nou, dat vind ik niet weinig geld, tenzij je voor de blokker crap gaat, wat het resultaat van een aanzetstaal geeftquote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:19 schreef RingBewoner het volgende:
Google gewoon op "messenslijper" prima alternatieven te vinden voor weinig geld.
aanzet staal helpt niet meer, dus er is echt ruimte voor verscherpingquote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:33 schreef Smacked_Actor het volgende:
Compleet afhankelijk van wat jij scherp noemt.
die heb ik, geloof 8000/2000, maar is idd veel werkquote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:37 schreef Najieto het volgende:
Wetstone. Kost wel wat tijd en als je het goed doet heb je ook wat.
no money, vandaar deze vraag met materialen al in bezit.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:38 schreef Bramito het volgende:
Vergeet het! Investeer in goed slijpmateriaal of breng ze naar een profi slijper.
ik gebruik dit het meeste.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat voor een messen zijn het, merk Mickey Mouse of chique zware Duitsers of design Japans?
welke korrel wetstone moet ik dan denken? kan het ook met een oude leren riem?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:21 schreef Pietverdriet het volgende:
De blokkermessen kan je op een bandschuurmachine met heel fijn schuurpapier slijpen, daarna polijsten op een wetstone
Het gaat erom dat je de "krassen" van het schuurpapier wegwerkt, leren riem kan je daarna nog een keer gebruiken.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
welke korrel wetstone moet ik dan denken? kan het ook met een oude leren riem?
Wat is veel en wat is weinig? Voor ¤25 heb je toch wel wat.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nou, dat vind ik niet weinig geld, tenzij je voor de blokker crap gaat, wat het resultaat van een aanzetstaal geeft
ik dacht meer aan een dremel stuk tot 5 euro of een fijne schuurband.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat is veel en wat is weinig? Voor ¤25 heb je toch wel wat.
Succes.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik dacht meer aan een dremel stuk tot 5 euro of een fijne schuurband.
Je loopt ongelooflijk te trollen of ben je echt zo dom?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:30 schreef THEFXR het volgende:
ik dacht meer aan een dremel stuk tot 5 euro of een fijne schuurband.
Ja met zoeen wel. Daarmee kun je polijsten, niet echt slijpen. Slijpen doe je beter met een veel grovere steen, gaat beduidend sneller.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:40 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die heb ik, geloof 8000/2000, maar is idd veel werk
offtopic en flamen!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Je loopt ongelooflijk te trollen of ben je echt zo dom?
aan welke grain moet ik dan denken? 300-500?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja met zoeen wel. Daarmee kun je polijsten, niet echt slijpen. Slijpen doe je beter met een veel grovere steen, gaat beduidend sneller.
Hee Golfer, nog voetbal gekeken van de week?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 18:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Je loopt ongelooflijk te trollen of ben je echt zo dom?
Wat een gek... Er worden niet voor niets bij elke bandschuurmachine standaard klemmen bijgeleverd om hem op een werkbank te monteren. Als je zo'n ding met een hand hanteert ben je gevaarlijk bezig.quote:
deze staan op ebay, een euro per stuk incl verzendingquote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef derLudolf het volgende:
Koop een 240/800 wetstone en ga je mooie Wusthof niet verpesten met Dremel of schuurmachine.
Voor een paar euro heb je een dergelijke grove steen bij de Karwei zag ik (bij de beitels) dan kun je daarna met je fijne wetstone je mes afwerken.
Ik gebruik zelf de 240/800 en 2000/5000 stenen van Eden (eigen merk van Knives and Tools)
Tjah voor die ¤8 vast het proberen waardquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
deze staan op ebay, een euro per stuk incl verzending
[ afbeelding ]
Met water vullen? Blijkbaat moet dat ja, hahaha. Ik heb dat nog nooit gedaan. Goed dat ik het nu weetquote:Op zaterdag 21 mei 2016 19:39 schreef THEFXR het volgende:
Deze is het geworden van Ikea, je moet hem met water vullen.
.
[ afbeelding ]
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50289169/
je hebt er 1 en nooit de handleiding gelezen die in de achterkant van de verpakking zat?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:13 schreef Najieto het volgende:
[..]
Met water vullen? Blijkbaat moet dat ja, hahaha. Ik heb dat nog nooit gedaan. Goed dat ik het nu weet
Is dat nodig dan als je spullen bij Ikea koopt?quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:20 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je hebt er 1 en nooit de handleiding gelezen die in de achterkant van de verpakking zat?
nou nou het is geen tnt hequote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat een gek... Er worden niet voor niets bij elke bandschuurmachine standaard klemmen bijgeleverd om hem op een werkbank te monteren. Als je zo'n ding met een hand hanteert ben je gevaarlijk bezig.
lol, ik had de verpakking weggegooid en zag de handleiding zitten.quote:Op zaterdag 21 mei 2016 20:25 schreef Najieto het volgende:
[..]
Is dat nodig dan als je spullen bij Ikea koopt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |