Want het zijn neonazi's? Nee.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:08 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Poetin richt jeugdbrigades op in Sovjet-stijl: 'Het Jonge Leger'
What the Fuck
Ach, de ene dictatuur of de andere. Same difference.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Want het zijn neonazi's? Nee.
Dus de Hitlerjugend is niet terug. Wat een baggertopic.
Komt op het zelfde neer, alleen een andere gekke dictator.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
In de docu Leninland zie je op het begin ook zo'n groep rode welpjes, compleet met morsige voorman. Wonderlijk, wel.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:20 schreef Ryan3 het volgende:
Komsomol
https://nl.wikipedia.org/wiki/Komsomol
Niet Hitlerjugend.
leren hoe je een een automatisch geweer uit en in elkaar moet zetten, leren schieten.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wilde net zeggen. Leuke gezellige jeugdclubs zijn niet uitgevonden door Hitler.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:20 schreef Ryan3 het volgende:
Komsomol
Niet Hitlerjugend.
Hitler indoctrineerde de jeugd met geheel andere ideeën dan de Komsomol en wrs deze jeugdbeweging. Idem trouwens de padvinderij van Baden Powell, ook andere ideeën, maar wel een beetje alvast de kids gevoel voor discipline, saamhorigheid, een doel en het idee van plichten etc. aanleren ipv dat ze op een hoekje van de straat wat rondhangen, zeg maar, en eventueel met stenen gaan gooien als hun clubhuisje wordt afgepakt.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wilde net zeggen. Leuke gezellige jeugdclubs zijn niet uitgevonden door Hitler.
Heb je de afleveringen van grensland gezien? (erg goede documantaire reeks over het veranderende rusland en hoe de bevolking leeft.)quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:35 schreef Ryan3 het volgende:
Hitler indoctrineerde de jeugd met geheel andere ideeën dan de Komsomol en wrs deze jeugdbeweging.
Want? In sommige landen noemen ze dit gewoon dienstplichtquote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:23 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
leren hoe je een een automatisch geweer uit en in elkaar moet zetten, leren schieten.
Om respect te krijgen voor het historisch erfgoed.
Dit zijn twee dingen die niet samen gaan.
En ja dan vergelijk ik het met de Hitlerjugend, gewoon een manier om kinderen strijdvaardig te maken.
Paar van gezien. Maar dit valt toch te vergelijken met de Komsomol?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je de afleveringen van grensland gezien? (erg goede documantaire reeks over het veranderende rusland en hoe de bevolking leeft.)
http://www.vpro.nl/buitenland/programmas/grensland.html
Veel indoctrinatie voor de russische jeugd is volgens mij niet meer nodig als je die afleveringen gezien hebt.
Prima, maar dan gaan er geen kinderen van 10 in dienstplicht.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 17:44 schreef Terra_Incognita het volgende:
[..]
Want? In sommige landen noemen ze dit gewoon dienstplicht
dat valt nog te bezien, niet formeel maar als de Joenarmija volgt maak je wel meer kans op een plek op de universiteit. Dus min of meer verplicht als je verder wil studeren.quote:
Ik vind dat je best mag vragen of ze de TT kunnen aanpassen, de moderators.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:25 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Prima, maar dan gaan er geen kinderen van 10 in dienstplicht.
Wat Poetin doet vind ik veel ongepaster.quote:
Hoe dan ook, niet verplicht. Het lijkt meer op de Komsomol, daar zaten voornamelijk kindjes van partijleden in.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:27 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
dat valt nog te bezien, niet formeel maar als de Joenarmija volgt maak je wel meer kans op een plek op de universiteit. Dus min of meer verplicht als je verder wil studeren.
Nee, maar er wordt wel even bij vermeld als je de Joenarmija volgt heb je meer kans op een plek op de universiteit.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:11 schreef Woestijnvos het volgende:
Boeiend zeg wat het Kremlin van plan is met de jeugd van Rusland. Het is niet dat jongeren gedwongen gaan worden om zich aan te sluiten.
Hoezo achterlijke stemmingsmakerij, omdat het ver je bed is?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Die tt
Achterlijke stemmingsmakerij. Kan dit topic verplaatst worden naar ONZ?
Het is Komsomol.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:30 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Hoezo achterlijke stemmingsmakerij, omdat het ver je bed is?
Ik vindt het gewoon niet normaal dat dit soort dingen nog steeds gebeuren.
En ja het lijkt verdomd veel op de Hitlerjugend.
Was het eerst met je eens. In het artikel echter noemt een of andere nationalist het de ideale manier om de LGBT maatschappij tegen te gaan, dus op dat gebied is er weinig verschil met de Hitlerjugend.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
ze hebben ook allemaal 2 oren en een neus, begint wel heel erg op elkaar te lijken ja.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:33 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Was het eerst met je eens. In het artikel echter noemt een of andere nationalist het de ideale manier om de LGBT maatschappij tegen te gaan, dus op dat gebied is er weinig verschil met de Hitlerjugend.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Komsomolquote:
Beetje aangepast aan de tijd hè. In Amerika gaan de kinderen, met hun ouders mee, ook vaak naar de schietbaan. Ja, het is mijn cultuur niet, ben er ook op tegen. Alleen Hitlerjugend ging wel even verder dan dat hoor.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:38 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
De Komsomol was bedoeld om de jongeren om te vormen tot goede Sovjetburgers. De minimumleeftijd was 14 jaar, de maximumleeftijd 28. De activiteiten bestonden uit sociale bezigheden (gezelligheid) en ideologische (politieke) activiteiten. Er waren bijeenkomsten, waaronder clubavonden, filmavonden, een lezingen etc. Men trachtte het gezelligheidsaspect met het opvoedingsaspect te combineren. Dit maakte het makkelijker om de jeugd "op te voeden": men ging immers graag naar de Komsomol-bijeenkomsten toe. De activiteiten vonden vaak plaats in jeugdhuizen.
Rusland gaat jeugdbrigades oprichten waar schoolkinderen worden onderwezen in het omgaan met wapens, militaire geschiedenis en oorlogstactieken. Het 'Joenarmija' (Het Jonge Leger)
Zie hier het verschil.
quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:27 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Wat Poetin doet vind ik veel ongepaster.
De Hitlerjugend is ook ooit begonnen als een soort padvinders en heeft zich ontwikkeld tot kind soldaten, en ja dat ging nog een stapje verder. Maar Poetin komt mijn zijn ideeën akelig dicht in de buurt en naar mijn mening is dit de eerste stap naar.......quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Beetje aangepast aan de tijd hè. In Amerika gaan de kinderen, met hun ouders mee, ook vaak naar de schietbaan. Ja, het is mijn cultuur niet, ben er ook op tegen. Alleen Hitlerjugend ging wel even verder dan dat hoor.
Kom eens met iets inhoudelijks in plaats van deze onzinquote:
Ja, toch vind ik de vergelijking nochtans ongepast.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:43 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
De Hitlerjugend is ook ooit begonnen als een soort padvinders en heeft zich ontwikkeld tot kind soldaten, en ja dat ging nog een stapje verder. Maar Poetin komt mijn zijn ideeën akelig dicht in de buurt en naar mijn mening is dit de eerste stap naar.......
Ik kwam hier alleen om te vermelden dat ik de TT ongepast vind.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:44 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Kom eens met iets inhoudelijks in plaats van deze onzin
Inhoudelijk kon je het niet weerleggen? Arme zoete lieve Vladje, is hij weer beledigdquote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:34 schreef Murdera het volgende:
[..]
ze hebben ook allemaal 2 oren en een neus, begint wel heel erg op elkaar te lijken ja.
Zoveel verschil zit er nu ook niet in.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:20 schreef Ryan3 het volgende:
Komsomol
Niet Hitlerjugend.
http://www.globalresearch(...)e-armed-forces/11210quote:Pentagon recruiters are enrolling children as young as 14 in the Junior Reserve Officer Training Corps(JROTC) in 3,000 middle-, junior-, and high schools nationwide, causing about 45 percent of the quarter of million students so enrolled to enlist, a rate much higher than in the general student population. Clearly, this is the outcome of underage exposure.
Wat een extreme ventje ben je ook he. Wat is het verschil?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 16:20 schreef Ryan3 het volgende:
Komsomol
Niet Hitlerjugend.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |