Dat klopt, maar kon echt nergens op komen ala minute. Wel gevraagd voor een eventuele rondleiding.quote:
Amen, ik ben het hier volledig mee eens.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:32 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik werd tijdens een MBO-avond aangesproken door een leraar Procestechniek aldaar. Zijn stand stond tegenover de stand van motorvoertuigentechniek waar ik destijds meer interesse in had.
Die bewuste leraar zei dat ik later veel meer zou verdienen dan een automonteur en dat met de vele vrije tijd altijd als hobby erbij kon gaan doen. Had nog nooit van proces-industrie gehoord.
Achteraf heeft hij helemaal gelijk gekregen.
Meestal 30% meer geld voor 15% minder werken.quote:
Eens. Vergelijkbare situatie hier.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:32 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik werd tijdens een MBO-avond aangesproken door een leraar Procestechniek aldaar. Zijn stand stond tegenover de stand van motorvoertuigentechniek waar ik destijds meer interesse in had.
Die bewuste leraar zei dat ik later veel meer zou verdienen dan een automonteur en dat met de vele vrije tijd altijd als hobby erbij kon gaan doen. Had nog nooit van proces-industrie gehoord.
Achteraf heeft hij helemaal gelijk gekregen.
In 5-ploegen 2250 tot 3500 bruto exclusief 28% toeslag. En dat voor 33,6 uur per week.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:31 schreef Pap89 het volgende:
Wat voor salaris heb je het dan over in ploegen dienst ?
En hoeveel uur?
Dat is erg netjes, vooral door het aantal uur wat je moet werken. Je werkt dan toch ook deze tijden: 2x 06:00-14:00 1x 14:00-22:00 2x 22:00-06:00 en dan 4 dagen vrij.quote:Op zondag 29 mei 2016 22:48 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In 5-ploegen 2250 tot 3500 bruto exclusief 28% toeslag. En dat voor 33,6 uur per week.
Salaris is trouwens sterk afhankelijk van het bedrijf.
Wisselt een beetje, het meeste wat ik tegenkom is 2x07-15 2x15-23 2x23-07 en dan 4x vrij (meesten kunnen die 1e dag vrij wel redelijk afschrijven omdat ze uit de nacht komen, ligt aan jezelf) En het zijn niet superstrakke tijden, er moet tenzij je echt heel simpel werk hebt ook een momentje overdracht zijn (lees: kopje koffie na het werk en dan aftaaien.)quote:Op maandag 30 mei 2016 13:19 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Dat is erg netjes, vooral door het aantal uur wat je moet werken. Je werkt dan toch ook deze tijden: 2x 06:00-14:00 1x 14:00-22:00 2x 22:00-06:00 en dan 4 dagen vrij.
Hahaha, 3 dagen werken en dan 5 vrij, lol. Dan heb je toch dat eeuwige vakantie gevoel?quote:Op maandag 30 mei 2016 13:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wisselt een beetje, het meeste wat ik tegenkom is 2x07-15 2x15-23 2x23-07 en dan 4x vrij (meesten kunnen die 1e dag vrij wel redelijk afschrijven omdat ze uit de nacht komen, ligt aan jezelf) En het zijn niet superstrakke tijden, er moet tenzij je echt heel simpel werk hebt ook een momentje overdracht zijn (lees: kopje koffie na het werk en dan aftaaien.)
Vriend van mij doet echter de tijden die jij noemt, maar dan 3x nacht en dan 5 dagen vrij, die is dan ook de 1e vrije dag vooral aan het slapen en hangen.
Ik kan het je aanbevelen, maar niet iedereen trekt de wisselende tijden, let een beetje op jezelf
Wel eerst 2x dag 2x avond, 7 dagen werken en afsluiten met 3x nacht, aardig pittig.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:17 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Hahaha, 3 dagen werken en dan 5 vrij, lol. Dan heb je toch dat eeuwige vakantie gevoel?
Wat is zijn salaris dan?
Klopt, maar heb in het verleden al een keer in een 3- ploegendienst gedraaid, nooit problemen gehad.
Had jij ervaring in de branche? Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een leerwerk- traject, maar ik vind alleen vacatures in Rotterdam, dat is net te ver van waar ik woon (Leiden).
Op die manier, ja dat lijkt me inderdaad pittig ja!quote:Op maandag 30 mei 2016 14:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wel eerst 2x dag 2x avond, 7 dagen werken en afsluiten met 3x nacht, aardig pittig.
Ik denk dat je gewoon een paar technische werving en selectie bureaus aan moet schrijven met ervaring in de techniek.quote:Op maandag 30 mei 2016 14:17 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Had jij ervaring in de branche? Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een leerwerk- traject, maar ik vind alleen vacatures in Rotterdam, dat is net te ver van waar ik woon (Leiden).
MBO detailhandel....quote:Op maandag 30 mei 2016 15:50 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik denk dat je gewoon een paar technische werving en selectie bureaus aan moet schrijven met ervaring in de techniek.
Bijna elke stad heeft wel een aantal bedrijven waar men in ploegendienst werkt. Je moet ze alleen weten te vinden.
Ik vraag me echter af of je een kans maakt om aangenomen te worden zonder vapro. Wat is je achtergrond qua opleiding?
Dan wordt het toch lastig om iets te vinden. Je hebt als voordeel dat je 2 jaar als machine-operator hebt gewerkt.quote:
Ben langs diverse uitzendbureaus gegaan en deze vertelden me dat er wel wat mogelijk is, ook hier in de buurt. Alleen is de kans aanwezig dat je bij vele bedrijven zal moeten beginnen als productie- medewerker..quote:Op maandag 30 mei 2016 17:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan wordt het toch lastig om iets te vinden. Je hebt als voordeel dat je 2 jaar als machine-operator hebt gewerkt.
Ik denk dat als je pro-actief gaat zoeken dat je echt wel wat vindt.
Al is het in Rotterdam, als zij jou een opleiding bieden en een stage/leerplek kun je na de opleiding weer verder kijken. Bv Shell Pernis vraagt altijd naar operators en je kunt eens geluk hebben dat je door de selectieprocedure komt.
Klopt ja, ik ben dan ook heel selectief en probeer zo veel mogelijk informatie van het bedrijf te verzamelen. Heb diverse productie banen al afgewimpeld.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:26 schreef Vliegbaard het volgende:
Waar je met uitzendbureaus mee uit moet kijken is dat ze je niet zo maar ergens als productiemedewerker weg zetten. Uiteindelijk willen die ook gewoon geld aan jou verdienen en is het niet als operator dan maar als productiemedewerker.
Als je niet uitkijkt kom je bij een bedrijf terecht waar je geen enkele kans hebt om via dat bedrijf je Vapro te gaan doen. Mijn ervaring is dat de bedrijven waar productiemedewerkers rondlopen niet echt veel personeel heeft die een Vapro-papiertje hebben. Kom je eenmaal in een dergelijk bedrijf terecht kan het zo maar eens 10 jaar duren voordat je je Vapro hebt gehaald.
Als ik zo eens op google zoek zijn er in de buurt van Leiden wel wat bedrijven te vinden. Ik zou die gewoon eens aanschrijven. Voor een dergelijke carriere-switch is lef en inzet nodig.
Maar om eerlijk te zijn, ga je dit werk doen vanwege het geld en aanbod aan banen of is het iets wat je echt wilt? Ga maar eens solliciteren. Dan zien ze dat je een opleiding detailhandel hebt gedaan en ga jij ze er maar eens van overtuigen dat je echt graag als proces-operator wilt werken.
Had jij enige affiniteit en een achtergrond met techniek?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 00:39 schreef nattermann het volgende:
Om je even weg te wijzen in de procestechniek/industrie:
Heb mijn opleiding 'n jaar of 3 geleden via een detacheringsbureau gedaan. Kwam via diverse klussen in de procesindustrie terecht. Beviel me dermate goed (werktijden/salaris/secundaire arbeidsvoorwaarden) dat ik bij dat bedrijf heb gesolliciteerd. Niet direct aangenomen uiteraard, maar als ik mijn vapro B zou behalen zou ik aangenomen worden.
Toen via detacheringsbureau geregeld dat ik daar mijn vapro B zou gaan doen (had wel vast contract daar, voor zo ver dat van belang is), had vooraf geen enkele affiniteit met techniek/natuurkunde/scheikunde, opleiding met positief resultaat afgerond.
Vorig jaar aangenomen bij het bedrijf waar ik gedetacheerd was en ga op zeer korte termijn beginnen met vapro C.
Nee.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:37 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Had jij enige affiniteit en een achtergrond met techniek?
Heb jij die bedrijven op een bepaalde website gevonden? Zoja, zou je die even kunnen linken? bvdquote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:26 schreef Vliegbaard het volgende:
Waar je met uitzendbureaus mee uit moet kijken is dat ze je niet zo maar ergens als productiemedewerker weg zetten. Uiteindelijk willen die ook gewoon geld aan jou verdienen en is het niet als operator dan maar als productiemedewerker.
Als je niet uitkijkt kom je bij een bedrijf terecht waar je geen enkele kans hebt om via dat bedrijf je Vapro te gaan doen. Mijn ervaring is dat de bedrijven waar productiemedewerkers rondlopen niet echt veel personeel heeft die een Vapro-papiertje hebben. Kom je eenmaal in een dergelijk bedrijf terecht kan het zo maar eens 10 jaar duren voordat je je Vapro hebt gehaald.
Als ik zo eens op google zoek zijn er in de buurt van Leiden wel wat bedrijven te vinden. Ik zou die gewoon eens aanschrijven. Voor een dergelijke carriere-switch is lef en inzet nodig.
Maar om eerlijk te zijn, ga je dit werk doen vanwege het geld en aanbod aan banen of is het iets wat je echt wilt? Ga maar eens solliciteren. Dan zien ze dat je een opleiding detailhandel hebt gedaan en ga jij ze er maar eens van overtuigen dat je echt graag als proces-operator wilt werken.
24 was ik toenquote:Op maandag 6 juni 2016 17:12 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Ok. En welke leeftijd had je toen je met de opleiding begon?
http://www.indeed.nl/m/jo(...)chOnSerp%2Cwhereautoquote:Op maandag 6 juni 2016 17:09 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Heb jij die bedrijven op een bepaalde website gevonden? Zoja, zou je die even kunnen linken? bvd
Dankje! Ik zal een gaan kijken!quote:Op maandag 6 juni 2016 17:48 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar volgens mij zijn er zat uitzendbureaus die jouw opleiding willen betalen als jij een x-aantal jaar via een dergelijk bureau wilt werken.
BV: https://www.pro-industry.(...)iding-procesoperator
Ik kwam vanuit een overheidsfunctie, was op dat moment nog geheel onbekend met de procesindustrie.quote:Op maandag 6 juni 2016 17:42 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Dus ongeveer net zo oud als ik.
Uit welke branche kwam jij?
Let wel op dat je niet zomaar een cursusje "operator" gaat doen, zorg dat je minimaal een vapro B opleiding volgt. Hiermee ben je veel breder inzetbaar, een vapro B of C is veel waardevoller.quote:Op maandag 6 juni 2016 18:17 schreef Dakterras het volgende:
Maar volgens mij zijn er zat uitzendbureaus die jouw opleiding willen betalen als jij een x-aantal jaar via een dergelijk bureau wilt werken.
Ik ook niet en ben toevallig een collega van natterman, echter wel op een andere afdeling.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 12:37 schreef Dakterras het volgende:
[..]
Had jij enige affiniteit en een achtergrond met techniek?
Succes ermee!quote:Op zaterdag 4 juni 2016 00:39 schreef nattermann het volgende:
ga op zeer korte termijn beginnen met vapro C.
In opleiding, bedankt collegaquote:Op dinsdag 7 juni 2016 01:01 schreef Geralt het volgende:
[..]
Succes ermee!
Ben je C operator of dat nog niet?
Ik zeg afronden voordat je met Vapro C klaar bent.quote:
Eind dit jaar als het goed is.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 01:13 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zeg afronden voordat je met Vapro C klaar bent.
Mooi man.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ook niet en ben toevallig een collega van natterman, echter wel op een andere afdeling.
Voordat ik hier begon heb ik 10 jaar in de IT gezeten en had ik geen enkele ervaring in de procesindustrie. Ik heb eerst Vapro A gedaan met 2 vingers in de neus en gemiddeld met een 8,9 afgesloten of iets in die richting. Daarna ben ik Vapro B gaan doen en daar ben ik inmiddels ook bijna mee klaar. Met diezelfde 2 vingers in de neus. Ik geloof gemiddeld met een 8 ofzo. Theorie is al maanden klaar. Moet nog 2 praktijkopdrachten doen en dan een proeve van bekwaamheid. Niet spannend.
Vroeger heb ik havo gedaan met nederlands, engels, wiskunde A, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie. Veel wat je krijgt bij die opleiding had ik daar ook al gehad en de rest borduurde daar op voort.
Ik heb alle klappers 1x gelezen en alle berekeningen en oefenopgaves die erin stonden 1x gemaakt en vervolgens de toetsen gedaan. Appeltje eitje, fluitje van een cent en niet zo heel spannend. Als je goed bent in wiskunde dan kom je daar prima aan uit.
Als je echter nooit wiskunde/natuurkunde/scheikunde gehad hebt dan kan ik me voorstellen dat het best pittig kan zijn. Maargoed, heel erg diep gaat het allemaal niet, dus ook dan moet het goed te doen zijn. Mits je niet half achterlijk bent dan.
Ik zat klassikaal bij B en daar spendeerde die docent een van de eerste paar lessen een half uur aan hoe je 4 tot de macht 6 moest uitrekenen op een rekenmachine. En dat was eigen tijd die lessen. Toen heb ik tegen mijn baas gezegd dit ga ik niet doen, regel het maar dat ik het compleet met zelfstudie mag doen en anders kap ik ermee. En dus heb ik B gewoon zo tussendoor gedaan. Ik had al lang en breed klaar kunnen zijn, maar die docent trekt er niet heel hard aan en dan doe ik dat ook niet. Als ie zich weer eens meldde over dat ik een toets moest doen zei ik is goed, dat kan volgende week wel. Dat waren dan lessen waar eigenlijk een week of 8 voor stond. En dan las ik zoals gezegd 1x die klapper door en dan deed ik die toets.
Jammer eigenlijk dat die lul er niet aan trekt, anders was ik al lang klaar geweest
Had jij al werk voordat je met A begon?quote:Op dinsdag 7 juni 2016 00:58 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ook niet en ben toevallig een collega van natterman, echter wel op een andere afdeling.
Voordat ik hier begon heb ik 10 jaar in de IT gezeten en had ik geen enkele ervaring in de procesindustrie. Ik heb eerst Vapro A gedaan met 2 vingers in de neus en gemiddeld met een 8,9 afgesloten of iets in die richting. Daarna ben ik Vapro B gaan doen en daar ben ik inmiddels ook bijna mee klaar. Met diezelfde 2 vingers in de neus. Ik geloof gemiddeld met een 8 ofzo. Theorie is al maanden klaar. Moet nog 2 praktijkopdrachten doen en dan een proeve van bekwaamheid. Niet spannend.
Vroeger heb ik havo gedaan met nederlands, engels, wiskunde A, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en biologie. Veel wat je krijgt bij die opleiding had ik daar ook al gehad en de rest borduurde daar op voort.
Ik heb alle klappers 1x gelezen en alle berekeningen en oefenopgaves die erin stonden 1x gemaakt en vervolgens de toetsen gedaan. Appeltje eitje, fluitje van een cent en niet zo heel spannend. Als je goed bent in wiskunde dan kom je daar prima aan uit.
Als je echter nooit wiskunde/natuurkunde/scheikunde gehad hebt dan kan ik me voorstellen dat het best pittig kan zijn. Maargoed, heel erg diep gaat het allemaal niet, dus ook dan moet het goed te doen zijn. Mits je niet half achterlijk bent dan.
Ik zat klassikaal bij B en daar spendeerde die docent een van de eerste paar lessen een half uur aan hoe je 4 tot de macht 6 moest uitrekenen op een rekenmachine. En dat was eigen tijd die lessen. Toen heb ik tegen mijn baas gezegd dit ga ik niet doen, regel het maar dat ik het compleet met zelfstudie mag doen en anders kap ik ermee. En dus heb ik B gewoon zo tussendoor gedaan. Ik had al lang en breed klaar kunnen zijn, maar die docent trekt er niet heel hard aan en dan doe ik dat ook niet. Als ie zich weer eens meldde over dat ik een toets moest doen zei ik is goed, dat kan volgende week wel. Dat waren dan lessen waar eigenlijk een week of 8 voor stond. En dan las ik zoals gezegd 1x die klapper door en dan deed ik die toets.
Jammer eigenlijk dat die lul er niet aan trekt, anders was ik al lang klaar geweest
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |