Omdat die waar ik nu naartoe ga geen uurloon berekend, garage voor minima, kost me maar 25 euro voor het repareren (exclusief onderdelen), andere garage kan ik niet betalen. Maar zou een beetje zonde van het geld zijn om een nieuwe riem te kopen terwijl het niet noodzakelijk is.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:33 schreef TUFKAL het volgende:
Waarom niet even een tweede garage checken?
Er is hier verder nergens een garage in de buurt waar het redelijk goedkoop is helaasquote:Op maandag 23 mei 2016 09:36 schreef TUFKAL het volgende:
Tja als je twijfelt... Ben je zo alsnog duurder uit. Niks mis met rondkijken.
Ja riem zeker meenemen. Officieel mag je een distributie riem maar 1 maal spannen.quote:Op maandag 23 mei 2016 09:38 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Er is hier verder nergens een garage in de buurt waar het redelijk goedkoop is helaasKan momenteel ook niet meer betalen want heb een WW uitkering van 915 euro per maand. En er is haast bij omdat ik per volgende week weer aan het werk ga en dan niet zonder auto kan.
Riem+pakking kost me 50 euro gezien de garage het voor me via de groothandel wil bestellen.
Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:36 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Ja riem zeker meenemen. Officieel mag je een distributie riem maar 1 maal spannen.
50 euro voor alleen de riem en pakking?
En de rest dan?
Nieuwe olie, koelvloeistof, inlaat uitlaat pakkingen, rekbouten, kop vlakken.
Reken maar op 300eu en dan nog arbeidsloon.
Maar als de pakking lekt dan kun je dat wel zien in het koelvloeistof reservoir. De koelvloeistof begint dan te koken/pruttelen en dat is niet het geval nu, er gaat niets aan de kook. Ook komt er geen witte rook/damp uit de uitlaat wat normaal wel gebeurd als de koppakking lekt.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:43 schreef Sounddragon het volgende:
Koppakking kan ook intern lekken, dat hoef je niet te zien aan de buitenkant.
Dus je gaat rekbouten opnieuw gebruiken, kop niet vlakken, verschillende pakkingen opnieuw gebruiken.... ik wens je veel succes.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.
Olie, koelvloeistof heb ik dus dat neem ik gewoon mee. Had ook zelf de onderdelen kunnen bestellen maar dan zou ik duurder uit zijn omdat ze het bij de garage via de groothandel bestellen. Sowieso voor een pakking scheelt het al meer dan 13 euro, zij kunnen het inkopen voor 7 euro, als ik er zelf 1 zou bestellen en ik ruim 20 euro kwijt.
Kop vlakken wordt wel gedaan als het de koppakking is wat we dus betwijfelen gezien daar geen aanwijzingen voor zijn. Grote kans een steenmarter ergens aan een slang heeft zitten knagen.quote:Op maandag 23 mei 2016 12:23 schreef Taks999 het volgende:
[..]
Dus je gaat rekbouten opnieuw gebruiken, kop niet vlakken, verschillende pakkingen opnieuw gebruiken.... ik wens je veel succes.
Yea, right. Koppakking voor 7 euro. Wat voor magisch bedrijf is dat wel nietquote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.
Olie, koelvloeistof heb ik dus dat neem ik gewoon mee. Had ook zelf de onderdelen kunnen bestellen maar dan zou ik duurder uit zijn omdat ze het bij de garage via de groothandel bestellen. Sowieso voor een pakking scheelt het al meer dan 13 euro, zij kunnen het inkopen voor 7 euro, als ik er zelf 1 zou bestellen en ik ruim 20 euro kwijt.
Voor een Peugeot en Citroën heb ik ze bij Brezan zelf wel al voor ongeveer 10 euro gekocht, dus zou best kunnen dat zij het voor 7 euro in kunnen kopen.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Yea, right. Koppakking voor 7 euro. Wat voor magisch bedrijf is dat wel niet
Je hebt een complete koppakkingset met rekbouten voor een (klein) TU-blokje voor zo'n 40e uit de UK - verzendkosten maken het dan nog bijna 50% duurder. Pakweg een tientje voor de pakking zelf wil ik dan best gelovenquote:Op maandag 23 mei 2016 18:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Yea, right. Koppakking voor 7 euro. Wat voor magisch bedrijf is dat wel niet
Ligt er ook maar net aan waar je het koopt. Ik ken iemand die er 1 via een autodealer bestelde en was veel meer geld kwijt dan bij de meeste webshops. Ik bestel onderdelen altijd online, stukken goedkoper dan via een dealer of 1 van de bekende automaterialen winkels. Alleen als er echt haast bij is ga ik weleens naar een winkel toe.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:32 schreef Dingest het volgende:
[..]
Je hebt een complete koppakkingset met rekbouten voor een (klein) TU-blokje voor zo'n 40e uit de UK - verzendkosten maken het dan nog bijna 50% duurder. Pakweg een tientje voor de pakking zelf wil ik dan best geloven
TS zal wel een klepdekselpakking bedoelen schat ik zo in..quote:Op maandag 23 mei 2016 18:03 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Yea, right. Koppakking voor 7 euro. Wat voor magisch bedrijf is dat wel niet
Koppakking, die dingen kosten meestal weinig. Ik kocht ze voor Citroën Ax en Peugeot 106 voor ongeveer 10 euro bij Brezan, al is dat wel al jaren geleden. Maar online kosten ze tegenwoordig ook nog geen tientje.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
TS zal wel een klepdekselpakking bedoelen schat ik zo in..
Hangt wel van je motor af. Hoe dan ook, mooi dat het weer is gefixt al vraag ik me wel af waarom je in de OP zo stellig roept dat de koppakking kapot is en even later post dat er geen aanwijzingen voor zijn dat de koppakking lektquote:Op maandag 23 mei 2016 18:43 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Koppakking, die dingen kosten meestal weinig.
Mijn buurman had er naar gekeken en die was er stellig van overtuigd dat de koppakking lek was. Later zelf nog op onderzoek gegaan en gezien er geen witte rook uit de uitlaat kwam en de koelvloeistof niet aan de kook ging kreeg ik een vermoeden dat er iets anders lekte.quote:Op maandag 23 mei 2016 18:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hangt wel van je motor af. Hoe dan ook, mooi dat het weer is gefixt al vraag ik me wel af waarom je in de OP zo stellig roept dat de koppakking kapot is en even later post dat er geen aanwijzingen voor zijn dat de koppakking lekt
Je liegt een beetje he, wees maar eerlijk. De goedkoopste 44 euro en nog een beetjequote:Op maandag 23 mei 2016 18:43 schreef Alieda-R het volgende:
Ik kocht ze voor Citroën Ax en Peugeot 106 voor ongeveer 10 euro bij Brezan, al is dat wel al jaren geleden. Maar online kosten ze tegenwoordig ook nog geen tientje.
Dat is dan extreem duur. Bij Mister Auto 9,55, Winparts heeft ze ook rond die prijs. Ik heb nog nooit een koppakking gekocht die veel duurder was dan 10 euro. Bezorgkosten komen er vaak nog wel overheen maar dan valt het nog mee. Als ik iets bij Winparts bestel dan haal ik het altijd zelf op gezien ik er niet ver vanaf woon. Complete spiegel heb ik een jaar of 5 geleden ook maar 20 euro voor betaald terwijl het bij vele anderen veel duurder was.quote:Op maandag 23 mei 2016 19:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je liegt een beetje he, wees maar eerlijk. De goedkoopste 44 euro en nog een beetje
[ afbeelding ]
Ja ehhh.. JIJ komt met het indianenverhaal dat je koppakking lekt, wij nietquote:Op maandag 23 mei 2016 11:50 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Maar als de pakking lekt dan kun je dat wel zien in het koelvloeistof reservoir. De koelvloeistof begint dan te koken/pruttelen en dat is niet het geval nu, er gaat niets aan de kook. Ook komt er geen witte rook/damp uit de uitlaat wat normaal wel gebeurd als de koppakking lekt.
Ik heb het over meerdere auto's. Heb nog nooit meegemaakt dat ik bij 1 auto meerdere keren een koppakking moest laten vervangen. Mijn vorige auto's kocht ik juist met lekke pakking en/of lekke kop. Vaak als van en auto de kop of koppakking lek is zetten mesen hem voor weinig geld te koop, vooral als het al een wat oudere auto is, als je dan iemand weet die alles zelf kan repareren (normaal gesproken doet mijn vader dat soort dingen voor mij) kan het wel uit om zo'n auto te kopen in plaats van een auto waar niks aan mankeert.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:27 schreef CafeRoker het volgende:
Als je over het vervangen van koppakkingen spreekt op een manier of het even vaak voorkomt als het wisselen van een lampje, moet je je misschien toch eens afvragen of ze op de juiste manier vervangen worden.
Da's een verdomd laag uurloon dan.quote:Op maandag 23 mei 2016 11:46 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Totale kosten 75 euro. 50 euro voor onderdelen en 25 euro arbeidsloon. Is een bedrijf die goedkope tarieven heeft voor de minima. Dus valt allemaal erg mee.
Olie, koelvloeistof heb ik dus dat neem ik gewoon mee. Had ook zelf de onderdelen kunnen bestellen maar dan zou ik duurder uit zijn omdat ze het bij de garage via de groothandel bestellen. Sowieso voor een pakking scheelt het al meer dan 13 euro, zij kunnen het inkopen voor 7 euro, als ik er zelf 1 zou bestellen en ik ruim 20 euro kwijt.
Ze vragen geen uurloon aan mensen met een minimum inkomen. Gewoon een standaard bedrag, maar je moet wel kunnen bewijzen dat je echt een minimum inkomen hebt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 20:32 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Da's een verdomd laag uurloon dan.
25 euro per uur kan nog wel maar binnen 1 uur vervang je geen koppakking.
Koppakking is niet lek, er was een ander probleem, slang lek geknaagd door waarschijnlijk een steenmarter. Maar heb met Japanse (dit is de 3e) auto's nog nooit problemen gehad met de koppakking. Heb ook al Franse auto's gehad (Peugeot en Citroën) en daar vele problemen mee gehad.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 21:26 schreef Fer het volgende:
Krijg je ervan als je een model hebt, dat regelmatig een koppakking eruit blaast. Dan gaan de chinezen ze ook namaken, alleen hopen dat hij niet van rijstpapier is.
Denk eerder dat je je dan moet afvragen of je niet iets fout doet met rijden. Normaliter blaas je een koppakking er niet zo snel uit. En er zullen best wel motoren zijn die daar gevoeliger voor zijn maar als ik lees dat het voor TS al de 4e auto is met dergelijke problemen ontkom ik niet aan het gevoel dat TS iets fout doet.quote:Op maandag 23 mei 2016 21:27 schreef CafeRoker het volgende:
Als je over het vervangen van koppakkingen spreekt op een manier of het even vaak voorkomt als het wisselen van een lampje, moet je je misschien toch eens afvragen of ze op de juiste manier vervangen worden.
koppakking bleek niet lek te zijn en ik heb met mijn vorige auto's niks fout gedaan. Zoals ik al zei had ik de auto's gekocht met lekke koppakking (ook een keer 1 met lekke kop). Vaak zijn auto's met een lekke koppakking heel goedkoop en als je iemand weet die goedkoop of voor niets kan repareren ben je dus goedkoop uit wanneer je een auto met mankementen koopt want onderdelen zijn meestal niet duur.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 07:16 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Denk eerder dat je je dan moet afvragen of je niet iets fout doet met rijden. Normaliter blaas je een koppakking er niet zo snel uit. En er zullen best wel motoren zijn die daar gevoeliger voor zijn maar als ik lees dat het voor TS al de 4e auto is met dergelijke problemen ontkom ik niet aan het gevoel dat TS iets fout doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |