Kun je zien aan de streepjes code . Begint de code met 729 komt het uit Israëlquote:Op woensdag 25 mei 2016 18:58 schreef agter het volgende:
Oh, welke producten zijn het precies?
Ik steun graag Israël.
Ik word ontzettend moe van de schijnheiligheid. Is dat verbonden in de Islamitische cultuur ofzo?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:46 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Als jij of ik Palestijn geweest zou zijn, dan zouden we ook zo denken. Het is een cirkel van haat, jij vermoordt mijn familie ik dood jouw familie en die cirkel draait daar door in die zandbak, al meer dan 60 jaar lang en daar komt geen einde aan.
Superdiversiteit wrs.quote:Koenders: actie voor Israël-boycot in supermarkt mag gewoon
De anti-Israël-actievoerders die supermarkten afspeuren naar producten van de Westelijke Jordaanoever met het label ‘uit Israël’, mogen gewoon doorgaan met hun actie. De enige voorwaarde is dat ze geen schade toebrengen of intimiderend gedrag vertonen.
Verder geldt de vrijheid van meningsuiting, zegt minister van Buitenlandse Zaken Bert Koenders (PvdA) donderdag in de Tweede Kamer.
Donderdag debatteerde de Tweede Kamer over nieuwe EU-wetgeving, die voorschrijft dat producten uit bezette gebieden niet meer het label ‘made in Israël’ mogen krijgen. Het idee is om expliciet op de producten te zetten dat ze zijn vervaardigd in ‘bezet gebied’, al is het aan de Tweede Kamer om precieze invulling te geven aan de nieuwe regels. De Israëlische regering reageerde woest op de wet.
Het bericht dat dat leden van de Diensten Onderzoek Centrum Palestina (DocP) supermarkten bezoeken om producten op te sporen, en op te roepen tot een boycot van de volgens hen ‘besmette producten’ kwam tijdens het debat ook ter sprake.
Illegaal?
In andere landen werden dergelijke boycotinitiatieven illegaal verklaard. SGP-leider Kees van der Staaij vroeg zich af of de actie niet ook hier te bestrijden valt, maar volgens Koenders kan dat dus niet. Hij benadrukte dat hoewel de regering wel tegen een boycot is, de actievoerders mogen vinden wat ze vinden.
Lees ook
Pro-Palestijnse ‘inspecteurs’ willen af van Israëlische producten in supermarktdocp
De leden van DocP onderzochten woensdag en donderdag in onder meer Amsterdam, Rotterdam, Groningen, Leiden en Den Haag in groepjes van zes tot acht ‘inspecteurs’ systematisch de schappen op de aanwezigheid van producten uit de bezette gebieden.
Daarna gaven ze bedrijfsleiders van de supermarkten lijsten met daarop ‘besmette producten’, van sinaasappels tot vegetarische vleesvervangers. Ook werden flyers uitgedeeld aan het winkelend publiek waarin werd geadviseerd geen Israëlische producten meer aan te schaffen. DocP wil dat de verkoop hiervan stopt.
Discriminerend
De groepering staat in Nederland geregistreerd als een goed doel en profiteert daardoor van belastingvoordelen bij schenkingen. De boycotbeweging is niet alleen actief in Nederland, maar ook in veel andere landen.
In Spanje kregen ze het zelfs voor elkaar dat de stad Gijon weigerde bedrijven in de Westelijke Jordaanoever te betalen voor hun geleverde diensten. De Spaanse rechter bepaalde dinsdag echter dat dit ongrondwettelijk en discriminerend is. Ook in Frankrijk is de boycotbeweging illegaal verklaard.
Ja, dat las ik ook idd.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:50 schreef StaceySinger het volgende:
Wierd Duk
@wierdduk
"Koop niet van Joden" is terug in NL. Huiveringwekkend. #docp
Weet ik heb je vaak verteld aan mij, Maar mijn vingers weet je. Ach beter dan trollen. Houdt het forum beetje in leven.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
Eén tip shikza, je bedoelt het goed, maar maak er wat kleinere stukjes tekst van, mensen lezen dit niet..
Akkoord.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:33 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Weet ik heb je vaak verteld aan mij, Maar mijn vingers weet je. Ach beter dan trollen. Houdt het forum beetje in leven.
Of als klant: gewoon kijken wat ze "besmet" verklaren en gewoon zulke producten meenemen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:38 schreef Den_Haag het volgende:
Direct je winkel uit smijten dit soort idioten
quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:29 schreef Ryan3 het volgende:
Eén tip shikza, je bedoelt het goed, maar maak er wat kleinere stukjes tekst van, mensen lezen dit niet..
Nu ga ik het JUIST lezen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:33 schreef Szikha2 het volgende:
[..]
Weet ik heb je vaak verteld aan mij, Maar mijn vingers weet je. Ach beter dan trollen. Houdt het forum beetje in leven.
ehm... Nou had je je boodschap volgens mij met minder woorden ook kunnen vertellen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:25 schreef Szikha2 het volgende:
Maar ja je kan Palestina niet koloniseren omdat je kolonisten niet koloniseren gne gna. Want de moslims bevolking in Israël zijn afstammelingen van kolonisten van buiten af. De Joden ( wat de inheemse bevolking is) kan zijn eigen land vestigen maar niet koloniseren.
Moslims zijn het gebied ooit binnen gevallen en zijn gaan zitten in Israël. Ze dwongen de lokale bevolking hun taal (Arabisch) op en hun wetten. DAT is de definitie van kolonisatie. Je kunt dus niet koloniseren en dan gaan zeiken dat je wordt gekoloniseerd wanneer de oorspronkelijke bewoners de macht terug nemen over je. Heel simpel.
Er zijn moslims in Israël zoals er moslims zijn in India. Zij zijn de overblijfelesen van een Islamistische koloniale regime dat niet-moslims onderdrukte , wegjaagde enzvoort. En dit ka niet ontkent worden hoe goed je ook je best doet want de Islamitsiche veroveringen en invasie zijn heel goed bewaard gebleven.
De moslim invasie is precies wat wij kolonisme noemen. Compleet met importeren van buitenlandse bevolking en een systeem dat op de oorspronkelijke bewoners werd gezet.
Tot het moment dat ze de oorlog tegen de Joden begonnen te verliezen schaamden de moslims helemala niet voor hun koloniale verleden (waarom zouden ze trouwens) nee ze waren er trots op ( opnieuw niemand neemt ze het kwadelijk)
Maaar om even terug naar de realiteit te gaan, de enige reden waarom er in de wereld een discussie is over de Tempelberg ( van wie die nou is ) is er alleen maar om dat Kalief Omar Jeruzalem had veroverd en een moskee had gebouwd op de heilige Joodse plaats. De enige reden waarom er een discussie is over Oost Jeruzalem is omdat de Islamitische legers de stad zijn binnen gevallen , de helft van de stad in beslag namen in 1948. Daar bombardeerde men de synagoges en zuiverde de Joodse bevolking om zo een Islamitische meerderheid te creeeëren.
Dat zijn de feiten. De enige claim van moslims op Jeruzalem of elk ander deel van Israël is puur gebaseerd op koloniale geweld. Er is geen andere claim dan alleen maar kolonisme en invasies. Dat is gewoon de keiharde feiten.
Israël is letterlijk bezaait met moskeeën van Omar waavan 1 gebouwd is op de binnenplaats van de kerk van the holy Sepulchre en waarom? Omdat Islamitische koloniale overwinning altijd werd gevierd op diegene die ze hebben overwonnen. Dit doen (deden) ze om te laten zie dat hun religie de ware was. Het geloof van Islam wordt niet voor niets de religie van het zwaard genoemd hé. Een religie van kolonisatie die zich verspreid heeft via invasie om het daarna te veroveren. Allah is de beschermheilig van het kolonisatie. Jihad is gewoon kolonisatie in het Arabisch. Zelfs de uitspraak " Allahu Akbar" is ook helemaal niet religieus. Het betekent ook helemala niet " God is Groot" zoals het vaak wordt omschreven. Het was MOhammed's uitspraak toen hij Joden aan het afslachten was. Doordat hij won op de minderheden ( Christenen, Joden en anderen) bewees hij dat Allah Groter was. Eigenlijk werd het Islamitische kolonisatie gebruikt om het bestaan van Allah aan te tonen. En de beste manier om God te aanbidden is door middel van het kolonisatie van Jihad
Islam zou helemala niet hebben bestaan zonder koloniseren ( net zoals christendom hoor no paniek). Het kan eignelijk nog steeds niet bestaan zonder koloniseren en daarom blijft het geweld ook. Enige manier om het geweld te stopppen in Israël is dat moslims hun idee en theologie van koloniseren te verwerpen. maar in plaars van het nemen van hun verantwoordelijkheid en hun echte geschiedenis onder ogen te zien ontwijkt men dit door te beweren dat ze slachtoffers zijn van kolonistatie van Joden. Deze vedraaide geschiedenis is echt hoor. En wordt dus ondersteund door het vreemde idee dat de Arabieren afstammelingen zijn van de filistijnen. Of ook een veel gehoorde argument dat Jezus een Palestijn zou zijn geweest. Best grappig want aan de ene kant doen de moslims ( die daar zijn gaan settelen) hun koloniale verleden uitgebreid vieren terwijl ze aan de andere kant claimen het slachtoffer te zijn van kolonisten genaamd de Joden die altijd in Israël hebben geleefd. Je kan het ene of het andere hebben maar niet beiden. Je kan je moskeeen hebben als teken van verovering en de onderdrukking van de oorspronkelijke bewoners maar je kan niet ineens overschakelen en claimen zelf dat oorspronkelijke bewoner te zijn. Je kan niet beweren Filistijnen te zijn, of ik hoor ook vaak dat de Palestijnen claimen de ware Joden te zijn en onderstussen oook claimen Islamitische veroveraars te zijn. Kan niet. HEt is het 1 of het ander
Van Romeinse oorsprong Palestina was een koloniale fantasie om de Joodse identiteit uit te gummen. Het uit te wissen. De Arabisch huurlingen ( nog geen Islam) die door de Romeinen werden ingezet zijn uiteindelijk zelf veroveraars geworden, en gingen uiteindelijk voor hun eigen koloniale rijk. Vanaf Arabische schierland trokken ze richting vruchtbare halve maan naar de maghreb naar spanje en naar Europa en via Byzantium en het Perziche rijk naar het oosten. Eignelijk als je zo bekijkt zijn de Arabieren de grootste zionisten ter wereld ( niets mis mee hoor)
De naam Palestina bleef dus als naam in de taal bestaan zonder een volk, zonder een verleden. Zonder de bezetters is het een lege bladzijde. Dat is nog steeds de Palestijnse mythe.
Een moslims geleerden klagen altijd over Israel en hun taalkolonistatie, of hoe noem je dat? Maar toen de mosims 'Spring of Elisha' ( zie 2 Koningen 2:21) een Joodse bijbelse figuur veranderde in Ein Sultan ter ere van Islamistische kononiale overwinnaar is dat echt taalkundig kolonisatie. Maar wanneer Joden het herstel van de oorspronkelijke namen van de Joodse locaties terugnemen wordt dat gezien als kolonisatie. Maar dat is het niet. Het is precies het tegen overgestelde. Het is DE kolonisatie.
De mythe dat de Palestijnse staat wordt gekoloniseerd door Joden is geen kolonisatie maar herkolonisatie. Dat is een beter woord. Pro Palestijnen pleiten voor een islamitische kolonisitische fantasie en zijn dus tegen de Joodse bevolking van Israel. Velen klagen dat de wereld niet meer de geschiedenis weet van Palestina. Hoe de greofrafie van Palestina was. Maar die bestaat niet omdat je gewoonweg niet kan herinneren wat nooit heeft bestaan. Er is alleen maar een waan omdat er nooit een land heeft bestaan met de naam Palestina. Palestina heeft geen geschiedenis. Het heeft geen grenzen. Geen mensen. Het is niets anders dan een koloniale uitvinding geweest. HEt is een naam dat gebruikt wordt door vele kononisten van grote koloniale rijken. Hoe kun je Palestina koloniseren? Hoe kun je een mythe koloniseren??
Je kan het alleen dekoloniseren. Elk Joodse huis dat gebouwd wordt op de grond die vroeger onder controle zat van de Kaliefen is dekolonisatie. Wanneer Joden de Tempelberg beklimmen zijn ze ook bezig met dekolonisatie. Wanneer Israelische militairen een zelfmoord terrorist doodschiet die strijd om een Islamitische staat in Israël is dat ook dekoloniseren.
Weerstand tegen Islamitische terrorisme is weerstand tegen het kolonisme. En Joden hebben de langste geschiedenis van verzet tegen de Islamitsiche staat door de gehele geschiedenis heen. Israël is nog altijd in het verzet tegen de koloniale jihadisten die proberen de kalifaat te herstellen. Zionisme is als het ware een machine die Islamitische kolonisme kapot maakt. Vandaar dat zoveel moslims zo ontzettend tegen Zionisme zijn. Valt het kwartje nog altijd niet??
HEt bestaan van Israël betekent niet alleen de dekolonisatie van de denkbeeldige koloniale fantasie van " Palestina' bij veel mensen maar het is ook nog een inspiratie voor verzet van volkeren die strijden tegen Islamimtische kolonisme in de gehele regio. Van de Christelijke Kopten ( Egypte) maar ook voor de Berbers en ook voor de seculiere moslim intelectuelen die strijden en vechten voor vrijheid.
Islamitische kolonisatie is altijd verlagen : door de Habsburgers in Wenen maar ook in de Sinai woestijn.
De koloniale fantasieën zijn vals en zal verslagen en opnieuw verslagen worden zolang het duurt. Of dit nu in de vorm van 'Palestina' is of ISIS/Daesh
[ afbeelding ]
Dit is een munt uit de tijd van de Romeinse keizer Vespasianus. Er staat met de latijnse inscriptie " Judea Capta" ( Juda is veroverd). Op deze manier vierden de Romeinen dat ze de Joden hadden verslagen en de vernietiging van de Tempel in het jaar 70.
De Joodse volk op de munt wordt weergegeven als een huilende vrouw die zit onder een oude boom. Wellicht is dit een verwijzing naar de Bijbelse Debora die Israël regeerde terwijl ze onder een boom zat.
Romeinse keizer Vespasianus wordt afgebeeld als een zegevieredende krijgen met zijn voet op een gevangen Joodse helm
Nooit meer. Dat is de Joodse boodschap aan de wereld.
Die Van Bommel heeft al eerder Intifada geroepen...quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat las ik ook idd.
Niet zo netjes van de SP.
Palestina is een naam voor een gebied. Het is al eeuwen oud. Volgens mij gebruikte de oude Egyptenaren soort gelijke naam (phalin?)quote:Op zaterdag 28 mei 2016 02:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ehm... Nou had je je boodschap volgens mij met minder woorden ook kunnen vertellen.
Lees je je stukken wel na? Soms is het even niet te volgen, door oa typefouten.
Anyway, ik kan er niet veel aan toevoegen (behalve de claim dat sommige moslims ook zeggen afstammelingen van Ismael te zijn - ze beweren van alles).
Palestina is dus 'altijd' een provincie geweest na de Romeinen, maar wat weet jij van de periode 1850-1970 (gezien je met veel geschiedenis aan komt zetten)? Dat vind ik een essentiële periode, omdat daar de werkelijk basis ligt. En dan doel ik oa op de term 'Palestijnen'. De Romeinen zouden die term hebben genoemd vanwege het verleden, maar tussen 1850-1970 zou dit een ander woord zijn voor het land van de Joden, totdat de PLO het op een dag omdraaide. klopt dat volgens jou?
Je kan in de Britse encyclopie (http://m.studylight.org/encyclopedias/bri/ ) kijken. Het is van 1911quote:Op zaterdag 28 mei 2016 02:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ehm... Nou had je je boodschap volgens mij met minder woorden ook kunnen vertellen.
Lees je je stukken wel na? Soms is het even niet te volgen, door oa typefouten.
Anyway, ik kan er niet veel aan toevoegen (behalve de claim dat sommige moslims ook zeggen afstammelingen van Ismael te zijn - ze beweren van alles).
Palestina is dus 'altijd' een provincie geweest na de Romeinen, maar wat weet jij van de periode 1850-1970 (gezien je met veel geschiedenis aan komt zetten)? Dat vind ik een essentiële periode, omdat daar de werkelijk basis ligt. En dan doel ik oa op de term 'Palestijnen'. De Romeinen zouden die term hebben genoemd vanwege het verleden, maar tussen 1850-1970 zou dit een ander woord zijn voor het land van de Joden, totdat de PLO het op een dag omdraaide. klopt dat volgens jou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Szikha2 op 28-05-2016 10:32:17 ]
Het is natuurlijk een woestijnfruit. Dat moet je leren eten. Probeer het met een glas melk. Ideale combinatie!quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
En geen dadels lust.
Morgen toch maar kijken of ik het echt niet kan leren eten.
Dank je!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Barcode van Israëlische producten beginnen met het cijfer 729.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |