abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 mei 2016 @ 23:01:20 #76
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_162633436
Ik had ook het idee dat Rise like a phoenix, net als Running scared, ook nauwelijks gedraaid werd. In de weken na het ESF heb ik Heroes en Teardrops nog wel eens op de radio gehoord, net als Euphoria natuurlijk. Die noteringen gaan volgens mij toch hand in hand met de hoeveelheid airtime die ze krijgen. Sommige nummers worden gewoon niet opgepikt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 30 mei 2016 @ 23:04:27 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162633522
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik had ook het idee dat Rise like a phoenix, net als Running scared, ook nauwelijks gedraaid werd. In de weken na het ESF heb ik Heroes en Teardrops nog wel eens op de radio gehoord, net als Euphoria natuurlijk. Die noteringen gaan volgens mij toch hand in hand met de hoeveelheid airtime die ze krijgen. Sommige nummers worden gewoon niet opgepikt.
Vind sowieso muziek op de radio een waardeloze selectie, heb zwaar de indruk dat er nauwelijks nog mensen met muzieksmaak achter de knoppen zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162633544
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind sowieso muziek op de radio een waardeloze selectie, heb zwaar de indruk dat er nauwelijks nog mensen met muzieksmaak achter de knoppen zitten.
Eens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 23:08:10 #79
368283 ato
pi_162633641
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch een erg goed nummer, kon de soundtrack zijn van een James Bond film, een van de betere
Eens
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 30 mei 2016 @ 23:11:06 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162633735
Moet ook zeggen dat het dit jaar geen enkel nummer tussen zat wat ik echt goed vond, allemaal overgeproduceerde ellende.
Mooiste beschrijving van een nummer was Graham Norton op de BBC over de inzending van Duitsland.
"Voor de Duitse inzending had het hele team een hele lange brainstorm sessie en ze hadden heel erg veel ideeen, ze hebben besloten ze allemaal te gebruiken"

Wat een verschil met een paar jaar geleden

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162645439
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, feiten.

Sinds 2008 is het niet meer gebeurd dat een Songfestival-winnaar geen enkele notering in de hitlijsten haalde.

2009: Alexander Rybak - Fairytale: 6 weken, piek #2
2010: Lena Meyer-Landrut - Satellite: 9 weken, piek #5
2011: Ell/Nikki - Running Scared: 1 week, piek #59
2012: Loreen - Euphoria: 35 weken, piek #2 (#10 in de jaarlijst van 2012)
2013: Emmelie de Forest - Only Teardrops: 11 weken, piek #4
2014: Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix: 2 weken, piek: #3
2015: Måns Zelmerlöw - Heroes: 10 weken, piek: #12
2016: Jamala - 1944: -
Ik doel op de onnavolgbare causale verbanden die je legt, dat 1944 de hitlijsten niet heeft gehaald lijkt me duidelijk.
pi_162660785
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:28 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Ik doel op de onnavolgbare causale verbanden die je legt, dat 1944 de hitlijsten niet heeft gehaald lijkt me duidelijk.
1944 haalt de hitlijsten niet omdat bijna niemand het nummer goed vindt. Mensen gaan nummers immers pas kopen als ze die goed vinden; dat lijkt me evident. De cijfers spreken gewoon boekdelen, maar je zit zo vastgeroest in je opvatting dat het een mooi nummer is dat je niet onder ogen ziet dat je tot een zeer kleine minderheid behoort die dat vindt.
  woensdag 1 juni 2016 @ 03:00:48 #83
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162661020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

1944 haalt de hitlijsten niet omdat bijna niemand het nummer goed vindt. Mensen gaan nummers immers pas kopen als ze die goed vinden; dat lijkt me evident. De cijfers spreken gewoon boekdelen, maar je zit zo vastgeroest in je opvatting dat het een mooi nummer is dat je niet onder ogen ziet dat je tot een zeer kleine minderheid behoort die dat vindt.
Dit is een beetje het "een poedel is een hond, dús is een hond een poedel" argument.
Ja, mensen kopen een nummer alleen als ze het goed vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen alle nummers die ze goed vinden dus ook gaan kopen.

Zeker niet als de kracht van een nummer (zoals in dit geval imo) voornamelijk ligt in het optreden. Dat krijg je op de radio, of op een cd/mp3/i-whatever, nl niet te zien.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162661551
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_162671442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM :o
Geen wonder. Zo catchy als de pest. Ik vind trouwens dat "Human" van Oscar Zia, uit de Zweedse Nationale finale, beter is dan welk ander Songfestivalnummer dan ook.


Zou zeker niet misstaan op 3FM.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 16:25:08 #86
368283 ato
pi_162671501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM :o
Echt waar, eh kan iemand de liveperfomance van dit nummer erop zetten.
Lukt mij niet op you tube. Ik vind de studioversie overigens wel goed.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 16:26:48 #87
368283 ato
pi_162671543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 03:00 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dit is een beetje het "een poedel is een hond, dús is een hond een poedel" argument.
Ja, mensen kopen een nummer alleen als ze het goed vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen alle nummers die ze goed vinden dus ook gaan kopen.

Zeker niet als de kracht van een nummer (zoals in dit geval imo) voornamelijk ligt in het optreden. Dat krijg je op de radio, of op een cd/mp3/i-whatever, nl niet te zien.
Mee eens.

Veel mensen vinden dit geblčr. Maar dat zijn ook de mensen die niet van Oosterse, traditionele muziek houden of tenminste het gezang vreselijk vinden ( ik hou bv van Arabische, Turkse muziek)
Life can be a bitch, so like it..
pi_162672242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM :o
Waarschijnlijk onwetendheid. Goed voor de zangeres dat ze er niet per ongeluk 5e ofzo mee geworden is op het ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_162672405
Op de top 40-site net ook "goed dat het songfestival dit jaar wordt geboycot"
pi_162696750
Ik heb eens even grondig onderzoek gedaan naar de populariteit van de Songfestival-liedjes op Spotify. Ook heb ik de voorlopige hitlijst-resultaten van een groot aantal Europese landen bekeken. We kunnen zonder twijfel vaststellen dat Zweden de morele winnaar van het Songfestival is.

Jamala - 1944, resultaten in hitlijsten tot dusver:
Nederland: tip (geen Top 100)
Zwitserland: #73 (1 week)
Oostenrijk: # 54 (1 week)
Frankrijk: #49 (1 week)
België VL: tip
België W: tip
Zweden: #46 (1 week)
Spanje: #32 (1 week)
VK: geen notering

Frans - If I were sorry, resultaten in hitlijsten tot dusver:
Nederland: #34 (2 weken)
Zwitserland: #25 (2 weken)
Duitsland: #12 (2 weken)
Oostenrijk: #2 (2 weken)
Frankrijk: #36 (2 weken)
België VL: #36 (2 weken)
België W: tip
Zweden: #1 (13 weken)
Spanje: #25 (1 week)
VK: #61 (1 week)

Deze cijfers zijn duidelijk in het voordeel van Zweden. Dan kijken we nu naar het aantal plays op Spotify. Ik heb dit voor alle deelnemende liedjes opgezocht. Hierbij moet worden opgemerkt dat "1944" enige tijd niet beschikbaar was, maar sinds 1 juni staat het nummer weer op Spotify.

#1: Jamala - 1944: 2,3 miljoen
#2: Dami Im - Sound Of Silence: 4,9 miljoen
#3: Sergej Lazarev - You Are The Only One: 3,5 miljoen
#4: Poli Genova - If Love Was a Crime: 2,5 miljoen
#5: Frans - If I Were Sorry: 42,3 miljoen
#6: Amir - J'ai cherché: 4,6 miljoen
#7: Iveta Mukuchian - LoveWave: 1 miljoen
#8: Michał Szpak - Color of your life: 1,4 miljoen
#9: Donny Montell - I've been waiting for this night: 1,2 miljoen
#10: Laura Tesoro - What's the pressure: 1,7 miljoen
#11: Douwe Bob - Slow down: 5 miljoen
#12: Ira Losco - Walk on water: 1 miljoen
#13: Zoe - Loin d'ici: 1,7 miljoen
#14: Hovi Star - Made of stars: 1,1 miljoen
#15: Justs - Heartbeat: 1,6 miljoen
#16: Francesca Michielin - No degree of separation: 1,2 miljoen
#17: Səmra Rəhimli - Miracle: 1,1 miljoen
#18: Sanja Vučić ZAA - Goodbye (Shelter): 0,5 miljoen
#19: Freddie - Pioneer: 1,6 miljoen
#20: Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz - Midnight gold: 0,5 miljoen
#21: Minus One - Alter ego: 1 miljoen
#22: Barei - Say yay!: 5,2 miljoen
#23: Nina Kraljić - Lighthouse: 0,9 miljoen
#24: Joe & Jake - You're not alone: 1,3 miljoen
#25: Gabriela Gunčíková - I stand: 0,9 miljoen
#26: Jamie-Lee Kriewitz - Ghost: 5 miljoen

Een immense overmacht voor Zweden. Zelfs als "1944" wel beschikbaar was geweest, had het bijna lange na niet het aantal plays gehaald dat Zweden heeft. De hoge scores voor Spanje en Duitsland zijn wellicht te verklaren door het hoge inwoneraantal van die landen. Opvallend is ook hoe goed Douwe Bob het doet.

Onder de afvallers in de halve finale zijn er nog twee opmerkelijke scores te vinden:
Agnete - Icebreaker (Noorwegen): 3,8 miljoen
Lighthouse X - Soldiers Of Love (Denemarken): 2,4 miljoen

Afgezet tegen het aantal inwoners zijn dit voortreffelijke luistercijfers.
pi_162696867
Maar wil je écht weten hoe erg muziek leeft in Zweden en hoe sterk de muziekcultuur daar is, kijk dan eens naar deze lijsten. En sta versteld van het torenhoge aantal afspeelbeurten voor de liedjes die de Zweedse nationale finale niet wonnen:

Nationale finale Zweden:
#1: Frans - If I Were Sorry: 42,3 miljoen
#2: Oscar Zia - Human: 8 miljoen
#3: Ace Wilder - Don't Worry: 5,8 miljoen
#4: Wiktoria - Save Me: 10,4 miljoen
#5: Robin Bengtsson - Constellation Prize: 10,4 miljoen
#6: Molly Sandén - Youniverse: 6,5 miljoen
#7: Lisa Ajax - My Heart Wants Me Dead: 6,9 miljoen
#8: Panetoz - Håll om mig hårt: 10,5 miljoen
#9: SaRaha - Kizunguzungu: 11,3 miljoen
#10: Boris René - Put Your Love on Me: 6,8 miljoen
#11: David Lindgren - We Are Your Tomorrow: 3,5 miljoen
#12: Samir & Viktor - Bada nakna: 16,3 miljoen

En zelfs bij de liedjes die de finales niet eens haalden, zijn hoge luistercijfers te vinden.

Afvallers tweede kans-ronde:
- Molly Pettersson Hammar - Hunger: 2,1 miljoen
- Albin & Mattias - Rik: 6,5 miljoen
- Isa - I Will Wait: 3,8 miljoen
- Dolly Style - Rollercoaster: 3,6 miljoen

Afvallers halve finales:
- Pernilla Andersson - Mitt guld: 1 miljoen
- Mimi Werner - Ain't No Good: 1,7 miljoen
- Anna Book - Himmel för två (gediskwalificeerd): 1 miljoen
- Victor och Natten - 100%: 1,4 miljoen
- Krista Siegfrids - Faller: 1,1 miljoen
- Patrik, Tommy & Uno - Håll mitt hjärta hårt: 0,9 miljoen
- Swingfly feat. Helena Gutarra - You Carved Your Name: 1,3 miljoen
- Smilo - Weight of the World: 2,8 miljoen
- After Dark - Kom ut som en stjärna: 1,1 miljoen
- Eclipse - Runaways: 1,4 miljoen
- Martin Stenmarck - Du tar mig tillbaks: 1 miljoen
- Linda Bengtzing - Killer Girl: 1,1 miljoen

Kortom: Zweden heerst en is de morele winnaar van het Songfestival. Liefst 26 van de 28 liedjes zijn meer dan een miljoen keer beluisterd op Spotify en een groot aantal nummers is vaker afgespeeld dan de subtop van de Songfestival-finale.

TL,DR: Zweden _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2016 17:34:40 ]
  ESF Reporter donderdag 2 juni 2016 @ 17:36:27 #92
87554 Cee
Welluk?
pi_162696914
Jouw lijstjesfetisjisme kent geen grenzen, Elf. :D Ik hoorde trouwens net iets voor 5 uur If I were Sorry op Q Music voorbij komen. Het heeft geen high rotation maar ik heb het er nu al een paar keer gehoord.
pi_162696956
NB: Cool Me Down, dat niet de Poolse inzending werd, heeft ruim 6,6 miljoen plays op Spotify. Dat is dus bijna 5 keer zo veel als de daadwerkelijke inzending...
  ESF Reporter donderdag 2 juni 2016 @ 17:41:12 #94
87554 Cee
Welluk?
pi_162696998
Dat nummer is echt hapklaar voor de radio, misschien wordt het nog opgepikt.
pi_162697168
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:36 schreef Cee het volgende:
Jouw lijstjesfetisjisme kent geen grenzen, Elf. :D Ik hoorde trouwens net iets voor 5 uur If I were Sorry op Q Music voorbij komen. Het heeft geen high rotation maar ik heb het er nu al een paar keer gehoord.
3FM draait het nummer nauwelijks. Maar je kunt in het bovenstaande overzicht zien dat het nummer in diverse landen een bescheiden hit is. In Oostenrijk zelfs een grote.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')