en je documenten staan standaard op je SSD, plus alle tijdelijke bestanden, downloads e.d.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 07:27 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Ach ja, als je software maar op je SSD staat, dan hoeft die fragmentatie niet zo'n groot probleem te zijn.
De meeste mappen kan je verplaatsen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:31 schreef mschol het volgende:
[..]
en je documenten staan standaard op je SSD, plus alle tijdelijke bestanden, downloads e.d.
en dat is niet erg, windows houd er zelf rekening mee door 1x per maand er iets aan te doen..
Dat weet ik, op een zakelijke omgeving verhuis ik zowat alle folders..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 09:51 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
De meeste mappen kan je verplaatsen.
meh, voor de standaard gebruiker is dat allemaal niet nodig eigenlijk, ik zie het hier bij een klant: 120GB voldoet na een jaar of 3 nog steeds, alleen de windows 10 upgrade maakt het wat krapjes (maar dat is alleen vanwege de extra windows installatie + setup files; als ik die verwijder gaat het prima)quote:
Die tijdelijke bestanden blijven inderdaad op C:\ staan (je SSD dus), maar dat hoeft niet veel te zijn, zelfs niet als je SSD slechts 128 GB groot is. Zeker niet als je CCleaner automatisch laat lopen.
Nederlandstalige, bedoel je. Er bestaat geen Nederlandse versie. Je weet wel, Vlaanderen, Suriname en wat eilandjes.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:52 schreef PjotterFRL het volgende:
Werkt Cortana straks ook met de Nederlandse versie? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had.
Tegenwoordig zijn de 256 GB en de 512 GB best betaalbaar geworden, met de 'standaard' snelheid pak hem beet respectievelijk rond de 75 en rond de 150 euro. Nog steeds duur per GB in vergelijking met een mechanische schijf maar toch al een grote verbetering.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 12:16 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat weet ik, op een zakelijke omgeving verhuis ik zowat alle folders..
[..]
meh, voor de standaard gebruiker is dat allemaal niet nodig eigenlijk, ik zie het hier bij een klant: 120GB voldoet na een jaar of 3 nog steeds, alleen de windows 10 upgrade maakt het wat krapjes (maar dat is alleen vanwege de extra windows installatie + setup files; als ik die verwijder gaat het prima)
Het schijnt te helpen om vóór het begin van de upgrade de Windows Update service (compleet) uit te zetten. Die heb ik trouwens altijd uit staan, al 15 jaar of zo, want ik houd er helemaal niet van dat Microsoft van alles aan mijn configuratie gaat wijzigen zonder dat ik vooraf precies weet of kan overzien wat voor consequenties dat heeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 15:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Great, ik ben een van de mensen bij wie het proces vast blijft zitten bij 99%. Zelfs na meer dan 12 uur kwam het niet voorbij 99%. Ik heb geen idee wat er aan de hand is maar ik bepaald niet de enige die het probleem heeft.
https://superuser.com/que(...)ssistant-stuck-at-99
Als die nu weer vastloopt dan ga ik dat eens proberen, het zou me zeker niet verbazen als dat helpt, er is duidelijk een of ander softwareconflict.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:17 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het schijnt te helpen om vóór het begin van de upgrade de Windows Update service (compleet) uit te zetten. Die heb ik trouwens altijd uit staan, al 15 jaar of zo, want ik houd er helemaal niet van dat Microsoft van alles aan mijn configuratie gaat wijzigen zonder dat ik vooraf precies weet of kan overzien wat voor consequenties dat heeft.
Belachelijk trouwens dat Microsoft aan gebruikers van oudere versies die voor de upgrade in aanmerking komen niet gewoon een downloadbare .iso ter beschikking stelt die je én voor een upgrade én voor een schone installatie kunt gebruiken. Dan zou al deze ellende niet of nauwelijks voorkomen.
Nee, ik bedoel voor de Nederlandse Windows. En dat je Cortana dan in het Engels kan activeren. Had zoiets gelezen. Zag dat veel functionaliteiten in Cortana gebouwd zijn zoals notificaties met Android/Windows 10 Mobile. Die wil ik wel graag gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Nederlandstalige, bedoel je. Er bestaat geen Nederlandse versie. Je weet wel, Vlaanderen, Suriname en wat eilandjes.
Het zal in ieder geval minder goed werken omdat Cortana 'leert' van de input van de gebruikers. Er zijn veel minder Nederlandstalige mensen dan Engelstalige mensen. Zelf zet ik dat soort spul compleet uit, privacy, geen internetcapaciteit verspillen en zo. Het voegt voor mij niets toe.
[..]
Er bestaat geen Nederlandse Windows, er bestaat een Nederlandstalige Windows. Ik garandeer jou dat ze in Vlaanderen dezelfde versie van Windows gebruiken. Kan je Cortana nu nog niet in het Engels activeren als je een Nederlandstalige versie van W10 hebt?quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:25 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel voor de Nederlandse Windows. En dat je Cortana dan in het Engels kan activeren. Had zoiets gelezen.
Ja prima. Wil gewoon weten of ik op mijn Nederlands(talige) Windows straks dezelfde opties heb in Edge, Notifacties, etc. Ik wil best een Engelse Cortana gebruiken op een Nederlands(talig)e Windows.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er bestaat geen Nederlandse Windows, er bestaat een Nederlandstalige Windows. Ik garandeer jou dat ze in Vlaanderen dezelfde versie van Windows gebruiken. Kan je Cortana nu nog niet in het Engels activeren als je een Nederlandstalige versie van W10 hebt?
Hoe dan ook, voor mijn nieuwe bak zal ik de Engelstalige W10 kopen. Ik vind dat veel handiger, als je eens wat wil opzoeken over Windows dan gaat dat gemakkelijker als je de Engelstalige versie gebruikt.
Op Wikipedia staat dat gewoon aangegeven hoor.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:35 schreef PjotterFRL het volgende:
[..]
Ja prima. Wil gewoon weten of ik op mijn Nederlands(talige) Windows straks dezelfde opties heb in Edge, Notifacties, etc. Ik wil best een Engelse Cortana gebruiken op een Nederlands(talig)e Windows.
Inderdaad. Maar dan wel met een andere toetsenbordindeling ...quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Er bestaat geen Nederlandse Windows, er bestaat een Nederlandstalige Windows. Ik garandeer jou dat ze in Vlaanderen dezelfde versie van Windows gebruiken.
Ik denk er precies hetzelfde over en ik gebruik dan ook al 30 jaar uitsluitend Engelstalige besturingssystemen, en zo mogelijk ook Engelstalige software, anders wordt het een ratjetoe. Is alleen lastig als er weer eens een familielid belt met een probleem, want die gebruiken steevast Nederlandstalige besturingssystemen en software ...quote:Hoe dan ook, voor mijn nieuwe bak zal ik de Engelstalige W10 kopen. Ik vind dat veel handiger, als je eens wat wil opzoeken over Windows dan gaat dat gemakkelijker als je de Engelstalige versie gebruikt.
Ja, dit gaat niet heel duidelijk in op de Anniversary Update. Maar ik ga even Googlen.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Op Wikipedia staat dat gewoon aangegeven hoor.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_10#Cortana
toch knap dat ik er van het weekend 11 zonder 1 error heb gedaanquote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
0xc1900107 als error code gekregen.
http://www.nextofwindows.(...)ate-error-0xc1900107
Folder gewist.
De Windows Update Service is bij mij al uit dus dat kan het probleem niet zijn. Voor een bedrijf wat zo graag wil dat iedereen overstapt naar W10 maakt MS het verdomd moeilijk.
heb geen ervaring met die programma's maar:quote:Op dinsdag 26 juli 2016 19:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik wil op de valreep nog gratis upgraden van Win7 naar W10. Wat ik me afvroeg: kan ik mijn e-mail vanuit Windows Live Mail (makkelijk) importeren naar de ingebouwde mail-app van W10? Dus niet enkel de accounts, maar ook de oude mails die momenteel in WLM staan.
Ik had ook heel veel problemen maar dan met het terugzetten van Win10 naar de 'fabrieksinstellingen'.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Poging 3 nu om te upgraden naar W10. Deze keer na de stappen hier te hebben uitgevoerd.
https://superuser.com/que(...)ssistant-stuck-at-99
http://www.nextofwindows.(...)ate-error-0xc1900107
Ik vind het fascinerend dat het bij jou 6 keer zonder problemen ging.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 16:59 schreef PjotterFRL het volgende:
Ik heb 6 pc's overgezet naar W10 zonder enkel probleem. Vind het altijd wel fascinerend als er problemen zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien deed jij het vanuit W8 (waaronder W8.1)? Misschien had jij steeds alle updates gedaan en gaat er wat mis omdat MS dat veronderstelt? Misschien zorgt een bepaalde service ervoor dat de updatecliënt niet bij een bepaald bestand kan (als het zolang vast zit dan is het goed mogelijk dat het een bestand niet kan openen wat het nodig heeft)? Veel mogelijke oorzaken van conflicten. Hoe dan ook, MS heeft het programma niet goed geschreven, dit hoort kinderspel te zijn! Pak een deel van de harde schijf, zet daar W10 neer zonder je iets aan te trekken van W7, zorg ervoor dat alle bestanden die je nodig hebt apart worden gedownload (niets van W7 gebruiken, kopiëer het register met wat toevoegingen en verwijderingen die bij de besturingssystemen zelf horen en niet bij de programma's die je zelf hebt geïnstalleerd, verplaats de documenten vanuit de 4 bekende 'speciale' folders en klaar is Kees. In essentie en wat kort door de bocht maar je begrijpt mijn punt. Hoe moeilijk kan het zijn? Zoals Riparius zei, ze hadden een tool moeten maken waarmee je kan updaten vanuit de boot vanuit flash-geheugen, dan heb je het kleinste risico op problemen en in principe zou je dan in ongeveer een kwartier tijd klaar moeten zijn met het updaten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
Ik heb maar Thunderbird geïnstalleerd en daar alle zooi naartoe geïmporteerdquote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:47 schreef mschol het volgende:
[..]
heb geen ervaring met die programma's maar:
WLM is al jaren niet meer ondersteund, ik verwacht eerlijk gezegd niet dat je kan importeren
Dat is nu een voordeel van een platformonafhankelijk programma.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb maar Thunderbird geïnstalleerd en daar alle zooi naartoe geïmporteerd. Dat blijft hopelijk dan gewoon goed werken in Win10.
heeft natuurlijk niet zoveel met platform onafhankelijkheid te makenquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is nu een voordeel van een platformonafhankelijk programma.
Daarom. Net wat mee zitten stoeien en buiten het gebruikelijke 'even wennen' lijkt het me prima voldoen voor een basic mail client. Meer dan basic functionaliteit heb ik persoonlijk ook niet nodig (zat niet voor niks nog met WML natuurlijkquote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is nu een voordeel van een platformonafhankelijk programma.
Outlook wel maar het programma wat hij gebruikte niet. Voor hetzelfde geld had MS voor W10 een opvolger van Outlook gemaakt die niet compatibel is met Outlook, dan had je toch hetzelfde gedoe gehad? My two cents: als je voor een platformonafhankelijk programma kan kiezen voor iets doe het dan.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:09 schreef mschol het volgende:
[..]
heeft natuurlijk niet zoveel met platform onafhankelijkheid te maken
outlook gaat prima over..
Het probleem is dat je het niet weet of het kan, het is namelijk niet geprobeerd, ik verwacht dat het niet werkt, heb het niet geprobeerd..quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Outlook wel maar het programma wat hij gebruikte niet. Voor hetzelfde geld had MS voor W10 een opvolger van Outlook gemaakt die niet compatibel is met Outlook, dan had je toch hetzelfde gedoe gehad? My two cents: als je voor een platformonafhankelijk programma kan kiezen voor iets doe het dan.
In ieder geval is de clean install wel een fluitje van een cent. Althans, dat mag ik aannemen want anders zou MS een paar flinke stappen terug hebben gezet. Je kan van W7 zeggen wat je wil (ik vind dat het veel te veel lof krijgt al heeft het zeker een paar goede verbeteringen t.o.v. XP, ik vind bijv. het snappen van vensters geweldig) maar een clean install van flashgeheugen gaat gewoon lekker snel (binnen een kwartier, zoals het hoort).quote:Op dinsdag 26 juli 2016 20:57 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ik had ook heel veel problemen maar dan met het terugzetten van Win10 naar de 'fabrieksinstellingen'.
Uiteindelijk een clean install moeten doen..
In dat geval zou binnen een paar maanden iemand het compatibel hebben gemaakt. Het voordeel van open source.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:14 schreef mschol het volgende:
en thunderbird kan netzo goed een TB2.0 krijgen die volledig incompatible is met de eerste versie..
Idem voor mij. Dit is trouwens een belangrijke reden dat Adobe zo heeft gefaald met de PDF-lezers, de concurrenten waren allemaal sneller omdat er een hoop functionaliteit in zat die de gebruikers niet nodig hebben en die bij de PDF-lezer niet toegankelijk was, het maakte echter wel de code veel groter en minder efficiënt voor het lezen van PDF bestanden en dat maakt de lezer natuurlijk trager.quote:Op dinsdag 26 juli 2016 21:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Daarom. Net wat mee zitten stoeien en buiten het gebruikelijke 'even wennen' lijkt het me prima voldoen voor een basic mail client. Meer dan basic functionaliteit heb ik persoonlijk ook niet nodig (zat niet voor niks nog met WML natuurlijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |