Er bestaat daar natuurlijk slechts 1 exemplaar van. Anders had het wel een andere naam gehad.quote:
Lees post #41 en de link daarin en kom dan nog eens met droge ogen beweren dat we hier met een serieuze bron te doen hebben. Wat niet wil zeggen dat het best waar kan zijn wat ze schrijven. Je hebt dan met de uitzondering en niet met de regel te maken.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Klopt want die bronnen verkopen een andere waarheid dan die van jou die uiteraard de enig juiste zijn.
Was het maar zo eenvoudig. De waarheid is in deze tijd helaas te koop. Echte waarheden zijn met een lampje te zoeken.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er bestaat daar natuurlijk slechts 1 exemplaar van. Anders had het wel een andere naam gehad.
Dat weet ik. Het is lastig these days. Vooral omdat er zoveel meer van is (informatie).quote:Op zondag 15 mei 2016 10:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Was het maar zo eenvoudig. De waarheid is in deze tijd helaas te koop. Echte waarheden zijn met een lampje te zoeken.
Maar om de sfeer van positiviteit voort te zetten zal ik het lezen en laat eventueel weten of ik er iets van vind.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:09 schreef Metro2005 het volgende:
De cijfers zijn gewoon op het CBS terug te vinden als je iets meer moeite had gestoken in het artikel daadwerkelijk LEZEN ipv direct op de bron te lopen zeiken zoals altijd.
het is nooit goed en iedereen wilt zijn gelijk halen. De ene betweter struikelt over de andere.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het is lastig these days. Vooral omdat er zoveel meer van is (informatie).
Maar wat gebeurt er als ik een bron naar FTM geef? Dan is dat volgens sommige users ook weer niet goed omdat Eric Smit (een oprecht mens m.i.) een "sensatiejournalist" zou zijn...
Ja of ze te werk stellen in de wiettteelt van de overheid zodat men daarquote:Op zondag 15 mei 2016 09:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lekker in de zon zitten met een drankje terwijl een ander de helft van zijn tijd jouw slaaf is. Goede troll.
Wel ja. Wat is het volgende? Overheidsbordelen?quote:Op zondag 15 mei 2016 11:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja of ze te werk stellen in de wiettteelt van de overheid zodat men daar
het basisinkomen kan terug verdienen , met uitventen van de wiet
De meeste waarheden zijn gefundeerde aannames.quote:Op zondag 15 mei 2016 10:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
het is nooit goed en iedereen wilt zijn gelijk halen. De ene betweter struikelt over de andere.
Waarom eigenlijk niet. We hebben ook al overheidsgokpaleizen.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wel ja. Wat is het volgende? Overheidsbordelen?
En maar roepen dat de staat geen eigen inkomsten heeft anders dan wat men neemt van de werkenden.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet. We hebben ook al overheidsgokpaleizen.
Daar heb ik op zich niet zoveel moeite mee. Mensen die zelf een bedrijf uit de grond stampen, economie maken, die een grote werkgever worden, die mogen van mij schathemelrijk worden en blijven. Lekker kapitalistisch, dat is goed, kapitalisme draait immers om productie, de term impliceert niet dat het om het bij elkaar graaien van zoveel mogelijk kapitaal zou gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:12 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee. Dat is niet de "Bart 2002 manier". Die klaagde over dat een factor 7 (zoals in de jaren 80 bij grote bedrijven) is gestegen tot een factor 40 en meer. Dat terwijl ze niet opeens ongeveer 5.71428571429 keer zo goed zijn gaan presteren. En met die factor 40 doen we het nog relatief netjes op wereldschaal. Kun je nagaan.
nou dat is niet zo gek, dan zijn die vrouwen echt vrijwillig bezigquote:Op zondag 15 mei 2016 11:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wel ja. Wat is het volgende? Overheidsbordelen?
j e lijkt me ook, er staan zat kantoren leeg voor officiele prostitueesquote:Op zondag 15 mei 2016 11:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet. We hebben ook al overheidsgokpaleizen.
Een goed inzicht. Zoals altijd.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb ik op zich niet zoveel moeite mee. Mensen die zelf een bedrijf uit de grond stampen, economie maken, die een grote werkgever worden, die mogen van mij schathemelrijk worden en blijven. Lekker kapitalistisch, dat is goed, kapitalisme draait immers om productie, de term impliceert niet dat het om het bij elkaar graaien van zoveel mogelijk kapitaal zou gaan.
De nieuwe rijken zijn voor het overgrote deel van een ander soort. Dat zijn geldheenenweerschuivers en bijdrukkers, die zo min mogelijk met arbeid te maken hebben en vooral innoveren met financiele producten, fiscale constructies en juridische intimidatie. En dan hebben we nog de kleine jongens, die 10 miljoen per jaar en een afkoopsom pakken voor op een reeds bestaand bedrijf passen, saneren en overnames en fusies financieren met geld uit het bedrijf zelf.
en daar is de politiek schuldig aan, door dit zorgstelsel met de 4 aangewezen verzekeraars, de woningbouwverenigingen en de bankbazen die lenen tegen 0% en uitlenen tegen 6% en hoger en door de overheid gekoesterd wordenquote:Op zondag 15 mei 2016 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar heb ik op zich niet zoveel moeite mee. Mensen die zelf een bedrijf uit de grond stampen, economie maken, die een grote werkgever worden, die mogen van mij schathemelrijk worden en blijven. Lekker kapitalistisch, dat is goed, kapitalisme draait immers om productie, de term impliceert niet dat het om het bij elkaar graaien van zoveel mogelijk kapitaal zou gaan.
De nieuwe rijken zijn voor het overgrote deel van een ander soort. Dat zijn geldheenenweerschuivers en bijdrukkers, die zo min mogelijk met arbeid te maken hebben en vooral innoveren met financiele producten, fiscale constructies en juridische intimidatie. En dan hebben we nog de kleine jongens, die 10 miljoen per jaar en een afkoopsom pakken voor op een reeds bestaand bedrijf passen, saneren en overnames en fusies financieren met geld uit het bedrijf zelf.
Als mensen gemotiveerd zouden worden om 'meer' te verdienen, dan zouden er nu niet zoveel mensen onterecht in een uitkering zitten. Blijkbaar is een lage uitkering voor sommige mensen al voldoende om rond te komen en vinden ze dat prima zo. Als je er daar teveel van hebt, dan slaat je balans om en krijg je vreselijke tekorten. Ik werk graag voor mijn centen en met mij gelukkig velen, maar er zit een bepaalde rotte onderlaag die liever denkt aan de rechten en de hand ophoudt, dan aan de plichten en bijdraagt.quote:Op zondag 15 mei 2016 09:41 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Toch ben ik benieuwd, want het zorgt er ook voor dat bij verdienen in alle gevallen loonten het is wel een "this is it". Dus wil je meer geld, dan zal je toch echt wat moeten doen want dit zijn je potjes...
Precies dit, well said.quote:Op zondag 15 mei 2016 11:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hoor dat altijd "veel". Maar welk percentage is dat?quote:Op maandag 16 mei 2016 09:31 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Als mensen gemotiveerd zouden worden om 'meer' te verdienen, dan zouden er nu niet zoveel mensen onterecht in een uitkering zitten. Blijkbaar is een lage uitkering voor sommige mensen al voldoende om rond te komen en vinden ze dat prima zo. Als je er daar teveel van hebt, dan slaat je balans om en krijg je vreselijke tekorten. Ik werk graag voor mijn centen en met mij gelukkig velen, maar er zit een bepaalde rotte onderlaag die liever denkt aan de rechten en de hand ophoudt, dan aan de plichten en bijdraagt.
Bij een uitkering kun je spreken over fraude of over moedwilligheid, bij een basisinkomen niet. Je bevoegdheid om iets aan te pakken is volledig weg. Mijn visie is dat we af moeten van alle uitkeringen (behalve bij uitkeringen als resultaat van verzekering, zoals WW). Dus geen huurtoeslag, kinderopvangtoeslag etc. etc. Of de overheid verzorgt het zelf, of de overheid subsidieert de dienstverlener, maar geld geven aan mensen is een 'no go'quote:Op maandag 16 mei 2016 10:45 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik hoor dat altijd "veel". Maar welk percentage is dat?
En dan nog. Nu krijgen ze een uitkering dan een basisinkomen. Dat is een ander probleem wat aangepakt moet worden. Ik ben zeer benieuwd hoe dit werkt, zo een basisinkomen.
Ik heb er ooit een heel artikel over gelezen maargoed die ging van een hoogte uit waarbij iedere Nederlander het kreeg, ongeacht inkomen. Maar dat de som dus een stuk lager zou zijn dan uitkering + huursubsidie + zorgtoeslag + kinderbijslag x3 etc. en dat een van de gevolgen dus juist zou zijn dat alleen wonen eigenlijk geen optie is, je zou als vrijgezel een roommate moeten hebben. Ik vind het als experiment zeker interessant ben zeer benieuwd of een land het aandurft!quote:Op maandag 16 mei 2016 14:02 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Bij een uitkering kun je spreken over fraude of over moedwilligheid, bij een basisinkomen niet. Je bevoegdheid om iets aan te pakken is volledig weg. Mijn visie is dat we af moeten van alle uitkeringen (behalve bij uitkeringen als resultaat van verzekering, zoals WW). Dus geen huurtoeslag, kinderopvangtoeslag etc. etc. Of de overheid verzorgt het zelf, of de overheid subsidieert de dienstverlener, maar geld geven aan mensen is een 'no go'
En het basisinkomen is -zo denk ik zonder alle details te kennen- hoger dan de bijstand, dus kost het meer.
Je moet in je overweging meenemen dat de herverdeling van 1 euro iets meer dan een euro kost momenteel. Die kosten kunnen geschrapt worden. En scheelt derhalve ruim een factor 2.quote:Op maandag 16 mei 2016 14:02 schreef detulp050 het volgende:
En het basisinkomen is -zo denk ik zonder alle details te kennen- hoger dan de bijstand, dus kost het meer.
De economische waarde van een rioolschoonmaker ligt veel hoger dan jij denkt, laat ze eens allemaal staken en je kan gaan lachen hoeveel men wel niet bereid is om ze te betalen om dat werk te verrichten. Noem het liever kapitalistische waarde of marktwaarde, niet economische waarde s.v.p. dat kaart namelijk aan hoe belangrijk de functie van iemand is voor de maatschappij en dat is heel iets anders dan het loon dat iemand verdient.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:18 schreef GSbrder het volgende:
Doet weinig af aan zijn economische waarde.
Ik vind het ook erg prettig dat een hoop ouders hun kinderen fatsoenlijk opvoeden, maar dat wil niet zeggen dat een huisvrouw dezelfde economische waarde heeft als een directeur. We moeten niet alles in BNP willen vangen of daar de welvaart van een land aan ontlenen, daar is het begrip niet voor gemaakt. Daarentegen, de enige manier waarop rioolschoonmakers een fatsoenlijk loon kunnen krijgen als de directeurs een groter deel van de sociale zekerheid willen financieren. In dat opzicht hebben rioolschoonmakers de directeuren net zo hard nodig, want in een land als India is het schoonmaken van een riool onvoldoende om een huis te kunnen betalen en een gezin te kunnen voeden.
Maar dit is symbool politiek, je moet snappen dat die miljonair die 80 euro kinderbijslag ontvangt die 80 euro al ruim heeft afgedragen aan de belastingdienst, het is centenwerk wat je aan het doen bent en dan ook nog eens eentje die tergend inefficiënt is (welke ambtenaren gaan allemaal controleren of je kinderbijslag moet krijgen? Wie vraagt het aan?... Als je de kostenbesparing van de efficiëntie van 'geen uitzonderingen' aan de mensen geeft die "recht hebben op kinderbijslag omdat ze arm zijn" dan is iedereen beter af.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 19:02 schreef D1990 het volgende:
[..]
Wat lul jij? Je bent niet eens een miljonair. Dus jij zou sws aan de voorwaarde voldoen om een basisinkomen te hebben.
Een miljonair die subsidie ontvangt, zoals kinderbijslag nu is gewoon niet goed te praten. Aangezien er mensen zijn die het veel harder nodig hebben. Als mensen die het niet nodig hebben ook gebruik maken van de regeling, dan zullen de middelen ook sneller opraken.
Maar jij bent er tegen, ik ben voor. Dus de discussie houdt hier op. Aangezien iedereen vast staat in hun mening, en niemand een ander kan veranderen van mening of standpunt. Dus is een discussie nogal zinloos.
Staat dat werkelijk in zijn boek? Ik weet niet welke econometrische modellen hij gebruikt heeft maar hij maakt hier toch echt een fout. Totaal onplausibele cijfers.quote:Op maandag 16 mei 2016 19:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet in je overweging meenemen dat de herverdeling van 1 euro iets meer dan een euro kost momenteel. Die kosten kunnen geschrapt worden. En scheelt derhalve ruim een factor 2.
"Daarnaast kost herverdeling op zichzelf al geld: de overheid heeft een uitvoeringsapparaat nodig om geld van rijk naar arm te krijgen. Voor Nederland becijferde econoom Bas Jacobs in 2008 dat elke euro die de overheid herverdeelt, 50 cent kost aan minder groei en bijbehorende kosten. Dat is 'de prijs van gelijkheid', aldus het gelijknamige boek dat Jacobs over de kwestie schreef."
Dat was in 2008. Dus een educated guess zal bevestigen dat het anno nu minstens twee keer zo duur is.
"marginale kosten van herverdelen" sorry maar als je de btw zou verlagen en vermogensbelasting zou laten toenemen dan kun je mij echt totaal niet wijsmaken dat de belaste euro's enig effect gaan hebben op werk / investeringen. Het besteedbare inkomen van de klasse met minder geld wordt veel meer besteed aan consumptie en heeft derhalve een veel groter effect op de vraag naar goederen en dus productie binnen een land.quote:De vijftig cent per herverdeelde euro betreft de zogeheten marginale kosten van gelijkheid, oftewel de prijs als de overheid een extra euro herverdeelt bij de huidige herverdelingsinstituties. De gemiddelde kosten van gelijkheid zijn veel lager, maar bedragen nog steeds 10 tot 15 procent van het totale inkomen.
Het tegendeel is simpelweg ook gewoon waar, ik weet niet waar de heer Jacobs zijn informatie vandaan heeft gehaald? Natuurlijk wordt er in directe zin meer herverdeeld met subsidies op onderwijs naar de rijkere klassen, vanwege een sterkere correlatie tussen opleidingsniveau en rijke ouders. Echter heeft de subsidies voor de rijke klasse - als dat geld daadwerkelijk niet nodig zou zijn in die klasse - vrij weinig effect op het bestedingspatroon van deze groep, met belastingen later kan het geld weer prima teruggestort worden.quote:Onderwijs vergroot inkomensverschillen maar verlaagt prijs van gelijkheid met 15
eurocent
Het onderwijs denivelleert. De hoogste inkomensgroepen profiteren het meest van de
publieke onderwijsvoorzieningen. Onderwijs draagt daarom niet direct bij aan een
gelijkere samenleving, ondanks allerlei diep gewortelde overtuigingen van het
tegendeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |