abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162533078
11 mei bestelde ik een SAMSUNG Galaxy S7 Edge bij mediamarkt. Twee dagen later arriveerde mijn pakketje waarin ik tot mijn verbazing een koolmonoxidemelder aantrof. Niet echt hetzelfde. Op de pakbon stond wel de galaxy.

Uiteraard meteen gebeld, maar ik merkte al dat mediamarkt me niet geloofde. Na veel aandringen mocht ik het pakketje wel retour doen op basis van non-conformiteit, en dat heb ik gedaan met als bedoeling alsnog de telefoon geleverd te krijgen.

Nu krijg ik woensdag bericht dat mijn retour afgekeurd is omdat het iets anders is dan ik besteld had. Gisteren de halve dag aan de telefoon gehangen, maar ik kom geen steek verder. Wat kan ik nu nog doen? Ik wil gewoon het product wat ik besteld heb, of mijn geld terug. De enige optie die ze me nu geven, is de koolmonoxidemelder alsnog terug te nemen op mijn eigen kosten :')
pi_162533099
Even volgen, het zal je gebeuren :o
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:18:52 #3
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_162533106
Je mag iets wat online besteld is sowieso toch binnen 14 dagen retour sturen? Zicht termijn.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
pi_162533127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:18 schreef MisterMaster het volgende:
Je mag iets wat online besteld is sowieso toch binnen 14 dagen retour sturen? Zicht termijn.
Ja, maar nu hebben ze m'n retour afgekeurd omdat er iets anders inzat dan ik besteld had.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:21:16 #5
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_162533140
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:20 schreef clouwapr het volgende:

[..]

Ja, maar nu hebben ze m'n retour afgekeurd omdat er iets anders inzat dan ik besteld had.
Ja sorry, niet goed gelezen/begrepen.
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
pi_162533148
Heb je met Creditcard betaald?
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_162533149
quote:
op het bonnetje staat een edge 6. Dus mediamarkt denkt ook ja dag
  Eindredactie Games vrijdag 27 mei 2016 @ 09:21:41 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_162533157
quote:
Een tv van 5000 euro bestellen en dan op dag 13 een boek terugsturen valt daar niet onder.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:22:59 #9
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_162533178
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:21 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Een tv van 5000 euro bestellen en dan op dag 13 een boek terugsturen valt daar niet onder.
Klopt. Had niet goed begrepen. oO<
pi_162533205
Zoek de pers op. Dat is het enige dat gaat helpen.
pi_162533257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:21 schreef Alan_Bastard het volgende:
Heb je met Creditcard betaald?
Nee, ideal
pi_162533289
Welk gewicht staat er op de verpakking?
pi_162533299
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:28 schreef clouwapr het volgende:

[..]

Nee, ideal
Dat is echt zonde. Met CC ben je verzekerd/beschermd. Nu heb je wel je recht, maar zie het maar eens te halen. Formeel moet je ze in gebreke stellen. Als je Track&Trace gegevens opzoekt, dan kun je het gewicht zien van het pakketje. Komt dit overeen met jouw ontvangen pakketje en wijkt dit af van het gewicht dat een normale Samsung - telefoon moet hebben, dan is dit een bewijs dat niet het juiste is verzonden.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:33:33 #14
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_162533332
Bij een verkeerde levering is er sprake van een non-conformiteit. Het geleverde product voldoet namelijk niet aan de verwachting of beantwoordt niet aan de overeenkomst (het is om het even). Daardoor heeft de klant veel meer rechten dan alleen de wettelijke bedenktijd. Zo heeft de klant twee maanden(!), nadat hij ontdekt heeft dat het geleverde product niet dat is wat hij besteld heeft, de tijd om dit te melden aan de verkoper. Daarbij moet de verkoper dit oplossen door bijvoorbeeld kosteloos het juiste product leveren. Het mag de klant dus niets extra’s kosten om uiteindelijk datgene te krijgen wat hij heeft besteld.

https://ictrecht.nl/webwi(...)rd-geleverd-product/

Ik zou de consumentenbond hier ook even over aanschrijven. Die kunnen je wel verder helpen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:38:58 #15
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162533414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:31 schreef Alan_Bastard het volgende:
Dat is echt zonde. Met CC ben je verzekerd/beschermd.
Precies. Alle dure (meer dan 50) bestellingen gaan met mij via CC. Je kunt altijd je centen terugklauwen van die kut-winkeliers die menen dat jij de boel oplicht. Dreigen is al genoeg; ik bestelde eens kaartjes via Vistaprint die ze met een verprutst logo hadden geprint. Eerst zou ik pech gehad hebben want het was m'n eigen schuld. En toen ik zei dat ik via CC had betaald, was hun toon ineens heel anders :')

En het verzekeren is ook handig. Zo is pas een duur JBL bluetooth oortje gejat, ik kreeg toch nog 50 euro terug daarvan.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:41:22 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_162533450
heel vervelende situatie. de grote vraag is; bij wie ligt de bewijslast?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_162533495
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:41 schreef Gunner het volgende:
heel vervelende situatie. de grote vraag is; bij wie ligt de bewijslast?
Bij de verzendende partij. Maar nogmaals: recht hebben is wat anders dan je recht krijgen.
@TS: heb je een rechtsbijstandsverzekering?
pi_162533505
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:30 schreef tailfox het volgende:
Welk gewicht staat er op de verpakking?
dit is wel een belangrijke vraag.

de edge weegt 160 gram (netto)
koolmox weegt 374 gram (boxed?)

nu nog erachter komen wat die edge boxed weegt en vergelijken in je T&T
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_162533509
Check het gewicht wat op de pakbon staat of bij het bedrijf dat jou dat pakket heeft overhandigd.
pi_162533557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:44 schreef Fukushima het volgende:

[..]

dit is wel een belangrijke vraag.

de edge weegt 160 gram (netto)
koolmox weegt 374 gram (boxed?)

nu nog erachter komen wat die edge boxed weegt en vergelijken in je T&T
misschien ook de afmetingen. Dan heb je bewijs dat er een ander pakketje is geleverd
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:49:46 #21
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_162533595
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:38 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Precies. Alle dure (meer dan 50) bestellingen gaan met mij via CC. Je kunt altijd je centen terugklauwen van die kut-winkeliers die menen dat jij de boel oplicht. Dreigen is al genoeg; ik bestelde eens kaartjes via Vistaprint die ze met een verprutst logo hadden geprint. Eerst zou ik pech gehad hebben want het was m'n eigen schuld. En toen ik zei dat ik via CC had betaald, was hun toon ineens heel anders :')

En het verzekeren is ook handig. Zo is pas een duur JBL bluetooth oortje gejat, ik kreeg toch nog 50 euro terug daarvan.
Bijzonder irritant dat consumenten terug kunnen vorderen. De praktijk is namelijk dat de CC maatschappij de klant bijna altijd in het gelijk stelt als die geen geschiedenis aan claims heeft. Ook krijg je als bedrijf dan nog even ¤25,00 chargeback kosten voor je kiezen.

Laatst iemand die met paypal betaald had en vervolgens zegt dat ze nooit besteld heeft en haar gegevens zijn misbruikt. Wij hebben geen manier om dit te controleren. Paypal heeft haar in het gelijk gesteld en je kunt er niets aan doen.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:50:15 #22
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_162533607
Dit topic volg ik wel even. Het zal je inderdaad gebeuren :o Vanuit logistiek niet eens zo gek dat dit voorkomt. Afhankelijk van hoe geautomatiseerd het proces is uiteraard. Waarschijnlijk heeft iemand anders nu een Galaxy gehad ipv de koolmonoxidemelder.
pi_162533612
Je had sneller moeten reageren.
Meteen na ontvangst een correspondentie op moeten zetten en zorgen dat het artikel retour gaat.
Niet gaan bellen maar mailen. Uit laten zoeken wie jouw pakket ingepakt heeft en zo en dat had je moeten doen direct na ontvangst.
Lastig te bewijzen nu wie de boel belazerd.
Of de klant
Of de medewerker met jatgrage handjes. ( ja dat gebeurt ook).

Maken ze opnames van telefoongesprekken bij de mediamarkt? Vraag de opnames op.
Kan mediamarkt achterhalen welke medewerker jouw pakketje heeft ingepakt?
Eis dat ze dit uitzoeken.
En vooral gaan mekkeren op social media, twitter mediamarkt facebook klacht.nl als mediamarkt zich ineens stil houd of je met een kluitje het riet in stuurt ( houden bedrijven ook niet zo van)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:52:52 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162533648
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:49 schreef KimJong-un het volgende:
Bijzonder irritant dat consumenten terug kunnen vorderen.
Als kleine webshop wel, ja. Echter, bij een groot, gezichtsloos bedrijf als Mediamarkt sta je als consument gewoon met lege handen. Voor TS is een telefoon heel duur en voor Mediamarkt is het bedrag van een hele andere orde.

Ik zou haast gaan denken dat je voortaan het uitpakken moet gaan filmen.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_162533682
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:50 schreef quirina het volgende:
Of de medewerker met jatgrage handjes. ( ja dat gebeurt ook).

daar dacht ik ook meteen aan eigenlijk, zo'n man die aan het inpakken is geweest :D
pi_162533688
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:52 schreef Hallmark het volgende:
Ik zou haast gaan denken dat je voortaan het uitpakken moet gaan filmen.
De bewijslast ligt niet bij de ontvanger.
Daarnaast is het filmen van het uitpakken geen bewijs.
pi_162533735
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:47 schreef tailfox het volgende:

[..]

misschien ook de afmetingen. Dan heb je bewijs dat er een ander pakketje is geleverd
het zit waarschijnlijk gewoon in een doos en die afmetingen staan dan geregistreerd.

Het zou best wel eens opzet kunnen zijn, dat beide verpakkingen ongeveer even zwaar zijn...
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:01:30 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_162533807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:49 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Bijzonder irritant dat consumenten terug kunnen vorderen. De praktijk is namelijk dat de CC maatschappij de klant bijna altijd in het gelijk stelt als die geen geschiedenis aan claims heeft. Ook krijg je als bedrijf dan nog even ¤25,00 chargeback kosten voor je kiezen.

Laatst iemand die met paypal betaald had en vervolgens zegt dat ze nooit besteld heeft en haar gegevens zijn misbruikt. Wij hebben geen manier om dit te controleren. Paypal heeft haar in het gelijk gesteld en je kunt er niets aan doen.
Dit soort risico's in je prijs verrekenen. Geen populaire maatregel omdat er op de laatste cent gestreden wordt maar goed.

kijk maar eens naar coolblue; meestal zijn ze duurder dan hun concurrenten maar hun klantenservice is dan ook uitstekend.

Daarom geloof ik de claim van een BCC ook niet; low pricing high service. Die twee dingen gaan domweg niet samen.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:06:32 #29
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_162533895
quote:
19s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:01 schreef Gunner het volgende:
Die twee dingen gaan domweg niet samen.
Dat is een oude gedachte. Lees het boek "this is service design thinking" eens. Een andere kijk op de oude modellen van porter.

vrijdag 27 mei 2016 @ 10:07:57 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162533929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:06 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

Dat is een oude gedachte. Lees het boek "this is service design thinking" eens. Een andere kijk op de oude modellen van porter.

[ afbeelding ]
Kan, echter bij BCC gaat het service en lage prijs niet op. Wat een kutwinkel qua service dat zeg
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')