abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162301293

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Loze maanddumps wat je gezien hebt of nietszeggende ultiem korte recensies worden desalniettemin minder gewaardeerd.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Kijkerslijstjes over de hele maand worden niet gewaardeerd.

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze. ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
Moeten zij weten
pi_162301692
op aanraden van dit topic special correspondents gekeken en omdat ik fan ben van ricky gervais
Grappig filmpie over een radio loser met een happy end niet groots wel grappig
ik geef em een 7
imdb 5,8 Special Correspondents (Video 2016) - IMDb

[ Bericht 42% gewijzigd door Karzai op 18-05-2016 19:16:47 ]
pi_162322058
Freaks of Nature (2016)

Verenigde Staten
Komedie / Horror
92 minuten

geregisseerd door Robbie Pickering
met Vanessa Hudgens, Ed Westwick en Denis Leary

In de stad Dillford hebben mensen, vampiers en zombies vreemd genoeg in harmonie samengeleefd, zij het met duidelijke verschillen in klassen. Op de maatschappelijke ladder staan de vampiers aan top, de mensen in het midden en de zombies onderaan. Maar wanneer er iets onverwachts gebeurt, breekt er chaos uit in het eens zo rustige stadje, wat resulteert in een strijd tussen de verschillende klassen.

Een leuke film. Het is een bizar verhaal in een bizarre setting met bizarre scènes :)
Het eerste half uur valt mee maar als de chaos uitbreekt wordt de film pas echt leuk, grappige en originle momenten. de make up en cgi waren erg goed, gelukkig hebben ze daar moeite in gestoken :) Leuk om een keer te zien
.

IMDB 5.8/10
ik 6.5/10

[ Bericht 6% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 19-05-2016 13:16:23 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_162322145
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:10 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Freaks of Nature (2016)

[ [url=http://cdn3-www.comingsoon.net/assets(...)eader.jpg]afbeelding[/url] ]

Verenigde Staten
Komedie / Horror
92 minuten

geregisseerd door Robbie Pickering
met Vanessa Hudgens, Ed Westwick en Denis Leary

In de stad Dillford hebben mensen, vampiers en zombies vreemd genoeg in harmonie samengeleefd, zij het met duidelijke verschillen in klassen. Op de maatschappelijke ladder staan de vampiers aan top, de mensen in het midden en de zombies onderaan. Maar wanneer er iets onverwachts gebeurt, breekt er chaos uit in het eens zo rustige stadje, wat resulteert in een strijd tussen de verschillende klassen.

Een leuke film. Het is een bizar verhaal in een bizarre setting met bizarre scènes :)
Het eerste half uur valt mee maar als de chaos uitbreekt wordt de film pas echt leuk, grappige en originle momenten. Leuk om een keer te zien
.

IMDB 5.8/10
ik 6.5/10
klinkt een beetje als de serie Death Valley van een paar jaar terug :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_162322187
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

klinkt een beetje als de serie Death Valley van een paar jaar terug :)
Die serie ken ik niet. Aanrader? :)
pi_162326019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:14 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Die serie ken ik niet. Aanrader? :)
Ik vond het destijds wel tof ja :)

Death Valley (TV Series 2011– ) - IMDb
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_162367379
Sicario

Sorry dat ik het zeg maar wat een kutfilm, 2 uur van mijn leven verknoeit :( o|O

Een 2.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162371918
As Above, So Below

Het gaat over een team onderzoekers onder leiding van een vrouw die op zoek gaan naar de steen der wijzen in de catacomben van Parijs. Aardige film voor een horror/thriller. Het acteerwerk is degelijk en er zit prima spanning in de film. Sowieso interesseren de tunnels onder Parijs mij wel. Als je gek bent op found footage horror zou ik deze zeker kijken.

IMDB: 6,1
Ik: 7,5
pi_162376891
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 01:04 schreef jepperdeprep het volgende:
As Above, So Below
[ afbeelding ]

Het gaat over een team onderzoekers onder leiding van een vrouw die op zoek gaan naar de steen der wijzen in de catacomben van Parijs. Aardige film voor een horror/thriller. Het acteerwerk is degelijk en er zit prima spanning in de film. Sowieso interesseren de tunnels onder Parijs mij wel. Als je gek bent op found footage horror zou ik deze zeker kijken.

IMDB: 6,1
Ik: 7,5
Destijds gezien, ondanks de toplocatie heb ik me stierlijk geërgerd aan het found footage type filmen. Hoe kan iemand van zulke fims genieten?. als er iets spannend gebeurt dan gaan ze keihard met die camera schudden waardoor het hele beeld op en neer gaat en je niks van die scenes hebt kunnen zien
pi_162376945
Martyrs (2015)

Verenigde Staten
Drama / Thriller
87 minuten

geregisseerd door Kevin Goetz en Michael Goetz
met Bailey Noble, Troian Bellisario en Kate Burton

De 10-jarige Lucie vlucht uit het verlaten warenhuis waar ze gevangen werd gehouden. Ze wordt opgenomen in een weeshuis waar ze geplaagd wordt door verschrikkelijke nachtmerries. Haar enige steun en toeverlaat is Anna, een meisje van haar leeftijd. Bijna 10 jaar later spoort Lucie - die nog steeds moet afrekenen met haar demonen - het gezin op dat haar heeft gemarteld. Wanneer Anna en zij steeds dichter bij de pijnlijke waarheid komen, raken ze verstrikt in een ware nachtmerrie. Als ze daaruit niet kunnen ontsnappen wacht hen het lot van een martelaar

Een erg heftige film. De eerste helft van de film valt een beetje tegen met hier en daar wat horror momenten. Maar het 2de deel van de film is uitermate grof, erg heftige scènes. Verder is het verhaal niet echt origineel en de uitwerking ervan ook niet. Het einde was erg shokkerend

IMDB 3.9/10
Ik 5/10
pi_162378928
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:43 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Martyrs (2015)

[
IMDB 3.9/10
Ik 5/10
De IMDB rating is een stuk hoger, hoe je bij die 3.9 komt is mij een raadsel.

Een van de weinige films die ik niet wilde afkijken, te heftig voor mij.
pi_162378999
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:41 schreef fliert het volgende:

[..]

De IMDB rating is een stuk hoger, hoe je bij die 3.9 komt is mij een raadsel.

2015. Remake?
pi_162379053
Ah, oke, niet gezien. Dacht dat het over het origineel ging.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:54:36 #14
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_162381841
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:43 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Martyrs (2015)

[ afbeelding ]

Hier heb jij jezelf echt te kort gedaan. Je had nooit de remake moeten kijken, maar juist de originele.

De remake is pure bagger.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_162382808
Captain America: Civil War en ik vond hem best tegenvallen.
  zondag 22 mei 2016 @ 16:22:54 #16
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_162407742
You're Next (2011, Adam Wingard)

The Guest vond ik fantastisch – lekker fout, maar oh zo lekker. Daarom wilde ik You’re Next ook wel zien, ondanks dat het een horrorfilm schijnt te zijn. Ik heb daar gewoon niks mee. De eerste helft van de film vond ik daarom iets minder, puur omdat ik niet van de schrikmomenten houd en ik dat wat goedkope filmtechnieken vind waar ik stiekem ook gewoon met open ogen intrap. Want ja, die zitten er wel in. Toch zaten ook daar al momenten tussen waar ik best van kon genieten, maar pas halverwege de film kreeg ik het echt naar mijn zin.

De film is namelijk deels horror en deels pulpige cult. En juist dat laatste is wat The Guest zo heerlijk maakte en wat You’re Next onderscheidt van de horrorfilms waar ik het echt niet zo op heb. De overgang van het ene naar het andere is prima gedaan. Verwacht geen hogeschool schrijfwerk, maar een film die met plezier is gemaakt en die een klein loopje neemt met realisme. Gore, foute muziek, foute teksten, één stereotype Australische en een paar juichmomentjes. I like.

pi_162407849
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Destijds gezien, ondanks de toplocatie heb ik me stierlijk geërgerd aan het found footage type filmen. Hoe kan iemand van zulke fims genieten?. als er iets spannend gebeurt dan gaan ze keihard met die camera schudden waardoor het hele beeld op en neer gaat en je niks van die scenes hebt kunnen zien
Dat jij hier niet van kan genieten betekent niet dat iemand anders dat ook niet zou kunnen.

Ja ik ben er eentje die fan is van found footage films.
pi_162429270
The Finest Hours (2016) - IMDb : waargebeurd verhaal over een olietanker die rond 1952 voor voor de Amerikaanse kust door een enorme storm in zware problemen komt en waar de (toentertijd vrij amateuristische) Coast Guard in een pisbootje wordt uitgestuurd voor een naar het laat zich uitzien uitzichtloze reddingsmissie.

Behoorlijk goede reddingsfilm met prima special effects. Wel tikje te zoet aangezet hier en daar, typisch Hollywood/Amerikaans, en komt wat betreft het menselijk drama niet erg overtuigend over maar desondanks dat toch hele aardige film: 7-

10 Cloverfield Lane (2016) - IMDb : deze film heeft niets te maken met 'Cloverfield' van een paar jaar terug. Een jonge vrouw overkomt een auto ongeluk in the middle of nowhere. Ze wordt gewond wakker in een cel in een ondergrondse bunker met een verwarde man die beweert dat ze nooit meer naar buiten kan vanwege een aanval met chemische wapens.

Ook hier weer schoolvoorbeeld van een simpel concept (film is weinig meer dan een paar ruimtes met een paar man) met een intrigerend gegeven waaruit een ijzersterke film voortvloeit. Voortdurend wordt je op het verkeerde been gezet. Dit keer serieuze rol van John Goodman wat hem prima afgaat. Een 8.

Hail, Caesar! (2016) - IMDb: absurdistische Coen brothers film over een Hollywood filmstudio in de jaren 50 waar aan de lopende band allerlei problemen opduiken.

Ik vond hem voor Coen begrippen zwaar tegenvallen. Film komt niet eens in de buurt van Fargo, Burn after reading, No country for old men...om er maar eens een paar te noemen. Halverwege uitgezet dus geen cijfer.

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 23-05-2016 11:07:39 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_162438334

Kill Command (2016)

Verrassend leuke low-budget sci-fi film! Special effects waren gewoon erg goed ook! Prima acteerwerk, actie voelde 'realistisch' aan. Vooral de geluiden van de wapens :9~

Aanrader voor liefhebbers van kleine sci-fi films.

7.5
pi_162462861
The Jungle Book (2016)

Verenigde Staten
Avontuur / Drama
105 minuten

geregisseerd door Jon Favreau
met Neel Sethi, en de stemmen van Bill Murray en Ben Kingsley

Mowgli is een mensenkind dat door een familie van wolven is opgevoed. Wanneer de gevaarlijke tijger Shere Khan terugkeert in de jungle, ontdekt Mowgli dat hij niet langer meer welkom is. Gedwongen om zijn vertrouwde plek te verlaten, begint Mowgli aan een fascinerende reis naar zelfontdekking en wordt hij bijgestaan door de panter Bagheera en Baloo de beer. Onderweg ontmoet Mowgli andere wezens uit de jungle die het ook op hem voorzien hebben.

Heerlijk genoten van deze film, Nostalgie! Het zag er verbluffend goed uit. Meesterlijke cgi!
Alle kakarters komen er in voor, zelfs een paar bekende liedjes kwamen voorbij. de actie was goed en een spetterend einde!

IMDB 7.9/10
Ik 8/10
pi_162489933
quote:
14s.gif Op zondag 22 mei 2016 16:26 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Dat jij hier niet van kan genieten betekent niet dat iemand anders dat ook niet zou kunnen.

Ja ik ben er eentje die fan is van found footage films.
jawel, dat betekent dat wel!
nee grapje :)
je hebt gelijk, true
pi_162490029
10 Cloverfield Lane (2016)
Alternatieve titel: Ten Cloverfield Lane

Verenigde Staten
Thriller / Sciencefiction
103 minuten

geregisseerd door Dan Trachtenberg
met Mary Elizabeth Winstead, John Goodman en John Gallagher Jr.

Een jonge vrouw wordt wakker na een ernstig auto-ongeluk. Ze bevindt zich in een kelder en vreest dat ze ontvoerd is. Maar haar ontvoerder - een zogenoemde Doomsday Prepper - beweert juist dat hij haar leven heeft gered van een gigantische chemische aanval en de buitenwereld onbewoonbaar is. Ze kan en wil dit niet geloven en vanaf dat moment staat haar leven in het teken van ontsnappen, ongeacht de verschrikkingen die haar buiten staan te wachten.

Een goede film. De film houdt het mystery goed vast tot het laatste half uur. 'Dan van Roseanne' :) zet zijn rol goed neer. Er zit veel spanning in waardoor je oplettend en benieuwd blijft kijken, goed einde met een aanwijzing naar een volgend deel.

IMDB 7.4
Ik 7/10
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:49:21 #23
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_162491219
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:41 schreef fliert het volgende:

Een van de weinige films waar ik al niet eens aan ben begonnen, te heftig voor mij.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_162491439
Our Kind of Traitor (2016)

Perry en Gail, een jong Brits koppel, gaan op vakantie naar Marrakesh. Daar ontmoeten ze een charismatische Russische miljonair die zijn eigen schiereiland bezit. De miljonair roept de hulp van Perry in om te ontsnappen uit zijn Russische criminele broederschap. Dit is voor de twee geliefden het begin van een moeizame reis die hen van Parijs naar een safe house in Zwitserland brengt.

Gisteren in de sneak preview van Pathé gezien. Behoorlijke film met een redelijk voorspelbaar verloop, maar goede acteerprestaties van zowel Stellan Skarsgard als Damian Lewis. Ewan McGregor huppelt leuk mee. Ik had van deze cast wel wat meer verwacht: de film is vermakelijk maar ontstijgt dit niveau zelden.

Groot pluspunt: een scène waarin Damian Lewis zijn punt probeert te maken tegenover de MI6. Enkel die scène vind ik het kijken van de film al waard.

6,5/10

[ Bericht 6% gewijzigd door svennyM op 25-05-2016 16:10:08 ]
pi_162491975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:55 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
The Jungle Book (2016)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Avontuur / Drama
105 minuten

geregisseerd door Jon Favreau
met Neel Sethi, en de stemmen van Bill Murray en Ben Kingsley

Mowgli is een mensenkind dat door een familie van wolven is opgevoed. Wanneer de gevaarlijke tijger Shere Khan terugkeert in de jungle, ontdekt Mowgli dat hij niet langer meer welkom is. Gedwongen om zijn vertrouwde plek te verlaten, begint Mowgli aan een fascinerende reis naar zelfontdekking en wordt hij bijgestaan door de panter Bagheera en Baloo de beer. Onderweg ontmoet Mowgli andere wezens uit de jungle die het ook op hem voorzien hebben.

Heerlijk genoten van deze film, Nostalgie! Het zag er verbluffend goed uit. Meesterlijke cgi!
Alle kakarters komen er in voor, zelfs een paar bekende liedjes kwamen voorbij. de actie was goed en een spetterend einde!

IMDB 7.9/10
Ik 8/10
Precies dat dus. Prachtige CGI. Heerlijke film.
Ik geef hem ook een 8.
pi_162620175
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
103 minuten

Een jonge vrouw wordt wakker na een ernstig auto-ongeluk. Ze bevindt zich in een kelder en vreest dat ze ontvoerd is. Maar haar ontvoerder - een zogenoemde Doomsday Prepper - beweert juist dat hij haar leven heeft gered van een gigantische chemische aanval en de buitenwereld onbewoonbaar is. Ze kan en wil dit niet geloven en vanaf dat moment staat haar leven in het teken van ontsnappen, ongeacht de verschrikkingen die haar buiten staan te wachten.

Een goede film. De film houdt het mystery goed vast tot het laatste half uur. 'Dan van Roseanne' :) zet zijn rol goed neer. Er zit veel spanning in waardoor je oplettend en benieuwd blijft kijken, goed einde met een aanwijzing naar een volgend deel.

IMDB 7.4
Ik 7/10
Ik sluit me hier bij aan, ook een 7.
Moeten zij weten
  maandag 30 mei 2016 @ 15:14:58 #27
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_162620281
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:38 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Het gaat veelal om t inlevingsvermogen en niet zozeer om het letterlijk iets zien. Daarbij was Blair Witch de grote starter. En ook daar riepen mensen "Ja maar je ziet helemaal niks!". Soms hoef je niet daadwerkelijk iets te zien om t eng te maken, als je je inleeft en echt "in" de film zit.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_162625432
Colonia (2015) - IMDb
Film over het oude Chili in de periode voor/tijdens Pinochet. Tegenstanders worden onder andere onder gebracht in Colonia Dignidad, een sectarische en gesloten omgeving onder leiding van 'God himself. Paul Schäfer. Een plek waar eigenlijk niemand vandaan kwam, bovendien waargebeurd.

De vriend van Lena (Emma Watson) komt hier ook terecht, Lena besluit zichzelf aan te melden als bewoner en komt er dan pas echt achter wat er achter de hekken plaatsvindt. Nu moet dus deel twee van het plan in werking treden: ontsnappen uit deze gekke wereld mét haar grote liefde.

Film is aardig goed bevallen, het sektarische en pschologische is aanwezig maar ook niet op een dusdanig rauwe en brute manier zoals ik hem eerder heb gezien. Heb ik op zich geen moeite mee maar had ik gisteravond geen zin in :). Kortom geschikt voor een redelijk breed publiek en zeker kijkwaardig.

Imdb: 7.2
Danos: 7.2
Even a broken clock is right twice a day.
pi_162625639
Xenia (2014) - IMDb
Nee deze film gaat niet over de warrior princess maar over twee Albanische broers die in Griekenland wonen. Na de dood van hun moeder gaan ze op zoek naar hun vader, die ze al hele lange tijd uit het oog zijn verloren. De broers zijn totaal verschillend; een nichterig en jankerig type waar ik me op den duur wel wat aan ging irriteren en een meer normale jongen die als Albanier overeind probeert te blijven in de Griekse cultuur.

Op den duur begin je toch wel meerdere lagen te zien in de jongens zelf maar ook in de onderlinge relatie. Dat maakte wel mede dat ik hem tot het eind heb uitgekeken en daar heb ik geen spijt van.

Het acteerwerk is goed, wel weer eens leuk een film in een andere taal en ook de muziek geeft ook wel wat extra's.

Imdb: 6.8
Danos: 6.5
pi_162625807
Natt til 17. (2014) - IMDb
Film die je meeneemt in het leven van pubers in Noorwegen. Twee allochtone vrienden, een Somaliër en Palestijn als ik het goed heb raken met elkaar in de clinch. Dat kan maar over een ding gaan: een mooi Noors meisje. Dit zelfde Noorse meisje organiseert op de Noorse feestdag van de onafhankelijkheid een feest wat,door verschillende gebeurtenissen ervoor, behoorlijk uit de hand loopt.

Ik vind de jonge acteurtjes best goed bij elkaar geraapt en de film zet je weer even aan het denken hoe je zelf in die levensfase dacht en handelde, lekker impulsief :).

Imdb: 5.4
Danos: 6.5
pi_162625937
The Family Fang (2015) - IMDb
Hou je van absurde situaties dan is dit zeker een aanrader. Twee ouders die er hun levenswerk van maken om vreemde situaties te creëren en deze ongemerkt vast te leggen op camera. De acties worden goed voorbereid en ook de kinderen worden hier vaak in meegenomen (in hun jeugd dan).

Tot de ouders op latere leeftijd opeens zijn verdwenen. Is dit week een truc? Of is er echt wat aan de hand?

Komisch geheel met goed werk van Bateman, Kidman en zeker ook Christopher Walken.

IMDB: 6.3
Danos: 7
pi_162626154
Kajaki (2014) - IMDb
Tijdens een missie in Afghanistan lijkt alles onder controle, totdat een groep Britse militairen in een rivierbedding terechtkomt en waar ze er snel achter komen dat deze bezaaid ligt met mijnen. Wat volgt is een behoorlijk spannende situatie waar elke keuze fataal kan zijn. De Britse humor/nuchterheid gecombineerd met de spanning die me greep maakte het voor mij zeker de moeite waard.

IMDB: 7.2
Danos: 7.2
pi_162626302
Triple 9 (2016) - IMDb
Een aardige sterrenkast met Winslet, broertje Affleck, Chiwetel Ejiofor en natuurlijk good old favorite Woody Harrelson kan deze actiefilm helaas niet helemaal de glans geven waar ik op gehoopt had. De actie is ok, zit redelijk elkaar maar de film blinkt verder niet uit in plottwisten oid. Wat overblijft is een redelijk voorspelbaar en niet bijzonder goed geacteerd stuk film. Jammer, had meer in gezeten.

Imdb: 6.3
Danos: 6
pi_162626515
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 19:30 schreef danos het volgende:
Triple 9 (2016) - IMDb
Een aardige sterrenkast met Winslet, broertje Affleck, Chiwetel Ejiofor en natuurlijk good old favorite Woody Harrelson kan deze actiefilm helaas niet helemaal de glans geven waar ik op gehoopt had. De actie is ok, zit redelijk elkaar maar de film blinkt verder niet uit in plottwisten oid. Wat overblijft is een redelijk voorspelbaar en niet bijzonder goed geacteerd stuk film. Jammer, had meer in gezeten.

Imdb: 6.3
Danos: 6
Mee eens ja. Toch wel een flinke tegenvaller, zeker na die geweldige trailer.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_162648185
Mr. Right (2015) - IMDb

luchtige komedie over een meisje die valt voor een wat vreemde vogel
Toch een paar glimlachjes

6,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Karzai op 31-05-2016 18:15:08 ]
pi_162648733
Eddie the Eagle (2016) - IMDb

Vermakelijke film, Eddie (de Engelsman) die meedoet aan schansspringen in Galgary olympische spelen 1988. Extra leuk omdat ik het me kan herinneren. Ik was fan IMDb 7,5. Ik doe mee *O*
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_162653750
Dead Poets Society (1989) - IMDb

Goede film met Robin Williams, film is op elke front eigenlijk wel sterk is. Toch is hij misschien iets minder goed dan hij pretendeert te zijn. Beetje oppervlakkig bij tijd en wijle.

IMDB: 8,0
steph4: 7,4
pi_162658396
Tanna (2015) - IMDb

Gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit de jaren tachtig, gefilmd op het echte eiland Tanna met de echte mensen van de Yakel stam. De filmmakers die daar maandenlang gewoond hebben en prachtige beelden geschoten hebben en dat samen met het hartverscheurende liefdesverhaal. Dit is prachtfilm.

Imdb; 7.3*
Ik: 9*
Veni, vidi, vodka.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 23:31:50 #39
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_162658444
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 21:04 schreef steph4 het volgende:
Dead Poets Society (1989) - IMDb

Goede film met Robin Williams, film is op elke front eigenlijk wel sterk is. Toch is hij misschien iets minder goed dan hij pretendeert te zijn. Beetje oppervlakkig bij tijd en wijle.

IMDB: 8,0
steph4: 7,4
Heb ik ook een aantal weken geleden gezien, en ik sluit me aan bij je cijfer en conclusie. Zeker een aardige film, maar had er net iets meer van verwacht.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_162658978
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 15:14 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Het gaat veelal om t inlevingsvermogen en niet zozeer om het letterlijk iets zien. Daarbij was Blair Witch de grote starter. En ook daar riepen mensen "Ja maar je ziet helemaal niks!". Soms hoef je niet daadwerkelijk iets te zien om t eng te maken, als je je inleeft en echt "in" de film zit.
Ik probeer het iig ver weg te houden ;)
pi_162659078
London Has Fallen (2016)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / Bulgarije
Actie / Misdaad
99 minuten

geregisseerd door Babak Najafi
met Gerard Butler, Aaron Eckhart en Morgan Freeman

In Londen is de Britse premier onder mysterieuze omstandigheden overleden. Zijn begrafenis is een niet te missen evenement voor de leiders van de westerse wereld. Maar wat begint als het meest beveiligde evenement op aarde, verandert in een dodelijk complot om 's werelds meest machtige leiders te doden en elke bekende bezienswaardigheid in de Britse hoofdstad te vernietigen. Slechts drie mensen hebben enige hoop het te stoppen: de Amerikaanse president, zijn hoofd van de geheime dienst en een Engelse MI-6 agent.

Een actiefilm die lekker weg kijkt. Vrijwel van begin tot het einde actie, explosies en achtervolgingen
Wat een beetje stoorde was de lijfwacht van de president, het leek wel de Chuck Norris onder de lijfwachten :) Verder niet veel te zeggen over deze film

IMDB 6/10
Ik 6.5/10
pi_162659207
The VVitch: A New-England Folktale (2015)
Alternatieve titel: The Witch

Canada / Verenigde Staten
Drama / Horror
90 minuten

geregisseerd door Robert Eggers
met Anya Taylor-Joy, Ralph Ineson en Kate Dickie

New England, 1630. William en Katherine leiden samen met hun vijf kinderen een toegewijd christelijk leven. Hun huis is gelegen aan de rand van een ondoordringbare wildernis. Wanneer hun pasgeboren zoon op mysterieuze wijze verdwijnt en de oogst ook nog eens mislukt, lopen de spanningen binnen het gezin zeer hoog op.

De film viel een beetje tegen maar ik had er ook hoge verwachtingen van. Ze blijven wel goed bij de 'realiteit' hoe men heksen destijds zag. HEt duurt even voor de film op gang komt. Vanaf halverwege zowat is de film best goed. Er hadden wel wat meer 'horror'momenten in mogen zitten

IMDB 6.8/10
Ik 6.5/10
pi_162659330
Bambi (1942) - IMDb

Een oudje dit keer, en hij verveelt nog steeds niet.. ^O^
de beschrijving op IMDB is wel 1 grote spoiler -O-
8/10
pi_162659334
The Walk (2015)

Verenigde Staten
Drama
123 minuten

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Joseph Gordon-Levitt, Ben Kingsley en Charlotte Le Bon

'The Walk' vertelt het verhaal van de Franse koorddanser Philippe Petit (Joseph Gordon Levitt). Philippe maakt zich in 1974 klaar voor zijn meest indrukwekkende stunt ooit: de waaghals is van plan om op ruim 400 meter hoogte tussen de torens van het World Trade Center door te lopen.. over een dun koord.

Een intrigerende film. Mooi, spannend en interessant. Ik wist niet eens dat dit echt gebeurd is
Mooi hoe de hoofdrolspeler zelf ook de narrator is en op een leuke manier commentaar geeft.Zijn voorgeschiedenis is best vluchtig. Mooi om de voorbereiding en de uitvoering te zien van zijn gewaagde stunt; Het moment supreme was adembenemend, HIer en daar mooie shots en special effects; Mooi einde

IMDB 7.4/10
Ik 7.5/10
  woensdag 1 juni 2016 @ 00:21:50 #45
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_162659541
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
103 minuten

IMDB 7.4
Ik 7/10
Glansrol van Goodman, ja. Hij maakt de film stiekem beter dan ie is. Eigenlijk jammer dat ze het verhaal niet ongekunsteld wisten te houden. Had persoonlijk veel liever n ( desnoods 2,5 uur durend ) psychologisch drama gezien, waarbij de karakters verder worden uitgediept, want ze hadden hier echt iets in handen. - Maar het is vanwege de bijzondere twist en absurdititeit weer wel n film die je wellicht langer bijblijft. - De film is verder met veel aandacht gemaakt, en komt ondanks alle krankzinnigheid en wentelingen niet eens zo geforceerd of gehaast over. Een verdienste van de regisseur. - Geef m een 7.5.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_162662521

Grimsby! Vond hem super grappig.
Mocht je van flauwe comedy's houden, dan moet je deze zeker gaan kijken.

pi_162667414
Warcraft: The Beginning (2016) - IMDb
Ik vond het een leuke film. Ik heb vroeger het spel gespeeld maar daar kon ik mij ten opzichte van de film weinig van herinneren. Leuke actie, mooie special effects. Niets heel erg bijzonders maar wel vermakelijk.

7/10

Triple 9 (2016) - IMDb
Ook dit was een vermakelijk film. Het had allemaal wel beter gekund en je ziet toch wel van ver aankomen wat er gaat gebeuren.

7/10

13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi (2016) - IMDb
Geweldige film. Waarheidsgetrouw en mooie actie. Dit is helemaal mijn genre film.

9/10
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  woensdag 1 juni 2016 @ 16:51:54 #48
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_162671996

Victoria (2015) - IMDb

Poe hey.... Knap gemaakte en minstens zo knap geacteerde film. Meer dan 2 uur in 1 take, met maar 12 blz dialoog en de rest improvisatie. Door deze realtime techniek en spontane gesprekken EN het realistische acteerwerk voelt het allemaal zeer echt aan. Oke, de eerste 30 min vond ik daardoor veelal dronkemanspraat en ging me wat irriteren, maar toen het daarna losbarste voelde ik bijna de haast en de tijdsdruk, het opgejaaagde van de karakters.

Klein beetje suspension of disbelief aan t begin (Meisje, echt? Wat doe je nou?! Domme koe!), maar als je dat voor lief neemt: Tour de force.

IMDB 7.7/10
Ik 8/10
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_162700048
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 14:44 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

2015. Remake?
Ook nooit geweten dat er een remake van was. Het origineel was heftig maar had een einde dat het voor mij de moeite waard maakte om toch uit te kijken.
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:07:30 #50
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_162705436
Dexter - Season 2
Het kat en muis spel tussen Doakes en Dexter is leuk en het is knap dat ze het het hele seizoen spannend weten te houden.

8,0/10
pi_162706472
spoiler alert.

The Jackal (1997) - IMDb

Deze heb ik net gezien op Veronica wat ik voorheen al eens eerder had gekeken. toen herinnerde ik mij de film als een leuke actie/thriller, maar Jezus zeg, nu ik hem weer heb gezien, wat zit die film slecht in elkaar zeg. Het begint met Declan ( Richard Gere) die een Ierse Terrorist speelt. wordt benaderd door een FBI agent, die een aanslag moet zien te voorkomen. Daar begon bij mij al een lichte irritatie. Oke je gaat dus een voormalig IRA terrorist vragen, een andere terrorist op te sporen, te elimineren en de wereld te redden. Op zich is dit alleen al een belachelijk idee, maar Richard heeft misschien een leuk, teder koppie, die je vertrouwt een andere terrorist op te sporen.

Van daar uit krijgt de film allemaal hele vreemde wendingen, waar allereerst de FBI de terrorist niet vertrouwd ( wat een verrassing) Dan komt er Major Valentine in het spel voor, wat haar rol is, is mij ook niet helemaal duidelijk. Vervolgens zegt de FBI garant te staan voor zijn eigen mannen, en ja hoor het lek zit natuurlijk bij de FBI. Dan verwacht je toch ontslag, Maar nee hoor de FBI verantwoordelijke, mag zijn werk gewoon blijven uitoefenen. Al die tijd mag de terrorist Richard Gere de vuile werkjes opknappen voor de FBI. Uiteraard zonder geweer, want de FBI vertrouwt Richard Gere niet.

Op een gegeven moment vermoord de Jackal de Major Valentine, waarop zij weer zegt dat Richard Gere hem gaat doden. Toen dacht ik wel even WTF. Richard Gere was toch de terrorist die ze niet vertrouwt en niet de FBI agent. Dan zie je elke keer van die scenes, waarbij de boef en de held elkaar in de ogen kijken en verder niets doen. Dat vond ik op zijn minst ook wel grappig zo slecht.

Dan was er nog die gozer Lemont heette hij die dat freaking dure wapen maakt en aan hem verkoopt. Waar de Jackal de vriendelijke dame die hem valse paspoorten verkoopt in leven laat en die grappige gozer afslacht, omdat hij slecht onderhandelde?, daar ben ik nog niet over uit.

Vervolgen zie je hoe razendsnel de terrorist Richard Gere die je niet mocht vertrouwen, het vertrouwen krijgt van de FBI. Hij moet dan de FBI vertellen, hoe zij hun werk moeten gaan doen.
Dan krijgt hij ineens wel een wapen en ziet hij alles wat de Jackal doet zonder enige vorm van onderbouwing.

Met de helikopter adviseert hij om de First lady haar ding te doen, anders gaat hij schieten op de menigte. Nog geen vijf minuten later gaat de Jackal schieten op de menigte. Dat vond ik ook wel zo'n slecht momentje.

Maar het allermooiste moment kwam toch wel op het einde waar het absolute dieptepunt van de film plaats vond. Hij achtervolgt de Jackal naar de metro waar hij tracht te ontsnappen. Eerst dat blonde koppie van de Jackal wat toch echt wel opvalt. Dan het altijd weer omkleden, nu van een agent naar burger, waar ik de ballen van snap. Volgens mij was de jackal als agent niet ontdekt. Vervolgens zie je in de metro geen enkele FBI agent of militair terwijl alle reizigers niets vermoedend rondlopen terwijl een paar meter verderop een aanslag op de First Lady plaatsvond. Daar mag de terrorist Richard Gere het helemaal zelf mag opknappen terwijl echt 15 minuten geen agent hem te hulp schiet. Wat zijn die lui aan het doen, een donutje eten?. Dan is er nog die scene met dat meisje waar hij de geweer moet laten vallen. of het meisje gaat er aan. En dan vroeg ik me af. Die wapen laat je toch nooit vallen. Maar nee Richard Gere doet dat wel |:(

Natuurlijk wil de Jackal hem neer schieten, hoe voorspelbaar en wie schiet de Jackal neer Natuurlijk de ex-vriendin van Richard Gere, die echt helemaal niks te maken heeft met de film. los van het feit dat ze moest onderduiken duizenden kilometers verderop. Wat een slechte ontknoping was dat zeg. _O-
  vrijdag 3 juni 2016 @ 10:36:34 #52
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_162710606
Haten op The Jackal -O-
voor mij toch 1 van de vermakelijkere jaren 90 actiefilms, samen met The Rock, Armageddon, Con Air, Face/Off
dat genre is helaas wat dood de laatste jaren lijkt het wel, de straight to dvd b-films van Bruce Willes etc en al die andere actiehelden van destijds bewijzen dat helaas
pi_162726409
Wildlike (2014) - IMDb
Ik had het plot van deze film maar deels opgevangen wat er voor zorgde dat ik gelijk er behoorlijk in werd gezogen. Een jonge meid gaat naar een oom in Alaska enige tijd nadat haar vader is overleden en haar moeder in een verslavingskliniek zit. Deze oom kan zijn handjes niet thuis houden waardoor zo op een zeker moment besluit te vertrekken. Wat volgt is een aangrijpend verhaal over een hulpeloos,eenzaam en verward meisje op de vlucht die aansluiting zoekt bij een oudere man. Zo ontstaat er een bijzondere band in een prachtige omgeving.

Imdb: 6.6
Danos: 7.5
pi_162733852
Gisteren Warcraft gezien. Wat een ontzettend gave film, vele malen beter dan die vreselijke Hobbit films.

Een verhaal dat echte twists en turns heeft, leuke gevechten, leuke super-high fantasy wereld! Vind het al met al best wel een gedurfde popcornfilm. Als je van fantasy houdt een must see.

Mijn cijfer: 8/10
pi_162734110
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:43 schreef MakkieR het volgende:
spoiler alert.

The Jackal (1997) - IMDb

Deze heb ik net gezien op Veronica wat ik voorheen al eens eerder had gekeken. toen herinnerde ik mij de film als een leuke actie/thriller, maar Jezus zeg, nu ik hem weer heb gezien, wat zit die film slecht in elkaar zeg. Het begint met Declan ( Richard Gere) die een Ierse Terrorist speelt. wordt benaderd door een FBI agent, die een aanslag moet zien te voorkomen. Daar begon bij mij al een lichte irritatie. Oke je gaat dus een voormalig IRA terrorist vragen, een andere terrorist op te sporen, te elimineren en de wereld te redden. Op zich is dit alleen al een belachelijk idee, maar Richard heeft misschien een leuk, teder koppie, die je vertrouwt een andere terrorist op te sporen.

Van daar uit krijgt de film allemaal hele vreemde wendingen, waar allereerst de FBI de terrorist niet vertrouwd ( wat een verrassing) Dan komt er Major Valentine in het spel voor, wat haar rol is, is mij ook niet helemaal duidelijk. Vervolgens zegt de FBI garant te staan voor zijn eigen mannen, en ja hoor het lek zit natuurlijk bij de FBI. Dan verwacht je toch ontslag, Maar nee hoor de FBI verantwoordelijke, mag zijn werk gewoon blijven uitoefenen. Al die tijd mag de terrorist Richard Gere de vuile werkjes opknappen voor de FBI. Uiteraard zonder geweer, want de FBI vertrouwt Richard Gere niet.

Op een gegeven moment vermoord de Jackal de Major Valentine, waarop zij weer zegt dat Richard Gere hem gaat doden. Toen dacht ik wel even WTF. Richard Gere was toch de terrorist die ze niet vertrouwt en niet de FBI agent. Dan zie je elke keer van die scenes, waarbij de boef en de held elkaar in de ogen kijken en verder niets doen. Dat vond ik op zijn minst ook wel grappig zo slecht.

Dan was er nog die gozer Lemont heette hij die dat freaking dure wapen maakt en aan hem verkoopt. Waar de Jackal de vriendelijke dame die hem valse paspoorten verkoopt in leven laat en die grappige gozer afslacht, omdat hij slecht onderhandelde?, daar ben ik nog niet over uit.

Vervolgen zie je hoe razendsnel de terrorist Richard Gere die je niet mocht vertrouwen, het vertrouwen krijgt van de FBI. Hij moet dan de FBI vertellen, hoe zij hun werk moeten gaan doen.
Dan krijgt hij ineens wel een wapen en ziet hij alles wat de Jackal doet zonder enige vorm van onderbouwing.

Met de helikopter adviseert hij om de First lady haar ding te doen, anders gaat hij schieten op de menigte. Nog geen vijf minuten later gaat de Jackal schieten op de menigte. Dat vond ik ook wel zo'n slecht momentje.

Maar het allermooiste moment kwam toch wel op het einde waar het absolute dieptepunt van de film plaats vond. Hij achtervolgt de Jackal naar de metro waar hij tracht te ontsnappen. Eerst dat blonde koppie van de Jackal wat toch echt wel opvalt. Dan het altijd weer omkleden, nu van een agent naar burger, waar ik de ballen van snap. Volgens mij was de jackal als agent niet ontdekt. Vervolgens zie je in de metro geen enkele FBI agent of militair terwijl alle reizigers niets vermoedend rondlopen terwijl een paar meter verderop een aanslag op de First Lady plaatsvond. Daar mag de terrorist Richard Gere het helemaal zelf mag opknappen terwijl echt 15 minuten geen agent hem te hulp schiet. Wat zijn die lui aan het doen, een donutje eten?. Dan is er nog die scene met dat meisje waar hij de geweer moet laten vallen. of het meisje gaat er aan. En dan vroeg ik me af. Die wapen laat je toch nooit vallen. Maar nee Richard Gere doet dat wel |:(

Natuurlijk wil de Jackal hem neer schieten, hoe voorspelbaar en wie schiet de Jackal neer Natuurlijk de ex-vriendin van Richard Gere, die echt helemaal niks te maken heeft met de film. los van het feit dat ze moest onderduiken duizenden kilometers verderop. Wat een slechte ontknoping was dat zeg. _O-
_O- leuke recensie ik heb hem ook weer gekeken film zit inderdaad een beetje knullig in elkaar,ze hadden hem al bij die jachthaven moeten pakken maar toen mocht ie na een schietpartij gewoon weg rijden van de FBI

[ Bericht 1% gewijzigd door Karzai op 04-06-2016 09:25:32 ]
  zaterdag 4 juni 2016 @ 13:12:32 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_162737998
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:13 schreef Karzai het volgende:

[..]

_O- leuke recensie ik heb hem ook weer gekeken film zit inderdaad een beetje knullig in elkaar,ze hadden hem al bij die jachthaven moeten pakken maar toen mocht ie na een schietpartij gewoon weg rijden van de FBI
Vind dat typisch altijd zo typisch bij de meeste films dat ze altijd een goed einde moeten hebben. Ik had The Jackal ook gezien en ik was teleurgesteld dat hij dat wijf niet kapotschoot. Jammer hoor. Gelukkig zijn er tegenwoordig wel enkele films waarin de slechterikken overwinnen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_162738585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 10:36 schreef planethugo het volgende:
Haten op The Jackal -O-
voor mij toch 1 van de vermakelijkere jaren 90 actiefilms, samen met The Rock, Armageddon, Con Air, Face/Off
dat genre is helaas wat dood de laatste jaren lijkt het wel, de straight to dvd b-films van Bruce Willes etc en al die andere actiehelden van destijds bewijzen dat helaas
Ik haat de film niet hoor, Ik was vooral verbijsterd dat deze film die ik destijds een waanzinnige goeie film vond, nu echt om moest lachen, zo slecht het in elkaar zit. Het leek bijna komedie. Misschien heeft het te maken dat we vandaag de dag hogere standaards hebben, of misschien is het omdat je nu anders naar een film kijkt. Het is en blijft een leuke film, als je puur voor de actie gaat en het verhaal en geloofwaardigheid even terzijde schuift. Of als je niet al te kritisch bent. :P
  zondag 5 juni 2016 @ 10:27:01 #58
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_162758243
Uit die tijd vond ik The Long Kiss Goodnight supervet :D
When all else fails, you always have delusion.
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2016 @ 12:23:25 #59
368283 ato
pi_162759976
Elle:

Film van Paul Verhoeven. Laatste film was iets meer dan 10 jaar geleden en dat was Zwartboek.
Film is van de Roman 'oh'

Eerste Franstalige film van Paul Verhoeven en Isabelle Huppert ( ook alweer 63) speelt de hoofdrol.

Film gaat over een rijke vrouw ( verdiend als directrice van een game computer bedrijf) die gewelddadig verkracht wordt. Zij krijgt ook later dreig sms'jes van hem.

Zij doet geen aangifte bij de politie, je ziet later wel waarom.

Persoonlijk vind ik het een intrigerende thriller er zit ook wat drama in en (sarcastische) humor in.
Ik vind Isabelle een prachtige en goede actrice die ook de film draagt.

Ik vind het einde iets te snel afgeraffeld ( ook al duurt de film iets meer dan 2 uur).

Ik geef de film 4 sterren. Met name dat er goed geacteerd wordt en het best een goed verhaal is.
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 5 juni 2016 @ 19:25:52 #60
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_162767816
10 Cloverfield Lane

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8/10
  maandag 6 juni 2016 @ 11:29:17 #61
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_162784198
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 13:47 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik haat de film niet hoor, Ik was vooral verbijsterd dat deze film die ik destijds een waanzinnige goeie film vond, nu echt om moest lachen, zo slecht het in elkaar zit. Het leek bijna komedie. Misschien heeft het te maken dat we vandaag de dag hogere standaards hebben, of misschien is het omdat je nu anders naar een film kijkt. Het is en blijft een leuke film, als je puur voor de actie gaat en het verhaal en geloofwaardigheid even terzijde schuift. Of als je niet al te kritisch bent. :P
haha ok dan moet ik hem misschien na al die jaren nog eens gaan kijken. Of juist niet om de herinnering in stand te houden.

Afgelopen weekend London Has Fallen gezien, die valt eigenlijk ook wel in dat rijtje. Totaal ongeloofwaardig, Gerard Butler als de over de top actieheld met slechte oneliners maar al met al wel een vermakelijke rit van anderhalf uur. Wel van tevoren het verstand op 0 zetten
6.5
pi_162785561
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi (2016) - IMDb : waargebeurd verhaal over een massale aanval op een US compound/tijdelijk ambassadeursonderkomen in Libië door een stel terroristen. Het probleem is dat een aantal US commando's (bezig met een zgnde 'black operation') vlak in de buurt is maar officieel daar niet aanwezig zijn.

In het algemeen geldt: hoe langer de filmtitel, hoe slechter de film maar in dit geval is dat niet zo. Film begint wat traag maar ontwikkeld tot een onderhoudende actiethriller in de trant van (in dit genre ook uitstekende) Black Hawk Down.

Probleem met dit soort films is vaak het overduidelijke 'America FUCK YEAH' stramien gecombineerd met overdosis patriottisme waardoor het voor de niet-Amerikaanse filmkijker vaak enorm over the top overkomt ( zie bijv. het werkelijk onkijkbare 'battleship' en 'Pearl Harbor' maar eens. En dat zijn er nog maar 2) maar viel hier erg mee, hoewel het einde wel net iets te Amerikaans is.

Verder prima film: 7

[ Bericht 1% gewijzigd door mister_white op 06-06-2016 19:40:20 ]
pi_162795832
In the Heart of the Sea (2015) - IMDb : film over de walvisvaart rond 1800, waarbij mannen in kleine houten roeibootjes op jacht gaan naar walvissen. Op een gegeven moment komen ze een immens exemplaar tegen die terug begint te vechten met de nodige gevolgen van dien, en van de jacht gaan we naar de strijd om het overleven.

Naar verluid is dit waargebeurde verhaal de aanleiding voor de legendarische roman 'Moby Dick' en dat zou best wel eens kunnen. Goede historische film met mooie plaatjes en goed geacteerd. De walvissen komen wel overduidelijk van de harddisk maar film blijft desondanks staan: 7+

One Week (2008) - IMDb : jonge man die op het punt staat om te trouwen hoort dat hij kanker heeft, besluit om impulsief een motor te kopen en het land door te crossen. Hij komt allerlei mensen tegen en maakt allerlei dingen mee.

Soort roadmovie. Aardig gegeven maar niet voldoende uitgewerkt. De film ploetert maar een beetje voort zonder echt aangrijpende of indrukwekkende gebeurtenissen te tonen. Gewoon een saai reisverslag wat je niet bij de strot grijpt: 6
pi_162805758
The Other Side of the Door (2016)

Verenigd Koninkrijk / India
Horror
96 minuten

geregisseerd door Johannes Roberts
met Sarah Wayne Callies, Jeremy Sisto en Javier Botet

Een moeder worstelt met haar gevoelens voor haar dochter en man wanneer ze de dood van haar zoon moet zien te verwerken. Door middel van een ritueel, waarbij de deur tussen de wereld van de doden en van de levenden opengaat, probeert ze afscheid te nemen van haar zoon. Al snel blijkt dat ze alles op alles moet zetten om haar gezin te beschermen tegen een kwade geest die ooit haar geliefde zoon was.

Een redelijk goede horrorfilm. Het verhaal is goed, genoeg horrormomenten, India als locatie, Goed einde. De laatste paar horrorfilms die we hebben gezien waren amper horror te noemen, deze voldoet dan wel weer aan die term :)

IMDB 5.3/10
Ik 6/10
pi_162805761
The Finest Hours (2016)

Verenigde Staten
Drama / Thriller
117 minuten

geregisseerd door Craig Gillespie
met Chris Pine, Casey Affleck en Ben Foster

In februari 1952 wordt de oostkust van New England getroffen door een van de zwaarste stormen uit de geschiedenis. Het zorgt ervoor dat een olietanker voor de kust van Cape Cod letterlijk in tweeën breekt. Vier leden van de kustwacht trotseren met een kleine reddingsboot de koude temperaturen en 20 meter hoge golven op zoek naar meer dan 30 gestrande zeelui die gevangen zitten aan boord van het snel zinkende schip.

Een indrukwekkende film. Het begin is een beetje saai maar als de tanker in de problemen komt en de reddingsactie komt op gang dan word je getrakteerd op een aantal spannende en verbluffende momenten, mooi in beeld gebracht. aanrader

IMDB 6.7/10
Ik 7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 08-06-2016 00:49:12 ]
pi_162807610
Get a Job

Ik doe niet de moeite om te linken want het is zonde van je tijd. Nergens grappig of leuk.
Terwijl ze best wat 'namen' wisten te strikken maar die kunnen er niks van maken.

[ Bericht 37% gewijzigd door Godtje op 07-06-2016 08:26:07 ]
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:10:41 #67
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_162811832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 08:01 schreef Godtje het volgende:
Get a Job

[ afbeelding ]
Ik doe niet de moeite om te linken want het is zonde van je tijd. Nergens grappig of leuk.
Terwijl ze best wat 'namen' wisten te strikken maar die kunnen er niks van maken.
volgens mij was dit ook een film die al een tijdje op de plank lag maar niemand die hem uit wilde brengen. Totdat Kendrick met Pitch Perfect 2 zo goed scoorde en Miles Teller ook bekender werd. Dat zegt eigenlijk wel genoeg
pi_162821545
The Revenant

Leonardo da Vinci diCaprio die als pelsdierjager na een aanval van een beer voor dood wordt achtergelaten en op wraak uit is op de moordenaar van zijn zoon, die deels Indiaan is.

Prachtige landschappen a la National Geographic maar ik vond de verhaallijn toch wat dunnetjes om daar echt 2,5 uur mee op te vullen.

Maar goed, het is zeker geen slechte film alleen ook niet echt iets wat in de Top 10 van IMDB thuis zou horen.

Ik geef het een nette 7,5
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_162840617
Kill Command (2016)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Horror
98 minuten

geregisseerd door Steven Gomez
met Vanessa Kirby, Thure Lindhardt en David Ajala

In de nabije toekomst heeft een van technologie afhankelijke maatschappij te kampen met moordmachines. Een elite-eenheid heeft zich met helicopters gevestigd op een afgelegen eiland waar er trainingen plaatsvinden. Wat begint als een eenvoudige oefening voor kapitein Bukes en zijn hechte eenheid, ontaardt al snel in een angstaanjagende strijd tegen de dood, wanneer de mariniers ontdekken dat het eiland wordt overspoeld door een vijand die het menselijk begrip van het kwaad overstijgt.

Tegenvallende film. Sci fi? Ja. Horror? Nee
HIer en daar wat futuristische technologie wat altijd wel interessant is. HEt verhaal was niet diepgaand. De uitwerking van het verhaal was ook niet echt goed. Hier en daar redelijk goede actie maar dan is ook alles gezegd
.

IMDB 5.8/10
Ik 5/10
  woensdag 8 juni 2016 @ 14:36:08 #70
22273 Dizer
Save the beard!
pi_162841086
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:43 schreef TLC het volgende:
Sicario

Sorry dat ik het zeg maar wat een kutfilm, 2 uur van mijn leven verknoeit :( o|O

Een 2.
Een 2? Grapjas _O-
Friends don't let friends remain beardless...
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:26:19 #71
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162842116
When Harry met Sally (1989)

Gisteren deze film voor het eerst gezien. Een fijne romcom, zonder de hedendaagse continue seksgrappen en flauwe cliché's. De stukjes tussendoor met oudere stelletjes die over hun eigen liefdesleven praten is een leuke vondst. Dat fake-orgasme was overigens niet zo mijn ding, ik vond 'm ook niet zo sterk opgebouwd :P
De scene waarin de vier hoofdrolspelers aan het telefoneren zijn is ook ingenieus gedaan.
pi_162856929
Hardcore Henry (2015) - IMDb
Henry is resurrected from death with no memory, and he must save his wife from a telekinetic warlord with a plan to bio-engineer soldiers.

Deze film is volledig uit gefilmd vanuit de ogen van Henry. Erg tof hoe dit gefilmd is, eerste film die ik zo heb gezien. Heeft wat weg van John Wick in combi met Terminator. Af en toe lekker wat gore beelden erbij.

Het verhaal is erg matig, het gaat echt om de 'over the top' actiebeelden (wat ik immers ook had verwacht).

Ik geef het een 7,5.
Moeten zij weten
  donderdag 9 juni 2016 @ 22:25:05 #73
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_162876631
Your Vice Is Locked In A Room And Only I Have The Key
Klassieke giallo met creepy momenten en mooie shots. Het verhaal lijkt in eerste instantie niet zo interessant maar weet toch je aandacht vast te houden, met name door de editing, en wordt richting het einde steeds spannender. En dan met die heerlijke twist op het einde dat het geheel afmaakt. Heerlijke film!
Laten wet hopen dat Arrow meer van dit soort films blijft uitgeven.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
pi_162920156
Gisteren naar de bios geweest, Warcraft the Beginning in 3D

Warcraft (2016)
Alternatieve titel: Warcraft: The Beginning

Verenigde Staten
Actie / Avontuur
123 minuten

geregisseerd door Duncan Jones
met Toby Kebbell, Travis Fimmel en Dominic Cooper

Epische verfilming van het gelijknamige computerspel. De focus van de film richt zich op de eerste ontmoeting tussen mensen en orcs, waarbij de hoofdrol voor Lothar en Durotan is weggelegd. De orcs zijn, net als in het spel, net zo menselijk in hun gedrag en gevoelens als de mensen.

Ik heb het spel zelf een aantal jaar geleden nog gespeeld
de film zag er indrukwekkend uit, verhaal had iets dieper gemogen, HEt liefdesverhaal hadden ze helemaal weg mogen laten want dat sloeg werkelijk nergens op. HErkenbaarheid, veel actie en bekende muziek, ben erg benieuwd naar de volgende delen, Fijn om 'Ragnar Lothbrok' van Vikings eens in een 'andere' rol te zien, maar het blijkt geen veelzijdige acteur te zijn
:)

IMDB 7.8/10
Ik 8/10
  zaterdag 11 juni 2016 @ 18:04:41 #75
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_162920769
The Conjuring 2 (2016)

Deel 1 vond ik één van de betere horrorfilms van de voorbije jaren en deel 2 was dus ook iets wat niet vaak voorkomt: een horrorsequel waar ik naar uitkeek. In grote lijnen wist de film gelukkig aan de verwachtingen te voldoen, al waren er wel wat minpuntjes.

Qua opzet is deze film natuurlijk niet bijzonder origineel, een gezin wordt geterroriseerd door een soort poltergeist en wat heldhaftige demonologen komen de boel oplossen.Toch heeft deze film iets wat deel 1 ook had, namelijk interessante personages. Bij andere horror is iedereen simpel slachtvee, zijn alle slachtoffers steeds dom, zijn eventueel aanwezige kinderen vooral irritant en interesseert mij het dus ook weinig wat er nu met hen zal gebeuren. Bij The Conjuring-films krijg je echter te maken met sympathieke mensen, waarvoor je begrip kan opbrengen en met wie je meeleeft. Er zit hier, tussen al de miserie waaraan het gezin wordt onderworpen, plots een hartverwarmende scene die je echt raakt, iets waar andere horror zelden in slaagt.

Uiteraard zijn er ook wat zwakkere elementen, bij dit type films prefereer ik de suggestie en moet er niet al te veel getoond worden, maar op het einde ontspoort de film (naar mijn beleving) toch wat, een tikkeltje te veel over the top. Desalniettemin komt deze film globaal gezien goed in de buurt van deel 1 en mag men hier nog een hoop vervolgen maken als men dit niveau blijft aanhouden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 11 juni 2016 @ 18:46:45 #76
286575 Roces18
Chef de party
pi_162921858
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 12:27 schreef mister_white het volgende:
13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi (2016) - IMDb : waargebeurd verhaal over een massale aanval op een US compound/tijdelijk ambassadeursonderkomen in Libië door een stel terroristen. Het probleem is dat een aantal US commando's (bezig met een zgnde 'black operation') vlak in de buurt is maar officieel daar niet aanwezig zijn.

In het algemeen geldt: hoe langer de filmtitel, hoe slechter de film maar in dit geval is dat niet zo. Film begint wat traag maar ontwikkeld tot een onderhoudende actiethriller in de trant van (in dit genre ook uitstekende) Black Hawk Down.

Probleem met dit soort films is vaak het overduidelijke 'America FUCK YEAH' stramien gecombineerd met overdosis patriottisme waardoor het voor de niet-Amerikaanse filmkijker vaak enorm over the top overkomt ( zie bijv. het werkelijk onkijkbare 'battleship' en 'Pearl Harbor' maar eens. En dat zijn er nog maar 2) maar viel hier erg mee, hoewel het einde wel net iets te Amerikaans is.

Verder prima film: 7
Ik dacht eerst dat het een of andere asylum b film troep was, dus ik had er niet eens aandacht aangegeven. Maar ik heb wel zin in wat Michael Bay actie, dus ik ga hem wel ff checken!
  zaterdag 11 juni 2016 @ 18:48:13 #77
286575 Roces18
Chef de party
pi_162921906
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2016 14:36 schreef Dizer het volgende:

[..]

Een 2? Grapjas _O-
Ook al zou hij die film zo ontzettend dom en kut vinden, verdient die alsnog vanwege de productiekwaliteit en dergelijk een voldoende. Een 2 vind ik eerder voor een of andere studentenprutsfilmpje.
  zondag 12 juni 2016 @ 10:56:39 #78
22273 Dizer
Save the beard!
pi_162938044
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 18:48 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ook al zou hij die film zo ontzettend dom en kut vinden, verdient die alsnog vanwege de productiekwaliteit en dergelijk een voldoende. Een 2 vind ik eerder voor een of andere studentenprutsfilmpje.
Nou dat bedoel ik. een 2 geef je echt niet zo maar weg. Film verdient zeker geen 10 maar een 2 is ongeloofwaardig.
Friends don't let friends remain beardless...
pi_162938893
Mad Max (2015)

Crisis wat een waanzinnige film, het houdt maar niet op _O- Aan één stuk door actie, en wat een gekkenhuis. Hoe verzinnen ze het. Van de wagens tot de personages: iemand heeft zich enorm lopen uitleven op de aankleding en actiescènes. Van de dialogen hoeft de film het niet te hebben, maar kolere zeg, wat een aanslag op je zintuigen.
Jammer dat ik hem niet in de bios heb gezien :') Thuis is toch anders.

Ik: 8/10
IMDB: 8,1/10
Tap tap tap
pi_162939633
Eye in the Sky (2015) - IMDb
Intrigerende film die een inkijkje geeft in de nieuwe manier van oorlogsvoeren, op afstand met gebruik van hypermoderne technologie. Daarnaast merk je dat uiteindelijk de besluitvorming hetzelfde blijft of zelfs ingewikkelder wordt.

Ethische, juridische afwegingen en uiteindelijk het zoeken naar de verantwoordelijke die de definitieve klap op een bepaalde actie moet geven (op basis van de voor hem beschikbare informatie). Het is niet niks en toch gebeurt het iedere dag weer bij vele missies.

Interessant inkijkje, zeker de moeite waard.

IMDB: 7,7
Danos: 7,7
pi_162941768
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2016 12:07 schreef danos het volgende:
Eye in the Sky (2015) - IMDb
Intrigerende film die een inkijkje geeft in de nieuwe manier van oorlogsvoeren, op afstand met gebruik van hypermoderne technologie. Daarnaast merk je dat uiteindelijk de besluitvorming hetzelfde blijft of zelfs ingewikkelder wordt.

Ethische, juridische afwegingen en uiteindelijk het zoeken naar de verantwoordelijke die de definitieve klap op een bepaalde actie moet geven (op basis van de voor hem beschikbare informatie). Het is niet niks en toch gebeurt het iedere dag weer bij vele missies.

Interessant inkijkje, zeker de moeite waard.

Danos: 7,7
Die wilde ik ook nog gaan kijken. Helaas net uit de bios hier. :(
  maandag 13 juni 2016 @ 08:48:59 #82
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_162968034
X-Men: Apocalypse (2016) - IMDb

Ik vond het een zwakkere verhaallijn hebben dan de andere x-men films. Ook de karakters waren niet sterk opgebouwd. Vermakelijke film ja, toch een beetje teleurgesteld naderhand omdat ik van een X-men film meer had verwacht gezien alle andere voorgaande delen.

6/10

[ Bericht 13% gewijzigd door govie op 13-06-2016 09:55:54 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator maandag 13 juni 2016 @ 09:26:00 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162968490
Nebraska

Ietwat verwarde oude man denkt dat hij een miljoen gewonnen heeft omdat er een coupon bij hem in de bus zat, op die coupon staat dat hij het enkel hoeft op te halen in Nebraska (2 staten verder). Het is een aandoenlijke film over een zoon die niet zo'n grote band met zijn vader heeft en dit aangrijpt om meer te weten te komen over zijn vader. Af en toe een beetje te zoetsappig maar toch wel erg vermakelijke film over het dorpse leven in amerika.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162974042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 17:39 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Gisteren naar de bios geweest, Warcraft the Beginning in 3D

Warcraft (2016)
Alternatieve titel: Warcraft: The Beginning

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Actie / Avontuur
123 minuten

geregisseerd door Duncan Jones
met Toby Kebbell, Travis Fimmel en Dominic Cooper

Epische verfilming van het gelijknamige computerspel. De focus van de film richt zich op de eerste ontmoeting tussen mensen en orcs, waarbij de hoofdrol voor Lothar en Durotan is weggelegd. De orcs zijn, net als in het spel, net zo menselijk in hun gedrag en gevoelens als de mensen.

Ik heb het spel zelf een aantal jaar geleden nog gespeeld
de film zag er indrukwekkend uit, verhaal had iets dieper gemogen, HEt liefdesverhaal hadden ze helemaal weg mogen laten want dat sloeg werkelijk nergens op. HErkenbaarheid, veel actie en bekende muziek, ben erg benieuwd naar de volgende delen, Fijn om 'Ragnar Lothbrok' van Vikings eens in een 'andere' rol te zien, maar het blijkt geen veelzijdige acteur te zijn
:)

IMDB 7.8/10
Ik 8/10
Ook leuk voor niet wow spelers? Of mis ik dan logica?
pi_162980264
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:26 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

Lijkt me dat het niet alleen voor die doelgroep leuk is
Moeten zij weten
pi_162995497
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 13:26 schreef Hydrogeny het volgende:

[..]

We hadden iemand bij ons die het spel nooit heeft gespeeld en die de film ook zeker goed vond
Maar voor spelers zal t meer aanspreken vanwege de herkenning
pi_162995584
Risen (2016)

Verenigde Staten
Drama / Avontuur
107 minuten

geregisseerd door Kevin Reynolds
met Tom Felton, Joseph Fiennes en Cliff Curtis

De eerste veertig dagen na de opstanding van Jezus Christus door de ogen van een Romeinse strijder. De strijder moet in opdracht van Pontius Pilatus onderzoek doen naar de geruchten over een uit de dood herrezen Joodse Messias en het lichaam zien te vinden van Jezus van Nazareth om een dreigende opstand in Jeruzalem te voorkomen.

Een goede film. Interessante insteek om het verhaal van jezus door de ogen van een Romein te zien met hier en daar interessante twists itt de bekende jezus films. Kleding, scenery;.. enzo zag er allemaal goed en 'correct' uit HEt begint spectaculair en zwakt af tijdens het onderzoek en wordt daarna steeds beter.

IMDB 6.3/10
Ik 7/10
pi_162999442
Ex Machina (2015

De jonge programmeur Caleb wordt ingezet om Ava te testen, een AI-robot gemaakt door zijn baas Nathan. Maar hoe menselijk is ze nou eigenlijk?

Net als je denkt de film door te hebben, gaat hij toch de andere kant op (vond ik tenminste). Boeiende film die aanvankelijk rustig doorkabbelt.
Ik heb een enorme zwak voor O+ O+ Gleeson O+ O+ en O+ Alicia O+ dus ik ben misschien bevooroordeeld :@

Ik: 8
Tap tap tap
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:13:08 #89
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_163022568
Star Wars: The Force Awakens

Geen nadere toelichting nodig

Ik heb zelf deel 1-3 gezien en daarna pas 4-6 allen vorig jaar. Ben bijzonder gecharmeerd van de prequels(1-3) en vond de originals mede door belabberde graphics(voor nu althans) behoorlijk bagger. Idem voor de verhaallijn, ja laten we de deathstar maar weer eens opblazen, kinderlijk eenvoudig...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil mijn tijd terug en reet deze film 3/10.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_163022617
Gecharmeerd door de prequels :')
Conscience do cost.
pi_163022664
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:17 schreef ems. het volgende:
Gecharmeerd door de prequels :')
Dit. :') Alleen The Revenge of the Sith was bovengemiddeld goed. De eerste 2 delen waren gewoon bagger.

En The Force Awakens een 3 geven :')
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_163022693
Ik heb de oude films laatst ook weer zitten kijken en vond de special effects beter dan die van de prequels.
Tap tap tap
pi_163022757
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:22 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb de oude films laatst ook weer zitten kijken en vond de special effects beter dan die van de prequels.
Dat vooral. De CGI van prequels was destijds wel ok maar heeft de tand des tijds niet echt goed doorstaan. Doe mij dan maar de modellen en poppen van de oude school :P
Conscience do cost.
pi_163022798
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat vooral. De CGI van prequels was destijds wel ok maar heeft de tand des tijds niet echt goed doorstaan. Doe mij dan maar de modellen en poppen van de oude school :P
Het waren helaas wel de opgepoetste versies, zo jammer.
Tap tap tap
  woensdag 15 juni 2016 @ 00:43:13 #95
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_163022966
SPOILER
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_163022998
quote:
13s.gif Op woensdag 15 juni 2016 00:43 schreef Woods het volgende:
SPOILER
Getrainde stormtroopers. :') Heeft er ooit eentje raak geschoten?
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 00:47:20 #97
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_163023010
Voor inhoudelijke discussie, graag hier verder: TV / Star Wars: The Force Awakens #15
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_163023395
Warcraft: The Beginning (2016) - IMDb

Ik had geen hoge verwachtingen van de Warcraft film na het zien van de trailers en de vernietigende recensies, ondanks dat ik vele uurtjes in Warcraft 3 en World of Warcraft heb gestoken. Gelukkig werd ik aangenaam verrast. Alleen al de opening was overweldigend, mede dankzij de IMAX 3D en Dolby Atmos, met de orcs die de dark portal bestormen om hun eigen wereld te ontvluchten en vervolgens in Azeroth belanden waar ze in oorlog raken met het menselijke ras. De actiescènes waren van hoog niveau en de film had op een aantal momenten een verrassend donkere ondertoon wat ik erg kon waarderen. Helaas konden de humans me wat minder boeien dan de orcs die wel erg goed uit de verf kwamen. Qua humor sloegen ze ook een aantal keer de plank mis, maar daartegenover staan wel vermakelijke referenties naar de games.

Al met al heb ik me verrassend goed vermaakt en ik kan niet wachten op nieuwe delen in deze serie waarbij geweldige personages als Arthas, Illidan en Thrall aan bod komen. De film nodigt immers erg uit naar een sequel.

IMDb: 7,7 en ik sluit me daarbij aan.
pi_163030445
X-Men: Apocalypse (2016)

Verenigde Staten
Actie / Avontuur
144 minuten

geregisseerd door Bryan Singer
met Michael Fassbender, James McAvoy en Jennifer Lawrence

Nu de X-Men succesvol het verleden veranderd hebben en een veilige toekomst voor de mutanten hebben bereikt, keert uit de duisternis de eerste mutant terug: Apocalypse. Deze mutant, ook wel En Sabah Nur genaamd, ziet de hedendaagse mutanten als zwak. De 5000 jaar oude 'supermutant' Apocalypse begint aan zijn queeste de wereld met harde hand zijn wil op te leggen. Het recht van de sterkste is zijn lijfspreuk en geldt voor zowel mens als mutant. Om de dreigende genocide te weerstaan moet een nieuw team X-Men bijeen gebracht worden en moeten zowel professor Xavier als zijn vijand Magneto een kant kiezen.

Wat een vette film! Vet verhaal, goede uitwerking. De film duurt zowat 2.5 uur maar verveelt geen moment. Het ziet er spectaculair uit. Oogverblindende actie. Mooi om de x-men te zien voor ze x-men waren :) Alles klopt aan de film. Vet einde. Erg genoten

IMDB 7.4/10
Ik 8.5/10
pi_163051799
Deadpool

Erg vermakelijke film! Leuke en interessante figuren spelen mee. Verhaallijn was ook prima afgezien van wat cliché dingetjes. Leuke actiescenes.

8/10
Moeten zij weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')