abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162616094
Hallo,

Ik ken een paar mensen die al hun 2e hands spullen altijd via marktplaats verkopen in plaats weggooien. Maar volgens hun halen ze dikke marges erop. Soms zetten ze de verkoopprijs zelfs hoger dan de winkelprijs.. en het blijkt te werken.

Wat denken jullie? Zijn marges echt makkelijk te halen op marktplaats? Dan heb ik het over allerlei producten van kleding tot aan elektronica.
pi_162616319
Dus die mensen verkopen hun 2e hands spullen en dat zijn spullen die nog in de winkel liggen?
Huh ? Wat verkopen ze dan ? Water en brood ?
U MAD?
pi_162616343
quote:
3s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:26 schreef de_boswachter het volgende:
Dus die mensen verkopen hun 2e hands spullen en dat zijn spullen die nog in de winkel liggen?
Huh ? Wat verkopen ze dan ? Water en brood ?
Het gaat er gewoon om dat de winkelprijs lager is dan de verkoopprijs waarvoor ze het verkopen op marktplaats.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:28:44 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_162616379
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:16 schreef Frank_Underwood het volgende:
en het blijkt te werken.
Broodje aap.
Of het zijn enorm domme mensen die meer betalen dan in de winkel.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_162616385
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:27 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Het gaat er gewoon om dat de winkelprijs lager is dan de verkoopprijs waarvoor ze het verkopen op marktplaats.
Nogmaals; ze verkopen dus dingen die nog in de winkel te koop zijn.
Als ik mijn GameBoy uit 1994 te koop zet dan weet ik bijna zeker dat deze en dit model anno 2016 niet meer in NL te koop is.
Dus wat verkopen ze dan.
U MAD?
pi_162616703
Is mij nog nooit gelukt hoor. Zelfs niet eens als het nog gloedjenieuw was om dan de prijs die ik ervoor betaalde te krijgen.
pi_162616751
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:44 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Is mij nog nooit gelukt hoor. Zelfs niet eens als het nog gloedjenieuw was om dan de prijs die ik ervoor betaalde te krijgen.
Het gaat dan om een bijvoorbeeld zelf-gebouwde computer die niet meer gebruikt wordt. Gebouwd voor bijvoorbeeld ¤1200 en verkopen voor ¤2250.
pi_162616912
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:46 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Het gaat dan om een bijvoorbeeld zelf-gebouwde computer die niet meer gebruikt wordt. Gebouwd voor bijvoorbeeld ¤1200 en verkopen voor ¤2250.
Dan verkoop je feitelijk de dienst van het in elkaar zetten van de computer. Als je voor 1200 euro aan onderdelen koopt, kun je best wat meer vangen als je de boel vervolgens in elkaar gezet weer verpatst. 2250 lijkt me een behoorlijke overschatting. Maar je kunt er volgens mij best leuk wat aan verdienen, mits je niet te lang wacht en de onderdelen dus alweer verouderd zijn.
pi_162617721
Ik geef je een tientje ts, kom ik het nu meteen ophalen.

(zo gaat het bij mij meestal als ik iets op Marktplaats heb staan)
pi_162618571
Ach joh Mp puilt nu uit van die Storage Wars types die denken dat ze echt auction kings zijn :')
Ook in moeilijke tijden.
pi_162619313
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:46 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

Hmm ik kan natuurlijk zelf gebouwde computers gaan verkopen, dan verdien ik wat geld. Eerst mensen de onderdelen die ze willen laten kiezen en zeker weten dat ik een klant heb. Zou ik veel klanten krijgen of geld weggooien doordat de klanten me trollen en niks kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')