abonnement Unibet Coolblue
pi_163945186
Le Magasin des Suicidés (2012)



Kreeg vorig jaar deze film als tip, maar pas vandaag aan toegekomen hem te kijken.

De film is een animatie/cartoon en speelt zich af in een grijze deprimerende stad waar het zonlicht nooit de straat lijkt te bereiken en waar iedereens mondhoeken naar beneden lijken te staan. Alles is grauw, iedereen voelt zich kut, en zelfmoord is aan de orde van de dag en wordt als net zo normaal gezien als het halen van je boodschappen en soms regent het levende mensen die zich in de laatste seconden van hun pre-letale bestaan bevinden.

In die stad is ook een klein winkeltje, "Le Magasin des Suicidés", waar suïcidale mensen terecht kunnen voor eerlijk advies en eventueel voor materiaal om aan hun behoefte om aan het leven te ontsnappen (met garantie) te voorzien.

Dit winkeltje wordt gerund door een gezin dat goede zaken lijkt te doen en alles lijkt goed te gaan, ze gaan compleet op in hun business om een zo goed mogelijke tijdelijke klantenkring op te bouwen.

Zelfmoord is dermate een normaal verschijnsel hier, dat van zelfmoord net zo wordt opgekeken als van een duif op de Amsterdamse Dam.

Maar alles verandert wanneer dit gezin aanwas krijgt in de vorm van een 3e kind dat een onverwoestbaar happyshine-kind lijkt te zijn.

Ik ga niet meer verklappen, maar wel vertellen hoe ik deze film ervaren heb.

Ten 1e: Deze film lijkt wat lastig te vinden te zijn en *KUCH* ik moest hem zonder ondertiteling zien. Mijn Frans is ook niet zo best, maar dit brengt me naar 1 van de beste punten van deze film.

De animaties zijn fantastisch! Levendig, verhalend, je kunt meteen zien en voelen wat er gezegd en bedoeld wordt. Ik kon duidelijk zien dat het computer-geanimeerd was, maar het eindresultaat is qua animatie simpelweg geweldig en het was vooral de animatie die het verhaal tot leven bracht! Heel goed gedaan!

Ik had, totdat ik deze film als tip kreeg, zelf nog nooit van deze film gehoord, maar een film waarin iedereen depressief cq suïcidaal is inclusief een winkeltje om deze mensen te faciliteren, was wel iets wat mij altijd prikkelde, gezien mijn band met depressie en suïcidaliteit.

Gebrek aan humor is er zeker niet in deze film, soms vond ik het zelfs lachwekkend (het begin al, waarin het mensen regent...maar je moet wel van dit soort mild-macabere humor houden en het niet al te serieus nemen).

Een persoonlijk minpunt van deze film was het feit dat deze film wat musical-elementen heeft, waar ik persoonlijk best een schurft aan heb (is voor mij meestal een kwestie van adem inhouden), maar ik kan niet ontkennen dat naarmate de film vorderde, dit steeds meer een toevoeging werd, ik sloot deze film af met een goed gevoel.

En al vond ik deze film lang niet zo goed als Donnie Darko, ik vond hem leuk om te zien en geef deze film een 7
pi_163946139
Geweldig!




PRISONERS


Prisoners (2013) - IMDb

When Keller Dover's daughter and her friend go missing, he takes matters into his own hands as the police pursue multiple leads and the pressure mounts. But just how far will this desperate father go to protect his family?

Zo genoten van deze film, heel spannend, en ook van die nare spanning die je ook bij Silence of the Lambs voelde bij die enge karakters. Ik ben onder de indruk, en wederom weer een goede rol van Jake Gyllenhaal die ook al zo goed vond in Nightcrawler. Sowieso een hele sterke cast.

Imdb: 8.1
Ik : 9
pi_163947890
Eye in the Sky (2015)



Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
102 minuten

geregisseerd door Gavin Hood
met Helen Mirren, Aaron Paul en Alan Rickman

Kolonel Catherine Powell (Mirren) staat aan het hoofd van een geheime drone missie om een groep terroristen gevangen te nemen in Nairobi, Kenia. Wanneer ze verneemt dat de groep een zelfmoordaanslag plant, verandert haar doel in het doden van de terroristen. Steve Watts (Paul), de piloot die de drone bestuurt, neemt het schuiladres waar de terroristen verblijven in het vizier, net op het moment dat een 9-jarig meisje zich in de ‘kill zone’ begeeft. Powell zal nu met advocaten en politici moeten bepalen of de actie doorgaat of niet.

Tegenvallende film. De film bevat een moeilijk en interessant ethisch/filosofisch dilemma maar de film is vrij saai. De spanning houden ze wel goed vast tot het einde maar een groot deel van de film heb ik me geërgerd, het is ongelooflijk hoe lang het duurt, en wat men er voor moet doen, vooraleer tot een beslissing wordt overgegaan. Goed einde. En voor de fans van Breaking Bad: Jesse Pinkman heeft ook een rolletje

IMDB 7.4/10
Ik 6.5./10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:11:50 #204
286575 Roces18
Chef de party
pi_163948122
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 08:48 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Eye in the Sky (2015)

[ afbeelding ]

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
102 minuten

geregisseerd door Gavin Hood
met Helen Mirren, Aaron Paul en Alan Rickman

Kolonel Catherine Powell (Mirren) staat aan het hoofd van een geheime drone missie om een groep terroristen gevangen te nemen in Nairobi, Kenia. Wanneer ze verneemt dat de groep een zelfmoordaanslag plant, verandert haar doel in het doden van de terroristen. Steve Watts (Paul), de piloot die de drone bestuurt, neemt het schuiladres waar de terroristen verblijven in het vizier, net op het moment dat een 9-jarig meisje zich in de ‘kill zone’ begeeft. Powell zal nu met advocaten en politici moeten bepalen of de actie doorgaat of niet.

Tegenvallende film. De film bevat een moeilijk en interessant ethisch/filosofisch dilemma maar de film is vrij saai. De spanning houden ze wel goed vast tot het einde maar een groot deel van de film heb ik me geërgerd, het is ongelooflijk hoe lang het duurt, en wat men er voor moet doen, vooraleer tot een beslissing wordt overgegaan. Goed einde. En voor de fans van Breaking Bad: Jesse Pinkman heeft ook een rolletje

IMDB 7.4/10
Ik 6.5./10
Geen enkele film over drones zoals deze of Good Kill is goed. Het is gewoon doodsaai.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_163955844
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 01:15 schreef Xan21 het volgende:
Geweldig!

[ afbeelding ]


PRISONERS


Prisoners (2013) - IMDb

When Keller Dover's daughter and her friend go missing, he takes matters into his own hands as the police pursue multiple leads and the pressure mounts. But just how far will this desperate father go to protect his family?

Zo genoten van deze film, heel spannend, en ook van die nare spanning die je ook bij Silence of the Lambs voelde bij die enge karakters. Ik ben onder de indruk, en wederom weer een goede rol van Jake Gyllenhaal die ook al zo goed vond in Nightcrawler. Sowieso een hele sterke cast.

Imdb: 8.1
Ik : 9
Heerlijke film ja!
  zondag 24 juli 2016 @ 14:11:24 #206
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_163973592


The Brothers Grimsby.

Wat een geweldig leuke film! Vieze, gore grappen, Veel flauwe humor. Vooral het afrika gedeelte heb ik me doodgelachen. Lang geleden dat ik zoveel om een film heb moeten lachen. 8/10.
pi_164061245
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 09:11 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Geen enkele film over drones zoals deze of Good Kill is goed. Het is gewoon doodsaai.
Dit is volgens mij de enige Drone film die ik gezien heb :)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_164061303
Backtrack (2015)



Australië
Thriller / Mystery
90 minuten

geregisseerd door Michael Petroni
met Adrien Brody, Sam Neill en Bruce Spence

Peter Bower is een klinisch psycholoog. Zijn leven verandert drastisch wanneer hij ontdekt dat al zijn patiënten in feite geesten zijn. Verder onderzoek leert hem dat ze allemaal op dezelfde dag gestorven zijn. Peter moet nu in zijn eigen verleden graven om een geheim dat hij al 20 jaar verborgen houdt het hoofd te bieden.

Geen slechte film. Het verhaal is vrij goed en vrij goed uitgewerkt. Er hadden wel wat meet horrormomenten mogen inzitten, een aardige plotwending. En Adrien Brody is een goede acteur maar had niet echt een rol waarin hij kon schitteren.

IMDB 5.9/10
Ik 6/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  Moderator donderdag 28 juli 2016 @ 10:19:03 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_164061333
Baader Meinhof complex (2008)

Deze film heb ik herkeken, het blijft een goede film en in de context van de huidige tijd ook erg interessant natuurlijk hoe het er in de jaren 70 bij terrorisme aan toe ging. Groot verschil is natuurlijk dat de RAF in eerste instantie probeerde om "onschuldigen" te ontzien. Maar dat dat uiteindelijk ook niet meer lukte. Heftige film die een goed tijdsbeeld schetst waar love&peace&vrijheid hand in hand gaan met extreem terrorisme.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_164061354
Absolutely Anything (2015)



Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Sciencefiction
85 minuten

geregisseerd door Terry Jones
met Simon Pegg, en de stemmen van Robin Williams en John Cleese

Neil Clarke, een leraar, ontdekt plotseling dat hij magische krachten heeft. In feite kan hij met een beweging van zijn hand alles laten gebeuren. Van het uitroeien van een vervelende klas (en hen weer tot leven brengen), tot zijn beste vriend veranderen in een type vrouw die iedereen zou aanbidden. Het enige probleem is echter het vinden van de juiste woorden en erachter komen wat hij werkelijk wil.

Leuke film. Ik heb toch regelmatig gelachen en er was een scene bij waar ik helemaal dubbel lag. Het verhaal is niet origineel, het is eigenlijk een soort Bruce Almighty maar ipv God heb je bij Absolutely Anything aliens die voor de superpowers zorgen. Leuk om een keer, of mss zelfs 2x :) te kijken

IMDB 6/10
Ik 6.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_164061650
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Baader Meinhof complex (2008)

Deze film heb ik herkeken, het blijft een goede film en in de context van de huidige tijd ook erg interessant natuurlijk hoe het er in de jaren 70 bij terrorisme aan toe ging. Groot verschil is natuurlijk dat de RAF in eerste instantie probeerde om "onschuldigen" te ontzien. Maar dat dat uiteindelijk ook niet meer lukte. Heftige film die een goed tijdsbeeld schetst waar love&peace&vrijheid hand in hand gaan met extreem terrorisme.
Is inderdaad een goede film die vrij onbekend is gebleven.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  donderdag 28 juli 2016 @ 15:15:31 #212
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_164066801
Jason Bourne (2016) - IMDb



Vanochtend gezien. Prima filmpje. Niet de beste van de Bournes met Matt, maar wel een lekkere Bourne. Stukken beter dan dat Legacy-prul.

You get what is on the tin.

IMDb 8.2
Verbal: 8

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_164104887
Insurgent (2015)
Alternatieve titels: The Divergent Series: Insurgent, Divergent: Insurgent



Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction
119 minuten

geregisseerd door Robert Schwentke
met Shailene Woodley, Theo James en Ansel Elgort

Beatrice moet op zoek naar antwoorden en bondgenoten in de ruïnes van het futuristische Chicago. Samen met Four zijn ze nu vluchtelingen, opgejaagd door Jeanine, de leider van de op macht beluste groepering Erudite. In een race tegen de klok moeten ze er achter zien te komen waarvoor de familie van Beatrice zich heeft opgeofferd en waarom de leiders van Erudite er alles aan doen om hen te stoppen.

Goede film. Goed verhaal, goede uitwerking. Genoeg actie, spanning en indruwekkende visual effects. Indrukwekkend einde van de film. Aanrader!

IMDB 6.3/10
Ik 7.5/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 30 juli 2016 @ 09:48:51 #214
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_164105050
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 14:11 schreef egelhond het volgende:
[ afbeelding ]

The Brothers Grimsby.

Wat een geweldig leuke film! Vieze, gore grappen, Veel flauwe humor. Vooral het afrika gedeelte heb ik me doodgelachen. Lang geleden dat ik zoveel om een film heb moeten lachen. 8/10.
Praktisch elke scene in Afrika is hilarisch! Deze film is echt zoveel beter dan The Dictator.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_164201472
Herutâ sukerutâ (2012) - IMDb
Alternatieve titel: Helter Skelter



Helter Skelter gaat over een model genaamd Ririko wiens cosmetische ingrepen verontrustende bijwerkingen beginnen te vertonen die zomaar eens het einde van haar carrière als superster kunnen betekenen.

Ik heb een hekel aan "body horror" dus toen ik de plotomschrijving las kreeg ik niet gelijk zin om de film op te zetten, maar een aantal intrigerende screenshots hebben me toch weten over te halen en gelukkig maar. Ten eerste, ziet deze film er prachtig uit. Gedurende de hele film krijg je de meest fraaie plaatjes voorgeschoteld, wat misschien niet eens zo heel gek is aangezien de regisseuse, Mika Ninagawa, zelf als fotografe werkend geweest is in de desbetreffende branche. In plaats van erover te schrijven lijkt het met beter om de beelden voor zich te laten spreken:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoofdrolspeelster Erika Sawajiri laat een overtuigende indruk achter in haar gewaagde en veeleisende rol. Ze is sexy, vilein en kwetsbaar zonder enige terughoudendheid. De rest van de cast mag er ook zijn, maar Sawajiri draagt de film en doet dat met verve.

Van de soundtrack ben ik geen groot fan. Een aantal klassieke stukken passeren de revue die een beetje misplaatst aanvoelen vergeleken met de eigentijdse stijl van de film. Ook zitten er wat scenes in met detectives die de waarheid over de plastische chirurgie kliniek boven tafel proberen te krijgen en tegelijkertijd filosoferen over het begrip schoonheid, wat het tempo nog wel eens uit de film wilde halen.

De film duurt iets langer dan 2 uur en terwijl ik van het eerste anderhalf ontzettend genoten heb laat het laatste half uur een wat zure nasmaak achter door elke keer wanneer je denkt dat het afgelopen is er weer een nieuwe scene aan vast te plakken. Ergens ook wel weer ironisch dat de film zelf op perfecte wijze overeenkomt met het bloedmooie jonge model in de bloei van haar leven wiens schoonheid uiteindelijk gedoemd is te verwelken.

Ik 8.5/10
IMDb 6.3/10

Guilty (2014) - IMDb



Deze film uit Hong Kong doet in eerste instantie aan als een twisted off-beat romantisch drama, maar weet er vervolgens een bijzondere draai aan te geven.

Het draait allemaal om huurmoordenaar Kit die in een bordeel zijn grote liefde Ting Ting ontmoet. De twee beginnen vervolgens een eigenaardige relatie.

Als je een zoetsappige film verwacht kom je hier bedrogen uit. Guilty is zwartgallig, mysterieus en beklemmend. Helemaal mijn ding. De cinematografie en score benadrukken dit principe en geven de film een eigen smoel. De beelden zijn aan de ene kant erg donker en gevuld, maar aan de andere kant omgeven door een waas van kleur (vooral geel). Het is een rotzooi, maar een rotzooi gefilmd in stijl. Ondanks dat het erg stijlvol gefilmd is, zijn er helaas amper shots waar ik echt ondersteboven van was, maar het doet meer dan zijn werk. De score klinkt industrieel en enerverend wat samen met de beelden zorgt voor een bevreemdende en claustrofobische sfeer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De cast is goed en de film laat zich niet in zijn kaarten kijken tot het eind, wat voor ongeduldige mensen zou kunnen irriteren aangezien de film nogal traag is en het lang onduidelijk blijft waar de film nou eigenlijk heen wil, maar ik heb continu op het puntje van mijn stoel gezeten en kan niet wachten om hem nog een keertje op te zetten.

Ik: 8/10
IMDb: 5.8/10 (58 stemmen -O- )
pi_164202802
In de bios naar Lights Out geweest


Beschrijving van de film op IMDB:
quote:
When her little brother, Martin, experiences the same events that once tested her sanity, Rebecca works to unlock the truth behind the terror, which brings her face to face with an entity that has an attachment to their mother, Sophie.
En de beschrijving op Moviemeter:
quote:
Rebecca dacht dat ze haar jeugdangsten achter zich zou laten wanneer ze op zichzelf zou gaan wonen. In haar jeugd was ze nooit echt zeker van wat wel en wat niet werkelijkheid was wanneer het licht uitging. Haar broertje ervaart inmiddels dezelfde onverklaarbare en angstaanjagende gebeurtenissen die zij ooit meegemaakt heeft. Een angstaanjagende entiteit die een mysterieuze link heeft met hun moeder, Sophie, is opnieuw aanwezig. Naarmate Rebecca dichter bij het ontrafelen van de waarheid komt, zijn ze allebei hun leven niet meer zeker wanneer de lichten uitgaan..
Het is een matige horrorfilm, maar wel met veel schrikmomenten (tenminste, vond ik. Ik ben snel bang voor horrorfilms). Soms beginnen ze verhaallijnen, zonder deze verder op te pakken of af te maken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de film heeft een zeer abrupt einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Desondanks was het een zeer vermakelijke film en heb ik een leuke avond met mijn vriend in de bios gehad. Op IMDB krijgt de film een 6.9. Persoonlijk zou ik hem een 6 geven. Wel vermakelijk, maar niet goed.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 14:23:51 #217
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_164244430
The Sisterhood of the Travelling Pants (2005)

Een leuke,schattige, voorspelbare coming of agefilm met een paar meisjes die tegenwoordig meer filmsterren zijn. Het verhaal gaat over vier meisjes die hun hele leven alles al samen doen, maar in een zomer bijna allemaal een andere kant opgaan: eentje gaat op voetbalkamp in Mexico, eentje naar haar vader in een andere staat, eentje naar familie in Griekenland en een van hen blijft in het stadje waar ze wonen. Ze sturen elkaar daarom elkaar een broek door die zij op miraculeuze wijze allemaal passen, ondanks hun verschillende figuren en lengtes.
Zoals in de gemiddelde film van dit genre zijn er verhaallijnen waarin liefde, verdriet, relationele problemen en problemen met hun ouders in voorkomen: in deze film is het niet anders.
De film kijkt lekker weg, maar duurt wel even te lang en is wat voorspelbaar. De plaatjes van Griekenland zijn mooi, het acteerwerk is in de regel wel aardig, maar dat is het dan ook.
pi_164245821
Allegiant (2016)
Alternatieve titel: The Divergent Series: Allegiant



Verenigde Staten
Avontuur / Sciencefiction
120 minuten

geregisseerd door Robert Schwentke
met Shailene Woodley, Theo James en Naomi Watts

Beatrice en Four besluiten om naar de wereld buiten het hek te reizen. Daar worden ze al snel opgenomen door mysterieuze agenten in dienst van het 'The Bureau of Genetic Welfare'. Ze ontdekken vervolgens de voor hun nog onbekende waarheid over de wereld waarin ze leven

wederom een goed deel uit de reeks. Je ziet nu eindelijk ook de andere kant van de muur. Goed verhaal, goede uitwerking, veel actie, indrukwekkende futuristische technologie. Goed einde

IMDB 5.8/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_164245923
The Gift (2015)



Verenigde Staten / Australië / China
Thriller / Mystery
108 minuten

geregisseerd door Joel Edgerton
met Jason Bateman, Rebecca Hall en Joel Edgerton

Simon en Robyn zijn een jong echtpaar van wie het leven gaat zoals gepland, totdat ze een kennis van de middelbare school ontmoeten en hun wereld in een neerwaartse spiraal terecht komt. Op het eerste gezicht herkent Simon de man niet, maar de reeks toevallige ontmoetingen leiden er toe dat een gruwelijk geheim uit hun verleden wordt blootgelegd. Wanneer Robyn achter de verontrustende waarheid komt, vraagt ze zich af hoe goed mensen de persoon die het dichtst bij hun staat nu eigenlijk kennen.

Goede film. Goed verhaal met goede uitwerking. Een film die de labels 'mystery' en 'thriller' eer aandoet. Ze houden het mysterie goed vast waardoor er veel spanning in zit. Er hadden mss ietsje meer thrillermomenten in mogen zitten. Goede plotwending. Sterk einde!

IMDB 7.1/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  vrijdag 5 augustus 2016 @ 17:59:19 #220
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_164248376
Zo. Voorlopig heb ik weer voldoende overdramatische Amerikaanse vrouwenfilms gezien.

My sister's keeper (2009)
Recentelijk heb ik het boek gelezen en dat maakte mij nieuwsgierig naar de film. Het verhaal gaat over een doorsnee gezin, waarvan de dochter gediagnosticeerd wordt met een vorm van leukemie. Binnen het gezin is geen geschikte donor, waana dochter Anna wordt 'gemaakt' om te fungeren als een donor voor zus Kate. Anna doneert met enige regelmaat het een en ander aan Kate, maar besluit dat het op een gegeven moment genoeg is en stapt naar een advocaat om er voor te zorgen dat ze geen nier hoeft te doneren.

Het plot vind ik geweldig en het uitgangspunt van de film zet je echt aan het denken over designerbaby's. Jammer genoeg wordt de film echt verpest doordat het erg gedramatiseerd wordt. Om de haverklap is er singer songwritermuziek, het water plenst op de ramen als het slecht gaat met Kate en de karakters worden niet zo goed uitgewerkt als in het boek. Dat is ook moeilijker natuurlijk, maar er werden hele subplots weggelaten, zoals het leven van de zoon van het gezin. Ondertussen is er een vervelende, hysterische moeder in de vorm van Cameron Diaz (al was moeders in het boek al een vervelend personage).
Tot slot, en dat vind ik nog het meest storend, is het einde veranderd om mij heel onduidelijke redenen.

Onbegrijpelijk dus, deze verfilming. Er zullen tig mensen ongetwijfeld hele pakjes zakdoekjes hebben volgejankt, maar het boek was zo veel beter en deed veel meer recht aan de complexiteit van het dilemma dan deze Amerikaanse cheesiness.
pi_164248625
Jagten Jagten (2012) - IMDb



Zware maar bijzondere film. Het maakte me boos, en toch kan je niks uitsluiten.
Dilemma's en gelieg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB 8,3 ik ga wat hoger
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 6 augustus 2016 @ 01:23:48 #222
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_164258791
Afgelopen week gezien:

42nd Street
Een vroege MGM musical waarin vooral het laatste gedeelte goed is, waarin nummers voorkomen met goreografie van Busby Berkeley die de film goed maken en boven de middelmaat uit trekken.
Het verhaal is niet heel bijzonder natuurlijk en de uitkomst zie je al van ver aankomen.
Leuk om eens gezien te hebben.

7,0/10

The BFG (De GVR)
Een van mijn en van mijn vriendin`s favoriete boeken uit onze jeugd dus we wilden deze allebei graag zien. Helaas viel het (voor mij) allemaal nogal tegen. Het scenario was matig en de effecten lieten met enige regelmaat nogal wat te wensen over.
Daarnaast vond ik ook Ruby Barnhill, die Sophie speelde, niet overtuigen. Te overdreven en soms best irritant.
Helaas, de trailers zagen goed uit maar het resultaat was er niet naar.

6,5/10

Stranger Things
Eén van de meest gehypete en meest succesvolle (Netflix) series van de laatste tijd. De hype wordt meer dan waargemaakt, van de eerste tot en met de laatste aflevering is het genieten.
Direct vanaf de eerste scene wordt je meegenomen in het verhaal en vanaf de tweede scene voelt en lijkt het net alsof je terug bent beland in de jaren `80 films waar we allemaal mee zijn opgegroeid en zo van houden. Het heeft een heerlijke vibe die een heerlijke mengelmoes is van ET, Close Encounters, een beetje Breakfast Club en een heleboel Goonies. Maar het is op zo`n manier gedaan dat het niet op een copy lijkt van een jaren 80 film maar dat het net lijkt alsof het echt in de jaren 80 gemaakt is, inclusief de openings credits en de soundtrack. Briljant gedaan.
De serie heeft vele enge schrikmomenten en even zoveel humor (met jonge kinderen die hier allemaal heel belangrijk in zijn, de verhaallijnen zijn gedurende de hele reeks interessant.
Het is wel goed om er zo weinige mogelijk over te lezen en te weten voordat je het gaat kijken.
Zonder twijfel is Stranger Things één van de beste en meest interessante nieuwe series van het moment en is het heel erg binge waardig!

9,5/10

The Texas Chain Saw Massacre
In het kader "laat je vriendin kennis maken met horror klassiekers die ze nog niet heeft gezien" was nu deze klassieker van Tobe Hooper aan de beurt. Zij vond `m niet heel spannend of interessant (generatie kloof?), zelf vind ik `m nog steeds geweldig. Juist het feit dat er geen uitleg wordt gegeven over Leatherface en z`n familie vind ik zo goed.
Lijkt alsof deze iedere kijkbeurt beter wordt.

8,5/10
pi_164261322
Er is toch nog een film over The chain saw M ? Hoe die aan de naam van Leatherface is gekomen ?
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 7 augustus 2016 @ 17:15:12 #224
286575 Roces18
Chef de party
pi_164301432
Nice guys gezien, echt een matige en nietszeggende film. Begrijp die goede recensies dan ook niet. Wat vonden jullie ervan?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_164324902

Green Room (2015) - IMDb : een rondreizende punk band treedt op in een clubhuis van skinheads. Ze zien per ongeluk in een achterkamer een moord gebeuren door een stel neo-nazi's en ze worden vervolgens als ratten opgejaagd in het inmiddels afgesloten clubhuis.

Typische teenager-achtervolging-slasher movie, beetje in de trant van 'I know what you did last summer' e.v.a.. Het is daarom geen echte horror, meer soort thriller met wat tamelijk bloederige details. De film heeft ~zeker voor dit genre~ een vrij hoge IMDB rating maar eigenlijk onbegrijpelijk, het is geen intelligente thriller a la Se7en of zo (film staat o.a. bol van de bezopen onlogische beslissingen, maar hoort ook wel een beetje bij het genre). Ik begrijp ook werkelijk niet wat Patrick Stewart (o.a. 'Star Trek', 'Xmen') in dit soort pulp doet, hij komt niet overtuigend over als leider van de neo-nazi's. Evengoed leuke wegkijker met hier en daar wat spannende momenten: 6+


Le magasin des suicides (2012) - IMDb :tekenfilm over een depressieve wereld met winkeltje in zelfmoord attributen, waarbij de sombere eigenaars op een gegeven moment een baby krijgen die de hele dag lacht.

Gekeken n.a.v. een eerdere recensie hier. Was merkwaardig om weer eens een echte tekenfilm te zien en geen computeranimatie (animatie spreekt mij overigens meer aan). De film is een echte volwassenen tekenfilm en zeker niet geschikt voor kinderen. Ik vond hem zelf saai, een enkele glimlach daargelaten. De musicalliedjes zijn ronduit irritant : 5
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')