Klopt hoor, maar lijkt mij zo leuk om als oudere met bijvoorbeeld Kerst de hele familie (kinderen en kleinkinderen) over de vloer te krijgen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
dat het hebben van kinderen geen garantie tegen eenzaamheid is.
Ben eens reeel dan zou jij ze willen dwingen om kinderen te nemen in deze maatschappij?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:06 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar lijkt mij zo leuk om als oudere met bijvoorbeeld Kerst de hele familie (kinderen en kleinkinderen) over de vloer te krijgen.
Moet er niet aan denken dat je dan geen (klein)kinderen hebt.
Nee zeker niet. Sowieso moet je alleen kinderen nemen als je er volledig achter staat. Kinderen hebben onvoorwaardelijke liefde nodig in hun jeugd, kan moeilijker als je er niet achter staat.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:08 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ben eens reeel dan zou jij ze willen dwingen om kinderen te nemen in deze maatschappij?
Maar dit is dus eigenlijk wel in een notendop waar het mensen als de vrouw uit de OP om gaat: niemand kan het zich voorstellen, en dat je het dan denkt, soit, maar praat er vooral maar niet over, want dat gaat echt te ver. En dus zit zo iemand dan in haar eentje ongelukkig te wezen en kan daar niet eens met iemand over praten.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 20:45 schreef Gia het volgende:
Eens met Leandra en met John.
Het kan wel tegenvallen, maar echt zeggen dat je het de moeite niet waard vindt, je eigenlijk liever geen kinderen had gehad, vind ik, persoonlijk, te ver gaan. Gelukkig blijft ze anoniem hierover.
Ik kan me dit gevoel ook echt niet voorstellen en het opvoeden is hier niet altijd van een leien dakje gegaan. Maar mijn zonen zijn me al die problemen zeker waard.
Ik hoop, stiekem, ook wel oma te worden. Maar ja, zonen hè, de 'echte' oma is toch mama's mama.
ik vind het nogal afhankelijk van de vrienden... ik heb vrienden met kinderen die ik door de kinderen een stuk minder zie, omdat ik hun kinderen heel slecht trek.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:06 schreef Njosnavelin het volgende:
Lijkt me juist leuk, kinderloos zijnde, om vrienden met kinderen te hebben
Dat word pas echte participatie samenleving de shrink aan huis?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 20:46 schreef miss_sly het volgende:
Precies, het kunnen delen, het uitspreken, kan zoveel verschil maken. Ik vind inderdaad dat je het je kinderen niet moet vertellen zolang ze niet volwassen zijn en in staat te begrijpen en het niet op zichzelf te betrekken, maar een ander, een vriend(in), professionele hulpverlener, je eigen ouder, je partner zou je je veilig genoeg bij moeten kunnen voelen om dit bespreekbaar te maken.
Getuige je posts kun je niet goed begrijpend lezen en niet goed begrijpelijk, coherent reageren. Ik kan daar niet zoveel mee, sorry.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat word pas echte participatie samenleving de shrink aan huis?
Coherent reageren je wilt vrienden of familie iets laten zeggen wat een shrink naar mijn idee behoord te doen, en zelfs die kunnen het niet veranderen die beslissing heeft men zelf genomen,niet iemand anders!quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Getuige je posts kun je niet goed begrijpend lezen en niet goed begrijpelijk, coherent reageren. Ik kan daar niet zoveel mee, sorry.
Het gaat toch om het kunnen uitspreken?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Coherent reageren je wilt vrienden of familie iets laten zeggen wat een shrink naar mijn idee behoord te doen, en zelfs die kunnen het niet veranderen die beslissing heeft men zelf genomen,niet iemand anders!
Ik vind niemand echt iets raars zeggen. Een volgende stelling of idee. Wat zeg je tegen een gehandicapt kind?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:12 schreef john2406 het volgende:
[..]
Coherent reageren je wilt vrienden of familie iets laten zeggen wat een shrink naar mijn idee behoord te doen, en zelfs die kunnen het niet veranderen die beslissing heeft men zelf genomen,niet iemand anders!
We hadden ze in de familie en die waren voor mij niet meer of minder als de rest, wat nou?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:19 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik vind niemand echt iets raars zeggen. Een volgende stelling of idee. Wat zeg je tegen een gehandicapt kind?
Ik heb ook een gehandicapte broer. Vandaar mijn vraag. Ik ken ook iemand met twee kinderen die autist zijn. Wederom de vraag dus.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:20 schreef john2406 het volgende:
[..]
We hadden ze in de familie en die waren voor mij niet meer of minder als de rest, wat nou?
Dat als ik het nodig vind doe ik het achter gesloten deuren en niet openbaar, nou was deze anoniem of niet?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat toch om het kunnen uitspreken?
Niet om wat een psychiater, vriendin, collega of zus daar verder over zegt, het is niet de bedoeling dat die persoon je kinderen van je overneemt, maar als er iemand is bij wie je het kunt uitspreken dan scheelt dat al een stuk.
Wat is de vraag dan bij deze?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb ook een gehandicapte broer. Vandaar mijn vraag. Ik ken ook iemand met twee kinderen die autist zijn. Wederom de vraag dus.
Dat is toch precies wat Miss_Sly zei?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat als ik het nodig vind doe ik het achter gesloten deuren en niet openbaar, nou was deze anoniem of niet?
Dat scheelt dan weer iets of niet?
En daar reageer jij dan weer met je vage opmerking over een shrink aan huis op, doe dat dan gewoon niet.quote:een ander, een vriend(in), professionele hulpverlener, je eigen ouder, je partner
Het is bijna filosofisch. Wat zou ik doen als ik zo'n kind zou krijgen als mijn broer en ik heb de keus?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:23 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat is de vraag dan bij deze?
Voor mij is ieder mens eentje.
Waarom zou je zoiets niet eerlijk op een forum kunnen vragen? Als je het hebt over mij.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:29 schreef john2406 het volgende:
Dat houd je toch zeker voor jezelf of niet of gooi je zoiets in het topic?
Als je op tijd de kans krijgt om het te weten wat doe je dan?
Doe het antwoord maar via DM of iets.
Ik kan je daar geen zinnig woord op antwoorden, heb er nooit voor gestaan voor zo een beslissing, dus wat verwacht je dan?quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets niet eerlijk op een forum kunnen vragen? Als je het hebt over mij.
Ik eis geen antwoord van jou. Ik vraag gewoon iets. Zo raar is dat niet. Ik ben gewend dingen te zeggen en te vragen.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 22:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik kan je daar geen zinnig woord op antwoorden, heb er nooit voor gestaan voor zo een beslissing, dus wat verwacht je dan?
Wat ik evt zou doen als antwoord geven?
Ook dat kan ik niet beantwoorden, dat antwoord behoor je bij jezelf te zoeken. Ik zou het niet kunnen of willen beantwoorden!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |