abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 mei 2016 @ 04:32:53 #101
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162426200
Hier inside the episode:
"The Night's King is sort of the embodiment of absolute evil"

Ondanks GRRM zijn afkeer van de trope goed vs kwaad, lijkt het toch die kant op te gaan.

De three eyed raven bracht Bran bewust naar die plek en tijd omdat hij al wist wat er moest gaan gebeuren (al eerder gebeurd?). Bran die Hodor 'Hodor' maakt, en Hodor later nodig heeft om te overleven, zit dus vast in een of andere loop, en Hodor zal voor eeuwig een achterlijk bestaan lijden enkel om Bran te helpen. Is nu de vraag, wat heeft Bran / raven nog meer geknutseld door de tijd heen? Brandon the Builder = Bran die iemand 'wargt'? Stemmen in het hoofd van de Mad King? Alles is zo beïnvloed zodat the others verslagen kunnen worden of is hier nog een andere agenda?

Ohw, en Summer's dood deed mij niets, beetje vreemde actie, blijkbaar kon ie al die botten niet weerstaan.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  maandag 23 mei 2016 @ 04:52:28 #102
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_162426222
Dat het hier over het einde gaat.. Ik vond de Kingsmoot toch wel het hoogtepunt van de aflevering. Poe hé wat was dat vet zeg. Theon die langzaam weer een vent wordt en Yara had natuurlijk gewoon Queen moeten worden. Hoewel Euron een badass is heeft hij voornamelijk praatjes.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  maandag 23 mei 2016 @ 05:02:23 #103
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162426232
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 04:52 schreef gazhims3lv het volgende:
Dat het hier over het einde gaat.. Ik vond de Kingsmoot toch wel het hoogtepunt van de aflevering. Poe hé wat was dat vet zeg. Theon die langzaam weer een vent wordt en Yara had natuurlijk gewoon Queen moeten worden. Hoewel Euron een badass is heeft hij voornamelijk praatjes.
Hoezo? Ze hebben altijd koningen gehad en die Euron had tenminste een goed plan.
Einde was gewoon ontroerend en ook wat verwarrend. Bran kan onmogelijk altijd de reden zijn geweest voor Hodor's situatie, de three eyed raven of iemand/iets anders moet die loop in elkaar hebben geknutseld. Toch wel opmerkelijk dat er geen makkelijkere manier was om Bran naar die boom te krijgen dan 'Hodor' te creëren :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  maandag 23 mei 2016 @ 05:07:08 #104
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_162426236
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:02 schreef Baszh het volgende:

[..]

Hoezo? Ze hebben altijd koningen gehad en die Euron had tenminste een goed plan.
Einde was gewoon ontroerend en ook wat verwarrend. Bran kan onmogelijk altijd de reden zijn geweest voor Hodor's situatie, de three eyed raven of iemand/iets anders moet die loop in elkaar hebben geknutseld. Toch wel opmerkelijk dat er geen makkelijkere manier was om Bran naar die boom te krijgen dan 'Hodor' te creëren :P
Haha, ik snap wel dat het over het einde gaat hoor. Heeft natuurlijk het meeste impact op dit moment. Heel Westeros heeft natuurlijk enkel koningen gehad als heersers, dat wil niet zeggen dat ze ook het meest geschikt zijn. Yara is niet de domste en kan in tegenstelling tot andere Queens zelfs manschappen leiden. Euron komt net om de hoek zeilen en heeft hun koning om zeep geholpen. Balon mag dan wel iemand zijn die er niet veel van gebakken heeft, hij was nog steeds hun koning.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  maandag 23 mei 2016 @ 05:11:20 #105
389882 jarti66
The Flying Fucks
pi_162426240
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:02 schreef Baszh het volgende:

[..]

Hoezo? Ze hebben altijd koningen gehad en die Euron had tenminste een goed plan.
Zo goed vindt ik zijn plan anders niet, voor zover Euron weet heeft ze alleen 3 draken, een leger unsullied en een klein leger huurlingen. Samen voor zover ik weet niet meer dan 10.000 man. Dat Daenerys zojuist de dothraki aan haar leger heeft toegevoegd kan hij niet weten.

Ik begrijp ook niet dat Euron zo makkelijk gekozen wordt. Yara heeft genoeg volgelingen om zo ongeveer de complete vloot te stelen, waarom heeft ze niet genoeg volgelingen om gekozen te worden tot leider?
  maandag 23 mei 2016 @ 05:16:57 #106
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162426251
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:11 schreef jarti66 het volgende:

[..]

Zo goed vindt ik zijn plan anders niet, voor zover Euron weet heeft ze alleen 3 draken, een leger unsullied en een klein leger huurlingen. Samen voor zover ik weet niet meer dan 10.000 man. Dat Daenerys zojuist de dothraki aan haar leger heeft toegevoegd kan hij niet weten.

Ik begrijp ook niet dat Euron zo makkelijk gekozen wordt. Yara heeft genoeg volgelingen om zo ongeveer de complete vloot te stelen, waarom heeft ze niet genoeg volgelingen om gekozen te worden tot leider?
Dany + Ironborn is toch voor beide een goede deal? Schepen voor Dany en chaos/oorlog in Westeros waar de Ironborn gebruik van kunnen maken. En met die 3 draken en dat leger heeft ze slaver's bay makkelijk onder de voet gekregen, ze had daar geen goed lange termijn plan, maar wint wel steeds haar gevechten.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_162426253
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 04:32 schreef Baszh het volgende:
Hier inside the episode:
"The Night's King is sort of the embodiment of absolute evil"

Ondanks GRRM zijn afkeer van de trope goed vs kwaad, lijkt het toch die kant op te gaan.

De three eyed raven bracht Bran bewust naar die plek en tijd omdat hij al wist wat er moest gaan gebeuren (al eerder gebeurd?). Bran die Hodor 'Hodor' maakt, en Hodor later nodig heeft om te overleven, zit dus vast in een of andere loop, en Hodor zal voor eeuwig een achterlijk bestaan lijden enkel om Bran te helpen. Is nu de vraag, wat heeft Bran / raven nog meer geknutseld door de tijd heen? Brandon the Builder = Bran die iemand 'wargt'? Stemmen in het hoofd van de Mad King? Alles is zo beïnvloed zodat the others verslagen kunnen worden of is hier nog een andere agenda?

Ohw, en Summer's dood deed mij niets, beetje vreemde actie, blijkbaar kon ie al die botten niet weerstaan.
Dadelijk blijkt dat Bran alles georchestreerd en hij eigenlijk de prince die promised was. Zoals stemmen in het hoofd van de Mad king. "Burn them all" heeft wellicht toch een andere betekenis gekregen

Zag dit nog


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Sunst0rm op 23-05-2016 05:26:13 ]
  maandag 23 mei 2016 @ 05:20:56 #108
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162426258
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:17 schreef Sunst0rm het volgende:

[..]

Dadelijk blijkt dat Bran alles georchestreerd en hij eigenlijk de prince die promised was

Zag dit nog
[ afbeelding ]
Toch klinkt dat onmogelijk - Bran die alles regelt. Tenzij je gaat fantaseren over tijd die ook terug kan stromen en causaliteit die omgedraaid kan worden, of dat Bran 'altijd' bestaan heeft als een soort van godheid (time is a flat circle :* )
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 05:24:03 #109
206731 Mortaxx
Doomer
pi_162426266
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 04:52 schreef gazhims3lv het volgende:
Dat het hier over het einde gaat.. Ik vond de Kingsmoot toch wel het hoogtepunt van de aflevering. Poe hé wat was dat vet zeg. Theon die langzaam weer een vent wordt en Yara had natuurlijk gewoon Queen moeten worden. Hoewel Euron een badass is heeft hij voornamelijk praatjes.
dat sloeg echt helemaal nergens op. Valt echt in het niet bij de boek kingsmoot
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 23 mei 2016 @ 05:33:30 #110
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162426277
Het leek alsof ze direct na de Kingsmoot er vandoor gingen met maar een klein gezelschap. Leken toch aardig wat schepen, al zul je niet al teveel mensen nodig hebben per schip, is toch opmerkelijk.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  maandag 23 mei 2016 @ 05:35:09 #111
389882 jarti66
The Flying Fucks
pi_162426280
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:16 schreef Baszh het volgende:

[..]

Dany + Ironborn is toch voor beide een goede deal? Schepen voor Dany en chaos/oorlog in Westeros waar de Ironborn gebruik van kunnen maken. En met die 3 draken en dat leger heeft ze slaver's bay makkelijk onder de voet gekregen, ze had daar geen goed lange termijn plan, maar wint wel steeds haar gevechten.
Ik betwijfel of dit voor beide een goede deal is, Dany krijgt op deze manier wel haar schepen maar dit gaat nog wel een tijdje duren(nu de vloot zojuist "gestolen" is door Yara en Theon).

Voor de Ironborn lijkt het op dit moment wel een prima deal maar het lijkt me wat te simpel, ze denken te profiteren als Dany de wereld veroverd maar er voor hun verder geen risico's zijn. Zoals Yara al zei de lords op westeros kijken niet naar de Iron Islands om tot het moment dat ze het zat zijn, de iron islands veroveren om vervolgens weer niet om te kijken naar de iron islands. Daar lijkt me nu dan wel weer het moment voor, de Iron Islands gaan een serieus gevaar vormen als ze een alliantie hebben met Dany. En zijn op dit moment vrij zwak(zonder vloot) dus kunnen "simpel" veroverd worden.
  maandag 23 mei 2016 @ 05:37:13 #112
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162426282
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:35 schreef jarti66 het volgende:

[..]

Ik betwijfel of dit voor beide een goede deal is, Dany krijgt op deze manier wel haar schepen maar dit gaat nog wel een tijdje duren(nu de vloot zojuist "gestolen" is door Yara en Theon).

Voor de Ironborn lijkt het op dit moment wel een prima deal maar het lijkt me wat te simpel, ze denken te profiteren als Dany de wereld veroverd maar er voor hun verder geen risico's zijn. Zoals Yara al zei de lords op westeros kijken niet naar de Iron Islands om tot het moment dat ze het zat zijn, de iron islands veroveren om vervolgens weer niet om te kijken naar de iron islands. Daar lijkt me nu dan wel weer het moment voor, de Iron Islands gaan een serieus gevaar vormen als ze een alliantie hebben met Dany. En zijn op dit moment vrij zwak(zonder vloot) dus kunnen "simpel" veroverd worden.
Als die info van te voren uitlekt dan zal dat weinig goeds betekenen ja. Maar zodra Dany die schepen heeft zal alle focus op haar komen te liggen.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  maandag 23 mei 2016 @ 05:40:43 #113
389882 jarti66
The Flying Fucks
pi_162426285
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:37 schreef Baszh het volgende:

[..]

Als die info van te voren uitlekt dan zal dat weinig goeds betekenen ja. Maar zodra Dany die schepen heeft zal alle focus op haar komen te liggen.
Naast het feit dat het nog wel ff gaat duren om een vloot te bouwen die groot genoeg is om het leger van Dany te vervoeren, is het ook nog een behoorlijk eindje varen om westeros heen.

De kans dat dit van te voren uitlekt lijkt mee toch een stuk groter dan dat dit geheim kan blijven totdat "de oversteek" gaat plaatsvinden.
pi_162426291
Wat een aflevering

dat einde :'(
  maandag 23 mei 2016 @ 05:47:36 #115
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162426295
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:40 schreef jarti66 het volgende:

[..]

Naast het feit dat het nog wel ff gaat duren om een vloot te bouwen die groot genoeg is om het leger van Dany te vervoeren, is het ook nog een behoorlijk eindje varen om westeros heen.

De kans dat dit van te voren uitlekt lijkt mee toch een stuk groter dan dat dit geheim kan blijven totdat "de oversteek" gaat plaatsvinden.
Zeker nu Yara er vandoor is en hem dood wenst.. Kan die informatie eventueel doorspelen. Is niet zo waterdicht nee. Maar met een beetje mazzel verpest Cersei alles in KL en doet niemand er wat aan. Stel dat Tommen aan Cersei heeft vertelt (wat hij van de High Sparrow hoorde) dat de Tyrells Joffrey vermoord hebben (zou kunnen als Loras dit wist, al denk ik niet dat hij dit wist, maar zou wel mooi zijn). Dan gaat Cersei straks de Tyrells naaien en gaat het allemaal naar de tering :P
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  maandag 23 mei 2016 @ 05:54:26 #116
389882 jarti66
The Flying Fucks
pi_162426304
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 05:47 schreef Baszh het volgende:

[..]

Zeker nu Yara er vandoor is en hem dood wenst.. Kan die informatie eventueel doorspelen. Is niet zo waterdicht nee. Maar met een beetje mazzel verpest Cersei alles in KL en doet niemand er wat aan. Stel dat Tommen aan Cersei heeft vertelt (wat hij van de High Sparrow hoorde) dat de Tyrells Joffrey vermoord hebben (zou kunnen als Loras dit wist, al denk ik niet dat hij dit wist, maar zou wel mooi zijn). Dan gaat Cersei straks de Tyrells naaien en gaat het allemaal naar de tering :P
Ik verwacht sowieso dat er nog wel iets grootst gaat gebeuren in Kings landing. Ik vond het daarom ook jammer dat er niks van Kings landing te zien was deze aflevering.

Dat Cersei via tommen van de High Sparrow te horen krijgt dat de Tyrells Joffrey vermoord hebben lijkt me wat ver gezocht. Maar ik denk dat Cersei sowieso nog wel een reden en manier vindt om de laatste bondgenoot kwaad te maken :D
  maandag 23 mei 2016 @ 05:56:14 #117
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162426305
Wat nou als die Bloodraven een vorige versie van Bran is? Een die nu zo oud is omdat hij ergens 'stuck' raakte in het verleden? En dus alles zo heeft geregeld voor de nieuwe Bran om het beter te doen? 8-)

Maar dan zou zijn lichaam dus door te tijd moeten zijn gegaan, dat is weer wat anders.

Ander idee: Bran die door de Night's King is aangeraakt zorgde er ook voor dat die magie die de white walkers blokkeerde niet meer werkte. Zou hetzelfde straks gelden voor de muur waar ze normaal niet langs kunnen, als Bran terug naar de muur reist? Dan lijkt het wel alsof Bloodraven kwalijke intenties heeft.

[ Bericht 16% gewijzigd door Baszh op 23-05-2016 06:12:37 ]
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_162426623
"The Night's King is sort of the embodiment of absolute evil"

Dat is wel jammer als (onbedoelde) revelatie. Dan is het toch zoals ik dacht na het zien van de aflevering: die WW afmaken is niet zo erg. Er kan nog iets zijn van "balance must be restored" dan gaat het terug naar status quo.

Maar waarom zijn de WW ineens wakker geworden? Waren ze al lang aan het wachten en zijn ze nu krachtig genoeg? Of mss dalende temperaturen die hen wekten uit zomerslaap? Of hebben de wildlings hen per ongeluk gewekt?
pi_162427473
Proberen ze alle verhaallijnen even kut te maken als het Dorne plot?
De Greyjoys :')
Littlefinger :')
Dany en Jorah :')
Die bullshit met de CotF en WW's :')

Hodor onthulling was nog wel redelijk, maar al met al was dit duidelijk de slechtste aflevering tot nu toe. Echt jezus wat een fail.
pi_162427505
Kijken is niet verplicht he :P
Ik vond het wel een erg goede aflevering, spannend maar ook triest. Ik ben benieuwd waar Meera en Bran uit zullen komen :+
  maandag 23 mei 2016 @ 09:22:36 #121
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162427570
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 09:19 schreef underground1009 het volgende:
Kijken is niet verplicht he :P
Ik vond het wel een erg goede aflevering, spannend maar ook triest. Ik ben benieuwd waar Meera en Bran uit zullen komen :+
Vriezen dood :7
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_162427741
Eindelijk weer eens een echt goede aflevering ^O^ Alleen littlefinger was meh

En arme Hodor -O-
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 23 mei 2016 @ 09:34:20 #123
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162427755
Voor sommige mensen is het ook nooit goed :|W
Ok stelletje hokboeren
  maandag 23 mei 2016 @ 09:36:13 #124
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_162427794
1 van de beste afleveringen van de serie.
zeker de beste aflevering van dit seizoen.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_162428041
Ik hoop alleszins dat we Dorne niet meer gaan zien. Wat wel een beetje vreemd is want daar is een coup gebeurd, maar denk dat ze pas bij Dany's invasie weer in beeld komen.

Ik denk dat de aflevering mensen verdeelt want het is een aflevering met vele onthullingen die soms clashen met de verwachtingen.

Maar ik vraag me af of GRRM de show zou volgen. Hij wou geen LotR maken met pure evil Orcs gemaakt van Elves (cfr Silmarillion) en wat krijgen we op het scherm te zien: evil WW gemaakt van mensen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')