden genomen 'omdat ik dan maar/wel/zeker een of ander naar mens moet zijn, want wie wil er nou geen kinderen'? Zo heeft mijn intenal examiner in m'n eerste jaar daar een hele ophef over gemaakt tijdens een etentje met de onderzoeksgroep. Die vond me maar stom en raar en vreemd. Hij is nu gelukkig weg.
Ja doei.
pi_162718566
Nu ben ik ook wel raar en vreemd, maar op zich niet omdat ik geen kinderen wil.
Ja doei.
pi_162718619
Hey MB, dat zijn we allemaal.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162718686
Ik zou het ook niet anders willen :P
Ja doei.
pi_162720616
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:53 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, je kunt het vast sowieso nooit goed doen. Als ik zeg dat ik bewust kindvrij ben (als men vraagt of ik kinderen heb) kan dat ook leiden tot het niet aan worden genomen 'omdat ik dan maar/wel/zeker een of ander naar mens moet zijn, want wie wil er nou geen kinderen'? Zo heeft mijn intenal examiner in m'n eerste jaar daar een hele ophef over gemaakt tijdens een etentje met de onderzoeksgroep. Die vond me maar stom en raar en vreemd. Hij is nu gelukkig weg.
Welnee joh. Bij ons zitten ze allemaal in de groep: mensen die bewust geen kinderen hebben, mensen met kinderen, mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen. Een goede werkgever stelt een mooi team samen en dat team bestaat idealiter niet uit inwisselbare robots. Voor een werkgever die uitsluitend één type mens zoekt moet je niet willen werken, denk ik maar zo.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_162720675
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

Met zoveel bias kun je zo'n onderzoek nooit objectief doen.
Onderzoek is nooit objectief. Dat leren wij studenten in het eerste college van de master en dan zijn we daar ook weer vanaf :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_162720702
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welnee joh. Bij ons zitten ze allemaal in de groep: mensen die bewust geen kinderen hebben, mensen met kinderen, mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen. Een goede werkgever stelt een mooi team samen en dat team bestaat idealiter niet uit inwisselbare robots. Voor een werkgever die uitsluitend één type mens zoekt moet je niet willen werken, denk ik maar zo.
Nou ja, precies. Ik zou niet willen werken voor iemand die welke keuze dan ook die ik bewust maak voor mijn eigen leven niet respecteert. Je kunt 't nooit voor iedereen precies goed krijgen. Ik vind het 'logisch' dat bij verder gelijke kwalificaties er ook naar 'context'omstandigheden gekeken wordt, maar als er kwalitatief verschil zit dan zou degene met de hoogste kwaliteit de baan moeten krijgen, mits deze ook verder aan de eisen voldoet enzo, dus ook in het team passen, etc.
Ja doei.
pi_162721215
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 17:53 schreef motorbloempje het volgende:

Ik vind het 'logisch' dat bij verder gelijke kwalificaties er ook naar 'context'omstandigheden gekeken wordt, maar als er kwalitatief verschil zit dan zou degene met de hoogste kwaliteit de baan moeten krijgen, mits deze ook verder aan de eisen voldoet enzo, dus ook in het team passen, etc.
Gelijke kwalificaties bestaan alleen in theorie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_162721254
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 18:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gelijke kwalificaties bestaan alleen in theorie.
Ja, da's waar, precies gelijke kwalificaties en talenten zou je zeggen dat deze niet bestaan, maar je kunt denk ik wel zeggen dat beide kanditaten even geschikt zouden zijn, ondanks een anders gevolgd pad, wat andere ervaringen. Verschillend is niet altijd slechter of minder goed, afhankelijk van de functie uiteraard. En uiteindelijk is het ook een stukje persoonlijkheid, wat een hoop goed kan maken of juist teniet kan doen. Ik hoop maar op m'n blote knietjes dat ik ergens terecht kom waar ik mezelf kan zijn. :P
Ja doei.
pi_162721671
Ah, ik heb nog ruim budget over voor m'n conferentie + overnachting in September. Hoezee. *O*
Ja doei.
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:15:35 #78
409579 LuDann
All the way
pi_162840665
Ik mag me nu officieel aansluiten in dit topic. *O* Ik ga promoveren, ben het geworden. :D
pi_162840696
Gefeliciteerd.
Ja doei.
pi_162840706
quote:
17s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:15 schreef LuDann het volgende:
Ik mag me nu officieel aansluiten in dit topic. *O* Ik ga promoveren, ben het geworden. :D
*O* *O* gefeliciteerd!
pi_162840727
Ik had zojuist een kleine zenuwzinking toen mijn gehele proefschrift tijdens het doen van een extra back-up van m'n PC werd gedeleted. Stomme fout door een bestand te willen kopieren blijkbaar werkend in die software terwijl hij nog geopend was.

HELEMAAL WEG. M'n hele proefschrift tot nu toe.

Lang leve het bijhouden van heel veel back-ups, overal, en een dropbox met recovery opties. :%
Ja doei.
pi_162840860
Waarom zou het kopiëren van 1 bestand een compleet proefschrift deleten? :?
pi_162840896
quote:
11s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:25 schreef thabit het volgende:
Waarom zou het kopiëren van 1 bestand een compleet proefschrift deleten? :?
Ik heb géén idee. :') Ik werk overigens niet met word ofzo, maar met een (verder) fijne schrijfsoftware die me het overzicht helpt te behouden. Maar de file die de daadwerkelijke teksten bevat was gewoon weg. Als in weg. Weg. :') _O- En ik ben écht niet slecht met computers ofzo. Ik sta vooralsnog perplex, maar ga het niet proberen te recreëren :') Wrsch een stomme fout van mezelf geweest. Maargoed. Gelukkig dek ik mezelf voor die domme fouten in.
Ja doei.
pi_162840983
Ik zou een ander backupprogramma gebruiken dan. Eentje die niet aan originele bestanden morrelt.
pi_162841039
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:31 schreef thabit het volgende:
Ik zou een ander backupprogramma gebruiken dan. Eentje die niet aan originele bestanden morrelt.
Het was geen enkel back-up programma. Ik wilde de files (handmatig) toevoegen aan een tweede back-up mogelijkheid. Zoals ik al zei: wrsch eigen fout, maar dan is indekken toch wel heel fijn.
Ja doei.
pi_162841048
quote:
17s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:15 schreef LuDann het volgende:
Ik mag me nu officieel aansluiten in dit topic. *O* Ik ga promoveren, ben het geworden. :D
Wat super, gefeliciteerd!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_162841053
quote:
17s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:15 schreef LuDann het volgende:
Ik mag me nu officieel aansluiten in dit topic. *O* Ik ga promoveren, ben het geworden. :D
Gefeliciteerd. ^O^
pi_162841104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had zojuist een kleine zenuwzinking toen mijn gehele proefschrift tijdens het doen van een extra back-up van m'n PC werd gedeleted. Stomme fout door een bestand te willen kopieren blijkbaar werkend in die software terwijl hij nog geopend was.

HELEMAAL WEG. M'n hele proefschrift tot nu toe.

Lang leve het bijhouden van heel veel back-ups, overal, en een dropbox met recovery opties. :%
Ik heb diverse back-ups: één op een memorystick, één op een externe harde schijf, één via Crashplan en tegenwoordig ook nog één via Surfdrive. Daarnaast probeer ik mezelf vaak bestanden te mailen zodat ik daar altijd ook nog iets heb. En toch heb ik het wel eens voor elkaar gekregen om bestanden bijna kwijt te raken: externe harde schijf ineens kaduuk, memorystick corrupt (ondanks altijd netjes veilig verwijderen), Crashplan die dingen doet die ik niet begrijp (om over Surfdrive nog maar te zwijgen).

Ugh.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_162841195
Enige wat ik nu nog moet restoren is m'n endnotefile ;( maar dat gaat wrsch niet meer lukken. Misschien even een zaterdagje goed aan gaan zitten -O-

Heb nog wel al m'n citaties, maar niet meer de pdfs en hij heeft m'n hele mappenlijst verwijderd :') godverdomme :')

Edit: Hm, heb nu iig m'n referenties geïmporteerd in de lijst sinds de laatste keer dat ik wat had aangemaakt. Progress....

[ Bericht 20% gewijzigd door motorbloempje op 08-06-2016 14:48:41 ]
Ja doei.
pi_162841434
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik werk overigens niet met word ofzo, maar met een (verder) fijne schrijfsoftware die me het overzicht helpt te behouden.
Worden er dissertaties in Word geschreven? Mijn hemel.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_162841557
Ja. En dat kan prima als je verder geen al te ingewikkelde inhoud hebt.

Ik vind het zelf niet heel overzichtelijk, maar ladingen mensen die 't wel gebruiken.
Ja doei.
pi_162841595
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:52 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Worden er dissertaties in Word geschreven? Mijn hemel.
Waarom zou je dat niet doen en welk alternatief denk jij dat iedereen gebruikt? :)
pi_162841617
LATEX MAN WANT DAT IS DE ENIGE MANIER.
Ja doei.
pi_162841633
Je wilt niet weten wat er allemaal in Word wordt geschreven. Bij veel bedrijven is het de standaard, ook voor technische documenten. Het is echt vreselijk.
pi_162841660
Niet iedereen schrijft technische documenten. Newsflash, er zijn zelfs mensen die op non-technische onderwerpen promoveren! :o
Ja doei.
pi_162841667
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:01 schreef motorbloempje het volgende:
LATEX MAN WANT DAT IS DE ENIGE MANIER.
Exact.

Ik snap dat je bij alfawetenschappen wat minder formules hebt waardoor dat voordeel van TeX vervalt, maar een plaatje invoegen (op de juiste plaats) of een inhoudsopgave maken kan zo kut gaan in Word. Daarnaast lezen .doc bestanden verschrikkelijk.

Overigens ben ik wel benieuwd wat jij dan gebruikt.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_162841676
Ik gebruik Scrivener.
Ja doei.
pi_162841926
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:03 schreef wimjongil het volgende:

[..]

Exact.

Ik snap dat je bij alfawetenschappen wat minder formules hebt waardoor dat voordeel van TeX vervalt, maar een plaatje invoegen (op de juiste plaats) of een inhoudsopgave maken kan zo kut gaan in Word. Daarnaast lezen .doc bestanden verschrikkelijk.

Overigens ben ik wel benieuwd wat jij dan gebruikt.
De TUs blijven die meuk promoten. Als je een tijdje bij een multinational hebt gewerkt, dan leer je heel rap om je rapporten in hetzelfde programma als je collega's te schrijven. Want anders kun je fluiten naar je correcties. Word dus. :)

Hetzelfde heb ik trouwens met Python. Studenten zijn er dol op. Het ziet er niet uit, maar open source is troef.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162842014
Ik heb zelfs helemaal geen formules. Wat foto's, wat zelfgemaakte diagrammetjes en tabelletjes, maar daarvoor is het de moeite niet om moeilijk te gaan lopen doen.
Ja doei.
pi_162842931
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

De TUs blijven die meuk promoten. Als je een tijdje bij een multinational hebt gewerkt, dan leer je heel rap om je rapporten in hetzelfde programma als je collega's te schrijven. Want anders kun je fluiten naar je correcties. Word dus. :)
Dit.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:20 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb zelfs helemaal geen formules. Wat foto's, wat zelfgemaakte diagrammetjes en tabelletjes, maar daarvoor is het de moeite niet om moeilijk te gaan lopen doen.
En dit.

Sowieso, als je een paper schrijft en opstuurt moet je vaak figuren toch apart uploaden etc. De opmaak doet het blad voor je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')