abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:58:38 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_162266584
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 07:59 schreef Stormqueen het volgende:
Een liter vind jij meevallen?
Als het een liter moet zijn gaat ze sowieso dood _O- ;)
Ik bedoel een liter vocht in totaal, dmv voeding krijg je al heel veel binnen. Ik weet eigenlijk niet meer zeker of het een liter was, maar ik weet nog wel dat 1 glas drinken genoeg was om aan het minimum te komen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:25:59 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_162267090
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:58 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik bedoel een liter vocht in totaal, dmv voeding krijg je al heel veel binnen. Ik weet eigenlijk niet meer zeker of het een liter was, maar ik weet nog wel dat 1 glas drinken genoeg was om aan het minimum te komen.
ja, maar de mijne blieft geen pap etc ;) ze eet nog geen 800 gram voedsel in totaal, dus kan ze ook niet aan 800ml vocht komen :@
Maar goed, ze heeft bij oma net wel weer wat gedronken. Ze zal idd anatomisch anders met vocht omgaan dan haar moeder :')
disclaimer
pi_162267441
Als je geen sap wil geven dan kun je misschien vruchtenthee proberen, thee zonder theeplantjes, dus alleen gedroogd fruit. Wordt ook nog prachtig roze ;)
O drinkt ook afwisselend, maar ik merk dat ze 's nachts wel aardig wat water drinkt uit de beker die in haar bed staat.
pi_162267564
Oh boks SQ. Alleen drinkt A nog wel melk, gelukkig. Overdag hooguit drie slokjes uit de rietjesbeker. Wat ik er ook in doe. En wat badwater (hey, Zwitsalshampoo is vast veilig toch..). En hoe vaker ik aanbied hoe puberaler haar "NEEHEE" wordt :') . Totdat ze een dagje bij zwager en schoonzus is. En dan drinkt ze ineens hele tuitbekers leeg -O- . Dus als je de gouden tip hebt hoor ik 'm graag.
pi_162267621
Oh damn, badwater ja. _O- N. heeft ook door dat dat Heel Lekker is. Ach ja, weer een paar slokjes erbij zullen we maar zeggen hè. :')
pi_162268266
Als het echt dwarskoppigheid is, kun je ook de truc van omgekeerde psychologie doen. Dus vooral zeggen dat ze nu wel genoeg drinken heeft gehad en dat ze niet meer krijgt. Kijken hoe ze dan reageert. :') . Werkt hier soms bij eten wel. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:20:04 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_162268622
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh boks SQ. Alleen drinkt A nog wel melk, gelukkig. Overdag hooguit drie slokjes uit de rietjesbeker. Wat ik er ook in doe. En wat badwater (hey, Zwitsalshampoo is vast veilig toch..). En hoe vaker ik aanbied hoe puberaler haar "NEEHEE" wordt :') . Totdat ze een dagje bij zwager en schoonzus is. En dan drinkt ze ineens hele tuitbekers leeg -O- . Dus als je de gouden tip hebt hoor ik 'm graag.
ik denk dat het een soort omavreetcoma is ofzo. Ik kan het ook niet verklaren. Ze eet/drinkt bij mijn vader of mijn schoonmoeder áltijd meer dan thuis :')
Die omgekeerde psychologie zie ik Mauw ook nog wel voor aan, Franny. Mijn pitkind. Ze zegt sinds een week "Nee" en ik ben nu al klaar met dat woordje. Volgens mij is ze gewoon het effect van Nee aan het testcasen _O-
disclaimer
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:20:37 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_162268634
Nej. Nej. NEJNEJNEJNEJNEJ. NEEEEJ. :(

Nej.
disclaimer
pi_162268656
@ de vragen over het tentje: zelfde ritueel, zelfde slaapzak, knuffel, zelfs dekentje, maar het helpt niet. Ik denk dat we binnenkort toch bij een oma maar weer eens het ledikant/campingbedje gaan proberen. Al was dat 3 maanden terug nog een grote ramp, net als het campingbedje op een vakantiepark.

Ach, Razz, het is wat als je klein bent ;)

Stormqueen, lastig is dat als ze niet wil drinken.

Twinkle, jullie uitstapje ziet er leuk uit!

Er lagen heerlijk zoete aardbeien in de winkel, dus die kocht ik en J kreeg aardbei op zijn brood. Nou ja, als ik het in zijn mond stopte, want toen ik het hem zelf liet doen at hij de aardbei op en legde het brood terug :Y). En maar wijzen ('die!') naar het doosje op het aanrecht toen er geen aardbei meer op zijn bord lag.
pi_162268805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:20 schreef Stormqueen het volgende:
Nej. Nej. NEJNEJNEJNEJNEJ. NEEEEJ. :(

Nej.
Als we Annie en Mauw laten meeten gaan ze vast van de weeromstuit overal JA op zeggen.
pi_162268975
Ah kak. Middagslaapje van wel 35 minuten.
pi_162269134
Razz ik heb echt hard zitten lachen om je filmpje :D

Vervelend dat ze in ieder geval thuis niet wil drinken, SQ :*
Die Nee-fase duurt lang :(

Omgekeerde psychologie werkt hier niet zo. We gingen vandaag naar het centrum fietsen en daar even rondlopen. Na een tijd wil ik haar weer terug in haar fietszitje doen. Dramagehuil inclusief uit m'n armen proberen te kronkelen, zich achterover laten vallen en zich omdraaien zodat ik haar benen niet langs het stuur kreeg. Dus ik zet haar neer en zeg "dan ga je maar niet zitten in het stoeltje. Ga maar naar huis lopen!" Waarop mijn kind heel vrolijk "Oké!!!" antwoordt en wegrent }:|
pi_162269238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:38 schreef Skittles het volgende:

Omgekeerde psychologie werkt hier niet zo. We gingen vandaag naar het centrum fietsen en daar even rondlopen. Na een tijd wil ik haar weer terug in haar fietszitje doen. Dramagehuil inclusief uit m'n armen proberen te kronkelen, zich achterover laten vallen en zich omdraaien zodat ik haar benen niet langs het stuur kreeg. Dus ik zet haar neer en zeg "dan ga je maar niet zitten in het stoeltje. Ga maar naar huis lopen!" Waarop mijn kind heel vrolijk "Oké!!!" antwoordt en wegrent }:|
_O- Dat zou hier ook gebeuren ja.. :+
S. 2014
J. 2016
pi_162269705
Nijntje museum lijkt me trouwens heel tof om heen te gaan! Is het een beetje goed bereikbaar met de auto? Als in niet 500 straatjes links en dan weer rechts, oeps straat gemist en dan allemaal eenrichtingswegen waardoor je 15 minuten langer onderweg bent? :+
pi_162269759
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:38 schreef Skittles het volgende:

Hier werkt de omgekeerde psychologie zo goed dat die van mij dan helemaal in de war raakt. _O- . Als ik zoiets doe dan roept ze meteen: 'Nee, stoeltje zitten!'. Als ik haar dan in het stoeltje zet, zou ze roepen: 'Nee, lopen!' Soms gaat het letterlijk minuten lang achter elkaar zo door. Ze weet dan op een gegeven moment helemaal niet meer wat ze nu echt wil. :') . Dus dan beslis ik maar. :P . (Ook een strategie natuurlijk: ultieme verwarring zaaien en de macht overnemen.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162269779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:55 schreef Skittles het volgende:
Nijntje museum lijkt me trouwens heel tof om heen te gaan! Is het een beetje goed bereikbaar met de auto? Als in niet 500 straatjes links en dan weer rechts, oeps straat gemist en dan allemaal eenrichtingswegen waardoor je 15 minuten langer onderweg bent? :+
Geen ervaring met de auto, maar het ligt nogal in een oude buurt van Utrecht centrum, veel krioelstraatjes... Ik zou met OV gaan, er is wel een bushalte voor de deur.
pi_162269903
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:58 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hier werkt de omgekeerde psychologie zo goed dat die van mij dan helemaal in de war raakt. _O- . Als ik zoiets doe dan roept ze meteen: 'Nee, stoeltje zitten!'. Als ik haar dan in het stoeltje zet, zou ze roepen: 'Nee, lopen!' Soms gaat het letterlijk minuten lang achter elkaar zo door. Ze weet dan op een gegeven moment helemaal niet meer wat ze nu echt wil. :') . Dus dan beslis ik maar. :P . (Ook een strategie natuurlijk: ultieme verwarring zaaien en de macht overnemen.)
Mwuhahaha >:)
Leuke mensen, die dreumesen/peuters :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Geen ervaring met de auto, maar het ligt nogal in een oude buurt van Utrecht centrum, veel krioelstraatjes... Ik zou met OV gaan, er is wel een bushalte voor de deur.
Ja, zoiets dacht ik al -O-
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:07:36 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_162269953
Met de trein met lou, dat lijkt me een interessante casus :7
disclaimer
pi_162270003
Ik wil ook naar het Nijntje museum :D !!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162270031
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
Met de trein met lou, dat lijkt me een interessante casus :7
RIP (aan de oren van de) medepassagiers
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 mei 2016 @ 15:12:18 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_162270044
zei iemand nijntje? ik wil ook ! :P

even ego post: Michael stapt langs de bank en tafel!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_162270688
Nijntje museum is écht heel leuk! Wij zijn er zaterdag geweest.. (of eigenlijk peuter en ik, dreumes was ziek :( ). En als het kan zou ik inderdaad met het ov gaan (wij waren op de fiets 10 km door wind en regen). Maar het was een enorm succes..
We gaan binnenkort nog eens, maar dan als dreumes ook mee kan. Ik denk niet dat we voorbij de verkeerskamer komen.. Favoriete woord nog steeds: auto! (alles met wielen en ook als hij alleen een vrachtwagen hoort)

Hij is trouwens ook lekker bezig met NEE! Maar hij kan gelukkig ook heel goed ja zeggen. Als je hem iets vraagt en hij wil het graag dan gaat hij ook helemaal stralen. Verder is hij nu bezig met dat stoten pijn doet. Als hij zich stoot hoor je eerst "au!" en dan daarachteraan "pijn!". Maar nu ook als hij zich stoot aan een doekje ofzo en het heus geen pijn doet..

Even een andere vraag: L is 8 april ingeent tegen (BMR). 8 dagen later werd hij ziek, 4 dagen hoge koorts en kenmerkende mazelenuitslag op vooral buik en rug, maar ook op andere plaatsen. Maar hoe snel zou die uitslag weg moeten zijn? Hij is op zich beter, maar de vlekjes gaan niet echt weg en dat vind ik raar.. Moet ik daar toch mee naar de dokter? Iemand ervaring?
pi_162270744
SQ- hoe lang wil ze niet drinken? Want als t één of twee dagen zijn zou ik er niet zo'n punt van maken eigenlijk. (Maar langer is niet handig, ze kunnen er ook obstipatie van krijgen enzo). Wij geven m nu af en toe een pakje als t erg wordt en dat gaat soms op..
Vind het nog steeds lastig om om te schakelen. W eet en drinkt goed en moeten we daarin af en toe wat afremmen anders wordt t echt een tonnetje. L vind eten níet interessant. Hij ziet het als iets wat dan af en toe moet, maar liever niet en indien mogelijk neemt hij alleen 2 happen om daarmee de komende 10 minuten door te komen en laat verder alles staan..(ja ook koek en snoep, alles eigenlijk).

DJMO- knap hoor van Michael.
pi_162274587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nijntje museum is écht heel leuk! Wij zijn er zaterdag geweest.. (of eigenlijk peuter en ik, dreumes was ziek :( ). En als het kan zou ik inderdaad met het ov gaan (wij waren op de fiets 10 km door wind en regen). Maar het was een enorm succes..
We gaan binnenkort nog eens, maar dan als dreumes ook mee kan. Ik denk niet dat we voorbij de verkeerskamer komen.. Favoriete woord nog steeds: auto! (alles met wielen en ook als hij alleen een vrachtwagen hoort)

Hij is trouwens ook lekker bezig met NEE! Maar hij kan gelukkig ook heel goed ja zeggen. Als je hem iets vraagt en hij wil het graag dan gaat hij ook helemaal stralen. Verder is hij nu bezig met dat stoten pijn doet. Als hij zich stoot hoor je eerst "au!" en dan daarachteraan "pijn!". Maar nu ook als hij zich stoot aan een doekje ofzo en het heus geen pijn doet..

Even een andere vraag: L is 8 april ingeent tegen (BMR). 8 dagen later werd hij ziek, 4 dagen hoge koorts en kenmerkende mazelenuitslag op vooral buik en rug, maar ook op andere plaatsen. Maar hoe snel zou die uitslag weg moeten zijn? Hij is op zich beter, maar de vlekjes gaan niet echt weg en dat vind ik raar.. Moet ik daar toch mee naar de dokter? Iemand ervaring?
dokter bellen voor info..
pi_162274603
Elin kan haar neus en ogen aanwijzen en zei gisteren twee keer "oooooooGG" _O_ *G*
pi_162274976
Elin, woah! Knapperd :)
En :* voor koppige dametjes en uitslag-ukkies
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:16:54 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_162276083
Goed zo, Michael! *O*

En wmik, geen ervaring, maar ik zou zelf ook even de dokter bellen :)
Ja, wat je schrijft is wel wat herkenbaar. Mauw interesseert zich ook weinig voor eten over het algemeen. Ze eet wel alles hoor, maar meer voor de smaak een paar hapjes.
Overigens begin ik haar soms te betrappen op pitsen: de paddestoelen werden net enigszins uit de risotto gefilterd :')

Elin boekt ook progressie! *O*

Nou, mauw heeft bij oma flink gegeten en ook vifit gedronken :') en thuis ineens weer 3/4 bord risotto, en danoon en tien slokken thee. Het zal wel weer een sprongetje zijn denk ik. Doos.
disclaimer
pi_162276146
Haha die eigenwijsjes van jullie. :D O+

N. wordt ook zo, dat kind heeft nu al zoveel pit, ik kijk uit naar de peuterpuberteit. :X

Ze is natuurlijk verder wel echt heel lief. We hebben haar geleerd dat ze niet moet slaan, maar moet aaien. Nadat we een hele tijd haar handje vastpakken en aaibewegingen maakten over hetgeen dat ze aan het slaan was doet ze dat nu zelf als we "aaien" zeggen. Zo lief! O+
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:20:45 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_162276213
Da's gewoon tough love, selvaria :D
disclaimer
pi_162276246
TrolMauw. O+ Ik snap dat je je zorgen maakt(e) SQ, N. heeft een periode van 6 dagen gehad dat ze ineens weer alleen kv wilde terwijl ze al maanden prima water dronk. :') Ik kreeg er toen wel een beetje de kriebels van, met name omdat we de kv al drastisch aan het afbouwen waren en omdat je natuurlijk niet weet hoe lang zo'n fase duurt.

Go Michael! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')