Kek, geen multiculturele samenleving dus?quote:'Inmiddels besloten de groepen uit elkaar te halen.'
Het lijkt wel alsof ze de oorlog meenemen.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:48 schreef tong80 het volgende:
Bij een massale vechtpartij tussen asielzoekers in Bielefeld zijn zaterdagavond laat ten minste vijf mannen ernstig gewond geraakt. Ze liepen schedel- en hersenletsel op, snijwonden, botfracturen in gezicht en hand. Volgens de politie ging het om jezidi's uit Irak en Tsjetsjenen, die slaags raakten.
[ afbeelding ]
Beide groepen van een man of vijftien, gewapend met messen en stokken, waren in hetzelfde complex ondergebracht. Er zouden al enige dagen spanningen zijn geweest in het vluchtelingencentrum. Toen de politie arriveerde waren de Tsjetsjenen er al vandoor. In de loop van de nacht zijn er een paar aangehouden.
Toen de rust was weergekeerd, verzamelden ongeveer honderd jezidi's van elders zich met het voornemen het gebouw binnen te dringen en verhaal te halen bij de Tsjetsjenen. Dat kon door de politie en bewakingsdienst worden voorkomen. Het bestuur van de regio Detmold heeft inmiddels besloten beide groepen gescheiden van elkaar onder te brengen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)htelingenkamp__.html
'Inmiddels besloten de groepen uit elkaar te halen.'
Zou ik ook denken, maar het is niet alsof beide groepen onbekend zijn met oorlogen.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:51 schreef Hochwinter het volgende:
Critici van de huidige migratiepolitiek betogen nog als eens dat er etnische conflicten geïmporteerd worden, maar Tsjetsjenen en Jezidi hebben in land van herkomst toch niets met elkaar te maken?
Maar in het asielzoekerscentrum wel. Als je twee groepen hebt, om wat voor reden dan ook, en er krijgen er twee ruzie en van elke groep een, dan heb je heel snel ruzie tussen beide groepen.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:51 schreef Hochwinter het volgende:
Critici van de huidige migratiepolitiek betogen nog als eens dat er etnische conflicten geïmporteerd worden, maar Tsjetsjenen en Jezidi hebben in land van herkomst toch niets met elkaar te maken?
Von Lippe Bielefeld.quote:
Blijkbaar. Conflicten in dergelijke situaties vind ik zo heel vreemd, dat er dan opeens 100 man van elders komt vind wel ver gaan, dat is ook niet meer impulsief.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar in het asielzoekerscentrum wel. Als je twee groepen hebt, om wat voor reden dan ook, en er krijgen er twee ruzie en van elke groep een, dan heb je heel snel ruzie tussen beide groepen.
Poetin.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:56 schreef Sjors. het volgende:
Tsjetjenen?
Waarvoor zijn zij op de vlucht dan?
Christenen - moslims, waar ze vandaan komen heeft er verder weinig mee te maken.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:51 schreef Hochwinter het volgende:
Een soort Marokkanen inderdaad.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:00 schreef Eufonie het volgende:
Tsjetsjenen zijn dan ook wel een menselijke restgroep waar je niks aan hebt.
Nee hoor maat, dat was ik - dat van die enge man, ja dat klopt. Ik heb ook een baard en ik zat toevallig ook nog eens de koran te lezen, maar een Arabier ben ik niet. Ook geen moslim trouwens.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:01 schreef possetje het volgende:
Ik fietste laatst door het park en daar zat ook enge man op het bankje, een arabier, ik wist gelijk dat het een nieuwkomeling was!
nou ik vind baarden meestal saai, maar als ik een coole arabier tegen kom met baard dan accepteer ik het,quote:Op zondag 22 mei 2016 19:03 schreef BaardaapAd het volgende:
Nee hoor maat, dat was ik - dat van die enge man, ja dat klopt. Ik heb ook een baard en ik zat toevallig ook nog eens de koran te lezen, maar een Arabier ben ik niet. Ook geen moslim trouwens.
Daar zijn de russen het mee eens. Hebben sowieso geen goed woord over voor kaukasus volkeren.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:01 schreef hpeopjes het volgende:
Tsjetsjenen, oftewel weer van die lafhartige moslims.
Zolang je er maar geen moslims bij stopt gaat het prima met de multicul.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:49 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Kek, geen multiculturele samenleving dus?
Ik herhaal; dat was ik. En nee, ik zie mezelf ook niet bepaald als een verrijking van Nederland.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:06 schreef possetje het volgende:
[..]
nou ik vind baarden meestal saai, maar als ik een coole arabier tegen kom met baard dan accepteer ik het,
Neuuuu, deze arabier die IK zag leek me niet echt een verijking van nederland!
Met dergelijke zware verwondingen? Dat is niet te hopen, ook niet voor de Duitse belastingbetaler want die betalen de ziekenhuiskosten.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:01 schreef BaardaapAd het volgende:
Dit is geen nieuws, dit is schering en inslag helaas.
Waar er 2 vechten, hebben er niet altijd 2 schuld. Er kan sprake zijn van zelfverdediging. Daardoor is de door jou voorgestelde oplossing te kort door de bocht.quote:Maar is het nou echt zó moeilijk om daar een beetje logisch op te reageren, als overheid? Door gewoon alle betrokkenen per omgaande als asielzoeker af te wijzen en af te voeren naar het land van herkomst.
Kadyrov is een door Russen geplaagd pop.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:06 schreef Sjors. het volgende:
[..]
Daar zijn de russen het mee eens. Hebben sowieso geen goed woord over voor kaukasus volkeren.
Verheerlijking van geweld is ook vrij normaal daar. Zie kadyrov
Dat ben jij ook niet. Nee geloof me, echt niet.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:06 schreef possetje het volgende:
[..]
nou ik vind baarden meestal saai, maar als ik een coole arabier tegen kom met baard dan accepteer ik het,
Neuuuu, deze arabier die IK zag leek me niet echt een verijking van nederland!
Heb ook nooit anders beweerdquote:Op zondag 22 mei 2016 19:16 schreef loni55 het volgende:
[..]
Kadyrov is een door Russen geplaagd pop.
Inderdaad. Blanken Westersequote:Op zondag 22 mei 2016 19:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik ken anders niemand in mijn omgeving die dat doet.
Linkse rakker ben je. Kijk maar snel weg.
Frontex aanspreken op hun gedrag want dat strookt duidelijk niet met de doelstelling die die club heeft.quote:
Want die asielzoekers zijn in je omgeving?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:36 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Ik ken anders niemand in mijn omgeving die dat doet.
Linkse rakker ben je. Kijk maar snel weg.
Waar, maar lees de laatste regel van Tong80's bericht nog eens?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:07 schreef Hochwinter het volgende:
Waar er 2 vechten, hebben er niet altijd 2 schuld. Er kan sprake zijn van zelfverdediging. Daardoor is de door jou voorgestelde oplossing te kort door de bocht.
Moeilijk he, begrijpend lezen.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:54 schreef loni55 het volgende:
[..]
Want die asielzoekers zijn in je omgeving?
Zouden die kosten niet ingeraamd zijn in de gemaakte schatting van 94 miljard voor de komende paar jaar?quote:Op zondag 22 mei 2016 19:07 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Met dergelijke zware verwondingen? Dat is niet te hopen, ook niet voor de Duitse belastingbetaler want die betalen de ziekenhuiskosten.
wij slaan elkaars koppen al in om een voetbalwedstrijdje maar dat vind jij natuurlijk geen probleem en dan hoeft ineens niet iedereen op te rottenquote:Op zondag 22 mei 2016 20:09 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Jullie zijn vermoeiend, met dat goed praten elke keer. 'Het zijn net mensen'
'Wij'? Bovendien voel ik er vrij weinig voor nog meer mensen met het iq van een aap binnen te halen.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
wij slaan elkaars koppen al in om een voetbalwedstrijdje
Ja en ze staan allemaal te popelen om aan het werk te gaan,ze gaan de vergrijzing opvangen en hun kinderen later onze billen wassen,ze gaan de economie en enorme boost geven etc..quote:Op zondag 22 mei 2016 20:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
'Wij'? Bovendien voel ik er vrij weinig voor nog meer mensen met het iq van een aap binnen te halen.
Oh wacht, ze zijn natuurlijk allemaal hoog opgeleid. Even vergeten.
Doe niet zo mal, ze komen alleen maar hierheen om tijdens het ontvangen van gratis geld iemand anders in elkaar te slaan of vrouwen te verkrachten. En zo zijn wij absoluut niet, dat botstquote:Op zondag 22 mei 2016 20:14 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
'Wij'? Bovendien voel ik er vrij weinig voor nog meer mensen met het iq van een aap binnen te halen.
Oh wacht, ze zijn natuurlijk allemaal hoog opgeleid. Even vergeten.
Goedpraten? Niemand hier praat het goed. Er zijn twee dingen gaande hier die je overduidelijk mist.quote:Op zondag 22 mei 2016 20:09 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Jullie zijn vermoeiend, met dat goed praten elke keer. 'Het zijn net mensen'
Als ze in het AZC al gescheiden moet leven voor hun eigen veiligheidquote:Op zondag 22 mei 2016 18:48 schreef tong80 het volgende:
Bij een massale vechtpartij tussen asielzoekers in Bielefeld zijn zaterdagavond laat ten minste vijf mannen ernstig gewond geraakt. Ze liepen schedel- en hersenletsel op, snijwonden, botfracturen in gezicht en hand. Volgens de politie ging het om jezidi's uit Irak en Tsjetsjenen, die slaags raakten.
[ afbeelding ]
Beide groepen van een man of vijftien, gewapend met messen en stokken, waren in hetzelfde complex ondergebracht. Er zouden al enige dagen spanningen zijn geweest in het vluchtelingencentrum. Toen de politie arriveerde waren de Tsjetsjenen er al vandoor. In de loop van de nacht zijn er een paar aangehouden.
Toen de rust was weergekeerd, verzamelden ongeveer honderd jezidi's van elders zich met het voornemen het gebouw binnen te dringen en verhaal te halen bij de Tsjetsjenen. Dat kon door de politie en bewakingsdienst worden voorkomen. Het bestuur van de regio Detmold heeft inmiddels besloten beide groepen gescheiden van elkaar onder te brengen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)htelingenkamp__.html
'Inmiddels besloten de groepen uit elkaar te halen.'
Ha ha haquote:Op zondag 22 mei 2016 19:29 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat ben jij ook niet. Nee geloof me, echt niet.
Jahoor, maak er maar weer een ingewikkeld, diffuus verhaaltje van, om het toch maar vooral niet te hoeven hebben over de werkelijke oorzaak: islam.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:31 schreef Jihawti het volgende:
Vroeger toen ik nog in die centra werkte was er ook altijd gelazer tussen Hutu's en Tutsi's, Afghanen en Iraniërs, noem maar op. Het probleem was (en is) dat de praktijk (mensen kunnen niet normaal met elkaar omgaan) niet rijmde met het ideaal (mensen gedragen zich normaal naar elkaar toe), ook al omdat mensen in een extreem gestresste situatie met opgelopen trauma's op een kluitje zitten in vrij uitzichtloze omstandigheden.
Dit gezegd hebbende, vond ik Tsjetsjenen altijd de meest ongrijpbare kameleon-achtige groep daar. De ene dag zaten ze met hun voormalige Sovjet-kameraden aan de karbonades en de wodka, de andere liepen ze met baarden en vrome mutsjes rond en hadden issues met loslopende vrouwen. En de maand erop was het weer dikke mik
En het gros komt uit landen waar mannen niet jankend weglopen bij een conflict, dus dingen lopen steeds hoger op in de regel omdat alles en iedereen zich ermee bemoeit volgens etnische scheidslijnen dan wel religieuze achtergrond.
Er werd en wordt pas actie ondernomen als het al fout gegaan was. Komt omdat je anders mensen bij voorbaat uit elkaar moet plaatsen, wat weer in de hand werkt dat ze niet leren omgaan met elkaar op een wenselijke manier.
Dus tja, zeg maar wat de oplossing is...
De mensen die het voor het zeggen (willen) hebben willen dat niet. Een hoop andere mensen wel. Daartussen zit een grote groep die wel vrijheden wil maar er niet mee om kan gaan, vooral in relatie tot andere hokjes. Het is erg moeilijk om te filteren, want een hoop mensen die hier niet kunnen of willen aarden zijn de echte vluchtelingen, en degenen die hier echt iets willen of kunnen opbouwen zijn de gehate "goudzoekers". En dan zitten er nog een stel tijdbommetjes tussen.quote:Op zondag 22 mei 2016 19:52 schreef Geralt het volgende:
... Ze willen geen democratie en ze willen onze inmenging niet. ...
Denk dat Jihawti's verhaaltje behoorlijk goed klopt.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:39 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jahoor, maak er maar weer een ingewikkeld, diffuus verhaaltje van, om het toch maar vooral niet te hoeven hebben over de werkelijke oorzaak: islam.
Waarschijnlijk niet nee. Ik zou voor de makkelijkste en snelste oplossing gaan als ik aan de knoppen zou zitten.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:44 schreef Jihawti het volgende:
Dus er is inderdaad geen oplossing die én humaan én veilig én ethisch verantwoord is vrees ik.
Hoezo is het eigenlijk inhumaan om te stoppen met importeren van groepen mensen?quote:Op zondag 22 mei 2016 21:44 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Dus er is inderdaad geen oplossing die én humaan én veilig én ethisch verantwoord is vrees ik.
Daarom is het een kwestie van geduldig wachten op voldoende noodzaak om met minder elegante oplossingen aan de gang te gaan.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:44 schreef Jihawti het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 mei 2016 21:39 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Jahoor, maak er maar weer een ingewikkeld, diffuus verhaaltje van, om het toch maar vooral niet te hoeven hebben over de werkelijke oorzaak: islam.
Oh ik wil echt niet ontkennen dat een groot gedeelte van de probleemgevallen een islamitische achtergrond hebben. Het is alleen zo dat ik precies hetzelfde hysterische machogedrag óók zag bij mensen met een christelijke achtergrond.quote:Op zondag 22 mei 2016 21:39 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Oh ik ben ook erg blij dat ik niks hoef te beslissen hierin. Ik zie mezelf al achter die knoppen met PMS...quote:Op zondag 22 mei 2016 21:45 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee. Ik zou voor de makkelijkste en snelste oplossing gaan als ik aan de knoppen zou zitten.
Misschien is het maar goed dat ik niet aan de knoppen zit
Misschien godsdienstrellen? Tsjetsjenen zijn moslims en de Yezedi's worden in Irak door andere radicale moslims aardig vervolgd en soms ook vermoord.quote:Op zondag 22 mei 2016 18:51 schreef Hochwinter het volgende:
He jeetje, daadwerkelijk het probleem oplossen door daadkrachtig handelen.....nee, dat kan niet hoor!quote:Op zondag 22 mei 2016 19:01 schreef BaardaapAd het volgende:
Dit is geen nieuws, dit is schering en inslag helaas.
Maar is het nou echt zó moeilijk om daar een beetje logisch op te reageren, als overheid? Door gewoon alle betrokkenen per omgaande als asielzoeker af te wijzen en af te voeren naar het land van herkomst.
Het zal hendig kunnen, maar ik blief gewoon tussen Nederlanders te wonen en niet tussen god weet wat voor andere culturen allemaal.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:01 schreef Charleville het volgende:
Waar ik woon in Rotterdam ( Het oude westen ) wonen alle culturen samen (kaapverdianen turken marokkanen surinamers antillianen) en hier leeft iedereen wel in vrede zonder vechtpartijen samen het kan dus wel!!
Ik kan niet anders ik had met spoed een woning nodig van de woningbouw, mijn buren boven mij leven snachts en slapen overdag, veel overlast, maar als persoon alleen met minimumloon is het moeilijk om in Rotterdam om in een goede buurt terecht te komen helaas.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:07 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het zal hendig kunnen, maar ik blief gewoon tussen Nederlanders te wonen en niet tussen god weet wat voor andere culturen allemaal.
Niks tegen die mensen, maar als ik in de winkel de enige Nederlander ben dan krijg ik het idee dat ik op vakantie ben of iets. Als ik omringd wil worden door buitenlanders dan ga ik wel op vakantie!
En nee dat is geen racisme of weet ik het wat; het bederft enkel mijn woongenot.
Dat is dan ook hardnekkige newspeak.quote:Op maandag 23 mei 2016 00:11 schreef RobbieRonald het volgende:
En dit zijn als het goed is mensen die vluchten voor geweld?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |