Ze dikt graag wat aan. Buiten dat ook een afschuwelijke aanname dat hij al jaren werkt en meerdere jaren zelfredzaam is.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
misschien zit ze al op de uni/op kamers
genoeg van 16 die dat al doen...
en de meeste 'volwassen studenten' gedragen zich erger dan toen ze 17 waren
ja want meisjes van 18 zijn zo volwassen, anders dan 17 en vooral zeer ervarenquote:Op maandag 30 mei 2016 17:52 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
En hoe weten we of ze zo wijs is en kan inschatten? Ze is nu vooral in de war en als we dan kunnen lezen dat ts het niet kon laten om haar schrik aan te jagen met een ik hou van je, dan vraag ik me af in hoeverre ts zich als de volwassene kan of wil gedragen. Vooral het willen lijkt een beetje een issue..
[..]
Dat zou best kunnen, maar ook daar zit met je wil. Ts klinkt een beetje alsof hij liever onder de indruk wil zijn. En dan ga ik toch met o.a. Ouder1 mee, dat ze op deze leeftijd een grote ontwikkeling doormaken. Niet dat het erg is om na een maandje of een jaar te ontdekken dat je elk wat anders wil en uit elkaar gegroeid bent, maar ts gaat daar glad aan voorbij. Is het nobel dat er nog niet geneukt is of beleeft ts gewoon de kalverliefde die hij altijd al had willen hebben nu als inhaalslag? In het geval van het laatste zou het nog weleens een lelijke confrontatie kunnen worden, wanneer zij in een veel snel tempo doorontwikkelt en dat meisjesachtige ontpopt richting een volwassenere vrouw.
[..]
True that, maar ik ben benieuwd in hoeverre ts bereid is om een dergelijke volwassenere ontwikkeling van zijn huidige ideaalbeeld van haar te willen en kunnen handelen. Lijkt me niet uitsluitend een gewetenskwestie over de leeftijdscijfertjes zelf eerlijk gezegd..
Het gaat om kansberekening dat het mis kan gaan, de kans dat een persoon van 31 doelbewust een meisje manipuleert lijkt mij fors groter dan als het om leeftijdsgenootjes gaat. Er bestaat ook een soort machtsverhouding bij deze leeftijden die mij ongewenst lijken...quote:Op maandag 30 mei 2016 17:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, niet over iemand van 12 ofzo, maar 17. Zo goed als volwassen voor de wet, met al heel wat zelfbeschikking wettelijk gezien.
Zoals ik al heb gezegd, zolang het wederzijds en oprecht is zie ik het grote verschil niet tussen dit en tussen leeftijdsgenoten. Ook daar kan vanalles mis gaan en ook dat heeft weinig kans van slagen.
Nee, maar ik ben dan ook minder cijfertjesgeil dan ts en wat andere mensen hier. Ik maak me meer zorgen om de omschrijving van haar als mens en zijn weinige response. Daarom vraag ik me ook af of dit wel de gewetenskwestie is voor ts, zoals voorgesteld..quote:Op maandag 30 mei 2016 17:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
En zou dit allemaal niet meer interessant zijn als ze 18 was...?
Rare aanname hè, dat een 17 jarige nog bij der ouders woont.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:50 schreef Dven het volgende:
Je barst wel van de aannames vandaag. Doe je dat vaker of?
Ja man, compleet onder de tafel geluld. Doei hequote:Op maandag 30 mei 2016 17:52 schreef Koral het volgende:
[..]
Compleet onder de tafel geluld door Ouder1, gered door plv mod, en dan nog hier dit soort reacties geven
Ja en kunnen hun keuzes - lijkt mij - goed overzien. Ik trek in twijfel dat een 17 jarige dat goed kan.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:50 schreef fs180 het volgende:
[..]
misschien zit ze al op de uni/op kamers
genoeg van 16 die dat al doen...
en de meeste 'volwassen studenten' gedragen zich erger dan toen ze 17 waren
maar 18 wel hequote:Op maandag 30 mei 2016 18:00 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja en kunnen hun keuzes - lijkt mij - goed overzien. Ik trek in twijfel dat een 17 jarige dat goed kan.
Dit snap ik even niet...?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:58 schreef Scary_Mary het volgende:
Daarom vraag ik me ook af of dit wel de gewetenskwestie is voor ts, zoals voorgesteld..
Bij jou waarschijnlijk op je 70ste nog nietquote:Op maandag 30 mei 2016 18:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
maar 18 wel he
of 19?
of 20 dan?
zijn ze o 21 wel slim?
28?
misschien op 35e?
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op maandag 30 mei 2016 17:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat TS extra rekening moet houden met haar: eens. En al helemaal op sexueel gebied.
Maar hoe zie je het dan voor je. 'Laten we maar stoppen want ons leeftijdsverschil is te groot, we maken geen kans'.
Werkt toch niet?
We stellen nu toch ook leeftijden vast op welke leeftijd iemand genoeg zijn acties kan overzien. Voor prostitutie is het 21. Voor roken is het 18, voor alcohol is het ook 18. Voor autorijden is het tegenwoordig 16.5 maar vinden we ook dat er een ouder naast moet zitten (achterlijk naar mijn idee maar goed)quote:Op maandag 30 mei 2016 18:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
maar 18 wel he
of 19?
of 20 dan?
zijn ze o 21 wel slim?
28?
misschien op 35e?
Het lijkt het nieuwe puriteinse wel. Wat een onzin. Ze is 17 en volop aan het ontdekken en verliefd worden hoort daar nu eenmaal bij.Zal nog vele malen gebeuren. Je kan toch niet zeggen, nee, nu mag het nog niet, nog ff wachten tot je 21 bent. Wat een flauwekul.quote:Op maandag 30 mei 2016 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit ja. Met verbazing lees ik hier sommige berichten over 'het rekening houden met' en ander gehuil. Ze is verdomme 17! 300 jaar geleden had ze haar halve leven er al opzitten![]()
Een wilde aanname dat het ts om meer te doen is dan haar bijzonderheid en dan bedoel ik niet ordinair neuken, want dat had hij dan al gedaan natuurlijk. Psychologie van koude grond, maar als zij het goede in mensen ziet en hij lekker voor haar kan zorgen en beschermen, dan denk ik dat er meer speelt dan het cijfertje alleen. Vandaar ook de opmerking of hij niet gewoon een inhaalslag voelt bij zo een pure, onschuldige kalverliefde en dat haar en vooral ook hem bijzonder maakt. Ofzo..quote:
doen alsof je met ouder worden wijzer groeitquote:Op maandag 30 mei 2016 18:05 schreef Koral het volgende:
[..]
Bij jou waarschijnlijk op je 70ste nog niet![]()
Een (late)adolescent als even volwassen beschouwen als een volwassene. Manmanman mag hopen dat je geen kinderen hebt/ krijgt
Van haar kant uit kan ik het nog begrijpen. Hormonen enzo. Ontdekken.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt het nieuwe puriteinse wel. Wat een onzin. Ze is 17 en volop aan het ontdekken en verliefd worden hoort daar nu eenmaal bij.Zal nog vele malen gebeuren. Je kan toch niet zeggen, nee, nu mag het nog niet, nog ff wachten tot je 21 bent. Wat een flauwekul.
TS heeft een vriendin van 17. Leuk voor hem en hopelijk wordt het wat. Lekker genieten samen en jullie zien wel waar het schip strandt.
Oké, dat is zo, mee eens.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:07 schreef Ouder1 het volgende:
Ik zeg dus niet dat TS niet aan een relatie met haar moet beginnen maar wel dat hij goed moet beseffen waar hij aan begint.
Ze is een puber. Ze woont ws bij haar ouders. Ze zet zich of gaat zich heftig afzetten tegen die ouders. TS woont ws op zichzelf.... Hoelang duurt het (uitgaande van een serieuze relatie en geen 'fling') voor zij woest de deur bij haar ouders dichtsmijt en bij hem op de stoep staat met haar koffertje? Ze heeft namelijk die 'uitweg' voor haar puber-struggels..quote:Op maandag 30 mei 2016 18:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het lijkt het nieuwe puriteinse wel. Wat een onzin. Ze is 17 en volop aan het ontdekken en verliefd worden hoort daar nu eenmaal bij.Zal nog vele malen gebeuren. Je kan toch niet zeggen, nee, nu mag het nog niet, nog ff wachten tot je 21 bent. Wat een flauwekul.
TS heeft een vriendin van 17. Leuk voor hem en hopelijk wordt het wat. Lekker genieten samen en jullie zien wel waar het schip strandt.
en dat was vorig jaar ook gewoon 16 tot de panieksamenleving los ging en nu mag niets meer, alles en iedereen moet beschermd worden en dat heeft tot gevolg? dat niemand meer iets kan of durft of uberhaupt weet hoe iets moet, want dat was eng griezeling en nee laten we dat met zn allen maar niet willen oeiquote:Op maandag 30 mei 2016 18:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
We stellen nu toch ook leeftijden vast op welke leeftijd iemand genoeg zijn acties kan overzien. Voor prostitutie is het 21. Voor roken is het 18, voor alcohol is het ook 18. Voor autorijden is het tegenwoordig 16.5 maar vinden we ook dat er een ouder naast moet zitten (achterlijk naar mijn idee maar goed)
Of iemand tegen zichzelf beschermd moet worden heeft te maken met wat wij als samenleving een goede leeftijd vinden om rationeel over de tak van sport na te denken. De mate van paternalisme kiezen wij zelf voor, een aanname is gewoon dat jongere mensen (tot een bepaalde leeftijd) minder goed hun acties kunnen overzien.
Daar noem je ook wat plekkenquote:Op maandag 30 mei 2016 18:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
doen alsof je met ouder worden wijzer groeit![]()
moet je eens op een vrijdagavond in een cafe kijken, allemaal volwassen kinderen, zet er ook nog een vrouw en wat voetbal bij en het is net een creche
Dit is te ingewikkeld voor mijquote:Op maandag 30 mei 2016 18:11 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Een wilde aanname dat het ts om meer te doen is dan haar bijzonderheid en dan bedoel ik niet ordinair neuken, want dat had hij dan al gedaan natuurlijk. Psychologie van koude grond, maar als zij het goede in mensen ziet en hij lekker voor haar kan zorgen en beschermen, dan denk ik dat er meer speelt dan het cijfertje alleen. Vandaar ook de opmerking of hij niet gewoon een inhaalslag voelt bij zo een pure, onschuldige kalverliefde en dat haar en vooral ook hem bijzonder maakt. Ofzo..
Maar goed, dat is natuurlijk far fetched op zo weinig response van ts en ik denk vast te moeilijk enzo..
Precies. Er wordt hier door sommigen gedaan of alle meisjes van 17 onschuldige kindjes zijn die tegen die grote boze mannen beschermd moeten worden. Wat een kul.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
moet je eens op een vrijdagavond in een cafe kijken, allemaal volwassen kinderen, zet er ook nog een vrouw en wat voetbal bij en het is net een creche
2 dagenquote:Op maandag 30 mei 2016 18:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze is een puber. Ze woont ws bij haar ouders. Ze zet zich of gaat zich heftig afzetten tegen die ouders. TS woont ws op zichzelf.... Hoelang duurt het (uitgaande van een serieuze relatie en geen 'fling') voor zij woest de deur bij haar ouders dichtsmijt en bij hem op de stoep staat met haar koffertje? Ze heeft namelijk die 'uitweg' voor haar puber-struggels..
Er zitten meer haken en ogen aan dan je op het eerste gezicht denkt.. En dan is het niet meer 'Ach.. na een jaar zijn ze toch uit elkaar dus wat kan het voor kwaad'?
En kende je die mensen ook toen zij nog 16/17 waren dat je weet dat ze toen net zo 'wijs' waren?quote:Op maandag 30 mei 2016 18:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |