abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162229433
Waarom zeggen zoveel mensen zzp'er? Lijkt mij toch behoorlijk stressvol wanneer je opdrachten aanneemt, investeert en vervolgens maar moet afwachten of je je centen op tijd krijgt (of überhaupt). Vergaren van opdrachtgevers en gezien de concurrentie binnen de meeste branches heb je niet altijd de luxe om datgene te kiezen wat je 'leuk' lijkt. Zelfstandig ondernemer lijkt mij juist stressvol.
pi_162241178
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Ben één jaar gemeenteambtenaar geweest. Wat ben ik daar slecht behandeld zeg. Nooit in het bedrijfsleven zo beroerd behandeld dan als gemeenteambtenaar. Maar ik heb ze hen bij hun kloten gegrepen.
Wat moet ik mij voorstellen bij een gemeenteambtenaar? :@
pi_162241372
Wat jij zoekt is simpel werk wat je niet kan laten liggen en zich kan opstapelen zeg maar. Achter de kassa bij een grote winkel met voldoende personeel (media markt ofzo) is het eerste wat bij mij opkomt. Althans, dat lijkt me werk met minimale stress.

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:49 schreef silasuper het volgende:
Dus een beetje als een 0uren contract maar dan op de dag zelf beslissen of je gaat werken of een dag niet werkt.
Dat is totaal niet realistisch en ik ga ervan uit dat je dat zelf ook wel begrijpt.
Edensnator over 'n out
  maandag 16 mei 2016 @ 13:00:44 #29
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_162241432
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:49 schreef silasuper het volgende:
Dus een beetje als een 0uren contract maar dan op de dag zelf beslissen of je gaat werken of een dag niet werkt.
_O-
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_162243584
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:50 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Wat moet ik mij voorstellen bij een gemeenteambtenaar? :@
Ambtenaar bij een gemeente :P
  maandag 16 mei 2016 @ 14:34:32 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_162243704
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:28 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ambtenaar bij een gemeente :P
Van die types waar je 3 weken van tevoren een afspraak mee moet maken om een rijbewijs af te halen, en als je er dan bent moet je er alsnog een half uur op wachten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_162243849
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Van die types waar je 3 weken van tevoren een afspraak mee moet maken om een rijbewijs af te halen, en als je er dan bent moet je er alsnog een half uur op wachten.
Dat hoeft niet, heb nog op een IT afdeling van een grote gemeente gewerkt. In feite ben je dan ook gemeenteambtenaar.
  maandag 16 mei 2016 @ 15:03:14 #33
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162244349
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:35 schreef Azpilicueta het volgende:
Waarom zeggen zoveel mensen zzp'er? Lijkt mij toch behoorlijk stressvol wanneer je opdrachten aanneemt, investeert en vervolgens maar moet afwachten of je je centen op tijd krijgt (of überhaupt). Vergaren van opdrachtgevers en gezien de concurrentie binnen de meeste branches heb je niet altijd de luxe om datgene te kiezen wat je 'leuk' lijkt. Zelfstandig ondernemer lijkt mij juist stressvol.
Alles wat je zegt is waar. Echter, je hebt wel de mogelijkheid om verlof te nemen tussen projecten in. Dat kost dan echt klauwen met geld, maar goed, dat is een eigen keuze.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_162244583
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:34 schreef Janneke141 het volgende:

Ik werkte niet met burgers; alleen heel incidenteel bij een rondleiding.

quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:41 schreef spiritusbus het volgende:

Dat hoeft niet, heb nog op een IT afdeling van een grote gemeente gewerkt. In feite ben je dan ook gemeenteambtenaar.
Dat dus exact. Ik werkte bij afd. Procesbeheer (PB)
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_162245511
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:03 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Alles wat je zegt is waar. Echter, je hebt wel de mogelijkheid om verlof te nemen tussen projecten in. Dat kost dan echt klauwen met geld, maar goed, dat is een eigen keuze.
Maar is zo'n verlof periode zonder stress? Je hebt geen inkomsten, nergens recht op en de opdrachten liggen niet voor het oprapen (buiten de ICT sector om). Ik weet het niet, zelfstandig ondernemer lijkt mij niet de beste keuze als je werk zonder stress wilt hebben.

Als ik denk aan werk zonder stress dan denk ik aan werk waar je nauwelijks verantwoordelijkheid hebt, geen commerciële targets en collega's waar je op kan terugvallen.
pi_162246570
ZZP'er lijkt me juist het meest stressvolle. Je bent primair bezig met het vak dat je uitoefent maar daarnaast moet je ook nog de boekhouding regelen, je druk maken om of je wel genoeg opdrachten en dus geld binnenhaalt en als een klant niet betaalt mag je ook gelijk het incassotraject gaan bewandelen :')

En uiteraard heb je totaal geen bescherming die je bij het arbeidsrecht wel hebt.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
  maandag 16 mei 2016 @ 20:13:44 #37
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_162252818
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:43 schreef Azpilicueta het volgende:
Maar is zo'n verlof periode zonder stress?
Nou ja, hangt er van af hoe je in het leven staat.

Zelf moet ik voor een gezin zorgen en inderdaad, als er eventjes geen opdrachten zijn dan is dat stressvol.

Daarentegen ken ik een jonge gozer die voor niemand hoeft te zorgen, en hij werkt eigenlijk maar de helft van het jaar. Hij heeft gewoon een flinke buffer en pas als hij daar onder komt, dan gaat hij weer aan het werk.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_162279841
Elke baan heeft stress anders zou het geen baan zijn maar een hobby.
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')