In de praktijk krijgen witte mensen dat medicijn dan niet voorgeschreven, omdat ze wit zijn, blatant racism!quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:06 schreef deadprez het volgende:
[..]
In principe wel ja. In de praktijk werkt zoiets dan natuurlijk wel anders.
niet alle racisme is verkeerdquote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:29 schreef deadprez het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar racial profiling is wel degelijk racisme.
Wel mager en ingevallen wangen toch? En spierwitte tanden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij heeft ook wel een beetje het hoofd van een drugsdealer, niet.
Precies die inderdaadquote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:07 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Wel mager en ingevallen wangen toch? En spierwitte tanden.
Is toch die gast die bij De Wereld Draait Door weleens rapt?
Ik zei een stukje verder al dat je kunt discussiëren in hoeverre zoiets wenselijk zou zijn, maar racisme is het wel.quote:
Ja, dat is dan toch ook racial profiling?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:08 schreef Mortaxx het volgende:
Als jij als blanke vanuit de hood komt wordt je ook aangehouden omdat de popo denkt dat je drugs hebt gehaald
ja ik lees nooit hele topicsquote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik zei een stukje verder al dat je kunt discussiëren in hoeverre zoiets wenselijk zou zijn, maar racisme is het wel.
begrijpelijk ook welquote:
Een blanke knaap in zo'n auto is een jongeman in de auto van zijn vader. Ook als hij een petje draagt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:48 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
ik vind dat geen racisme. De racisme kaart wordt veel en veel te snel getrokken. Zoals eerder genoemd een blanke jongeman met dubieuze look en petjes zal ook eerder worden aangehouden. Deze groep oppert dan ook niet direct dat er sprake is van racisme. De gekleurde medemens is met een aardige racisme lobby bezig.
de kleur was ook niet de hoofdzaak in deze zaak. Alleen één van de variabele waarop geselecteerd wordt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:05 schreef deadprez het volgende:
[..]
Maar hij wordt niet aangehouden omdat hij blank is. Huidskleur is in dit geval niet de bepalende factor. Zoals ik al zei valt er iets voor discriminatie op kledingstijl te zeggen, maar daar gaat het hier niet om.
ja maar ik vind zoiets niet perse heel kwalijkquote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:09 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ja, dat is dan toch ook racial profiling?
Waar komt jouw definitie van racisme vandaan? In ieder geval niet uit de Van Dale of van mensenrechtenverdragen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:08 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik zei een stukje verder al dat je kunt discussiëren in hoeverre zoiets wenselijk zou zijn, maar racisme is het wel.
Wauw! Racist in hart en nieren dus. Lekker op huidskleur mensen gaan selecteren.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 00:44 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
tuurlijk als ze een donkere jongeman in en duurdere auto zien dat ze die eerder aanhouden dan een blanke jongeman in een auto. Dit omdat de eerste groep oververtegenwoordigd is.
"witte mensen"quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In de praktijk krijgen witte mensen dat medicijn dan niet voorgeschreven, omdat ze wit zijn, blatant racism!
heel kortzichtig persoon ben jij. Het is toch gewoon op basis van statistiek.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:12 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Wauw! Racist in hart en nieren dus. Lekker op huidskleur mensen gaan selecteren.
De complete basisbetekenis zeg maar; je maakt onderscheid op basis van "rassen", huidskleur dus. En daar hoeft niet per se iets mis mee te zijn, zie bijvoorbeeld het voorbeeld van die medicijnen.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:10 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Waar komt jouw definitie van racisme vandaan? In ieder geval niet uit de Van Dale of van mensenrechtenverdragen.
Denk niet dat deze meid het onderscheid kent tussen racisme en discriminatie.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:00 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat klopt. Op welke grond zou de dubieuzepetjeslookblankeboi in dit geval het idee kunnen krijgen dat er sprake is van racisme? Discriminatie valt dan nog iets voor te zeggen op basis van kledingstijl ofzo, maar dat lijkt me niet heel relevant.
Jij bedoelt dus gewoon onderscheid op basis van ras, dat is niet hetzelfde als racisme.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
De complete basisbetekenis zeg maar; je maakt onderscheid op basis van "rassen", huidskleur dus. En daar hoeft niet per se iets mis mee te zijn, zie bijvoorbeeld het voorbeeld van die medicijnen.
Voor zover bekend kan dat gewoon allebei.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:13 schreef Sapstengel het volgende:
"witte mensen"voor zover bekend heet dat gewoon blank.
Je gaat iemand benadelen op basis van zijn huidkleur. Zoals gezegd, misschien 10% van de Surinamers is crimineel. Dan vind jij dus alle Surinamers automatisch verdacht zijn? Als ik nu zeg dat 10% van de Amsterdammers crimineel is, ga je dan iedere Amsterdammer ook zo benaderen?quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:14 schreef Zweetteef het volgende:
[..]
heel kortzichtig persoon ben jij. Het is toch gewoon op basis van statistiek.
Hmm. Ik snap je punt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:17 schreef Childofthe90s het volgende:
Jij bedoelt dus gewoon onderscheid op basis van ras, dat is niet hetzelfde als racisme.
In de praktijk is het denk ik haast onmogelijk om mensen niet te beperken of benadelen op het moment dat je onderscheid gaat maken.quote:Volgens het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van elke vorm van rassendiscriminatie betekent raciale discriminatie "elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming die ten doel heeft de erkenning, het genot of de uitoefening, op voet van gelijkheid, van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel gebied, of op andere terreinen van het openbare leven, teniet te doen of aan te tasten, dan wel de tenietdoening of aantasting daarvan ten gevolge heeft."
https://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
Precies, er moet wel een element van ongeoorloofde benadeling inzitten. Voor het topic is het in zoverre relevant, omdat je je kunt afvragen of het onderscheid in dit geval ongeoorloofd is, iets waar ik zelf niet ondubbelzinnig ja op zou antwoorden.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:26 schreef deadprez het volgende:
[..]
Hmm. Ik snap je punt.
[..]
In de praktijk is het denk ik haast onmogelijk om mensen niet te beperken of benadelen op het moment dat je onderscheid gaat maken.
Maar deze discussie lijkt me gezien het onderwerp van het topic ook niet heel erg belangrijk.
Nee dan snap jij het niet. Niet elke Surinamer moet dan staande worden gehouden. Het gaat om een zeker profiel en niet elke Surinamer in Nederland.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 01:23 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Je gaat iemand benadelen op basis van zijn huidkleur. Zoals gezegd, misschien 10% van de Surinamers is crimineel. Dan vind jij dus alle Surinamers automatisch verdacht zijn? Als ik nu zeg dat 10% van de Amsterdammers crimineel is, ga je dan iedere Amsterdammer ook zo benaderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |