Over een paar maanden mag ze zich voor volk en vaderland overhoop laten knallen ergens in de woestijn maar een vriendje dat meer dan vijf jaar ouder is liever niet hoor want die kan wel eens anders in het leven staan dan zijzelf. Ofzo.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aannames. Ze is 17 en ze is verliefd. Punt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toe nou zeg, alsof het doodnormaal is dat 17 jarigen weglopen... Ben je niet een beetje teveel je eigen ervaringen aan het projecteren?quote:Op maandag 30 mei 2016 18:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Normaliter staan ze dan dezelfde nacht weer op de stoep... want ze konden nergens heen.. Of belt de moeder van dat vriendinnetje dat ze veilig bij haar zit en morgen weer naar huis komt.
Die kans is bij TS een stuk kleiner. Die kan niet wachten om huisje-boompje-beestje met haar te spelen want dat is zijn levensfase. En hij wil haar zo graag 'beschermen'... ook tegen die boze Pappie die vindt dat ze haar huiswerk moet maken?
Idd. Hoe krom is dat?quote:Op maandag 30 mei 2016 18:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Over een paar maanden mag ze zich voor volk en vaderland overhoop laten knallen ergens in de woestijn maar een vriendje dat meer dan vijf jaar ouder is liever niet hoor want die kan wel eens anders in het leven staan dan zijzelf. Ofzo.
Ik kan me in ieder geval genoeg gevallen voorstellen waarbij ik m'n dochter van 17 liever met iemand van 31 thuis zie komen dan met iemand van 19. Het is allemaal zo zwart/wit niet als sommige mensen hier graag doen geloven.quote:
Diep.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:36 schreef fs180 het volgende:
[..]
een overwinning over een ander is altijd belangrijker dan de schade aan jezelf
Ja dus, je bent aan het projecteren.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik wel (been there).
Zijn huis, zijn geld, zijn auto, zijn 'ding'... door de verschillende werelden ook al vlot 'zijn vrienden'. Als het je niet aanstaat donder je maar op..
Als jong puppy heb je hooguit een bijbaantje.. zelfstandig kan je nog niet en terug naar je ouders is een enorme stap. Het lijkt zo mooi en aardig tot hij iets wil wat jij niet wilt of jij iets wilt dat hij niet wil. Dan pas komt dat machtsverschil eruit.
Ik ga er dan wel vanuit dat ze al snel bij hem intrekt, dat wel.
Nou inderdaad, beter een goeie vent van 31 jaar dan een klote joch van 20 jaar.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik kan me in ieder geval genoeg gevallen voorstellen waarbij ik m'n dochter van 17 liever met iemand van 31 thuis zie komen dan met iemand van 19. Het is allemaal zo zwart/wit niet als sommige mensen hier graag doen geloven.
Dieper dan de gemiddelde 17-jarige alleszinsquote:
Waarom gaat iedereen daar toch meteen vanuit?quote:Op maandag 30 mei 2016 18:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik wel (been there).
Zijn huis, zijn geld, zijn auto, zijn 'ding'... door de verschillende werelden ook al vlot 'zijn vrienden'. Als het je niet aanstaat donder je maar op..
Als jong puppy heb je hooguit een bijbaantje.. zelfstandig kan je nog niet en terug naar je ouders is een enorme stap. Het lijkt zo mooi en aardig tot hij iets wil wat jij niet wilt of jij iets wilt dat hij niet wil. Dan pas komt dat machtsverschil eruit.
Ik ga er dan wel vanuit dat ze al snel bij hem intrekt, dat wel.
beter een goed joch van 20 dan...quote:Op maandag 30 mei 2016 18:39 schreef FANN het volgende:
[..]
Nou inderdaad, beter een goeie vent van 31 jaar dan een klote joch van 20 jaar.
TS klinkt gewoon helemaal niet als een slechte vent vind ik en al die aanname's over
meteen samenwonen e.d. daar heeft die arme jongen het niets eens over gehad.
Ja. Helaas is TS niet meer aanwezig.quote:
Ja maar TS klinkt niet als een klotejoch dat scheelt dan weer wel...quote:Op maandag 30 mei 2016 18:41 schreef fs180 het volgende:
[..]
beter een goed joch van 20 dan...
kan alle kanten op natuurlijk, leeftijd alleen zegt niets
ik denk niet dat wij hier daar een objectief beeld over kunnen vormen, als ik hier een topic open over hoe ik dat 18 jarige meisje vol wil spuiten en hoe dat aan wil ga pakken om daarna alleen achter te laten kan ik op minder begrip rekenen :_quote:Op maandag 30 mei 2016 18:42 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja maar TS klinkt niet als een klotejoch dat scheelt dan weer wel...
quote:Op maandag 30 mei 2016 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja. Helaas is TS niet meer aanwezig.
Misschien ligt hij lekker te rollebollen drinkt hij gezellig een kopje thee met zijn vriendin
nou dat zien ze over twee weken dan wel weerquote:Op maandag 30 mei 2016 18:44 schreef Koral het volgende:
Sommige mensen hechten nu eenmaal iets meer waarde aan een vorm van gelijkwaardigheidsbeginsel in een relatie dan een aantal users hier. Om een relatie bestendig te maken heb je dan toch wel wat gezamenlijke ervaring en gezamenlijke belangen nodig. Nu is het niet onwaarschijnlijk dat een 17 jarige nog gaat studeren, de wereld wil ontdekken, etc. terwijl een 31 jarige wellicht andere belangen heeft. Prima hoor, als ze ermee om kunnen gaan. En als de relatie eindigt, daar komen ze dan hopelijk ook wel overheen. Maar het gelijkwaardigheidsbeginsel blijft ver te zoeken. Maar misschien vindt ze dat wel prettig, en aan zijn roze bril te zien lijkt zijn geluk ook wel behoorlijk afhankelijk van haar. Ik wens ze veel wijsheid toe.
Joh, als iemand bij mij over 'gelijkwaardigheidsbeginsel' begint als ik verliefd ben, ga ik van ellende scheel kijken.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:44 schreef Koral het volgende:
Sommige mensen hechten nu eenmaal iets meer waarde aan een vorm van gelijkwaardigheidsbeginsel in een relatie dan een aantal users hier. Om een relatie bestendig te maken heb je dan toch wel wat gezamenlijke ervaring en gezamenlijke belangen nodig. Nu is het niet onwaarschijnlijk dat een 17 jarige nog gaat studeren, de wereld wil ontdekken, etc. terwijl een 31 jarige wellicht andere belangen heeft. Prima hoor, als ze ermee om kunnen gaan. En als de relatie eindigt, daar komen ze dan hopelijk ook wel overheen. Maar het gelijkwaardigheidsbeginsel blijft ver te zoeken. Maar misschien vindt ze dat wel prettig, en aan zijn roze bril te zien lijkt zijn geluk ook wel behoorlijk afhankelijk van haar. Ik wens ze veel wijsheid toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |