abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162079521
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
pi_162079606
:@

Was dit topic ineens kwijt!
pi_162083684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:51 schreef LuDann het volgende:
Jagar, wat klote! :( Ik hoop dat het meevalt met het regelen van een nieuw rijbewijs.

En Stippel, fijn dat wurm weer beter is! Die yoghurt ziet er lekker uit. :Y
Deze is niet van de aldi. Deze is van de AH.
Binnenkort komen er ook andere variant smaakjes uit (volgens hun fb pagina)
Schudden voor gebruik
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:42:08 #4
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162083941
Bij Ekoplaza hebben ze ook heerlijke kokosyoghurt, van Abbot Kinney’s!

Baby sliep vannacht tussen ons in en werd maar een stuk of 10 keer huilend wakker. Zetpil gegeven, Dentinox gesmeerd, borstvoeding gegeven, fles gegeven, en Luuf gesmeerd, maar het mocht niet baten. :O
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162084157
bah mariposas, sterkte! Enig idee wat het kan zijn? Trakteer jezelf op een lekkere kop koffie, zou ik zeggen! c_/

Hier ook niet zo'n bijster goede nacht. Om 2 uur vannacht zat T compleet doorgedraaid op handen en knieen heen en weer te rocken en vol verbazing naar de klok op m'n wekker te kijken. Hij was zooo opgewonden, ik ben een uur bezig geweest hem weer te kalmeren. Daarvoor en daarna nog een paar voedingen...
pi_162084353
Niks geks gegeten gisteren Mari? L. bedoel ik dan. :P Klinkt zo sneu, sterkte er mee.

Jagar ook al weer een lastige nacht, ga slapen T.! Die wekker staat er morgen ook nog wel. :(

N. slaapt juist heel goed 's nachts de laatste dagen, maar wel alleen als wij naast haar liggen. Verlatingsangst 2.0 is begonnen zeg maar. :+ Volgens collega's moet ik haar maar een paar nachten laten huilen op haar eigen kamer, anders komt ze nooit van die angst af. :') Dikke doei, ik wil slapen en de co-sleeper staat er toch nog, dus we doen het gewoon even zo. Ik ben nog steeds van mening dat dat soort dingen vanzelf wel op hun pootjes terecht komen.

Memory-lane hier jonge. :o
1 jaar geleden begonnen de weeën afgelopen nacht en kwamen ze elke 10 minuten ongeveer. Ze waren gelijk zo pijnlijk dat ik de hele nacht niet kon slapen en ik me de hele tijd bezig heb gehouden met kruiswoordpuzzels. _O- Deze hele dag zou het doorgaan tot het in de avond niet meer te doen was en we voor een ruggenprik naar het ziekenhuis gingen. De volgende dag om 10.27 werd N. geboren. O+ :'( O+
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:25:31 #7
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162084501
Nooooohhh N al 1 :o Hou opppp!
Verlatingsangst for life nu dus he, die gaat nevernooitniet het huis uit. Maar dat wil je toch juist? O+ O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_162084563
oh, die memory lane, Selveria! O+
pi_162084588
Het gaat snel hč? Zo bizar.. onze druif is zondag ook alweer 6 maanden.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:33:54 #10
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162084610
Mijn A sliep vannacht officieel echt door! :o hij ging om 7u al naar bed, want moe. Toen heeft hij tot 22u ongeveer veel gewoeld en af en toe een huiltje geslaakt dat al snel opgelost was met speen en een aai over zijn bol (sliep wel door dus).
Toen gingen wij naar bed, en next thing was dat Alex in mijn gezicht lag te prikken om 6:30u :o *O* O+ woaaah. Zo lang zonder eten, wist niet dat hij het kon :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_162084677
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:25 schreef pinquit het volgende:
Nooooohhh N al 1 :o Hou opppp!
Verlatingsangst for life nu dus he, die gaat nevernooitniet het huis uit. Maar dat wil je toch juist? O+ O+
Ssssst, dat is precies wat ik probeer te creëeren. 8-)

En doorslaaps! Go A.! *O*
pi_162084934
A. Wat doe je nou? Zo lang slapen!

Sel, wat is het snel gegaan. Je kleine N. Je laatste dagje baby. Vanaf morgen een heuse dreumes.

Ik ben vandaag verplicht een dagje vrij, want L. moest zojuist met waterpokken van de opvang worden opgehaald. Pokje en ik zijn dus een dag extra thuis. Ze is nog vrolijker dan normaal, dus geen straf. Zo maar even havermout scoren, al lijkt ze nu nog nergens last van te hebben.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:23:43 #13
409579 LuDann
All the way
pi_162085370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:11 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Deze is niet van de aldi. Deze is van de AH.
Binnenkort komen er ook andere variant smaakjes uit (volgens hun fb pagina)
Ik had het online even opgezocht en zag dat de AH zelfs 2 verschillende merken heeft van kokosyoghurt. Ik mis yoghurt wel. Vooral tijdens het koken eigenlijk, niet zozeer om zo te eten. Ekoplaza moet ik ook nog eens heen binnenkort, voor edelgistvlokken. Schijnt dat dat een beetje naar parmezaanse kaas smaakt.

Wat rot van het slechte slapen Mariposas! Slopend is dat. En Jagar, dat s'nachts feesten is zoooo herkenbaar. }:|

Memorylane voor Selvaria. :o Niet te geloven dat ze morgen alweer 1 jaar oud is!

Doorslaaps voor A van pinq! Wat goed, ik ben een beetje jaloers. :P Maar hier de laatste paar dagen ook nog maar 1 nachtvoeding opeens. Bizar, zo *hop* van minstens 3 naar 1 keer een paar slokken. Jammer dat ze alleen nog een aantal keer gewoon wakker wordt van iets en dan getroost moet worden.

Aw Kris, je pokje. ;( Hopelijk krijgt ze er weinig last van.
pi_162085705
N alweer bijna 1??? En verlatingsangst heeft hier ook een nieuwe update gekregen :{ In slaap krijgen is 's avonds een klus van 2 uur geworden... zat ik niet helemaal op te wachten. Gelukkig heeft ie er in de nacht geen last van (*fokwet move along, nothing to see here*).
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:42:30 #15
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162085714
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:57 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben vandaag verplicht een dagje vrij, want L. moest zojuist met waterpokken van de opvang worden opgehaald. Pokje en ik zijn dus een dag extra thuis. Ze is nog vrolijker dan normaal, dus geen straf. Zo maar even havermout scoren, al lijkt ze nu nog nergens last van te hebben.
Ach gut, pokjes :(
Maar waarom moest ze opgehaald worden? Besmettelijk was ze toch al een tijdje, dus om besmetting bij andere kinderen te voorkomen is het al te laat. Hier mocht J met waterpokken gewoon komen, mits geen koorts, niet ziek of anderszins ellendig?
pi_162085800
Beleid. Zieke kindjes horen thuis en niet op de opvang. Bij de waterpokken is er één lijn getrokken dat zolang de pokken niet ingedroogd zijn ze thuis moeten blijven. Koorts ondanks vrolijk en niet ziek kind is ook ophalen. Ik kan me er wel in vinden. :)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162085806
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik had het online even opgezocht en zag dat de AH zelfs 2 verschillende merken heeft van kokosyoghurt. Ik mis yoghurt wel. Vooral tijdens het koken eigenlijk, niet zozeer om zo te eten. Ekoplaza moet ik ook nog eens heen binnenkort, voor edelgistvlokken. Schijnt dat dat een beetje naar parmezaanse kaas smaakt.

Wat rot van het slechte slapen Mariposas! Slopend is dat. En Jagar, dat s'nachts feesten is zoooo herkenbaar. }:|

Memorylane voor Selvaria. :o Niet te geloven dat ze morgen alweer 1 jaar oud is!

Doorslaaps voor A van pinq! Wat goed, ik ben een beetje jaloers. :P Maar hier de laatste paar dagen ook nog maar 1 nachtvoeding opeens. Bizar, zo *hop* van minstens 3 naar 1 keer een paar slokken. Jammer dat ze alleen nog een aantal keer gewoon wakker wordt van iets en dan getroost moet worden.

Aw Kris, je pokje. ;( Hopelijk krijgt ze er weinig last van.
Volgens mij had ik dat ook bij de jumbo XL zien staan. Mega schap vol allerlei zaden, vlokken toeters en bellen. Ik had jammer genoeg niet genoeg tijd om daar uitgebreid te kijken. :D
Glutevrije vak was ook veel groter O+ En meestal zit daar ook km-vrij en ei-vrij bij :D

yoghurt om te koken... gebruik je nu ook wel eens kokosroom? Ook lekker bij veel gerechten hoor ;) Lekker in combi met gember en/of sinaasappel O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Stippelrientje op 11-05-2016 18:47:24 ]
Schudden voor gebruik
  woensdag 11 mei 2016 @ 10:50:42 #18
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162085872
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:47 schreef Krisvc het volgende:
Beleid. Zieke kindjes horen thuis en niet op de opvang. Bij de waterpokken is er één lijn getrokken dat zolang de pokken niet ingedroogd zijn ze thuis moeten blijven. Koorts ondanks vrolijk en niet ziek kind is ook ophalen. Ik kan me er wel in vinden. :)
Ja, zieke kindjes horen thuis natuurlijk, mee eens. J was echter niet ziek toen. Geen koorts, gewoon vrolijk, gewoon eten en drinken etc. Vandaar de vraag ;)
pi_162086389
Ik was met W. elders logeren zodat ik wat extra hulp had 's nachts... Wat denk je? Doet meneer een doorslaapje van 23 - 7 :o
  woensdag 11 mei 2016 @ 11:28:05 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162086557
Ik denk dat je daar dan maar permanent moet intrekken, sillie ;)

Sterkte aan je pokje, Kris! Gelukkig is L toch nog naar een andere opvang gegaan. :P

Selvaria, wat bijzonder hč?!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162087052
Doorslaapbaby's *O*

Mari hoe is het met L? Wat een rotnacht hadden jullie ;(

Selvaria aan het memorylanen. Is ze alweer bijna 1 joh, wat gaat dat hard ineens! Hebben jullie wat leuks gepland voor haar?

Kris sterkte met de waterpokken! Hopelijk blijft ze weinig last houden.
pi_162087365
Nee! N morgen 1?? Maar M is maar een beetje jonger dan N dacht ik altijd, en die is nog laaaaaaang niet 1, zo snel kan dat niet gaan toch? ;( :o

Doorslaapbaby's *O* Pokkenbaby -O-

Hier zijn de eerste tekenen van gras zichtbaar *O*

Vandaag lekker een dagje thuis met M, morgen werken, vrijdag opleiding (da's een dag van 06.45 tot 19.45u :O ) en dan komt zaterdag mrIMA weer thuis!
pi_162088669
Ik las een doorslaap *O* ! Wat tof!

Dan meteen een vraagje daar over voor de minibabymama's - hoe slapen die van jullie 's nachts? Ik word toch weer onzeker van de 'slaaptiealdoor'-vragen die mensen altijd stellen :{ . Nee dus.. En volgens mij is dat normaal toch, voor een baby van 9 weken? Hij drinkt eigenlijk de hele dacht gewoon om de drie uur. Dus ook 's nachts, dat gaat dan gewoon door. Ik vind het niet erg ook eigenlijk, ik kan 'm meestal na de voeding en een boer en wat knuffels weer zo in z'n wieg leggen O+ . Tot een uur of 6, dan moet 'ie meestal poepen en dat gaat met veel gekreun en gegil :').
pi_162088855
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:16 schreef Razztwizzle het volgende:

Dan meteen een vraagje daar over voor de minibabymama's - hoe slapen die van jullie 's nachts? Ik word toch weer onzeker van de 'slaaptiealdoor'-vragen die mensen altijd stellen :{ . Nee dus.. En volgens mij is dat normaal toch, voor een baby van 9 weken? Hij drinkt eigenlijk de hele dacht gewoon om de drie uur. Dus ook 's nachts, dat gaat dan gewoon door. Ik vind het niet erg ook eigenlijk, ik kan 'm meestal na de voeding en een boer en wat knuffels weer zo in z'n wieg leggen O+ . Tot een uur of 6, dan moet 'ie meestal poepen en dat gaat met veel gekreun en gegil :').
Als ie over zes maanden nog niet doorslaapt is dat nog steeds normaal volgens mij :+ Maar met 9 weken zeker! M heeft volgens mij rond de drie/vier maanden wel een tijdje doorgeslapen, maar dat is vanzelf weer overgegaan 8-)
pi_162088920
quote:

jonge, mijn baby van bijna 8 maanden slaapt nog niet door.

Om de drie uur lijkt me hartstikke goed!
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:31:34 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_162088965
quote:

Suze slaapt nog niet door , 9 van de 10 nachten :+
pi_162089003
quote:

De vpk van het cb vroeg hoe vaak ze dronk s nachts, maar ik weet het echt niet. Ze hapt tegenwoordig zelf aan, dus ik doe niet eens meer een lichtje aan en slaap zelf dus ook lekker verder, maar 2-3x is het zeker wel.
pi_162089048
quote:

Dit is helemaal normaal, en ook goed, want hij heeft die melk nodig. En heerlijk dat je hem gewoon weer kunt terugleggen. Ik vond nachtvoedingen niet zo erg, als je inderdaad meteen weer kunt doorslapen. Dan is het allemaal wel te doen. De nachtvoedingen zullen vanzelf minder worden. Als hij langer tussen de voedingen kan. I heeft tot 15 maanden nog om 1 nachtvoeding gevraagd, soms 2. Bij 15 maanden hield ze daar uit zichzelf mee op en ging ze echt doorslapen.

Toen I negen weken was, zaten we op zo'n schema:
in de avonduren van 19.00 - 21.00 had ze vaak cluster- of regelvoedingen.
Om 22.00 slapen in haar wiegje naast ons bed. Dan werd ze rond 01.00 wakker voor een voeding, om 04.00 en dan weer om 07.30. Ik vond dat een prima schema.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162089073
Oooh nou prima :D dank voor de reacties! Nu is het meestal een voeding rond 21:00, dan rond 00:00, 3:00 en dan 6:00. Mooi dus. Annie sliep op FV al vrij snel door (rond een maand of 4) dus ik had even twijfels, vandaar.
pi_162090330
Klinkt volgens het boekje Razz. ^O^ N. is nog heel lang voor een nachtvoeding gekomen, echt wel tot 10,5 maand denk ik. Zolang ze daarna doorsliep vond ik 2, 3 of 4 nachtvoedingen wel te doen, bij keten niet. :(

Kazy, N. gaat naar de GO, man en ikoeten werken helaas. Ik kan niet zomaar vrij nemen met mijn baan voor de klas, maar zaterdag vieren we het voor familie en vrienden. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')