abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162153492
quote:
'Een derde Nederlanders ziet nog steeds liever geen zoenende homo's'

Hoewel steeds meer Nederlanders positief staan tegenover homoseksualiteit, heeft nog altijd een derde (32 procent) van de bevolking moeite met twee zoenende mannen op straat. Dat blijkt uit een donderdag gepubliceerd onderzoek van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Het gaat om een onderzoek onder 1.919 Nederlanders, uitgevoerd in 2014.

Uit het onderzoek dat werd uitgevoerd in 2012 bleek dat 35 procent moeite heeft met twee zoenende mannen op straat. Dat percentage is in twee jaar tijd met drie procentpunt gedaald. Zoenende vrouwen worden door 23 procent van de Nederlanders als aanstootgevend ervaren. Bij een zoenend heterostel in het openbaar is dit maar 12 procent.

De opvatting van de Nederlandse bevolking over lesbiennes, homo's, biseksuelen en transgenders is al jaren positiever aan het worden. In 2006 was 15 procent van de Nederlanders negatief over homo's, nu is dat gedaald tot 7 procent.

''Mensen hebben weinig of geen moeite met het homohuwelijk, het recht om te leven zoals homoseksuele mannen en vrouwen zelf willen en een homoseksuele oriëntatie van de eigen kinderen of van een leerkracht'', aldus het SCP.

Toch hebben lesbische, homoseksuele en biseksuele mensen nog altijd meer problemen dan heteroseksuelen op het werk en in het openbaar. ''Zij hebben bijvoorbeeld vaker met intimidatie op het werk te maken en hebben vaker burn-outverschijnselen'', stellen de onderzoekers. Op straat voelen zij zich minder veilig en worden vaker slachtoffer van geweld dan heteroseksuelen.

Uit het rapport van het planbureau blijkt dat de acceptatie van homoseksuelen in ons land vooral achterblijft bij strenggelovigen, Turkse, Marokkaanse, Somalische en Poolse Nederlanders. ''Zo ligt het percentage autochtone Nederlanders (83 procent) dat het goed vindt dat homoseksuelen met elkaar mogen trouwen, twee tot drie keer hoger dan het percentage onder Somalische (27 procent), Marokkaanse (30 procent) en Turkse Nederlanders (35 procent).''

In Europa behoort Nederland samen met Zweden en Denemarken tot de landen die het meest positief over homoseksualiteit denken. In Oost-Europese landen als Estland, Polen en Tjechië, zijn de minst positieve opvattingen te vinden.

In Nederland voelt zo'n 4 tot 7 procent zich in ''mindere of meerdere mate'' aangetrokken tot seksegenoten.

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)-zoenende-homos.html
Problemen met zoenende m-m: 35%
Problemen met zoenende v-v: 23%
Problemen met zoenende m-v: 12%

Het argument dat je vaak hoort "ja maar ik vind gewoon álle zoenende koppels vies, dus het is geen gebrek aan homotolerantie" gaat veelal dus niet op.

Wel redelijk goed nieuws dat 93% van de Nederlanders nu "niet negatief" over homo's is en 83% van de autochtone Nederlanders het prima vindt dat mensen van gelijk geslacht met elkaar mogen trouwen, al ligt het percentage dus veel lager onder gelovigen en allochtonen.
pi_162154364
Twee chickies is prima, twee kerels is maar nasty
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:28:46 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162154474
Waarom moet iedereen er eigenlijk per sé geen moeite mee hebben om 2 homoseksuelen met elkaar te zien zoenen? Man of vrouw.
Ik snap die geforceerde acceptatie niet echt zo eigenlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:31:15 #4
117098 Hathor
Effe niet
pi_162154560
Is het ook goed als ik er totaal geen moer om geef om dat hele homo gebeuren? Het is altijd voor of tegen, maar in vind het eigenlijk helemaal niet interessant.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:31:37 #5
117098 Hathor
Effe niet
pi_162154576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Waarom moet iedereen er eigenlijk per sé geen moeite mee hebben om 2 homoseksuelen met elkaar te zien zoenen? Man of vrouw.
Ik snap die geforceerde acceptatie niet echt zo eigenlijk.
Dat ik precies wat ik net zei dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_162154710
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:31 schreef Hathor het volgende:
Is het ook goed als ik er totaal geen moer om geef om dat hele homo gebeuren? Het is altijd voor of tegen, maar in vind het eigenlijk helemaal niet interessant.
Dat is perfect zelfs.
pi_162154807
quote:
Dit dus.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_162155162
quote:
Dit. Er zijn wel betere dingen om je druk over te maken.
pi_162155425
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit. Er zijn wel betere dingen om je druk over te maken.
Lovenswaardige houding.

Als je tot die groep behoort heb je echter helaas nog veel last van mensen die het wél iets kan schelen en dan in negatieve zin.
pi_162155508
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Lovenswaardige houding.

Als je tot die groep behoort heb je echter helaas nog veel last van mensen die het wél iets kan schelen en dan in negatieve zin.
Waar zouden de "neutralen" onder ons ergens last van hebben? Ik ken persoonlijk een paar homo's en die hebben nergens last van.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_162155576
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:13 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Waar zouden de "neutralen" onder ons ergens last van hebben? Ik ken persoonlijk een paar homo's en die hebben nergens last van.
Met "die groep" refereerde ik niet aan neutralen, maar aan de homo's.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 16:26:48 #12
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_162155726
Ik heb er geen moeite mee. Het is voor mij persoonlijk alleen net zo leuk om tegen te komen als een moeder die een poepluier verschoond, heb ik ook geen moeite mee maar echt geweldig vind ik het niet zeg maar. 'Een derde Nederlanders ziet nog steeds liever geen zoenende homo's' staat wat mij betreft niet gelijk aan wel of niet tolereren. Je kan het 'liever niet' willen zien maar dat staat er apart van. Ik zie ook 'liever niet' iemand rondlopen in een wielrennersbroekje bijvoorbeeld maar het is dus geen principe-kwestie, gewoon een kwestie van smaakverschil. Die 93% is dus relevanter dan die 35% want het eerste is een principe kwestie en het tweede een kwestie van smaak/gevoel
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_162156279
Dit bewijst hoe sterk propaganda en indoctrinatie van een volk kan werken.
pi_162156994
What's next. Dierenseks moet geaccepteerd worden?
pi_162157364
We zouden intolerantie eens wat meer moeten tolereren.
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2016 @ 17:41:10 #16
137949 Disana
pi_162157442
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:36 schreef wuuht het volgende:
Want?
pi_162157447
Ik zag, volgens mij afgelopen zondag, twee mannen hand in hand lopen hier op het dorp. :).

Overigens schijnt een lesbisch stel in één van de betere buurten van het dorp weg gepest te zijn. Fijne ervan weet ik niet.
En paar straten hierachter woont een homo-paar, maar die worden niet weg gepest en liggen heel goed in de buurt. Nou vind ik wel dat die ene, die heel dik is, altijd heel erg onvriendelijk kijkt.

Daarnaast woont er ook een neger in de buurt, waar ik wel eens woorden mee gehad heb, jaar of 8 geleden. Liep toen met hondje (zie avatar), begon ineens te schelden en heel naar te doen. En hij zei tegen mij: je komt zeker niet hier vandaan.
Ik ---> :? . :{. :').

[ Bericht 31% gewijzigd door Ryan3 op 13-05-2016 17:46:33 ]
I´m back.
pi_162157457
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef ccs het volgende:
Als dieren geen seks hebben komen er nooit nieuwe diertjes.
pi_162157464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:36 schreef wuuht het volgende:
Prima, want dat wordt er getolereerd dat ik intolerant sta tegenover andere mensen met een intolerantie instelling en dat maakt mij dus ook intolerant.
ROBODEMONS..................|:(
pi_162157722
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:20 schreef ccs het volgende:
De progressieve moraalterroristen zullen het zeker niet hierbij laten. Het conservatieve gedachtegegoed moet en zal vernietigd worden. D66 voert ook al jaren kruistochten tegen alles wat 'ouderwets' is .
pi_162157793
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

De progressieve moraalterroristen zullen het zeker niet hierbij laten. Het conservatieve gedachtegegoed moet en zal vernietigd worden. D66 voert ook al jaren kruistochten tegen alles wat 'ouderwets' is .
Ja, als cultureel-marxist en atheïst ben ik het er wel mee eens dat het conservatisme en het moreel absolutisme idd minder invloed krijgt. Dat het überhaupt nog bestaat. Religieuzen maken een steeds kleiner aandeel uit van de bevolking.
I´m back.
pi_162157892
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:55 schreef Confetti het volgende:

[..]

Maar in hoeverre heb je daar als individu last van. Het is niet zo dat je opgepakt wordt omdat je een traditioneel huishouden runt. Dat blijft bestaan. Er komen nu gewoon meer opties bij.
ROBODEMONS..................|:(
pi_162157959
Ik begrijp niet wat 'het liever niet zien van zoenende homostellen' te maken heeft met homo-acceptatie. Ik ben een heteroseksuele man, mijn smaak is daarop ingesteld. Ik kijk ook liever niet naar hoe iemand een nummertje 2 doet op de wc, ben ik dan tegen poepen?

Homo's zijn prima, en mogen van mij doen wat ze willen. Betekent niet dat ik er naar moet kijken en het maar lekker moet vinden.
pi_162157972
Boeiend of mensen van hetzelfde geslacht met elkaar zoenen :{w
pi_162158003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:08 schreef Inaithnir het volgende:
Ik begrijp niet wat 'het liever niet zien van zoenende homostellen' te maken heeft met homo-acceptatie. Ik ben een heteroseksuele man, mijn smaak is daarop ingesteld. Ik kijk ook liever niet naar hoe iemand een nummertje 2 doet op de wc, ben ik dan tegen poepen?

Homo's zijn prima, en mogen van mij doen wat ze willen. Betekent niet dat ik er naar moet kijken en het maar lekker moet vinden.
Ach ja, dat zoenen is ook niet echt het item. Hoe vaak zie je überhaupt zoenende mensen?
Maar hand-in-hand lopen is volgens mij wel een item wrs, zeker nu het beter weer wordt en mensen gaan wandelen.
Overigens Turken zoenen de mannen, zijnde heterofiel, elkaar ook. Lopen soms ook hand-in-hand zelfs, geloof ik.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')