Doe jij serieus na elke post een :] ?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:08 schreef wootahH het volgende:
Ik werd gesneden en een meneer boos uitstapte? Vanuit t niets zeker :]
zeker. Jij niet? :]quote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Doe jij serieus na elke post een :] ?
manlet spottedquote:Op zaterdag 28 mei 2016 21:39 schreef Sounddragon het volgende:
Maglite heb ik ook, maar is voor gebruik als zaklamp.
Mocht er ooit een slimmerd iets meer willen als een stevig gesprek, dan fiks ik het wel met de handjes. 2 keer gehad dat er eentje heel heldhaftig uitstapte, maar hoe dichter ze bij komen hoe meer ze gingen twijfelen of dat wel een goed plan was
hehe, nou nee, niet echtquote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:01 schreef fs180 het volgende:
[..]
manlet spotted
bij mij is nog nooit uitgestapt
Marokkanen drinken geen alcoholquote:Op zondag 29 mei 2016 11:29 schreef tailfox het volgende:
Ik heb gewoon een biertjr in de auto. Kunnen we de verschillen uit praten.
gewoon een rol donner in je achterbak bewaren of zo'n turkse vredespijpquote:
De reden dat ik al mijn sportspullen altijd in de achterbak heb liggen. Daar kan je ook iemand een behoorlijke rotklap mee verkopen.quote:Op zondag 29 mei 2016 08:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb één keer in België gehad dat mijn auto op drugs is doorzocht.
Als ze dan zo'n lamp vinden krijg je daar wel vragen over denk ik.
Als dat ding gewoon in je kofferbak ligt is er niks aan de hand..quote:Op zondag 29 mei 2016 08:42 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb één keer in België gehad dat mijn auto op drugs is doorzocht.
Als ze dan zo'n lamp vinden krijg je daar wel vragen over denk ik.
bull.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:30 schreef Roces18 het volgende:
maglite is verboden net zoals elk voorwerp dat meegenomen is in je voertuig om andere schade toe te brengen. Mocht je net van een zaklampenbeurs komen is het een ander verhaal, maar anders is het gewoon inleveren.
wat heb ik in mijn auto:
2 vuisten en een toeter
Meh,kom/zie her en der genoeg om dat tegen te spreken.quote:Op zondag 29 mei 2016 09:54 schreef jitzzzze het volgende:
Als je denkt een wapen nodig te hebben in het verkeer dan kan je beter thuis blijven.
Hoe wissel ik dan mijn wielen zonder bijvoorbeeld een sleutelquote:Op zondag 29 mei 2016 15:30 schreef Roces18 het volgende:
maglite is verboden net zoals elk voorwerp dat meegenomen is in je voertuig om andere schade toe te brengen.
is geen bull.quote:Op zondag 29 mei 2016 15:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bull.
Mijn Mag zit achterin in een zijvak, duidelijk al jarenlang gebruikt en redelijk 'in lijn' met de rest van mijn werkgear. Ik geloof er geen reet van dat iemand die in beslag gaat nemen zolang er geen slachtoffer in de buurt ligt met gesloopte knieschijven.
Er zit ook een wezenlijk verschil tussen een Maglite in een kofferbak vol werkspul en zo'n ding in je deurvak.
dus als je een bijl in je auto hebt en je gaat niet houthakken of je komt er net niet vandaan, dan heeft die dus ook niets in je auto te zoeken en is het dus een wapen. en dat mag nietquote:Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen.
Er zijn genoeg doeleinden voor zaklampen. En voor je krik ook.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:24 schreef Roces18 het volgende:
[..]
is geen bull.
verboden in de auto;
[..]
dus als je een bijl in je auto hebt en je gaat niet houthakken of je komt er net niet vandaan, dan heeft die dus ook niets in je auto te zoeken en is het dus een wapen. en dat mag niet
Leer eens goed te lezen..... geen ander doel dan etc...... Dat kun je van een Maglite niet echt volhouden lijkt me. Behalve wanneer de batterijen leeg zijn dan.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:24 schreef Roces18 het volgende:
[..]
is geen bull.
verboden in de auto;
[..]
dus als je een bijl in je auto hebt en je gaat niet houthakken of je komt er net niet vandaan, dan heeft die dus ook niets in je auto te zoeken en is het dus een wapen. en dat mag niet
maglite staat er om bekend om hoofdzakelijk andere doeleinden te hebben dan vredelievend je auto verlichtenquote:Op zondag 29 mei 2016 18:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leer eens goed te lezen..... geen ander doel dan etc...... Dat kun je van een Maglite niet echt volhouden lijkt me. Behalve wanneer de batterijen leeg zijn dan.
Daar zal een rechter, indien bovenstaande de letterlijke tekst in een wet is, toch heel anders over (moeten) oordelen. En dat een platte pet daar, gezien zijn ervaring, anders over denkt is dan niet echt ter zake doende. Alleen zul je bij die beoordeling van een platte pet zonder verdere vooruitzichten, je Maglite een tijdje kwijt zijn. Maar ze worden echt verkocht om licht in de duisternis te scheppen, niet om bij iemand het licht uit te doen.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
maglite staat er om bekend om hoofdzakelijk andere doeleinden te hebben dan vredelievend je auto verlichten
ja ik zie je al huilen bij de rechterquote:Op zondag 29 mei 2016 19:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar zal een rechter, indien bovenstaande de letterlijke tekst in een wet is, toch heel anders over (moeten) oordelen. En dat een platte pet daar, gezien zijn ervaring, anders over denkt is dan niet echt ter zake doende. Alleen zul je bij die beoordeling van een platte pet zonder verdere vooruitzichten, je Maglite een tijdje kwijt zijn. Maar ze worden echt verkocht om licht in de duisternis te scheppen, niet om bij iemand het licht uit te doen.
Met zo'n kwalitatieve redenatie heeft het geen zin hier verder over te discussieren.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:45 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja ik zie je al huilen bij de rechter
meneer de poltieagent heeft mijn zaklamp gestolen![]()
![]()
denk dat je wel wat beters te doen hebt
daarnaast vertrouwen rechters het oordeel van de agent.
Ik heb echt nog nooit de behoefte aan een wapen gehad.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:09 schreef Charged het volgende:
[..]
Meh,kom/zie her en der genoeg om dat tegen te spreken.
En dus, denk ik dat is redelijk aannemelijk kan maken de al 20 jaar intensief gebruikte 4 cell die ik achterin de auto heb, tezamen met de LED-zaklamp en de helm met hoofdlamp en alle andere rigging- , werk- en safetygear in mijn kofferbak, is bedoeld voor beroepsmatig gebruik in de strekking waarvoor hij gemaakt is, namelijk licht geven. Ik heb er zelfs reservebatterijen voor in de auto.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:24 schreef Roces18 het volgende:
[..]
is geen bull.
verboden in de auto;
[..]
Lamenielachen! Mo-op-mijn-werk drinkt baco's. Maar wel binnenkort Ramadan, dat dan weer wel.quote:
Daarom nooit toestemming geven als ze je auto willen controleren.quote:Op zondag 29 mei 2016 23:50 schreef silenthill het volgende:
Tegen de tijd dat je bij de kofferbak bent, of iets in de auto hebt gepakt.
Maakt mijn 500 watt paralyser al contact met je. Omgebouwde modbox.
Compleet legaal, want rook er elektrisch mee. :-)
Verder heb ik wapens nooit nodig gehad.
In het verkeer laat ik me niet stressen.
Buiten de auto heb ik het meerdere malen met mijn mond kunnen oplossen.
Op 2 keer na. In het nadeel van de ander.
En grote zaklampen of multitools worden in ieder geval in Rotterdam bij een algehele controle gewoon als wapen gezien.
Maakt totaal niet uit of je deze verpakt en in de kofferbak hebt.
Zal in andere grote steden ook wel zo zijn.
Je komt er niet met alleen een boete vanaf, gelijk strafblad voor wapen bezit.
Kun je problemen met een VOG van krijgen.
En inderdaad de rechter oordeelt in de meeste gevallen in het oordeel van een agent. Die heeft een ambtseed afgelegd.
Dit dus. Als je zo'n ding al in je auto legt met het idee dat je het mogelijk gaat gebruiken als wapen zal je het hoogst waarschijnlijk ook een keer gebruiken.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:17 schreef vannelle het volgende:
Goh, hoop stoere mannetjes hierzo.
Snap sowieso de associatie tussen verkeer en wapens niet, dat zijn toch echt 2 verschillende dingen.
Kun je zonder wapen het verkeer niet in of begrijp ik dat verkeerd?
Ik begrijp dit echt niet, waarom zou je preventief iets meenemen dat als wapen kan dienen maar aangemerkt wordt als gebruiksvoorwerp?
Lijkt mij dat je die beslissing neemt als je al een paar keer iets hebt meegemaakt en als dat zo is moet je als 1e eens bij jezelf dingen af gaan vragen.
Zelf vind ik het niet nodig, ten eerste let ik gewoon op in het verkeer en als er iets aan de hand is door de schuld van een ander ben ik erg vergevingsgezind.
Ik begrijp echt niet waarom je preventief een wapen in je auto wilt hebben, wat probeer je dan te compenseren?
Omdat je tegenwoordig wel eens de verkeerde kunt treffen en er genoeg tokkies zijn die willen uitstappen, en niet iedereen is van het formaat Alistair Overeem met dito vechtkunsten dus dan kan het handig zijn om iets achter de hand te hebben voor het geval dat.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 02:17 schreef vannelle het volgende:
Goh, hoop stoere mannetjes hierzo.
Snap sowieso de associatie tussen verkeer en wapens niet, dat zijn toch echt 2 verschillende dingen.
Kun je zonder wapen het verkeer niet in of begrijp ik dat verkeerd?
Ik begrijp dit echt niet, waarom zou je preventief iets meenemen dat als wapen kan dienen maar aangemerkt wordt als gebruiksvoorwerp?
Lijkt mij dat je die beslissing neemt als je al een paar keer iets hebt meegemaakt en als dat zo is moet je als 1e eens bij jezelf dingen af gaan vragen.
Zelf vind ik het niet nodig, ten eerste let ik gewoon op in het verkeer en als er iets aan de hand is door de schuld van een ander ben ik erg vergevingsgezind.
Ik begrijp echt niet waarom je preventief een wapen in je auto wilt hebben, wat probeer je dan te compenseren?
Hahahahahahahaquote:Op zondag 29 mei 2016 00:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehe, nou nee, niet echt![]()
![]()
Ik ben geloof ik best groot uitgevallen, en heb derhalve ook vrij weinig discussies die fysieke akties uitlokken. Ik ben ook best rustig tegenwoordig, dat was vroeger heel anders. Heb een jaartje of 15 geleden wel eens iemand aan zijn kippennekkie door zijn zijruit de auto uitgetrokken die een beetje bijdehand dacht te doen. Helaas had ie van die elektrische ramen die weer opengingen als je je hand ertussen stak, had ie mooi pech.
Tegenwoordig scheld en gebaar ik een beetje en denk ik; val maar lekker kapot, want mensen hebben tegenwoordig wel het lef om je het bloed onder je nagels vandaan te treiteren, maar als je dan verhaal haalt bellen ze snel oom agent en hun moeder. Ik ben daar een beetje overheen gegroeid denk ik..
Sowieso ben ik niet zo van de wapens. Heb altijd een redelijk serieus zakmes in mijn zak wat ik voor mijn werk gebruik, al zolang als ik werk geloof ik, en ik heb nog nooit de neiging gehad om dat bij iemand in zijn oog te proppen.
De Mag uit de OP is overigens domweg poging doodslag en/of op zijn minst zware mishandeling. Kost je met een beetje pech 10k en/of hokzitten als je daar iemand een zaaier mee verkoopt die letsel veroorzaakt.
Beter houd je je agressie binnen de auto, wijsheid van een ouwe rouwdouwer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |