Doe dan die scheurjurkquote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:11 schreef KoningPils het volgende:
Petra: Good evening the Netherlands
[ afbeelding ]
Trijntje: kijkt bang in de camera
Europa: lacht om de jurk![]()
![]()
![]()
Nederland: trut![]()
![]()
Oh dat doet ze ook wel hoor, wees maar niet bangquote:
De achtergrond stemmen worden ook gewoon live gezongen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:52 schreef ato het volgende:
Ook inderdaad raar dat er geplaybackt mag worden, achtergrond stemmen op de band.
Maar een paar andere woorden zingen wordt je gediskwalificeerd ..
Weten die dat, dan? Als ze net zo goed op zitten te letten als die van Rusland is er geen hond die het merkt hoor...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jury's straffen dit hopelijk wel keihard af
Denk dat juryleden wat dat betreft ook onwetend zijn, kijkend naar de beelden van de Russische juryleden tijden DB's optreden en de betrokkenheid van voorzitters als Jennie Lena.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 13:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jury's straffen dit hopelijk wel keihard af
Waarom zou dat niet mogen?? Maximaal zes man op het podium, die mogen allemaal zingen...quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:03 schreef Greys het volgende:
Even aan Sietse gevraagd waarom het playbacktrucje van Azerbeidzjan wel mag..
Niet bij iedereen :-)quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:00 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
De achtergrond stemmen worden ook gewoon live gezongen.
Voorheen was er altijd wel 1 shot waarbij de backings in beeld kwamen, dit jaar mis ik dat welquote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:03 schreef Greys het volgende:
Even aan Sietse gevraagd waarom het playbacktrucje van Azerbeidzjan wel mag..
Jep. Ik wou dat de zanger er zelf bij ging staan en zich liet vervangen door zijn zaag. Aangenamer om naar te kijken imhoquote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:14 schreef Em31 het volgende:
Bij Rusland staan er ook een paar achter het scherm mee te zingen
Nee gelukkig niet.quote:
Ja tuurlijk, maar zij DOET alsof ze het refrein zelf zingt. En dat deed ze bij de repetities niet, vandaar dat ze toen elke keer knettervals ging. Nogal een verschilquote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet mogen?? Maximaal zes man op het podium, die mogen allemaal zingen...
(Ze zong tijdens de maandagavond juryshow toch nog vals?quote:Omdat die wijziging vóór de generale repetities is doorgevoerd én er toestemming voor is gevraagd.
Ja, dat is gelulquote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:24 schreef Greys het volgende:
Ah. Antwoord Sietse over waarom het playbacktrucje van Azerbeidzjan mag:
[..]
(Ze zong tijdens de maandagavond juryshow toch nog vals?)
De generale repetitie van de finale waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:24 schreef Greys het volgende:
Ah. Antwoord Sietse over waarom het playbacktrucje van Azerbeidzjan mag:
[..]
(Ze zong tijdens de maandagavond juryshow toch nog vals?)
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dinsdag wel live heeft gezongen. Toen klonk het namelijk ook goedquote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
De generale repetitie van de finale waarschijnlijk.
In dat geval had Douwe dus nog mogen wijzigen, want dat was vóór de generale repetitie van de finalequote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
De generale repetitie van de finale waarschijnlijk.
Misschien was dat per ongeluk.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze dinsdag wel live heeft gezongen. Toen klonk het namelijk ook goed
Als hij voor de generale repetitie toestemming had gehad voor een wijziging, maar dat had hij niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:29 schreef Greys het volgende:
[..]
In dat geval had Douwe dus nog mogen wijzigen, want dat was vóór de generale repetitie van de finale
MAAR WAAROM ZIJ DAN WELquote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:30 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als hij voor de generale repetitie toestemming had gehad voor een wijziging, maar dat had hij niet.
Omdat zij eraan gedacht hebben toestemming te vragen, Douwe niet. Azerbeidzjan produceert iets, Douwe componeert. Is echt iets andersquote:
Gisteren was toch de generale repetitie?quote:
Ik ook niet, enige wat ik zeker weet is dat hij geen toestemming had.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:37 schreef Greys het volgende:
Ik heb eigenlijk nergens meegekregen of hij wel of geen toestemming had gevraagd. Maar zal inderdaad wel niet dan.
Maar goed, of hij het nu wel of niet gevraagd heeft maakt weinig uit. Als je geen toestemming hebt, dan mag het niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:37 schreef Greys het volgende:
Ik dacht eerlijk gezegd dat hij het wel had gevraagd, niet had gekregen en toch had gedaan.
Dat snap ik inderdaad, maar als Azerbabe wel toestemming kreeg en Douwe niet, zou ik dat flauw vinden, omdat dat van Douwe een kleinere wijziging is dan een ander je complete refreinen laten zingenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Maar goed, of hij het nu wel of niet gevraagd heeft maakt weinig uit. Als je geen toestemming hebt, dan mag het niet.
Dat van Douwe is, in zekere zin, juist een veel grotere en opvallender wijziging. Daarbij ook een wijziging die direct in de regels wordt afgekeurd.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad, maar als Azerbabe wel toestemming kreeg en Douwe niet, zou ik dat flauw vinden, omdat dat van Douwe een kleinere wijziging is dan een ander je complete refreinen laten zingen
Da's het oneerlijke juist, dat het voor de kijker niet opvaltquote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat van Douwe is, in zekere zin, juist een veel grotere en opvallender wijziging. Daarbij ook een wijziging die direct in de regels wordt afgekeurd.
Enige wat Azerbeidzjan heeft aangepast is de verhouding in geluid tussen twee zangeressen. Er is geen tekst veranderd, geen zangeres vervangen, niks van dat alles. Het valt voor de kijker niet eens op.
Ik had het ook graag anders gehad, maar ik geef Sietse hier groot gelijk.
Zij krijgt haar verdiende loon nog wel als ze vanavond onderin de lijst terecht komt en DB de hoogste score ooit pakt, met dank aan de nieuwe puntentelling waardoor we van elk land twee keer twaalf punten krijgen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Da's het oneerlijke juist, dat het voor de kijker niet opvalt![]()
Maar ik zal er over ophouden. Ik snap het ook echt wel hoor, dat hij geen toestemming kreeg. Snapte het gisteren al. Ik ben alleen een kleuter die het niet kan uitstaan dat dat vals zingende wicht het met een sneaky trucje oplost.
DOEZEPWA!
Ze gaat rond de top 10 eindigen, ik denk plek 10-15, helaas.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zij krijgt haar verdiende loon nog wel als ze vanavond onderin de lijst terecht komt en DB de hoogste score ooit pakt, met dank aan de nieuwe puntentelling waardoor we van elk land twee keer twaalf punten krijgen.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Zij krijgt haar verdiende loon nog wel als ze vanavond onderin de lijst terecht komt en DB de hoogste score ooit pakt, met dank aan de nieuwe puntentelling waardoor we van elk land twee keer twaalf punten krijgen.
Hoe zou dat kunnen als hij de hoogste score ooit krijgt?quote:
Ohja da's waar.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:05 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hoe zou dat kunnen als hij de hoogste score ooit krijgt?
Bookies say no en die hebben meestal de neiging om Azerbeidzjan te hoog i.p.v. te laag in te schattenquote:
Meer: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)hermen-bij-douwe-bobquote:Achter de schermen bij het Songfestival
Sietse Bakker (32) is één van de vijf mensen in de wereld die weet wat de vakjury’s van het Songfestival hebben gestemd. Het kan spannend worden vanavond, zegt hij. ‘Spannender dan we denken.’ Ook voor Nederland? ‘Ik doe geen uitspraak over specifieke landen.’
OKE DAN IS HET GOEDquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Bookies say no en die hebben meestal de neiging om Azerbeidzjan te hoog i.p.v. te laag in te schatten
WHOEHOEEEEEEEEEEEquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Meer: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)hermen-bij-douwe-bob
Omg, mijn zenuwen komen weer op.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:08 schreef Greys het volgende:
[..]
OKE DAN IS HET GOED
Ik ben zó achterlijk zenuwachtig![]()
Inderdaadquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ook hoor
Ik wil Sietse's baan wel
twitter:douwe_bob twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 15:33:16"Will they ever see each other again, after this?" @IvetaMukuchyan https://t.co/jPDaxwuXzm reageer retweet
twitter:douwe_bob twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 15:33:16"Will they ever see each other again, after this?" @IvetaMukuchyan https://t.co/jPDaxwuXzm reageer retweet
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:37 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:douwe_bob twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 15:33:16"Will they ever see each other again, after this?" @IvetaMukuchyan https://t.co/jPDaxwuXzm reageer retweet
Ik heb hem en Amir even teruggetweet met de vraag of dit niet tussen hun bromance in komt.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:37 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:douwe_bob twitterde op zaterdag 14-05-2016 om 15:33:16"Will they ever see each other again, after this?" @IvetaMukuchyan https://t.co/jPDaxwuXzm reageer retweet
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:39 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb hem en Amir even teruggetweet met de vraag of dit niet tussen hun bromance in komt.
Nu al spijt.
Leuk!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:38 schreef Cee het volgende:
Ik heb stiekem nog snel een blogje geschreven.
Was wel een race tegen de klok want ik moet nog zoveel doen. Dus niet optimaal, maar soît, ik kon het niet laten.
Tussen Rusland en Australië is het al spannend, dus hij lijkt te hinten op wat anders? (Wishful thinking waarschijnlijk.)quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Tof Ceequote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:38 schreef Cee het volgende:
Ik heb stiekem nog snel een blogje geschreven.
Was wel een race tegen de klok want ik moet nog zoveel doen. Dus niet optimaal, maar soît, ik kon het niet laten.
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:39 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik heb hem en Amir even teruggetweet met de vraag of dit niet tussen hun bromance in komt.
Nu al spijt.
Nee, dan vindt het plaats in een uitgekozen land, ergens gelezen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:54 schreef TLC het volgende:
Gaan 'we' naar Sydney, Melbourne of Canberra toe als Australie wint ?
Dank je.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:52 schreef iBenny het volgende:
[..]
Tof Cee
(hij staat ook gelinkt in het livetopic om een beeld te vormen van de acts. Als je dat goed vind tenminste..)
Doe ik, als ik weer van onder de tafel vandaan kom als dat gebeurt, dus dan zie je me in 2018 weer.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:53 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]![]()
Laat ons wel even weten of er antwoord komt.
Leuk ! dan hoop ik dat dat Nederland mag worden, het mag wel weer eensquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, dan vindt het plaats in een uitgekozen land, ergens gelezen.
Hoogstwaarschijnlijk Duitsland, geloof dat dat al besloten isquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:56 schreef TLC het volgende:
[..]
Leuk ! dan hoop ik dat dat Nederland mag worden, het mag wel weer eens
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Hoe van het een het ander komt.quote:Sietse Bakker zijn songfestivalcarrière begon door de liefde voor een meisje. Ze waren op werkweek met school. Omdat de gymnasiumklassen klein waren, moesten de vierde en de vijfde mee. Daar ontmoette hij haar, in de bus die in 24 uur naar Rome reed. Later zag hij bij haar thuis voor de eerste keer de finale van het Songfestival. Dat was op 13 mei 2000, de dag van de vuurwerkramp in Enschede – ‘een vreemde avond’.
Later bouwde hij voor dat meisje een site over het songfestival, ESCToday.com. Niet over jurken of podiumacts, maar met songfestivalnieuws. Dat werd al snel dé songfestivalnieuwssite en de EBU vroeg of hij niet voor hen kon komen werken. Dus werd Bakker op zijn tweeëntwintigste hoofd internet van het Eurovisie Songfestival. Hij was geen fan van het Songfestival, nooit geworden ook. Maar wat hij zo mooi aan het Songfestival vindt: ‘Het is het enige moment in het jaar dat zoveel Europeanen met hetzelfde bezig zijn.’
Ondertussen wel de op Jon na belangrijkste manquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:58 schreef Greys het volgende:
Mooi he, ook hoe Sietse nooit zelf fan is geworden van het Eurovisie
En dan ook nog tijd hebben om met mij te Facebookchatten om FOK! vragen te beantwoorden elke keerquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ondertussen wel de op Jon na belangrijkste manDoet ie goed voor een niet-fan
Ik denk zeker niet Oostenrijk, ik verwacht eerder iets als Australië, Zweden of misschien wel Tsjechië of Malta. Het ligt er een beetje aan waar ze nou precies op letten en dat is voor ieder jurylid weer anders.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:30 schreef Em31 het volgende:
Aan wie verwachten jullie dat de Nederlandse jury de 12 punten heeft gegeven? Ik dacht missen Oostenrijk, maar weet niet of Ruud de Wild het daarmee eens zou zijn
JA DAT DENK IK DUS OOKquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:04 schreef Jane het volgende:
Als het alleen een nek-aan-nek-race zou zijn tussen 2 of 3 andere landen (bijv. Rusland, Australië en Oostenrijk), dan zeg je misschien wel "Het kan spannend worden vanavond", maar niet "Spannender dan we denken" (nudge nudge wink wink). Voor mij impliceert dat dat Douwe bij de koplopers zit. WHOEHOE!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik hoop Oostenrijk, maar het zal wel Zweden, Australië of Rusland wordenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:30 schreef Em31 het volgende:
Aan wie verwachten jullie dat de Nederlandse jury de 12 punten heeft gegeven? Ik dacht missen Oostenrijk, maar weet niet of Ruud de Wild het daarmee eens zou zijn
Daaromquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:02 schreef Greys het volgende:
[..]
En dan ook nog tijd hebben om met mij te Facebookchatten om FOK! vragen te beantwoorden elke keer![]()
![]()
Wat een held.
Das tussen de zinnen door lezen, zouquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:04 schreef Jane het volgende:
Als het alleen een nek-aan-nek-race zou zijn tussen 2 of 3 andere landen (bijv. Rusland, Australië en Oostenrijk), dan zeg je misschien wel "Het kan spannend worden vanavond", maar niet "Spannender dan we denken" (nudge nudge wink wink). Voor mij impliceert dat dat Douwe bij de koplopers zit. WHOEHOE!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:04 schreef Jane het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet om het feest te bederven, maar ik denk dat hij er puur mee bedoelt dat Rusland geen grote voorsprong heeft, of niet eens bovenaan staat.quote:
Klopt, het is gewoon spannend tussen veel landen en dus spannender dan wij denken (de meeste mensen denken dat Rusland makkelijk wint) Misschien zitten wij tussen die landen, misschien niet.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Niet om het feest te bederven, maar ik denk dat hij er puur mee bedoelt dat Rusland geen grote voorsprong heeft, of niet eens bovenaan staat.
Ik denk vooral dat dit betekent dat Rusland bij de jury niet heeft gewonnen ( en dat zou ook onzinnig zijn met dit gedateerde lied). Vermoedelijk Oekraïne, Australië en misschien Servië, Nederland, Israël en Italië er nog boven. En dan zou het inderdaad heel spannend wordenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:08 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ook lekker positief..quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:38 schreef Cee het volgende:
Rob Stenders nu op radio 2 (die zenden vanaf nu tot aan het begin van de show uit vanuit Stockholm) was gisteren bij de show en zei dat hij het wat matter vond (qua optreden en qua publieksreactie).
Ik denk dat het om minder belangrijke details gaat. Uiteindelijk stemmen ook juryleden vooral obv hun smaak als ze Nederland, Oekraïne, Oostenrijk, Georgië, enz moeten vergelijken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:49 schreef ato het volgende:
[..]
Ook lekker positief..
Raar dat er verschillende verhalen over zijn. Enfin gaat vanavond anders worden.
Nooit bewezenquote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:52 schreef La_Moustache het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer van de startpositie. Heb echt zo'n gevoel dat we daardoor de winst gaan mislopen.
Een winnend liedje moet ook vanaf plek 3 kunnen winnen, als we net tweede worden heb je wellicht recht van spreken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 16:52 schreef La_Moustache het volgende:
Ik vind het nog steeds jammer van de startpositie. Heb echt zo'n gevoel dat we daardoor de winst gaan mislopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |