quote:Op donderdag 27 oktober 2016 18:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Venit, vidit, perdidit
http://nl28.ilovetranslation.com/-5L1LzpYyql=d/
Je mist niets. Traders maken wegen. Ook zijn er later in de game wat units die wegen kunnen maken (military engineer oid en vast nog wel meer) maar tot die tijd zijn het de traders, dus.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.
Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
Je moet inderdaad wat handige routes voor je traders uitzoeken om wegen te maken en bij voorkeur korte routes zodat je ze snel opnieuw kan inzetten en om Trading Posts te genereren. Trading Posts geven 1 extra Gold als een trader er opnieuw langs komt en zorgen voor eventuele langere routes. Traders zijn ook handig om een beetje extra voedsel en productie te krijgen in nieuwe steden, als je ze vanuit de nieuwe stad start.quote:Op donderdag 27 oktober 2016 20:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Vraagje, ik heb 'm vandaag pas gekocht, dus ik heb er ngo maar een paar uren inzitten, maar hoe maak je wegen ? Dat mis ik nogal. Ik bedoel, traders maken wel wegen, maar m'n builders niet... en als ik m'n troepen snel wil verplaatsen is dat nogal een gemis.
Mis ik iets ? (behalve die wegen dan...)
Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zitquote:Op donderdag 27 oktober 2016 12:10 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat. Of als ze je al denounced hebben IE-DE-RE keer wéér komen zeiken als je weer iemand aanvalt. Ga weg joh, ik weet 't wel. Declare dan gewoon war, maar dat weer niet durven hé
Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Of dat ze zelf hun hele leger aan je grens zetten, maar wel klagen over die ene unit van jou die te dicht bij hun grens zit
Mee eensquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik vind het alle delen al storend dat de AI wel kan klagen over units/dorpjes te dicht bij hun grenzen maar ik zelf niet. Ben nu wel blij dat ik het gewoon kan negeren, dat wel.
*Beyond Earthquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth.
Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaadquote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:18 schreef ems. het volgende:
[..]
*Beyond Earth
En inderdaad. Dat was echt een gigantische teleurstellingVoelde ook veel meer aan als een cashgrab dan als een nobele intentie voor een nieuwe civ.
+100% quoting speed tegen warmongers civic.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:19 schreef jogy het volgende:
[..]
Hoe heb jij gequote dan? (Maar Beyond Earth inderdaad)
Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:20 schreef ems. het volgende:
[..]
+100% quoting speed tegen warmongers civic.
Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje?quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja leuk dat het zo snel gaat maar waarom staat er MrTorture ipv mijn naam?.
Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:22 schreef ems. het volgende:
[..]
Oh euh, dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb niet zitten kloten met de quote dus ik vermoed een zeldzaam bugje?
edit: nu ben ik in de war. Ik quotte jou toch?
Quoteception.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 13:39 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja het was mijn tekst maar er staat Op vrijdag 28 oktober 2016 13:15 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dit spel is zo verschrikkelijk veel beter dan dat platte After Earth.
Daarom was ik ook in de war.
en wat is de reden daarvan? Als ik de meeste online spelers mag geloven op fora, discussion threads, etc. dan is er geen enkele game vandaag de dag nog goed genoeg. #salty4life.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
Mwa. De voornaamste kritiekpunten zijn volgens mij wat bugs en zaken die nog niet compleet gebalanceerd zijn. Het is misschien niet allemaal even netjes uitgewerkt maar de kwaliteit van de game zelf is (imo) prima en de grootste ergernissen die ik tot noch toe ben tegengekomen zijn typisch van die zaken die in de komende 2 patches waarschijnlijk niet meer aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
Ik haal francorex wel ff.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Quoteception.
Maar we kunnen het dan op zich ook gewoon flat earth noemen.
Wat is daar de voornaamste kritiek? Als het om de 'puristen' gaat die er niet overheen kunnen komen dat het ietwat cartoonerig over komt zou ik het gewoon negeren. Deze Civ brengt bij mij weer een ouderwets heerlijke tijdsvernietiging met zich mee, nog meer dan civ5.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:16 schreef STING het volgende:
Nog meer mensen hier die nog even de kat uit de (tech) boom kijken?
Ik zie nog teveel 'Not recommended' reviews op Steam.
quote:Civ VI has all the promises of being great, but is being held back by what I can only assume is lack of development time.
I've enjoyed the game so far and I'm certain I'll keep playing it for awhile, but after some 60 hours the novelty is wearing off and the flaws that I initially wrote off as rare quirks can now be seen clearly as major problems.
There are minor bugs all over, most of them more annoying than gamebreaking but they are very clearly things that should have been on a "to-fix" list after in-house playtesting, yet they're present in the released game. I've had very few technical issues (game hanging upon exit being the only one) and I can understand why those are generally hard to track down, but UI elements getting stuck, being declared war on by a civ you have not yet met or by your own civ, both Greek civs being able to have the same leader in the same game, diplomacy faux pas penalties despite no transgressions, war weariness not decreasing, painfully obvious production -> gold exploits? These are things that should not make it into the final game, or in worst case be fixed with a release day patch.
Significantly worse though is the atrocious AI. I was playing as China, had built a desert hills city where I builder rushed Petra, two turns after it's completed Scythia turns up with an army of horsemen, the city has no fortifications and not a single unit within five-six turns of brisk march. Welp, that city's clearly done for... except the horsemen proceed to parade up and down the flood plains, both city-side and not, rather than bang their heads against my non-existant walls and taking that (better than Civ V pre-nerf power level) sweet sweet wonder. I find an archer somewhere that starts taking pot shots at the horsies, a few turns later I can buy ancient walls and a crossbowman joins the archer and fifteen turns later the riverbank is red with horse- and manblood. Not a single horseman ever attacked the city. I meet Russia, they're so impressed by my culture and science and everything else (they were at least an age, propably two behind me) they want to be bestest friends forever and five turns later they hate me and declare war. Then nothing. More nothing. Twenty turns later a spearman appears. Then two more. Then Tsar Peter offers me the entire russian state earnings and his own personal allowance to please stop the bloodshed. Had he used that money in some other fashion, such as actually funding an army to attack me with the game could have been somewhat challenging.
And that's a huge problem, the AI is so bad it makes the game far too easy, and when I as a player make mistakes I'm not punished for them - I'm actually rewarded no matter if I play well or poorly.
The barbarian AI is largely far better, which is hilarious in it's own way. Start a large or huge pangea map, plod around for 20-30 turns and you'll typically see several of the other civs succumb to barbarian invasion. Maybe the barbarian AI developers should have a chat with their civ AI colleagues, because the former beats the latter hands down every time.
Lastly there's a glaring lack of what I'll categorize as "interface features". There's no Civ V-esque option to see terrain tiles clearly separated, because honestly woods and rain forest blend together real well under the fog of war in explored territory, separate desert from plains same story. Hills can be deciphered using the strategic view but otherwise can be tricky to spot. The civilopedia is half-baked at best, not explaining alot of game features and details. Unit stats are scarce, there's melee strength, ranged/bombard, movement, and then there's "excellent against mounted units" without any actual numbers, unless you train the unit and there's a mounted unit you can feign an attack on to get the tooltip stats (which are excellent). Why can't I be allowed to see those stats before training the unit? There's no "restart game" feature like was added in Civ V after player requests. When starting a new game, the game always uses the same settings (small continents) instead of the settings you last set.
Want to use your city attack against that invading knight when you have three other units stationed in the city? How about just clicking on the city with units stationed? Better work on your scroll wheel micro, because you need to zoom in/out a bit to simply be able to click the city instead of something else. Want to see religious follower stats without clicking on a religious unit? Sorry, can't do without clicking on each city.
The game is extremely well polished in the art/music deparment, one might not enjoy the style or agree with some of the choices but that's an esthetic choice, not a flaw of the game. The intro movie is absolutely awesome and these set the bar for a great gaming experience. As long as the experience I get is a mediocre one and the AI keep tripping on it's own shoelaces I cannot recommend others paying money for Civ VI. I have no doubt the game will see a string of patches in the near future, but the game needs an AI overhaul to stand the test of time.
Mja, het ligt er een beetje aan hoe je het spelletje graag wil spelen, denk ik. Als je graag oorlog wil voeren (wat aan de posts te zien voor de meeste mensen hier geldt) dan zit je wel goed, denk ik. Maar als je, zoals ik, het oorlogsspelletje minder leuk vindt dan kan ik Civ6 nog niet echt aanraden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2016 14:20 schreef ems. het volgende:
Dus wees vooral voorzichtig. Maar als je de vorige Civ delen met veel plezier hebt gespeeld dan kan ik me haast niet voorstellen dat je alsnog teleurgesteld gaat zijn met civ 6, ondanks de huidige bugs.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |