abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162792092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:26 schreef Vliegbaard het volgende:
Waar je met uitzendbureaus mee uit moet kijken is dat ze je niet zo maar ergens als productiemedewerker weg zetten. Uiteindelijk willen die ook gewoon geld aan jou verdienen en is het niet als operator dan maar als productiemedewerker.
Als je niet uitkijkt kom je bij een bedrijf terecht waar je geen enkele kans hebt om via dat bedrijf je Vapro te gaan doen. Mijn ervaring is dat de bedrijven waar productiemedewerkers rondlopen niet echt veel personeel heeft die een Vapro-papiertje hebben. Kom je eenmaal in een dergelijk bedrijf terecht kan het zo maar eens 10 jaar duren voordat je je Vapro hebt gehaald.

Als ik zo eens op google zoek zijn er in de buurt van Leiden wel wat bedrijven te vinden. Ik zou die gewoon eens aanschrijven. Voor een dergelijke carriere-switch is lef en inzet nodig.

Maar om eerlijk te zijn, ga je dit werk doen vanwege het geld en aanbod aan banen of is het iets wat je echt wilt? Ga maar eens solliciteren. Dan zien ze dat je een opleiding detailhandel hebt gedaan en ga jij ze er maar eens van overtuigen dat je echt graag als proces-operator wilt werken.
Heb jij die bedrijven op een bepaalde website gevonden? Zoja, zou je die even kunnen linken? bvd
Hey
pi_162792143
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 13:28 schreef nattermann het volgende:

[..]

Nee.
Ok. En welke leeftijd had je toen je met de opleiding begon?
Hey
  maandag 6 juni 2016 @ 17:35:57 #28
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162792726
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:12 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Ok. En welke leeftijd had je toen je met de opleiding begon?
24 was ik toen
Tics van je petten.
pi_162792894
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:35 schreef nattermann het volgende:

[..]

24 was ik toen
Dus ongeveer net zo oud als ik.
Uit welke branche kwam jij?
Hey
pi_162792951
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:09 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Heb jij die bedrijven op een bepaalde website gevonden? Zoja, zou je die even kunnen linken? bvd
http://www.indeed.nl/m/jo(...)chOnSerp%2Cwhereauto
pi_162793036
Maar volgens mij zijn er zat uitzendbureaus die jouw opleiding willen betalen als jij een x-aantal jaar via een dergelijk bureau wilt werken.

BV: https://www.pro-industry.(...)iding-procesoperator
pi_162793715
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:48 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar volgens mij zijn er zat uitzendbureaus die jouw opleiding willen betalen als jij een x-aantal jaar via een dergelijk bureau wilt werken.

BV: https://www.pro-industry.(...)iding-procesoperator
Dankje! Ik zal een gaan kijken!
Hey
  dinsdag 7 juni 2016 @ 00:30:40 #33
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162805635
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 17:42 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Dus ongeveer net zo oud als ik.
Uit welke branche kwam jij?
Ik kwam vanuit een overheidsfunctie, was op dat moment nog geheel onbekend met de procesindustrie.
Tics van je petten.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 00:31:39 #34
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162805660
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 18:17 schreef Dakterras het volgende:

Let wel op dat je niet zomaar een cursusje "operator" gaat doen, zorg dat je minimaal een vapro B opleiding volgt. Hiermee ben je veel breder inzetbaar, een vapro B of C is veel waardevoller.
Tics van je petten.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 00:58:30 #35
369251 Geralt
of Rivia
pi_162806092
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:37 schreef Dakterras het volgende:

[..]

Had jij enige affiniteit en een achtergrond met techniek?
Ik ook niet en ben toevallig een collega van natterman, echter wel op een andere afdeling. :)

Voordat ik hier begon heb ik 10 jaar in de IT gezeten en had ik geen enkele ervaring in de procesindustrie. Ik heb eerst Vapro A gedaan met 2 vingers in de neus en gemiddeld met een 8,9 afgesloten of iets in die richting. Daarna ben ik Vapro B gaan doen en daar ben ik inmiddels ook bijna mee klaar. Met diezelfde 2 vingers in de neus. Ik geloof gemiddeld met een 8 ofzo. Theorie is al maanden klaar. Moet nog 2 praktijkopdrachten doen en dan een proeve van bekwaamheid. Niet spannend. :)

Vroeger heb ik havo gedaan met nederlands, engels, wiskunde A, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie. Veel wat je krijgt bij die opleiding had ik daar ook al gehad en de rest borduurde daar op voort.

Ik heb alle klappers 1x gelezen en alle berekeningen en oefenopgaves die erin stonden 1x gemaakt en vervolgens de toetsen gedaan. Appeltje eitje, fluitje van een cent en niet zo heel spannend. Als je goed bent in wiskunde dan kom je daar prima aan uit.

Als je echter nooit wiskunde/natuurkunde/scheikunde gehad hebt dan kan ik me voorstellen dat het best pittig kan zijn. Maargoed, heel erg diep gaat het allemaal niet, dus ook dan moet het goed te doen zijn. Mits je niet half achterlijk bent dan.

Ik zat klassikaal bij B en daar spendeerde die docent een van de eerste paar lessen een half uur aan hoe je 4 tot de macht 6 moest uitrekenen op een rekenmachine. En dat was eigen tijd die lessen. Toen heb ik tegen mijn baas gezegd dit ga ik niet doen, regel het maar dat ik het compleet met zelfstudie mag doen en anders kap ik ermee. En dus heb ik B gewoon zo tussendoor gedaan. Ik had al lang en breed klaar kunnen zijn, maar die docent trekt er niet heel hard aan en dan doe ik dat ook niet. Als ie zich weer eens meldde over dat ik een toets moest doen zei ik is goed, dat kan volgende week wel. Dat waren dan lessen waar eigenlijk een week of 8 voor stond. En dan las ik zoals gezegd 1x die klapper door en dan deed ik die toets.

Jammer eigenlijk dat die lul er niet aan trekt, anders was ik al lang klaar geweest :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 7 juni 2016 @ 01:01:43 #36
369251 Geralt
of Rivia
pi_162806143
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 00:39 schreef nattermann het volgende:
ga op zeer korte termijn beginnen met vapro C.
Succes ermee!

Ben je C operator of dat nog niet?
  dinsdag 7 juni 2016 @ 01:04:04 #37
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162806175
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 01:01 schreef Geralt het volgende:

[..]

Succes ermee!

Ben je C operator of dat nog niet?
In opleiding, bedankt collega :7
Tics van je petten.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 01:13:31 #38
369251 Geralt
of Rivia
pi_162806311
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 01:04 schreef nattermann het volgende:

[..]

In opleiding, bedankt collega :7
Ik zeg afronden voordat je met Vapro C klaar bent.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 01:29:09 #39
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_162806459
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 01:13 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zeg afronden voordat je met Vapro C klaar bent.
Eind dit jaar als het goed is.
Tics van je petten.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 01:58:28 #40
369251 Geralt
of Rivia
pi_162806698
Mooi man ^O^
pi_162809677
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 00:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik ook niet en ben toevallig een collega van natterman, echter wel op een andere afdeling. :)

Voordat ik hier begon heb ik 10 jaar in de IT gezeten en had ik geen enkele ervaring in de procesindustrie. Ik heb eerst Vapro A gedaan met 2 vingers in de neus en gemiddeld met een 8,9 afgesloten of iets in die richting. Daarna ben ik Vapro B gaan doen en daar ben ik inmiddels ook bijna mee klaar. Met diezelfde 2 vingers in de neus. Ik geloof gemiddeld met een 8 ofzo. Theorie is al maanden klaar. Moet nog 2 praktijkopdrachten doen en dan een proeve van bekwaamheid. Niet spannend. :)

Vroeger heb ik havo gedaan met nederlands, engels, wiskunde A, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie. Veel wat je krijgt bij die opleiding had ik daar ook al gehad en de rest borduurde daar op voort.

Ik heb alle klappers 1x gelezen en alle berekeningen en oefenopgaves die erin stonden 1x gemaakt en vervolgens de toetsen gedaan. Appeltje eitje, fluitje van een cent en niet zo heel spannend. Als je goed bent in wiskunde dan kom je daar prima aan uit.

Als je echter nooit wiskunde/natuurkunde/scheikunde gehad hebt dan kan ik me voorstellen dat het best pittig kan zijn. Maargoed, heel erg diep gaat het allemaal niet, dus ook dan moet het goed te doen zijn. Mits je niet half achterlijk bent dan.

Ik zat klassikaal bij B en daar spendeerde die docent een van de eerste paar lessen een half uur aan hoe je 4 tot de macht 6 moest uitrekenen op een rekenmachine. En dat was eigen tijd die lessen. Toen heb ik tegen mijn baas gezegd dit ga ik niet doen, regel het maar dat ik het compleet met zelfstudie mag doen en anders kap ik ermee. En dus heb ik B gewoon zo tussendoor gedaan. Ik had al lang en breed klaar kunnen zijn, maar die docent trekt er niet heel hard aan en dan doe ik dat ook niet. Als ie zich weer eens meldde over dat ik een toets moest doen zei ik is goed, dat kan volgende week wel. Dat waren dan lessen waar eigenlijk een week of 8 voor stond. En dan las ik zoals gezegd 1x die klapper door en dan deed ik die toets.

Jammer eigenlijk dat die lul er niet aan trekt, anders was ik al lang klaar geweest :')
Mooi man.

Ik heb geen Wiskunde op het mbo gehad, dus zodoende lijkt het me uiterst verstandig om met A te beginnen. Maar goed, een oude collega volgt op dit moment ook Vapro A, en het kost hem niet al te veel moeite. Dus dat moet wel goed komen.

Vond dit nog: https://www.werk.nl/xpsitem/wdo_013407

In welke richting werken jullie? Chemie?
Hey
pi_162823293
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 00:58 schreef Geralt het volgende:

[..]

Had jij al werk voordat je met A begon?
Hey
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')