abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162101965
Het OM eiste dinsdag twee jaar cel tegen voormalig wethouder en senator Jos van Rey. Hij misbruikte zijn positie in Roermond.

House of Cards aan de Maas. Het requisitoir van de officier van justitie, dinsdag uitgesproken in de corruptiezaak rond de Roermondse politicus Jos van Rey, leent zich voor het scenario van een Nederlandse versie van de populaire Amerikaanse intrigeserie. Met Van Rey in de hoofdrol als corrupte machtswellusteling, die geen middel onbenut laat om zaken naar zijn hand te zetten.

De voormalig VVD-wethouder en senator Van Rey begon in de jaren zeventig van de vorige eeuw in Roermond aan de bouw van zijn ‘house of cards’. Dat floreerde tot het Openbaar Ministerie in 2012 ingreep. En nu, na drie jaar onderzoek, vindt het OM dat de ‘Macher van Roermond’ twee jaar cel verdient en drie jaar geen bestuurlijk ambt meer mag bekleden.

Met Van Rey staat ook de bestuurscultuur in Roermond terecht, zo blijkt uit het requisitoir dat dinsdag acht uur lang werd voorgelezen, afwisselend door drie officieren van justitie. Het requisitoir: „Een bestuurscultuur van vriendjespolitiek, waar dingen alvast onderling geregeld worden en waar het democratisch beslissingsproces verworden is tot een toneelstukje waarvan maar weinigen doorhebben dat het wordt opgevoerd.”

De officier schilderde het scenario: de dominante Van Rey zette Roermond naar zijn hand, geholpen door collega-wethouder Tilman Schreurs (VVD). De lokale projectontwikkelaar Piet van Pol, een vriend van Van Rey, profiteerde ervan. Wat goed was voor Van Pol, was goed voor Roermond en goed voor de politieke positie van Van Rey, omschreef een getuige. „Het moet gezegd”, sprak de officier van justitie, „de drie verdachten hebben met elkaar ook zeker hele goede dingen voor de stad Roermond teweeggebracht. De stad is op de kaart gezet.”

Maar dat stond niet ter discussie in de rechtszaal. Het ging over de keerzijde, „het toneelstukje” dat zoveel jaren duurde. Waarbij Van Rey niets naliet om vriend Van Pol te bevoordelen. Alleen al bij twee bouwprojecten becijfert het OM dat de gemeente 5 tot 7 miljoen euro te veel betaald heeft. Er waren veel van dergelijke transacties.

„Het lijkt erop alsof de verdachten zijn meegesleurd door hun eigen succes en ergens onderweg hun moreel kompas zijn kwijtgeraakt.” Integriteit komt in het gedrang, aldus de officier, als een bestuurder te dicht aanschurkt tegen een marktpartij. Als hij de belangen van die partij te veel laat wegen en het niet meer gaat om de beste oplossing voor de stad maar om de ondernemer die hij graag mag. „Dat heet machtsbederf en vriendjespolitiek. En als die bestuurder vervolgens ook nog giften van die persoon aanneemt, dan gaat vriendjespolitiek over in corruptie.”

Privéjets naar Cannes

Acht uur lang ging het over de wereld van Van Rey en Van Pol. Privéjets naar Cannes, Nice, München en andere mooie steden. Altijd een helikopter in plaats van een taxi. En natuurlijk de Corner Suite in het InterContinental Carlton in Cannes, een suite met twee slaapkamers, twee badkamers en een balzaal als salon.

Piet van Pol betaalde, of beter: zijn bedrijven betaalden. Die profiteerden immers van alle hulp die de wethouder bood.

Het was het OM opgevallen hoe Van Rey aanvankelijk nog wel eens iets tijdens een reis zelf betaalde. Maar naarmate de belangen voor Van Pol in Roermond groeiden, werd de bijdrage van Van Rey aan de reiskosten evenredig kleiner. Van Rey meldde de meeste trips met Van Pol wel aan het college in Roermond, maar dat Van Pol nagenoeg alles betaalde, dat schreef hij niet op.

In het zuiden werden de plannen gesmeed, blijkt uit documenten die bij doorzoekingen zijn gevonden. „Dat beide mannen bevriend waren is niet strafbaar”, sprak de officier. „Maar hun fout zit hem in het feit dat zij, met wat zij in het kader van die vriendschap over en weer hebben gedaan en geschonken, de zuiverheid van hun zakelijke relatie hebben aangetast. Zij hebben daarmee de schijn van belangenverstrengeling gewekt die uiteindelijk ook realiteit is gebleken.” Volgende week komt de verdediging aan het woord.

http://www.nrc.nl/next/20(...)e-of-cards-v-1617796

Het leven is goed in Nederland, iedereen die zeikt of het niet bevalt gaat maar lekker naar Noord-Korea.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:54:15 #2
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162102167
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:55:55 #3
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162102250
Verder heeft Van Rey veel goed gedaan voor Limburg en Roermond en is hij kapot gemaakt door de Hollanders met hun verderfelijke en Limburg hatende mentaliteit.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_162102369
quote:
8s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:55 schreef Ryon het volgende:
Verder heeft Van Rey veel goed gedaan voor Limburg en Roermond en is hij kapot gemaakt door de Hollanders met hun verderfelijke en Limburg hatende mentaliteit.
Dan ga je in Noord-Korea wonen, heb je ook geen last van die Hollanders.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:59:44 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162102438
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:58 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dan ga je in Noord-Korea wonen, heb je ook geen last van die Hollanders.
In Noord-Korea woont Van Rey niet. Derhalve een slecht plan.
--
pi_162102520
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

In Noord-Korea woont Van Rey niet. Derhalve een slecht plan.
Misschien kan je praten met van Rey, kijken of er een onbewoond eiland is wat hij kan opkopen. Kan hij een eigen land beginnen met jou persoon als eerste onderdaan.

Limburgia wellicht een goeie naam voor een nieuw land? Of "Het land van Rey".
  donderdag 12 mei 2016 @ 00:49:46 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162108063
quote:
Wat is een Hollander? Volgens wikipedia een ander woord voor Nederlander. Wat is Van Rey zelf dan?
  donderdag 12 mei 2016 @ 00:59:50 #8
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_162108222
quote:
Oh god ze bestaan echt.
  Forum Admin donderdag 12 mei 2016 @ 01:03:52 #9
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162108271
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is een Hollander? Volgens wikipedia een ander woord voor Nederlander. Wat is Van Rey zelf dan?
Een Hollander is iemand uit noord of zuid Holland :')
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_162108322
quote:
:)
In Limburg is dit heel erg normaal: nepotisme, vriendjespolitiek, een ons kent ons cultuur waar je als buitenstaander geen kans in krijgt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 12 mei 2016 @ 01:15:55 #11
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_162108417
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

:')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162109302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:59 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Oh god ze bestaan echt.
Ik vermoed dat het sarcasme was. :)
En/of een parafrase. Dat doet ie vaker.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 12-05-2016 06:14:01 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162109304
In Limburg regelen ze van oudsher die dingen al zo,.
pi_162109325
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

In Limburg is een Hollander iemand van boven de rivieren. Een boosaardig individu die ooit de kolenmijnen sloot. :)
pi_162109429
http://www.2doc.nl/docume(...)ng-van-roermond.html

Deze aflevering geeft wel een goed beeld over de heer van Rey.

En 2 jaar voor meer dan 12 miljoen extra kosten voor de gemeenschap lijkt me voor hem een erg schappelijke deal.
pi_162109579
Wat is het verschil met een Ed Nijpels, die als financieel totaal onwetende een 'baantje' aanneemt als commissaris van DSB Bank?
pi_162109600
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:30 schreef Idisrom het volgende:
Wat is het verschil met een Ed Nijpels, die als financieel totaal onwetende een 'baantje' aanneemt als commissaris van DSB Bank?
Die hoeft niet naar de rechtbank.
pi_162109619
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:33 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die hoeft niet naar de rechtbank.
Ja, dat is het verschil. Hun overeenkomst is dat ze zich beide laten fêteren door het bedrijfsleven zonder daarvoor prestaties te leveren. Prestaties in de vorm van objectieve beoordelingen.
pi_162109626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:37 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ja, dat is het verschil. Hun overeenkomst is dat ze zich beide laten fêteren door het bedrijfsleven zonder daarvoor prestaties te leveren.
Dat gaat toch al jaren zo.
pi_162109631
De Betuwelijn.
pi_162109634
HSL.
pi_162109637
Noord Zuid lijn in A'dam
  donderdag 12 mei 2016 @ 07:55:05 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162109739
Je zou je af kunnen vragen waarom dit zo verschrikkelijk is. Het is aantoonbaar wel ontzettend goed geweest voor Roermond. Werd eerder bevoordeeld voor de algehele samenwerking dan benadeeld
Laffe huichelaar
pi_162109769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:55 schreef timmmmm het volgende:
Je zou je af kunnen vragen waarom dit zo verschrikkelijk is. Het is aantoonbaar wel ontzettend goed geweest voor Roermond. Werd eerder bevoordeeld voor de algehele samenwerking dan benadeeld
Dus dictators mogen ook de staatskas leegplunderen, zolang ze maar economische voorspoed hebben gebracht voor hun onderdanen?

Beetje krom, "je hebt iets goeds gedaan, in ruil daarvoor mag je ongestraft criminele dingen doen".
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:10:42 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_162109855
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:59 schreef D1990 het volgende:

[..]

Dus dictators mogen ook de staatskas leegplunderen, zolang ze maar economische voorspoed hebben gebracht voor hun onderdanen?

Beetje krom, "je hebt iets goeds gedaan, in ruil daarvoor mag je ongestraft criminele dingen doen".
Wat een drogreden. Dit vind ik een matige manier van discussieren. Ik zeg iets en in plaats van daarop ingaan, vergroot je het keer duizend in een verwrongen standpunt waar niemand het mee eens kan zijn en ga je roepen dat ik dat eigenlijk zeg.

Dat slaat natuurlijk nergens op en op die basis ga ik niet met je in discussie. Mijn stelling is dat het niet zo erg is dat van Rey en van Pol een vriendschappelijke relatie hebben en dat hun beslissingen beinvloed hebben omdat die beslissingen ook het beste voor Roermond waren.

Ik zou graag hebben dat je daarop reageert in plaats van hyperbolische stellingen te poneren waar ik geenszins achter sta en dan die te bestrijden.
Laffe huichelaar
pi_162109887
quote:
Helemaal deugen deed het niet en de rest is allemaal recht door zee.
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:20:03 #27
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162109950
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:10 schreef timmmmm het volgende:

Mijn stelling is dat het niet zo erg is dat van Rey en van Pol een vriendschappelijke relatie hebben en dat hun beslissingen beinvloed hebben omdat die beslissingen ook het beste voor Roermond waren.

Mwoah. Dat weten we dus helemaal niet aangezien andere projectontwikkelaars amper kans kregen door dit ouwe jongens krentenbrood gedrag. Het lijkt me toch dat iemand die de opdrachten toch wel in z'n schoot geworpen krijgt automatisch minder z'n best gaat doen.
pi_162110007
Is er serieus iemand die gelooft dat het op landelijk niveau minder erg is? :o
pi_162110020
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:25 schreef hpeopjes het volgende:
Beetje vertrouwen moet je hebben in onze bestuurders.
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:28:23 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_162110037
quote:
Ik denk dat op landelijk niveau de pakkans een stuk groter is. De lijntjes zijn dan niet zo kort.
pi_162110130
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik denk dat op landelijk niveau de pakkans een stuk groter is. De lijntjes zijn dan niet zo kort.
Ik denk dat de enige reden dat politici het op landelijk niveau gemaakt hebben, is, doordat ze het 'spelletje' nog beter beheersen.

Dus nog veel sluwer, smeriger, inhaliger, corrupter. Maar weten het ook véél beter te verbergen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:45:19 #32
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_162110245
quote:
Het is ook aantoonbaar belangenverstrengeling, corrupt en funest voor het vertrouwen in bestuurders/ politici. Het doel heiligt de middelen niet imo.
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:50:06 #33
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162110315
https://www.bol.com/nl/p/el-rey/9200000036079109/

Het boek over Van Rey. Geeft inderdaad een beeld van nepotisme, vriendjespolitiek en een kei- en keiharde strijd om de macht. Zoals uit de Bol.com recensie ook blijkt herkent niet elke Limburger zich in dit negatieve beeld. Voor velen is hij nog steeds een held en Van Rey zal (mocht hij dan niet in het gevang zitten) ook komende lokale verkiezingen blijven winnen,
--
pi_162110357
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:45 schreef detaris het volgende:

[..]

Het is ook aantoonbaar belangenverstrengeling,
Zo werkt dat in de politiek.
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:56:13 #35
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162110434
Ik plak ook even de recensie van Bol.com hierheen:

quote:
Het boek geeft een gedetailleerde indruk van het publieke leven van de politicus Jos van Rey. De schrijvers weten de moeilijke onderwerpen goed te verpakken opdat het een goed leesbaar en helder verhaal blijft ondanks de soms complexe verhoudingen.
In het boek wordt duidelijk dat Jos van Rey gedreven wordt door zijn passie voor Roermond én de VVD en daarvoor de randen van het acceptabele opzoekt. Ook wordt goed duidelijk dat Jos van Rey (te) weinig kritische mensen om zich heen heeft, waardoor hij nauwelijks feedback krijgt op zijn gedrevenheid. Daarnaast is Jos van Rey erg direct, is open over zijn afkeer (van onder meer de KVP en het CDA) en schuwt geen enkele confrontatie. (On)bewust ontstaat het beeld van de ‘onderkoning van Roermond’; een rol waarin hij veel aanzien geniet maar ook veel vijanden mee maakt.
Ook de verdiensten van Jos van Rey worden in het boek goed duidelijk: zonder Jos van Rey was Roermond een ingeslapen provinciestadje gebleven terwijl hij van Roermond een bruisende stad heeft weten te maken met een voortrekkersrol in heel Limburg en internationale allure.
Jos van Rey heeft dit niet alleen gedaan. Zijn machtig netwerk is dusdanig van omvang dat hij zaken geregeld krijgt die anderen nooit voor elkaar gekregen zouden hebben. Datzelfde netwerk werd ook zijn neergang en is nu onderwerp van een justitieel onderzoek.
Ook zijn krachtige bevlogenheid binnen de VVD werkt mee aan zijn neergang; de affaire Offermans en vermeende verkiezingsfraude zijn eveneens onderwerp van het justitieel onderzoek.
Toch blijkt uit het boek dat Jos van Rey bijzonder populair blijft in zijn Roermond: een derde van het electoraat staat achter hem en dat zal niet veel anders worden na de rechtszaak tegen Van Rey: Jos van Rey staat al tientallen jaren voor zijn stad en haar inwoners en dat zal geen enkele juridische uitspraak kunnen veranderen.
--
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:57:43 #36
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162110460
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:35 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ik denk dat de enige reden dat politici het op landelijk niveau gemaakt hebben, is, doordat ze het 'spelletje' nog beter beheersen.

Dus nog veel sluwer, smeriger, inhaliger, corrupter. Maar weten het ook véél beter te verbergen.
Ik denk van niet. Landelijke politiek werkt toch echt anders dan lokale politiek. De verschillen zijn zelfs dusdanig fundamenteel dat je er rustig vanuit kan gaan dat op landelijk niveau "kingpin" worden geen goed carrièreperspectief is tenzij je Poetin heet.
--
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:13:20 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162110685
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:15 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Kun je wel weer zo schaapachtig doen, maar weet jij het dan?
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:15:46 #38
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162110721
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat is dat toch dat die Limbo's het altijd over mensen uit Noord en Zuid-Holland hebben?
pi_162110738
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:10 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wat een drogreden. Dit vind ik een matige manier van discussieren. Ik zeg iets en in plaats van daarop ingaan, vergroot je het keer duizend in een verwrongen standpunt waar niemand het mee eens kan zijn en ga je roepen dat ik dat eigenlijk zeg.

Dat slaat natuurlijk nergens op en op die basis ga ik niet met je in discussie. Mijn stelling is dat het niet zo erg is dat van Rey en van Pol een vriendschappelijke relatie hebben en dat hun beslissingen beinvloed hebben omdat die beslissingen ook het beste voor Roermond waren.

Ik zou graag hebben dat je daarop reageert in plaats van hyperbolische stellingen te poneren waar ik geenszins achter sta en dan die te bestrijden.
Ik vind ook dat Van Rey en Van Pol een vriendschappelijke relatie mogen hebben.
Alleen het gaat te ver, indien ze dat steeds doen in dure hotels aan de Middellandse Zee. En dat daardoor opdrachten van de gemeente Roermond miljoenen te duur uitvallen.
pi_162110967
quote:
Goed voor Roermond, ten koste van de rest.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:58:11 #41
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162111473
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 06:01 schreef Elzies het volgende:

[..]

In Limburg is een Hollander iemand van boven de rivieren. Een boosaardig individu die ooit de kolenmijnen sloot. :)
Dus iedereen onder de rivieren heeft het beste met Van Rey voor? Dacht het niet

Grappig trouwens dat die Limbo's het altijd over Hollanders hebben terwijl Brabanders nog wel de grootste hekel aan Limburgers hebben :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:16:52 #42
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162111956
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben zelf inwoner van Roermond, maar van mij mag hij keihard veroordeeld worden. Aan de andere kant ben ik het wel weer eens met de uitspraak dat het Roermond uiteindelijk wel erg veel goed gedaan heeft. Het blijft natuurlijk altijd de vraag of dat niet gebeurd was met iemand anders op die positie, maar goed. Het is een narcistisch mannetje dat zelf geen kritiek kan hebben, tegenstanders werkt hij vakkundig uit de weg (op politiek gebied dan), maar desondanks heeft hij nog een ontzettend groot gedeelte van de Roermondse bevolking achter zich staan, daar zal een eventuele veroordeling niets aan veranderen. Sterker nog, ik denk dat het de steun alleen nog maar aanwakkert.
Don't let my username fool you...
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:41:24 #43
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_162112582
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Kun je wel weer zo schaapachtig doen, maar weet jij het dan?
Ja, ik ben een Hollander.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:59:57 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162113059
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:41 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ja, ik ben een Hollander.
Aha, iemand boven de rivieren gespot. Of een Noord/Zuid-Hollander. Of een Nederlander.

donderdag 12 mei 2016 @ 11:00:49 #45
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_162113079
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:59 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha, iemand boven de rivieren gespot. Of een Noord/Zuid-Hollander. Of een Nederlander.

Een Hollander is gewoon iemand uit Zuid- of Noord-Holland, niets anders.
pi_162114183
quote:
15s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik denk van niet. Landelijke politiek werkt toch echt anders dan lokale politiek. De verschillen zijn zelfs dusdanig fundamenteel dat je er rustig vanuit kan gaan dat op landelijk niveau "kingpin" worden geen goed carrièreperspectief is tenzij je Poetin heet.
Welnee. Het werkt precies hetzelfde, alleen met een lekkerder sausje er overheen om het verteerbaar te houden voor het volk.

Je bent echt hopeloos naïef als je denkt dat het anders werkt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:43:15 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_162114262
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:41 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Welnee. Het werkt precies hetzelfde, alleen met een lekkerder sausje er overheen om het verteerbaar te houden voor het volk.

Je bent echt hopeloos naïef als je denkt dat het anders werkt.
Ah een kenner! Jij weet hoe de hazen lopen of niet?
--
pi_162114403
Ze hebben Roermond op de kaart gezet, staat er.
Hoe moet ik dat precies zien?
I´m back.
pi_162114480
quote:
Ja, als je nu weer ziet wat ze van de Betuwelijn gebakken hebben, dan vraag ik me dit af idd.

O, en verder heb ik nergens kritiek op hoor, we hebben het hier goed!
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:05:43 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162116580
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:00 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Een Hollander is gewoon iemand uit Zuid- of Noord-Holland, niets anders.
Raar dat die Limbo's altijd zo afgeven op mensen uit deze twee provincies terwijl ze door heel Nederland gebashed worden :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:34:49 #51
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162117354
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
Je kent het Designer Outlet Centre? Deze personen waren zo ongeveer de drijvende krachten hierachter. Net zoals het retailpark en heel wat andere projecten in Roermond. Zonder die dingen was Roermond een uitgestorven stad geworden.
pi_162117400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:34 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Je kent het Designer Outlet Centre? Deze personen waren zo ongeveer de drijvende krachten hierachter. Net zoals het retailpark en heel wat andere projecten in Roermond. Zonder die dingen was Roermond een uitgestorven stad geworden.
En Roermond is nu een drukke metropool dankzij dat DO Centre en retailpark en nog wat dingen?
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:37:09 #53
440653 BarryOSeven
pi_162117425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, als je nu weer ziet wat ze van de Betuwelijn gebakken hebben, dan vraag ik me dit af idd.

O, en verder heb ik nergens kritiek op hoor, we hebben het hier goed!
Wat een onzin, je beseft je dat we zonder dit soort lieden we het een stuk beter zouden hebben?

Dat we het goed hebben legitimeert dit soort criminaliteit nooit. Gewoon 15 jaar vastzetten en alles persoonlijk terug laten betalen die oude engnek.

Zelfde geldt voor die betuwelijn, gaan de verantwoordelijken zelf maar eens voelen hoe ze de armen behandelen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:37:19 #54
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162117435
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

En Roermond is nu een drukke metropool dankzij dat DO Centre en retailpark en nog wat dingen?
Volgens mij is het de enige stad in Limburg die nog steeds groeit. Daarnaast, kijk maar eens naar de filemeldingen op Duitse feestdagen ;)
pi_162117526
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ah een kenner! Jij weet hoe de hazen lopen of niet?
Was een enquête gehouden over waarom ICT-projecten bij de overheid altijd mislukken hè.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)van-de-overheid-fout

Conclusies o.a.:
1) technische haalbaarheid onduidelijk.
2) gebrekkige kennis ambtenaren en politiek.
3) leveranciers willen een order niet mislopen.

Tel er wrs bij op:
Prestige, ja-knikkerscultuur, geen checks en balances, maar tunnelvisie, ego's, verdiensten.

Volgens mij gebeuren dit soort dingen niet alleen in het algemene bestuur op ieder niveau, maar ook zelfs in grote bedrijven.
I´m back.
pi_162117550
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:37 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wat een onzin, je beseft je dat we zonder dit soort lieden we het een stuk beter zouden hebben?

Dat we het goed hebben legitimeert dit soort criminaliteit nooit. Gewoon 15 jaar vastzetten en alles persoonlijk terug laten betalen die oude engnek.

Zelfde geldt voor die betuwelijn, gaan de verantwoordelijken zelf maar eens voelen hoe ze de armen behandelen.
Ik probeer daarmee alleen maar de gebruikelijke tegenargumentatie op kritiek voor te zijn.
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:45:36 #57
440653 BarryOSeven
pi_162117630
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik probeer daarmee alleen maar de gebruikelijke tegenargumentatie op kritiek voor te zijn.
Gelukkig maar ;)
pi_162117837
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:37 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Volgens mij is het de enige stad in Limburg die nog steeds groeit. Daarnaast, kijk maar eens naar de filemeldingen op Duitse feestdagen ;)
Ja, ik weet echt niet wat ik me er bij moet voorstellen hoor. Ik weet wel dat in dat soort provinciesteden soms wethouders aantreden, die zo'n stad dan willen opstoten in de vaart der volkeren. Hier in de buurt ook zo'n stad en enkele generaties wethouders hebben dat ook geprobeerd. Nu staat er een plein met allerlei lelijke hoge kantoorgebouwen en als een kwart bezet is, is dat veel. En wat gebruikt wordt zal wrs zwaar gesubsidieerd gebruikt worden. Okee, ze hebben wel een hoog al drie decennia de stadskern ontsierend gebouw afgebroken, wat ook weer een prestigeproject van een wethouder uit de jaren 70 was, en myriaden winkelstraten aangelegd, maar daar zie je nu, zoals in bijna alle winkelstraten, ook de kaalslag in aanbreken... Heb je nog geluk dat die gemeente niet aan grondspeculatie deed, zoals weer wat grote gemeente deden in deze provincie, anders zou je dat echt ook terug zien komen in bezuinigingen op je voorzieningenniveau natuurlijk. Maar goed, zo stoot je je als gemeente wel op in de vaart der volkeren, dat wel, je hoort er niet bij als je bestuur geen grote puinhoop is.
I´m back.
pi_162117849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:45 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Gelukkig maar ;)
Gewoon tactiek hè. ;).
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:55:40 #60
440653 BarryOSeven
pi_162117896
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gewoon tactiek hè. ;).
Kwam wel eng over, dacht even dat je een hersenbloeding had.
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:56:49 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162117937
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, ik weet echt niet wat ik me er bij moet voorstellen hoor. Ik weet wel dat in dat soort provinciesteden soms wethouders aantreden, die zo'n stad dan willen opstoten in de vaart der volkeren. Hier in de buurt ook zo'n stad en enkele generaties wethouders hebben dat ook geprobeerd. Nu staat er een plein met allerlei lelijke hoge kantoorgebouwen en als een kwart bezet is, is dat veel. En wat gebruikt wordt zal wrs zwaar gesubsidieerd gebruikt worden. Okee, ze hebben wel een hoog al drie decennia de stadskern ontsierend gebouw afgebroken, wat ook weer een prestigeproject van een wethouder uit de jaren 70 was, en myriaden winkelstraten aangelegd, maar daar zie je nu, zoals in bijna alle winkelstraten, ook de kaalslag in aanbreken... Heb je nog geluk dat die gemeente niet aan grondspeculatie deed, zoals weer wat grote gemeente deden in deze provincie, anders zou je dat echt ook terug zien komen in bezuinigingen op je voorzieningenniveau natuurlijk. Maar goed, zo stoot je je als gemeente wel op in de vaart der volkeren, dat wel, je hoort er niet bij als je bestuur geen grote puinhoop is.
Nou, hetgene dat gebouwd is, is juist wél allemaal in gebruik, sterker nog, dat wordt alleen maar uitgebreid omdat het zo succesvol is ;)
pi_162117938
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:55 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Kwam wel eng over, dacht even dat je een hersenbloeding had.
Whehehe. :D.
I´m back.
  donderdag 12 mei 2016 @ 14:12:43 #63
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_162118289
In Frankrijk is er "Marseille" als soort stadse analogie van HoC.

Intriges alom. Extra boeiend ook en vooral vermakelijk omdat de hoofdrolspeler Gérard Depardieu als tegenhanger van Kevin Spacey, zeg maar al zo een "faam" heeft, om als rijkaard schijt te hebben aan het franse stelsel. Wel willen (uitvr)eten maar niet (in)koken.

Vanavond de eerste twee afleveringen op TF1 en le chips et le vin se seront arrangés. ^O^
Eerder was en is de serie al vanaf (05mei) ook op Netflix.

Je moet wel wat weten van de Franse staatspolitiek en vooral fijn besnaard zijn hoe (grote) gemeenten in werkelijkheid op franse wijze opereren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_162133015
quote:
Raadslid Christian Petermann (RPN) in Heerlen heeft de officier van justitie in de zaak tegen Jos van Rey 'een kampbeul van Auschwitz' genoemd. Ook wenste hij haar dood.

Het gaat om officier van justitie Anja Janssen die aanklager is in het proces tegen Van Rey. Tegen politicus Van Rey werd dinsdag twee jaar cel geëist door Janssen. Ook mag hij wat haar betreft drie jaar geen publiek ambt bekleden.

Petermann vindt die eis veel te hoog. 'Ik hoop dat Anja Janssen-De Boer, oftewel 'de Irma Grese van het OM' nog vanavond verongelukt', schreef hij op Twitter. Grese was chef kampbewaarster in de Tweede Wereldoorlog.

27 keer erger dan kamp

Later verwijderde hij de tweet maar tegen De Limburger zei hij dat hij er nog steeds achter staat. "Deze vrouw heeft de uitstraling van een kampbeul. Er zijn vreselijke dingen gebeurd in de kampen, maar de ellende die zij heeft veroorzaakt, gaat nog 27 keer verder", zei hij.

Toch is Petermann vandaag een stuk milder. Hij meldt dat 'de bewuste tweet na een verwoede privé-conversatie is geuit en daarna meteen is verwijderd'. Ook biedt hij zijn excuses aan het OM en Janssen aan. Het landelijk parket heeft aangifte gedaan tegen Petermann.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)justitie-verongelukt

Zo'n raadslid is toch niet meer serieus te nemen? Maar Limburg kennende zal hij wel gewoon op z'n post mogen blijven zitten.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:18:30 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162136299
Hij zal vast een mooi vastgoedparadijs van het ingeslapen stadje hebben gemaakt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:19:49 #66
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162136417
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:30 schreef TargaFlorio het volgende:

Zo'n raadslid is toch niet meer serieus te nemen? Maar Limburg kennende zal hij wel gewoon op z'n post mogen blijven zitten.
Een kistje trappist en de boel is zo gesust, hoor!
pi_162139028
Mensen zijn hardleers.. het is toch inmiddels wel duidelijk dat je als publiek figuur op moet letten wat je op social media kwakt.. stelletje narcistische debielen, die twitteraars
pi_162143562
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:58 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Grappig trouwens dat die Limbo's het altijd over Hollanders hebben terwijl Brabanders nog wel de grootste hekel aan Limburgers hebben :')
Dat is dan heel hypocriet van die Brabanders want ze zijn minstens even debiel, vooral regio Eindhoven lijkt veel op Limburg.
pi_162144443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:56 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nou, hetgene dat gebouwd is, is juist wél allemaal in gebruik, sterker nog, dat wordt alleen maar uitgebreid omdat het zo succesvol is ;)
De eci cultuur fabriek ook een 1-2 tussen Rey en pol :D
pi_162144473
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Roermond zit in de Top 10 van de Nederlandse plaatsen, bekend in China
pi_162144679
Ik vind dat wat Van Rey volgens het OM gedaan heeft echt niet kunnen. Ook al heeft Roermond er misschien veel aan te danken. Maar al die luxe reisjes betaald door Van Pol, die dan weer alle bouwopdrachten kreeg. Ik vind het ook goed dat hier ingegrepen wordt.

Maar ik merk ook dat ik iets heel dubbels heb, want als ik dan Van Rey in interviews zie, dan heb ik gewoon veel medelijden met de man. Misschien komt dat wel omdat Van Rey zelf totaal niet begrijpt wat hij verkeerd heeft gedaan.
pi_162144705
Wanneer wordt de rest onderzocht?
pi_162144711
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 07:26 schreef watisernouweer het volgende:
Misschien komt dat wel omdat Van Rey zelf totaal niet begrijpt wat hij verkeerd heeft gedaan.
Eigenlijk zou het OM alleen daarvoor al voor TBS moeten gaan. Het is volgens mij niet meer dan een gespeelde naïviteit om maar zich minder verdacht te maken. Iemand die wethouder is, een eigen assurantiekantoor heeft opgezet die moet zelf heel goed weten wat normaal is. :D
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:29:42 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162146282
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:35 schreef Donnis het volgende:

[..]

Dat is dan heel hypocriet van die Brabanders want ze zijn minstens even debiel, vooral regio Eindhoven lijkt veel op Limburg.
Flikker op man :') Ik woon in regio Eindhoven en werk en Limburg. Dat lijkt echt in de verste verte niet op elkaar. Echt, ik zou nog niet in Limburg gaan wonen al kreeg ik er geld bij :')
pi_162148216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Flikker op man :') Ik woon in regio Eindhoven en werk en Limburg. Dat lijkt echt in de verste verte niet op elkaar. Echt, ik zou nog niet in Limburg gaan wonen al kreeg ik er geld bij :')

In 10 minuten ben je in Limburg en dan nog doen alsof er groot verschil tussen zit.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:34:05 #76
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162148879
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 06:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De eci cultuur fabriek ook een 1-2 tussen Rey en pol :D
Touché ;) Die is niet zo succesvol, wel erg mooi geworden, maar er zijn wat problemen met de hele bedrijfsvoering...

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 06:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Dat is ook wel te zien aan de grote hoeveelheid Chinezen die je dagelijks in de stad tegenkomt.
pi_162150146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:34 schreef Metalfreak het volgende:

Touché ;) Die is niet zo succesvol, wel erg mooi geworden, maar er zijn wat problemen met de hele bedrijfsvoering...

Wat problemen met de bedrijfsvoering is nogal een understatement. :D

Een popzaal voor 700 bezoekers maken en je niet realiseren dat er geen markt voor is om dit minsten 100* per jaar voor 80% vol te krijgen om rendabel te worden, en vervolgens weer ism met de particulier opnieuw opgestarte azijnfabriek concerten voor 200 mensen organiseren. ;)

Volgens mij is alleen dat sterren restaurant wat in de eci zit winstgevend.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:39:30 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_162150191
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:02 schreef Donnis het volgende:

[..]

In 10 minuten ben je in Limburg en dan nog doen alsof er groot verschil tussen zit.
Dit denken :')
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:40:16 #79
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162150211
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat problemen met de bedrijfsvoering is nogal een understatement. :D

Een popzaal voor 700 bezoekers maken en je niet realiseren dat er geen markt voor is om dit minsten 100* per jaar voor 80% vol te krijgen om rendabel te worden, en vervolgens weer ism met de particulier opnieuw opgestarte azijnfabriek concerten voor 200 mensen organiseren. ;)

Volgens mij is alleen dat sterren restaurant wat in de eci zit winstgevend.
Maar de Azijnfabriek is dan weer wel succesvol na de heropening :D

Ik heb ook een organisatie gehoord die niets meer in de ECI wil organiseren omdat er te belachelijke eisen werden gesteld, daardoor was het risico om er iets te organiseren veel te groot.
pi_162151400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
Dat iedereen in Nederland weet wat voor boevennest het daar is. Dat het een plek is waar een groot deel van de bevolking dat als een positieve zaak ziet. Maar ja, ze hebben wel een outletcenter...
pi_162163554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 07:26 schreef watisernouweer het volgende:
Ik vind dat wat Van Rey volgens het OM gedaan heeft echt niet kunnen. Ook al heeft Roermond er misschien veel aan te danken. Maar al die luxe reisjes betaald door Van Pol, die dan weer alle bouwopdrachten kreeg. Ik vind het ook goed dat hier ingegrepen wordt.

Maar ik merk ook dat ik iets heel dubbels heb, want als ik dan Van Rey in interviews zie, dan heb ik gewoon veel medelijden met de man. Misschien komt dat wel omdat Van Rey zelf totaal niet begrijpt wat hij verkeerd heeft gedaan.
:D
Dat is wel grappig inderdaad.
In de 2 boeken over de bouwfraude komen ook een aantal Limburgers voor (ik noem geen namen) en daar is dat laatste precies zo: ze zien totaal geen kwaad in dat schimmige gesjoemel. Ze kennen dat van huis uit waarschijnlijk. En dan is dat gedrag "normaal". Ze gedragen zich al of niet bewust bijzonder onnozel: oh? is dat verboden??? Mag dat niet? Daar wist ik dan niets van. Het is een apart slag.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162163781
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 06:38 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Waarom hebben ze nog niet een internationaal airport aangelegd dan in Roermond?
I´m back.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:28:19 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162168469
Van al het zogenaamde internationale prestige van Roermond komt hier in Holland toch maar bar weinig aan. Misschien malen wij niet zo om concertzalen of outletwinkelcentra.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:29:41 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_162168527
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:24 schreef Ryan3 het volgende:

Waarom hebben ze nog niet een internationaal airport aangelegd dan in Roermond?
Als ús Joske maar de kans had gekregen!
pi_162264113
Wat is house of cards??
5 Ferrari's op videoband!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:41:44 #86
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_162264167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:39 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Wat is house of cards??
Je hebt geen Google?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')