quote:
Op woensdag 25 mei 2016 10:37 schreef Farenji het volgende:[..]
Het gaat nu over Pauw, maar DWDD (he, ook van de VARA) is al jarenlang een grote reclamespot, dat programma is een voortdurende reeks aan slecht verstopte sluikreclame. Het staat bol van subjectieve "dit is het meest geniale, allerbeste, meest fantastische product dat er ooit op de wereld is geweest" grootspraak. Elke gast die komt met iets te verkopen krijgt deze kritiekloze warme reclame-douche over zich heen. En dat wordt dan verkocht als zijnde "cultureel hoogstaand amusement dat op de commerciele zender geen plek kan hebben". Van Nieuwkerk lacht zich de tiefus, met z'n topsalaris.
Ik ben absoluut geen fan van Mathijs van Nieuwkerk (VVD/D66 stemmer trouwens) maar een deel van het probleem ligt buiten de VARA om.
De door politiek aangestelde omroepbonzen hebben na verloop van tijd steeds meer macht gekregen. Deze verzochten/sommeerden VARA in 2004-2005 om te stoppen met hun programma B&W en hun cultuurprogramma, en daar een wat sneller format met respect voor bedrijfsleven (= standaard verwijt aan de NPO, nu ook weer door GeenStijl) neer te zetten.
https://nl.wikipedia.org/wiki/B%26W_(televisieprogramma)Dit is dus precies wat de politiek en leiding (van destijds) wilde.
Zoals ik al zeg: GeenStijl uit ook nu weer het verwijt dat de NPO "het bedrijfsleven haat" enzovoorts.