Een Fort?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:08 schreef Arja het volgende:
Nouk, die gave gaat je binnenkort goed van pas komen. Wanneer heb jij verlof?
Molo ja we gaan bij een Fort wat drinken en taart eten.
Het draaien is het probleem niet, dat doet de wasmachine wel. Het opvouwen en opbergen van de droge was en het ophangen van de natte was daarentegen.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:23 schreef Miss_Congeniality het volgende:
En daarna was het op en de rest van de dag heb ik alleen maar Netflix gekeken en wat wassen gedraaid
Wij hebben een droger. En daarna gaat de schone was in een wasmand en pluk ik er elke dag uit wat ik nodig heb. Een keer in de zo veel tijd krijg ik het op mijn heupen (want het is toch wel irritant om iedere dag uit die wasmand twee matchende sokken te moeten zoeken) en vouw dan alles weg. Vaak ook niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het draaien is het probleem niet, dat doet de wasmachine wel. Het opvouwen en opbergen van de droge was en het ophangen van de natte was daarentegen.Dat noem ik niet luieren hoor!
De witte met bloempjes zijn prima.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:28 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oooh, XL onderbroeken daar heb ik ook zin in. Ik heb er wel eens gekeken bij de zeeman, maar kan me bij niks echt voorstellen dat het fijn is.
Ik weet niet of ik me daar heel comfortabel bij voel. En als ik in het begin nog wat rond kan lopen, dan liever wel een beetje bedektquote:
Het meest irritante vind ik nog dat ik 2 trappen op moet naar zolder om bij de wasmachine te komenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Het draaien is het probleem niet, dat doet de wasmachine wel. Het opvouwen en opbergen van de droge was en het ophangen van de natte was daarentegen.Dat noem ik niet luieren hoor!
Dit model?quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
De witte met bloempjes zijn prima.
Vond ook de gyn, de verloskundige, de kraam, de wijkverpleegkundige, de buurman, de pakketbezorger en de kraamvisite.
Zeker! Vrijdag is m'n laatste dag! Vandaag m'n vervangster al voor het laatste gezien, dus t is ook zo goed als klaar nu..quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:08 schreef Arja het volgende:
Nouk, die gave gaat je binnenkort goed van pas komen. Wanneer heb jij verlof?
Molo ja we gaan bij een Fort wat drinken en taart eten.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:38 schreef Arja het volgende:
[..]
Wij hebben een droger. En daarna gaat de schone was in een wasmand en pluk ik er elke dag uit wat ik nodig heb. Een keer in de zo veel tijd krijg ik het op mijn heupen (want het is toch wel irritant om iedere dag uit die wasmand twee matchende sokken te moeten zoeken) en vouw dan alles weg. Vaak ook niet.
.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:27 schreef ikke_84 het volgende:
ArjaHoe dan? Je was uit de wasmand plukken? Is dan niet alles kei gekreukeld? Ik heb mijn strijkplank nu in de tuin staan, zodat ik zo nog ff een laatste wasjes weg kan strijken terwijl peuter speelt. Ik kan echt niet zonder strijken
Nee dat niet, maar als die hoger werd gingen ze actie ondernemen... bij de vorige 2 betekende dat inleiden...quote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:50 schreef Molo het volgende:
Wat tof van die echo maken zeg
Leuk dat ze haar er zo bij betrokken
Balen van de bloeddruk! Maar ja, weinig aan te doen verder. Geen medicamenteuze behandeling voor jou nu toch?
Hoe je toch geenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 17:38 schreef Arja het volgende:
[..]
.
Ik heb geen strijkijzer.
Het enige dat ik wel meteen opvouw is een spijkerbroek. Verder heb ik kleding die niet kreukelt, of ik loop de kreukels er wel uit![]()
Ophelia haha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 10 mei 2016 19:52 schreef sproetjes het volgende:
Jaa. Ik moest (en moet) wel echt heel erg wennen aan t idee. Want wr dachten allemaal dat t een meisje zou zijn, dat gevoel had ik ookal meteen. Dus ik voel me nu wel even een loedermoeder en rot dat ik zo moet wennen![]()
past prima een kraamverband in hoor. Het is een dik maandverband, geen dekbedquote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Die leuke man van mij was nog leuker toen ie thuiskwam met kip èn met aardbeien![]()
Ik moet ook nog iets van een oversized broek of zo halen voor na de bevalling. Ik heb alleen maar van die jogabroeken waar ik nu in rondloop maar daar gaat dat kraamverband nooit inpassen.. Iemand daar nog tips voor wat lekker zit?
Ah ok. Ik zat wat op websites te lezen over wat er allemaal in je vluchttas zou moeten en daar kwam ik regelmatig een opmerking tegen over het meenemen van een oversized trainingsbroek en dat een jogabroek te strak zou zitten rond het oorlogsgebied zeg maar..quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
past prima een kraamverband in hoor. Het is een dik maandverband, geen dekbed
Waar? Vond die vorige keer superfijn zitten.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 16:29 schreef Molo het volgende:
Ik heb online netbroekjes besteld, kunnen daarna zo de vuilnisbak in
http://www.omringwinkel.n(...)balsearch=Netbroekjequote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:55 schreef Chanty het volgende:
[..]
Waar? Vond die vorige keer superfijn zitten.
Morgen meteen even doen tnx! Die vorige heb ik echt een paar keer gewassen maar viel toen uit elkaar. Vooral met die keizersnede zat die erg fijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
http://www.omringwinkel.n(...)balsearch=Netbroekje
Ik had ze van werk mee kunnen nemen maar ben ik uiteraard vergeten dus lekker online besteld. Deze site kun je ze per stuk kopen en is zonder verzendkosten
Mja ik heb al vanalles geprobeerd maar het zit 100% dicht dus er komt gewoon niks door behalve xylometazoline neusdruppels.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:01 schreef Molo het volgende:
En sterkte met de ontsteking, dat is goed ruk...
Er zijn wat dubbele verhalen over (goed versus juist slecht), maar ik heb veel baat gehad bij gebruik van een netipot/rhinohorn
Het ziet er niet uit, en voelt raar, maar met zout water spoelt het heerlijk de boel schoon en luchtte mij enorm op
http://www.rhinohorn.nl
Ik had 'm destijds via bol.com maar die verkopen ze niet meer zie ik
Mag gewoon tijdens de zwangerschap in normale dosering Max 7 dagenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:17 schreef Chanty het volgende:
[..]
Mja ik heb al vanalles geprobeerd maar het zit 100% dicht dus er komt gewoon niks door behalve xylometazoline neusdruppels.
Ik gebruik al de kinderversie (altijd al want krijg pijn in mijn neus van de volwassen versie) maar alleen voor t slapen gaan voor iig een paar uur goede slaap. Maar ben al een paar maanden verkouden (op en af) en de laatste twee weken is dat geëvolueerd tot een bijholteontsteking. Wordt eerder erger dan beter en zit al ruim aan die 7 dagen druppels. Vannacht zoveel pijn en druk in mijn hoofd dat ik er slecht van sliep.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:25 schreef Nazil het volgende:
[..]
Mag gewoon tijdens de zwangerschap in normale dosering Max 7 dagenben bezig met opleiding drogist en dit staat in mijn cursusmap. Alleen xylometazoline hydrochoride, je hebt ook nog oxymetazoline en trimetazoline (oid) en dat mag alleen op advies ha. En als je 't niet fijn vindt, er is ook xylometazoline voor kinderen, daar zit maar 0,5 in.
Dat vind ik dus zo eng met Neusdruppels dat je er afhankelijk van kunt worden. Dus wil ze niet langer dan een week gebruiken maar gebruik ze nu al tien dagen omdat ik anders echt niet slaap.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:32 schreef Quoi het volgende:
Ik gebruik het al meer dan 15 jaar![]()
de kinderdosering, dat wel
Ja die heb ik ook gekocht, bijna 7 euro! Doet HELEMAAL niks. Gelukkig stond op de verpakking: niet tevreden geld terug. Dus dat ga ik morgen in orde maken. Ook andere cinuforcespray gebruikt (met menthol), die werkt prima bij een milde verkoudheid maar niet bij deze draak. Stomen geprobeerd, tijmolie, ui... Allemaal niks.quote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:01 schreef Nazil het volgende:
Is dit : http://www.avogel.nl/webwinkel/producten/cinuforce-forte.php niks voor jullie? Laat ook het neusslijmvlies slinken, wat gewone zoutoplossing niet doet maar je kan er niet verslaafd aan raken.
Ik ken het ook niet, ik verkoop alleenquote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gekocht, bijna 7 euro! Doet HELEMAAL niks. Gelukkig stond op de verpakking: niet tevreden geld terug. Dus dat ga ik morgen in orde maken. Ook andere cinuforcespray gebruikt (met menthol), die werkt prima bij een milde verkoudheid maar niet bij deze draak. Stomen geprobeerd, tijmolie, ui... Allemaal niks.
Lekker jongenskleding shoppen morgen!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 21:47 schreef sproetjes het volgende:
Ja is ons eerste kindje Arjaen ben inmiddels wel gewend hihi. Zaten ook meer andere dingen achter kwam ik na praten met mn man over, dan wennen aan t feit dat t een jongetje is. Maar daar hebben we over gepraat en daar zit ik nu minder mee gelukkig.
Wacht maarquote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:10 schreef Molo het volgende:
Jezus Fien, ik word helemaal eng van je verhaal![]()
Georganiseerd tot op het bot man
Ik heb helemaal niet eens nagedacht over eerste pakje en combinaties enzo
Ja gaan we doen morgen na bezoek aan de vkquote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:42 schreef Arja het volgende:
[..]
Lekker jongenskleding shoppen morgen!
Dankjewel ophelia en twinkle, ik schrijf mee
Niks wacht maar, ik ben gewoon echt niet zoquote:Op dinsdag 10 mei 2016 22:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wacht maar![]()
Ik zou volgens de vk en gyn wen groot kind krijgen en had dus 1 ding in maat 50 maar haar 1e pakje was een 56. Saar was 3490 gram en 49cm. Het 1e pakje was eigenlijk te groot en ze heeft nog 3 weken in maat 50 gezeten...
Ik zou van 50 en 56 2 setjes meenemen. Zit je altijd goed, een golf melk is er zo uitgespuugd door die kleintjes.
Ziekenhuislijstje... zal binnenkort eens zoeken naar mn boekje, die lijst was wel compleet.
Fijn dat alles binnensbuiks nog prima is! Nu ga ik wel voor je duimen dat strippen echt het laatste zetje gaat zijn, nog even een 'gratis' cm meegeeft en dat het dan losbarst en dat de inleiding niet nodig is!quote:Op woensdag 11 mei 2016 02:59 schreef dodoria het volgende:
Ik hou van lijstjes! En nog meer van items af strepen op lijstjes, lol.
Uitslag van echo was goed. Baby, placenta, vruchtwater, allemaal prima. Dus morgen nog maar een keertje strippen en ik denk dat ze me een uiterlijke deadline gaan geven wanneer ze me willen gaan inleiden...
Volgens mij lijken wij best veel op elkaar.quote:Op woensdag 11 mei 2016 00:17 schreef Arja het volgende:
Ik ben eigenlijk ook een controlefreak, maar de zwangerschap maakt mij (te?) zen.
Team laatste moment en chaos, ik join in!quote:Op dinsdag 10 mei 2016 23:59 schreef Svane het volgende:
Ik loop mateloos achter qua voorbereiding en organisatie als ik hier lees! Ik sluit me dus aan bij team Chaos en Laatste Moment.![]()
Ik las stolsels mmmmmmmmmm! Favo's zijn dat, ik kijk er naar uit.![]()
En sproetjes een jongen! Leuk! Ik ga bij mij ook zo erg van jongen uit op basis van gevoel waardoor ik soms de 50/50 kansverdeling wat vergeet!![]()
Net was ik bij ern kanonnehard concert waardoor ik na een paar nummers naar buiten ben gevlucht wat wel jammer was.maar baby werd echt té hyper, arm kind!
Ja had ik wel, maar denk nu dat het misschien ook wel door de blaasontsteking zou kunnen zijn veroorzaakt. Ook het voorwerk lijkt trouwens in golven te gaan, als in een paar dagen wel, en dan tijdens mijn lamlendige/vermoeide periodes houdt het weer op.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:07 schreef Quoi het volgende:
Luna, had jij niet een soort van voorwerk? Nog steeds aan de gang?
Goed om te horen. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2016 07:20 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Volgens mij lijken wij best veel op elkaar.Voor mij werkte zen en een alles komt goed-houding perfect. Mijn bevalling was met inleiding, bijna vier uur persen, knip ban voor naar achter en vacuümpomp echt niet waar ik op had gehoopt en ik denk dat juist zen en vertrouwen ervoor gezorgd hebben dat ik er met een goed gevoel op terugkijk.
Geen ervaring mee. Ik kan je nu wel vertellen wat ik weet (iets met vitaminetekort en ijzer), maar ik hoop dat zij n.a.v. deze uitslag een verhaaltje heeft gekregen van verloskundige en/of huisarts hierover. Die zijn daarvoor en kunnen het beste advies gevenquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:51 schreef Apekoek het volgende:
Mijn vriendin heeft hoge MCV waarden tijdens de zwangerschap (100).
Wat wil dit zeggen? Jullie ervaring mee?
Whutquote:Op woensdag 11 mei 2016 10:37 schreef Piekie81 het volgende:
Zelfs hier in huis mocht ik na de bevalling van de kraam niet zonder sokken of slippers rondlopen. Er kunnen dan enge beestjes in je bed komen, die dan de (interne) wond kunnen infecteren.
Ja -was ik even vergeten te melden- baby is nu 3.7 kg, dat is gelukkig wat kleiner dan H met deze termijn, dus ik ben niet meer bang voor een reuze-baby.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:16 schreef Arja het volgende:
[..]
Goed om te horen. Ik ben benieuwd hoe het gaat zijn.
Dodoria hebben ze nog iets gezegd over de grootte van de baby?
Sull, ik hoef ook nog maar 1,5 dag te werken. Heerlijk he. Heb ook weer zo belabberd geslapen. Ik lig s ochtends het lekkerst, maar dan moet ik nu nog werken.
Q die strakke buik heb ik ook. Soms heb ik het gevoel dat ie uit elkaar barst en dan zit ik ook echt niet meer lekker
Mogelijk B12-tekort en/of foliumzuurtekort. Willen elkaar nog wel eens maskeren. Ook met te hoge foliumzuurwaarde kan er een tekort zijn (dat het niet meer omgezet kan worden en opstapelt) belangrijk om de niet-synthetische vorm te nemen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:51 schreef Apekoek het volgende:
Mijn vriendin heeft hoge MCV waarden tijdens de zwangerschap (100).
Wat wil dit zeggen? Jullie ervaring mee?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:37 schreef Piekie81 het volgende:
Oh, ja, voor ik de tas: sokken of slippers moeten ivm hygiëne. Zelfs hier in huis mocht ik na de bevalling van de kraam niet zonder sokken of slippers rondlopen. Er kunnen dan enge beestjes in je bed komen, die dan de (interne) wond kunnen infecteren.
En dan vooral dezelfde sokken ook in bed aanhouden!quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:17 schreef Unihipili het volgende:
Ja want die beestjes kunnen echt niet door de hermetische afsluiting die sokken bieden.
En vergeet de kleine teen niet hèquote:Op woensdag 11 mei 2016 11:18 schreef WupWup het volgende:
Wij hebben ze dagelijks hoor: kraamvrouwen met endometritis op basis van enge beestjes aan de grote teen
Ja doen!quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:10 schreef Veruca_Assault het volgende:
Maar dus: een zoon! Jeetje! Man weet het nog niet, wil hem verrassen denk ik? Blauwe cupcakes ofzo.
Wilde hij zelf niet mee naar de geslachtsbepalende echo? of was dit geen ''officele'' geslachtsbepalende echo?quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:10 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik zet alvast popcorn neer voor de hausse aan bevallingen straks. Kan nooit lang meer duren dames! Whoohoo! Heel spannend!
Tassen klaar zetten enzo, dat voelt als een eeuwigheid zo ver weg!
Ik was bij de verloskundige. Even in de buik duwen 'goede groei' en hartje luisteren maar ze hoorde niets. Ik had de baby nog gevoeld in de wachtkamer dus had geen stress. Toen ging ze maar kijken met de echo en was het eerste wat ik zag een piemel! Hij lag met zijn benen wijd! Ze zegt 'nou hij beweegt dus dat is fijn!' Ik zeg 'met z'n piemel..... Of zag ik dat verkeerd' nou nee dus. Ik krijg een zoon! Hartslag was prima uiteindelijk.
Maar dus: een zoon! Jeetje! Man weet het nog niet, wil hem verrassen denk ik? Blauwe cupcakes ofzo.
Wat een leuke manier om erachter te komenquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:10 schreef Veruca_Assault het volgende:
Ik zet alvast popcorn neer voor de hausse aan bevallingen straks. Kan nooit lang meer duren dames! Whoohoo! Heel spannend!
Tassen klaar zetten enzo, dat voelt als een eeuwigheid zo ver weg!
Ik was bij de verloskundige. Even in de buik duwen 'goede groei' en hartje luisteren maar ze hoorde niets. Ik had de baby nog gevoeld in de wachtkamer dus had geen stress. Toen ging ze maar kijken met de echo en was het eerste wat ik zag een piemel! Hij lag met zijn benen wijd! Ze zegt 'nou hij beweegt dus dat is fijn!' Ik zeg 'met z'n piemel..... Of zag ik dat verkeerd' nou nee dus. Ik krijg een zoon! Hartslag was prima uiteindelijk.
Zij was er heel chill onder, maar dat moet ook wel als je daar in the middle of nowhere gaat wonenquote:Op woensdag 11 mei 2016 12:30 schreef ikke_84 het volgende:
Een jongen voor VA![]()
Leuk om je man te verrassen met iets blauws!
Chanty fijn dat het beter gaat, hopen dat je er snel helemaal vanaf bent.
En idd ik zit ook bij zilverenkruis![]()
Molo fijn dat jullie goed gekeurd zijn![]()
En die vriendinlijkt me vreselijk om in de auto of ergens op de stoep te bevallen. Maar ja als het komt dan komt het
Ik kende het allang johquote:
quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik kende het allang joh
En is een dikke hoax
Ja daar zitten ook zoetstoffen in...quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:48 schreef lunamatic het volgende:
Telt crystal clear ook als gezoet? Dan krijg ik namelijk een hele dikke baby....Toen ik nog werkte viel het wel mee, toen dronk ik voornamelijk water, thee of muntthee, maar nu ik thuis zit drink ik wel veel water met smaakjes.
Nee dit was de gewone 16wk afspraak. Ze zocht niet naar een piemel, hij was er opeens!quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:18 schreef zeefje het volgende:
[..]
Wilde hij zelf niet mee naar de geslachtsbepalende echo? of was dit geen ''officele'' geslachtsbepalende echo?
Nooooooooooooooo! Deed ik! 'Blue waffle'quote:
Ja ik vind het uit fles(je) wel lekker, maar wij hebben alleen maar blikjes (dat vond ik namelijk voorheen altijd lekkerder). Dus ik drink het wel, en ook wel meer dan ze voorschrijven, bijv op een terras. Maar thuis heb ik dus helemaal geen zin in blikjes.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:53 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik zuip alleen maar cola light.. en dat deed ik bij D & B ook.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:55 schreef Veruca_Assault het volgende:
Niet googelen!!
Nooooooooooooooo! Deed ik! 'Blue waffle'
En nu sterf ik van ranzigheid.
Ehm, wattes?quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:37 schreef Piekie81 het volgende:
Oh, ja, voor ik de tas: sokken of slippers moeten ivm hygiëne. Zelfs hier in huis mocht ik na de bevalling van de kraam niet zonder sokken of slippers rondlopen. Er kunnen dan enge beestjes in je bed komen, die dan de (interne) wond kunnen infecteren.
je buik
Nee, dat was ten strengste verboden, die moesten meteen uit als ik weer in bed dookquote:Op woensdag 11 mei 2016 11:18 schreef dodoria het volgende:
[..]
En dan vooral dezelfde sokken ook in bed aanhouden!
Maar hoe deed je je sokken dan uit? Met je handen is geen optie, die zijn dan ook besmet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 15:17 schreef Piekie81 het volgende:
[..]
Nee, dat was ten strengste verboden, die moesten meteen uit als ik weer in bed dook![]()
Ik loop thuis vrijwel nooit op sokken, helemaal niet als het wat warmer dan heel koud is.
Voor de lieve vrede toen maar gedaan op de momenten dat de kraam er was
Lekker een vrije middag en nog steeds lekker weer.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:57 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik heb mezelf een middag vrijgegeven en zit nu heerlijk alleen thuis in de tuin.Opstaan uit een hangstoel met kat op schoot wordt zo zoetjes aan wat lastig.
Yep... we hadden het niet gemerkt omdat het al zes dozen waren... maar had er dus nóg eentje bij gemoetenquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:08 schreef Quoi het volgende:
Het onderstelNogal essentieel zeg maar...
Ik ben aan mijn eerste gang bezig (pasta van gisteren)Zodra meneer laat thuiskomt van sporten kook ik gewoon weer wat. Echt, dat eten van mij... niet normaal.
Lijkt me wat onzinnig, al zou ik ook niet op blote voeten door een ziekenhuis lopen maar dat is meer vanwege vieze mensen en kots/bloed/urine wat soms opde vloer komtquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:10 schreef elamanilo het volgende:
VerucaEen verrassingsecho met schermvullende piemel!
![]()
![]()
![]()
Van dat sokken of slippers had ik ook wel eens gehoord.. Vooral in het ziekenhuis meen ik, met ziekenhuisbacterieen en zo?!
Ik kan me echt nog zo niet voorstellen dat er binnen zeer korte tijd opeens weer echt een babytje hier is opeens!
Op random verloskundige en kraamzorg websites staat wel geschreven dat het niet raadzaam is om op blote voeten in het ziekenhuis rond te lopen rondom je bevalling ivm bacteriën.. Kan me daar ook wel iets bij voorstellen eigenlijkquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Lijkt me wat onzinnig, al zou ik ook niet op blote voeten door een ziekenhuis lopen maar dat is meer vanwege vieze mensen en kots/bloed/urine wat soms opde vloer komt
De gordijnen in een ziekenhuis die soms rond bedden hangen kun je beter ook vermijden trouwens
Ja dit. Al die regeltjes... als je dat zelf niet kunt bedenken dan moeten ze misschien ook een handleiding maken hoe adem te halen en je kont af te vegenquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:26 schreef Quoi het volgende:
Maar idd, lopen op je blote voeten in het ziekenhuis![]()
Ofwel: lekker vanzelfsprekend.
Het onderstel is toch wel wat een kinderwagen onderscheidt van een zitje of reiswieg.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:01 schreef Molo het volgende:
Vanmiddag wilden zusje en ik kinderwagen in elkaar zetten, mist het onderstel en er missen drukknopen van de wagenbak
Morgen maar achteraan.
Ik hou niet van gedoe, maar jaaaa
Alles zit erbij, buggy, autostoel, voetenzak, etc.quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het onderstel is toch wel wat een kinderwagen onderscheidt van een zitje of reiswieg.
Wat veel dozen trouwens. Volgens mij zaten onze Bugaboos allebei in één doos.
Oh echt nog steeds niet? Ik hoopte dat ik dat op magische wijze ineens wel kon als ik 38 weken ben ofzo.quote:Op woensdag 11 mei 2016 17:10 schreef elamanilo het volgende:
Ik kan me echt nog zo niet voorstellen dat er binnen zeer korte tijd opeens weer echt een babytje hier is opeens!
Haha, herkenbaar. Ik kreeg een baby op mijn buik en dacht: huh??? HOE DAN??!!quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:20 schreef Amsel het volgende:
Toen de baby eenmaal geboren was snapte ik het nog steeds niet hoor
Dat is klote dat er iets mistquote:Op woensdag 11 mei 2016 17:36 schreef Molo het volgende:
Man gaat er morgen achteraan gelukkig![]()
Komt vast goed, is van de Babydump (nog steeds een boutnaam voor je winkel)
Really?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:20 schreef Amsel het volgende:
Toen de baby eenmaal geboren was snapte ik het nog steeds niet hoor
daar herinnert ze je wel aanquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:57 schreef Arja het volgende:
[..]
Really?
Als ik dan maar niet vergeet om haar eten te geven
Oh ja, dat geloof ik. Dat kon ik al naar mijn slapende kat en dan helemaal warm worden van binnenquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:50 schreef elamanilo het volgende:
Hihi ja, ik was echt heeeeeeeel erg verbaasd toen er een baby uit mij was gekomen![]()
En de hele eerste nacht heb ik er ook naar liggen kijken <3 (En nu nog steeds als ik wakker lig 's nachts, dan ligt dat kleine snoetje naast me in diepe rust, kan ik uuuuuuuren naar kijken!)
We hebben gelukkig nog tijd en Koos rijdt er dagelijks vlak langs dus gaat goed komen, maar licht stom is het wel jaquote:Op woensdag 11 mei 2016 18:54 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dat is klote dat er iets mist![]()
Jammere van babydump is wel dat het niet heel snel opgelost is, dat was mijn ervaring tenminste. Ze zijn wel bereid om iets vervangends/ontbrekends op te sturen maar daar ging bij ons dan weer minimaal 2 weken overheen. Wij zijn het (vervangend kastpaneel) uiteindelijk zelf op gaan halen na 2 weken omdat dat sneller was dan verzenden.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 19:03 schreef Arja het volgende:
[..]
Dat deden mijn dode goudvissen en een enkele cavia inderdaad niet vroeger.
Volgens mij hebben wij dezelfde vriendin?! Heet ze T en heeft ze nu 2 kindjes?quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Zij was er heel chill onder, maar dat moet ook wel als je daar in the middle of nowhere gaat wonen
Hiervoor zat ze op een eiland met 200 bewoners ofzo
Nopequote:Op woensdag 11 mei 2016 20:15 schreef dodoria het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij dezelfde vriendin?! Heet ze T en heeft ze nu 2 kindjes?
Had wel lollig geweestquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:23 schreef dodoria het volgende:
[..]
Haha, blijkbaar is het dan toch meer gangbaar daar in Australie dan ik dacht!
Ik hoef nog maar drie middagen voordat het weekend isquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:46 schreef Molo het volgende:
Rustig aan jij hoor![]()
Zo'n eerste dag vreet energie, ook zonder zwangerschap
Uhuhquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:59 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ik hoef nog maar drie middagen voordat het weekend iszo werk je bijna niks en zo de hele week.
Goed aan jezelf denken hoor!! Lekker op tijd naar bedquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:45 schreef Nazil het volgende:
Wij wonen 5 minuten rijden van het zh af. Daar ben ik af en toe heel blij mee![]()
Tweede werkdag nieuwe werkgever (kost veel energie) en daarna ZwangerFit (kost veel energie) is nu helemaal kapot op de bank.
Ja en dan aan de verpleegster vragen of je de baby vast mag houden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:19 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb me heel lang afgevraagd wanneer F. weer opgehaald zou worden na de bevalling. Beseffen dat ze bleef en echt van ons was had zn tijd nodig
Doordat ik op dag een gewaarschuwd werd dat Otje waarschijnlijk hoofdpijn zou hebben van de vacuümpomp heb ik de hele periode in het kraamhotel het idee gehad dat ik haar in haar wiegje moest laten liggen. Iedere keer wanneer er een kraamverzorgende binnenkwam legde ik haar terug.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:08 schreef Arja het volgende:
[..]
Ja en dan aan de verpleegster vragen of je de baby vast mag houden.
En je dan bedenken: natuurlijk mag ik dat, het is mijn dochter
Dit! Planten gingen altijd dood bij mij, zelfs cactussen!quote:
Nieuw Zeelandquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:31 schreef Quoi het volgende:
Oei Dodoria! Ik had een Scandinavisch land in mijn hoofd bij jou, alleen klopt dat dan wel...?
Katten jaDie van ons zijn ook al 10 jaar de gelukkigste beestjes op aarde (denk ik dan).
De pest met cactussen is dat ze bijna nooit water nodig hebben, dat is makkelijker te vergeten (of te denken dat het vast nog niet nodig is) dan een vaste routine van iedere dinsdag ofzo.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:31 schreef Nazil het volgende:
Cactussen vind ik knap, ik heb wel vet planten die enigszins in leven blijven.
Ja dat vergeten doe ik met mijn vet planten ook. Die krijgen eens in het jubeljaar een slokje waterquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
De pest met cactussen is dat ze bijna nooit water nodig hebben, dat is makkelijker te vergeten (of te denken dat het vast nog niet nodig is) dan een vaste routine van iedere dinsdag ofzo.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:42 schreef Nazil het volgende:
[..]
Ja dat vergeten doe ik met mijn vet planten ook. Die krijgen eens in het jubeljaar een slokje waterik heb überhaupt geen ritme in het huishouden, als het vies is poets ik en als de handdoeken bijna op zijn of de wasmand vol, dan was ik. Dit mag mijn moeder overigens niet weten want dan krijg ik een draai om mijn oren
laten we zeggen dat ik alles wat betreft huishouden en ritmevan mijn vader heb.
Dan gaan we nog een probleem krijgenquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:44 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Je weet wel dat je kind dat straks gewoon door lult naar oma hè?
Ja dat laatste vooral hoor. Daaaag, dikke doei voor je moederquote:Op woensdag 11 mei 2016 22:51 schreef Nazil het volgende:
[..]
Dan gaan we nog een probleem krijgennee hoor, mn moeder heeft er maar mee te dealen.
Als je kindje nu geboren wordt tijdens aardbeving ga je het niet Schuddebuikje noemen als tweede naam toch hè?quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:53 schreef dodoria het volgende:
Ik kan nog steeds geen planten in leven houden... Maar een kind lukt dan weer wel. Kind moet je 24 uur per dag aan werken, dat vergeet je niet zo snel. Een plant 1x per week water geven, dat vergeet ik zo een maand of wat....
Mmm, goed idee! Eens kijken wat man er van vindt!quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je kindje nu geboren wordt tijdens aardbeving ga je het niet Schuddebuikje noemen als tweede naam toch hè?
Ik ga mijn nestje eens opzoeken, vermoeidheidsklap kwam weer om de hoek zetten
Jaaa hoop dat mini wil meewerken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
Vandaag weet gm of ze een jongen of meisje krijgt!
Wij hebben een plafondventilator, dat scheelt ook echt enormquote:Op donderdag 12 mei 2016 06:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik wil verhuizen.Onze slaapkamer is 3 hoog met grote ramen op het zuiden en een plat dak, zo warm! Wat op zich geen punt is als je met het raam open kan slapen, maar onze fucking kansloze buren blowen tot diep in de nacht met de balkondeur open.
Mobiele airco icm deze:quote:Op donderdag 12 mei 2016 06:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik wil verhuizen.Onze slaapkamer is 3 hoog met grote ramen op het zuiden en een plat dak, zo warm! Wat op zich geen punt is als je met het raam open kan slapen, maar onze fucking kansloze buren blowen tot diep in de nacht met de balkondeur open.
10.30quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:15 schreef Quoi het volgende:
Hoelaat mag je, GM?
Een nichtje van me is ook zwanger en heeft deze week ook de geslachtsbepalende echo. Ze heeft een heuze poll uitgezet onder familie/vrienden
Goed bezigquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:20 schreef Quoi het volgende:
Damn, mijn buik is gegroeid! Was bijna een half uur bezig met me aankleden omdat niks meer paste
Die oefeningen vergat ik ook altijd voor de helftquote:Op donderdag 12 mei 2016 05:31 schreef Quoi het volgende:
Geen nachtploeg?
Met dit tijdstip mag ik mezelf toch wel tot de ochtendploeg rekenen![]()
Alsof mijn lieftallige bekken aanvoelde dat het weer naar de fysio moet vanmorgen, zei het krak bij het omdraaien gisteravond. De twee meter naar de WC van zojuist voelen nu weer alsof ik de boel heb overbelast. De oefeningen die ik had gehad vind ik trouwens nog echt lastig (ik ben ook de helft vergeten en niet heel therapietrouw). Afijn, de aftakeling is nu echt begonnen!
Succes met de glucosetest!quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:11 schreef angelatje het volgende:
Is de storm weer gaan liggen Dodoria?
Bah vivi, je buren![]()
Gm, succes met de echo!
Ik zit nu voor de Glucosetest te wachten in het zkh. Naast me zit een zwangere al een halfuur haast nagels te knippen en vijlen...
Nog anderhalf uur te gaan.
Niezen jullie ook zoveel tijdens de zwangerschap? Ik nies vanaf het begin al veel, maar nu Al 3 dagen superveel en heftig. Heb er gewoon spierpijn van
quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:20 schreef Quoi het volgende:
Damn, mijn buik is gegroeid! Was bijna een half uur bezig met me aankleden omdat niks meer paste
quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:59 schreef Molo het volgende:
Verstopte neus is afgelopen weken iets minder, maar al aanwezig sinds begin zwangerschap ja.
En daarbij dan korstjes en bloedneuzen, wat ik tot nu toe nog nooit had gehad in mijn leven.
Als het leven saai en voorspelbaar wordt, neem een kind![]()
Korstjes check. Een echte bloedneus heb ik nog niet gehad, maar er komt wel heel vaak een beetje bloed mee tijdens het snuiten. Stond ik de eerste keer ook wel raar van te kijken, maar het wentquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:59 schreef Molo het volgende:
Verstopte neus is afgelopen weken iets minder, maar al aanwezig sinds begin zwangerschap ja.
En daarbij dan korstjes en bloedneuzen, wat ik tot nu toe nog nooit had gehad in mijn leven.
Als het leven saai en voorspelbaar wordt, neem een kind![]()
Balenquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:03 schreef NisaSayshi het volgende:
[..]Ik zei exact dit vanmorgen tegen mijn beste vriendin haha.
Hier zijn ze net begonnen met de renovatie van het volgende blok, niets is zo fijn als ´s ochtends wakker worden, een kop koffie..en bouwvakkers met radio continu op 10 en het geluid van voegenZe hebben er ook echt goed over nagedacht want onze schuttingen worden nu dus niet geplaatst omdat de steiger van het volgende blok in de weg staat. No aanleggen van terras voorlopig
GM veel plezier bij de echo zometeen! Superspannend!
Ik had eerst niet door dat verstopte neus door zwangerschap kon komen. Ik werd toen ik 7 weken zwanger was snipverkouden met bijbehorende verstopte neus en zo. De verkoudheid ging weg maar de verstopte neus bleef. En ik snapte al niet waarom dat zo lang bleef en waarom die verkoudheid niet gewoon helemaal weg wilde gaan. Dat kwartje viel pas laterquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:05 schreef angelatje het volgende:
Oh die verstopte neus bij het liggen heb ik ook al vanaf het begin ja![]()
Hopelijk is het nu alleen een verkoudheid en geen hooikoorts ofzo. Al zijn ze bij ons in de buurt nu wel bezig met maaien enzo
Thanks voor t vragen, nee, de storm woedt flink door, 140 km/u windstoten... Dat is orkaankracht wind...:-( Dus het hele huis kraakt. Er zullen wel omgewaaide bomen en electriciteitskabels en zo zijn... Echt een dag om lekker binnen te blijven. Man zegt net 'gelukkig zullen de buren je niet horen als je vanacht bevalt'... Lol, dat is zijn grootste angst.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:11 schreef angelatje het volgende:
Is de storm weer gaan liggen Dodoria?
Bah vivi, je buren![]()
Gm, succes met de echo!
Ik zit nu voor de Glucosetest te wachten in het zkh. Naast me zit een zwangere al een halfuur haast nagels te knippen en vijlen...
Nog anderhalf uur te gaan.
Niezen jullie ook zoveel tijdens de zwangerschap? Ik nies vanaf het begin al veel, maar nu Al 3 dagen superveel en heftig. Heb er gewoon spierpijn van
Orchideeën moet je eens per week in een teil met water zetten, dan pakken ze wat ze nodig hebben. Als ze uitgebloeid zijn (dat doet best ff) terugsnoeien en koud zetten met weinig aandacht (en en toeslok water). Als je denkt dat ze dood zijn van ze weer bloeienquote:Op donderdag 12 mei 2016 10:03 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
GM veel plezier met je echo!!
Planten: ik had ooit zo'n plant waarvan de bladeren heel erg gingen hangen als ie weer water nodig had. Ik noemde die mijn indicatorplant. Als die ging hangen, kreeg alles water en dan overleefde alles ook.
Alleen orchideeën snap ik niet. Die heb ik een paar keer gekregen en dan liggen binnen anderhalve week alle bloemen eraf en bleef ik met 2 stokjes in een potje zitten. Een keer is er een na lange tijd weer gaan bloeien. Maar dat heeft echt lang geduurd. Dus nu gaan ze gewoon richting kliko als de bloemen eraf zijn. Ik heb echt geen idee hoe ik die langer mooi kan houden
En cactussen heb ik wel eens zo lang geen water gegeven dat ze helemaal uitgedroogd waren. Maar ik zag geen verschil met hoe ze eerst waren dus die hebben vervolgens nog best lang zo in de vensterbank gestaan, tot er een van ellende omviel en inmiddels hol bleek te zijn
Ah dat heb ik dan volledig verkeerd aangepakt tot nu toequote:Op donderdag 12 mei 2016 10:22 schreef Chanty het volgende:
[..]
Orchideeën moet je eens per week in een teil met water zetten, dan pakken ze wat ze nodig hebben. Als ze uitgebloeid zijn (dat doet best ff) terugsnoeien en koud zetten met weinig aandacht (en en toeslok water). Als je denkt dat ze dood zijn van ze weer bloeientoch iets geleerd van mijn moeder.
Oh dit lijkt me wel echt eng, helemaal als je zo hoogzwanger bent...quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:11 schreef dodoria het volgende:
[..]
Thanks voor t vragen, nee, de storm woedt flink door, 140 km/u windstoten... Dat is orkaankracht wind...:-( Dus het hele huis kraakt. Er zullen wel omgewaaide bomen en electriciteitskabels en zo zijn... Echt een dag om lekker binnen te blijven. Man zegt net 'gelukkig zullen de buren je niet horen als je vanacht bevalt'... Lol, dat is zijn grootste angst.
Niezen hier ook heel veel last van. Bij mij is dat omdat al mijn allergieen echt zijn verdriedubbeld in de zwangerschap... Zal wel iets met t immuunsysteem te maken hebben.
Oh daar zie ik ook wel tegen opquote:Op donderdag 12 mei 2016 06:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
Haha, ja, Hij heeft soms een apart idee van wat de belangrijkste zaken zijn om je druk over te maken....quote:Op donderdag 12 mei 2016 10:48 schreef Quoi het volgende:
En Dodoria, wat een barre weersomstandigheden! En dan jouw man met zíjn grootste angst
De andere gordijnen voor in de babykamer (verduisterend, schuif) zijn van de Kwantum. Benieuwd! Goede verhalen over gehoordquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:14 schreef lunamatic het volgende:
Wij hebben onze gordijnen uiteindelijk mij de kwantum besteld en dat was achteraf helemaal niet zo heel duur. We hadden voor het hele huis gordijnen van 265cm hoog nodig, dus ik was bang dat dat een dure aangelegenheid zou worden, maar het viel me mee.
Voor de babykamer hebben we besteld bij voordeelgordijnen.nl (is wel een beetje op de gok online) en ook dat viel me niets tegen.
Hier andersomquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:13 schreef Arja het volgende:
Ik hoef niet vaak te niezen, maar produceer wel meer snot. Regelmatig ook met wat bloed.
En soms schrik ik wakker van mezelf omdat ik ineens hard moest knorren
Ben je nu al langer zwanger dan in 2013? Ja he? Spanning!quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:17 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Hier andersomIk heb normaalgesproken eigenlijk nooit een verstopte neus, ben ook eigenlijk nooit verkouden, maar tijdens de zwangerschap laatst ben ik wel 1 keer echt verkouden geweest! Ik moet wel m'n hele zwangerschap, vooral in het begin, echt beduidend vaker niezen.
GM weet dus zometeen eerder het geslacht van d'r baby dan ik. Hier zit alles nog rustig in m'n buik.![]()
Nee nog niet, het is nu nog 3 dagen tot de UD, peuter werd geboren bij 40+4. Dus pas over 1 hele week, vanaf nu gezien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:18 schreef Svane het volgende:
[..]
Ben je nu al langer zwanger dan in 2013? Ja he? Spanning!
Ja, sorryquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Burdie houdt het geheim, toch?
Ik vond het op de echo eigenlijk best duidelijk te zien, maar thuis op de foto's nietquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij hebben bij 16 weken een geslachtsbepalende echo laten doen en ikzelf vond het wat lastig om te zien. Maar zo'n echoscopiste is daar natuurlijk in getraind. Als het niet zou kunnen vanaf die termijn, dan zouden ze dat ook kenbaar maken lijkt me? Ze zei tegen ons dat ze het 99% zeker wist maar nog een slag om de arm wilde houden. Bij de 20-weken echo gelijk de bevestiging dat ze het wel degelijk bij het rechte eind had.
Maar voor mijn eigen gemoedsrust wil ik het altijd een paar keer bevestigd zien, dan geloof ik er wel in
Helio wat leuk!! Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:54 schreef Heliotrope het volgende:
....
Tevens hallobijna 6 weken dus nog pril. Maar ik ben wel misselijk en prikkelbaar genoeg om mee te posten
Ja een eerste aanzet tot snurkenquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef Quoi het volgende:
[..]
De andere gordijnen voor in de babykamer (verduisterend, schuif) zijn van de Kwantum. Benieuwd! Goede verhalen over gehoordMooie prijzen daar. Sowieso, leuke spullen.
Arja, knorren?
Jaaaaaa ook een jongenquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het ultieme bewijs dat ik er ALTIJD naast zit...
Wij krijgen een ZOON! En ik vind het geweldig!
Told you soquote:Op donderdag 12 mei 2016 11:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hahahaha zo grappig hoe je gevoel er dan toch naast kan zitten! Had je al kleertjes gekocht?quote:Op donderdag 12 mei 2016 11:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja een paar kleine dingen maar joh ik verkoop t wel door of geef t wegquote:Op donderdag 12 mei 2016 12:01 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Hahahaha zo grappig hoe je gevoel er dan toch naast kan zitten! Had je al kleertjes gekocht?![]()
Een zoon! Zo leuk!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |