Ik heb stuk of 12 projecten daar, komen er zeker niet meer bij want ik deel je mening.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef crowd-fundi het volgende:
[..]
Nee, denk ik niet. In juli 2015 kwam er ook ineens een groot bedrag binnen. Vanaf december niets meer vernomen, ook geen communicatie vanuit Lendico. Nu ineens staat het resterende bedrag op de rekening. Ook zonder communicatie vanuit Lendico. Fijn om dat allemaal zelf te mogen ontdekken.
Ik heb maar een paar projecten bij Lendico (gehad), gewoon als proef. De proef is niet geslaagd. Er is wel enige verbetering te zien bij de uitbetalingen. De kloof tussen "betaaldatum" (dat is de datum dat Lendico het geld krijgt van de leningvrager) en de "boekdatum" (de datum dat Lendico het ontvangen geld doorsluist naar de investeerder) is een stuk kleiner geworden.
Top opgemerkt hoor!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 12:45 schreef djh77 het volgende:
[..]
Interessant. De rente en aflossing bij FNC niet betalen en gewoon een nieuwe lening aanvragen via the dutch deal:
https://www.thedutchdeal.nl/deal/nd=6/id=88
Heb ik reeds gedaanquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:03 schreef bleyenburg het volgende:
Ik zou FNC ook even inlichten, als ik in dat paardenproject zat....
Zeker 26K is behoorlijk bedrag van afhakersquote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:23 schreef obligataire het volgende:
Safefill staat weer open......veel afhakers (en ik geef ze geen ongelijk)![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe hem ook niet echter dit: "Er wordt aanvullend een borgstelling van EUR 40.000,- voor de duur van drie jaar afgegeven door Spare Rib Express Nederland B.V. ((G-PD% 0,64% en Creditsafe score 64). "quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:37 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14366
[ afbeelding ]
Ik snap alleen de termijn van drie jaar niet. Waarom geen 5 jaar?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik doe hem ook niet echter dit: "Er wordt aanvullend een borgstelling van EUR 40.000,- voor de duur van drie jaar afgegeven door Spare Rib Express Nederland B.V. ((G-PD% 0,64% en Creditsafe score 64). "
maakt hem wel interessanter voor de liefhebber.
Omdat als ze dat zouden doen het risico na 3 jaar geheel bij Spare Rib Express Nederland zou liggen, dus ik snap het wel een beetje.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:54 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik snap alleen de termijn van drie jaar niet. Waarom geen 5 jaar?
Inmiddels de toelichting gelezen op het heropenen van de pitch. Ik begin nu toch weer een beetje te twijfelen. De vennoten zijn hoofdelijk aansprakelijk en er zit ruim een ton overwaarde in het onroerend goed (verhuurde recreatiebungalow) van de BV die mededebiteur is.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:25 schreef djh77 het volgende:
[..]
Zeker 26K is behoorlijk bedrag van afhakers
quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:45 schreef ZeKraut het volgende:
En weer een default bij GvE, cat. B / 2, 8%Categorie 2 zelfsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dus in principe krijg je altijd de helft van je investering terug als spare ribs express NL blijft bestaan (eerste drie jaar aangevuld door Spare Rib Express Nederland B.V. ) en na 3 jaar is sowieso al de helft terug. Heb hem dan toch meegepakt voor een klein bedrag.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:47 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik doe hem ook niet echter dit: "Er wordt aanvullend een borgstelling van EUR 40.000,- voor de duur van drie jaar afgegeven door Spare Rib Express Nederland B.V. ((G-PD% 0,64% en Creditsafe score 64). "
maakt hem wel interessanter voor de liefhebber.
Oke ik snap het nu ook. Alternatief was misschien dat ze gedurende de hele looptijd voor de helft van het openstaande bedrag borg staan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:58 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Omdat als ze dat zouden doen het risico na 3 jaar geheel bij Spare Rib Express Nederland zou liggen, dus ik snap het wel een beetje.
Ja, dat was ook een optie geweest.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:11 schreef djh77 het volgende:
[..]
Oke ik snap het nu ook. Alternatief was misschien dat ze gedurende de hele looptijd voor de helft van het openstaande bedrag borg staan.
deze heb ik meegepakt. Is al volquote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:23 schreef ITrade het volgende:
Nieuwe bij GvE:
Overnachten in Stijl
Project:
14201 Zakelijk
Leendoel: Onroerend goed / verbouwing
Classificatie: 3
G-PD percentage: 0,15
Creditsafe score: 60
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag: ¤ 80.000
Geinvesteerd: ¤ 66.000
Product: Lening
Looptijd: 48 maanden
Rente per jaar: 6,0%
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind ik wel een nadeel bij Crowdfunding, het duurt soms allemaal zo lang voordat alles rond is.
wat vinden jullie hier van? Er zitten risico's aan maar daar is de rente ook naar.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe bij IvM:
Lekker Enzo, B+ rating, 36 mnd, 9% rente, 32k
Hij huurt klaarblijkelijk een keuken van een verzorgingsflat wat ik begrijp. Contract voor wat het waard is voor 60 maaltijden voor 5 jaar. hoop dat hij lekker kookt en dat het contract niet opgezegd wordt.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:12 schreef komrad het volgende:
[..]
wat vinden jullie hier van? Er zitten risico's aan maar daar is de rente ook naar.
Ik doe hem, ook al lijkt het me best een pittige prijs voor een maaltijd van tafeltje dekje. Ik hoop voor 'm dat hij er 60 van kan maken en verkopen, 3x365 dagen lang. Wat je zegt: de rente is er ook naar.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:12 schreef komrad het volgende:
[..]
wat vinden jullie hier van? Er zitten risico's aan maar daar is de rente ook naar.
Ik neem hem mee voor klein bedrag, vrouw werkt nog en lang lopende contracten voor tafeltje dekje. Blijft horeca dus klein bedrag.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:12 schreef komrad het volgende:
[..]
ik was een van de afhakers van het eerste uur vanwege de in de Q&A en door mij hier ook gemelde verbod van vullen bij de pomp in NL van deze flessen.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 15:25 schreef djh77 het volgende:
[..]
Zeker 26K is behoorlijk bedrag van afhakers
Keurig Collinquote:Op vrijdag 13 mei 2016 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
ik was een van de afhakers van het eerste uur vanwege de in de Q&A en door mij hier ook gemelde verbod van vullen bij de pomp in NL van deze flessen.
Ik zie nu dat Collin alle investeerders een mail heeft gestuurd met melding van dit gebrek aan info in de pitch met mogelijkheid tot terug trekken tot 10 mei. (mail staat nu als bijlage bij pitch)
Blijkbaar hebben er inderdaad een behoorlijk aantal mensen naar aanleiding van de mail van Collin zich teruggetrokken.
Ik vind het erg netjes zoals Collin dit heeft heeft opgepakt en afgehandeld. Hulde.
Zit er niet in, maar geen goede zekerheden die zijn uit te winnen?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:36 schreef rockenfeller het volgende:
Surseance omgezet in faillissement
http://insolventies.rechtspraak.nl/resultaat.aspx. Link werkt niet. Info is inmiddels openbaar en publiekelijk toegankelijk: Cowboys Belt
Grootste tot nu toe volgens mij. Bijna 400K weg, doei en foetsie. Wijze les voor eenieder die blindelings via Collin investeert omdat ze zo professioneel zijn
Bewindvoerder Cowboy’s Belt: “Bank draaide geldkraan dicht”quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:36 schreef rockenfeller het volgende:
Surseance omgezet in faillissement
http://insolventies.rechtspraak.nl/resultaat.aspx. Link werkt niet. Info is inmiddels openbaar en publiekelijk toegankelijk: Cowboys Belt
Grootste tot nu toe volgens mij. Bijna 400K weg, doei en foetsie. Wijze les voor eenieder die blindelings via Collin investeert omdat ze zo professioneel zijn
Uit de pitch:quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:51 schreef djh77 het volgende:
[..]
Bewindvoerder Cowboy’s Belt: “Bank draaide geldkraan dicht”
Cowboy’s Belt is failliet gegaan door financiële problemen. Dat heeft de curator van Cowboy’s Belt, Paul van den Berg, aan FashionUnited laten weten.
"Huisbank ABN Amro heeft het krediet stopgezet,” licht de curator toe. Wat er aan het faillissement vooraf ging, moet nog onderzocht worden en daar kan hij nog niet veel over zeggen. "Het nieuws is nog heel vers, maar we hopen op korte termijn een doorstart te kunnen maken. We gaan nu de mogelijkheden onderzoeken."
Er hebben zich al een aantal potentiële overnamekandidaten gemeld, en Van den Berg verwacht dat het aantal nog zal toenemen. Hij kan nog niets zeggen over wie de partijen zijn en uit welke hoek ze komen. ”Er is veel belangstelling,” zegt de bewindvoerder. “We gaan nu eerst ieders wensen initiëren.” Hij benadrukt dat alle activiteiten van Cowboy’s Belt betrokken zijn bij de doorstart; van merknaam, domeinnaam tot voorraden. “Dat kan heel interessant zijn voor veel bedrijven.”
Als het aan Van den Berg ligt, laat de doorstart niet te lang op zich wachten. “Binnen vier tot vijf weken moet er duidelijkheid zijn over een doorstart. Dat zijn we ook aan de medewerkers en klanten verplicht.” Voorlopig zijn alle 27 voltijd medewerkers nog steeds aan het werk, en worden ze uitbetaald door het UWV. “Het is nog steeds business as usual,” aldus de bewindvoerder.
Mee eens, ik ben zeer benieuwd naar het verhaal achter dit drama. Maar voor de goede orde, zowel dit project als TB Europe waren allebei krap 'voldoende' , een 'C' of 'D' dus voor Collin begrippen. Terughoudendheid was dus gevraagd. Maar de gekte was al zo groot dat men zelfs daar massaal op dook.......quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:59 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Uit de pitch:
[u]Rentabiliteit
Deze score komt uit op “voldoende” en is een mix van de historische rentabiliteit, alsmede resultaatontwikkeling 2015. Het boekjaar 2013 kan als excellent worden aangemerkt, maar in dit jaar is fors dividend uitgekeerd verband houdende met aflossing van aandelenfinanciering. In het boekjaar 2014 is de nettowinst beïnvloed door eenmalige kosten inzake verhuizing naar een nieuw pand. Op een stabiele omzet van ca. ¤ 17 mln. is een winst voor belasting en afschrijving (cash flow) gerealiseerd van ca. ¤ 820.000,- en voor 2015 wordt ca. ¤ 1.000.000,- verwacht.[/u]
Dit schreef men in midden november 2015. dus nog 1 werkmaand te gaan!
Geloof mij: hier klopt niets van! De positie van de bank was toen ook al duidelijk! De financiele positie van de onderneming in ieder geval. Oh oh wat vertrouwen we op de professionaliteit van Collin!
Ik ben geloof ik de enige die wat minder enthousiast is. Ik zie wel wat risico's. Zoals de plaats (bij service appartementen) waar de keuken gevestigd is. Dergelijke organisaties gaan nog wel eens op de fles en spontane klanten zullen er niet snel binnen lopen. Verder is het eigenlijk gewoon een starter, horeca, en alleen maar prognoses en die zijn geduldig. Maar goed, daar staat ook een iets hogere rente vergoeding tegenover.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe bij IvM:
Lekker Enzo, B+ rating, 36 mnd, 9% rente, 32k
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |