Er speelt gewoon teveel achter de schermen waardoor er veel (prima deugende) nummers niet doorheen komen die zeer radiovriendelijk zijn. Maar ja, voor het draaien van de nieuwe Rihanna oid krijgen die zenders meer geld.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:49 schreef Childofthe90s het volgende:
België van vorig jaar (Loïc Nottet - Rhythm Inside) had ook makkelijk op de radio kunnen worden gedraaid.
What's the pressure is inderdaad erg radiovriendelijk, zou makkelijk op de Q's en radio 2's van hier gedraaid kunnen worden. We zullen zien deze week.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:54 schreef WhiteBeard het volgende:
Waterloo van Abba en hier in Belgie hoor ik Dana met All Kinds Of Everything wel eens op de radio plus Sandra Kim. Ik verwacht What's The Pressure van Laura Tesoro vaak te horen
Geschreven door Selah Sue dus daar kan zelfs 3FM wel mee weg komen in hun bekrompen wereldquote:Op dinsdag 17 mei 2016 07:30 schreef Cee het volgende:
[..]
What's the pressure is inderdaad erg radiovriendelijk, zou makkelijk op de Q's en radio 2's van hier gedraaid kunnen worden. We zullen zien deze week.
Het nummer is vorige week een paar keer gedraaid op 3FM.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Geschreven door Selah Sue dus daar kan zelfs 3FM wel mee weg komen in hun bekrompen wereld
Inderdaad, de radiostations zijn te veel georiënteerd op de UK en US, waardoor je alleen dat soort muziek hoort. Meer Europese muziek (waaronder songfestival) zou wel welkom zijn. In de I-Tunes Top 30 van Q-muziek werden Zweden, Rusland, Australië, België, Frankrijk, Oostenrijk en Oekraïne gedraaid.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:57 schreef female81 het volgende:
[..]
Er speelt gewoon teveel achter de schermen waardoor er veel (prima deugende) nummers niet doorheen komen die zeer radiovriendelijk zijn. Maar ja, voor het draaien van de nieuwe Rihanna oid krijgen die zenders meer geld.
Geweldig! Zweden lijkt misschien geinspireerd op dat andere nummer en dat is ook zo, maar het is zeker geen identieke deun.quote:Op vrijdag 20 mei 2016 16:24 schreef Elfletterig het volgende:
Koren op mijn molen dit: de Zweedse inzending (Frans - If I Were Sorry) is op #34 binnen in de Single Top 100. En het 'geweldige' lied van Oekraïne staat NIET in de Top 100...
Maar het is wel een dertien in een dozijn nummer, en die doen het vaak goed op mainstream radiozenders.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Geweldig! Zweden lijkt misschien geinspireerd op dat andere nummer en dat is ook zo, maar het is zeker geen identieke deun.
Radio is volledig kut geworden met de Play-lists die ze hanteren en presentatoren die zichzelf liever horen praten dan dat ze verstand van muziek hebbenquote:Op maandag 16 mei 2016 20:29 schreef female81 het volgende:
Als ik dit soort mensen zo hoor zeveren, krijg ik alleen maar meer heimwee naar de radio van begin jaren 90, toen muziek nog gewoon zonder luisteronderzoekjes en dergelijke gedraaid werd. Toen er op prime time gewoon muziek van Corry Konings oid op Radio 3 (tegenwoordig 3FM) kon komen, als de dj dat mooi vond. Jeroen Van Inkel had wel een handje van dergelijke gekkigheid.
Qua kijk op radio ben ik teveel een product van die tijd (toen ik net muzikaal bewust werd was de verticale lappendeken-programmering er nog), vrees ik.
1944 is gewoon een draak van een nummer. De verkoopcijfers bewijzen dat ook. Bijna niemand is genegen geweest om het nummer te kopen; het is niet in de Single Top 100 binnengekomen, terwijl het wél door miljoenen mensen is gezien / gehoord.quote:Op zondag 22 mei 2016 14:56 schreef Toposcoupe het volgende:
1944 is niet bepaald radiovriendelijk, If I Were Sorry is een nietszeggend popdeuntje dat het inderdaad goed doet op de radio.
Om nog maar te zwijgen over al die bagger-hiphop van Nederlandse bodem die de laatste tijd de playlisten van 3FM vervuilt. Allemaal omdat die verongelijkte Fresku de media opzocht. Inmiddels staat de ene na de andere kutplaat uit dat genre op de playlist.quote:Op maandag 16 mei 2016 20:57 schreef female81 het volgende:
[..]
Er speelt gewoon teveel achter de schermen waardoor er veel (prima deugende) nummers niet doorheen komen die zeer radiovriendelijk zijn. Maar ja, voor het draaien van de nieuwe Rihanna oid krijgen die zenders meer geld.
Verkoopcijfers, airplay, notering op het Eurovisie songfestival... Allemaal verschillende graadmeters om de populariteit van een liedje te meten. Hitlijsten bewijzen weinig tot niets over de kwaliteit van een liedje. Je kunt hooguit zeggen dat 1944 minder toegankelijk is voor de gemiddelde West-Europeaan. Zo spreekt Adele ook een groter publiek aan en heeft veel meer airplay en hitnoteringen dan Radiohead, maar dat wil niet zeggen dat de singles van de Radiohead draken van nummers zijn, al mag je dat natuurlijk vinden.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
1944 is gewoon een draak van een nummer. De verkoopcijfers bewijzen dat ook. Bijna niemand is genegen geweest om het nummer te kopen; het is niet in de Single Top 100 binnengekomen, terwijl het wél door miljoenen mensen is gezien / gehoord.
Het liedje van Zweden heeft, zonder noemenswaardige airplay op de radio, wél #34 in de Single Top 100 bereikt. Die cijfers spreken gewoon boekdelen.
Radiohead is een gevestigde band met een enorme fanbase, die het wat muzikale verkopen betreft vooral van albums moet hebben. Dat geldt sowieso voor veruit de meeste bands en artiesten die langere tijd meedraaien. Je kunt zoiets niet gaan vergelijken met één individueel nummer van een nieuwe, nog onbekende artiest.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:13 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Verkoopcijfers, airplay, notering op het Eurovisie songfestival... Allemaal verschillende graadmeters om de populariteit van een liedje te meten. Hitlijsten bewijzen weinig tot niets over de kwaliteit van een liedje. Je kunt hooguit zeggen dat 1944 minder toegankelijk is voor de gemiddelde West-Europeaan. Zo spreekt Adele ook een groter publiek aan en heeft veel meer airplay en hitnoteringen dan Radiohead, maar dat wil niet zeggen dat de singles van de Radiohead draken van nummers zijn, al mag je dat natuurlijk vinden.
Als dat je eigen gelijk bevestigt, prima.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Radiohead is een gevestigde band met een enorme fanbase, die het wat muzikale verkopen betreft vooral van albums moet hebben. Dat geldt sowieso voor veruit de meeste bands en artiesten die langere tijd meedraaien. Je kunt zoiets niet gaan vergelijken met één individueel nummer van een nieuwe, nog onbekende artiest.
Wat "1944" betreft, kunnen we vaststellen dat zowel de airplay als de verkoopcijfers gigantisch achterblijven bij eerdere Songfestival-winnaars. Ondanks de exposure die het nummer vorige week op tv kreeg (4,2 miljoen tv-kijkers voor de finale en ongetwijfeld nog veel meer mensen die ergens online naar het winnende liedje hebben geluisterd) is de plaat niet in de Top 100 van de verkooplijsten beland. Terwijl Zweden en Australië daar wél in staan. En ook Rusland en Frankrijk staan hoger in de tiplijst onder de Top 100 dan Oekraïne. Dat zegt eigenlijk alles wel.
Fresku valt nog mee (ik ben sowieso geen hiphop-haatster). Alleen jammer dat er naast hem ook de nodige vervelender genregenoten in de publiciteit komen.quote:Op zondag 22 mei 2016 15:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over al die bagger-hiphop van Nederlandse bodem die de laatste tijd de playlisten van 3FM vervuilt. Allemaal omdat die verongelijkte Fresku de media opzocht. Inmiddels staat de ene na de andere kutplaat uit dat genre op de playlist.
Fresku was die jankbal die ging klagen dat 3FM te weinig van die nederhop-bagger draait. En vervolgens werd hij met alle egards ontvangen in de studio's. De laatste weken zijn enorm veel van die flutplaten in de playlist opgenomen.quote:Op zondag 22 mei 2016 17:41 schreef female81 het volgende:
[..]
Fresku valt nog mee (ik ben sowieso geen hiphop-haatster). Alleen jammer dat er naast hem ook de nodige vervelender genregenoten in de publiciteit komen.
Maar of dat aan Fresku ligt?
Deze site heeft een deel van de info: http://esctracker.com.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit een beetje te goegelen maar vind het vreemd dat het lastig is om er achter te komen hoe vaak een nummer verkocht is wereldwijd, of hoe vaak het op de radio gedraaid is.
Dit zou de rechthebbende toch willen weten
De Single Top 100quote:Op vrijdag 27 mei 2016 15:10 schreef Elfletterig het volgende:
Zo. 1944 staat al niet eens meer in de tiplijst onder de Single Top 100.
Zeg maar dag tegen de grootste flop-winnaar aller tijden![]()
De nummers van Frankrijk en Rusland zijn ook nergens meer te bekennen en de track van Australië is na één week (piek: #100) uit de lijst gevallen.
De enige plaat die wél redelijk standhoudt, Frans met If I Were Sorry. Het nummer verliest twee plaatsen en staat op #36. Douwe Bob zakt overigens van 5 naar 23.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |