abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:10:24 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162174573
Stage is verplicht. Dat is niet extracurriculair. Win je geen enkele punt mee.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162174575
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:08 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Mijn halfjaarstage was bij een zeer bekend tv-programma ja.
Je stage was niet vrijwillig, dat was een verplicht nummertje.
pi_162174611
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:09 schreef StoneNorton het volgende:

[..]

Ah oké, ik denk dat ik 't nu beter begrijp. Je hebt wel de sociale skills om op professioneel niveau mee te komen. Alleen de sociale skills voor smalltalk, in de pauzes bijvoorbeeld, liggen jou minder en kijk je niet naar uit. Is het zoiets wat je bedoelt? Want dat kan ik op zich wel begrijpen. Overal moet je een beetje kunnen meelullen, daar ontkom je niet aan.
Klopt ja. Als ik weet dat ik ergens veel vanaf weet lul ik makkelijker (want je voelt je veilig) maar in de pauze verplicht met collega's praten over hun weekendplannen of aanhoren wat hun kind/man/vriendengroep uitspookt al heel minder want daar kan ik niet over meelullen.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:13:52 #154
47102 Elvi
miemkwien
pi_162174631
Iedereen loopt stage tijdens een opleiding. Zelfs op MBO-2 niveau. Dus dat maakt niks uit.

Heb je nog contact met je oud-collega's van je stagebedrijf of heb je dat netwerk laten verwateren?
pi_162174645
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:10 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Je stage was niet vrijwillig, dat was een verplicht nummertje.
En uiteraard heb ik daar wel mijn interesse bij uitgekozen, wat studie-vertraging opliep omdat ze met bepaalde periodes werkten. Er waren ook studenten die maar bij programma's gingen omdat het inderdaad verplicht was, maar daar helemaal niks aan hebben gehad verder en stage als een hel zagen. Ik ging iedere dag fluitend naar 035.
pi_162174666
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:13 schreef Elvi het volgende:
Iedereen loopt stage tijdens een opleiding. Zelfs op MBO-2 niveau. Dus dat maakt niks uit.

Heb je nog contact met je oud-collega's van je stagebedrijf of heb je dat netwerk laten verwateren?
Ik heb nummers en mailadressen en zoals gezegd: redactie is nog vrijwel intact. Sommige mensen zitten er 20 jaar ;)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:16:03 #157
47102 Elvi
miemkwien
pi_162174687
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb nummers en mailadressen en zoals gezegd: redactie is nog vrijwel intact. Sommige mensen zitten er 20 jaar ;)
Ja ik heb ook meer dan 1000 nummers, zoiets heet een telefoonboek. Heb je warme contacten bedoel ik :')
pi_162174692
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Heb je nog contact is niet hetzelfde als ineens na een jaar een e-mailtje sturen.
pi_162174725
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:16 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja ik heb ook meer dan 1000 nummers, zoiets heet een telefoonboek. Heb je warme contacten bedoel ik :')
Niet regelmatig contact, maar ik weet zeker dat als ik wat stuur dat ze nog weten wie ik (positief) ben.
pi_162174775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Niet regelmatig contact, maar ik weet zeker dat als ik wat stuur dat ze nog weten wie ik (positief) ben.
Heb je nu wel of geen contact met ex-collega's gehad na je stage?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:21:09 #161
47102 Elvi
miemkwien
pi_162174781
Overigens was ik gisteren nog van plan om je een goede tip te geven. Ik zag een vacature voor vrijwilligerswerk als webredacteur. Mooie werkervaringsplek voor max 6 maanden en uit eigen ervaring bij deze organisatie weet ik dat je in korte tijd een groot netwerk kunt opbouwen. Plus dat je gratis workshops kan volgen over oa netwerken en LinkedIn, van niet de minste namen binnen de jobcoaching.

Maar je zult jezelf wel te goed voor vrijwilligerswerk vinden, en eerlijk gezegd wil ik mn goede naam daar niet op het spel zetten voor jou. Je hebt een waardeloze werkethiek en een waardeloze en arrogante houding.

Maar mocht iemand anders interesse hebben, stuur me dan een DM :)
pi_162174785
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar heb je er na je stage nog contact mee gehad was de vraag.
Ik heb er na mijn stage nog een tijd rondgelopen, maar dat waren andere werkzaamheden dan tijdens stage.
pi_162174810
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb er na mijn stage nog een tijd rondgelopen, maar dat waren andere werkzaamheden dan tijdens stage.
En nadat je er bent weggegaan heb je dus geen contact meer met mensen gehad?
pi_162174829
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En nadat je er bent weggegaan heb je dus geen contact meer met mensen gehad?
Tijdens mijn afstuderen ben ik weer langs geweest, dus mocht ik slagen kan ik dat laten weten.. maar dan kan ik maar beter niet vertellen hoe lang ik er over gedaan heb.
pi_162174833
Laat hem lekker overtuigd zijn dat zijn bedje gespreid is mensen. Net als met de rest neemt hij toch niets aan, hij weet het beter!
Ja doei.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:26:49 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162174868
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:24 schreef Deezertje het volgende:

maar dan kan ik maar beter niet vertellen hoe lang ik er over gedaan heb.
Want ze kunnen zelf niet rekenen?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:27:05 #167
47102 Elvi
miemkwien
pi_162174871
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:25 schreef motorbloempje het volgende:
Laat hem lekker overtuigd zijn dat zijn bedje gespreid is mensen. Net als met de rest neemt hij toch niets aan, hij weet het beter!
Ik heb altijd nog de hoop dat iemand anders meeleest en wel wat heeft aan de tips.
pi_162174875
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tijdens mijn afstuderen ben ik weer langs geweest, dus mocht ik slagen kan ik dat laten weten.. maar dan kan ik maar beter niet vertellen hoe lang ik er over gedaan heb.
Dat kan prima als je het weet om te buigen in iets positiefs. Ik heb ook 3 jaar langer over m'n studie gedaan en dat komt altijd tijdens een gesprek naar voren als je je CV e.d. eerlijk laat zijn. Desalniettemin kon ik wel kiezen tussen 2 werkgevers, dus dat het sowieso een belemmering vormt is onzin.
pi_162174902
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want ze kunnen zelf niet rekenen?
Zeker wel, maar het lag dus niet alleen aan luiheid ofzo, persoonlijk in de knup enzo, maar nu meer dan ooit gemotiveerd om door te leven.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:29:44 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162174918
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:

Zeker wel, maar het lag dus niet alleen aan luiheid ofzo, persoonlijk in de knup enzo, maar nu meer dan ooit gemotiveerd om door te leven.
Nou! Dat blijkt! Maar er vooral geen enkele moeite voor willen doen, laat staan hulp bij dulden.
pi_162174926
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het druipt er aan alle kanten vanaf inderdaad, niet te stoppen deze man.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:34:13 #172
47102 Elvi
miemkwien
pi_162175003
Ik lag/lig ook persoonlijk in de knoop maar dat heeft me niet tegengehouden om vrijwilligerswerk te doen toen ik werkloos werd :{
pi_162175040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:34 schreef Elvi het volgende:
Ik lag/lig ook persoonlijk in de knoop maar dat heeft me niet tegengehouden om vrijwilligerswerk te doen toen ik werkloos werd :{
Ik zeg ook niet dat ik dat nooit ga doen hoor, maar in een eerste instantie solliciteer ik gewoon op fulltime banen of er moet een mooie 'werkervaringsplek' langskomen bij een redactie waar ik zelf interesse voor heb. Ik kan nu reageren voor de BNN-VARA Academy bijvoorbeeld op een leuke functie, maar dat is juist voor mensen zonder opleiding.
pi_162175044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Waarom gekozen? Tja, ik vind het dus leuk om dingen uit te zoeken en schijn er goed in te zijn. Dan het ook een sociale opleiding was had ik eigenlijk nooit bij nagedacht en mocht ik straks de opleiding gehaald hebben, dan viel het met dat sociale ook wel mee. Ja je moest mensen interviewen in persoon of vooraf heeeeel lang en vaak bellen om ze mee te laten werken, maar dat is puur zakelijk. Het waren vooral opdrachten die laten zien dat je de vaardigheden hebt.
Dat je er niet over na hebt gedacht geloof ik geen flikker van. Of het nu de sportschool, trein of UB is, je hoopt overal in contact te komen met iemand.

Je ziet elke plek als een speeltuin om uit te kunnen vogelen hoe je je nu precies moet gedragen en wat je moet zeggen ipv professionele hulp te zoeken. En dan heb je zogenaamd niet nagedacht over de sociale kanten van je opleiding?

Man man man wat een leugen. Als je jezelf voor de gek wil houden, prima. Maar doe dat maar beter niet naar andere mensen.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162175069
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:36 schreef Koral het volgende:

[..]

Dat je er niet over na hebt gedacht geloof ik geen flikker van. Of het nu de sportschool, trein of UB is, je hoopt overal in contact te komen met iemand.

Je ziet elke plek als een speeltuin om uit te kunnen vogelen hoe je je nu precies moet gedragen en wat je moet zeggen ipv professionele hulp te zoeken. En dan heb je zogenaamd niet nagedacht over de sociale kanten van je opleiding?

Man man man wat een leugen. Als je jezelf voor de gek wil houden, prima. Maar doe dat maar beter niet naar andere mensen.
Toen, 6 jaar geleden, niet. Ik wist wel dat ik een nieuwe klas en dus mensen zou krijgen, maar over hoe sociaal je opleiding/vak zelf is niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')