abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162187746
Inderdaad, maar als ik hier zo lees dan zat ik nog liever alleen als dat me zoiets op bezoek kwam!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:06:14 #177
280727 Njosnavelin
tête folle
pi_162187825
Lijkt me juist leuk, kinderloos zijnde, om vrienden met kinderen te hebben O+
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:06:39 #178
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_162187840
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat het hebben van kinderen geen garantie tegen eenzaamheid is.
Klopt hoor, maar lijkt mij zo leuk om als oudere met bijvoorbeeld Kerst de hele familie (kinderen en kleinkinderen) over de vloer te krijgen.

Moet er niet aan denken dat je dan geen (klein)kinderen hebt.
pi_162187889
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:06 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Klopt hoor, maar lijkt mij zo leuk om als oudere met bijvoorbeeld Kerst de hele familie (kinderen en kleinkinderen) over de vloer te krijgen.

Moet er niet aan denken dat je dan geen (klein)kinderen hebt.
Ben eens reeel dan zou jij ze willen dwingen om kinderen te nemen in deze maatschappij?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:14:52 #180
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_162188088
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ben eens reeel dan zou jij ze willen dwingen om kinderen te nemen in deze maatschappij?
Nee zeker niet. Sowieso moet je alleen kinderen nemen als je er volledig achter staat. Kinderen hebben onvoorwaardelijke liefde nodig in hun jeugd, kan moeilijker als je er niet achter staat.

En wat bedoel je met deze maatschappij? Alsof het eerste helft 20e eeuw zo lekker was met twee wereldoorlogen en in de jaren 60 tot 80 hadden we de koude oorlog met bijna een nucleaire oorlog. Er is altijd wel iets. :+
pi_162188238
Maargoed, misschien weer terug naar de TT? ;)
Ja doei.
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 20:34:37 #182
5428 crew  miss_sly
pi_162188685
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:45 schreef Gia het volgende:
Eens met Leandra en met John.
Het kan wel tegenvallen, maar echt zeggen dat je het de moeite niet waard vindt, je eigenlijk liever geen kinderen had gehad, vind ik, persoonlijk, te ver gaan. Gelukkig blijft ze anoniem hierover.

Ik kan me dit gevoel ook echt niet voorstellen en het opvoeden is hier niet altijd van een leien dakje gegaan. Maar mijn zonen zijn me al die problemen zeker waard.
Ik hoop, stiekem, ook wel oma te worden. Maar ja, zonen hè, de 'echte' oma is toch mama's mama.
Maar dit is dus eigenlijk wel in een notendop waar het mensen als de vrouw uit de OP om gaat: niemand kan het zich voorstellen, en dat je het dan denkt, soit, maar praat er vooral maar niet over, want dat gaat echt te ver. En dus zit zo iemand dan in haar eentje ongelukkig te wezen en kan daar niet eens met iemand over praten.

En een echte oma is een oma die tijd, energie en liefde investeert in de relatie met haar eigen kind en het kleinkind. Heeft echt niets te maken met van welke 'kant' de oma is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162188857
Hoe vreselijk iets ook is - als je er wél over kunt praten wordt het meestal een stuk draaglijker.
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 20:46:11 #184
5428 crew  miss_sly
pi_162189131
Precies, het kunnen delen, het uitspreken, kan zoveel verschil maken. Ik vind inderdaad dat je het je kinderen niet moet vertellen zolang ze niet volwassen zijn en in staat te begrijpen en het niet op zichzelf te betrekken, maar een ander, een vriend(in), professionele hulpverlener, je eigen ouder, je partner zou je je veilig genoeg bij moeten kunnen voelen om dit bespreekbaar te maken.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 mei 2016 @ 21:58:36 #185
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162194190
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Lijkt me juist leuk, kinderloos zijnde, om vrienden met kinderen te hebben O+
ik vind het nogal afhankelijk van de vrienden... ik heb vrienden met kinderen die ik door de kinderen een stuk minder zie, omdat ik hun kinderen heel slecht trek.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_162194419
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Precies, het kunnen delen, het uitspreken, kan zoveel verschil maken. Ik vind inderdaad dat je het je kinderen niet moet vertellen zolang ze niet volwassen zijn en in staat te begrijpen en het niet op zichzelf te betrekken, maar een ander, een vriend(in), professionele hulpverlener, je eigen ouder, je partner zou je je veilig genoeg bij moeten kunnen voelen om dit bespreekbaar te maken.
Dat word pas echte participatie samenleving de shrink aan huis?
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 22:06:27 #187
5428 crew  miss_sly
pi_162194743
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat word pas echte participatie samenleving de shrink aan huis?
Getuige je posts kun je niet goed begrijpend lezen en niet goed begrijpelijk, coherent reageren. Ik kan daar niet zoveel mee, sorry.
pi_162195144
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Getuige je posts kun je niet goed begrijpend lezen en niet goed begrijpelijk, coherent reageren. Ik kan daar niet zoveel mee, sorry.
Coherent reageren je wilt vrienden of familie iets laten zeggen wat een shrink naar mijn idee behoord te doen, en zelfs die kunnen het niet veranderen die beslissing heeft men zelf genomen,niet iemand anders!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:18:21 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162195499
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Coherent reageren je wilt vrienden of familie iets laten zeggen wat een shrink naar mijn idee behoord te doen, en zelfs die kunnen het niet veranderen die beslissing heeft men zelf genomen,niet iemand anders!
Het gaat toch om het kunnen uitspreken?
Niet om wat een psychiater, vriendin, collega of zus daar verder over zegt, het is niet de bedoeling dat die persoon je kinderen van je overneemt, maar als er iemand is bij wie je het kunt uitspreken dan scheelt dat al een stuk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162195554
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik vind niemand echt iets raars zeggen. Een volgende stelling of idee. Wat zeg je tegen een gehandicapt kind?
pi_162195644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:19 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik vind niemand echt iets raars zeggen. Een volgende stelling of idee. Wat zeg je tegen een gehandicapt kind?
We hadden ze in de familie en die waren voor mij niet meer of minder als de rest, wat nou?
pi_162195755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:20 schreef john2406 het volgende:

[..]

We hadden ze in de familie en die waren voor mij niet meer of minder als de rest, wat nou?
Ik heb ook een gehandicapte broer. Vandaar mijn vraag. Ik ken ook iemand met twee kinderen die autist zijn. Wederom de vraag dus.
pi_162195770
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gaat toch om het kunnen uitspreken?
Niet om wat een psychiater, vriendin, collega of zus daar verder over zegt, het is niet de bedoeling dat die persoon je kinderen van je overneemt, maar als er iemand is bij wie je het kunt uitspreken dan scheelt dat al een stuk.
Dat als ik het nodig vind doe ik het achter gesloten deuren en niet openbaar, nou was deze anoniem of niet?
Dat scheelt dan weer iets of niet?
pi_162195863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:22 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb ook een gehandicapte broer. Vandaar mijn vraag. Ik ken ook iemand met twee kinderen die autist zijn. Wederom de vraag dus.
Wat is de vraag dan bij deze?
Voor mij is ieder mens eentje.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:25:48 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162196040
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat als ik het nodig vind doe ik het achter gesloten deuren en niet openbaar, nou was deze anoniem of niet?
Dat scheelt dan weer iets of niet?
Dat is toch precies wat Miss_Sly zei?
quote:
een ander, een vriend(in), professionele hulpverlener, je eigen ouder, je partner
En daar reageer jij dan weer met je vage opmerking over een shrink aan huis op, doe dat dan gewoon niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162196077
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat is de vraag dan bij deze?
Voor mij is ieder mens eentje.
Het is bijna filosofisch. Wat zou ik doen als ik zo'n kind zou krijgen als mijn broer en ik heb de keus?
pi_162196307
Dat houd je toch zeker voor jezelf of niet of gooi je zoiets in het topic?

Als je op tijd de kans krijgt om het te weten wat doe je dan?

Doe het antwoord maar via DM of iets.
pi_162196449
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:29 schreef john2406 het volgende:
Dat houd je toch zeker voor jezelf of niet of gooi je zoiets in het topic?

Als je op tijd de kans krijgt om het te weten wat doe je dan?

Doe het antwoord maar via DM of iets.
Waarom zou je zoiets niet eerlijk op een forum kunnen vragen? Als je het hebt over mij.
pi_162196598
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:31 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Waarom zou je zoiets niet eerlijk op een forum kunnen vragen? Als je het hebt over mij.
Ik kan je daar geen zinnig woord op antwoorden, heb er nooit voor gestaan voor zo een beslissing, dus wat verwacht je dan?
Wat ik evt zou doen als antwoord geven?
Ook dat kan ik niet beantwoorden, dat antwoord behoor je bij jezelf te zoeken. Ik zou het niet kunnen of willen beantwoorden!
pi_162196721
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik kan je daar geen zinnig woord op antwoorden, heb er nooit voor gestaan voor zo een beslissing, dus wat verwacht je dan?
Wat ik evt zou doen als antwoord geven?
Ook dat kan ik niet beantwoorden, dat antwoord behoor je bij jezelf te zoeken. Ik zou het niet kunnen of willen beantwoorden!
Ik eis geen antwoord van jou. Ik vraag gewoon iets. Zo raar is dat niet. Ik ben gewend dingen te zeggen en te vragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')