Klopt ja, in 2003 was het bijvoorbeeld heel spannend. Ik heb daarstraks nog eens gekeken naar de puntentelling op YouTube omdat ik die spanning van vroeger miste. Toen kwam het écht op de allerlaatste scores aan wie er zou winnen. Rusland was derde, België tweedes en Turkije eerste. 167, 165 en 164 punten. Als de startposities toen anders waren geweest, waren die punten misschien anders verdeeld geweest - maar daar kan je nooit zeker van zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Een winnend liedje moet ook vanaf plek 3 kunnen winnen, als we net tweede worden heb je wellicht recht van spreken.
Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat de hint van Sietse is dat de jury's waarschijnlijk de gedoodverfde favoriet Rusland niet het hoogst hebben beoordeeld. Rusland moet het dan vanavond hebben van de televoting, om alsnog te winnen. Terwijl de gedachte was dat Rusland de overduidelijke winnaar zou zijn (volgens de bookmakers). Ik denk niet gelijk dat Sietse hiermee bedoelt dat Nederland het extreem goed heeft gedaan bij de jury's (of bijvoorbeeld eerste is geëindigd). Ik verwacht dat Douwe daarvoor te weinig punten heeft gekregen van de jury's in Oost-Europa.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Niet om het feest te bederven, maar ik denk dat hij er puur mee bedoelt dat Rusland geen grote voorsprong heeft, of niet eens bovenaan staat.
Ik zet mijn geld toch op Oekraïne. Oostenrijk gaat wel hoger dan Nederland komen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:35 schreef Cee het volgende:
Ik denk dat Oostenrijk er met de prijs vandoor gaat. Ik heb een sterk voorgevoel dat het Rusland niet gaat worden en Australië het uiteindelijk ook niet waarmaakt en dan WOEP daar is Oostenrijk.
Denk echt niet dat we gaan winnen, ergens sub-top 10. En dat is helemaal oké. Maar winnen zou me echt zo erg verbazen dat ik als tegenprestatie de complete inzending van Bosnië uit mijn hoofd ga leren.
Oekrainequote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:12 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld toch op Oekraïne. Oostenrijk gaat wel hoger dan Nederland komen.
De startpositie is gewoon ronduit kut en daarmee is de kans op een Top 5 verkeken. Je kunt inderdaad zeggen dat een winnend liedje ook vanaf plek 1 kan winnen, maar dat is nog nooit gebeurd wanneer er meer dan 25 finalisten op het podium staan.
Dus, ik ben benieuwd naar de winnaar, maar mijn enthousiasme over onze kansen is wel behoorlijk getemperd.
Tja, veel Turken in Nederland, maar bovendien, als jullie zelf Turkije nou ook geen 12 punten hadden gegeven...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:10 schreef bogtrotter het volgende:
[..]
Klopt ja, in 2003 was het bijvoorbeeld heel spannend. Ik heb daarstraks nog eens gekeken naar de puntentelling op YouTube omdat ik die spanning van vroeger miste. Toen kwam het écht op de allerlaatste scores aan wie er zou winnen. Rusland was derde, België tweedes en Turkije eerste. 167, 165 en 164 punten. Als de startposities toen anders waren geweest, waren die punten misschien anders verdeeld geweest - maar daar kan je nooit zeker van zijn.
En enfin, als Nederland toen 12 punten aan België had gegeven en 10 aan Turkije in plaats van andersom, dan had België toen gewonnen. En dat heb ik Nederland 13 jaar later nog steeds niet vergeven. Bedankt.
Ook waar, ja. Ik heb het hier in Vlaanderen altijd op de commentators gestoken, want volgens mij zeiden die tijdens de uitleg van het stemmen "als je bijvoorbeeld op Turkije wil stemmen, dan bel je naar dit nummer..."quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:17 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Tja, veel Turken in Nederland, maar bovendien, als jullie zelf Turkije nou ook geen 12 punten hadden gegeven...
Wat natuurlijk ook weer frappant was, is dat de 12 punten van Turkije naar Bosnië & Herzegovina gingen, hoe politiek wil je het hebben. Dat land eindigde ergens in het rechter rijtje.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:19 schreef bogtrotter het volgende:
[..]
Ook waar, ja. Ik heb het hier in Vlaanderen altijd op de commentators gestoken, want volgens mij zeiden die tijdens de uitleg van het stemmen "als je bijvoorbeeld op Turkije wil stemmen, dan bel je naar dit nummer..."
Ik was 12. Ik zocht een zondebok. Ik was boos.
quote:I feel that Douwe Bob will really appeal to the one time viewer/voter and could snatch a surprise podium (and make me a lot of cash too )
quote:I too feel the same about Douwe Bob, and also have a sneaky either way bet on him! Come on Douwe Egberts! *crosses fingers*
Ah, precies wat ik dus in eerste instantie ook dacht dus. Applaus na afloop was niet huge. Maar het komt alsnog goeddddddquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:38 schreef Cee het volgende:
Rob Stenders nu op radio 2 (die zenden vanaf nu tot aan het begin van de show uit vanuit Stockholm) was gisteren bij de show en zei dat hij het wat matter vond (qua optreden en qua publieksreactie).
Het applaus? Juist groter, op het moment dat het begon en ook tijdens die gitaar solo.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
TCL waren toch ook veel matter de tweede halve finale?
Edit: finale.
Die hadden een hele slechte start qua zang, de eerste 10-15 seconden.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:35 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
TCL waren toch ook veel matter de tweede halve finale?
Edit: finale.
Volgens mij ben ik de enige hier die het liedje van Oekraïne wel goed vind :-)quote:Op zaterdag 14 mei 2016 17:34 schreef Greys het volgende:
En in godsnaam geen Oekraïne als winnaar, moeten we na afloop nogmaals naar dat dramatische gejank luisteren en zoekt iedereen daarna de dichtstbijzijnde rails.
Ik las zojuist (maar ik weet helaas niet meer waar) dat er tranen zijn. TRANEN!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:13 schreef ato het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik de enige hier die het liedje van Oekraïne wel goed vind :-)
AH mede fan :-)quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:16 schreef Jinkx het volgende:
[..]
Ik las zojuist (maar ik weet helaas niet meer waar) dat er tranen zijn. TRANEN!
Juist niet. En al helemaal niet als er uienschillers aan te pas moeten komen om kunstmatig trainen op te wekken voor extra stemmen. Ze profileert zichzelf met haar lied als anti-Russisch: dus een stem voor haar is een stem tegen (het lied van) Rusland.quote:
Dit is echt bullshit hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:52 schreef La_Moustache het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer van de startpositie. Heb echt zo'n gevoel dat we daardoor de winst gaan mislopen.
Zeker niet, het is mijn favoriet. Ook de favoriet van Douwe trouwens.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:13 schreef ato het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik de enige hier die het liedje van Oekraïne wel goed vind :-)
Kijkers, maar geen stemmers. Stemmen kan tenslotte pas aan het eind, dus wie dan niet op is, kan ook niet stemmen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:20 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dit is echt bullshit hoorals je als laatste aan het optreden bent dan verlies je ook kijkers aangezien niet iedereen uren opblijft om ALLE acts te zien. Als je in het midden bent dan is dat een beetje beter ja, maar dan mag je alleen klagen als we 2e worden.
Oh gelukkig, wat leuk dat DB dit ook goed vind.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:27 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Zeker niet, het is mijn favoriet. Ook de favoriet van Douwe trouwens.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:29 schreef ato het volgende:
[..]
Oh gelukkig, wat leuk dat DB dit ook goed vind.
Ik heb Lordi en Conchita nog nooit op de radio gehoordquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:32 schreef Poepz0r het volgende:
[..]Verschrikkelijk nummer met dat gejodel. Kan mij ook niet voorstellen dat dat een plaat is die langer dan week gedraaid gaat worden op de radio en dat is wel een vereiste om te winnen.
Conchita zeer vaak hoor. Loreen ook, Heroes ook etc.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:33 schreef Majkool het volgende:
[..]
Ik heb Lordi en Conchita nog nooit op de radio gehoord
Oostenrijk? Frans nummer nee thanks. Dan liever Ruslandquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:34 schreef Lavenderr het volgende:
Ik geef België ook wel goede kans .
Maar denk dat Oostenrijk of Rusland 1 worden.
twitter:cornaldm twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 18:33:05Vertrek @douwe_bob uit hotel, uitgezwaaid door Nederlandse delegatie
reageer retweet
Rusland is wel een top 40 nummer ja. Zelfde geldt voor Australië/Nederland/Belgiëquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:35 schreef Majkool het volgende:
Mans en Loreen wel, maar is niet per se een vereiste. Zie jij Rusland wel gedraaid worden? Ik denk het niet in ieder geval en zijn de grootste favoriet. Of die winnaar in 2011, ook nooit meer wat van gehoord
Als je op esctracker kijkt zie je toch dat Rusland flink wordt gedownload.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:35 schreef Majkool het volgende:
Mans en Loreen wel, maar is niet per se een vereiste. Zie jij Rusland wel gedraaid worden? Ik denk het niet in ieder geval en zijn de grootste favoriet. Of die winnaar in 2011, ook nooit meer wat van gehoord
Nee toch?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:36 schreef Jane het volgende:
Wat een negatieve stemming hier. Ik heb al bijna geen zin meer om te kijken en lekker vroeg onder de wol te gaan.
Zo heel denderend ook weer niet (zie het echt geen hit worden zoals een Loreen), misschien meer mijn haat danquote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:37 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Als je op esctracker kijkt zie je toch dat Rusland flink wordt gedownload.
Joh lekker kijken !quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:36 schreef Jane het volgende:
Wat een negatieve stemming hier. Ik heb al bijna geen zin meer om te kijken en lekker vroeg onder de wol te gaan.
Ik wilde 'm net komen plaatsen, wat een super leuk filmpjequote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee toch?
Zie net het filmpje van Douwe voorbijkomen over de afgelopen twee weken en heb de tranen in mijn ogen staan. Wat een feestje heeft deze man ervan gemaakt, wat een trots straalt hij uit dat hij zijn land mag vertegenwoordigen. Wow, wow, wow![]()
Welk filmpje is dat, m_d?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee toch?
Zie net het filmpje van Douwe voorbijkomen over de afgelopen twee weken en heb de tranen in mijn ogen staan. Wat een feestje heeft deze man ervan gemaakt, wat een trots straalt hij uit dat hij zijn land mag vertegenwoordigen. Wow, wow, wow![]()
Ja dat mag, Australië doet gewoon meequote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:42 schreef Odaiba het volgende:
Hoe zit het trouwen met Dami Im van Australië, mag daar op gestemd worden? Want ik vind het nummer en haar als artiest echt geweldig.
Ja, natuurlijk. Waarom zouden ze anders meedoen?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 18:42 schreef Odaiba het volgende:
Hoe zit het trouwen met Dami Im van Australië, mag daar op gestemd worden? Want ik vind het nummer en haar als artiest echt geweldig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |