gewoon.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:50 schreef SuperHartje het volgende:
Ja.
Maar hoe doe je dat zo origineel en uniek mogelijk?
Ideeën?
Nah. Das ook niet meer echt origineel. Tenzij je kan breakdancen of zoiets.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:57 schreef matthias24 het volgende:
[..]
kan je niet eerst ff een dansvoorstelling doen ofzo, voordat je je zelf presenteerd?
Valt tegen hoor.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:56 schreef matthias24 het volgende:
[..]
tis wel origineel toch? ik zou het zeker gedaan hebben als ik een vrouw was.
ik weet niet eens wat dat is.quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:59 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Valt tegen hoor.
Weleens groupies gezien?
kan je breakdancen?quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:59 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Nah. Das ook niet meer echt origineel. Tenzij je kan breakdancen of zoiets.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:02 schreef matthias24 het volgende:
[..]
jammer.....geef me ff een momentje dan ga ik hier eens goed over na denken.
quote:Vijf creatieve manieren om een baan te scoren
Je bent al enige tijd op zoek naar betaald werk. Na de zoveelste afwijzingsbrief waarin staat dat jij ‘niet in het profiel past’, zakt de moed je in je schoenen. Je wilt graag een baan, maar je wordt moedeloos van solliciteren en je creativiteit raakt op. Herken je jezelf hierin? Lees dan vooral verder en laat je inspireren door anderen die op een originele, creatieve of ludieke manier aan een baan zijn gekomen.
EEN OPVALLEND CURRICULUM VITAE
Allereerst kun je een opmerkelijk en origineel curriculum vitae maken. Zowel op Careerwise als op Lifebrander hebben we veel creatieve cv’s verzameld. Niet alle varianten zullen bij jou of het bedrijf waar je solliciteert passen. De ene branche leent zich makkelijker voor creatieve cv’s dan de andere branche. Toch is het de moeite waard om het gewoon eens te proberen. Laat je inspireren door de vele voorbeelden die er online te vinden zijn. Wat heb je te verliezen?
IK WIL WERKEN BIJ …
Je kunt natuurlijk ook nog een stapje verder gaan. Bijvoorbeeld door een spandoek te maken met de tekst ‘ik wil werken bij …’ en jezelf te presenteren bij het bedrijf van je keuze. Wouter Sybesma heeft aan deze actie een baan overgehouden bij AFAS. Hij was wel eerst op gesprek bij AFAS geweest. In dit sollicitatiegesprek werd hem verweten onvoldoende enthousiast te zijn voor de functie waarop hij gesolliciteerd had. Met deze actie liet hij het tegendeel zien.
Ja had ik allemaal gegoogled.quote:
werk je bij de radio?quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:08 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Ja had ik allemaal gegoogled.
Maar het is niet voor een standaard baan zeg maar.
Voor radio.
Dat is wel een toffe voorzet voor ideetjes. Hier kan ik misschien wel wat mee.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:08 schreef BrandX het volgende:
heb je een hobby waar je wat mee kan?
Ik zou bijv. de ander twee bokshandschoenen kunnen geven, zeggen: 'stoot maar tegen (mijn uitgestoken) handen aan' om vervolgens het verband te maken met mijn karakter, dat ik een doorzetter en knokker ben en niet makkelijk van slag raak (ofzo)
Dit heeft mij net op een tof idee gebracht.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:04 schreef matthias24 het volgende:
Je kunt natuurlijk ook nog een stapje verder gaan. Bijvoorbeeld door een spandoek te maken met de tekst ‘ik wil werken bij …’ en jezelf te presenteren bij het bedrijf van je keuze. Wouter Sybesma heeft aan deze actie een baan overgehouden bij AFAS. Hij was wel eerst op gesprek bij AFAS geweest. In dit sollicitatiegesprek werd hem verweten onvoldoende enthousiast te zijn voor de functie waarop hij gesolliciteerd had. Met deze actie liet hij het tegendeel zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |