abonnement Unibet Coolblue
pi_162335060
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:01 schreef TheVulture het volgende:
Everyone Dies lijkt me trouwens wel een catchy slogan voor volgend jaar :P
_O-
pi_162611259
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Songfestivalwinnaars doen het elk jaar veel beter in de hitlijsten dan "1944" dit jaar doet. Ik kan het inderdaad verkroppen dat een wedstrijd die gaat om het mooiste liedje wordt gewonnen door een draak van een nummer, puur vanwege het politieke statement. En de prestaties van het nummer in de hitlijst (of beter gezegd: het totale gebrek daaraan) bevestigt het idee dat mensen dit nummer geen bal aan vinden.
Nogmaals: het is geen draak van een nummer, jij vindt dat slechts. En met jou ongetwijfeld een hoop anderen. Ik vind het een mooi lied en met mij ongetwijfeld een hoop anderen. Ik heb van een aantal Fokkers gelezen dat ze 1944 een heel mooi lied vinden, op fora en blogs werd het vaak geprezen en Douwe Bob vond het zelfs de mooiste bijdrage en veel juryleden en kijkers vonden het een mooi nummer. In hoeverre de politieke getinte boodschap verantwoordelijk is voor het succes van 1944, daar zullen we waarschijnlijk nooit achter komen. Ik heb niet het gevoel dat ik me daar door heb laten leiden om ervoor te stemmen.

Dat 1944 puur vanwege het politieke statement zou hebben gewonnen lijkt me onjuist of op zijn minst onbewijsbaar. Tot op heden heb ik in ieder geval geen steekhoudende argumenten gezien die in die richting wijzen.
  maandag 30 mei 2016 @ 16:56:04 #28
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162622588
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 01:45 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Nogmaals: het is geen draak van een nummer, jij vindt dat slechts. En met jou ongetwijfeld een hoop anderen. Ik vind het een mooi lied en met mij ongetwijfeld een hoop anderen. Ik heb van een aantal Fokkers gelezen dat ze 1944 een heel mooi lied vinden, op fora en blogs werd het vaak geprezen en Douwe Bob vond het zelfs de mooiste bijdrage en veel juryleden en kijkers vonden het een mooi nummer. In hoeverre de politieke getinte boodschap verantwoordelijk is voor het succes van 1944, daar zullen we waarschijnlijk nooit achter komen. Ik heb niet het gevoel dat ik me daar door heb laten leiden om ervoor te stemmen.

Dat 1944 puur vanwege het politieke statement zou hebben gewonnen lijkt me onjuist of op zijn minst onbewijsbaar. Tot op heden heb ik in ieder geval geen steekhoudende argumenten gezien die in die richting wijzen.
Helemaal mee eens. Hoezeer ik ook de politieke boodschap en de door Oekraine misbruikte en nauwelijks verhulde anti Rusland propaganda in het nummer verafschuw, ik vind het wel een erg mooi nummer.
pi_162626252
Dat mokkel geeft zelf toe dat het een politieke oproep tot steun aan de Krim was en dan nog geen diskwalificatie? SCHANDE

https://www.theguardian.c(...)e-for-crimean-ballad
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_162660744
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 01:45 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Nogmaals: het is geen draak van een nummer, jij vindt dat slechts. En met jou ongetwijfeld een hoop anderen. Ik vind het een mooi lied en met mij ongetwijfeld een hoop anderen. Ik heb van een aantal Fokkers gelezen dat ze 1944 een heel mooi lied vinden, op fora en blogs werd het vaak geprezen en Douwe Bob vond het zelfs de mooiste bijdrage en veel juryleden en kijkers vonden het een mooi nummer. In hoeverre de politieke getinte boodschap verantwoordelijk is voor het succes van 1944, daar zullen we waarschijnlijk nooit achter komen. Ik heb niet het gevoel dat ik me daar door heb laten leiden om ervoor te stemmen.

Dat 1944 puur vanwege het politieke statement zou hebben gewonnen lijkt me onjuist of op zijn minst onbewijsbaar. Tot op heden heb ik in ieder geval geen steekhoudende argumenten gezien die in die richting wijzen.
Op basis van de commercile flop die het nummer is, ondanks dat meer dan 4 miljoen mensen het hebben gehoord, kan deze bewering onmogelijk stand houden. Met jou vindt een enkeling het ook een goed nummer. Veruit de meeste Nederlanders vinden het een flutnummer.

Verder is natuurlijk zo klaar als een klontje dat het liedje zo ver is gekomen vanwege de politieke boodschap. Was het een neutrale tekst over liefdesverdriet geweest, dan had het nummer de finale niet eens gehaald.
pi_162660964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op basis van de commercile flop die het nummer is, ondanks dat meer dan 4 miljoen mensen het hebben gehoord, kan deze bewering onmogelijk stand houden. Met jou vindt een enkeling het ook een goed nummer. Veruit de meeste Nederlanders vinden het een flutnummer.

Verder is natuurlijk zo klaar als een klontje dat het liedje zo ver is gekomen vanwege de politieke boodschap. Was het een neutrale tekst over liefdesverdriet geweest, dan had het nummer de finale niet eens gehaald.
Maar het is ook niet zo belangrijk wat Nederland vindt. Volgens mij vinden de meeste mensen het een goed nummer. Ik ook, i.i.g beter dan die gay boy club die wij hebben gestuurd.
  woensdag 1 juni 2016 @ 02:48:57 #32
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162661006
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op basis van de commercile flop die het nummer is, ondanks dat meer dan 4 miljoen mensen het hebben gehoord, kan deze bewering onmogelijk stand houden.
Die bewering kan prima standhouden, uitblijvend commercieel succes wil immers niet zeggen dat mensen het op die avond niet het mooiste/meest indrukwekkende lied/optreden vonden.

Ik vond het ook het beste van de avond, wil niet zeggen dat ik meteen de cd ga kopen, het nummer ga downloaden of het regelmatig op de radio ga aanvragen. De kracht van het nummer zat wmb vooral in het optreden.
quote:
Met jou vindt een enkeling het ook een goed nummer. Veruit de meeste Nederlanders vinden het een flutnummer.
Je hebt 'veruit de meeste Nederlanders' hierover gesproken?
De meeste mensen die ik ken (en die naar het ESF kijken) vonden dit het beste optreden.
quote:
Verder is natuurlijk zo klaar als een klontje dat het liedje zo ver is gekomen vanwege de politieke boodschap. Was het een neutrale tekst over liefdesverdriet geweest, dan had het nummer de finale niet eens gehaald.
Was het een neutrale tekst over liefdesverdriet geweest dan was het ook een heel ander nummer met een heel ander optreden geweest, dat zegt dus niet zo veel.

Zo kan ik ook zeggen: "Als 'Thriller' van Michael Jackson de lyrics van 'Mijn Lieve Oma' van Jan Smit had gehad zou het nooit zo'n groot succes zijn geworden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 10:44:50 #33
375570 crew  Cyan9
pi_162663514
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:48 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Die bewering kan prima standhouden, uitblijvend commercieel succes wil immers niet zeggen dat mensen het op die avond niet het mooiste/meest indrukwekkende lied/optreden vonden.

Ik vond het ook het beste van de avond, wil niet zeggen dat ik meteen de cd ga kopen, het nummer ga downloaden of het regelmatig op de radio ga aanvragen. De kracht van het nummer zat wmb vooral in het optreden.

[..]

Je hebt 'veruit de meeste Nederlanders' hierover gesproken?
De meeste mensen die ik ken (en die naar het ESF kijken) vonden dit het beste optreden.

[..]

Was het een neutrale tekst over liefdesverdriet geweest dan was het ook een heel ander nummer met een heel ander optreden geweest, dat zegt dus niet zo veel.

Zo kan ik ook zeggen: "Als 'Thriller' van Michael Jackson de lyrics van 'Mijn Lieve Oma' van Jan Smit had gehad zou het nooit zo'n groot succes zijn geworden.
:D _O_
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_162670981
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:36 schreef Atak het volgende:

[..]

Maar het is ook niet zo belangrijk wat Nederland vindt. Volgens mij vinden de meeste mensen het een goed nummer. Ik ook, i.i.g beter dan die gay boy club die wij hebben gestuurd.
Gay boy club? :?
pi_162671298
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:48 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Die bewering kan prima standhouden, uitblijvend commercieel succes wil immers niet zeggen dat mensen het op die avond niet het mooiste/meest indrukwekkende lied/optreden vonden.

Ik vond het ook het beste van de avond, wil niet zeggen dat ik meteen de cd ga kopen, het nummer ga downloaden of het regelmatig op de radio ga aanvragen. De kracht van het nummer zat wmb vooral in het optreden.

[..]

Je hebt 'veruit de meeste Nederlanders' hierover gesproken?
De meeste mensen die ik ken (en die naar het ESF kijken) vonden dit het beste optreden.

[..]

Was het een neutrale tekst over liefdesverdriet geweest dan was het ook een heel ander nummer met een heel ander optreden geweest, dat zegt dus niet zo veel.

Zo kan ik ook zeggen: "Als 'Thriller' van Michael Jackson de lyrics van 'Mijn Lieve Oma' van Jan Smit had gehad zou het nooit zo'n groot succes zijn geworden.
Als meer dan 4 miljoen mensen op tv zo'n nummer bekijken n mooi vinden, zou dat absoluut wel dusdanig veel verkoop tot gevolg hebben dat de Single Top 100 wordt gehaald. Je hoeft haast niks te verkopen om toch al in zo'n lijst te belanden. Bij "1944" is dat echter niet het geval, terwijl de Zweedse inzending wl overtuigend de hitlijst haalt.

Ik heb niet veruit de meeste Nederlanders gesproken. Ik heb wl het stemgedrag van de Nederlandse tv-kijkers gezien en ik zie de resultaten wat betreft hitlijst en airplay: NUL.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 16:22:41 #36
368283 ato
pi_162671459
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gay boy club? :?
Dat begrijp ik ook niet..

Overigens je houdt hiervan of niet en dan heb ik het over het oosters/traditioneel/cultureel gezongen liedje.
Ik hou ervan..was ook mijn nr 3) in mijn top 10)

Ik ga hier niet over het suffe politiek discussie hebben..
Life can be a bitch, so like it..
pi_162671856
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gay boy club? :?
Ja, dauw 'm erin of zo club.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 01-06-2016 16:57:47 ]
pi_162671931
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Ja, dauw er 'm in of zo club.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 16:54:46 #39
368283 ato
pi_162672049
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:43 schreef Atak het volgende:

[..]

Ja, dauw er 'm in of zo club.
Dit slaat echt nergens op
Life can be a bitch, so like it..
pi_162673432
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:11 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Op basis van de commercile flop die het nummer is, ondanks dat meer dan 4 miljoen mensen het hebben gehoord, kan deze bewering onmogelijk stand houden. Met jou vindt een enkeling het ook een goed nummer. Veruit de meeste Nederlanders vinden het een flutnummer.

Verder is natuurlijk zo klaar als een klontje dat het liedje zo ver is gekomen vanwege de politieke boodschap. Was het een neutrale tekst over liefdesverdriet geweest, dan had het nummer de finale niet eens gehaald.
Nederlanders hebben ongetwijfeld een walgelijke muzieksmaak, passend bij onze verrotte muziekcultuur. Dus als maar enkele Nederlanders 1944 een goed liedje vinden (Wat grappig - die zitten allemaal hier! Of ze stonden 2,5 week geleden op een groot podium in Stockholm.), dan moet het wel van uitzonderlijke kwaliteit zijn.

Alle gekheid op een stokje, je doet allerlei insinuaties, maar komt niet met bewijzen hiervoor. Snap ik, want het is ook niet te bewijzen.

Het is jammer dat je het niet gewoon kunt laten bij de constatering dat je het zelf geen mooi liedje vindt, of dat het geen succes is in de hitlijsten, maar iedereen met weinig succes probeert op te dringen dat het kwalitatief een slecht liedje is ondanks een overwinning in het songfestival, tweede plaats in televoting, tweede plaats bij vakjury, lovende reacties van Douwe Bob en diverse FOKkers, goede recensies op diverse blogs/fora, positieve beoordeling van de Volkskrant en dergelijke, het nummer bij een neutrale tekst over liefdesverdriet de finale niet had gehaald - terwijl ik me kan voorstellen dat veel mensen de commotie rondom het liedje is ontgaan en niet eens wisten waar het over ging, zoals bij alle andere liedjes. Daarnaast hebben enkelen hier nu aangegeven het liedje ondanks en niet dankzij de tekst goed te vinden. Wie ben jij om daaraan te twijfelen?

Je hebt al vaak goed onderbouwd en genuanceerd gepleit voor een nationaal songfestival, ik vind het jammer dat iedere vorm van genuanceerdheid, inlevingsvermogen en kennis nu ontbreekt in je commentaren.
pi_162673840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 18:17 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Nederlanders hebben ongetwijfeld een walgelijke muzieksmaak, passend bij onze verrotte muziekcultuur. Dus als maar enkele Nederlanders 1944 een goed liedje vinden (Wat grappig - die zitten allemaal hier! Of ze stonden 2,5 week geleden op een groot podium in Stockholm.), dan moet het wel van uitzonderlijke kwaliteit zijn.

Alle gekheid op een stokje, je doet allerlei insinuaties, maar komt niet met bewijzen hiervoor. Snap ik, want het is ook niet te bewijzen.

Het is jammer dat je het niet gewoon kunt laten bij de constatering dat je het zelf geen mooi liedje vindt, of dat het geen succes is in de hitlijsten, maar iedereen met weinig succes probeert op te dringen dat het kwalitatief een slecht liedje is ondanks een overwinning in het songfestival, tweede plaats in televoting, tweede plaats bij vakjury, lovende reacties van Douwe Bob en diverse FOKkers, goede recensies op diverse blogs/fora, positieve beoordeling van de Volkskrant en dergelijke, het nummer bij een neutrale tekst over liefdesverdriet de finale niet had gehaald - terwijl ik me kan voorstellen dat veel mensen de commotie rondom het liedje is ontgaan en niet eens wisten waar het over ging, zoals bij alle andere liedjes. Daarnaast hebben enkelen hier nu aangegeven het liedje ondanks en niet dankzij de tekst goed te vinden. Wie ben jij om daaraan te twijfelen?

Je hebt al vaak goed onderbouwd en genuanceerd gepleit voor een nationaal songfestival, ik vind het jammer dat iedere vorm van genuanceerdheid, inlevingsvermogen en kennis nu ontbreekt in je commentaren.
Ik vind juist dat ik onderbouwd argumenteer. Ik heb zelfs alle resultaten van Songfestival-winnaars uit de afgelopen jaren opgezocht. En het is overduidelijk dat "1944" flink achterblijft bij de resultaten van voorgaande jaren. Ik weet niet hoe het elders in Europa is, maar in Nederland is dit nummer gewoon een dikke flop. En dat sluit ook aan bij het jury- en publieksoordeel. Dat zegt ook niet alles - mijn favoriete nummer eindigde zelfs helemaal onderaan - maar voor een winnaar is het wel een indicatie.

Laten we het er maar op houden dat we het niet eens gaan worden. Let's agree to disagree.
  donderdag 2 juni 2016 @ 00:33:34 #43
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162683073
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 16:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als meer dan 4 miljoen mensen op tv zo'n nummer bekijken n mooi vinden, zou dat absoluut wel dusdanig veel verkoop tot gevolg hebben dat de Single Top 100 wordt gehaald. Je hoeft haast niks te verkopen om toch al in zo'n lijst te belanden. Bij "1944" is dat echter niet het geval, terwijl de Zweedse inzending wl overtuigend de hitlijst haalt.

Ik heb niet veruit de meeste Nederlanders gesproken. Ik heb wl het stemgedrag van de Nederlandse tv-kijkers gezien en ik zie de resultaten wat betreft hitlijst en airplay: NUL.
Het hele punt wat ik maakte was juist dat dit niet het geval hoeft te zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162688556
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 00:33 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Het hele punt wat ik maakte was juist dat dit niet het geval hoeft te zijn.
Dan zijn we het zonder meer oneens. Ook voor jou: Let's agree to disagree.
pi_162703437
Het enige land waar dit nummer nog in de hitlijst staat is Rusland.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_162716541
Wat een onzinreacties hier. Oekrane kwam het meest overtuigend over op het podium. Het liedje eindigde bij zowel de televoting als de jury erg hoog. Daarnaast kunnen mensen helemaal niet vanwege het politieke gestemd hebben want bijna niemand verstaat de tekst. En begrijpen helemaal niet want begrijpen is moeilijker dan verstaan.

Dat het geen radionummer is betekent niet dat het geen eurovisiewinnaar kan zijn.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2016 14:39:59 ]
pi_163998778
Hier moet ik Elfletterig bijtreden. Als het zo'n goed nummer zou zijn, waarom zijn de verkoopcijfers of download cijfers in het hele ESF gebied belabberd? Dat betekent dat mensen het te slecht vinden om te kopen toch? En hieruit blijkt dan weer dat ze gewonnen heeft vanwege de politieke boodschap. Politieke boodschappen die het ESF verbiedt
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 23:13:43 #48
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203946937
Er is al 2047 dagen niet in dit topic gepost en toch post ik hem
pi_203965989
Gaat volgens mij om het totale bedrag en niet wat er door de uitzending of per se is opgehaald omdat ze er was, maar toch;

twitter


Een 18 minuten durend interview voor de Duitse show (in het Duits):
https://www.eurovision.de(...)raine,jamala160.html

[ Bericht 3% gewijzigd door Nashipeer op 06-03-2022 10:45:50 ]
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 12:03:42 #50
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')