tyfus. Kan ik ze weer vervangenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
https://nl.wikipedia.org/(...)ngsgraad_tegen_vocht
Een 5 op die schaal lijkt me inderdaad niet geschikt voor onder de grond.
Punt is dat het altijd in het vocht zit. Ik weet niet of je het kan vergelijken met ondergedompelt zijn, maar het is wel een andere belasting dan een straal water.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:26 schreef spierbal het volgende:
[..]
tyfus. Kan ik ze weer vervangen
Wat gebeurd er als ik het laat zitten en het gaat hard regenen. Schiet de stop eruit?
Maar het regebt toch nooit harder dan 12,5l/m
Of je koopt gewoon los een zakje giethars en giet de kabeldoos vol.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:26 schreef spierbal het volgende:
[..]
Wat gebeurd er als ik het laat zitten en het gaat hard regenen. Schiet de stop eruit?
Nagenoeg elke bouwmarkt heeft de hars welquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Of je koopt gewoon los een zakje giethars en giet de kabeldoos vol.
En laat hem dan onder de grond verdwijnen.
ja zat ik idd ook al aan te denken. Het staat nog niet gesloten op t lichtnet dus deze week nog maar ff volgooien.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Of je koopt gewoon los een zakje giethars en giet de kabeldoos vol.
En laat hem dan onder de grond verdwijnen.
maar het zoh toch niet zo zijn dat als de grond nat is en die lasdoos ook dat ik dan onder stroom sta als ik mijn handen in de aarde steekquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Punt is dat het altijd in het vocht zit. Ik weet niet of je het kan vergelijken met ondergedompelt zijn, maar het is wel een andere belasting dan een straal water.
Dus als ze boven de grond liggen komt het wel goed gok ik, liggen ze onder de grond zal je daar toch wat anders voor nodig hebben.
Kijk wel uit; giethars is vaak vies smerig chemisch spulquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:39 schreef spierbal het volgende:
[..]
ja zat ik idd ook al aan te denken. Het staat nog niet gesloten op t lichtnet dus deze week nog maar ff volgooien.
Daarvoor heb je een aardlekbeveiliging.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:40 schreef spierbal het volgende:
[..]
maar het zoh toch niet zo zijn dat als de grond nat is en die lasdoos ook dat ik dan onder stroom sta als ik mijn handen in de aarde steek
Die dingen zijn spatwaterdicht, hoe kom je erbij dat die dingen bedoeld zijn om in de grond te stoppenquote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:26 schreef spierbal het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat als eerste de ALS eruit en is het gedeelte waar ook je koelkast + vriezer op staat, zonder spanning. Ben je net een weekje op vakantie, dan ruik je wel bij binnenkomst dat de spatwaterdichte doos voor een lekstroom > 30 mA heeft gezorgd.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:26 schreef spierbal het volgende:
nouja ip65 is voor ondergronds gebruik. Vind ik wel dat ze ook t giethars naast die dingen mogen zetten.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:39 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Die dingen zijn spatwaterdicht, hoe kom je erbij dat die dingen bedoeld zijn om in de grond te stoppen![]()
Wel de twee componenten goed mengen, voordat je het erin giet.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kijk wel uit; giethars is vaak vies smerig chemisch spul
Das nieuw. IP65 is stof en sproeidicht. Onder de grond is vergelijkbaar met vochtig dicht. Wat overeenkomt met IP69.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:23 schreef spierbal het volgende:
[..]
nouja ip65 is voor ondergronds gebruik. Vind ik wel dat ze ook t giethars naast die dingen mogen zetten.
op internet zie je die pakketen. Ip65+giethars.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:28 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Das nieuw. IP65 is stof en sproeidicht. Onder de grond is vergelijkbaar met vochtig dicht. Wat overeenkomt met IP69.
IP 65 is waterwerend, niet waterdicht. Om het echt waterdicht te maken, voeg je de hars toe. IP65 zonder hars is niet geschikt voor toepassing in de grond.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:47 schreef spierbal het volgende:
[..]
op internet zie je die pakketen. Ip65+giethars.
oow haha my bad.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:06 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
IP 65 is waterwerend, niet waterdicht. Om het echt waterdicht te maken, voeg je de hars toe. IP65 zonder hars is niet geschikt voor toepassing in de grond.
De ervaring leert dat een half uur voldoende is om te hars uit te laten harden. Maar dat is professioneel spul. Wat ik altijd deed wat een gaatje in het deksel maken, daar de hars in gieten. Dan weet je zeker dat de lasdoos volledig is afgevuld.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 21:09 schreef spierbal het volgende:
[..]
oow haha my bad.
Hoelang duurt dat uitharden ongeveer?
Draai jij wartels nooit aan?quote:Op woensdag 18 mei 2016 08:11 schreef kovenant het volgende:
zorg er ook voor dat je een klein beetje tape rond de wartels doet waar de draden doorheen steken anders loopt het er daar langzaam weer uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |