Vind sowieso muziek op de radio een waardeloze selectie, heb zwaar de indruk dat er nauwelijks nog mensen met muzieksmaak achter de knoppen zitten.quote:Op maandag 30 mei 2016 23:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik had ook het idee dat Rise like a phoenix, net als Running scared, ook nauwelijks gedraaid werd. In de weken na het ESF heb ik Heroes en Teardrops nog wel eens op de radio gehoord, net als Euphoria natuurlijk. Die noteringen gaan volgens mij toch hand in hand met de hoeveelheid airtime die ze krijgen. Sommige nummers worden gewoon niet opgepikt.
Eensquote:Op maandag 30 mei 2016 23:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind sowieso muziek op de radio een waardeloze selectie, heb zwaar de indruk dat er nauwelijks nog mensen met muzieksmaak achter de knoppen zitten.
Eensquote:Op maandag 30 mei 2016 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Toch een erg goed nummer, kon de soundtrack zijn van een James Bond film, een van de betere
Ik doel op de onnavolgbare causale verbanden die je legt, dat 1944 de hitlijsten niet heeft gehaald lijkt me duidelijk.quote:Op maandag 30 mei 2016 18:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, feiten.
Sinds 2008 is het niet meer gebeurd dat een Songfestival-winnaar geen enkele notering in de hitlijsten haalde.
2009: Alexander Rybak - Fairytale: 6 weken, piek #2
2010: Lena Meyer-Landrut - Satellite: 9 weken, piek #5
2011: Ell/Nikki - Running Scared: 1 week, piek #59
2012: Loreen - Euphoria: 35 weken, piek #2 (#10 in de jaarlijst van 2012)
2013: Emmelie de Forest - Only Teardrops: 11 weken, piek #4
2014: Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix: 2 weken, piek: #3
2015: Måns Zelmerlöw - Heroes: 10 weken, piek: #12
2016: Jamala - 1944: -
1944 haalt de hitlijsten niet omdat bijna niemand het nummer goed vindt. Mensen gaan nummers immers pas kopen als ze die goed vinden; dat lijkt me evident. De cijfers spreken gewoon boekdelen, maar je zit zo vastgeroest in je opvatting dat het een mooi nummer is dat je niet onder ogen ziet dat je tot een zeer kleine minderheid behoort die dat vindt.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 15:28 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Ik doel op de onnavolgbare causale verbanden die je legt, dat 1944 de hitlijsten niet heeft gehaald lijkt me duidelijk.
Dit is een beetje het "een poedel is een hond, dús is een hond een poedel" argument.quote:Op woensdag 1 juni 2016 02:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
1944 haalt de hitlijsten niet omdat bijna niemand het nummer goed vindt. Mensen gaan nummers immers pas kopen als ze die goed vinden; dat lijkt me evident. De cijfers spreken gewoon boekdelen, maar je zit zo vastgeroest in je opvatting dat het een mooi nummer is dat je niet onder ogen ziet dat je tot een zeer kleine minderheid behoort die dat vindt.
Geen wonder. Zo catchy als de pest. Ik vind trouwens dat "Human" van Oscar Zia, uit de Zweedse Nationale finale, beter is dan welk ander Songfestivalnummer dan ook.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM
Echt waar, eh kan iemand de liveperfomance van dit nummer erop zetten.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM
Mee eens.quote:Op woensdag 1 juni 2016 03:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dit is een beetje het "een poedel is een hond, dús is een hond een poedel" argument.
Ja, mensen kopen een nummer alleen als ze het goed vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen alle nummers die ze goed vinden dus ook gaan kopen.
Zeker niet als de kracht van een nummer (zoals in dit geval imo) voornamelijk ligt in het optreden. Dat krijg je op de radio, of op een cd/mp3/i-whatever, nl niet te zien.
Waarschijnlijk onwetendheid. Goed voor de zangeres dat ze er niet per ongeluk 5e ofzo mee geworden is op het ESF.quote:Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
3FM draait het nummer nauwelijks. Maar je kunt in het bovenstaande overzicht zien dat het nummer in diverse landen een bescheiden hit is. In Oostenrijk zelfs een grote.quote:Op donderdag 2 juni 2016 17:36 schreef Cee het volgende:
Jouw lijstjesfetisjisme kent geen grenzen, Elf.Ik hoorde trouwens net iets voor 5 uur If I were Sorry op Q Music voorbij komen. Het heeft geen high rotation maar ik heb het er nu al een paar keer gehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |