Klopt maar wat doet die m3 in de eenheid van de gravitatieconstante? Waarom staat deze op dezelfde plek als de F?quote:Op zondag 29 mei 2016 19:46 schreef Rezania het volgende:
Trouwens is F altijd in N = kg m s-2 dus je eenhedenanalyse klopt sowieso niet. Ook bij drijfkracht is F nog steeds in N.
Maar r is geen afstand, r is een radius.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:57 schreef BarryOSeven het volgende:
r zou de afstand tussen planeten zijn
[..]
Klopt maar wat doet die m3 in de eenheid van de gravitatieconstante? Waarom staat deze op dezelfde plek als de F?
Wordt F dan niet in m3 uitgedrukt in dit geval?
r = afstand tussen de middelpunten van de voorwerpen in mquote:Op zondag 29 mei 2016 20:10 schreef illusions het volgende:
[..]
Maar r is geen afstand, r is een radius.
In meters ja, niet in seconden.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
r = afstand tussen de middelpunten van de voorwerpen in m
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gravitatieconstante
Nee, zo werkt het niet. Bij eenhedenanalyse ga je na of aan beide kanten hetzelfde staat, het werkt het zelfde als dat je check dat 2x2 echt 4 is. Als er staat 2 x 10 = 4 x 5 betekent dat ook niet dat 2 = 4.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:57 schreef BarryOSeven het volgende:
r zou de afstand tussen planeten zijn
[..]
Klopt maar wat doet die m3 in de eenheid van de gravitatieconstante? Waarom staat deze op dezelfde plek als de F?
Wordt F dan niet in m3 uitgedrukt in dit geval?
Afhankelijk van een snelheid. t * v = x, of te wel s * m/s = mquote:Op zondag 29 mei 2016 20:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
tijd is ook afstand
http://milesmathis.com/time.html
Nee, niet op die manier.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
tijd is ook afstand
Jammer, rest de mogelijkheid dat zwaartekracht alsnog een drukkende kracht is in plaats van een trekkende kracht.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:12 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Bij eenhedenanalyse ga je na of aan beide kanten hetzelfde staat, het werkt het zelfde als dat je check dat 2x2 echt 4 is. Als er staat 2 x 10 = 4 x 5 betekent dat ook niet dat 2 = 4.
F = G * m1 * m2 * r-2 --> G = F * r2 * m1-1 * m2-1
Eenhedenanalyse:
G = [N] * [m]2 * [kg]-1 * [kg]-1
Waarbij [N] = [kg m s-2]
Dus:
G = [kg m s-2] * [m]2 * [kg]-1 * [kg]-1 = [m3 s-2 kg-1]
Wat gewoon klopt.
Dat klopt, maar dat ga je niet aan de hand van eenheden en deze formules bewijzen iig.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Jammer, rest de mogelijkheid dat zwaartekracht alsnog een drukkende kracht is in plaats van een trekkende kracht.
Nee dat merk ik. Helaas. Bedankt voor het uitleggen.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat ga je niet aan de hand van eenheden en deze formules bewijzen iig.
Graag gedaan. Er valt trouwens genoeg over te vinden, vooral omdat ons begrip van zwaartekracht lang niet compleet is. Google maar eens naar "gravity as a pushing force". Zo gek is je idee dus nog niet eens.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nee dat merk ik. Helaas. Bedankt voor het uitleggen.
Ga ik doen, interessant.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:23 schreef Rezania het volgende:
[..]
Graag gedaan. Er valt trouwens genoeg over te vinden, vooral omdat ons begrip van zwaartekracht lang niet compleet is. Google maar eens naar "gravity as a pushing force". Zo gek is je idee dus nog niet eens.
Als je voor de lichtsnelheid c c=1 kiest wel. Zo kan ik ook G=1 kiezenquote:Op zondag 29 mei 2016 20:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
tijd is ook afstand
Wordt door deze wetenschapper nu eigenlijk beweert dat er geen zwaartekracht is?quote:Op maandag 30 mei 2016 08:21 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Als je voor de lichtsnelheid c c=1 kiest wel. Zo kan ik ook G=1 kiezen
(ben een grote leek die veel rondlurkt)quote:Volgens Verlinde is de zwaartekracht een zogeheten emergent verschijnsel. Dat wil zeggen: een effect dat het gevolg is van iets fundamentelers. Het is daardoor net zoiets als temperatuur. Die kun je voelen en meten op thermometers, maar is in feite een illusie. Temperatuur wordt immers veroorzaakt door de beweging van moleculen.
Nee, dat beweert hij niet. Maar een catchy titel is het wel.quote:Op donderdag 2 juni 2016 12:01 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Wordt door deze wetenschapper nu eigenlijk beweert dat er geen zwaartekracht is?
http://www.newscientist.n(...)cent-van-het-heelal/
[..]
(ben een grote leek die veel rondlurkt)
Whut?quote:Op donderdag 2 juni 2016 15:01 schreef SecretPret het volgende:
Niet dat ik veel van deze formules snap. maar naar mijn mening bestaat zwaartekracht niet. is het niet de luchtdruk die ons naar de aarde duwt? en is het niet zo dat ruimte zich niet met lucht kan mengen omdat het andere dichtheden heeft?
Zoals ik net al zei. lucht heeft een dichtheid ruimte ook maar extreem weinig (Ruimte bestaat ook uit energie) Nu is het zo dat verschillende dichtheden niet met elkaar kunnen mengen. als je een bubbeltje lucht blaast in de ruimte blijft dat bij elkaar. Dat geld ook voor de aarde (mijn theorie).quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:47 schreef starla het volgende:
[..]
Whut?
En waarom wordt de lucht dan naar de aarde getrokken? Welke kracht zorgt daarvoor?
Massa van een substantie per vierkante meterquote:Op donderdag 2 juni 2016 21:52 schreef starla het volgende:
Je snapt de kern niet. Stap voor stap dan:
Wat is de definitie van dichtheid?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |