abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2016 @ 18:46:50 #209
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166245112
quote:
_O-
pi_166246808
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.

Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_166246951
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.

Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
Je mist niets. Traders maken wegen. Ook zijn er later in de game wat units die wegen kunnen maken (military engineer oid en vast nog wel meer) maar tot die tijd zijn het de traders, dus.

Troost je met de gedachte dat de wegen pas echt van grote invloed gaan zijn op je movement veel later in de game. In de ancient/classical era geven ze nauwelijks een boost. Mocht je toch wel die boost nodig hebben om snel naar een belangrijke locatie te komen kan je het best in de omgeving zelf een stad oprichten en daar een traderoute naar maken of naar een city state of civ in de buurt.
Conscience do cost.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 20:28:42 #212
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_166247305
Gandhi is zelfs een bitch in settler,ik gebruik settler doorgaans om Civs uit te testen zonder de game te finishen maar om een of andere reden is gandhi de duivel die continu 80 missionaries naar mn empire stuurt.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 21:52:51 #213
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_166250329
Ik vermaak mij prima met civ6. :Y
Er zijn veel gameplay elementen die beter zijn dan in civ5. De UI kan beter en informatiever, maar er zullen dit jaar nog wel patches komen.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.

Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
Je moet inderdaad wat handige routes voor je traders uitzoeken om wegen te maken en bij voorkeur korte routes zodat je ze snel opnieuw kan inzetten en om Trading Posts te genereren. Trading Posts geven 1 extra Gold als een trader er opnieuw langs komt en zorgen voor eventuele langere routes. Traders zijn ook handig om een beetje extra voedsel en productie te krijgen in nieuwe steden, als je ze vanuit de nieuwe stad start.

Met Military Engineers kan je handmatig wegen aanleggen, maar ik weet niet of dat handig is. Zelfs met wegen blijft troepen verplaatsing traag: het is in het begin alleen positief om Hills, Woods en Rivers sneller te doorkruisen. Beetje vervelend die traagheid, maar eigenlijk wordt je speelveld er groter van. :P
Ook is dit een betere balans voor snelle units zoals Horseman en Knights.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:10:44 #214
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166258846
Ik heb ook wel een vervelend bugje wanneer je een generaal of andere 'buf' unit koppelt aan een gevechtsunit, dan schiet het spel er niet naar terwijl het wel jammert over het feit dat een unit orders nodig heeft. Mag je ze allemaal langs gaan :').

En een paar dagen geleden kreeg ik het voor elkaar om twee gevechtsunits op één plek te krijgen waar ze geen move optie meer hadden. Kon ik de turn niet beëindigen. Normaal zou ik één van de twee units gewoon disbanden en klaar maar deze waren beide volledige veteranen met 3 en 4 extra's dus dat was zonde dus moest ik de turn opnieuw beginnen, gelukkig viel het mee qua acties.

En mijn continent is nu van mij, ik hou noorwegen als huisdier met zijn 3 steden en the city states hou ik ook intact want die zijn tof.

RIP Rusland, Kongo, Sumeria, China (Viel een beschermde city state aan van mij dus gratis oorlogverklaren :9 ) en Frankrijk 8-).

Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:35:04 #215
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166259327
Maar legers maken is te cool O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 11:42:58 #216
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166259461
Oh en ik ben nu ook aanbeland op het andere continent en daar ben ik zo vriendelijk mogelijk aan het doen tegen de landen, kijken of ik een goede relatie met ze op kan bouwen en met ze kan gaan handelen. Eventueel dat ik 1 of 2 havensteden ga maken daar voor handel maar verder blijf ik er af. (open borders treaty en toerisme doekoe naar binnen slepen. O+ )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:15:00 #217
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_166260949
quote:
2s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 12:10 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat. Of als ze je al denounced hebben IE-DE-RE keer wéér komen zeiken als je weer iemand aanvalt. Ga weg joh, ik weet 't wel. Declare dan gewoon war, maar dat weer niet durven hé :')
Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zit :')
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:18:14 #218
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166261019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zit :')
Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf niet :(. Ben nu wel blij dat ik het gewoon kan negeren, dat wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:18:38 #219
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_166261027
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf niet :(. Ben nu wel blij dat ik het gewoon kan negeren, dat wel.
Mee eens :o dat is wel een gemiste kans. Verder O+ O+ O+
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_166261031
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth O+.
*Beyond Earth

En inderdaad. Dat was echt een gigantische teleurstelling ;( Voelde ook veel meer aan als een cashgrab dan als een nobele intentie voor een nieuwe civ.
Conscience do cost.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:19:57 #221
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166261054
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef ems. het volgende:

[..]

*Beyond Earth

En inderdaad. Dat was echt een gigantische teleurstelling ;( Voelde ook veel meer aan als een cashgrab dan als een nobele intentie voor een nieuwe civ.
Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaad :@ )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166261074
quote:
11s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaad :@ )
+100% quoting speed tegen warmongers civic.
Conscience do cost.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:21:48 #223
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166261089
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:20 schreef ems. het volgende:

[..]

+100% quoting speed tegen warmongers civic.
Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam? :{.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166261112
quote:
8s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:21 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam? :{.
Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje?

edit: nu ben ik in de war. Ik quotte jou toch? :P

[ Bericht 9% gewijzigd door ems. op 28-10-2016 13:28:37 ]
Conscience do cost.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:39:26 #225
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166261491
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje?

edit: nu ben ik in de war. Ik quotte jou toch? :P
Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth O+.

Daarom was ik ook in de war ;(.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_166262208
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 13:39 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth O+.

Daarom was ik ook in de war ;(.
Quoteception.

Maar we kunnen het dan op zich ook gewoon flat earth noemen.
Conscience do cost.
pi_166262393
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken? :7
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:19:44 #228
401350 DjUntzUntz
untz untz untz untz
pi_166262474
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken? :7
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
en wat is de reden daarvan? Als ik de meeste online spelers mag geloven op fora, discussion threads, etc. dan is er geen enkele game vandaag de dag nog goed genoeg. #salty4life.
pi_166262507
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken? :7
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
Mwa. De voornaamste kritiekpunten zijn volgens mij wat bugs en zaken die nog niet compleet gebalanceerd zijn. Het is misschien niet allemaal even netjes uitgewerkt maar de kwaliteit van de game zelf is (imo) prima en de grootste ergernissen die ik tot noch toe ben tegengekomen zijn typisch van die zaken die in de komende 2 patches waarschijnlijk niet meer aanwezig zijn.

Dus wees vooral voorzichtig. Maar als je de vorige Civ delen met veel plezier hebt gespeeld dan kan ik me haast niet voorstellen dat je alsnog teleurgesteld gaat zijn met civ 6, ondanks de huidige bugs.
Conscience do cost.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:42:59 #230
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166262931
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:08 schreef ems. het volgende:

[..]

Quoteception.

Maar we kunnen het dan op zich ook gewoon flat earth noemen.
Ik haal francorex wel ff.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:44:31 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166262972
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken? :7
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
Wat is daar de voornaamste kritiek? Als het om de 'puristen' gaat die er niet overheen kunnen komen dat het ietwat cartoonerig over komt zou ik het gewoon negeren. Deze Civ brengt bij mij weer een ouderwets heerlijke tijdsvernietiging met zich mee, nog meer dan civ5.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:15:08 #232
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_166263666
Het enige wat ik er minder aan vindt is de UI maar dat is 100% zeker op te lossen.

Die Unit Cycle staat al uit, maar toch blijven soms de knoppen wat unresponsive, reageert je unit niet op je order, pas na 2 keer klikken.

Wat mij betreft laten ze het geven van orders uit, totdat de vorige order is uitgevoerd zonder te hoeven stacken. En als je al orders wilt stacken zouden ze die kunnen weergeven zodat je een foute order kunt annuleren.

Hearthstone heeft het ook, je kunt terwijl de ene unit bezig is de andere units al orders geven. Denk dat ze dat hier ook hebben willen doen maar dat nog niet helemaal lekker werkend hebben gekregen :P

Verder gameplay technisch vind ik het echt een enorm goed spel. Grafisch ook.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:39:11 #233
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_166264080
Ooh, deze heeft misschien wel een puntje ja :@.

http://steamcommunity.com(...)efilter=toprated&p=1

quote:
Civ VI has all the promises of being great, but is being held back by what I can only assume is lack of development time.
I've enjoyed the game so far and I'm certain I'll keep playing it for awhile, but after some 60 hours the novelty is wearing off and the flaws that I initially wrote off as rare quirks can now be seen clearly as major problems.

There are minor bugs all over, most of them more annoying than gamebreaking but they are very clearly things that should have been on a "to-fix" list after in-house playtesting, yet they're present in the released game. I've had very few technical issues (game hanging upon exit being the only one) and I can understand why those are generally hard to track down, but UI elements getting stuck, being declared war on by a civ you have not yet met or by your own civ, both Greek civs being able to have the same leader in the same game, diplomacy faux pas penalties despite no transgressions, war weariness not decreasing, painfully obvious production -> gold exploits? These are things that should not make it into the final game, or in worst case be fixed with a release day patch.

Significantly worse though is the atrocious AI. I was playing as China, had built a desert hills city where I builder rushed Petra, two turns after it's completed Scythia turns up with an army of horsemen, the city has no fortifications and not a single unit within five-six turns of brisk march. Welp, that city's clearly done for... except the horsemen proceed to parade up and down the flood plains, both city-side and not, rather than bang their heads against my non-existant walls and taking that (better than Civ V pre-nerf power level) sweet sweet wonder. I find an archer somewhere that starts taking pot shots at the horsies, a few turns later I can buy ancient walls and a crossbowman joins the archer and fifteen turns later the riverbank is red with horse- and manblood. Not a single horseman ever attacked the city. I meet Russia, they're so impressed by my culture and science and everything else (they were at least an age, propably two behind me) they want to be bestest friends forever and five turns later they hate me and declare war. Then nothing. More nothing. Twenty turns later a spearman appears. Then two more. Then Tsar Peter offers me the entire russian state earnings and his own personal allowance to please stop the bloodshed. Had he used that money in some other fashion, such as actually funding an army to attack me with the game could have been somewhat challenging.
And that's a huge problem, the AI is so bad it makes the game far too easy, and when I as a player make mistakes I'm not punished for them - I'm actually rewarded no matter if I play well or poorly.
The barbarian AI is largely far better, which is hilarious in it's own way. Start a large or huge pangea map, plod around for 20-30 turns and you'll typically see several of the other civs succumb to barbarian invasion. Maybe the barbarian AI developers should have a chat with their civ AI colleagues, because the former beats the latter hands down every time.

Lastly there's a glaring lack of what I'll categorize as "interface features". There's no Civ V-esque option to see terrain tiles clearly separated, because honestly woods and rain forest blend together real well under the fog of war in explored territory, separate desert from plains same story. Hills can be deciphered using the strategic view but otherwise can be tricky to spot. The civilopedia is half-baked at best, not explaining alot of game features and details. Unit stats are scarce, there's melee strength, ranged/bombard, movement, and then there's "excellent against mounted units" without any actual numbers, unless you train the unit and there's a mounted unit you can feign an attack on to get the tooltip stats (which are excellent). Why can't I be allowed to see those stats before training the unit? There's no "restart game" feature like was added in Civ V after player requests. When starting a new game, the game always uses the same settings (small continents) instead of the settings you last set.
Want to use your city attack against that invading knight when you have three other units stationed in the city? How about just clicking on the city with units stationed? Better work on your scroll wheel micro, because you need to zoom in/out a bit to simply be able to click the city instead of something else. Want to see religious follower stats without clicking on a religious unit? Sorry, can't do without clicking on each city.

The game is extremely well polished in the art/music deparment, one might not enjoy the style or agree with some of the choices but that's an esthetic choice, not a flaw of the game. The intro movie is absolutely awesome and these set the bar for a great gaming experience. As long as the experience I get is a mediocre one and the AI keep tripping on it's own shoelaces I cannot recommend others paying money for Civ VI. I have no doubt the game will see a string of patches in the near future, but the game needs an AI overhaul to stand the test of time.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 01:32:38 #234
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_166276819
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef ems. het volgende:

Dus wees vooral voorzichtig. Maar als je de vorige Civ delen met veel plezier hebt gespeeld dan kan ik me haast niet voorstellen dat je alsnog teleurgesteld gaat zijn met civ 6, ondanks de huidige bugs.
Mja, het ligt er een beetje aan hoe je het spelletje graag wil spelen, denk ik. Als je graag oorlog wil voeren (wat aan de posts te zien voor de meeste mensen hier geldt) dan zit je wel goed, denk ik. Maar als je, zoals ik, het oorlogsspelletje minder leuk vindt dan kan ik Civ6 nog niet echt aanraden.

Ik heb echt heel veel Civ5 gespeeld en dan zette ik de Domination Victory altijd uit. Dat heb ik nu ook gedaan, maar de AI in Civ6 lijkt zich daar niet veel van aan te trekken. Beetje jammer, want voor mij was Civilization altijd een spel dat je kon spelen zoals je het zelf wilde, maar na 10 keer overnieuw te zijn begonnen (idd heel irritant dat hij je settings niet onthoudt), heb ik er maar de brui aan gegeven vanavond.

Voor alle duidelijkheid: van mij hoeft de mogelijkheid van oorlog niet 'uit' gezet te worden, maar ik wil graag dat als ik de Domination Victory disable, de AI ook wat minder bloeddorstig wordt. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')